Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarp GDPR-jurist til Teknik- og Miljøforvaltningen

Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune oplever en øget efterspørgsel efter juridisk rådgivning inden for persondataretten – både i forhold til forvaltningens efterlevelse af kravene i databeskyttelsesforordningen og i relation til forvaltningens ønske om at være på forkant med anvendelsen af ny teknologi til driftsoptimering og til styrkelse af borgernes retssikkerhed.

Vi søger derfor en ekstra kollega med opdaterede persondataretlige kompetencer.

Har du lyst til at være en del af en stabsfunktion, som yder juridisk rådgivning af høj kvalitet til Teknik- og Miljøforvaltningens direktion og forvaltningens fire serviceområder? Er du cand.jur. eller cand.merc.jur. med solidt kendskab til persondataretten, og besidder du et højt fagligt niveau? Ønsker du at arbejde med at omsætte persondataretten til praktiske løsninger i en større organisation med fokus på udvikling? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye kollega i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune.

Om jobbet
Din arbejdsplads bliver den juridiske enhed, Stab Jura, i TMF Stab, som er centralt placeret i Teknik- og Miljøforvaltningen. Stab Jura består af ni engagerede kollegaer og to studentermedhjælpere, der alle arbejder med at servicere og rådgive forvaltningen inden for det offentligretlige, privatretlige, databeskyttelsesretlige og erstatningsretlige område.

Vi har et højt fagligt niveau og yder juridisk rådgivning med forståelse for den organisation, vi arbejder i. Vi har fokus på, at vores rådgivning er løsningsorienteret og understøtter forvaltningens opgaveløsning.

Du bliver en del af vores privatretsteam, som i dag består af fire jurister og en student. Teamets opgaver er meget forskelligartede og spænder over en bred vifte af retsdiscipliner. Vi oplever et øget behov for juridisk bistand i forhold til persondataretlige problemstillinger, herunder konkrete persondataretlige spørgsmål, forvaltningsspecifikke tiltag, tværgående indsatser på tværs af Københavns Kommune, sikring af compliance og i forbindelse med større IT-projekter, hvor især Machine Learning og AI stiller nye krav til inddragelse af jurister. Vi ønsker derfor stillingen besat med en kandidat, der har et godt kendskab til og gerne erfaring med persondataretlige problemstillinger.

Vi har et tæt samarbejde med forvaltningens digitaliseringsenhed i forbindelse med løsning af opgaverne på det persondataretlige område.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. med et højt fagligt niveau inden for persondataretten. Såvel nyuddannede som mere erfarne kandidater kan komme i betragtning til stillingen. Det vil være et plus, hvis du har erfaring med løsning af persondataretlige problemstillinger fra f.eks. advokatbranchen eller det offentlige, ligesom kendskab til kommunalretten og forvaltningsretten vil være en fordel.

Desuden lægger vi vægt på, at du

  • er kvalitetsbevidst, grundig og kan bevare overblikket i komplekse processer i en til tider travl hverdag
  • er processtærk
  • er løsningsorienteret og kan formidle din faglighed og sætte den i kontekst både over for ledelse, politikere og fagfolk i forvaltningen samt eksterne samarbejdspartnere
  • kommunikerer præcist og forståeligt i skrift og tale
  • er god til at oversætte juraen til forretningen og gå i dialog – og at du herigennem kan bidrage til at styrke forståelsen for databeskyttelse i hele forvaltningen
  • er selvstændig og effektiv
  • har lyst og evne til at indgå i IT-projekter, både som projektdeltager og som ad hoc-rådgiver
  • indgår positivt og konstruktivt i professionelle relationer og samarbejder og trives i rådgiverrollen

Om os
Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i en afvekslende hverdag med god mulighed for faglig og personlig udvikling. Vi er kendetegnet ved at have et fagligt stærkt og dynamisk arbejdsmiljø med indbyrdes sparring, højt til loftet, humor og flad ledelsesstruktur.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer om ugen inkl. frokostpause.

Stillingen er med tiltrædelse den 1. april 2020 eller snarest muligt.

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Sarah Weber på 3071 5712 eller enhedschef Trine Høj Andersen på 4022 3445.

Sammen med ansøgningen beder vi dig vedhæfte CV, udskrift af eksamenskarakterer fra både kandidat- og bacheloruddannelsen og evt. andre relevante papirer.

Søg via nedenstående link senest søndag den 16. februar 2020 
Vi forventer at gennemføre to ansættelsessamtaler med udvalgte kandidater. Første samtale forventes afholdt medio/ultimo uge 8, mens anden samtale forventes afholdt primo uge 9. Kandidater, der går videre til en anden runde, må forvente at skulle løse en case i forbindelse med samtalen.

Om TMF Stab
TMF Stab varetager forretningsstyringen af – og yder forretningsrådgivning til Teknik- og Miljøforvaltningen – inden for områderne jura, HR- og organisationsudvikling, økonomi, digitalisering og kommunikation. TMF Stab har til formål at sikre en sammenhængende udvikling af Teknik- og Miljøforvaltningen og gennem en overordnet ramme at styre forvaltningen. Endvidere har TMF Stab til formål at understøtte forvaltningens serviceområder, så de kan fokusere på forretningen.
 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.