Skarp jurist til Lægemiddelstyrelsens ledelsessekretariat

Har du lyst til at arbejde med direktionsbetjening og jura på et fagligt spændende og samfundsrelevant område? Så er du måske vores nye jurist til Lægemiddelstyrelsens ledelsessekretariat.

Om Lægemiddelstyrelsen
Lægemiddelstyrelsen er en del af Sundheds- og Ældreministeriet og er myndighed for godkendelse og overvågning af lægemidler, medicinsk udstyr og kliniske forsøg samt administration af apoteksstrukturen. Vores mission er effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og medicinsk udstyr til gavn for patienter og samfund. Vi løser således en vigtig opgave på grundlag af dansk og europæisk lovgivning og med øje for opdragsgivere, borgere, virksomheder og samarbejdspartnere. Vi indgår i den forbindelse i en række europæiske og internationale samarbejder.

Patientsikkerheden og forsyning af lægemidler står desuden højt på regeringens sundhedspolitiske dagsorden, som vi bidrager til at udmønte. Vi arbejder aktuelt bl.a. med at håndtere mulige konsekvenser af COVID-19-pandemien. Rygraden i styrelsen er medarbejdere med høj faglighed og et stort engagement. Vi har travlt, men vi har det også sjovt!

Om Ledelsessekretariatet
Lægemiddelstyrelsens ledelsessekretariat spiller en central rolle i den fortsatte udvikling af styrelsen, som en effektiv leveranceorganisation med stor processikkerhed og stærk sammenhængkraft. Samtidig er Ledelsessekretariatet et centralt bindeled mellem ”huset” og vores departement i forhold til ministerbetjening.

Sekretariatet har bl.a. ansvaret for direktionsbetjening, organisationsudvikling, tværgående juridiske opgaver samt koordinering af styrelsens EU- og internationale samarbejder. Ledelsessekretariatet har også ansvaret for den interne koordinering af vores kriseberedskab, hvilket i øjeblikket er højaktuelt under COVID-19-pandemien.

I Ledelsessekretariatet er vi 12 medarbejdere og én enhedschef, der refererer direkte til direktøren. Lægemiddelstyrelsens kommunikations- og pressesektion hører desuden også til under Ledelsessekretariatet.

Din hverdag hos os
Vi tilbyder et job med en spændende, alsidig og udfordrende hverdag. Som ny jurist i Ledelsessekretariatet kan dine opgaver bl.a. være:

  • at bidrage til direktionsbetjening i forskellige sammenhænge, herunder i forhold til vores samarbejde med vores departement om ministerbetjening
  • at håndtere interne tværgående juridiske opgaver, fx indspil til lovprogram, koordinering af vores interne Juristnetværk mm.
  • generel juridisk bistand til ledelsen og resten af huset om spørgsmål inden for offentlig ret, forvaltningsret, databeskyttelse/dataetik, kontrakt- og udbudsret mm.
  • at koordinere visse af Lægemiddelstyrelsens EU- og internationale samarbejder. Lægemiddelstyrelsen har bl.a. bilaterale samarbejder med USA, Kina, Japan, Sydkorea og Brasilien.
Vi sammensætter din nærmere opgaveportefølje på baggrund af dine kompetencer.

Arbejdsopgaverne løses i tæt samspil med styrelsens andre enheder. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone, humor og gensidig respekt, og hvor resultater og samarbejde spiller en stor rolle. Vi har en fleksibel arbejdstilrettelæggelse, og du kan selv i høj grad planlægge din hverdag.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er uddannet cand.jur. og har betydelig erfaring med juridiske opgaver – gerne fra en offentlig myndighed.

Vi forventer desuden, at:

  • du har stærke analytiske evner og er stærk i skriftlig og mundtlig formidling på både dansk og engelsk
  • du arbejder selvstændigt og er ansvarsfuld
  • du er god til og kan lide at samarbejde med forskellige faggrupper
  • du er nysgerrig, proaktiv, initiativrig, energisk og har et skarpt strategisk blik
  • du bidrager aktivt som en god kollega til et fortsat godt arbejdsmiljø.
Om ansættelsen
Du bliver - afhængig af din erfaring og kvalifikationer - ansat som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.[CR1]

Det er en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til enhedschef, Sara Westengaard, på tlf. 9359 6442.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF 2. kontor - Aktivitetsparate og Sygedagpengemodtagere

København V
Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige private samarbejde om udsatte borgere? Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejd...
Indrykket:25. juni 2020

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

Akademisk medarbejder til grønne udviklingsplaner og anlægsprojekter i Parker, Kirkegårde og Renhold i Københavns Kommune

Bynatur

København S
Genopslag Teknik- og Miljøforvaltningen søger en akademisk medarbejder, der i ni måneder kan hjælpe Kvalitetsenheden i Parker, Kirkegårde og Renhold med udarbejdelse af udviklingsplaner og modtagelse af nye anlægsprojekter. Har du lyst til at indgå ...
Indrykket:14. juli 2020

Akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Er du struktureret og strategisk i din opgaveløsning og evner du at bevare overblikket og levere opgaver af høj, faglig kvalitet i en hverdag, hvor der er fart på? Så er det dig, vi søger til stillingen som akademisk medarbejder i Enhed for HR og Se...
Indrykket:24. juli 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Organisation og Ledelse

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:5. august 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF 2. kontor - Aktivitetsparate og Sygedagpengemodtagere

København V
Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige private samarbejde om udsatte borgere? Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejd...
Indrykket:25. juni 2020

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

Akademisk medarbejder til grønne udviklingsplaner og anlægsprojekter i Parker, Kirkegårde og Renhold i Københavns Kommune

Bynatur

København S
Genopslag Teknik- og Miljøforvaltningen søger en akademisk medarbejder, der i ni måneder kan hjælpe Kvalitetsenheden i Parker, Kirkegårde og Renhold med udarbejdelse af udviklingsplaner og modtagelse af nye anlægsprojekter. Har du lyst til at indgå ...
Indrykket:14. juli 2020

Akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Er du struktureret og strategisk i din opgaveløsning og evner du at bevare overblikket og levere opgaver af høj, faglig kvalitet i en hverdag, hvor der er fart på? Så er det dig, vi søger til stillingen som akademisk medarbejder i Enhed for HR og Se...
Indrykket:24. juli 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Organisation og Ledelse

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:5. august 2020