Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarp økonomikonsulent/controller til Økonomi & Analyse


Har du flair for økonomi, analyser og kommunikation?

 

Så er du måske vores nye kollega?

Brænder du for økonomistyring, og vil du være med til at fastholde et struktureret overblik over Teknik & Miljøs aktiviteter, ressourcer og udfordringer?
Kan du samtidig begå dig blandt mange interessenter og samarbejdspartnere, så har vi en spændende og alsidig stilling til dig.
 

Om jobbet

Du vil blive en del af Økonomi & Analyse, der er den centrale økonomiafdeling i Teknik & Miljø. Vi beskæftiger os med budget- og budgetopfølgningsopgaver, ledelsesinformation, procesoptimering, målstyring og analyser af forvaltningens økonomi for at få mest effekt for pengene.

Vi står overfor flere spændende opgaver i fremtiden f,eks.  etablering af Vejle Brandvæsen, som skal være i drift 1. januar 2022. Det bliver afdelingen i høj grad involveret i. ¨Derudover har vi i forvaltningen sat os forrest i bussen i forhold til at drive og udvikle klimadagsordenen.

I Teknik & Miljø fokuserer vi på vores serviceniveau. Vi leverer ”service med vilje” til hele organisationen. Vi bestræber os hver dag på at levere personlig service og finde enkle løsninger i tæt samarbejde med dem, vi betjener. Som kolleger sætter vi en ære i at spille hinanden gode og benytte os af relevante digitale løsninger til at arbejde smartere. Du skal kunne se dig selv deltage og bidrage til et fællesskab, der bl.a. bygger på disse værdier.

Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. august 2021.
 

Vi tilbyder dig

En stilling, hvor du i samarbejde med dine dygtige kollegaer skal arbejde med økonomistyring og controlling. Vi har højt til loftet, og med frihed under ansvar får du en central rolle i at løse konsulentopgaver på flere områder, bl.a.
 
  • Budgetopfølgning for en del af Teknik & Miljøs alsidige afdelinger
  • Rådgivning og sparring til afdelingsledere inden for økonomi
  • Bistå i processen med etablering og styring af økonomien i Vejle Brand
  • Udarbejdelse af relevant ledelsesinformation til styring af driften
  • Controlling samt opbygning af nye styringsmetoder
  • Øvrige konsulent-og analyseopgaver
 

Vi forventer, at du fagligt:

 
  • Har relevant økonomisk uddannelse
  • Er stærk i Office pakken samt økonomi- og ERP systemer. Vi bruger bl.a. ØS indsigt, Navision og PowerBI.
  • Er analytisk, og evner at finde praktiske løsninger på komplekse problemer
  • Kan formidle kompliceret indhold på en forståelig måde
  • Yder en ekstra indsats ved spidsbelastninger
  • Og ikke mindst at du er ambitiøs, initiativrig og resultatorienteret
 

Vi forventer, at du:

Er ansvarsbevidst, målrettet og vedholdende, at du kan arbejde selvstændigt og samtidig evner at arbejde på tværs. Derfor skal du kunne opbygge relationer bredt i organisationen. Vi har stor fokus på ”Service med vilje”, hvilket kræver proaktiv, og serviceminded adfærd.
I travle perioder skal du kunne bevare overblikket samtidig med, at du har fokus på detaljen. Vi sætter pris på godt humør, og at du bidrager til, at vi ”spiller hinanden gode”.
 

Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse.
 

Om os

Teknik & Miljø i Vejle Kommune er en effektiv forvaltning, der går foran i den strategiske og fysiskeudvikling i kommunen. Desuden udvikler vi hele tiden den måde, vi leverer service til borgerne på. Økonomi & Analyse er en afdeling i Staben i hjertet af Teknik og Miljø.
Afdelingen består af i alt 17 selvkørende medarbejdere fordelt på økonomi, analyse, GIS og digitalisering.
Du kommer til at indgå i et team med 8 engagerede og professionelle kollegaer indenfor økonomi, budget- og lønopfølgning samt bogholderi. Vi har en afslappet omgangstone med plads til humor, men ved også hvornår vi skal være mere formelle. Teamwork og tværfaglig sparring er en del af dagligdagen, og der vil være gode muligheder for personlig og faglig udvikling.
 

Flere oplysninger

For yderligere information er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Ulrik Haahr Jepsen på 30 49 29 53.
 

Link til egen hjemmeside

Du kan læse mere om os på www.vejle.dk
 

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest d. 15. juni 2021
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 21. juni. 2. samtale torsdag 24. juni.
 

Profilanalyse

Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.