Skarp og dialogdrevet økonomikonsulent i Center for Økonomi og Personale - til arbejdsmarkedsområdet

  • Drives du af dialog og samarbejde?
  • Har du fokus på at være en central spiller i en sikker økonomisk styring?
  • Har du erfaring med udvikling og anvendelse af ledelsesinformation?
  • Har du et godt servicegen og synes du, at dage med nye udfordringer er sjove?

Så er den opslåede stilling som økonomikonsulent for arbejdsmarkedsområdet placeret i Center for Økonomi og Personale sikkert noget for dig.

Som kontaktperson for Center for Beskæftigelse og Borgerservice skal du i tæt samarbejde med centerchefen løse opgaver i tilknytning til den løbende økonomistyring og budgetlægningen. Herudover vil du indgå i udviklingen af ledelsesinformation.

Du bliver en vigtig medspiller både internt i eget center og i fagcentret og dette indebærer, at:

  • Du skal - i samarbejde med centret – udarbejde månedlige budgetopfølgninger med opdatering af forventninger. Og ved opfølgningen skal du bidrage med en faglig og struktureret tilgang til det forventede resultat for året
  • Du vil – i samarbejde med centret – understøtte budgetfasen på overførselsområderne
  • Du er ansvarlig for, at centrets økonomiorganisering understøtter økonomistyringen
  • Du får mulighed for fordybelse i dine opgaver og styrke din økonomifaglighed

Dine arbejdsopgaver er følgende:

  • være med til at videreudvikle en solid økonomistyring på arbejdsmarkedsområdet
  • holde dig ajour i forhold til lovgivningens betydning for økonomien
  • være tovholder på og medvirke til afholdelse af budgetopfølgninger på arbejdsmarkeds- og borgerserviceområdet
  • udarbejde bidrag til budgetlægning, økonomiske analyser og ledelsesinformation
  • understøtte politiske sagsfremstillinger med økonomiberegninger og analyser
  • kunne formidle arbejdsmarkedsområdets økonomi mundtligt og skriftligt
  • tæt samarbejde med centerchefen for Beskæftigelse og Borgerservice og ledelsen i Center for Økonomi og Personale
  • deltage i øvrige drifts- og udviklingsopgaver i Center for Økonomi og Personale

Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en offentlig forvaltning, og meget gerne fra en kommune.

Du vil referere til souschefen i Center for Økonomi og Personale og vil indgå i tæt samarbejde med kolleger i centret, ledere og medarbejdere i organisationen.

Du skal have:

  • indsigt i, eller interesse for arbejdsmarkedsområdet
  • en relevant uddannelsesbaggrund i forhold til kommunaløkonomi gerne på arbejdsmarkedsområdet
  • lyst til at indgå i dialog med mange forskellige typer kollegaer
  • erfaring med at arbejde selvstændigt og struktureret
  • kendskab til økonomisystemet Opus eller tilsvarende økonomisystem vil være en fordel
  • rigtig god it-forståelse (Excel, Opus Økonomi, KMD ledelsesinformation/Targit)
  • et veludviklet servicegen og let til smil :-)

Om Hvidovre Kommune og Center for Økonomi og Personale

Hvidovre Kommune er en familievenlig arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, hvor faglighed er i fokus og hvor der er rig mulighed for den individuelle udvikling.

Center for Økonomi og Personale er en central spiller i organisationen. Økonomistyringen i Hvidovre Kommune udspringer af Center for Økonomi og Personale og vi betragter os selv som en serviceorganisation med holdninger - både i forhold til de andre centre og institutioner, men også i forhold til Direktion og politiske ledelse.  

Vi er i alt ca. 70 medarbejdere i Center for Økonomi og Personale fordelt på syv teams og denne stilling er placeret i Budget- og Analyseteamets gruppe for Styring og Drift.

Budget- og Analyseteamet består af 25 konsulenter, som blandt andet understøtter økonomistyringen i kommunens 13 centre samt decentrale institutioner og enheder. Økonomikonsulenten vil have kollegerne i centret som primære samarbejdspartnere og vil ligeledes indgå i udviklingsarbejder for at understøtte udviklingen i økonomistyringen.

Som økonomikonsulent skal du være med til at understøtte, at:

  • Vi opleves som relevant og understøttende af kunderne
  • Vi er proaktive og løsningsorienterede med respekt for, hvor kunderne er og for deres behov
  • Vi faciliterer og understøtter kunderne med høj faglig kvalitet, forventninger og effektivitet
  • Det skal være attraktivt, sjovt og fagligt udviklende at arbejde i vores center

Løn og ansættelse

Vi tilbyder en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider.

Vi tilbyder faglig kompetenceudvikling.

Ansættelsen sker derudover som udgangspunkt i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation – efter principperne om Ny Løn.

Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer

Stillingen er til besættelse 1. april 2021.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til souschef Pia Hassel på 5158 7663.

Ansøgningsfrist

Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 28. februar 2021.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 10 og 11.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Borgercenter Børn og Unge søger en økonomipartner med lyst til at arbejde med økonomistyring og ledelsessparring på det specialiserede børneområde (barselsvikariat)

BBU AF Økonomipartnere og Plejelønsteam

København N
Har du lyst til at arbejde med økonomistyring og rådgivning på det specialiserede børneområde i Borgercenter Børn og Unges administrative fællesskab? Borgercenter Børn og Unge (BBU) søger en barselsvikar til at varetage økonomipartnerfunktionen for ...
Indrykket:16. februar 2021

FOA Økonomi søger en struktureret og serviceminded systemadministrator med økonomibaggrund

FOA Forbund

København V
Kan du både lide tal, IT og mennesker, så søg jobbet som systemadministrator i FOA. Du vil blive en del af en afdeling med 20 kolleger organiseret i selvstyrende teams. Sammen med to dygtige og entusiastiske kolleger udgør du teamet, der skal bistå ...
Indrykket:19. februar 2021

Kan du som økonomikonsulent jonglere med data i KMD OPUS og understøtte kommunens lønsagsbehandlere?

Tårnby Kommune

Kastrup
Så er du måske lige den Økonomikonsulent, som Organisations- og Personaleafdelingen står og mangler til Økonomiteamet pr. 1.5.2021. Stillingen er på fuld tid. Overordnet set omfatter stillingen i vores Økonomiteam mange af de opgaver, som følger af ...
Indrykket:23. februar 2021

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Borgercenter Børn og Unge søger en økonomipartner med lyst til at arbejde med økonomistyring og ledelsessparring på det specialiserede børneområde (barselsvikariat)

BBU AF Økonomipartnere og Plejelønsteam

København N
Har du lyst til at arbejde med økonomistyring og rådgivning på det specialiserede børneområde i Borgercenter Børn og Unges administrative fællesskab? Borgercenter Børn og Unge (BBU) søger en barselsvikar til at varetage økonomipartnerfunktionen for ...
Indrykket:16. februar 2021

FOA Økonomi søger en struktureret og serviceminded systemadministrator med økonomibaggrund

FOA Forbund

København V
Kan du både lide tal, IT og mennesker, så søg jobbet som systemadministrator i FOA. Du vil blive en del af en afdeling med 20 kolleger organiseret i selvstyrende teams. Sammen med to dygtige og entusiastiske kolleger udgør du teamet, der skal bistå ...
Indrykket:19. februar 2021

Kan du som økonomikonsulent jonglere med data i KMD OPUS og understøtte kommunens lønsagsbehandlere?

Tårnby Kommune

Kastrup
Så er du måske lige den Økonomikonsulent, som Organisations- og Personaleafdelingen står og mangler til Økonomiteamet pr. 1.5.2021. Stillingen er på fuld tid. Overordnet set omfatter stillingen i vores Økonomiteam mange af de opgaver, som følger af ...
Indrykket:23. februar 2021