Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarp og engageret jurist til stabsfunktion i Teknik- og Miljøforvaltningen

Er du cand.jur. eller cand.merc.jur. med interesse for erstatningsret? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye kollega i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune.

Du bliver en del af en stabsfunktion (Stab Jura), som yder juridisk rådgivning af høj kvalitet til Teknik- og Miljøforvaltningens direktion og forvaltningens fire serviceområder, og som bl.a. varetager sagsbehandlingen af forvaltningens sager om erstatningsansvar uden for kontrakt.

Stab Jura 
Din arbejdsplads bliver enheden Jura i TMF Stab, der er centralt placeret i Teknik- og Miljøforvaltningen. Stab Jura består af ni engagerede kolleger og en enhedschef, der alle arbejder med at servicere og rådgive Teknik- og Miljøforvaltningen inden for det offentligretlige, privatretlige og erstatningsretlige område.

Du bliver en del af Stab Juras erstatningsretsteam, som består af en juridisk chefkonsulent/teamkoordinator, en jurist (dig) og en sagsbehandler.

Om jobbet 
Du vil i samarbejde med det øvrige team skulle varetage sagsbehandlingen af Teknik- og Miljøforvaltningens sager om erstatning uden for kontrakt. Sagerne varierer både i form og i indhold og kan relatere sig til alt lige fra problemstillinger om omsætningstab til falduheld.

Sagsbehandlingen indebærer også at udarbejde både lette og mere komplicerede erstatningsopgørelser i sager om både tingsskade og personskade. Vi varetager endvidere retssager i samarbejde med eksterne advokater.

Vi har til daglig en bred kontaktflade og samarbejder med mange forskellige faggrupper, ligesom det er os, der har den løbende kontakt til og dialog med de borgere m.fl., som er part i erstatningssagerne.

Herudover kan du på sigt, alt efter evner og behov, komme til at undervise i og yde rådgivning til organisationen om erstatning uden for kontrakt. Du vil også i mindre grad skulle håndtere aktindsigtssager, som relaterer sig til erstatningssagerne.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. med et højt fagligt niveau. Det er en fordel, hvis du allerede har erfaring med sagsbehandling og erstatningsret uden for kontrakt, men du kan også være nyuddannet. Vi lægger under alle omstændigheder vægt på, at du interesserer dig for erstatningsret uden for kontrakt og har lyst til (og flair for) sagsbehandling.  

Desuden lægger vi vægt på, at du

  • er kvalitetsbevidst, grundig og kan bevare overblikket i en til tider travl hverdag
  • er selvstændig og effektiv
  • har evnen til hurtigt at sætte dig ind i komplekse problemstillinger, såvel juridiske som fagtekniske
  • er serviceorienteret og kan formidle din faglighed og sætte den i kontekst – både over for borgere, ledelse, politikere, fagfolk i forvaltningen samt eksterne samarbejdspartnere
  • kommunikerer præcist og forståeligt i skrift og tale
  • har god forretningsforståelse
  • er en god og ansvarsfuld kollega med godt humør.

Om hvad vi kan tilbyde 
Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i en afvekslende hverdag med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er kendetegnet ved at have et fagligt stærkt og dynamisk arbejdsmiljø med indbyrdes sparring, højt til loftet, humor og en flad ledelsesstruktur. Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer om ugen, inkl. frokostpause.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er med tiltrædelse den 1. april 2020 eller hurtigst muligt.

Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Marie-Louise Paludan på 5351 6200 eller enhedschef Trine Høj Andersen på 4022 3445.
Sammen med ansøgningen beder vi dig vedhæfte CV, udskrift af eksamenskarakterer fra både kandidat- og bacheloruddannelsen og evt. andre relevante papirer.

Søg via nedenstående link senest søndag den 16. februar 2020.
Vi forventer at gennemføre to samtalerunder med udvalgte kandidater. Første samtale forventes afholdt medio/ultimo uge 8 og anden samtale forventes afholdt primo uge 9. Kandidater, der går videre til anden samtalerunde, må forvente at skulle løse en case i forbindelse med samtalen.

Om TMF Stab
TMF Stab varetager forretningsstyringen af – og yder forretningsrådgivning til Teknik- og Miljøforvaltningen – inden for områderne jura, HR- og organisationsudvikling, økonomi, digitalisering og kommunikation. TMF Stab har til formål at sikre en sammenhængende udvikling af Teknik- og Miljøforvaltningen og gennem en overordnet ramme at styre forvaltningen. Endvidere har TMF Stab til formål at understøtte forvaltningens serviceområder, så de kan fokusere på forretningen.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.  
Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330166000Phoenix-1fb38b5612020-01-28T13:03:16.630Skarp og engageret jurist til stabsfunktion i Teknik- og Miljøforvaltningen

Er du cand.jur. eller cand.merc.jur. med interesse for erstatningsret? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye kollega i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune.

Du bliver en del af en stabsfunktion (Stab Jura), som yder juridisk rådgivning af høj kvalitet til Teknik- og Miljøforvaltningens direktion og forvaltningens fire serviceområder, og som bl.a. varetager sagsbehandlingen af forvaltningens sager om erstatningsansvar uden for kontrakt.

Stab Jura 
Din arbejdsplads bliver enheden Jura i TMF Stab, der er centralt placeret i Teknik- og Miljøforvaltningen. Stab Jura består af ni engagerede kolleger og en enhedschef, der alle arbejder med at servicere og rådgive Teknik- og Miljøforvaltningen inden for det offentligretlige, privatretlige og erstatningsretlige område.

Du bliver en del af Stab Juras erstatningsretsteam, som består af en juridisk chefkonsulent/teamkoordinator, en jurist (dig) og en sagsbehandler.

Om jobbet 
Du vil i samarbejde med det øvrige team skulle varetage sagsbehandlingen af Teknik- og Miljøforvaltningens sager om erstatning uden for kontrakt. Sagerne varierer både i form og i indhold og kan relatere sig til alt lige fra problemstillinger om omsætningstab til falduheld.

Sagsbehandlingen indebærer også at udarbejde både lette og mere komplicerede erstatningsopgørelser i sager om både tingsskade og personskade. Vi varetager endvidere retssager i samarbejde med eksterne advokater.

Vi har til daglig en bred kontaktflade og samarbejder med mange forskellige faggrupper, ligesom det er os, der har den løbende kontakt til og dialog med de borgere m.fl., som er part i erstatningssagerne.

Herudover kan du på sigt, alt efter evner og behov, komme til at undervise i og yde rådgivning til organisationen om erstatning uden for kontrakt. Du vil også i mindre grad skulle håndtere aktindsigtssager, som relaterer sig til erstatningssagerne.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. med et højt fagligt niveau. Det er en fordel, hvis du allerede har erfaring med sagsbehandling og erstatningsret uden for kontrakt, men du kan også være nyuddannet. Vi lægger under alle omstændigheder vægt på, at du interesserer dig for erstatningsret uden for kontrakt og har lyst til (og flair for) sagsbehandling.  

Desuden lægger vi vægt på, at du

  • er kvalitetsbevidst, grundig og kan bevare overblikket i en til tider travl hverdag
  • er selvstændig og effektiv
  • har evnen til hurtigt at sætte dig ind i komplekse problemstillinger, såvel juridiske som fagtekniske
  • er serviceorienteret og kan formidle din faglighed og sætte den i kontekst – både over for borgere, ledelse, politikere, fagfolk i forvaltningen samt eksterne samarbejdspartnere
  • kommunikerer præcist og forståeligt i skrift og tale
  • har god forretningsforståelse
  • er en god og ansvarsfuld kollega med godt humør.

Om hvad vi kan tilbyde 
Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i en afvekslende hverdag med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er kendetegnet ved at have et fagligt stærkt og dynamisk arbejdsmiljø med indbyrdes sparring, højt til loftet, humor og en flad ledelsesstruktur. Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer om ugen, inkl. frokostpause.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er med tiltrædelse den 1. april 2020 eller hurtigst muligt.

Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Marie-Louise Paludan på 5351 6200 eller enhedschef Trine Høj Andersen på 4022 3445.
Sammen med ansøgningen beder vi dig vedhæfte CV, udskrift af eksamenskarakterer fra både kandidat- og bacheloruddannelsen og evt. andre relevante papirer.

Søg via nedenstående link senest søndag den 16. februar 2020.
Vi forventer at gennemføre to samtalerunder med udvalgte kandidater. Første samtale forventes afholdt medio/ultimo uge 8 og anden samtale forventes afholdt primo uge 9. Kandidater, der går videre til anden samtalerunde, må forvente at skulle løse en case i forbindelse med samtalen.

Om TMF Stab
TMF Stab varetager forretningsstyringen af – og yder forretningsrådgivning til Teknik- og Miljøforvaltningen – inden for områderne jura, HR- og organisationsudvikling, økonomi, digitalisering og kommunikation. TMF Stab har til formål at sikre en sammenhængende udvikling af Teknik- og Miljøforvaltningen og gennem en overordnet ramme at styre forvaltningen. Endvidere har TMF Stab til formål at understøtte forvaltningens serviceområder, så de kan fokusere på forretningen.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.  
Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk

2020-02-17T00:59:09.500 Er du cand.jur. eller cand.merc.jur. med interesse for erstatningsret? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye kollega i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune. Du bliver en del af en stabsfunktion (Stab Jura), som yder juridisk rådgivning af høj kvalitet til Teknik- og Miljøforvaltningens direktion og forvaltningens fire serviceområder, og som bl.a. varetager sagsbehandlingen af forvaltningens sager om erstatningsansvar uden for kontrakt. Stab Jura Din arbejdsplads bliver enheden Jura i TMF Stab, der er centralt placeret i Teknik- og Miljøforvaltningen. Stab Jura består af ni engagerede kolleger og en enhedschef, der alle arbejder med at servicere og rådgive Teknik- og Miljøforvaltningen inden for det offentligretlige, privatretlige og erstatningsretlige område. Du bliver en del af Stab Juras erstatningsretsteam, som består af en juridisk chefkonsulent teamkoordinator, en jurist (dig) og en sagsbehandler. Om jobbet Du vil i samarbejde med det øvrige team skulle varetage sagsbehandlingen af Teknik- og Miljøforvaltningens sager om erstatning uden for kontrakt. Sagerne varierer både i form og i indhold og kan relatere sig til alt lige fra problemstillinger om omsætningstab til falduheld. Sagsbehandlingen indebærer også at udarbejde både lette og mere komplicerede erstatningsopgørelser i sager om både tingsskade og personskade. Vi varetager endvidere retssager i samarbejde med eksterne advokater. Vi har til daglig en bred kontaktflade og samarbejder med mange forskellige faggrupper, ligesom det er os, der har den løbende kontakt til og dialog med de borgere m.fl., som er part i erstatningssagerne. Herudover kan du på sigt, alt efter evner og behov, komme til at undervise i og yde rådgivning til organisationen om erstatning uden for kontrakt. Du vil også i mindre grad skulle håndtere aktindsigtssager, som relaterer sig til erstatningssagerne. Om dig Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. med et højt fagligt niveau. Det er en fordel, hvis du allerede har erfaring med sagsbehandling og erstatningsret uden for kontrakt, men du kan også være nyuddannet. Vi lægger under alle omstændigheder vægt på, at du interesserer dig for erstatningsret uden for kontrakt og har lyst til (og flair for) sagsbehandling. Desuden lægger vi vægt på, at du er kvalitetsbevidst, grundig og kan bevare overblikket i en til tider travl hverdag er selvstændig og effektiv har evnen til hurtigt at sætte dig ind i komplekse problemstillinger, såvel juridiske som fagtekniske er serviceorienteret og kan formidle din faglighed og sætte den i kontekst både over for borgere, ledelse, politikere, fagfolk i forvaltningen samt eksterne samarbejdspartnere kommunikerer præcist og forståeligt i skrift og tale har god forretningsforståelse er en god og ansvarsfuld kollega med godt humør. Om hvad vi kan tilbyde Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i en afvekslende hverdag med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er kendetegnet ved at have et fagligt stærkt og dynamisk arbejdsmiljø med indbyrdes sparring, højt til loftet, humor og en flad ledelsesstruktur. Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer om ugen, inkl. frokostpause. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er med tiltrædelse den 1. april 2020 eller hurtigst muligt. Har du spørgsmål? Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Marie-Louise Paludan på 5351 6200 eller enhedschef Trine Høj Andersen på 4022 3445. Sammen med ansøgningen beder vi dig vedhæfte CV, udskrift af eksamenskarakterer fra både kandidat- og bacheloruddannelsen og evt. andre relevante papirer. Søg via nedenstående link senest søndag den 16. februar 2020. Vi forventer at gennemføre to samtalerunder med udvalgte kandidater. Første samtale forventes afholdt medio ultimo uge 8 og anden samtale forventes afholdt primo uge 9. Kandidater, der går videre til anden samtalerunde, må forvente at skulle løse en case i forbindelse med samtalen. Om TMF Stab TMF Stab varetager forretningsstyringen af og yder forretningsrådgivning til Teknik- og Miljøforvaltningen inden for områderne jura, HR- og organisationsudvikling, økonomi, digitalisering og kommunikation. TMF Stab har til formål at sikre en sammenhængende udvikling af Teknik- og Miljøforvaltningen og gennem en overordnet ramme at styre forvaltningen. Endvidere har TMF Stab til formål at understøtte forvaltningens serviceområder, så de kan fokusere på forretningen. Om Teknik- og Miljøforvaltningen Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk10Phoenix1fb38b56100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=163645&DepartmentId=19275&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3699814Jura11Njalsgade 172300København SDKDanmarkORS/Small/kk_logo_small.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent10001892777KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk16364500028-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1fb38b56https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1fb38b56https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1fb38b56&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1fb38b56&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/242910-97-1.jpgSkarp og engageret jurist til stabsfunktion i Teknik- og Miljøforvaltningen12007991Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen364027821mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmarkda-DK