Skarp og udviklingsorienteret kontorchef til kontoret Borgerprocesser i Skattestyrelsen

Vil du stå i spidsen for forretningsudvikling af personbeskatningen i Danmark? Brænder du for procesarbejde, automatisering og implementering? Har du også ledererfaring, og er du god til at begå dig i en kompleks organisation og til at samarbejde? Så er her et spændende lederjob i det nyoprettede kontor for Borgerprocesser.


Kontoret for Borgerprocesser
Formålet med kontoret er at sikre den løbende udvikling af effektive processer i forhold til indberetning af borgernes indtægter og fradrag mv. samt sikre korrekt og smidig betaling af skatten for borgere og personligt ejede virksomheder. Kontoret er en væsentlig bidragsyder og deltager i Forskuds- og Årsopgørelsesprojekterne og skal sikre, at lovgivning og forretningskritisk udvikling bliver omsat til processer og systemunderstøttes i tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og it-leverandørerne. Kontoret har endvidere en central rolle i forhold til vedligeholdelse og udvikling af det såkaldte eIndkomst-systemkompleks, som arbejdsgivere m.fl. bruger til at indberette løn mv.



Ansvar og arbejdsopgaver
Vi er på jagt efter en kontorchef, der fremsynet og engageret kan stå i spidsen for:

  • At sikre udviklingen af de årlige forskuds- og årsopgørelser i forhold til personbeskatning af A- og B-indkomst, ligningsmæssige fradrag, virksomhedsordningen mv., både i forhold til udvikling af processer og indberetning af data fra tredjeparter
  • At kortlægge og vedligeholde processer samt mitigering af risici
  • At videreudvikle, levetidsforlænge og nyudvikle systemkomplekset for eIndkomst i samarbejde Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
  • At håndtere lovhøringer samt bidrage til svar på spørgsmål fra Folketinget, ministeren og departementet, Rigsrevisionen mv.


I Borgerprocesser vil du blive kontorchef for ca. 15 dygtige og engagerede medarbejdere.



Vi vægter højt, at du er god til at samarbejde og har et fokus på både den korte og lange udviklingsbane. Det er samtidig vigtigt, at du i din ledelse kan yde kvalificeret faglig sparring til medarbejderne. Din faglige sparring til medarbejderne vedrører bl.a.:

  • Kvalitetssikring af forretningsforståelsen i kontorets leverancer fx i beslutningsoplæg og forelæggelser til ledelse og direktion eller i folketingsspørgsmål, høringer og anden ministerbetjening.
  • Sparring til medarbejdernes analysearbejde, hvor forretningsmæssige problemstillinger og de gode løsningsmodeller for områdets udfordringer skal identificeres.


Derudover forventes det, at du er en god personaleleder. Din passion for ledelse kommer til udtryk i et fokus på medarbejdernes udvikling af kompetencer og udvikling i opgavevaretagelsen med henblik på at understøtte medarbejdernes fremtidige udviklingsvej i organisationen.

Du vil blive en del af en ledergruppe med 11 chef-kollegaer og én underdirektør. Du vil referere til underdirektøren for afdelingen Personprocesser.




Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og solid erfaring med at arbejde både strategisk og operationelt – gerne fra en lignende stilling i det offentlige. Du er en dygtig og ambitiøs leder, der kan motivere og udvikle dine medarbejdere. Du trives i en politisk styret organisation, har stor beslutningskraft og er god til at skabe relationer, ligesom du har erfaring med at indgå i lederteams. Du er en dygtig og effektiv kommunikatør, både i forhold til medarbejdere og chef-kollegaer, og du prioriterer at skabe et åbent og tillidsbaseret arbejdsmiljø. Styring og opfølgning falder dig naturligt, og du kan samarbejde på tværs af organisationen, samt sikre den fornødne koordinering og videndeling i organisationen. Du skal derfor være robust og kunne holde hovedet koldt, også i pressede situationer.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • Er proaktiv, opsøgende og samarbejdsorienteret
  • Har en stor arbejdskapacitet og erfaring med at styre både drift og udviklingsaktiviteter
  • Både kan udvikle og optimere opgaveløsningen og være garant for sikker drift
  • Er en god personaleleder, der interesserer dig for mennesker, og både har fokus på at udvikle den enkelte og samarbejdet i kontoret.



Vi tilbyder
Vi tilbyder dig et kollegialt og fagligt stærkt miljø, der udvikler og udfordrer dig. Vi har høje faglige ambitioner og engagerede medarbejdere. Vores arbejde sker med afsæt i fire værdier, som skal være tydelige i din ledelsespraksis:

  • Vi arbejder med høj faglighed, hvad enten det drejer sig om at sikre de rigtige processer eller produkter
  • Vi er åbne og samarbejder helt naturligt med alle dele af Skatteministeriet. Vi føler en særlig forpligtelse til at pleje og vedligeholde relationer, fordi en bred viden skaber merværdi, øger kvalitet i opgaveløsningen og understøtter en god direktionsbetjening
  • Vi tager ansvar i alt, hvad vi laver, og vi gør gerne en ekstra indsats, når det er nødvendigt
  • Vi har udsyn og har altid øje for, hvordan de løsninger, vi skal levere, påvirker vores omverden.



Dit nye arbejdssted
Du bliver en del af afdelingen Personprocesser under fagområdet Person i Skattestyrelsen.



Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning sammen med CV indeholdende dine opnåede resultater, eksamensbeviser og eventuelt yderligere relevant materiale senest 5. juli 2020 via linket 'Søg stillingen'.

Vi forventer at holde samtaler i august. Der vil være et testforløb med personanalyse og logisk test for de kandidater, der går videre i processen. Forventet tiltrædelse per 1. oktober 2020 eller snarest muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Karoline Klaksvig på telefon 72 38 86 26.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.



Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Kontorchef til arbejdet med sundhedsøkonomi i Finansministeriets departement

Finansministeriets Departementet

København K
Finansministeriet søger en ny kontorchef til Velfærdspolitisk Center. Du får ansvaret for et kontor med stor faglig bredde og en unik mulighed for at bidrage til Finansministeriets arbejde med at udvikle den offentlige sektor. Centerets opgaver Velf...
Indrykket:3. juli 2020

Office Manager

Fehmarn Belt Contractors I/S

København Ø
Job summary: In this position you will be wearing multiple hats when you deal with all matters related to the office. You will be responsible for facility management, overseeing housekeeping, management of office supplies etc. You handle a wide rang...
Indrykket:3. juli 2020

Kontorchefer til ny afdeling i Sundheds- og Ældreministeriets departement

Sundheds- og Ældreministeriet

København K
Vil du være med til at give den bedste ministerbetjening, videreudvikle vores sundhedsvæsen, arbejde strategisk med aktører - og er du en god, inddragende og motiverende chef? Så er du måske en af vores nye kontorchefer i Sundheds- og Ældreministeri...
Indrykket:23. juni 2020

Kontorchef til styrkelse af samfundskritiske it-systemer

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Fagområdet Drift og Videreudvikling (DVU) søger en kontorchef til en nyere enhed, som har ansvaret for at sikre levedygtigheden af en portefølje af ældre it-systemer samt modne metoder og processer og styrke kompetencer ved arbejdet med applikations...
Indrykket:1. juli 2020

Kontorchef til Center for Grundskoler

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Børne- og Undervisningsministeriet søger en kontorchef til Center for Grundskoler i Afdelingen for Dagtilbud og Grundskoler i departementet. Dit nye arbejdsområde Center for Grundskoler, der organisatorisk er placeret i Afdelingen for Dagtilbud og G...
Indrykket:16. juni 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Kontorchef til arbejdet med sundhedsøkonomi i Finansministeriets departement

Finansministeriets Departementet

København K
Finansministeriet søger en ny kontorchef til Velfærdspolitisk Center. Du får ansvaret for et kontor med stor faglig bredde og en unik mulighed for at bidrage til Finansministeriets arbejde med at udvikle den offentlige sektor. Centerets opgaver Velf...
Indrykket:3. juli 2020

Office Manager

Fehmarn Belt Contractors I/S

København Ø
Job summary: In this position you will be wearing multiple hats when you deal with all matters related to the office. You will be responsible for facility management, overseeing housekeeping, management of office supplies etc. You handle a wide rang...
Indrykket:3. juli 2020

Kontorchefer til ny afdeling i Sundheds- og Ældreministeriets departement

Sundheds- og Ældreministeriet

København K
Vil du være med til at give den bedste ministerbetjening, videreudvikle vores sundhedsvæsen, arbejde strategisk med aktører - og er du en god, inddragende og motiverende chef? Så er du måske en af vores nye kontorchefer i Sundheds- og Ældreministeri...
Indrykket:23. juni 2020

Kontorchef til styrkelse af samfundskritiske it-systemer

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Fagområdet Drift og Videreudvikling (DVU) søger en kontorchef til en nyere enhed, som har ansvaret for at sikre levedygtigheden af en portefølje af ældre it-systemer samt modne metoder og processer og styrke kompetencer ved arbejdet med applikations...
Indrykket:1. juli 2020

Kontorchef til Center for Grundskoler

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Børne- og Undervisningsministeriet søger en kontorchef til Center for Grundskoler i Afdelingen for Dagtilbud og Grundskoler i departementet. Dit nye arbejdsområde Center for Grundskoler, der organisatorisk er placeret i Afdelingen for Dagtilbud og G...
Indrykket:16. juni 2020