Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarpe økonomer eller generalister med interesse for økonomistyring

Er du skarp til økonomistyring, og har du lyst til at arbejde med tal og analyse? Evner du at formidle komplekse økonomiske problemstillinger, og vil du være med til at bidrage til en sammenhængende styring i Skattestyrelsen? Så er du måske en af de generalister eller økonomer, vi søger til Økonomi i Skattestyrelsen

?Sikring af sammenhængende økonomi- og aktivitetsstyring

I Center for Økonomistyring og Forretningsudvikling søger vi nye medarbejdere med teknisk snilde til vores økonomistyring. Vi står for det overordnede samarbejde med Skatteministeriets departement og koordinerer bl.a. Skattestyrelsens budgetter, økonomiopfølgninger og bidrag til Finanslove. Sammen med økonomiområdets øvrige kontorer har vi til opgave at sikre en sammenhængende og tværgående økonomi- og aktivitetsstyring i Skattestyrelsen.

Ansvar for lønstyring mv.

Du vil som vores nye kollega skulle bidrage til arbejdet i og udviklingen af kontoret. De nye medarbejdere skal især arbejde inden for lønstyringsområdet, som udgør en stor del af Skattestyrelsens budget på ca. 4 mia. kr. Der er dog også opgaver vedr. øvrig drift, såsom huslejebevilling, budgettering af hensættelser og betjening af samarbejdsudvalget med fagforeningerne på økonomiområdet. Der er derfor et bredt opgavespænd, som bl.a. indebærer:

  • bidrage til styring og prioritering af Skattestyrelsens økonomiske rammer
  • styring og rådgivning på lønområdet
  • bidrag til rekrutteringsplaner og lønprognoser
  • håndtering og analyse af løndata i bl.a. SAP og Business Object
  • budgettering af hensættelser
  • fordeling af omkostninger i budgetter og regnskaber
  • bidrage til at udvikle og effektivisere kontorets og styrelsens koncepter og principper for økonomistyring, fx i form af vejledninger, skabeloner mv.


Økonom eller generalist med evnen til at formidle komplekse økonomiske problemstillinger

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.oecon, cand.merc, cand.scient.pol, cand.scient.adm eller lignede. Du har en god økonomisk forståelse, og har flair for it, så du evner at sætte dig ind i økonomi- og registreringssystemer. Du har lyst til at arbejde med lønområdet og bidrage til Skattestyrelsens økonomistyring med bl.a. lønprognoser. Derudover har du interesse for regnskab og registrering af økonomidata. Det er en fordel, hvis du har erfaring med økonomistyringsopgaver fra en politisk styret organisation, men du kan også være nyuddannet med mod på at arbejde med økonomistyring. Derudover er det vigtigt, at du:

  • er fagligt ambitiøs og motiveret af at skabe forbedringer
  • har vilje og evne til at tage et selvstændigt ansvar
  • er talstærk og ferm til Excel – kendskab til/erfaring med SAP og Business Object er desuden en fordel, men ikke et krav
  • har en analytisk tilgang til at forstå økonomiske problemstillinger og se løsningsmuligheder
  • er imødekommende og god til håndtering af interessenter
  • har forståelse for vilkårene og beslutningsprocesserne i en politisk styret organisation.
?

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse i form af bachelor- og kandidatbevis via linket ”søg jobbet” senest den 27. november 2020. Samtaler forventes afholdt løbende.

Har du spørgsmål til stillingerne er du velkommen til at kontakte kontorchef Adam Beresowsky på telefon 72 37 43 48.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver Copenhagen Towers, Ørestads Blvd. 114 - 118, 2300 København S.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.