Gem job

Skarpe økonomiprofiler til udvikling og rådgivning om statens budgetsystem

Har du erfaring med økonomistyring, eller er du nyuddannet og brænder for området? Så har du nu muligheden for at være med til at præge arbejdet med budgetter i staten.

Vi søger 2-3 medarbejdere med økonomifaglig baggrund og interesse for at bistå de statslige økonomifunktioner i deres arbejde med bedre styring gennem løbende udvikling og bedre anvendelse af Statens budgetsystem (SBS).

SBS er et SAP-baseret system, som har til formål at understøtte og bidrage til højere kvalitet i arbejdet med budgetter og budgetstyring i de statslige og selvejende institutioner. KMD er driftsleverandør og udførende på systemudviklingsopgaver. Systemet anvendes pt. i 119 institutioner, og vi arbejder løbende på at få flere om bord.

Hvad indebærer stillingen? Du bliver en del af vores systemforvaltningsgruppe, som lige nu består af syv medarbejdere, der både deltager i systemudvikling gennem kravsætning og test i samarbejde med KMD og rådgiver vores kunder om mest optimal udnyttelse af systemets muligheder.

Derudover vil du:

  • indgå i samarbejdet med KMD omkring videreudvikling og drift af løsningen, så vi sikrer at ny funktionalitet matcher de forretningsmæssige behov
  • komme til at indgå i sparring med institutionerne omkring deres anvendelse af SBS og muligheden for optimering eller udvidelse heraf
  • være med til at facilitere og deltage i dialogen med brugere omkring ønsker og behov for videreudvikling af løsningen.
I starten af din ansættelse vil du få en grundig oplæring i systemet. Du får mulighed for at præge dine opgaver i retning af dine interesser, og vil både komme til at arbejde selvstændigt med egne ansvarsområder og indgå i systemforvaltningsgruppens opgaver på alle relevante opgavefelter.

Vi tilbyder et fagligt spændende og stærkt miljø, hvor du på tværs af Økonomistyrelsen vil komme til at arbejde med dygtige og engagerede kolleger. Vi prioriterer din faglige udvikling og arbejder systematisk med individuelle udviklingsplaner, som løbende justeres.

Om dig Vi søger 2-3 nye dygtige kolleger med god forståelse for økonomiske styringsprocesser og evnen til at se sammenhængen mellem forretningsbehov og systemunderstøttelse. Du har en relevant kandidatuddannelse, fx cand.oecon., cand.scient.pol., cand.polit. eller cand.merc.

Du kan være nyuddannet eller have erfaring fra arbejde i en økonomifunktion eller anden stabsenhed, hvor du har arbejdet med fx økonomistyring, budgetter og budgetprocesser, controlling, udgiftsopfølgning, bevilling, og/eller finanslov.

For at lykkes i stillingen forventer vi, at du:

  • har en stærk interesse for at medvirke til at udvikle og forbedre den statslige budgetstyring
  • er nysgerrig på hvordan it-understøttelse kan styrke forretningsmæssige processer
  • har gode samarbejdsevner og forstår at skabe gode relationer til såvel kollegaer, leverandør samt brugere af budgetsystemet
  • drives af at skabe resultater og gøre en forskel.
Om os Du ansættes i Økonomistyrelsen, kontoret Økonomisystemer, som varetager systemforvaltning og videreudvikling af en lang række systemer, der understøtter økonomiadministrative processer hos statslige og selvejende statslige institutioner.

Kontoret indgår i Økonomistyrelsens Center for Systemer, som driver et sammenhængende sæt af digitale datadrevne services, der understøtter god ledelse og økonomistyring i staten.

Vores mission er at understøtte alle administrative hovedprocesser digitalt, så medarbejdere og ledere i de statslige institutioner kan løse deres opgaver enkelt, effektivt og værdiskabende.

I kontoret Økonomisystemer lægger vi vægt på en uformel og uhøjtidelig omgangstone samtidig med, at vi har fokus på at skabe resultater og løsninger af høj kvalitet. Vi passer på hinanden og tror på, at samarbejde og fælles opgaveløsning er forudsætningen for at nå i mål. Læs mere om systemcentret og kontor for Økonomisystemer her: https://oes.dk/om-os/organisationen/center-for-systemer/.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1017 København K.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Sikkerhedsgodkendelse Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Yderligere oplysninger Tiltrædelse er hurtigst muligt.

Hvis du vil vide mere om Økonomistyrelsen eller stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas Facklamm Jensen på telefon 33 95 47 49.

Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg stillingen” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 20. september 2021.

Vi forventer at holde samtaler fra uge 39.

Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Generalist med interesse for it og digitalisering til Miljøministeriets departement

Miljøministeriet, Departementet

København K
Kunne du tænke dig et job i et dynamisk ministerium, der arbejder for at sikre miljøet, naturen og den grønne omstilling? Og brænder du for at drive disse dagsordener med udgangspunkt i udnyttelsen af digitaliseringens mange muligheder? Udnyttelse a...
Indrykket:2. september 2021

Erfaren medarbejder til Økonomienheden

Slots- og Kulturstyrelsen

København V
Er du bekendt med statslig økonomistyring? Og synes du, det kunne være spændende at have medansvar for en økonomi, der favner alt fra kongelige slotte, kunst, museer, biblioteker og fredede bygninger til corona-ordninger for kulturlivet? Slots- og K...
Indrykket:1. september 2021

Generalist til tværministeriel og tværoffentlig digitalisering i Miljøministeriets departement

Miljøministeriet, Departementet

København K
Kunne du tænke dig et job i et dynamisk ministerium, der arbejder for at sikre miljøet, naturen og den grønne omstilling? Og brænder du for at drive disse dagsordener med udgangspunkt i udnyttelsen af digitaliseringens mange muligheder? Udnyttelse a...
Indrykket:2. september 2021

Fuldmægtig til Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) i København, Aarhus Universitet

Aarhus Universitet

København NV
Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet Campus Emdrup, søger en fuldmægtig til Sekretariatet pr. 1. januar 2022. Finder du det interessant at arbejde i universitetsmiljøet og få administration, kvalitet og service til...
Indrykket:2. september 2021

Erfaren AC'er til Regnskabssektionen, Koncerncontrolling

KU - FA - Kbh K

København K
Den centrale regnskabsfunktion i Koncern-økonomi på Københavns Universitet (KU) søger en ny kollega med tiltrædelse snarest muligt. Stillingen er placeret i enheden Koncerncontrolling med 5 andre engagerede kollegaer, hvor du skal arbejde med en ræk...
Indrykket:2. september 2021

Skarpe økonomiprofiler til udvikling og rådgivning om statens budgetsystem

Har du erfaring med økonomistyring, eller er du nyuddannet og brænder for området? Så har du nu muligheden for at være med til at præge arbejdet med budgetter i staten.

Vi søger 2-3 medarbejdere med økonomifaglig baggrund og interesse for at bistå de statslige økonomifunktioner i deres arbejde med bedre styring gennem løbende udvikling og bedre anvendelse af Statens budgetsystem (SBS).

SBS er et SAP-baseret system, som har til formål at understøtte og bidrage til højere kvalitet i arbejdet med budgetter og budgetstyring i de statslige og selvejende institutioner. KMD er driftsleverandør og udførende på systemudviklingsopgaver. Systemet anvendes pt. i 119 institutioner, og vi arbejder løbende på at få flere om bord.

Hvad indebærer stillingen? Du bliver en del af vores systemforvaltningsgruppe, som lige nu består af syv medarbejdere, der både deltager i systemudvikling gennem kravsætning og test i samarbejde med KMD og rådgiver vores kunder om mest optimal udnyttelse af systemets muligheder.

Derudover vil du:

  • indgå i samarbejdet med KMD omkring videreudvikling og drift af løsningen, så vi sikrer at ny funktionalitet matcher de forretningsmæssige behov
  • komme til at indgå i sparring med institutionerne omkring deres anvendelse af SBS og muligheden for optimering eller udvidelse heraf
  • være med til at facilitere og deltage i dialogen med brugere omkring ønsker og behov for videreudvikling af løsningen.
I starten af din ansættelse vil du få en grundig oplæring i systemet. Du får mulighed for at præge dine opgaver i retning af dine interesser, og vil både komme til at arbejde selvstændigt med egne ansvarsområder og indgå i systemforvaltningsgruppens opgaver på alle relevante opgavefelter.

Vi tilbyder et fagligt spændende og stærkt miljø, hvor du på tværs af Økonomistyrelsen vil komme til at arbejde med dygtige og engagerede kolleger. Vi prioriterer din faglige udvikling og arbejder systematisk med individuelle udviklingsplaner, som løbende justeres.

Om dig Vi søger 2-3 nye dygtige kolleger med god forståelse for økonomiske styringsprocesser og evnen til at se sammenhængen mellem forretningsbehov og systemunderstøttelse. Du har en relevant kandidatuddannelse, fx cand.oecon., cand.scient.pol., cand.polit. eller cand.merc.

Du kan være nyuddannet eller have erfaring fra arbejde i en økonomifunktion eller anden stabsenhed, hvor du har arbejdet med fx økonomistyring, budgetter og budgetprocesser, controlling, udgiftsopfølgning, bevilling, og/eller finanslov.

For at lykkes i stillingen forventer vi, at du:

  • har en stærk interesse for at medvirke til at udvikle og forbedre den statslige budgetstyring
  • er nysgerrig på hvordan it-understøttelse kan styrke forretningsmæssige processer
  • har gode samarbejdsevner og forstår at skabe gode relationer til såvel kollegaer, leverandør samt brugere af budgetsystemet
  • drives af at skabe resultater og gøre en forskel.
Om os Du ansættes i Økonomistyrelsen, kontoret Økonomisystemer, som varetager systemforvaltning og videreudvikling af en lang række systemer, der understøtter økonomiadministrative processer hos statslige og selvejende statslige institutioner.

Kontoret indgår i Økonomistyrelsens Center for Systemer, som driver et sammenhængende sæt af digitale datadrevne services, der understøtter god ledelse og økonomistyring i staten.

Vores mission er at understøtte alle administrative hovedprocesser digitalt, så medarbejdere og ledere i de statslige institutioner kan løse deres opgaver enkelt, effektivt og værdiskabende.

I kontoret Økonomisystemer lægger vi vægt på en uformel og uhøjtidelig omgangstone samtidig med, at vi har fokus på at skabe resultater og løsninger af høj kvalitet. Vi passer på hinanden og tror på, at samarbejde og fælles opgaveløsning er forudsætningen for at nå i mål. Læs mere om systemcentret og kontor for Økonomisystemer her: https://oes.dk/om-os/organisationen/center-for-systemer/.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1017 København K.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Sikkerhedsgodkendelse Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Yderligere oplysninger Tiltrædelse er hurtigst muligt.

Hvis du vil vide mere om Økonomistyrelsen eller stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas Facklamm Jensen på telefon 33 95 47 49.

Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg stillingen” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 20. september 2021.

Vi forventer at holde samtaler fra uge 39.

Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Generalist med interesse for it og digitalisering til Miljøministeriets departement

Miljøministeriet, Departementet

København K
Kunne du tænke dig et job i et dynamisk ministerium, der arbejder for at sikre miljøet, naturen og den grønne omstilling? Og brænder du for at drive disse dagsordener med udgangspunkt i udnyttelsen af digitaliseringens mange muligheder? Udnyttelse a...
Indrykket:2. september 2021

Erfaren medarbejder til Økonomienheden

Slots- og Kulturstyrelsen

København V
Er du bekendt med statslig økonomistyring? Og synes du, det kunne være spændende at have medansvar for en økonomi, der favner alt fra kongelige slotte, kunst, museer, biblioteker og fredede bygninger til corona-ordninger for kulturlivet? Slots- og K...
Indrykket:1. september 2021

Generalist til tværministeriel og tværoffentlig digitalisering i Miljøministeriets departement

Miljøministeriet, Departementet

København K
Kunne du tænke dig et job i et dynamisk ministerium, der arbejder for at sikre miljøet, naturen og den grønne omstilling? Og brænder du for at drive disse dagsordener med udgangspunkt i udnyttelsen af digitaliseringens mange muligheder? Udnyttelse a...
Indrykket:2. september 2021

Fuldmægtig til Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) i København, Aarhus Universitet

Aarhus Universitet

København NV
Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet Campus Emdrup, søger en fuldmægtig til Sekretariatet pr. 1. januar 2022. Finder du det interessant at arbejde i universitetsmiljøet og få administration, kvalitet og service til...
Indrykket:2. september 2021

Erfaren AC'er til Regnskabssektionen, Koncerncontrolling

KU - FA - Kbh K

København K
Den centrale regnskabsfunktion i Koncern-økonomi på Københavns Universitet (KU) søger en ny kollega med tiltrædelse snarest muligt. Stillingen er placeret i enheden Koncerncontrolling med 5 andre engagerede kollegaer, hvor du skal arbejde med en ræk...
Indrykket:2. september 2021