Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

SKAT Jura søger erfaren jurist med interesse for forvaltningsret til den kommende Skattestyrelse

Vil du være rådgiver for SKATs medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål indenfor det forvaltningsretlige område? Det gælder uanset, om det er i forbindelse med en konkret afgørelse, en kontrol eller lovfortolkning på området. Du skal være med til at understøtte ensartet og korrekt regelanvendelse og praksis på tværs af den kommende Skattestyrelse og de seks andre nye styrelser, der tilsammen vil være en del af told- og skatteforvaltningen.  
 
Dine muligheder 
Vi søger en dygtig og erfaren jurist til kontoret Proces 1, som arbejder med forvaltningsretlige spørgsmål indenfor skatteforvaltningsloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven. Proces 1 er et kontor i afdelingen Proces og Videndeling, som er én af to afdelinger i fagdirektørområdet Jura. Vi er pt. 8 medarbejdere og har brug for flere dygtige hænder til de spændende opgaver. Kontoret er en naturlig deltager i en lang række tværgående projekter, herunder udviklingsprojekter, i SKAT. 
 
Stillingen 
Vi arbejder primært sammen i teams og løser mange af opgaverne i et samarbejde. Derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og ved, hvordan du selv bidrager til et godt samarbejde. 
 
Arbejdsopgaverne er mangeartede og komplekse og omfatter blandt andet: 
 

  • Generel og konkret lovfortolkning, såvel mundtlig som skriftlig, i forbindelse med besvarelser af henvendelser fra kolleger 
  • Juridisk sparring for øvrige enheder, både i forhold til generelle spørgsmål og i forhold til konkrete sager  
  • Udarbejdelse af information om ny lovgivning i form af styresignaler og ajourføring af SKATs juridiske vejledning  
  • Deltagelse i faglige netværk og afholdelse af instruktioner om ny lovgivning for kollegaer 
  • Deltagelse i tværgående udviklingsprojekter 
 

Vi tilbyder dig en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.  
 
Dine kompetencer – høj faglighed inden for dit fagområde  
Vi forestiller os, at du er en erfaren og faglig dygtig jurist, der er bredt funderet og har stærke kompetencer på det forvaltningsretlige område. Det er ligeledes en fordel, hvis du også har kendskab til skatteret, erhvervsret og formueret.  
 
Derudover lægger vi vægt på, at du: 
 
  • har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver, så du altid er klar til at rådgive dine kolleger både i Skattestyrelsen og i de andre styrelser 
  • har erfaring med at arbejde med flere opgaver ad gangen, og er i stand til at bevare overblikket, når hverdagen i perioder bærer præg af mange opgaver og korte deadlines 
  • kender til værdien i at samarbejde og have mange kontaktflader på tværs af en stor organisation 
  • er en dygtig kommunikator, der altid har fokus på, at dine svar er enkle, korrekte og forståelige i dialogen til dine kolleger

Vi underviser løbende vores kolleger i SKAT inden for forskellige juridiske emner, hvorfor det er et plus, hvis du har erfaring med at undervise. 

Jura  
Du bliver en del af Jura, der gennem vejledning og rådgivning skal sikre korrekt lovfortolkning, ensartet regelanvendelse og praksis i SKAT. Vi er ca. 225 medarbejdere i Jura. 
 
Jura består af to afdelinger. En Skattefaglig afdeling, som dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter, samt Proces og Videndeling, der dækker det forvaltnings- og strafferetlige område inden for skatter og afgifter mv.  
 
Ansøgning og kontakt 
Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest mandag d. 26. februar 2018. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anne Sophie Stricker på telefon 72 37 0555 (med undtagelse af uge 7).   
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 
 
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø.  
 
Om Skattestyrelsen   
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, hvor Skattestyrelsen er den ene. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på http://www.fra1til7.dk.   ;
 
Skattestyrelsens kerneopgave vil være afregning, vejledning og kontrol af skatter og afgifter i den danske skatteforvaltning. Skatter og afgifter udgør langt størstedelen af indtægterne til det offentlige og er dermed et helt afgørende grundlag for finansieringen af velfærdssamfundet. Styrelsen vil blive ansvarlig for, at der implementeres arbejdsgange, processer og systemer, som giver en mere effektiv og korrekt betaling af skatter og afgifter, samt ansvarlig for at sikre at vejlednings- og kontrolarbejdet bliver tæt integreret.   
 
Vi opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her