Skatteministeriet søger analytisk stærk medarbejder med ansvar for informationssikkerhed

Har du erfaring med informationssikkerhed? Har du lyst til at arbejde i et dynamisk, politisk miljø med en omskiftelig hverdag - så er det måske dig, vi har brug for. Vi søger en engageret medarbejder, der skal være tovholder og omdrejningspunkt for ministeriets arbejde med informationssikkerhed. Du skal være med til at skabe grundlaget for en høj beskyttelse af vores oplysninger, så de ikke kommer uvedkommende i hænde.

Om stillingen i Skatteministeriets Koncernstyring

Du vil blive en del af kontoret Datasikkerhed og Forretningsunderstøttelse, der som en del af afdelingen Koncernstyring varetager strategiske og rammesættende opgaver på tværs af Skatteministeriets koncern. Herudover varetager kontoret en række centrale opgaver i forhold til at understøtte Skatteministeriets departement som en sikker og effektiv arbejdsplads.

I kontoret varetager vi implementering, styring, udvikling og tilsyn på en række forretningsområder, herunder lokalisering af Skatteministeriets koncern, implementering af GDPR (databeskyttelse), udvikling og implementering af politikker indenfor arbejdsmiljø og beredskab.

Du vil få mulighed for at arbejde med et bredt udsnit af opgaver inden for informationssikkerhed, hvor dine opgaver primært vil omfatte:

  • Bistå med udvikling af politikker og retningslinjer for, hvordan vi arbejder med informationssikkerhed i Skatteministeriets koncern
  • Skabe viden og opmærksomhed om informationssikkerhed i Skatteministeriets departement
  • Udarbejde risikovurderinger inden for informationssikkerhed i Skatteministeriets departement
  • Føre tilsyn med Skatteministeriets 10 styrelser inden for informationssikkerhed
  • Bistå med Rigsrevisionssager som omhandler informationssikkerhed
  • Almen ministerbetjening
Dit arbejde vil bringe dig vidt omkring i afdelingen Koncernstyring og i Skatteministeriets koncern i øvrigt, da dine opgaver ofte vil skulle løses i tæt samarbejde med andre kontorer, styrelser eller i arbejdsgrupper på tværs af ministeriets institutioner. I Skatteministeriet lægger vi stor vægt på helhedsperspektivet i opgaveløsningen, og du vil derfor også komme i kontakt med mange forskellige faglige områder som led i varetagelsen af dine opgaver.

Om dig

Du er cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc. eller har en anden relevant videregående uddannelse, og du har gerne et par års relevant erfaring fra en politisk ledet organisation samt gode skriftlige kompetencer. Du tager ansvar og kan arbejde selvstændigt og struktureret med opgaverne, og evner samtidigt at skabe gode relationer og indgå i samarbejder med både kollegaer og andre faggrupper. Du har blik for detaljen og bruger det til at finde løsninger.

Om at arbejde i Skatteministeriet

Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse

Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via nedenstående link senest den 16. august 2020 kl. 12. Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Kathrine Waage på tlf. 72381421 / KAW@skm.dk

Stillingen skal tiltrædes snarest muligt. Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk/job.






Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF 2. kontor - Aktivitetsparate og Sygedagpengemodtagere

København V
Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige private samarbejde om udsatte borgere? Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejd...
Indrykket:25. juni 2020

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

Akademisk medarbejder til grønne udviklingsplaner og anlægsprojekter i Parker, Kirkegårde og Renhold i Københavns Kommune

Bynatur

København S
Genopslag Teknik- og Miljøforvaltningen søger en akademisk medarbejder, der i ni måneder kan hjælpe Kvalitetsenheden i Parker, Kirkegårde og Renhold med udarbejdelse af udviklingsplaner og modtagelse af nye anlægsprojekter. Har du lyst til at indgå ...
Indrykket:14. juli 2020

Akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Er du struktureret og strategisk i din opgaveløsning og evner du at bevare overblikket og levere opgaver af høj, faglig kvalitet i en hverdag, hvor der er fart på? Så er det dig, vi søger til stillingen som akademisk medarbejder i Enhed for HR og Se...
Indrykket:24. juli 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Organisation og Ledelse

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:5. august 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF 2. kontor - Aktivitetsparate og Sygedagpengemodtagere

København V
Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige private samarbejde om udsatte borgere? Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejd...
Indrykket:25. juni 2020

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

Akademisk medarbejder til grønne udviklingsplaner og anlægsprojekter i Parker, Kirkegårde og Renhold i Københavns Kommune

Bynatur

København S
Genopslag Teknik- og Miljøforvaltningen søger en akademisk medarbejder, der i ni måneder kan hjælpe Kvalitetsenheden i Parker, Kirkegårde og Renhold med udarbejdelse af udviklingsplaner og modtagelse af nye anlægsprojekter. Har du lyst til at indgå ...
Indrykket:14. juli 2020

Akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Er du struktureret og strategisk i din opgaveløsning og evner du at bevare overblikket og levere opgaver af høj, faglig kvalitet i en hverdag, hvor der er fart på? Så er det dig, vi søger til stillingen som akademisk medarbejder i Enhed for HR og Se...
Indrykket:24. juli 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Organisation og Ledelse

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:5. august 2020