Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skatteministeriet søger erfaren jurist og skarp forhandler til internationalt kontor

Er du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler internationale aftaler, arbejder med lovgivning og betjener ministeren.

I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet
Du vil som erfaren jurist i Skatteministeriet komme til at arbejde med politikudvikling, forhandling af internationale aftaler, ministerbetjening og forberedelsen af ny lovgivning.

Kontor for International Koordinering koordinerer ministeriets internationale arbejde med henblik på at sikre størst mulig gennemslagskraft. Skatteområdet er i stigende grad under international påvirkning. Der er et øget internationalt samarbejde, især om bekæmpelse af skatteunddragelse og -undgåelse, samtidig med at den nationale skattepolitik skal tilrettelægges indenfor en EU-retslig ramme. Desuden skal Skatteministeriet løbende forstå forhandlingen af internationale aftaler, der ofte er komplicerede og af stor betydning, både økonomisk og politisk.

Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver relateret til det internationale arbejde, herunder faglig rådgivning om sagernes juridiske og politiske indhold. Du vil herunder skulle bistå Skatteministeriets chefrådgiver og de øvrige kontorer i departementet i forbindelse med forhandlingen af dobbeltbeskatningsoverenskomster og håndtere den lovgivningsproces, der implementerer de indgåede aftaler i dansk ret.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller lignende. Du har tilegnet dig solide juridiske og forhandlingsmæssige kompetencer. Du er vant til at håndtere komplekse og udfordrende problemstillinger. Du har en stærk faglighed, og du har forståelse for det politiske miljø. Du kan både se sammenhængen mellem økonomi, jura og politik og den verden, reglerne efterfølgende skal fungere i. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, herunder også at du har et indgående kendskab til skatteret og/eller er en erfaren forhandler.

Kontoret har en bred berøringsflade, og der er derfor behov for, at du har gode samarbejdsevner samt mod på at udvikle vores samarbejde og netværk. Endvidere skal du evne at arbejde selvstændigt og trives med selv at kunne præge og udvikle rammerne for dit arbejde. Endelig har du gode formulerings- og kommunikationsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.

Om at arbejde i Skatteministeriet
Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og den daglige sparring medarbejderne imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2019 kl. 12.00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i International Koordinering Nina Legaard Kristensen på tlf. 72372626.

Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem.

Stillingen tiltrædes efter aftale, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk/job.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330048206Phoenix-a256003a12019-06-24T00:00:00Skatteministeriet søger erfaren jurist og skarp forhandler til internationalt kontorEr du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler internationale aftaler, arbejder med lovgivning og betjener ministeren.

I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet
Du vil som erfaren jurist i Skatteministeriet komme til at arbejde med politikudvikling, forhandling af internationale aftaler, ministerbetjening og forberedelsen af ny lovgivning.

Kontor for International Koordinering koordinerer ministeriets internationale arbejde med henblik på at sikre størst mulig gennemslagskraft. Skatteområdet er i stigende grad under international påvirkning. Der er et øget internationalt samarbejde, især om bekæmpelse af skatteunddragelse og -undgåelse, samtidig med at den nationale skattepolitik skal tilrettelægges indenfor en EU-retslig ramme. Desuden skal Skatteministeriet løbende forstå forhandlingen af internationale aftaler, der ofte er komplicerede og af stor betydning, både økonomisk og politisk.

Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver relateret til det internationale arbejde, herunder faglig rådgivning om sagernes juridiske og politiske indhold. Du vil herunder skulle bistå Skatteministeriets chefrådgiver og de øvrige kontorer i departementet i forbindelse med forhandlingen af dobbeltbeskatningsoverenskomster og håndtere den lovgivningsproces, der implementerer de indgåede aftaler i dansk ret.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller lignende. Du har tilegnet dig solide juridiske og forhandlingsmæssige kompetencer. Du er vant til at håndtere komplekse og udfordrende problemstillinger. Du har en stærk faglighed, og du har forståelse for det politiske miljø. Du kan både se sammenhængen mellem økonomi, jura og politik og den verden, reglerne efterfølgende skal fungere i. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, herunder også at du har et indgående kendskab til skatteret og/eller er en erfaren forhandler.

Kontoret har en bred berøringsflade, og der er derfor behov for, at du har gode samarbejdsevner samt mod på at udvikle vores samarbejde og netværk. Endvidere skal du evne at arbejde selvstændigt og trives med selv at kunne præge og udvikle rammerne for dit arbejde. Endelig har du gode formulerings- og kommunikationsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.

Om at arbejde i Skatteministeriet
Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og den daglige sparring medarbejderne imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2019 kl. 12.00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i International Koordinering Nina Legaard Kristensen på tlf. 72372626.

Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem.

Stillingen tiltrædes efter aftale, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk/job.

2019-08-15T23:50:44.003 Er du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler internationale aftaler, arbejder med lovgivning og betjener ministeren. I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format. Om jobbet Du vil som erfaren jurist i Skatteministeriet komme til at arbejde med politikudvikling, forhandling af internationale aftaler, ministerbetjening og forberedelsen af ny lovgivning. Kontor for International Koordinering koordinerer ministeriets internationale arbejde med henblik på at sikre størst mulig gennemslagskraft. Skatteområdet er i stigende grad under international påvirkning. Der er et øget internationalt samarbejde, især om bekæmpelse af skatteunddragelse og -undgåelse, samtidig med at den nationale skattepolitik skal tilrettelægges indenfor en EU-retslig ramme. Desuden skal Skatteministeriet løbende forstå forhandlingen af internationale aftaler, der ofte er komplicerede og af stor betydning, både økonomisk og politisk. Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver relateret til det internationale arbejde, herunder faglig rådgivning om sagernes juridiske og politiske indhold. Du vil herunder skulle bistå Skatteministeriets chefrådgiver og de øvrige kontorer i departementet i forbindelse med forhandlingen af dobbeltbeskatningsoverenskomster og håndtere den lovgivningsproces, der implementerer de indgåede aftaler i dansk ret. Om dig Du er uddannet cand.jur. eller lignende. Du har tilegnet dig solide juridiske og forhandlingsmæssige kompetencer. Du er vant til at håndtere komplekse og udfordrende problemstillinger. Du har en stærk faglighed, og du har forståelse for det politiske miljø. Du kan både se sammenhængen mellem økonomi, jura og politik og den verden, reglerne efterfølgende skal fungere i. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, herunder også at du har et indgående kendskab til skatteret og eller er en erfaren forhandler. Kontoret har en bred berøringsflade, og der er derfor behov for, at du har gode samarbejdsevner samt mod på at udvikle vores samarbejde og netværk. Endvidere skal du evne at arbejde selvstændigt og trives med selv at kunne præge og udvikle rammerne for dit arbejde. Endelig har du gode formulerings- og kommunikationsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt. Om at arbejde i Skatteministeriet Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov. I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og den daglige sparring medarbejderne imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Ansøgning og ansættelse Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2019 kl. 12.00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i International Koordinering Nina Legaard Kristensen på tlf. 72372626. Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem. Stillingen tiltrædes efter aftale, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk job.11jobneta256003a100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-15T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123741&DepartmentId=6058&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3551623Skatteministeriet11Nicolai Eigtveds Gade 281402København KDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent782661JobNet5008863500886310024-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a256003ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a256003ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a256003a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a256003a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSkatteministeriet søger erfaren jurist og skarp forhandler til internationalt kontor1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen362122239noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330085606Fuldmægtig, jurister til husdyrregulering i Erhvervsregulering og Kemi REACHRobot Er du jurist, og kunne du tænke dig at arbejde med miljøregulering af husdyrbrug eller med EU-regulering af kemikalier i et stærkt fagligt miljø, hvor sagerne har stor politisk bevågenhed?Så har vi måske jobbet til dig.Stilling 1: ErhvervsreguleringskontoretErhvervsreguleringskontoret i Miljø- og Fødevareministeriets departement har ansvaret for miljøreguleringen af virksomheder, akvakultur og husdyrbrug. Vi arbejder med at skabe de bedst mulige rammer for erhvervene samtidig med, at vi varetager vores kerneopgaver med at sikre hensynet til natur, miljø og menneskers levevilkår. Vi arbejder konstant på at forbedre reguleringen og opdatere og udvikle det faglige grundlag for miljøindsatsen.HusdyrteametDer er tale om en fast stilling med besættelse hurtigst muligt og senest fra 1. november 2019.I Husdyrteamet arbejder vi med husdyrregulering, dvs. særligt reglerne for miljøgodkendelse og tilladelse til etablering og udvidelse af husdyrbrugets stalde m.v., som kommunerne administrerer. Udfordringen er løbende at reducere husdyrproduktionens påvirkning af natur og vandmiljø med kvælstof, fosfor og ammoniak samt at begrænse f.eks. lugtgener af hensyn til naboer.Fremadrettet kommer vi også til at have fokus på regulering af husdyrproduktionens klimabelastning. Vores regulering berører en række forskellige direktiver, som IE-direktivet, VVM-direktivet og habitatdirektivet. Implementering af EU-retsakter i samarbejde med de direktivansvarlige kontorer i departementet fylder derfor en del i vores arbejde.I Husdyrteamet er vi en blanding af agronomer, jurister og generalister, der arbejder tæt sammen om udviklingen af vores regulering. Vi har en uformel omgangstone, hvor faglig sparring er i højsædet, og hjælpen er nær, hvis sagerne er udfordrende.Stilling 2: KemikaliekontoretKemikaliekontoret har ansvaret for politikudvikling og ministerbetjening inden for bl.a. kemi i forbrugerprodukter, industrikemikalier, pesticider og biocider, herunder regulering i Danmark, EU og globalt. Området har stor politisk bevågenhed med brede politiske aftaler om Kemiindsatsen 2018-21 og Pesticidstrategien 2017-2021.Vi arbejder for at beskytte miljø og sundhed på kemiområdet og samtidig sikre vores virksomheder fair konkurrencevilkår. Vores opgaver rækker vidt fra ministerbetjening og national politikudvikling over deltagelse i EU-arbejdet til koordinationen af de globale kemikaliekonventioner samt styring af strategier og handlingsplaner. Vores arbejde omfatter bl.a. arbejdet med pesticid- og biocidaktivstoffer, EU s generelle kemikalielovgivning REACH, klassificering og mærkning af kemikalier, kemikalier i kosmetik, legetøj, elektronik og andre forbrugerprodukter, genmodificerede organismer i indesluttet anvendelse og utilsigtet kemi i fødevarer.Team REACH og globaltDer er tale om et 1-årigt barselsvikariat med besættelse eller fra 1. november 2019 i Team REACH og globalt. Du vil bl.a. få opgaver inden for EU s generelle kemikalielovgivning REACH, der sætter krav til virksomhedernes registrering, myndighedernes vurdering og godkendelse af brugen af særligt problematiske stoffer samt forbud og begrænsninger af stoffer, der udgør en uacceptabel risiko. Udover arbejdet med EU-lovgivningen vil du også skulle tilpasse den danske lovgivning til EU-reglerne, bidrage til EU-retssager og betjene minister og folketing.Vi kan tilbyde digStilling 1:Et udfordrende og udviklende arbejde med fokus på juridiske opgaver inden for husdyrreguleringen, herunder lov- og bekendtgørelsesændringerStilling 2:Et udfordrende og udviklende arbejde med fokus på juridiske opgaver inden for EU s kemikalielovgivning, herunder arbejde med EU-retten og bekendtgørelsesændringerMinisterbetjening i forbindelse med regelændringer, borgerhenvendelser, spørgsmål fra Folketinget, samråd mv.En juristgruppe, hvor der er god mulighed for faglig sparring, og som også giver mulighed for at fordele opgaver efter interesseEt engageret tværfagligt arbejdsmiljø med ambitiøse og kompetente kollegerOpgaver på et meget teknisk område med stor politisk bevågenhed, hvor politikken ofte ligger i teknikkenEn bred kontaktflade internt i organisationen og til eksterne samarbejdspartnereVi forventer af digDu er cand.jur. med stærke juridiske kompetencer og klar på at sætte dig ind i et teknisk fagområdeDu har interesse for formidling og kan kommunikere klart i både skrift og taleDu har gode samarbejdsevner og lyst til at arbejde sammen med andre faggrupper, både internt og eksterntDu kan gå i juridiske detaljer og samtidig tænke i helheder og fastholde overblikket, også når tingene går stærktDu har kendskab til eller interesse for miljø- og EU-regulering i bred forstandDu har erfaring med ministerbetjening - eller stor lyst til at få detDu kommer med godt humør og gå-på-mod og tør at sige til og fra og bringe dine kompetencer i spilLøn- og ansættelsesvilkårAnsættelsen sker som fuldmægtig og er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K.Yderligere oplysningerHvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte:Stilling 1: kontorchef Isabelle Navarro Vinten på tlf. 5192 9390 eller teamleder Peter Jørgensen på tlf. 4085 9489.Stilling 2: kontorchef Henrik Søren Larsen på tlf. 2331 4037 eller teamleder Rikke Holmberg på tlf. 2235 2390.Du kan læse mere om ministeriet på www.mfvm.dk.Sådan søger du stilingenVi glæder os til at modtage din ansøgning. Du søger stillingen online ved at sende ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse (inkl. karakterer), CV samt oplysninger om tidligere beskæftigelse m.v. senest søndag den 22. september 2019.Du bedes ved fremsendelse af din ansøgning oplyse om, hvilken stilling, du søger på.Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 25. september 2019 og evt. 26. september 2019 med henblik på tiltrædelse snarest muligt eller senest pr. 1. november 2019.Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.Er du jurist, og kunne du tænke dig at arbejde med miljøregulering af husdyrbrug eller med EU-regulering af kemikalier i et stærkt fagligt miljø, hvor sagerne har stor politisk bevågenhed?
Så har vi måske jobbet til dig.


Stilling 1: Erhvervsreguleringskontoret
Erhvervsreguleringskontoret i Miljø- og Fødevareministeriets departement har ansvaret for miljøreguleringen af virksomheder, akvakultur og husdyrbrug. Vi arbejder med at skabe de bedst mulige rammer for erhvervene samtidig med, at vi varetager vores kerneopgaver med at sikre hensynet til natur, miljø og menneskers levevilkår. Vi arbejder konstant på at forbedre reguleringen og opdatere og udvikle det faglige grundlag for miljøindsatsen.

Husdyrteamet
Der er tale om en fast stilling med besættelse hurtigst muligt og senest fra 1. november 2019.
I Husdyrteamet arbejder vi med husdyrregulering, dvs. særligt reglerne for miljøgodkendelse og tilladelse til etablering og udvidelse af husdyrbrugets stalde m.v., som kommunerne administrerer. Udfordringen er løbende at reducere husdyrproduktionens påvirkning af natur og vandmiljø med kvælstof, fosfor og ammoniak samt at begrænse f.eks. lugtgener af hensyn til naboer.
Fremadrettet kommer vi også til at have fokus på regulering af husdyrproduktionens klimabelastning. Vores regulering berører en række forskellige direktiver, som IE-direktivet, VVM-direktivet og habitatdirektivet. Implementering af EU-retsakter i samarbejde med de direktivansvarlige kontorer i departementet fylder derfor en del i vores arbejde.

I Husdyrteamet er vi en blanding af agronomer, jurister og generalister, der arbejder tæt sammen om udviklingen af vores regulering. Vi har en uformel omgangstone, hvor faglig sparring er i højsædet, og hjælpen er nær, hvis sagerne er udfordrende.

Stilling 2: Kemikaliekontoret
Kemikaliekontoret har ansvaret for politikudvikling og ministerbetjening inden for bl.a. kemi i forbrugerprodukter, industrikemikalier, pesticider og biocider, herunder regulering i Danmark, EU og globalt. Området har stor politisk bevågenhed med brede politiske aftaler om Kemiindsatsen 2018-21 og Pesticidstrategien 2017-2021.

Vi arbejder for at beskytte miljø og sundhed på kemiområdet og samtidig sikre vores virksomheder fair konkurrencevilkår. Vores opgaver rækker vidt fra ministerbetjening og national politikudvikling over deltagelse i EU-arbejdet til koordinationen af de globale kemikaliekonventioner samt styring af strategier og handlingsplaner. Vores arbejde omfatter bl.a. arbejdet med pesticid- og biocidaktivstoffer, EU’s generelle kemikalielovgivning REACH, klassificering og mærkning af kemikalier, kemikalier i kosmetik, legetøj, elektronik og andre forbrugerprodukter, genmodificerede organismer i indesluttet anvendelse og utilsigtet kemi i fødevarer.

Team REACH og globalt
Der er tale om et 1-årigt barselsvikariat med besættelse eller fra 1. november 2019 i Team REACH og globalt. Du vil bl.a. få opgaver inden for EU’s generelle kemikalielovgivning REACH, der sætter krav til virksomhedernes registrering, myndighedernes vurdering og godkendelse af brugen af særligt problematiske stoffer samt forbud og begrænsninger af stoffer, der udgør en uacceptabel risiko. Udover arbejdet med EU-lovgivningen vil du også skulle tilpasse den danske lovgivning til EU-reglerne, bidrage til EU-retssager og betjene minister og folketing.

Vi kan tilbyde dig
  • Stilling 1:
    Et udfordrende og udviklende arbejde med fokus på juridiske opgaver inden for husdyrreguleringen, herunder lov- og bekendtgørelsesændringer
  • Stilling 2:
    Et udfordrende og udviklende arbejde med fokus på juridiske opgaver inden for EU’s kemikalielovgivning, herunder arbejde med EU-retten og bekendtgørelsesændringer
  • Ministerbetjening i forbindelse med regelændringer, borgerhenvendelser, spørgsmål fra Folketinget, samråd mv.
  • En juristgruppe, hvor der er god mulighed for faglig sparring, og som også giver mulighed for at fordele opgaver efter interesse
  • Et engageret tværfagligt arbejdsmiljø med ambitiøse og kompetente kolleger
  • Opgaver på et meget teknisk område med stor politisk bevågenhed, hvor politikken ofte ligger i teknikken
  • En bred kontaktflade internt i organisationen og til eksterne samarbejdspartnere

Vi forventer af dig
  • Du er cand.jur. med stærke juridiske kompetencer og klar på at sætte dig ind i et teknisk fagområde
  • Du har interesse for formidling og kan kommunikere klart i både skrift og tale
  • Du har gode samarbejdsevner og lyst til at arbejde sammen med andre faggrupper, både internt og eksternt
  • Du kan gå i juridiske detaljer og samtidig tænke i helheder og fastholde overblikket, også når tingene går stærkt
  • Du har kendskab til eller interesse for miljø- og EU-regulering i bred forstand
  • Du har erfaring med ministerbetjening - eller stor lyst til at få det
  • Du kommer med godt humør og gå-på-mod og tør at sige til og fra og bringe dine kompetencer i spil

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker som fuldmægtig og er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte:
  • Stilling 1: kontorchef Isabelle Navarro Vinten på tlf. 5192 9390 eller teamleder Peter Jørgensen på tlf. 4085 9489.
  • Stilling 2: kontorchef Henrik Søren Larsen på tlf. 2331 4037 eller teamleder Rikke Holmberg på tlf. 2235 2390.

Du kan læse mere om ministeriet på www.mfvm.dk.

Sådan søger du stilingen
Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Du søger stillingen online ved at sende ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse (inkl. karakterer), CV samt oplysninger om tidligere beskæftigelse m.v. senest søndag den 22. september 2019.

Du bedes ved fremsendelse af din ansøgning oplyse om, hvilken stilling, du søger på.

Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 25. september 2019 og evt. 26. september 2019 med henblik på tiltrædelse snarest muligt eller senest pr. 1. november 2019.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

 

Miljø- og Fødevareministeriet, DepartementetKøbenhavn K2019-09-06T00:00:002019-09-22T00:00:00
330084540Erfaren jurist søgesRobot Er du en dygtig juridisk formidler? Og har du lyst til at være en del af et fagligt stærkt miljø? Om jobbet Til vores team af jurister og specialister søger vi en fagligt velfunderet jurist med gode formidlingsevner. Du får bl.a. medansvar for det juridiske indhold i onlineproduktet Lovguide Danske A-kasser, hvor det vil være din opgave at udarbejde juridiske guider, der formidler og oversætter lovgivning og andre retskilder. Du skal løbende sikre produktets kvalitet og relevans i samarbejde med kollegaer, kunder og brugere. Du kommer både til at arbejde selvstændigt og i et tæt samarbejde med det øvrige team. Som jurist i Schultz vil dine opgaver bl.a. være at: Holde dig skarp og løbende orienteret inden for retsområdet via lovovervågning, nyhedsbreve, konferencer, netværk mv. Udarbejde og redigere juridiske guider og procesbeskrivelser til sagsbehandlere Undervise sagsbehandlere i reglerne Samarbejde og sparre med jurister og øvrige fagkollegaer, forretningsudviklere, it-udviklere og sælgere om udviklingen af nye produkter i Schultz Bidrage med juridisk sparring til informationsportalen Schultz Legal Om dig Du er uddannet jurist og du har muligvis erfaring fra en a-kasse eller en faglig organisation. Du kan også have erfaring fra en styrelse eller et ministerie. Det er en fordel, hvis du har kendskab til arbejdsret og eller til lovgivningen på A-kasseområdet. Du kan ubesværet sætte dig ind i nye retsområder, og du kan lide at have mange bolde i luften. Du er en dygtig formidler, du er sikker i dansk retskrivning, og du forstår at gøre jura og komplicerede regler lettilgængeligt og forståelig for personer uden juridisk baggrund. Da en del af stillingen omfatter undervisning af vores brugere, er det vigtigt, at du kan lide at undervise og har lyst til at være med til at udvikle vores faglige kurser i samarbejde med dine kollegaer. Endelig er du en god og hjælpsom kollega, som er glad for at samarbejde med andre om at skabe relevante og brugervenlige løsninger. Vi tilbyder Et job i et hus med mange fagligheder og masser af imødekommende, engagerede og kompetente kollegaer. I teamet prioriterer vi det gode samarbejde og den faglige sparring højt. Vores tone er uformel, og det faglige engagement er stort. Schultz er en virksomhed i udvikling og vækst, vores struktur er flad, og som medarbejder har du gode muligheder for at være med til at præge dit job og dine opgaver. Vi udvikler hele tiden nye produkter og løsninger. Som et nyt produkt og i et tæt samarbejde med Danske Advokater lancerer vi Danmarks nye juridiske informationstjeneste Schultz Legal, som bliver fremtidens informationssøgningsportal til jurister og advokater. Som medarbejder hos os får du: En arbejdsplads med et højt fagligt niveau Fleksibilitet i hverdagen Frokostordning, massageordning, fredagsbar, løbeklub, årlig fællesrejse m.m. Pensions- sundhedsordning Central beliggenhed i Spinderiet lige ved Valby Station. Interesseret? Send din ansøgning senest den 8. oktober. Stillingen er med tiltrædelse så hurtigt som muligt. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte redaktionschef, Siri Ljungberg, mobil 2615 7728. Vi glæder os til at høre fra dig. Om Schultz Schultz har omkring 160 ansatte, som alle gør en forskel. Schultz har udviklet sig fra at være en stærk informations- og indholdsleverandør til nu også at være en markant it-leverandør, der udvikler løsninger til digitalisering af den offentlige sagsbehandling og administration. Vi er i dag en markedsledende leverandør af lovinformationsportaler og it-understøttelse af arbejdsgange til både private virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder med mere end 700.000 bruger på vores løsninger.

Er du en dygtig juridisk formidler? Og har du lyst til at være en del af et fagligt stærkt miljø?

Om jobbet

Til vores team af jurister og specialister søger vi en fagligt velfunderet jurist med gode formidlingsevner.

Du får bl.a. medansvar for det juridiske indhold i onlineproduktet Lovguide Danske A-kasser, hvor det vil være din opgave at udarbejde juridiske guider, der formidler og oversætter lovgivning og andre retskilder. Du skal løbende sikre produktets kvalitet og relevans i samarbejde med kollegaer, kunder og brugere. Du kommer både til at arbejde selvstændigt og i et tæt samarbejde med det øvrige team.

Som jurist i Schultz vil dine opgaver bl.a. være at:

  • Holde dig skarp og løbende orienteret inden for retsområdet via lovovervågning, nyhedsbreve, konferencer, netværk mv.
  • Udarbejde og redigere juridiske guider og procesbeskrivelser til sagsbehandlere
  • Undervise sagsbehandlere i reglerne
  • Samarbejde og sparre med jurister og øvrige fagkollegaer, forretningsudviklere, it-udviklere og sælgere om udviklingen af nye produkter i Schultz
  • Bidrage med juridisk sparring til informationsportalen Schultz Legal

Om dig

Du er uddannet jurist og du har muligvis erfaring fra en a-kasse eller en faglig organisation. Du kan også have erfaring fra en styrelse eller et ministerie. Det er en fordel, hvis du har kendskab til arbejdsret og/eller til lovgivningen på A-kasseområdet.

Du kan ubesværet sætte dig ind i nye retsområder, og du kan lide at have mange bolde i luften.

Du er en dygtig formidler, du er sikker i dansk retskrivning, og du forstår at gøre jura og komplicerede regler lettilgængeligt og forståelig for personer uden juridisk baggrund.

Da en del af stillingen omfatter undervisning af vores brugere, er det vigtigt, at du kan lide at undervise og har lyst til at være med til at udvikle vores faglige kurser i samarbejde med dine kollegaer.

Endelig er du en god og hjælpsom kollega, som er glad for at samarbejde med andre om at skabe relevante og brugervenlige løsninger.

Vi tilbyder

Et job i et hus med mange fagligheder og masser af imødekommende, engagerede og kompetente kollegaer. I teamet prioriterer vi det gode samarbejde og den faglige sparring højt. Vores tone er uformel, og det faglige engagement er stort.

Schultz er en virksomhed i udvikling og vækst, vores struktur er flad, og som medarbejder har du gode muligheder for at være med til at præge dit job og dine opgaver.

Vi udvikler hele tiden nye produkter og løsninger. Som et nyt produkt og i et tæt samarbejde med Danske Advokater lancerer vi Danmarks nye juridiske informationstjeneste – Schultz Legal, som bliver fremtidens informationssøgningsportal til jurister og advokater.

Som medarbejder hos os får du:

  • En arbejdsplads med et højt fagligt niveau
  • Fleksibilitet i hverdagen
  • Frokostordning, massageordning, fredagsbar, løbeklub, årlig fællesrejse m.m.
  • Pensions- & sundhedsordning
  • Central beliggenhed i Spinderiet lige ved Valby Station.


Interesseret?

Send din ansøgning senest den 8. oktober. Stillingen er med tiltrædelse så hurtigt som muligt.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte redaktionschef, Siri Ljungberg, mobil 2615 7728.

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

Om Schultz

Schultz har omkring 160 ansatte, som alle gør en forskel. Schultz har udviklet sig fra at være en stærk informations- og indholdsleverandør til nu også at være en markant it-leverandør, der udvikler løsninger til digitalisering af den offentlige sagsbehandling og administration. Vi er i dag en markedsledende leverandør af lovinformationsportaler og it-understøttelse af arbejdsgange til både private virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder med mere end 700.000 bruger på vores løsninger.

 

J H SCHULTZ INFORMATION A/SValby2019-09-10T00:00:002019-10-08T00:00:00
330084233Jurastuderende til Justitsministeriets områdeRobot Jurastuderende til Justitsministeriets område Vi tilbyder dig et studierelevant job i et spændende og stærkt fagligt miljø, hvor kvaliteten af arbejdet vægtes højt. Arbejdet varierer alt efter den enkelte stilling, men består bl.a. i udarbejdelse af notater, konkret juridisk sagsbehandling, informationssøgning mv. Jobbet vil give dig et godt indblik i arbejdet som fuldmægtig inden for Justitsministeriets område. Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid vil udgøre 15 timer. Ansættelse og aflønning vil ske i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK). Vi søger dygtige og motiverede jurastuderende på 2. eller 3. år af grunduddannelsen eller på overbygningen til studenterstillinger i: - Justitsministeriets departement og - Civilstyrelsen i Viborg. Du kan søge stillingerne elektronisk, og din ansøgning skal være modtaget inden udgangen af den 25. september 2019. Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter og eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge stillingerne. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Find mere information om Justitsministeriets område på www.justitsministeriet.dk under punktet Karriere. Du er desuden velkommen til at kontakte fuldmægtig Lasse Lykke Gregersen på telefon 29 63 85 99, hvis du vil vide mere om ansættelse som student på Justitsministeriets område.Jurastuderende til Justitsministeriets område

Vi tilbyder

dig et studierelevant job i et spændende og stærkt fagligt miljø, hvor kvaliteten af arbejdet vægtes højt. Arbejdet varierer alt efter den enkelte stilling, men består bl.a. i udarbejdelse af notater, konkret juridisk sagsbehandling, informationssøgning mv.

Jobbet vil give dig et godt indblik i arbejdet som fuldmægtig inden for Justitsministeriets område.

Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid vil udgøre 15 timer. Ansættelse og aflønning vil ske i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Vi søger

dygtige og motiverede jurastuderende på 2. eller 3. år af grunduddannelsen eller på overbygningen til studenterstillinger i:

- Justitsministeriets departement og

- Civilstyrelsen i Viborg.

Du kan søge

stillingerne elektronisk, og din ansøgning skal være modtaget inden udgangen af den 25. september 2019.

Ansøgningen vedlægges CV, karakterudskrifter og eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge stillingerne.

Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Find mere information om Justitsministeriets område på www.justitsministeriet.dk under punktet Karriere. Du er desuden velkommen til at kontakte fuldmægtig Lasse Lykke Gregersen på telefon 29 63 85 99, hvis du vil vide mere om ansættelse som student på Justitsministeriets område.

JustisministerietKøbenhavn K2019-09-04T00:00:002019-10-25T00:00:00
330082651IT Contract ManagerRobot Vil du være med til at finde nye optimeringspotentialer i Banedanmark? I Banedanmark vil vi gerne have fuld værdi af vores kontrakter, hvorfor vi søger endnu en IT Contract Manager til vores IT-afdeling. Vi har et stort ønske om at mestre disciplinerne inden for kontraktstyring, og der er derfor igangsat en række projekter og tiltage, som du får rig mulighed for at bidrage og deltage i. Du vil indgå i staben, som er et team bestående af 9 medarbejdere og en student, der refererer direkte til it-chefen i Banedanmark. Vores afdeling er præget af en uformel omgangstone, hvor der både er plads til fordybelse og snakke henover bordene. Vi vægter det sociale samspil højt og er et team præget af gåpåmod og godt humør. Et job med høj faglighed og næse for den gode kontrakt Du skal, i samarbejde med din kollega, lave en kontinuerlig og struktureret opfølgning af vores it-kontrakter, for at sikre at vi hele tiden har opdaterede aftaler og ikke går glip af potentielle optimeringspotentialer. Dette indebærer, at du får en varieret hverdag som indeholder fortolkninger og forhandlinger af kontrakter, koncipering og mindre konkurrenceudsættelser. Du vil indgå i samarbejdet med både Banedanmarks øvrige forretningsområde og vores leverandører for at sikre at kontrakterne overholdes og at Banedanmark får fuld udnyttelse af de indgåede kontrakter. Herudover vil du skulle rådgive om forskellige kontraktformer (K01, K02, K03, MS-aftalerne og SKI) samt gøre dit til, at interne regler samt lovgivning overholdes. Du vil også skulle bistå vores License Manager i forbindelse med indkøb af licenser og fortolkning af licensregler aftalevilkår med henblik på at sikre, at vi er fuldt compliant og udnytter vores licenser optimalt. Drivkraft og analytiske kompetencer Vi forestiller os, at du har 3-5 år erfaring med en juridisk baggrund, såsom cand.merc.jur eller cand.jur. Du skal besidde stærke analytiske kompetencer og formidlingsevner både skriftligt og mundtligt. Dette er vigtigt, da en stor del af jobbet er at formidle kommercielle og kontraktlige problemstillinger på en letforståelig måde. Du er med til at sikre de bedst mulige kontraktvilkår, der kan dække Banedanmarks behov inden for den økonomiske ramme. Det er derfor også vigtigt, at du har flair for it og er god til at sætte dig ind i tekniske koncepter. Du tager selvstændigt initiativ og beslutninger og kan styre dine opgaver i mål. Desuden er du opsøgende over for kolleger rundt i organisationen. Da jobbet inkluderer stor kontakt på alle niveauer i organisationen er det nødvendigt at din kommunikation er klar og imødekommende. Mange af opgaverne har skarpe deadlines og kræver en strukturel tilgang. Du skal derfor både kunne arbejde selvstændigt og kunne indgå i forskellige sammenhænge på tværs i Banedanmark, herunder deltagelse i udbudsforretningerne med indkøbsafdelingens udbudsjurister. Løn Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Thomas Fænø. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende så send din ansøgning og CV hurtigst muligt. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.Vil du være med til at finde nye optimeringspotentialer i Banedanmark?

I Banedanmark vil vi gerne have fuld værdi af vores kontrakter, hvorfor vi søger endnu en IT Contract Manager til vores IT-afdeling. Vi har et stort ønske om at mestre disciplinerne inden for kontraktstyring, og der er derfor igangsat en række projekter og tiltage, som du får rig mulighed for at bidrage og deltage i.

Du vil indgå i staben, som er et team bestående af 9 medarbejdere og en student, der refererer direkte til it-chefen i Banedanmark. Vores afdeling er præget af en uformel omgangstone, hvor der både er plads til fordybelse og snakke henover bordene. Vi vægter det sociale samspil højt og er et team præget af gåpåmod og godt humør.

Et job med høj faglighed og næse for den gode kontrakt

Du skal, i samarbejde med din kollega, lave en kontinuerlig og struktureret opfølgning af vores it-kontrakter, for at sikre at vi hele tiden har opdaterede aftaler og ikke går glip af potentielle optimeringspotentialer. Dette indebærer, at du får en varieret hverdag som indeholder fortolkninger og forhandlinger af kontrakter, koncipering og mindre konkurrenceudsættelser.

Du vil indgå i samarbejdet med både Banedanmarks øvrige forretningsområde og vores leverandører for at sikre at kontrakterne overholdes og at Banedanmark får fuld udnyttelse af de indgåede kontrakter. Herudover vil du skulle rådgive om forskellige kontraktformer (K01, K02, K03, MS-aftalerne og SKI) samt gøre dit til, at interne regler samt lovgivning overholdes.

Du vil også skulle bistå vores License Manager i forbindelse med indkøb af licenser og fortolkning af licensregler/aftalevilkår med henblik på at sikre, at vi er fuldt compliant og udnytter vores licenser optimalt.

Drivkraft og analytiske kompetencer

Vi forestiller os, at du har 3-5 år erfaring med en juridisk baggrund, såsom cand.merc.jur eller cand.jur.

Du skal besidde stærke analytiske kompetencer og formidlingsevner både skriftligt og mundtligt. Dette er vigtigt, da en stor del af jobbet er at formidle kommercielle og kontraktlige problemstillinger på en letforståelig måde. Du er med til at sikre de bedst mulige kontraktvilkår, der kan dække Banedanmarks behov inden for den økonomiske ramme. Det er derfor også vigtigt, at du har flair for it og er god til at sætte dig ind i tekniske koncepter. Du tager selvstændigt initiativ og beslutninger og kan styre dine opgaver i mål. Desuden er du opsøgende over for kolleger rundt i organisationen. Da jobbet inkluderer stor kontakt på alle niveauer i organisationen er det nødvendigt at din kommunikation er klar og imødekommende.

Mange af opgaverne har skarpe deadlines og kræver en strukturel tilgang. Du skal derfor både kunne arbejde selvstændigt og kunne indgå i forskellige sammenhænge på tværs i Banedanmark, herunder deltagelse i udbudsforretningerne med indkøbsafdelingens udbudsjurister.

Løn

Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Thomas Fænø. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende så send din ansøgning og CV hurtigst muligt. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43København Ø2019-09-02T00:00:002019-09-23T00:00:00
330081338SKARP ANALYTIKER TIL LIGEBEHANDLINGSOMRÅDETRobot Vil du være med til at arbejde for lige muligheder og bekæmpe diskrimination i Danmark? Trives du med at arbejde i et team med egne individuelle opgaver, men med et fælles mål? Så er du måske vores kommende analytiker i ligebehandlingsafdelingen. Ligebehandlingsafdelingen arbejder med at understøtte og undersøge Danmarks menneskeretlige forpligtelser. Vi arbejder med at udføre tværfaglige analyser af, hvordan de menneskeretlige forpligtelser gennemføres i praksis. Målet er at skabe positiv forandring. Du vil i dit arbejde skulle udarbejde selvstændige rapporter og dermed arbejde med hele processen fra udformning af analysedesign til indhentning og analyse af data, samarbejde med eksterne eksperter og fagfolk, samt rapportskrivning. Analyserne danner grundlag for instituttets arbejde med at rådgive og fremsætte anbefalinger til politikere og andre beslutningstagere om, hvordan vi Danmark kan fremme lige muligheder for alle uanset handicap, etnicitet eller køn. Du vil som udgangspunkt være tilknyttet ligebehandlingsafdelingens handicapteam. Udover at arbejde med problemstillinger, som vedrører handicap, vil du også samarbejde med resten af afdelingen og huset om andre emner. Dine styrker og kompetencer: Relevant samfundsvidenskabelig akademisk uddannelse (fx sociologi, statskundskab eller antropologi) Arbejdsmæssig erfaring med udarbejdelse af analyser og undersøgelser fx inden for områderne ligebehandling, menneskeret og udsatte marginaliserede grupper God metodisk forståelse, herunder erfaring med gennemførelse af interviews og bearbejdning af statistik. Erfaring med registerdata og statistikprogrammer er en fordel, men ikke et krav. Præcis formidler både på dansk og engelsk Særlig viden eller erfaring med ligebehandlingsområdet er en fordel, men ikke et krav. LØN- OG ANSÆTTELSESVILKÅR Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg. ANSØGNING Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket på vores hjemmeside senest 20. september 2019 kl. 12.00. Vi vil gerne besætte stillingen hurtigst muligt. Vi forventer at holde samtaler i uge 40 og 41. Vi ønsker at være en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere til at søge. KONTAKT Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Nikolaj Nielsen på tlf. 9132 5611.Vil du være med til at arbejde for lige muligheder og bekæmpe diskrimination i Danmark? Trives du med at arbejde i et team med egne individuelle opgaver, men med et fælles mål? Så er du måske vores kommende analytiker i ligebehandlingsafdelingen.

Ligebehandlingsafdelingen arbejder med at understøtte og undersøge Danmarks menneskeretlige forpligtelser. Vi arbejder med at udføre tværfaglige analyser af, hvordan de menneskeretlige forpligtelser gennemføres i praksis. Målet er at skabe positiv forandring.



Du vil i dit arbejde skulle udarbejde selvstændige rapporter og dermed arbejde med hele processen fra udformning af analysedesign til indhentning og analyse af data, samarbejde med eksterne eksperter og fagfolk, samt rapportskrivning. Analyserne danner grundlag for instituttets arbejde med at rådgive og fremsætte anbefalinger til politikere og andre beslutningstagere om, hvordan vi Danmark kan fremme lige muligheder for alle uanset handicap, etnicitet eller køn.

Du vil som udgangspunkt være tilknyttet ligebehandlingsafdelingens handicapteam.

Udover at arbejde med problemstillinger, som vedrører handicap, vil du også samarbejde med resten af afdelingen og huset om andre emner.

Dine styrker og kompetencer:

  • Relevant samfundsvidenskabelig akademisk uddannelse (fx sociologi, statskundskab eller antropologi)
  • Arbejdsmæssig erfaring med udarbejdelse af analyser og undersøgelser – fx inden for områderne ligebehandling, menneskeret og udsatte/marginaliserede grupper
  • God metodisk forståelse, herunder erfaring med gennemførelse af interviews og bearbejdning af statistik. Erfaring med registerdata og statistikprogrammer er en fordel, men ikke et krav.
  • Præcis formidler både på dansk og engelsk
  • Særlig viden eller erfaring med ligebehandlingsområdet er en fordel, men ikke et krav.




LØN- OG ANSÆTTELSESVILKÅR

Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg.



ANSØGNING

Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket på vores hjemmeside senest 20. september 2019 kl. 12.00.



Vi vil gerne besætte stillingen hurtigst muligt. Vi forventer at holde samtaler i uge 40 og 41.



Vi ønsker at være en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere til at søge.



KONTAKT

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Nikolaj Nielsen på tlf. 9132 5611.



Institut for MenneskerettighederKøbenhavn K2019-08-30T00:00:002019-09-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Fuldmægtig, jurister til husdyrregulering i Erhvervsregulering og Kemi REACH

Miljø- og Fødevareministeriet, Departementet

København K
Er du jurist, og kunne du tænke dig at arbejde med miljøregulering af husdyrbrug eller med EU-regulering af kemikalier i et stærkt fagligt miljø, hvor sagerne har stor politisk bevågenhed?Så har vi måske jobbet til dig.Stilling 1: Erhvervsregulering...
Indrykket:6. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019

Erfaren jurist søges

J H SCHULTZ INFORMATION A/S

Valby
Er du en dygtig juridisk formidler? Og har du lyst til at være en del af et fagligt stærkt miljø? Om jobbet Til vores team af jurister og specialister søger vi en fagligt velfunderet jurist med gode formidlingsevner. Du får bl.a. medansvar for det j...
Indrykket:10. september 2019
Udløbsdato:8. oktober 2019

Jurastuderende til Justitsministeriets område

Justisministeriet

København K
Jurastuderende til Justitsministeriets område Vi tilbyder dig et studierelevant job i et spændende og stærkt fagligt miljø, hvor kvaliteten af arbejdet vægtes højt. Arbejdet varierer alt efter den enkelte stilling, men består bl.a. i udarbejdelse af...
Indrykket:4. september 2019
Udløbsdato:25. oktober 2019

IT Contract Manager

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København Ø
Vil du være med til at finde nye optimeringspotentialer i Banedanmark? I Banedanmark vil vi gerne have fuld værdi af vores kontrakter, hvorfor vi søger endnu en IT Contract Manager til vores IT-afdeling. Vi har et stort ønske om at mestre discipline...
Indrykket:2. september 2019
Udløbsdato:23. september 2019

SKARP ANALYTIKER TIL LIGEBEHANDLINGSOMRÅDET

Institut for Menneskerettigheder

København K
Vil du være med til at arbejde for lige muligheder og bekæmpe diskrimination i Danmark? Trives du med at arbejde i et team med egne individuelle opgaver, men med et fælles mål? Så er du måske vores kommende analytiker i ligebehandlingsafdelingen. Li...
Indrykket:30. august 2019
Udløbsdato:20. september 2019