Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skatteministeriet søger erfaren jurist og skarp forhandler til internationalt kontor

Er du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler internationale aftaler, arbejder med lovgivning og betjener ministeren.

I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet
Du vil som erfaren jurist i Skatteministeriet komme til at arbejde med politikudvikling, forhandling af internationale aftaler, ministerbetjening og forberedelsen af ny lovgivning.

Kontor for International Koordinering koordinerer ministeriets internationale arbejde med henblik på at sikre størst mulig gennemslagskraft. Skatteområdet er i stigende grad under international påvirkning. Der er et øget internationalt samarbejde, især om bekæmpelse af skatteunddragelse og -undgåelse, samtidig med at den nationale skattepolitik skal tilrettelægges indenfor en EU-retslig ramme. Desuden skal Skatteministeriet løbende forstå forhandlingen af internationale aftaler, der ofte er komplicerede og af stor betydning, både økonomisk og politisk.

Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver relateret til det internationale arbejde, herunder faglig rådgivning om sagernes juridiske og politiske indhold. Du vil herunder skulle bistå Skatteministeriets chefrådgiver og de øvrige kontorer i departementet i forbindelse med forhandlingen af dobbeltbeskatningsoverenskomster og håndtere den lovgivningsproces, der implementerer de indgåede aftaler i dansk ret.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller lignende. Du har tilegnet dig solide juridiske og forhandlingsmæssige kompetencer. Du er vant til at håndtere komplekse og udfordrende problemstillinger. Du har en stærk faglighed, og du har forståelse for det politiske miljø. Du kan både se sammenhængen mellem økonomi, jura og politik og den verden, reglerne efterfølgende skal fungere i. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, herunder også at du har et indgående kendskab til skatteret og/eller er en erfaren forhandler.

Kontoret har en bred berøringsflade, og der er derfor behov for, at du har gode samarbejdsevner samt mod på at udvikle vores samarbejde og netværk. Endvidere skal du evne at arbejde selvstændigt og trives med selv at kunne præge og udvikle rammerne for dit arbejde. Endelig har du gode formulerings- og kommunikationsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.

Om at arbejde i Skatteministeriet
Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og den daglige sparring medarbejderne imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2019 kl. 12.00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i International Koordinering Nina Legaard Kristensen på tlf. 72372626.

Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem.

Stillingen tiltrædes efter aftale, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk/job.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330048206Phoenix-a256003a12019-06-24T00:00:00Skatteministeriet søger erfaren jurist og skarp forhandler til internationalt kontorEr du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler internationale aftaler, arbejder med lovgivning og betjener ministeren.

I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet
Du vil som erfaren jurist i Skatteministeriet komme til at arbejde med politikudvikling, forhandling af internationale aftaler, ministerbetjening og forberedelsen af ny lovgivning.

Kontor for International Koordinering koordinerer ministeriets internationale arbejde med henblik på at sikre størst mulig gennemslagskraft. Skatteområdet er i stigende grad under international påvirkning. Der er et øget internationalt samarbejde, især om bekæmpelse af skatteunddragelse og -undgåelse, samtidig med at den nationale skattepolitik skal tilrettelægges indenfor en EU-retslig ramme. Desuden skal Skatteministeriet løbende forstå forhandlingen af internationale aftaler, der ofte er komplicerede og af stor betydning, både økonomisk og politisk.

Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver relateret til det internationale arbejde, herunder faglig rådgivning om sagernes juridiske og politiske indhold. Du vil herunder skulle bistå Skatteministeriets chefrådgiver og de øvrige kontorer i departementet i forbindelse med forhandlingen af dobbeltbeskatningsoverenskomster og håndtere den lovgivningsproces, der implementerer de indgåede aftaler i dansk ret.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller lignende. Du har tilegnet dig solide juridiske og forhandlingsmæssige kompetencer. Du er vant til at håndtere komplekse og udfordrende problemstillinger. Du har en stærk faglighed, og du har forståelse for det politiske miljø. Du kan både se sammenhængen mellem økonomi, jura og politik og den verden, reglerne efterfølgende skal fungere i. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, herunder også at du har et indgående kendskab til skatteret og/eller er en erfaren forhandler.

Kontoret har en bred berøringsflade, og der er derfor behov for, at du har gode samarbejdsevner samt mod på at udvikle vores samarbejde og netværk. Endvidere skal du evne at arbejde selvstændigt og trives med selv at kunne præge og udvikle rammerne for dit arbejde. Endelig har du gode formulerings- og kommunikationsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.

Om at arbejde i Skatteministeriet
Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og den daglige sparring medarbejderne imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2019 kl. 12.00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i International Koordinering Nina Legaard Kristensen på tlf. 72372626.

Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem.

Stillingen tiltrædes efter aftale, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk/job.

2019-08-15T23:50:44.003 Er du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler internationale aftaler, arbejder med lovgivning og betjener ministeren. I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format. Om jobbet Du vil som erfaren jurist i Skatteministeriet komme til at arbejde med politikudvikling, forhandling af internationale aftaler, ministerbetjening og forberedelsen af ny lovgivning. Kontor for International Koordinering koordinerer ministeriets internationale arbejde med henblik på at sikre størst mulig gennemslagskraft. Skatteområdet er i stigende grad under international påvirkning. Der er et øget internationalt samarbejde, især om bekæmpelse af skatteunddragelse og -undgåelse, samtidig med at den nationale skattepolitik skal tilrettelægges indenfor en EU-retslig ramme. Desuden skal Skatteministeriet løbende forstå forhandlingen af internationale aftaler, der ofte er komplicerede og af stor betydning, både økonomisk og politisk. Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver relateret til det internationale arbejde, herunder faglig rådgivning om sagernes juridiske og politiske indhold. Du vil herunder skulle bistå Skatteministeriets chefrådgiver og de øvrige kontorer i departementet i forbindelse med forhandlingen af dobbeltbeskatningsoverenskomster og håndtere den lovgivningsproces, der implementerer de indgåede aftaler i dansk ret. Om dig Du er uddannet cand.jur. eller lignende. Du har tilegnet dig solide juridiske og forhandlingsmæssige kompetencer. Du er vant til at håndtere komplekse og udfordrende problemstillinger. Du har en stærk faglighed, og du har forståelse for det politiske miljø. Du kan både se sammenhængen mellem økonomi, jura og politik og den verden, reglerne efterfølgende skal fungere i. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, herunder også at du har et indgående kendskab til skatteret og eller er en erfaren forhandler. Kontoret har en bred berøringsflade, og der er derfor behov for, at du har gode samarbejdsevner samt mod på at udvikle vores samarbejde og netværk. Endvidere skal du evne at arbejde selvstændigt og trives med selv at kunne præge og udvikle rammerne for dit arbejde. Endelig har du gode formulerings- og kommunikationsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt. Om at arbejde i Skatteministeriet Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov. I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og den daglige sparring medarbejderne imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Ansøgning og ansættelse Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2019 kl. 12.00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i International Koordinering Nina Legaard Kristensen på tlf. 72372626. Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem. Stillingen tiltrædes efter aftale, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk job.11jobneta256003a100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-15T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123741&DepartmentId=6058&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3551623Skatteministeriet11Nicolai Eigtveds Gade 281402København KDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent782661JobNet5008863500886310024-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a256003ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a256003ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a256003a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a256003a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSkatteministeriet søger erfaren jurist og skarp forhandler til internationalt kontor1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen362122239noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330133581Jurister der kan og vil gøre en forskelProfile Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre førsteinstanser? Så har vi brug for dig uanset om du er nyuddannet eller har erfaring. I Ankestyrelsen afgør vi borgernes sager. De handler blandt andet om børn og familier, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Det er en stor og vigtig opgave, da afgørelserne har stor betydning for borgernes liv. Som fuldmægtig får du selvstændigt ansvar for at lave rigtige, hurtige og forståelige afgørelser til borgerne, og du kommer til at hjælpe førsteinstanserne med at afgøre sagerne rigtigt. Du får mulighed for at gøre en forskel for mange menneskeransvar for dine egne sager, så snart du er klar til det kendskab til mange forskellige lovområder og opgavetyperet stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedreen dygtig leder, der sammen med dig sætter retning og mål for din udviklinggode kolleger, der lægger vægt på at hygge sig sammen - også når I har travlt. Du har overblik og evnen til at finde kernen i en sag også når den er på 100 siderstyr på din forvaltningsretstærke juridiske kompetencerordet i din magt, så du kan skrive klare og præcise afgørelser, som borgere og førsteinstanser forstårfokus på kvalitet og effektivitetgode samarbejdsevner. God oplæring og løbende udvikling Vi sørger for din grundige oplæring, og vi har lagt program for din første tid, hvor du sammen med et hold af andre nye kolleger bliver introduceret til rammerne, opgaverne og menneskerne i Ankestyrelsen. På den måde bliver du klædt godt på til dit arbejde. Sammen med din chef har du løbende udviklingssamtaler og drøftelser om dine opgaver. Som juridisk fuldmægtig rokerer du efter to år til et nyt sagsområde, så du prøver kræfter med nye områder og opgavetyper. Det betyder, at du hele tiden udvikler dig og får bredere kompetencer. Det praktiske Ankestyrelsen har adresser i København, Ringsted og Aalborg. Lige nu søger vi jurister til vores kontorer i Aalborg og København. Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg, hvis du har betydelig relevant erhvervserfaring. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Vi forventer at holde samtaler i uge 2 og 3. Vi ser gerne, at du kan begynde 1. marts. Hvis du kan begynde allerede 1. februar, er det også en mulighed. Vil du vide mere om Ankestyrelsen og vores sagsområder, kan du besøge vores hjemmeside, www.ast.dk. Under Job Karriere kan du læse mere om arbejdet og opgaverne hos os. Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til ankechef Jannie Bjørn Kristensen (Aalborg), 61 89 71 94, eller ankechef Jette Røgild (København), 61 89 75 85. Vil du være vores kollega? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest 15. december 2019. Vedhæft desuden cv og eksamensbevis med karakter fra både bachelor- og kandidatuddannelse. Har du andre relevante dokumenter, er du velkommen til også at vedhæfte dem. Du skal søge via linket her på siden. Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet – og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre førsteinstanser? Så har vi brug for dig – uanset om du er nyuddannet eller har erfaring.

I Ankestyrelsen afgør vi borgernes sager. De handler blandt andet om børn og familier, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Det er en stor og vigtig opgave, da afgørelserne har stor betydning for borgernes liv.

Som fuldmægtig får du selvstændigt ansvar for at lave rigtige, hurtige og forståelige afgørelser til borgerne, og du kommer til at hjælpe førsteinstanserne med at afgøre sagerne rigtigt.

Du får

  • mulighed for at gøre en forskel for mange mennesker
  • ansvar for dine egne sager, så snart du er klar til det
  • kendskab til mange forskellige lovområder og opgavetyper
  • et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre
  • en dygtig leder, der sammen med dig sætter retning og mål for din udvikling
  • gode kolleger, der lægger vægt på at hygge sig sammen - også når I har travlt.

Du har

  • overblik og evnen til at finde kernen i en sag – også når den er på 100 sider
  • styr på din forvaltningsret
  • stærke juridiske kompetencer
  • ordet i din magt, så du kan skrive klare og præcise afgørelser, som borgere og førsteinstanser forstår
  • fokus på kvalitet og effektivitet
  • gode samarbejdsevner.

God oplæring og løbende udvikling

Vi sørger for din grundige oplæring, og vi har lagt program for din første tid, hvor du sammen med et hold af andre nye kolleger bliver introduceret til rammerne, opgaverne og menneskerne i Ankestyrelsen. På den måde bliver du klædt godt på til dit arbejde.

Sammen med din chef har du løbende udviklingssamtaler og drøftelser om dine opgaver. Som juridisk fuldmægtig rokerer du efter to år til et nyt sagsområde, så du prøver kræfter med nye områder og opgavetyper. Det betyder, at du hele tiden udvikler dig og får bredere kompetencer.

Det praktiske

Ankestyrelsen har adresser i København, Ringsted og Aalborg. Lige nu søger vi jurister til vores kontorer i Aalborg og København.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg, hvis du har betydelig relevant erhvervserfaring. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Vi forventer at holde samtaler i uge 2 og 3.

Vi ser gerne, at du kan begynde 1. marts. Hvis du kan begynde allerede 1. februar, er det også en mulighed.

Vil du vide mere om Ankestyrelsen og vores sagsområder, kan du besøge vores hjemmeside, www.ast.dk. Under Job & Karriere kan du læse mere om arbejdet og opgaverne hos os.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til ankechef Jannie Bjørn Kristensen (Aalborg), 61 89 71 94, eller ankechef Jette Røgild (København), 61 89 75 85.

Vil du være vores kollega?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest 15. december 2019. Vedhæft desuden cv og eksamensbevis med karakter fra både bachelor- og kandidatuddannelse. Har du andre relevante dokumenter, er du velkommen til også at vedhæfte dem.

Du skal søge via linket her på siden.

Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

 
ORS/Small/57b8611d_logo.jpegAnkestyrelsenKøbenhavn SV2019-12-02T13:00:49.1932019-12-15T00:00:00
330134740Energistyrelsen søger en jurastuderende med mod på juridiske udfordringer i den grønne omstillingRobot Er du en selvstændig og struktureret jurastuderende med mod på at tage fat, både ift. juridisk komplekse sager og ift. almindeligt kontorarbejde? Har du interesse i at arbejde med den grønne omstilling i krydsfeltet mellem virksomheder, nationale love og bekendtgørelser samt statsstøtteregler? Så er det dig, vi søger! Om jobbet Center for Energieffektivisering søger en dygtig student, som ønsker at arbejde med den grønne omstilling og med opgaver, der har stor betydning for dansk erhvervsliv og samfundet. Vores center har ansvaret for at udvikle og implementere den danske energieffektiviseringspolitik. Vi er et center og en styrelse med en høj faglighed og en stærk holdånd. Vores mål er en klog, grøn omstilling, hvor Danmark går foran, og hvor danske erfaringer anvendes globalt. Du vil blive en del af et team, som har ansvaret for at drive flere indsatser, som skal fremme energieffektiviseringer i erhvervslivet, eksempelvis energisyn i store virksomheder. Vi arbejder derfor i et krydsfelt mellem EU-statsstøtteregler, Finansministeriets tilskudsregler, direktiver og nationale regelsæt. Dine primære arbejdsopgaver vil bestå i at assistere teamets jurister, og du vil herigennem tilegne dig en bred faglig viden inden for et alsidigt felt af juridisk opgaveløsning og energieffektivisering. Du vil samtidig få indblik i offentlig sagsbehandling og centraladministrationens arbejde. Du vil også få et fællesskab med centerets to øvrige jurastuderende. Du vil både få både drifts- og ad hoc-opgaver, herunder eksempelvis: Assistere vores jurister i udforskning og løsning af juridiske krydsfelts problematikker Assistere vores jurister ved processer i forbindelse med udarbejdelse af bekendtgørelser, både inden for energisyn, aftaleordning for el-intensive virksomheder, aftaleordning om overskudsvarme eller bekendtgørelse om Energisparerådet, som vi er sekretariat for Hjælpe til i sekretariatsbetjening af Energisparerådet Hjælpe til i andre ad hoc-kontoropgaver Vi lægger vægt på, at et studiejob hos os er en vigtig del at din udvikling og uddannelse som kommende jurist. Samtidig lægger vi vægt på et godt kollegaskab og en grundig oplæring. Om dig Vi forventer, at du er studerende på en juridisk uddannelse, og vi forestiller os, at du er færdig med første studieår og evt. er to eller tre år henne i studiet. Vi lægger vægt på, at du har et højt fagligt drive og ønsker at dygtiggøre dig inden for dit felt. Du skal have mod på at arbejde med både juriske opgaver og samtidig bidrage til andre opgaver i teamet. Det er en fordel, men intet krav, hvis du har kendskab EU-lovgivning, herunder især statsstøtteregler. Yderligere er det en fordel, hvis du har kendskab til arbejdet med tilskudsordninger, regelarbejde eller regelfortolkning. Derudover lægger vi vægt på, at du har en moden, selvstændig og struktureret tilgang til tilrettelæggelsen af dit arbejde. Vi er fleksible ved tilrettelæggelsen af dit arbejde, herunder eksempelvis i eksamensperioder. Du må samtidigt være indstillet på at yde en ekstra indsats, når der er behov for det. Om os Energistyrelsen har opgaver vedrørende energiproduktion, -forsyning og -forbrug samt indsatsen for at reducere CO2-udledningen. Energistyrelsen har desuden ansvaret for at understøtte den økonomiske effektivisering af forsyningssektoren, som foruden energi omfatter vand, affald og telekommunikation. Energistyrelsen varetager Danmarks interesser på energi-, og forsyningsområdet i EU og søger gennem målrettet samarbejde med enkeltlande og internationale institutioner at udbrede de danske erfaringer med energiomstillingen til gavn for danske eksportvirksomheder. Center for Energieffektivisering består af cirka 50 medarbejdere, både med teknisk-, juridisk- og generalistbaggrund. Centret løser forskellige opgaver relateret til energieffektvisering i erhverv, bygninger og produkter. Energistyrelsen blev oprettet i 1976 og har siden den 28. juni 2015 været en styrelse under Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet. Læs mere om os på www.ens.dk eller se vores video på https: ens.dk om-os karriere Løn- og ansættelsesvilkår Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen. Arbejdstiden kan tilrettelægges fleksibelt i forhold til eksamen og undervisning. Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt. Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet Og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO) samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer i statens tjeneste (HK). Ansættelsesområdet er Klima-, Energi-, og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner. Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til teamleder Müzeyyen Boztoprak (tlf.: 33 95 43 58) og juridisk fuldmægtig Rasmus Moth (tlf.: 33 92 68 31). Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv, og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Ansøgning Du søger via www.ens.dk job. Benyt funktionen Søg stillingen på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, karakterudskrift og andre relevante bilag skal være indsendt senest mandag den 6. januar 2020. Samtaler forventes afholdt i uge 2 og 3.Er du en selvstændig og struktureret jurastuderende med mod på at tage fat, både ift. juridisk komplekse sager og ift. almindeligt kontorarbejde? Har du interesse i at arbejde med den grønne omstilling i krydsfeltet mellem virksomheder, nationale love og bekendtgørelser samt statsstøtteregler? Så er det dig, vi søger!

Om jobbet Center for Energieffektivisering søger en dygtig student, som ønsker at arbejde med den grønne omstilling og med opgaver, der har stor betydning for dansk erhvervsliv og samfundet. Vores center har ansvaret for at udvikle og implementere den danske energieffektiviseringspolitik. Vi er et center og en styrelse med en høj faglighed og en stærk holdånd. Vores mål er en klog, grøn omstilling, hvor Danmark går foran, og hvor danske erfaringer anvendes globalt. Du vil blive en del af et team, som har ansvaret for at drive flere indsatser, som skal fremme energieffektiviseringer i erhvervslivet, eksempelvis energisyn i store virksomheder. Vi arbejder derfor i et krydsfelt mellem EU-statsstøtteregler, Finansministeriets tilskudsregler, direktiver og nationale regelsæt.

Dine primære arbejdsopgaver vil bestå i at assistere teamets jurister, og du vil herigennem tilegne dig en bred faglig viden inden for et alsidigt felt af juridisk opgaveløsning og energieffektivisering. Du vil samtidig få indblik i offentlig sagsbehandling og centraladministrationens arbejde. Du vil også få et fællesskab med centerets to øvrige jurastuderende.

Du vil både få både drifts- og ad hoc-opgaver, herunder eksempelvis:

  • Assistere vores jurister i udforskning og løsning af juridiske krydsfelts–problematikker
  • Assistere vores jurister ved processer i forbindelse med udarbejdelse af bekendtgørelser, både inden for energisyn, aftaleordning for el-intensive virksomheder, aftaleordning om overskudsvarme eller bekendtgørelse om Energisparerådet, som vi er sekretariat for
  • Hjælpe til i sekretariatsbetjening af Energisparerådet
  • Hjælpe til i andre ad hoc-kontoropgaver
Vi lægger vægt på, at et studiejob hos os er en vigtig del at din udvikling og uddannelse som kommende jurist. Samtidig lægger vi vægt på et godt kollegaskab og en grundig oplæring.

Om dig Vi forventer, at du er studerende på en juridisk uddannelse, og vi forestiller os, at du er færdig med første studieår og evt. er to eller tre år henne i studiet. Vi lægger vægt på, at du har et højt fagligt drive og ønsker at dygtiggøre dig inden for dit felt. Du skal have mod på at arbejde med både juriske opgaver og samtidig bidrage til andre opgaver i teamet. Det er en fordel, men intet krav, hvis du har kendskab EU-lovgivning, herunder især statsstøtteregler. Yderligere er det en fordel, hvis du har kendskab til arbejdet med tilskudsordninger, regelarbejde eller regelfortolkning. Derudover lægger vi vægt på, at du har en moden, selvstændig og struktureret tilgang til tilrettelæggelsen af dit arbejde.

Vi er fleksible ved tilrettelæggelsen af dit arbejde, herunder eksempelvis i eksamensperioder. Du må samtidigt være indstillet på at yde en ekstra indsats, når der er behov for det.

Om os Energistyrelsen har opgaver vedrørende energiproduktion, -forsyning og -forbrug samt indsatsen for at reducere CO2-udledningen. Energistyrelsen har desuden ansvaret for at understøtte den økonomiske effektivisering af forsyningssektoren, som foruden energi omfatter vand, affald og telekommunikation.

Energistyrelsen varetager Danmarks interesser på energi-, og forsyningsområdet i EU og søger gennem målrettet samarbejde med enkeltlande og internationale institutioner at udbrede de danske erfaringer med energiomstillingen til gavn for danske eksportvirksomheder.

Center for Energieffektivisering består af cirka 50 medarbejdere, både med teknisk-, juridisk- og generalistbaggrund. Centret løser forskellige opgaver relateret til energieffektvisering i erhverv, bygninger og produkter.

Energistyrelsen blev oprettet i 1976 og har siden den 28. juni 2015 været en styrelse under Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet.

Læs mere om os på www.ens.dk eller se vores video på https://ens.dk/om-os/karriere

Løn- og ansættelsesvilkår Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen. Arbejdstiden kan tilrettelægges fleksibelt i forhold til eksamen og undervisning. Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet Og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO) samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer i statens tjeneste (HK).

Ansættelsesområdet er Klima-, Energi-, og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.

Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til teamleder Müzeyyen Boztoprak (tlf.: 33 95 43 58) og juridisk fuldmægtig Rasmus Moth (tlf.: 33 92 68 31).

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv, og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgning Du søger via www.ens.dk/job. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, karakterudskrift og andre relevante bilag skal være indsendt senest mandag den 6. januar 2020. Samtaler forventes afholdt i uge 2 og 3.

EnergistyrelsenKøbenhavn V2019-12-03T00:00:002020-01-06T00:00:00
330136370Legal Counsel Wanted!Robot Are you enthusiastic about commercial law and want to join a high growth company within iGaming where you will be able to put your mark on all legal aspects? As our new legal counsel you will provide advice and support to the entire company in regards to legal matters. Your work will focus on drafting and reviewing various types of agreements such as partnership collaborations, affiliate contracts, letters of intent and other contractual agreements. You will also focus on supporting our account managers in the negotiation process. The role of Legal Counsel is a new addition to our team, and fundamental building block, in our expanding catalogue of partners. We are looking for someone with experience within the field who is able to work well with others, while independently driving projects forward. About us: Traffic Lab is a growth company within iGaming. Through our products and marketing experience we aim to create high-quality leads to iGaming companies while simultaneously creating a more transparent industry for players worldwide. Our vision is to be the preferred partner for both iGaming companies and players, but first and foremost to be a laboratory where ideas, technologies and people can blossom. Consequently, our mission is to cultivate a phenomenal work environment and source the creative power spawned hereof to develop optimal solutions. All together we are a dynamic, energetic and creative workplace that encourage an open and informal tone, strong unity and high ambitions. Your responsibilities: Provide general legal advice with particular focus on commercial and business law. Advise other members of the business on legal risks associated with operations Review and prepare legal contracts, letters of agreement, and other documents related to a variety of trade, commercial, financial and operational matters (e.g. affiliate contracts, marketing agreements, purchase agreements, acquisitions) Analyze and interpret case law, court reports, and proposed and existing laws and regulations to prepare technical reports on how they impact the organization s operations Work for defending the organization s legal interests in litigation and claims To be the primary contact person to our lawyers Your skills: Cand.merc. (jur) or Cand.jur 1-3 years of qualified legal work experience (from a law firm or in-house legal department). You have experience with drafting various types of commercial agreements, e.g. affiliate contracts, sales and service agreements, letters of intent etc. You have experience with commercial and business law. You have the ability to apply legal knowledge and expertise in a business environment. Ability to recognize legal risks and communicate these effectively. Ability to work well independently and be ready to support your team and other departments. You are an effective communicator and have good negotiation skills You write and talk fluent English and Danish. Experience with GDPR and data privacy is a plus. Practicalities: The position is full time, starting as soon as possible. Salary is based on qualifications. We will process your application quickly and give callbacks continuously until we find the perfect candidate. If you have any questions regarding this position, you can contact us on Traffic Labs office number: 45 26 78 67 50. Contact information: All applications should be sent by mail to applications@trafficlab.dk Write Legal Counsel in the subject line. We look forward to your application!

Are you enthusiastic about commercial law and want to join a high growth company within iGaming where you will be able to put your mark on all legal aspects? As our new legal counsel you will provide advice and support to the entire company in regards to legal matters. Your work will focus on drafting and reviewing various types of agreements such as partnership collaborations, affiliate contracts, letters of intent and other contractual agreements. You will also focus on supporting our account managers in the negotiation process.  

The role of Legal Counsel is a new addition to our team, and fundamental building block, in our expanding catalogue of partners. We are looking for someone with experience within the field who is able to work well with others, while independently driving projects forward. 

About us:

Traffic Lab is a growth company within iGaming. Through our products and marketing experience we aim to create high-quality leads to iGaming companies while simultaneously creating a more transparent industry for players worldwide.

Our vision is to be the preferred partner for both iGaming companies and players, but first and foremost to be a laboratory where ideas, technologies and people can blossom. Consequently, our mission is to cultivate a phenomenal work environment and source the creative power spawned hereof to develop optimal solutions.

All together we are a dynamic, energetic and creative workplace that encourage an open and informal tone, strong unity and high ambitions.

Your responsibilities:

  • Provide general legal advice with particular focus on commercial and business law.
  • Advise other members of the business on legal risks associated with operations
  • Review and prepare legal contracts, letters of agreement, and other documents related to a variety of trade, commercial, financial and operational matters (e.g. affiliate contracts, marketing agreements, purchase agreements, acquisitions)
  • Analyze and interpret case law, court reports, and proposed and existing laws and regulations to prepare technical reports on how they impact the organization’s operations
  • Work for defending the organization’s legal interests in litigation and claims
  • To be the primary contact person to our lawyers

Your skills:

  • Cand.merc. (jur) or Cand.jur
  • 1-3 years of qualified legal work experience (from a law firm or in-house legal department).
  • You have experience with drafting various types of commercial agreements, e.g. affiliate contracts, sales and service agreements, letters of intent etc.
  • You have experience with commercial and business law.
  • You have the ability to apply legal knowledge and expertise in a business environment.
  • Ability to recognize legal risks and communicate these effectively.
  • Ability to work well independently and be ready to support your team and other departments.
  • You are an effective communicator and have good negotiation skills
  • You write and talk fluent English and Danish.
  • Experience with GDPR and data privacy is a plus.

Practicalities:

The position is full time, starting as soon as possible. Salary is based on qualifications. We will process your application quickly and give callbacks continuously until we find the perfect candidate.

If you have any questions regarding this position, you can contact us on Traffic Labs office number: +45 26 78 67 50.

Contact information:
All applications should be sent by mail to applications@trafficlab.dk

Write "Legal Counsel" in the subject line.

We look forward to your application!

TRAFFIC LAB ApSKøbenhavn K2019-12-06T00:00:002020-01-29T00:00:00
330135954Juridiske rådgivereRobot Vil du være med til at implementere ny EU-lovgivning på toldområdet i Danmark og har du lyst til at arbejde analytisk med jura og digital forvaltning? Så bliv en del af Danmarks største it- og transformationsprogram Toldprogrammet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen? Den nye EU-toldlovgivning medfører væsentlige ændringer både for erhvervslivet og i Toldstyrelsen i Danmark, herunder udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet. Det vil have meget stor betydning for den danske import og eksport, for det indre marked, for vores danske virksomheder og for vores kolleger i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med. Toldprogrammet I Toldprogrammet er vi ca. 100 medarbejdere, både interne medarbejdere og eksterne konsulenter. Vi har forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Stemningen er god mellem os, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode. Som medarbejder i Toldprogrammet kan du bl.a. glæde dig til vores Social Crew , der arrangerer løbeklub, torsdagstons og fredagsbar m.m. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm station og har gode parkeringsfaciliteter i kælderen. Om stillingen Vi søger dygtige og engagerede kolleger, som med en solid akademisk baggrund kan være ansvarlig for sikre, at it-projekter gennemføres i overensstemmelse med den nye toldlovgivning og at Toldprogrammets interesser varetages i EU. Du indgår i et tæt samarbejde med kolleger i agile udviklingsteams og med vores samarbejdspartner Toldstyrelsen. Du bliver en del af kontoret for Foranalyse og PMO EUTK, hvor du sammen med ca. 20 kolleger understøtter Toldprogrammets ledelse og projekter med rådgivning, analyser og ledelsesstøtte. Dine opgaver omfatter blandt andet følgende: Fortolke speciallovgivning så nye it-systemer implementeres korrekt Deltage i møder og forhandlinger i EU Rådgive programledelse og it-udviklingsteams om juridiske problemstillinger Udarbejde rammenotater og andre vigtige programdokumenter Besvare departementsbestillinger med et EU-retligt politisk internationalt perspektiv Dialog med programmets interessenter, herunder særligt Toldstyrelsen, øvrige relevante styrelser, departementet, EU-institutionerne og øvrige medlemsstater Du må regne med nogen rejseaktivitet til møder i EU. Om dig Du skal trives med at arbejde i krydsfeltet mellem jura, it og forretning og gerne have erfaring med at arbejde op mod EU s institutioner. Du skal desuden have forståelse for både EU s og de danske beslutningsprocedurer. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra offentlige it-udviklingsprojekter. Er du i starten af din karriere med de rette kompetencer, sørger vi for oplæring. Du har en kandidatgrad fra universitet eller business school inden for forvaltning, jura eller internationale forhold, med dokumenteret kendskab til EU-ret og EU-institutionernes opbygning eller lignende uddannelse. Du behersker engelsk på forhandlingsniveau. Som person skal du kunne videreformidle komplekst stof på en let tilgængelig måde, du skal være analytisk, nysgerrig og opsøgende og have lyst og vilje til at arbejde sammen med kolleger, der har en helt anden faglighed end din egen. Ansøgning og kontakt Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Kany fra kontoret Foranalyse og PMO på tlf. 72 37 34 29. Ansøgning med CV og relevante dokumenter sendes via nedenstående link senest d. 5. januar 2020. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet og vi holder samtaler løbende. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vil du være med til at implementere ny EU-lovgivning på toldområdet i Danmark og har du lyst til at arbejde analytisk med jura og digital forvaltning? Så bliv en del af Danmarks største it- og transformationsprogram – Toldprogrammet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen?

Den nye EU-toldlovgivning medfører væsentlige ændringer både for erhvervslivet og i Toldstyrelsen i Danmark, herunder udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet. Det vil have meget stor betydning for den danske import og eksport, for det indre marked, for vores danske virksomheder og for vores kolleger i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med.


Toldprogrammet
I Toldprogrammet er vi ca. 100 medarbejdere, både interne medarbejdere og eksterne konsulenter. Vi har forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Stemningen er god mellem os, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode. Som medarbejder i Toldprogrammet kan du bl.a. glæde dig til vores ”Social Crew”, der arrangerer løbeklub, torsdagstons og fredagsbar m.m. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm station og har gode parkeringsfaciliteter i kælderen.


Om stillingen
Vi søger dygtige og engagerede kolleger, som med en solid akademisk baggrund kan være ansvarlig for sikre, at it-projekter gennemføres i overensstemmelse med den nye toldlovgivning og at Toldprogrammets interesser varetages i EU. Du indgår i et tæt samarbejde med kolleger i agile udviklingsteams og med vores samarbejdspartner Toldstyrelsen.

Du bliver en del af kontoret for Foranalyse og PMO EUTK, hvor du sammen med ca. 20 kolleger understøtter Toldprogrammets ledelse og projekter med rådgivning, analyser og ledelsesstøtte.

Dine opgaver omfatter blandt andet følgende:

  • Fortolke speciallovgivning så nye it-systemer implementeres korrekt
  • Deltage i møder og forhandlinger i EU
  • Rådgive programledelse og it-udviklingsteams om juridiske problemstillinger
  • Udarbejde rammenotater og andre vigtige programdokumenter
  • Besvare departementsbestillinger med et EU-retligt/politisk/internationalt perspektiv
  • Dialog med programmets interessenter, herunder særligt Toldstyrelsen, øvrige relevante styrelser, departementet, EU-institutionerne og øvrige medlemsstater

Du må regne med nogen rejseaktivitet til møder i EU.


Om dig
Du skal trives med at arbejde i krydsfeltet mellem jura, it og forretning og gerne have erfaring med at arbejde op mod EU's institutioner. Du skal desuden have forståelse for både EU's og de danske beslutningsprocedurer. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra offentlige it-udviklingsprojekter. Er du i starten af din karriere med de rette kompetencer, sørger vi for oplæring.

Du har en kandidatgrad fra universitet eller business school inden for forvaltning, jura eller internationale forhold, med dokumenteret kendskab til EU-ret og EU-institutionernes opbygning eller lignende uddannelse. Du behersker engelsk på forhandlingsniveau.

Som person skal du kunne videreformidle komplekst stof på en let tilgængelig måde, du skal være analytisk, nysgerrig og opsøgende og have lyst og vilje til at arbejde sammen med kolleger, der har en helt anden faglighed end din egen.


Ansøgning og kontakt
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Kany fra kontoret Foranalyse og PMO på tlf. 72 37 34 29.

Ansøgning med CV og relevante dokumenter sendes via nedenstående link senest d. 5. januar 2020. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet og vi holder samtaler løbende.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteforvaltningen, FrederiksbergFrederiksberg2019-12-12T00:00:002020-01-05T00:00:00
330136598Økonom eller jurist til tilsyn med bankerRobot Vil du være med til at forebygge den næste finanskrise? Vil du være med til at føre tilsyn, som understøtter tilliden til den finansielle sektor? Så har vi brug for dig i kontoret for tilsyn med de mindre pengeinstitutter. Hvad forventer vi af dig? Vi har ansvaret for at føre tilsyn med de mindre pengeinstitutter, samt pengeinstitutter på Færøerne og Grønland. Du vil arbejde som undersøger og vil have fokus på at føre tilsyn med disse institutter. Du vil sammen med stærke og fagligt velfunderede kolleger gennemføre inspektioner i de mindre pengeinstitutter med fokus på instituttets risici, styring og overholdelse af den finansielle lovgivning, hvor du bl.a. vil møde institutternes ledelse og eksperter inden for væsentlige områder. Du vil foretage vurderinger af kapital- og likviditetsforhold. Og du vil gennem løbende kontakt og sagsbehandling og på baggrund af Finanstilsynets omfattende indberetninger af data følge udviklingen og medvirke til at danne et samlet risikobillede for det enkelte pengeinstitut og for sektoren som helhed. Vi forventer, at du med tiden udvikler en erfaring og en regelforståelse, så du selv kan forestå inspektioner i institutterne. Kan du sætte kryds ved følgende karaktertræk, er du et godt match til stillingen: 1. Bred faglig interesse Tilsynsarbejdet kræver et solidt fagligt fundament. Det vil være en fordel at have kendskab til kreditrisici og pengeinstitutter gerne med en baggrund i sektoren men du får også en bred indføring hos os. Du vil få et bredt kendskab til lovgivningen, og du får hele Finanstilsynet som sparringspartner på de vanskeligste spørgsmål. 2. Du er god til at kommunikere Du har gode kommunikationsevner og evner at omsætte din faglighed til et let forståeligt sprog. Du formulerer dig klart på skrift og i tale og på en måde, så andre med anden fagbaggrund kan forstå dig. Dine kommunikative evner vil blive sat i spil, når vi er i dialog med institutter og rådgivere, når vi udarbejder rapporter og afgørelser til institutterne, og når vi deler viden og observationer med vores kolleger og direktion. 3. Du er resultatorienteret og tager ansvar Du har hele tiden fokus på at skabe resultater og tager ansvar for at nå i mål med dine opgaver. Kompleksiteten i opgaverne er høj, men alligevel kan du logisk og struktureret tage styring på dine opgaver. 4. Du er god til at samarbejde Du er god til at samarbejde med andre, også selvom de har en anden faglig baggrund. Du kan indgå i teams med både yngre og ældre medarbejdere, som på forskellige områder kan have mere erfaring end dig. Du kan også samarbejde med institutterne og holde en god dialog. Derudover forestiller vi os, at du: • er uddannet som cand.polit., cand.oecon., cand.merc. cand.jur., bankuddannet eller lign. • har erfaring fra den finansielle sektor, en anden styrelse eller tilsvarende • eller har beskæftiget dig med det finansielle område i din uddannelse og har mod på at lære mere Hvilke opgaver skal du især løse? Du vil blive en del af et kontor med 19 medarbejdere. De fleste af os holder øje med, om de mindre pengeinstitutter er drevet forsvarligt, og om de har kapital nok til de risici, de har påtaget sig. Du skal være med til at vurdere, om en forretningsmodel er holdbar, om ledelse og styring lever op til lovgivningens krav og god praksis, om instituttet forstår sine risici og har tilstrækkeligt kapital, og i det hele taget om et pengeinstitut overholder den finansielle regulering. Vi tager på inspektioner ude i pengeinstitutterne. Det fylder en væsentlig del af vores hverdag at forberede og gennemføre inspektionerne. Vi har en del rejseaktivitet. Når vi ikke er i gang med inspektionsarbejdet, har vi en del løbende overvågning af pengeinstitutterne og sagsbehandling. Vi har desuden et team af jurister, som understøtter undersøgerne i fortolkning af reglerne for pengeinstitutter og som generelt er eksperter indenfor regulering af pengeinstitutter og krisehåndtering. Hvordan er dine ansættelsesvilkår? Din ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Du vil blive indplaceret som enten fuldmægtig, special- eller chefkonsulent. I forbindelse med ansættelse skal du fremvise straffeattest. Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, betalt frokostpause, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og fodbold-, løbe- og badmintonklubber. Sådan ansøger du Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest den 27 december 2018 kl. 12. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Spørgsmål? Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til kontorchef Anne-Sofie Reng Japhetson på tlf. 41 93 35 31. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR Partner Carsten Andersen på tlf. 91 33 70 02. Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk særligt under rubrikken Karriere . Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.Vil du være med til at forebygge den næste finanskrise? Vil du være med til at føre tilsyn, som understøtter tilliden til den finansielle sektor? Så har vi brug for dig i kontoret for tilsyn med de mindre pengeinstitutter.

Hvad forventer vi af dig?
Vi har ansvaret for at føre tilsyn med de mindre pengeinstitutter, samt pengeinstitutter på Færøerne og Grønland. Du vil arbejde som undersøger og vil have fokus på at føre tilsyn med disse institutter. Du vil sammen med stærke og fagligt velfunderede kolleger gennemføre inspektioner i de mindre pengeinstitutter med fokus på instituttets risici, styring og overholdelse af den finansielle lovgivning, hvor du bl.a. vil møde institutternes ledelse og eksperter inden for væsentlige områder. Du vil foretage vurderinger af kapital- og likviditetsforhold. Og du vil gennem løbende kontakt og sagsbehandling og på baggrund af Finanstilsynets omfattende indberetninger af data følge udviklingen og medvirke til at danne et samlet risikobillede for det enkelte pengeinstitut og for sektoren som helhed. Vi forventer, at du med tiden udvikler en erfaring og en regelforståelse, så du selv kan forestå inspektioner i institutterne.

Kan du sætte kryds ved følgende karaktertræk, er du et godt match til stillingen:

1. Bred faglig interesse
Tilsynsarbejdet kræver et solidt fagligt fundament. Det vil være en fordel at have kendskab til kreditrisici og pengeinstitutter – gerne med en baggrund i sektoren – men du får også en bred indføring hos os. Du vil få et bredt kendskab til lovgivningen, og du får hele Finanstilsynet som sparringspartner på de vanskeligste spørgsmål.

2. Du er god til at kommunikere
Du har gode kommunikationsevner og evner at omsætte din faglighed til et let forståeligt sprog. Du formulerer dig klart på skrift og i tale og på en måde, så andre med anden fagbaggrund kan forstå dig. Dine kommunikative evner vil blive sat i spil, når vi er i dialog med institutter og rådgivere, når vi udarbejder rapporter og afgørelser til institutterne, og når vi deler viden og observationer med vores kolleger og direktion.

3. Du er resultatorienteret og tager ansvar
Du har hele tiden fokus på at skabe resultater og tager ansvar for at nå i mål med dine opgaver. Kompleksiteten i opgaverne er høj, men alligevel kan du logisk og struktureret tage styring på dine opgaver.

4. Du er god til at samarbejde
Du er god til at samarbejde med andre, også selvom de har en anden faglig baggrund. Du kan indgå i teams med både yngre og ældre medarbejdere, som på forskellige områder kan have mere erfaring end dig. Du kan også samarbejde med institutterne og holde en god dialog.

Derudover forestiller vi os, at du:

• er uddannet som cand.polit., cand.oecon., cand.merc. cand.jur., bankuddannet eller lign.
• har erfaring fra den finansielle sektor, en anden styrelse eller tilsvarende
• eller har beskæftiget dig med det finansielle område i din uddannelse og har mod på at lære mere

Hvilke opgaver skal du især løse?
Du vil blive en del af et kontor med 19 medarbejdere. De fleste af os holder øje med, om de mindre pengeinstitutter er drevet forsvarligt, og om de har kapital nok til de risici, de har påtaget sig. Du skal være med til at vurdere, om en forretningsmodel er holdbar, om ledelse og styring lever op til lovgivningens krav og god praksis, om instituttet forstår sine risici og har tilstrækkeligt kapital, og i det hele taget om et pengeinstitut overholder den finansielle regulering.

Vi tager på inspektioner ude i pengeinstitutterne. Det fylder en væsentlig del af vores hverdag at forberede og gennemføre inspektionerne. Vi har en del rejseaktivitet. Når vi ikke er i gang med inspektionsarbejdet, har vi en del løbende overvågning af pengeinstitutterne og sagsbehandling.

Vi har desuden et team af jurister, som understøtter undersøgerne i fortolkning af reglerne for pengeinstitutter og som generelt er eksperter indenfor regulering af pengeinstitutter og krisehåndtering.

Hvordan er dine ansættelsesvilkår?
Din ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Du vil blive indplaceret som enten fuldmægtig, special- eller chefkonsulent. I forbindelse med ansættelse skal du fremvise straffeattest.

Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, betalt frokostpause, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og fodbold-, løbe- og badmintonklubber.

Sådan ansøger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest den 27 december 2018 kl. 12. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til kontorchef Anne-Sofie Reng Japhetson på tlf. 41 93 35 31.

Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR Partner Carsten Andersen på tlf. 91 33 70 02.

Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk – særligt under rubrikken ”Karriere”. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.







FINANSTILSYNETKøbenhavn Ø2019-12-06T00:00:002019-12-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Jurister der kan og vil gøre en forskel

Ankestyrelsen

København SV
Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre f...
Indrykket:2. december 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Energistyrelsen søger en jurastuderende med mod på juridiske udfordringer i den grønne omstilling

Energistyrelsen

København V
Er du en selvstændig og struktureret jurastuderende med mod på at tage fat, både ift. juridisk komplekse sager og ift. almindeligt kontorarbejde? Har du interesse i at arbejde med den grønne omstilling i krydsfeltet mellem virksomheder, nationale lo...
Indrykket:3. december 2019
Udløbsdato:6. januar 2020

Legal Counsel Wanted!

TRAFFIC LAB ApS

København K
Are you enthusiastic about commercial law and want to join a high growth company within iGaming where you will be able to put your mark on all legal aspects? As our new legal counsel you will provide advice and support to the entire company in regar...
Indrykket:6. december 2019
Udløbsdato:29. januar 2020

Juridiske rådgivere

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Vil du være med til at implementere ny EU-lovgivning på toldområdet i Danmark og har du lyst til at arbejde analytisk med jura og digital forvaltning? Så bliv en del af Danmarks største it- og transformationsprogram Toldprogrammet i Udviklings- og F...
Indrykket:12. december 2019
Udløbsdato:5. januar 2020

Økonom eller jurist til tilsyn med banker

FINANSTILSYNET

København Ø
Vil du være med til at forebygge den næste finanskrise? Vil du være med til at føre tilsyn, som understøtter tilliden til den finansielle sektor? Så har vi brug for dig i kontoret for tilsyn med de mindre pengeinstitutter. Hvad forventer vi af dig? ...
Indrykket:6. december 2019
Udløbsdato:27. december 2019