Skatteministeriets departement søger en fagligt stærk medarbejder til udvikling af Skatteforvaltningen
Har du en stærk analytisk sans og kan gennemskue høj kompleksitet? Vil du være med til at understøtte forretningsudviklingen i Skatteforvaltningen? Så er det måske dig, vi har brug for. Vi søger lige nu en medarbejder, der har mod på at løfte et stort fagligt ansvar, er god til at tænke i løsninger og kan skrive solide beslutningsoplæg – alt sammen i et dynamisk, politisk miljø med en omskiftelig hverdag.
Om jobbet i Forretning og Styring 1
I Skatteministeriets Koncernstyringsafdeling har vi fokus på at sikre den strategiske retning for ministeriets styrelser og understøtte deres forretningsmæssige udvikling. Vi søger nu en medarbejder i Forretning og Styring 1, hvor vi arbejder med fx reform af skattekontrollen, motorområdet, hvidvask, skattely, økonomisk kriminalitet, sort arbejde og social dumping.
Kontorets kerneopgaver indebærer bl.a. udarbejdelse af beslutningsoplæg til ledelsen i ministeriet, skatteministeren og regeringen, understøtte politikudvikling på skatte- og motorområdet, besvarelse af folketingsspørgsmål samt dialog og koordinering med vores styrelser, andre ministerier og Rigsrevisionen. Kontoret har til opgave at sikre sammenhæng mellem de politiske ønsker på vores ansvarsområde og den praktiske implementering. Du vil få en central rolle i at understøtte den politiske og forretningsmæssige udvikling af Motorstyrelsens område samt i indsatsen mod økonomisk kriminalitet og hvidvask i tæt samarbejde med bl.a. Justitsministeriet og Erhvervsministeriet.
Dine opgaver skal ofte løses i tæt samarbejde med andre kontorer i departementet og på tværs af vores styrelser, og du vil derfor også komme i kontakt med mange forskellige fagligheder som led i varetagelsen af dine opgaver. Det er en stor fordel, hvis du er vant til at løse komplekse problemstillinger, og du evner at være pragmatisk og løsningsorienteret i dit arbejde.
Om dig
Vi lægger vægt på, at du har en relevant kandidatuddannelse som fx cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.merc., cand.polit. eller lignende. Derudover skal du være en fagligt stærk og samarbejdsvillig kollega, der kan løfte svære indholdsmæssige opgaver – ofte på tværs af faggrupper og organisationer. Vi forestiller os, at du er nyuddannet eller har et til to års erfaring, at du bl.a.:
- har skarp analytisk sans og er i stand til at overskue mange komplekse sager på en gang
- har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
- kan opbygge gode samarbejdsrelationer
- evner at tage ansvar for dine opgaver og følger dem til dørs
- kan håndtere korte frister på et område med stor offentlig bevågenhed
- kan styre og koordinere komplicerede processer
Arbejd tæt på det, der tæller I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.
Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.
Ansøgning og kontakt Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 18. august 2022. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Christian Vig Houe på telefonnummer 72 37 15 79 eller souschef Sarah Friis Maarupgaard på telefonnummer 72 38 27 35.
Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på
www.skm.dk/job.
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk