Skatteministeriets departement søger nyuddannede og erfarne medarbejdere til Økonomistyring

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du bidrage til at videreudvikle og styrke opfølgningen på departementets interne økonomi samt til Skatteministeriets tværgående styrings- og tilsynsopgaver? Har du lyst til at arbejde med økonomistyring, udvikling af styringskoncepter og deltage i forretningsanalyser? Så er du måske den kollega, vi søger i Økonomistyringskontoret.

Arbejd med tværgående styring og tilsyn
Kontoret Økonomistyring er en del af afdelingen Koncernstyring i Skatteministeriets departement. I Økonomistyring har vi fokus på at forbedre styring og tilsyn med hele ministerområdet, og vi arbejder bl.a. med departementets interne økonomi, udgiftsopfølgninger og budgetlægning, håndtering af kritik fra Rigsrevisionen og tilsyn med udgifter til indkøb af bl.a. juridisk bistand. Herudover driver kontoret også komplekse analyseopgaver, konceptudvikling og implementering af risikostyring, mål- og resultatplaner mv.

Da vi har ansvaret for en række af koncernens tværgående tilsynskoncepter, har vi et tæt samarbejde med de øvrige kontorer i Koncernstyring om tilsynsopgaven og med koncernens ti styrelser om at implementere og forbedre den løbende styring og opfølgning på områderne.

Der er tale om en ambitiøs dagsorden, som kræver fagligt og relationsstærke medarbejdere med stort engagement. Arbejdet kræver desuden gode formidlingsevner og en lyst til at tilegne sig viden om nye faglige områder og departementets og styrelsernes styringsopgaver.

Du forventes primært at skulle varetage opgaver vedrørende økonomistyringsopgaver for departementet og tilsynsopgaver i koncernen, men kan også få berøring med kontorets andre opgaver.

Dine opgaver kan bl.a. omfatte:

  • løbende opfølgning på departementets økonomi, herunder særligt ift. øvrig drift
  • bidrag til videreudvikling af departementets økonomistyring
  • udarbejde økonomiske beslutningsgrundlag, notater mv. til departementets ledelse
  • deltage i forretningsanalyser.
I kontoret hjælper vi hinanden og vægter samarbejde om opgaverne højt både internt i kontoret og med resten af ministeriet. Stillingen byder på en til tider omskiftelig hverdag, selvstændighed og et stort ansvar. Vi lægger samtidig stor vægt på personlig såvel som faglig udvikling med løbende feedback.

Blik for detaljen og det konstruktive samarbejde
Du er cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc. eller har en anden relevant videregående uddannelse. Du må gerne være nyuddannet, men du kan også have et par års erfaring.

Vi forventer, at du har:

  • gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
  • blik for detaljen og tager initiativ, når du skal finde de gode løsninger
  • interesse for at skabe gode relationer og indgå i konstruktivt samarbejde med både kollegaer og andre faggrupper
  • en selvstændig og struktureret tilgang til opgaveløsning
Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.

Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 10. august 2022. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Martin Høirup Wiboltt på telefonnummer 72 37 18 42 eller souschef Danka Barjaktarovic på telefonnummer 72 37 53 95.

Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

Vi indkalder til samtaler løbende.

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Skatteministeriets departement søger nyuddannede og erfarne medarbejdere til Økonomistyring

Vil du bidrage til at videreudvikle og styrke opfølgningen på departementets interne økonomi samt til Skatteministeriets tværgående styrings- og tilsynsopgaver? Har du lyst til at arbejde med økonomistyring, udvikling af styringskoncepter og deltage i forretningsanalyser? Så er du måske den kollega, vi søger i Økonomistyringskontoret.

Arbejd med tværgående styring og tilsyn
Kontoret Økonomistyring er en del af afdelingen Koncernstyring i Skatteministeriets departement. I Økonomistyring har vi fokus på at forbedre styring og tilsyn med hele ministerområdet, og vi arbejder bl.a. med departementets interne økonomi, udgiftsopfølgninger og budgetlægning, håndtering af kritik fra Rigsrevisionen og tilsyn med udgifter til indkøb af bl.a. juridisk bistand. Herudover driver kontoret også komplekse analyseopgaver, konceptudvikling og implementering af risikostyring, mål- og resultatplaner mv.

Da vi har ansvaret for en række af koncernens tværgående tilsynskoncepter, har vi et tæt samarbejde med de øvrige kontorer i Koncernstyring om tilsynsopgaven og med koncernens ti styrelser om at implementere og forbedre den løbende styring og opfølgning på områderne.

Der er tale om en ambitiøs dagsorden, som kræver fagligt og relationsstærke medarbejdere med stort engagement. Arbejdet kræver desuden gode formidlingsevner og en lyst til at tilegne sig viden om nye faglige områder og departementets og styrelsernes styringsopgaver.

Du forventes primært at skulle varetage opgaver vedrørende økonomistyringsopgaver for departementet og tilsynsopgaver i koncernen, men kan også få berøring med kontorets andre opgaver.

Dine opgaver kan bl.a. omfatte:

  • løbende opfølgning på departementets økonomi, herunder særligt ift. øvrig drift
  • bidrag til videreudvikling af departementets økonomistyring
  • udarbejde økonomiske beslutningsgrundlag, notater mv. til departementets ledelse
  • deltage i forretningsanalyser.
I kontoret hjælper vi hinanden og vægter samarbejde om opgaverne højt både internt i kontoret og med resten af ministeriet. Stillingen byder på en til tider omskiftelig hverdag, selvstændighed og et stort ansvar. Vi lægger samtidig stor vægt på personlig såvel som faglig udvikling med løbende feedback.

Blik for detaljen og det konstruktive samarbejde
Du er cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc. eller har en anden relevant videregående uddannelse. Du må gerne være nyuddannet, men du kan også have et par års erfaring.

Vi forventer, at du har:

  • gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
  • blik for detaljen og tager initiativ, når du skal finde de gode løsninger
  • interesse for at skabe gode relationer og indgå i konstruktivt samarbejde med både kollegaer og andre faggrupper
  • en selvstændig og struktureret tilgang til opgaveløsning
Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.

Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 10. august 2022. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Martin Høirup Wiboltt på telefonnummer 72 37 18 42 eller souschef Danka Barjaktarovic på telefonnummer 72 37 53 95.

Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

Vi indkalder til samtaler løbende.

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.