Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skattestyrelsen, Jura søger en erfaren jurist indenfor det offentligretlige område

Vil du være med til at rådgive Skatteforvaltningens medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål inden for områderne forvaltningsret, offentlighedsret, skatteforvaltningsret? Så er du måske vores nye medarbejder til Proces og Videndeling.

I Skatteproces og Forvaltningsret søger vi efter en ny dygtig kollega. Kontoret arbejder med en bred vifte af spørgsmål inden for skatteforvaltningsloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven Vores kontor bistår Skattestyrelsen dels med afklaring af juridiske processuelle spørgsmål, dels med sikring af, at reglerne efterleves. Vi rådgiver i relation til både konkrete afgørelser og lovfortolkning på området. Kontoret er en naturlig deltager i en lang række tværgående projekter og arbejdsgrupper, herunder udviklingsprojekter i hele Skatteforvaltningen. Derudover arbejder kontoret også med spørgsmål og problemstillinger vedrørende den nye databeskyttelsesforordning og databeskyttelseslov.

Hos os får du et stort ansvar og faglige udfordringer, der vil udvikle og styrke dine kompetencer. Vi tilbyder dig en fleksibel hverdag, hvor du har mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.

Sparring og vurdering af konkrete lovfortolkninger

Vi arbejder primært sammen i teams og løser mange af opgaverne i samarbejde. Derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og ved, hvordan du selv bidrager til et godt samarbejde.

Arbejdsopgaverne omfatter blandt andet:

  • Generel og konkret lovfortolkning i forbindelse med besvarelser af henvendelser fra kolleger
  • Juridisk sparring for øvrige enheder, både i forhold til generelle spørgsmål og i forhold til konkrete sager
  • Udarbejdelse af information om ny lovgivning i form af styresignaler, interne meddelelser og ajourføring af Den juridiske vejledning
  • Lovkoordinerende opgaver
  • Deltagelse i tværgående udviklingsprojekter, herunder især digitale udviklingsprojekter.


Dine kompetencer – høj faglighed inden for dit fagområde

Vi forestiller os, at du er en erfaren og fagligt dygtig jurist fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende, der er bredt funderet og har stærke kompetencer på kontorets område, herunder evt. også kendskab til databeskyttelsesområdet. Derudover underviser vi løbende vores kolleger i Skatteforvaltningen inden for forskellige juridiske emner, hvorfor det er et plus, hvis du har erfaring med at undervise.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver
  • Kan anvende gældende lovgivning og regler i praksis
  • Har lyst til at rådgive dine kolleger og samarbejdspartnere i hele Skatteforvaltningen
  • Kan arbejde med flere opgaver ad gangen, er i stand til at bevare overblikket og samtidig har øje for detaljen
  • Trives med mange opgaver og til tider korte deadlines
  • Er selvstændig, initiativrig og resultatorienteret – så vi sikrer, at du og kontoret når vores mål
  • Er en holdspiller, der værdsætter værdien af samarbejde og trives med mange kontaktflader på tværs af en stor organisation
  • Er en dygtig kommunikator, der har fokus på enkel, korrekt og let forståelig/tydelig kommunikation i dialogen til dine kolleger.


Jura – din nye afdeling

Du bliver en del af fagdirektørområdet Jura, der består af to afdelinger: Proces og Videndeling, der dækker det forvaltnings- og strafferetlige område inden for skatter og afgifter med videre, samt Skattefaglig afdeling, som dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter. Jura skal gennem vejledning og rådgivning sikre korrekt lovfortolkning, ensartet regelanvendelse og praksis i Skatteforvaltningen. Vi er ca. 225 medarbejdere i Jura.

Proces og Videndeling består af otte kontorer, herunder Skatteproces og Forvaltningsret, som er det kontor, stillingen er placeret i. Kontoret består af 10 medarbejdere og en kontorchef.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 14. juni 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Proces 1, Anne Sophie Stricker, på telefon 72 37 05 55.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’.

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330030838Phoenix-ddcf522612019-05-24T00:00:00Skattestyrelsen, Jura søger en erfaren jurist indenfor det offentligretlige områdeVil du være med til at rådgive Skatteforvaltningens medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål inden for områderne forvaltningsret, offentlighedsret, skatteforvaltningsret? Så er du måske vores nye medarbejder til Proces og Videndeling.

I Skatteproces og Forvaltningsret søger vi efter en ny dygtig kollega. Kontoret arbejder med en bred vifte af spørgsmål inden for skatteforvaltningsloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven Vores kontor bistår Skattestyrelsen dels med afklaring af juridiske processuelle spørgsmål, dels med sikring af, at reglerne efterleves. Vi rådgiver i relation til både konkrete afgørelser og lovfortolkning på området. Kontoret er en naturlig deltager i en lang række tværgående projekter og arbejdsgrupper, herunder udviklingsprojekter i hele Skatteforvaltningen. Derudover arbejder kontoret også med spørgsmål og problemstillinger vedrørende den nye databeskyttelsesforordning og databeskyttelseslov.

Hos os får du et stort ansvar og faglige udfordringer, der vil udvikle og styrke dine kompetencer. Vi tilbyder dig en fleksibel hverdag, hvor du har mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.

Sparring og vurdering af konkrete lovfortolkninger

Vi arbejder primært sammen i teams og løser mange af opgaverne i samarbejde. Derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og ved, hvordan du selv bidrager til et godt samarbejde.

Arbejdsopgaverne omfatter blandt andet:

  • Generel og konkret lovfortolkning i forbindelse med besvarelser af henvendelser fra kolleger
  • Juridisk sparring for øvrige enheder, både i forhold til generelle spørgsmål og i forhold til konkrete sager
  • Udarbejdelse af information om ny lovgivning i form af styresignaler, interne meddelelser og ajourføring af Den juridiske vejledning
  • Lovkoordinerende opgaver
  • Deltagelse i tværgående udviklingsprojekter, herunder især digitale udviklingsprojekter.


Dine kompetencer – høj faglighed inden for dit fagområde

Vi forestiller os, at du er en erfaren og fagligt dygtig jurist fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende, der er bredt funderet og har stærke kompetencer på kontorets område, herunder evt. også kendskab til databeskyttelsesområdet. Derudover underviser vi løbende vores kolleger i Skatteforvaltningen inden for forskellige juridiske emner, hvorfor det er et plus, hvis du har erfaring med at undervise.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver
  • Kan anvende gældende lovgivning og regler i praksis
  • Har lyst til at rådgive dine kolleger og samarbejdspartnere i hele Skatteforvaltningen
  • Kan arbejde med flere opgaver ad gangen, er i stand til at bevare overblikket og samtidig har øje for detaljen
  • Trives med mange opgaver og til tider korte deadlines
  • Er selvstændig, initiativrig og resultatorienteret – så vi sikrer, at du og kontoret når vores mål
  • Er en holdspiller, der værdsætter værdien af samarbejde og trives med mange kontaktflader på tværs af en stor organisation
  • Er en dygtig kommunikator, der har fokus på enkel, korrekt og let forståelig/tydelig kommunikation i dialogen til dine kolleger.


Jura – din nye afdeling

Du bliver en del af fagdirektørområdet Jura, der består af to afdelinger: Proces og Videndeling, der dækker det forvaltnings- og strafferetlige område inden for skatter og afgifter med videre, samt Skattefaglig afdeling, som dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter. Jura skal gennem vejledning og rådgivning sikre korrekt lovfortolkning, ensartet regelanvendelse og praksis i Skatteforvaltningen. Vi er ca. 225 medarbejdere i Jura.

Proces og Videndeling består af otte kontorer, herunder Skatteproces og Forvaltningsret, som er det kontor, stillingen er placeret i. Kontoret består af 10 medarbejdere og en kontorchef.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 14. juni 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Proces 1, Anne Sophie Stricker, på telefon 72 37 05 55.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’.

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


2019-06-15T01:00:06.170 Vil du være med til at rådgive Skatteforvaltningens medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål inden for områderne forvaltningsret, offentlighedsret, skatteforvaltningsret? Så er du måske vores nye medarbejder til Proces og Videndeling. I Skatteproces og Forvaltningsret søger vi efter en ny dygtig kollega. Kontoret arbejder med en bred vifte af spørgsmål inden for skatteforvaltningsloven, forvaltningsloven og offentlighedsloven Vores kontor bistår Skattestyrelsen dels med afklaring af juridiske processuelle spørgsmål, dels med sikring af, at reglerne efterleves. Vi rådgiver i relation til både konkrete afgørelser og lovfortolkning på området. Kontoret er en naturlig deltager i en lang række tværgående projekter og arbejdsgrupper, herunder udviklingsprojekter i hele Skatteforvaltningen. Derudover arbejder kontoret også med spørgsmål og problemstillinger vedrørende den nye databeskyttelsesforordning og databeskyttelseslov. Hos os får du et stort ansvar og faglige udfordringer, der vil udvikle og styrke dine kompetencer. Vi tilbyder dig en fleksibel hverdag, hvor du har mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag. Sparring og vurdering af konkrete lovfortolkninger Vi arbejder primært sammen i teams og løser mange af opgaverne i samarbejde. Derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og ved, hvordan du selv bidrager til et godt samarbejde. Arbejdsopgaverne omfatter blandt andet: Generel og konkret lovfortolkning i forbindelse med besvarelser af henvendelser fra kolleger Juridisk sparring for øvrige enheder, både i forhold til generelle spørgsmål og i forhold til konkrete sager Udarbejdelse af information om ny lovgivning i form af styresignaler, interne meddelelser og ajourføring af Den juridiske vejledning Lovkoordinerende opgaver Deltagelse i tværgående udviklingsprojekter, herunder især digitale udviklingsprojekter. Dine kompetencer høj faglighed inden for dit fagområde Vi forestiller os, at du er en erfaren og fagligt dygtig jurist fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende, der er bredt funderet og har stærke kompetencer på kontorets område, herunder evt. også kendskab til databeskyttelsesområdet. Derudover underviser vi løbende vores kolleger i Skatteforvaltningen inden for forskellige juridiske emner, hvorfor det er et plus, hvis du har erfaring med at undervise. Derudover lægger vi vægt på, at du: Har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver Kan anvende gældende lovgivning og regler i praksis Har lyst til at rådgive dine kolleger og samarbejdspartnere i hele Skatteforvaltningen Kan arbejde med flere opgaver ad gangen, er i stand til at bevare overblikket og samtidig har øje for detaljen Trives med mange opgaver og til tider korte deadlines Er selvstændig, initiativrig og resultatorienteret så vi sikrer, at du og kontoret når vores mål Er en holdspiller, der værdsætter værdien af samarbejde og trives med mange kontaktflader på tværs af en stor organisation Er en dygtig kommunikator, der har fokus på enkel, korrekt og let forståelig tydelig kommunikation i dialogen til dine kolleger. Jura din nye afdeling Du bliver en del af fagdirektørområdet Jura, der består af to afdelinger: Proces og Videndeling, der dækker det forvaltnings- og strafferetlige område inden for skatter og afgifter med videre, samt Skattefaglig afdeling, som dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter. Jura skal gennem vejledning og rådgivning sikre korrekt lovfortolkning, ensartet regelanvendelse og praksis i Skatteforvaltningen. Vi er ca. 225 medarbejdere i Jura. Proces og Videndeling består af otte kontorer, herunder Skatteproces og Forvaltningsret, som er det kontor, stillingen er placeret i. Kontoret består af 10 medarbejdere og en kontorchef. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 14. juni 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Proces 1, Anne Sophie Stricker, på telefon 72 37 05 55. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden . Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnetddcf5226100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123095&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3534201Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade11Østbanegade 1232100København Ø72370555DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent766901JobNet4994829499482910024-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ddcf5226https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ddcf5226https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ddcf5226&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ddcf5226&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen361890526noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK