Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skolesocialrådgiver til Borgercenter Børn og Unge Amager

Vi søger en skolesocialrådgiver til børnefamilieenheden på Amager, som vil være med til at styrke og fortsætte udviklingen af den tidlige forebyggende indsats på området for udsatte børnefamilier.
 
Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) er én ud af seks børnefamilieenheder i Borgercenter Børn og Unge. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede metode Signs of Safety og har særlig opmærksomhed på inddragelse af både det private og det professionelle netværk omkring familierne.
 
I Københavns Kommune arbejder vi med omstillingen til Tæt på Familien, som kræver en professionel, målrettet og intensiv skræddersyet social indsats. Den overordnede intention er, at barnet/den unge og familien selv bliver i stand til at mestre eget liv og sikre at barnet/den unge udvikler sig selvstændigt med stabil skolegang, venskaber og et aktivt fritidsliv.
 
Tæt på Familien er en omstilling af arbejdet på tværs af Borgercenter Børn og Unge. Derfor er målene for omstillingen også tværgående for alle funktioner både i forhold til myndighedsarbejdet, de sociale indsatser og det forebyggende arbejde.
 
Om skolesocialrådgiverordningen:  
Siden 2007 har Københavns Kommune haft skolesocialrådgivere tilknyttet udvalgte skoler med det formål at sætte fokus på den tidlige forebyggende indsats. I 2015 blev ordningen permanent tilknyttet alle almenskoler og i start 2018 er ordningen udbredt til udvalgte privat- og friskoler.
 
Skolesocialrådgiverordningen er bl.a. med til at understøtte skolernes inklusionsarbejde og arbejde med skolefravær sammen med skolerne. Herudover bygger ordningen bro fra skolerne til socialforvaltningen, når der er behov for en mere indgribende indsats end, hvad der kan tilbydes på almenområdet.
 
Om stillingen:
Som skolesocialrådgiver skal du fungere som socialfaglig sparrings- og samarbejdspartner for lærere, skoleledelse og andre ressourcepersoner, der er tilknyttet skolen.
Du vil også have en koordinerende funktion i forhold til en fælles indsats mellem skole og børnefamilieenheden og andre relevante samarbejdspartnere.   
Du skal have et vedblivende fokus på skolefravær og medvirke konstruktivt i arbejdet med at reducere skolefravær sammen med skolerne. Herudover skal du som skolesocialrådgiver tilstræbe og understøtte, at barnet kan forblive inkluderet i normalsystemet.
Du skal afholde konsultative samtaler med forældre – give råd og vejledning efter SEL §11 og henvise til relevante tilbud
 
Hvem er du?   
Du er uddannet socialrådgiver med et solidt kendskab til serviceloven og har erfaring med myndighedsarbejdet indenfor udsatte børn og unge. Vi forventer endvidere, at du kan arbejde systematisk og er god til at organisere din arbejdshverdag.
 
Det er en fordel, hvis du har kompetencer indenfor tværfagligt samarbejde, idet du også skal være brobygger mellem skole og BBU Amager og andre forvaltninger. Du må gerne være en stærk formidler, der ikke er bange for at dele ud af din socialfaglige viden og samtidig har øje for de udfordringer, der kan være i en konsulent position.
I forhold til at den rådgivende funktion er det en fordel, at du har kendskab til de forskellige tilbud i Københavns Kommune.
 
Vi kan tilbyde:
  • en spændende og udfordrende arbejdsplads med stor frihedsgrad i arbejdstilrettelæggelse  
  • god faglig sparring med kolleger, faglig koordinator og ledelse samt supervision  
  • en enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på børneområdet i en ambitiøs organisation under udvikling  
  • høj faglighed med fokus på de politiske strategier indenfor området  
  • en introduktionsplan, der giver dig et fast afsæt for at lære os og Københavns Kommune at kende  
  • en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør  
Om Borgercenter Børn og Unge Amager:
BBU Amager er en stor arbejdsplads med ca. 140 medarbejdere, som løser opgaver indenfor administration, sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning. Vi har til huse i moderne lokaler på Lyongade, hvor vi har indrettet os med åbne kontormiljøer, det vil sige i åbne kontorfællesskaber med seks til otte kolleger.
 
Løn- og ansættelsesvilkår:  
Stillingen er normeret til 37 timer og ønskes besat fra den 1. juni 2018.
Ansættelse kan først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.
 
Yderligere oplysninger:
 Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte skolesocialrådgiver Rikke Steen på 2494 7709, skolesocialrådgiver Trine Sonne på 2752 3714 eller afdelingsleder Johanna Rasmussen på 2818 7228.
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 22. april 2018
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 25. april 2018.
 
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her