Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skolesocialrådgivere til Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg

Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg søger skolesocialrådgivere – en fast stilling den 1. august og et barselsvikariat fra den 1. september 2019.

Københavns Kommune har siden 2007 haft skolesocialrådgivere tilknyttet skolerne med henblik på at sætte fokus på den tidlige forebyggende indsats. Sigtet er at give elever i faldende trivsel en tidlig indsats, reducere omfanget af skolefravær og i det hele taget understøtte at barnet/den unge kan forblive inkluderet i folkeskolen.

Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg er fra 1. januar 2019 en ny sammenlagt enhed. I vores nye organisering er vi inddelt i fem geografiske distrikter. Hvert distrikt har ansvar for sagsbehandlingen af familier med børn fra 0-18 år. Til hvert distrikt er bl.a. tilknyttet en skolesocialrådgiver og det er i vores distrikt omkring Rådmandsgade skole og Nørrebro Park skole, at vi nu har en ledig fast stilling som skolesocialrådgiver.

Desuden går en af vores to skolesocialrådgivere på privatskolerne på barsel i september, og vi søger derfor en barselsvikar.

Som skolesocialrådgiver skal du

  • indgå i et team af skolesocialrådgivere på i alt ni medarbejdere, som dækker over 10 folkeskoler, to specialskoler samt otte fri- og privatskoler
  • fungere som socialfaglig sparrings- og samarbejdspartner på skolerne og i BBU
  • medvirke konstruktivt i arbejdet med at reducere skolefravær
  • afholde konsultative samtaler og have kortere samtaleforløb med børn og forældre
  • støtte lærerne i at skrive underretninger og skoleudtalelser.

Vi søger kollegaer, der

  •  er uddannede socialrådgivere
  • har erfaring med myndighedsarbejdet inden for børne- og ungeområdet
  • har et solidt kendskab til relevant lovgivning og gerne kendskab til de forskellige tilbud i Københavns Kommune
  • er stærke formidlere, da man skal fungere som brobygger mellem to forvaltninger og mellem to fagkulturer
  • er robuste og mobile, da man i dagligdagen skal håndtere skift ml. flere arbejdspladser og kulturer
  • har erfaring med projektledelse og/eller ledelse af gruppeforløb.

Om BBU Nørrebro-Bispebjerg
Vi er i vores nye enhed 217 medarbejdere og sammen er vi fordelt i ni afdelinger. De fem afdelinger tager hver især sit geografiske udgangspunkt omkring to skoler og er tværfagligt sammensat. Derudover har vi afdelingerne: Styrket Modtagelse, Sekretariat & Rådgivning, Familiebehandling og Kontaktpersoner/Gadeplan. Alle vores skolesocialrådgivere er tilknyttet de fem distriktsafdelinger.

Hvis du vil høre mere om ovenstående, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Ørum Madsen på 2686 4024, skolesocialrådgiver på Rådmandsgade og Nørrebro Park Elisa Nielsen på 2687 0004 eller skolesocialrådgiver på privatskolerne Nada Shouhani på 2687 0005.

Løn efter gældende overenskomst.

For mere information om skolesocialrådgivernes opgave læs her http://www.kk.dk/skolesocial

Du bedes angive hvilken af de to stillinger, du er interesseret i.

Søg via nedenstående link senest mandag den 17. juni 2019
Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 26. juni.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034207Phoenix-c6e2d2bb12019-05-29T13:01:34.477Skolesocialrådgivere til Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg

Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg søger skolesocialrådgivere – en fast stilling den 1. august og et barselsvikariat fra den 1. september 2019.

Københavns Kommune har siden 2007 haft skolesocialrådgivere tilknyttet skolerne med henblik på at sætte fokus på den tidlige forebyggende indsats. Sigtet er at give elever i faldende trivsel en tidlig indsats, reducere omfanget af skolefravær og i det hele taget understøtte at barnet/den unge kan forblive inkluderet i folkeskolen.

Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg er fra 1. januar 2019 en ny sammenlagt enhed. I vores nye organisering er vi inddelt i fem geografiske distrikter. Hvert distrikt har ansvar for sagsbehandlingen af familier med børn fra 0-18 år. Til hvert distrikt er bl.a. tilknyttet en skolesocialrådgiver og det er i vores distrikt omkring Rådmandsgade skole og Nørrebro Park skole, at vi nu har en ledig fast stilling som skolesocialrådgiver.

Desuden går en af vores to skolesocialrådgivere på privatskolerne på barsel i september, og vi søger derfor en barselsvikar.

Som skolesocialrådgiver skal du

  • indgå i et team af skolesocialrådgivere på i alt ni medarbejdere, som dækker over 10 folkeskoler, to specialskoler samt otte fri- og privatskoler
  • fungere som socialfaglig sparrings- og samarbejdspartner på skolerne og i BBU
  • medvirke konstruktivt i arbejdet med at reducere skolefravær
  • afholde konsultative samtaler og have kortere samtaleforløb med børn og forældre
  • støtte lærerne i at skrive underretninger og skoleudtalelser.

Vi søger kollegaer, der

  •  er uddannede socialrådgivere
  • har erfaring med myndighedsarbejdet inden for børne- og ungeområdet
  • har et solidt kendskab til relevant lovgivning og gerne kendskab til de forskellige tilbud i Københavns Kommune
  • er stærke formidlere, da man skal fungere som brobygger mellem to forvaltninger og mellem to fagkulturer
  • er robuste og mobile, da man i dagligdagen skal håndtere skift ml. flere arbejdspladser og kulturer
  • har erfaring med projektledelse og/eller ledelse af gruppeforløb.

Om BBU Nørrebro-Bispebjerg
Vi er i vores nye enhed 217 medarbejdere og sammen er vi fordelt i ni afdelinger. De fem afdelinger tager hver især sit geografiske udgangspunkt omkring to skoler og er tværfagligt sammensat. Derudover har vi afdelingerne: Styrket Modtagelse, Sekretariat & Rådgivning, Familiebehandling og Kontaktpersoner/Gadeplan. Alle vores skolesocialrådgivere er tilknyttet de fem distriktsafdelinger.

Hvis du vil høre mere om ovenstående, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Ørum Madsen på 2686 4024, skolesocialrådgiver på Rådmandsgade og Nørrebro Park Elisa Nielsen på 2687 0004 eller skolesocialrådgiver på privatskolerne Nada Shouhani på 2687 0005.

Løn efter gældende overenskomst.

For mere information om skolesocialrådgivernes opgave læs her http://www.kk.dk/skolesocial

Du bedes angive hvilken af de to stillinger, du er interesseret i.

Søg via nedenstående link senest mandag den 17. juni 2019
Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 26. juni.

2019-06-18T00:51:35.833 Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg søger skolesocialrådgivere en fast stilling den 1. august og et barselsvikariat fra den 1. september 2019. Københavns Kommune har siden 2007 haft skolesocialrådgivere tilknyttet skolerne med henblik på at sætte fokus på den tidlige forebyggende indsats. Sigtet er at give elever i faldende trivsel en tidlig indsats, reducere omfanget af skolefravær og i det hele taget understøtte at barnet den unge kan forblive inkluderet i folkeskolen. Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg er fra 1. januar 2019 en ny sammenlagt enhed. I vores nye organisering er vi inddelt i fem geografiske distrikter. Hvert distrikt har ansvar for sagsbehandlingen af familier med børn fra 0-18 år. Til hvert distrikt er bl.a. tilknyttet en skolesocialrådgiver og det er i vores distrikt omkring Rådmandsgade skole og Nørrebro Park skole, at vi nu har en ledig fast stilling som skolesocialrådgiver. Desuden går en af vores to skolesocialrådgivere på privatskolerne på barsel i september, og vi søger derfor en barselsvikar. Som skolesocialrådgiver skal du indgå i et team af skolesocialrådgivere på i alt ni medarbejdere, som dækker over 10 folkeskoler, to specialskoler samt otte fri- og privatskoler fungere som socialfaglig sparrings- og samarbejdspartner på skolerne og i BBU medvirke konstruktivt i arbejdet med at reducere skolefravær afholde konsultative samtaler og have kortere samtaleforløb med børn og forældre støtte lærerne i at skrive underretninger og skoleudtalelser. Vi søger kollegaer, der er uddannede socialrådgivere har erfaring med myndighedsarbejdet inden for børne- og ungeområdet har et solidt kendskab til relevant lovgivning og gerne kendskab til de forskellige tilbud i Københavns Kommune er stærke formidlere, da man skal fungere som brobygger mellem to forvaltninger og mellem to fagkulturer er robuste og mobile, da man i dagligdagen skal håndtere skift ml. flere arbejdspladser og kulturer har erfaring med projektledelse og eller ledelse af gruppeforløb. Om BBU Nørrebro-Bispebjerg Vi er i vores nye enhed 217 medarbejdere og sammen er vi fordelt i ni afdelinger. De fem afdelinger tager hver især sit geografiske udgangspunkt omkring to skoler og er tværfagligt sammensat. Derudover har vi afdelingerne: Styrket Modtagelse, Sekretariat & Rådgivning, Familiebehandling og Kontaktpersoner Gadeplan. Alle vores skolesocialrådgivere er tilknyttet de fem distriktsafdelinger. Hvis du vil høre mere om ovenstående, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Ørum Madsen på 2686 4024, skolesocialrådgiver på Rådmandsgade og Nørrebro Park Elisa Nielsen på 2687 0004 eller skolesocialrådgiver på privatskolerne Nada Shouhani på 2687 0005. Løn efter gældende overenskomst. For mere information om skolesocialrådgivernes opgave læs her http: www.kk.dk skolesocial Du bedes angive hvilken af de to stillinger, du er interesseret i. Søg via nedenstående link senest mandag den 17. juni 2019 Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 26. juni.10Phoenixc6e2d2bb101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158746&DepartmentId=22550&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3537302BBU Nørrebro-Bispebjerg - Distrikt Nørrefælled-Lundehus11Kapelvej 472200København NDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent769940KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15874600029-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c6e2d2bbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=c6e2d2bbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c6e2d2bb&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c6e2d2bb&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/1.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Offentlig administration?12008011Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver25Offentlig administration361950903mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330059738Socialrådgiver til Børnehus HovedstadenBasic Vil du være med til at højne indsatsen over for børn og unge, som har været udsat for vold eller seksuelle overgreb, så har du muligheden her! Om Børnehus Hovedstaden Børnehus Hovedstaden ligger på Nørrebro i København og har også en afdeling i Hillerød. Vi er p.t. 19 ansatte, og vi opnormerer nu med yderligere en psykolog og en socialrådgiver på baggrund af et stigende sagstal. Formål: Det er Børnehusets opgave at opkvalificere den tværsektorielle indsats i sager, hvor der er mistanke om vold eller seksuelle overgreb mod børn, gennem gode sagsforløb og udredninger, hvor barnets perspektiv er i fokus. Målgruppe: Børn og unge i alderen 0-18 år, hvor der er mistanke om, at barnet den unge har været udsat for vold i nære relationer eller seksuelle overgreb. For at en mistanke kan blive til en sag i Børnehuset, skal kommunen have taget beslutning om opstart af børnefaglig undersøgelse (Servicelovens §50), og politiet og eller sundhedsvæsenet skal være involveret. Børnehus Hovedstaden betjener 29 kommuner i Region H med konsulentbistand, sagskoordinering, udredende arbejde samt støttende, afklarende forløb med børn og familier inden for målgruppen. Hver politikreds har tilknyttet et børnehusteam bestående af socialrådgivere og psykologer. Læs mere om Børnehus Hovedstaden her: https: www.boernehus-hovedstaden.dk Om stillingen Børnehus Hovedstaden søger en socialrådgiver fra 1. oktober 2019 med primært arbejdssted i København og lejlighedsvise arbejdsopgaver i Hillerød. Hovedparten af arbejdet foregår i tæt teamsamarbejde med en psykolog. Som socialrådgiver i Børnehuset bliver dine opgaver bl.a.: at koordinere og organisere den tværsektorielle indsats mellem socialforvaltning, politi og sundhedsvæsen at gennemføre afgrænsede støttende og afklarende samtaleforløb med børn, unge og deres familier sammen med din teammakker at bidrage til udredning af børns- unges belastningsgrad på baggrund af formodede overgreb samt udarbejde anbefalinger til kommunerne vedr. barnets og familiens støtte- og behandlingsbehov som en del af kommunens børnefaglige undersøgelse sammen med din teammakker at deltage ved politiets afhøringer af børn at yde telefonisk, konsultativ bistand til sagsbehandlere fra kommunerne i mindre omfang at indgå i behandlingsforløb med børn og deres pårørende efter endt udredningsforløb samt at supervisere fx plejeforældre at bidrage til løbende at sikre en god dialog med kommunerne i Region H samt Børnehusets øvrige samarbejdspartnere at indgå i fagligt udviklingsarbejde Vi kan tilbyde dig: et meningsfuldt, varieret og fagligt spændende arbejdsfelt en arbejdsplads som løbende udvikler sig opkvalificering og en arbejdsplads med fokus på videreuddannelse indenfor området, herunder også supervision at blive en del af et tværfagligt samarbejde med de 29 kommuner, vi servicerer samt tæt tværsektorielt samarbejde med politi og sygehusvæsen søde, kompetente og humoristiske kolleger Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver, meget gerne med relevant efteruddannelse har viden om og praksiserfaring fra området med udsatte børn og familier, erfaring med vurdering af underretninger og meget gerne konkret erfaring med børn og unge udsat for vold og seksuelle overgreb har lyst til tværfagligt samarbejde og trives med rollen som faglig konsulent, herunder at lave formidlingsarbejde vedr. Børnehuset har stærke relationelle kompetencer og formår at være tillidsskabende og opretholde en konstruktiv dialog med mange samarbejdspartnere fra forskellige sektorer trives med at arbejde selvstændigt, har gode organisatoriske færdigheder, et godt overblik og er indstillet på at tage ansvar, både fagligt og organisatorisk kan lide at arbejde i et højt tempo i en uforudsigelig hverdag, hvor fleksibilitet, humor og kollegialitet er omdrejningspunktet har gode skriftlige formuleringsevner og erfaring med at udarbejde skriftlige vurderinger er følelsesmæssigt robust og indstillet på at arbejde med tunge problematikker Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er på 32-37 timer om ugen (efter aftale i.f.m. ansættelsen) og til besættelsfra den 1. oktober 2019. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn. Interesseret? Vil du vide mere, og har du spørgsmål til jobbet, kan du kontakte Pernille Spitz, leder af Børnehus Hovedstaden på 2035 9593, afdelingsleder Maja Markman på 4042 5790 eller tillidsrepræsentant for socialrådgiverne i Børnehuset Annette Pedersen på 2943 2189. Søg via nedenstående link senest mandag den 19. august 2019 Ansættelsessamtaler vil blive afholdt torsdag den 22. august 2019.

Vil du være med til at højne indsatsen over for børn og unge, som har været udsat for vold eller seksuelle overgreb, så har du muligheden her!

Om Børnehus Hovedstaden
Børnehus Hovedstaden ligger på Nørrebro i København og har også en afdeling i Hillerød. Vi er p.t. 19 ansatte, og vi opnormerer nu med yderligere en psykolog og en socialrådgiver på baggrund af et stigende sagstal.

Formål: Det er Børnehusets opgave at opkvalificere den tværsektorielle indsats i sager, hvor der er mistanke om vold eller seksuelle overgreb mod børn, gennem gode sagsforløb og udredninger, hvor barnets perspektiv er i fokus.

Målgruppe: Børn og unge i alderen 0-18 år, hvor der er mistanke om, at barnet/den unge har været udsat for vold i nære relationer eller seksuelle overgreb. For at en mistanke kan blive til en sag i Børnehuset, skal kommunen have taget beslutning om opstart af børnefaglig undersøgelse (Servicelovens §50), og politiet og/eller sundhedsvæsenet skal være involveret.

Børnehus Hovedstaden betjener 29 kommuner i Region H med konsulentbistand, sagskoordinering, udredende arbejde samt støttende, afklarende forløb med børn og familier inden for målgruppen. Hver politikreds har tilknyttet et børnehusteam bestående af socialrådgivere og psykologer.

Læs mere om Børnehus Hovedstaden her: https://www.boernehus-hovedstaden.dk/

Om stillingen
Børnehus Hovedstaden søger en socialrådgiver fra 1. oktober 2019 med primært arbejdssted i København og lejlighedsvise arbejdsopgaver i Hillerød.
Hovedparten af arbejdet foregår i tæt teamsamarbejde med en psykolog.

Som socialrådgiver i Børnehuset bliver dine opgaver bl.a.:

  • at koordinere og organisere den tværsektorielle indsats mellem socialforvaltning, politi og sundhedsvæsen
  • at gennemføre afgrænsede støttende og afklarende samtaleforløb med børn, unge og deres familier sammen med din teammakker
  • at bidrage til udredning af børns-/unges belastningsgrad på baggrund af formodede overgreb samt udarbejde anbefalinger til kommunerne vedr. barnets og familiens støtte- og behandlingsbehov som en del af kommunens børnefaglige undersøgelse sammen med din teammakker
  • at deltage ved politiets afhøringer af børn
  • at yde telefonisk, konsultativ bistand til sagsbehandlere fra kommunerne
  • i mindre omfang – at indgå i behandlingsforløb med børn og deres pårørende efter endt udredningsforløb samt at supervisere fx plejeforældre
  • at bidrage til løbende at sikre en god dialog med kommunerne i Region H samt Børnehusets øvrige samarbejdspartnere
  • at indgå i fagligt udviklingsarbejde

Vi kan tilbyde dig:

  • et meningsfuldt, varieret og fagligt spændende arbejdsfelt
  • en arbejdsplads som løbende udvikler sig
  • opkvalificering og en arbejdsplads med fokus på videreuddannelse indenfor området, herunder også supervision
  • at blive en del af et tværfagligt samarbejde med de 29 kommuner, vi servicerer samt tæt tværsektorielt samarbejde med politi og sygehusvæsen
  • søde, kompetente og humoristiske kolleger

Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver, meget gerne med relevant efteruddannelse
  • har viden om – og praksiserfaring fra området med udsatte børn og familier, erfaring med vurdering af underretninger og meget gerne konkret erfaring med børn og unge udsat for vold og seksuelle overgreb
  • har lyst til tværfagligt samarbejde og trives med rollen som faglig konsulent, herunder at lave formidlingsarbejde vedr. Børnehuset
  • har stærke relationelle kompetencer og formår at være tillidsskabende og opretholde en konstruktiv dialog med mange samarbejdspartnere fra forskellige sektorer
  • trives med at arbejde selvstændigt, har gode organisatoriske færdigheder, et godt overblik og er indstillet på at tage ansvar, både fagligt og organisatorisk
  • kan lide at arbejde i et højt tempo i en uforudsigelig hverdag, hvor fleksibilitet, humor og kollegialitet er omdrejningspunktet
  • har gode skriftlige formuleringsevner og erfaring med at udarbejde skriftlige vurderinger
  • er følelsesmæssigt robust og indstillet på at arbejde med ”tunge” problematikker

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 32-37 timer om ugen (efter aftale i.f.m. ansættelsen) og til besættelsfra den 1. oktober 2019. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn.

Interesseret?
Vil du vide mere, og har du spørgsmål til jobbet, kan du kontakte Pernille Spitz, leder af Børnehus Hovedstaden på 2035 9593, afdelingsleder Maja Markman på 4042 5790 eller tillidsrepræsentant for socialrådgiverne i Børnehuset Annette Pedersen på 2943 2189.

Søg via nedenstående link senest mandag den 19. august 2019
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt torsdag den 22. august 2019.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBørnehus HovedstadenKøbenhavn N2019-07-15T11:00:26.0932019-08-19T00:00:00
330059894Socialrådgivere eller lign. til myndighedssagsbehandling i Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-BispbebjergBasic Er du en vores nye kollegaer til myndighedssagsbehandling på området for udsatte børn og unge, der sammen med os vil være med til at udvikle socialt arbejde? Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg er fra 1. januar 2019 en ny sammenlagt enhed. I vores nye organisering er vi inddelt i fem distrikter, og de ledige stillinger er i distriktet omkring Tagensbo og Holberg skole i København NV. Vi søger to nye kollegaer en til en fast stilling som småbørnssagsbehandler samt en barselsvikar som ungesagsbehandler. Lidt om os.. Vi arbejder først og fremmest Tæt på Familien, men er ligeledes optaget af at arbejde Tæt på de lokale almenfællesskaber. Dette er en væsentlig pointe for os i løsningen af sociale problemer sammen med borgerne og med inddragelse af borgerens netværk, men for at nå målet har vi brug for almenfællesskaber, der reelt tager imod og som vi indgår forpligtende samarbejder med. Vi er derfor optaget af, at få et endnu tættere samarbejde med vores kollegaer på skolerne, i klubberne, institutionerne, helhedsplanerne, de private såvel som frivillige organisationer i området, naboer, butiksejere og alle andre som kan og vil. For at det skal lykkes, skal du være med til at udvikle systematiske måde at samarbejde, på tværs af forvaltningerne og sektorer. Vi stræber nemlig efter intet mindre end at være Verdens bedste til at samarbejde i alle retninger . Vi er en tværfaglig og ambitiøse gruppe med høj faglighed, som er optaget af hvordan vi gør hinanden dygtigere og hvordan vi sammen skaber de bedste og mest holdbare forandringer for og med vores borgere samtidig med, at vi vægter borgerens retssikkerhed højt. Vi har fokus på, og prioriterer udvikling og samarbejde. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede metode. Der er højt til vores faglige loft og plads til nytænkning og projekter. Vi søger kollegaer, der: er uddannede socialrådgivere eller lignende tænker innovativt og i muligheder kan arbejde selvstændigt og fælles kan planlægge og strukturere sit arbejde, så både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes kan bevare overblikket og handle konstruktivt i pressede situationer og kan håndtere, at planer må ændres, når dagen ender anderledes end forventet proaktivt søger mod at tilegne sig nye kompetencer og hjælper andre med at udvikle deres Vi tilbyder: et arbejde med høj grad af indflydelse og medansvar et arbejdsmiljø, der er opmærksom på såvel den enkeltes trivsel som gruppens et arbejdsfællesskab, som bygger på sparring, indflydelse og udvikling en arbejdsplads præget af socialfagligt engagement og sociale arrangementer et godt socialt og humoristisk arbejdsmiljø Løn- og ansættelsesvilkår: Stillingerne er på fuld tid, med flextid, og de er til besættelse snarest muligt. Ansættelserne sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattest samt udvidede referencer som led i ansættelserne. Yderligere oplysninger: Vil du vide mere om stillingen, kan du rette henvendelse til afdelingsleder Sille Christensen på 2463 3765. For oplysninger om Borgercenter Børn og Unge kan du læse mere på www.kk.dk. Ansøgningen skal være på én side, og CV vedlægges. Du skal ikke vedlægge udtalelser, eksamenspapirer mv. Det rekvirerer vi evt. efterfølgende. Søg via nedenstående link senest fredag den 2. august 2019 Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 34.

Er du en vores nye kollegaer til myndighedssagsbehandling på området for udsatte børn og unge, der sammen med os vil være med til at udvikle socialt arbejde?

Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg er fra 1. januar 2019 en ny sammenlagt enhed. I vores nye organisering er vi inddelt i fem distrikter, og de ledige stillinger er i distriktet omkring Tagensbo og Holberg skole i København NV.

Vi søger to nye kollegaer – en til en fast stilling som småbørnssagsbehandler samt en barselsvikar som ungesagsbehandler.

Lidt om os..
Vi arbejder først og fremmest Tæt på Familien, men er ligeledes optaget af at arbejde Tæt på de lokale almenfællesskaber. Dette er en væsentlig pointe for os i løsningen af sociale problemer sammen med borgerne og med inddragelse af borgerens netværk, men for at nå målet har vi brug for almenfællesskaber, der reelt tager imod og som vi indgår forpligtende samarbejder med.

Vi er derfor optaget af, at få et endnu tættere samarbejde med vores kollegaer på skolerne, i klubberne, institutionerne, helhedsplanerne, de private såvel som frivillige organisationer i området, naboer, butiksejere og alle andre som kan og vil. For at det skal lykkes, skal du være med til at udvikle systematiske måde at samarbejde, på tværs af forvaltningerne og sektorer. Vi stræber nemlig efter intet mindre end at være ”Verdens bedste til at samarbejde – i alle retninger”.

Vi er en tværfaglig og ambitiøse gruppe med høj faglighed, som er optaget af hvordan vi gør hinanden dygtigere og hvordan vi sammen skaber de bedste og mest holdbare forandringer for og med vores borgere samtidig med, at vi vægter borgerens retssikkerhed højt. Vi har fokus på, og prioriterer udvikling og samarbejde. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede metode. Der er højt til vores faglige loft og plads til nytænkning og projekter.

Vi søger kollegaer, der:

  • er uddannede socialrådgivere eller lignende
  • tænker innovativt og i muligheder
  • kan arbejde selvstændigt og fælles
  • kan planlægge og strukturere sit arbejde, så både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes
  • kan bevare overblikket og handle konstruktivt i pressede situationer og kan håndtere, at planer må ændres, når dagen ender anderledes end forventet
  • proaktivt søger mod at tilegne sig nye kompetencer og hjælper andre med at udvikle deres

Vi tilbyder:

  • et arbejde med høj grad af indflydelse og medansvar
  • et arbejdsmiljø, der er opmærksom på såvel den enkeltes trivsel som gruppens
  • et arbejdsfællesskab, som bygger på sparring, indflydelse og udvikling
  • en arbejdsplads præget af socialfagligt engagement og sociale arrangementer
  • et godt socialt og humoristisk arbejdsmiljø

Løn- og ansættelsesvilkår:
Stillingerne er på fuld tid, med flextid, og de er til besættelse snarest muligt.
Ansættelserne sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.

Vi indhenter børne- og straffeattest samt udvidede referencer som led i ansættelserne.

Yderligere oplysninger:
Vil du vide mere om stillingen, kan du rette henvendelse til afdelingsleder Sille Christensen på 2463 3765. For oplysninger om Borgercenter Børn og Unge kan du læse mere på www.kk.dk.

Ansøgningen skal være på én side, og CV vedlægges. Du skal ikke vedlægge udtalelser, eksamenspapirer mv. Det rekvirerer vi evt. efterfølgende.

Søg via nedenstående link senest fredag den 2. august 2019
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 34. 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Nørrebro-Bispebjerg - Distrikt Tagensbo-HolbergKøbenhavn N2019-07-15T14:04:44.2272019-08-02T00:00:00
330050856Tre socialrådgivere e.l. til Team for Autisme i Voksenområdet i Borgercenter HandicapBasic Vær med til at sikre vores drift og udvikle indsatsen for handicappede borgere i København. Vi søger tre kolleger til Team for Autisme. Borgercenter Handicap har sat ambitiøse mål og styrker indsatsen for borgere med autismespektrumforstyrrelser. Vi søger derfor kompetente og engagerede myndighedssagsbehandlere til tre stillinger i Voksenområdet, der sammen med fagligt dygtige kolleger og et stærkt lederhold skal sikre udviklingen for borgere med handicap. For alle tre stillinger gælder det, at man skal indgå i et tæt og koordineret samarbejde med Udførerområdet. Voksenområdets målgruppe er voksne borgere mellem 26-65 år med varig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. Vi er en bredt sammensat gruppe af socialrådgivere, socialformidlere, ergoterapeuter og akademikere, som er kendetegnet ved at være meget professionelle, engagerede og ambitiøse i vores arbejde. Voksenområdet er organiseret i fire teams og et konsulentteam. De stillinger, vi nu skal besætte, vil være til Team for Autisme. Om os Borgercenter Handicaps kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv. I Borgercenter Handicap dyrker vi fællesskabet. Et stærkt fællesskab, hvor vi hver dag lærer af ny viden og egen praksis. Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som fx socialrådgiver, socialformidler eller lignende gerne har erfaring med myndighedsrollen fra handicapområdet eller øvrige sociale områder har en særlig interesse i og eller viden om at kommunikere med borgere med autismespektrumforstyrrelser har gode samarbejdsevner og formår at arbejde tæt sammen med borgere og kolleger både i og udenfor Voksenområdet arbejder systematisk og struktureret kommunikerer klart og tydeligt, både mundtligt og skriftligt er ambitiøs på eget og områdets vegne er ansvarsbevidst og arbejder ud fra vedtagne mål og værdier har gode it-kundskaber og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde har kendskab til Servicelovens voksenbestemmelser Vi tilbyder Et spændende og meningsfuldt job med en stor kontaktflade Engagerede ledere og dygtige kolleger Fokus på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne Et miljø, hvor der er opmærksomhed på trivsel og på godt socialt samvær En god platform for kompetenceudvikling 1. november 2019 flytter vi desuden fra Thoravej til nye og spændende lokaler i Telehuset på Borups Alle, hvor du også får mulighed for at bidrage til en ny kultur og nye måder at samarbejde på. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om ny løn. Arbejdstiden er som udgangspunkt på 37 timer om ugen. Stillingerne ønskes besat fra 1. september 2019. Yderligere information Er du interesseret i at høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Steen Lindorf Jensen på 5163 3313. Du kan læse mere om Borgercenter Handicap, herunder vision og målsætninger, på Københavns Kommunes hjemmeside: www.kk.dk. Søg via nedenstående link senest torsdag den 18. juli 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 22. og 23. juli 2019.

Vær med til at sikre vores drift og udvikle indsatsen for handicappede borgere i København.

Vi søger tre kolleger til Team for Autisme.

Borgercenter Handicap har sat ambitiøse mål og styrker indsatsen for borgere med autismespektrumforstyrrelser. Vi søger derfor kompetente og engagerede myndighedssagsbehandlere til tre stillinger i Voksenområdet, der sammen med fagligt dygtige kolleger og et stærkt lederhold skal sikre udviklingen for borgere med handicap.
For alle tre stillinger gælder det, at man skal indgå i et tæt og koordineret samarbejde med Udførerområdet.

Voksenområdets målgruppe er voksne borgere mellem 26-65 år med varig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse.
Vi er en bredt sammensat gruppe af socialrådgivere, socialformidlere, ergoterapeuter og akademikere, som er kendetegnet ved at være meget professionelle, engagerede og ambitiøse i vores arbejde.
Voksenområdet er organiseret i fire teams og et konsulentteam. De stillinger, vi nu skal besætte, vil være til Team for Autisme.

Om os
Borgercenter Handicaps kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv.
I Borgercenter Handicap dyrker vi fællesskabet. Et stærkt fællesskab, hvor vi hver dag lærer af ny viden og egen praksis.

Vi forestiller os, at du

  • har en relevant uddannelse som fx socialrådgiver, socialformidler eller lignende
  • gerne har erfaring med myndighedsrollen fra handicapområdet eller øvrige sociale områder
  • har en særlig interesse i og/eller viden om at kommunikere med borgere med autismespektrumforstyrrelser
  • har gode samarbejdsevner og formår at arbejde tæt sammen med borgere og kolleger både i og udenfor Voksenområdet
  • arbejder systematisk og struktureret
  • kommunikerer klart og tydeligt, både mundtligt og skriftligt
  • er ambitiøs på eget og områdets vegne
  • er ansvarsbevidst og arbejder ud fra vedtagne mål og værdier
  • har gode it-kundskaber og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde
  • har kendskab til Servicelovens voksenbestemmelser

Vi tilbyder

  • Et spændende og meningsfuldt job med en stor kontaktflade
  • Engagerede ledere og dygtige kolleger
  • Fokus på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne
  • Et miljø, hvor der er opmærksomhed på trivsel og på godt socialt samvær
  • En god platform for kompetenceudvikling

1. november 2019 flytter vi desuden fra Thoravej til nye og spændende lokaler i Telehuset på Borups Alle, hvor du også får mulighed for at bidrage til en ny kultur og nye måder at samarbejde på.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om ny løn.

Arbejdstiden er som udgangspunkt på 37 timer om ugen. Stillingerne ønskes besat fra 1. september 2019.

Yderligere information
Er du interesseret i at høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Steen Lindorf Jensen på 5163 3313.

Du kan læse mere om Borgercenter Handicap, herunder vision og målsætninger, på Københavns Kommunes hjemmeside: www.kk.dk.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 18. juli 2019
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 22. og 23. juli 2019.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngVoksenområdetKøbenhavn NV2019-06-28T17:00:20.4772019-07-18T00:00:00
330059469Socialrådgivere til Borgercenter Børn og Unge Amager i UngegruppenBasic Er du socialrådgiver og har du lyst til at være vores nye kollega i Borgercenter Børn og Unge Amager i vores Ungegruppe? Har du relevant erfaring og lysten til at arbejde løsningsfokuseret med udsatte børn og unge og deres familier? To af vores kollegaer har været så heldige at blive optaget på kandidatuddannelsen Samfundsvidenskabelig Jura , og en af vores kollegaer går på barsel i efteråret 2019. Derfor søger vi nu tre sagsbehandlere (to faste stillinger og et barselsvikariat) til vores Ungegruppe på Amager. Borgercenter Børn og Unge (BBU Amager) har myndighedsansvaret for Socialforvaltningens indsats overfor byens udsatte børn og unge. Vi skaber en positiv forandring for og med de børn, unge og deres familier i København, der har mest brug for hjælp. Vores arbejde er baseret på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne. Som del af Danmarks største socialforvaltning er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Borgercenter Børn og Unge Amager er en stor arbejdsplads, hvor vi er ca. 160 medarbejdere, som løser opgaver både indenfor administration, sagsbehandling, foranstaltning og rådgivning. BBU Amager er optaget af at sætte rammen for et insisterende samarbejde med udsatte børn og unge, deres familier og netværk. Vi tager udgangspunkt i Den Løsningsfokuserede Metode og Signs of Safety og har derfor særlig opmærksomhed på inddragelse af både det private og det professionelle netværk omkring familien og ikke mindst på, at det er familierne selv, der oftest sidder med løsningerne. For at det kan lykkes, har vi brug for alle gode kræfter omkring børnene de unge, så udover familierne er samarbejdet med både skoler og institutioner ligeledes et særligt fokus for os. Det er afgørende for os, at vores sagsbehandling lever op til borgernes retskrav og god forvaltningsskik og vi forventer, at du i en travl hverdag kan møde borgerne ligeværdigt, respektfuldt og i øjenhøjde og sikre, at opgaverne løses rettidigt og indenfor de faste rammer. BBU Amager har til huse i helt nyrenoveret og moderne lokaler på Lyongade, hvor vi har indrettet os med åbne kontormiljøer, ingen har enkeltmandskontor og alle sidder i et kontorfællesskab med seks-otte af deres kollegaer. Lidt om stillingen i Ungegruppen For fire år siden startede vi en spændende og ambitiøs omstilling af indsatsen for socialt udsatte unge i alle enhederne i København. Vi kalder omstillingen tæt på familien . Vi vil øge den sociale mobilitet for de mest udsatte unge, hvor det handler om, at sikre udsatte unges tilknytning til fritid- og foreningsliv og almenområdet generelt. Det kræver en professionel, målrettet, intensiv og skræddersyet social indsats. En indsats, som bygger på tillidsbaseret dialog med den unge, tæt opfølgning, aktiv inddragelse af familie og netværk samt et stærkt tværfagligt samarbejde. Som sagsbehandler vil du få en helt central rolle i samarbejdet med den unge. Det betyder, at du skal bruge tid på at være tilgængelig og nærværende i samarbejdet med den unge, familien og samarbejdspartnere. Hvad laver vi? Ungegruppens kerneopgaver er at udarbejde handleplaner og igangsætte foranstaltninger, samt den løbende opfølgning af den støtte, vi har sat i gang. Hertil udarbejder vi også §50-undersøgelser, foretager personrettede tilsyn og afholder netværksmøder med familien, dens netværk og samarbejdspartnere. Det er disse sagstrin, der udgør rammen for vores tætte opfølgning og dialog med den unge, familien og netværket. Vi møder den unge hvor de er, og vi håndterer en bred vifte af problematikker, herunder kriminalitet, misbrug, diagnoser, skolefravær og omsorgssvigt. Som sagsbehandler i Ungegruppen, skal man være forberedt på at ingen dage er ens, og man skal være indstillet på en uforudsigelig og til tider tempofyldt hverdag. Omstillingen af ungeområdet har betydet, at vi har fået tilført ekstra ressourcer, og derfor har den enkelte sagsbehandler et lavere sagsantal (ca. 25 sager), for at skabe den nødvendige tid til tættere dialog og opfølgning. Vi vægter dermed en høj faglighed i selve sagsarbejdet, herunder et særligt fokus på det skriftlige administrative arbejde, som fylder en større del af hverdagen. Du vil indgå i et team med 16 sagsbehandlere, der vægter faglig sparring og fællesskab højt. Vi har aktuelt to faste stillinger og et barselsvikariat ledige fra den 1. oktober 2019. Hvem er vi? Ungegruppen er en alsidig og ressourcestærk gruppe mennesker, der alle brænder for at ændre vilkårsrummet for de familier, som de arbejder med. Vi vægter et rum, hvor der er højt til loftet, og man kan grine sammen over frokosten. Vi vægter det sociale, særligt fordi vi ved, at det handler om at passe på hinanden i hverdagen, hvor man som sagsbehandler ofte arbejder selvstændigt. Hvem er du? Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra børne- og ungeområdet og har kendskab til Signs of Safety hvis ikke, skal du have lyst og mod på at lære. Du skal brænde for myndighedsarbejdet, være en stærk skriftlig formidler og have en robust personlighed. Du skal herudover finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Det stiller krav til dig om, at du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, at du skal kunne bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag. Du skal være udviklingsorienteret og have lyst til at arbejde i en organisation i løbende forandring. Du skal være proaktiv samt nysgerrig og ikke være bange for at stille spørgsmål eller springe ud i noget nyt. Som myndighedssagsbehandler skal du kunne rumme at være i dialog med de unge og deres forældre, hvor bølgerne sommetider kan gå højt, samtidig med at du har et skarpt øje på administration, jura og sagsførelse. Du skal kunne se dig selv både som facilitator for forandring hos familierne og som myndighedsudøver, der kan være vedholdende og stå fast også i modstand. Lidt om hvad du får hos os En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på ungeområdet i en ambitiøs organisation under udvikling. En introduktionsplan, der giver dig et fast afsæt for at lære os og Københavns Kommune at kende. Egen sagsstamme fra begyndelsen, mentorstøtte og søde kollegaer. Fleksibilitet i forhold til din arbejdstid og tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver samt hjemmearbejdsplads. Høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed. God faglig sparring fra kollegaer, faglig koordinator og ledelse. En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør. Kollegaer der siger tingene højt og passer på hinanden. Alle spørgsmål bliver hilst velkommen. Kollegaer fortæller, at: For mig er det en arbejdsplads, hvor man kan grine sammen, selvom tempoet er højt. Jeg glæder mig til at møde ind om morgenen. , Jeg holder rigtig meget af den høje grad af selvstændighed, fleksibilitet, og muligheden for at planlægge min egen arbejdsdag. , Jeg kan rigtig godt lide, at der er rum til, at man kan benytte sig af forskellige metoder at tilgå familierne på, og særligt mødet og samtalen den unge. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Stillingerne er på 37 timer og er til besættelse den 1. oktober 2019. Ansættelse kan dog først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingerne i Ungegruppen, kan du kontakte socialfaglig koordinator Gry Wahlberg Tinndahn på 5162 5957 eller afdelingsleder Nina Thestrup Hansen på 2677 2931. Du kan læse mere om borgercenter børn og unge her: www.kk.dk artikel st C3 B8tte-til-b C3 B8rn-unge-og-familier. Søg via nedenstående link senest søndag den 18. august 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 22. august.

Er du socialrådgiver og har du lyst til at være vores nye kollega i Borgercenter Børn og Unge Amager i vores Ungegruppe? Har du relevant erfaring og lysten til at arbejde løsningsfokuseret med udsatte børn og unge og deres familier?

To af vores kollegaer har været så heldige at blive optaget på kandidatuddannelsen ”Samfundsvidenskabelig Jura”, og en af vores kollegaer går på barsel i efteråret 2019. Derfor søger vi nu tre sagsbehandlere (to faste stillinger og et barselsvikariat) til vores Ungegruppe på Amager.

Borgercenter Børn og Unge (BBU Amager) har myndighedsansvaret for Socialforvaltningens indsats overfor byens udsatte børn og unge. Vi skaber en positiv forandring for og med de børn, unge og deres familier i København, der har mest brug for hjælp. Vores arbejde er baseret på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne. Som del af Danmarks største socialforvaltning er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser.

Borgercenter Børn og Unge Amager er en stor arbejdsplads, hvor vi er ca. 160 medarbejdere, som løser opgaver både indenfor administration, sagsbehandling, foranstaltning og rådgivning. BBU Amager er optaget af at sætte rammen for et insisterende samarbejde med udsatte børn og unge, deres familier og netværk. Vi tager udgangspunkt i Den Løsningsfokuserede Metode og Signs of Safety og har derfor særlig opmærksomhed på inddragelse af både det private og det professionelle netværk omkring familien – og ikke mindst på, at det er familierne selv, der oftest sidder med løsningerne. For at det kan lykkes, har vi brug for alle gode kræfter omkring børnene/de unge, så udover familierne er samarbejdet med både skoler og institutioner ligeledes et særligt fokus for os.

Det er afgørende for os, at vores sagsbehandling lever op til borgernes retskrav og god forvaltningsskik og vi forventer, at du i en travl hverdag kan møde borgerne ligeværdigt, respektfuldt og i øjenhøjde og sikre, at opgaverne løses rettidigt og indenfor de faste rammer.

BBU Amager har til huse i helt nyrenoveret og moderne lokaler på Lyongade, hvor vi har indrettet os med åbne kontormiljøer, ingen har enkeltmandskontor og alle sidder i et kontorfællesskab med seks-otte af deres kollegaer.

Lidt om stillingen i Ungegruppen
For fire år siden startede vi en spændende og ambitiøs omstilling af indsatsen for socialt udsatte unge i alle enhederne i København. Vi kalder omstillingen ”tæt på familien”. Vi vil øge den sociale mobilitet for de mest udsatte unge, hvor det handler om, at sikre udsatte unges tilknytning til fritid- og foreningsliv og almenområdet generelt. Det kræver en professionel, målrettet, intensiv og skræddersyet social indsats. En indsats, som bygger på tillidsbaseret dialog med den unge, tæt opfølgning, aktiv inddragelse af familie og netværk samt et stærkt tværfagligt samarbejde. Som sagsbehandler vil du få en helt central rolle i samarbejdet med den unge. Det betyder, at du skal bruge tid på at være tilgængelig og nærværende i samarbejdet med den unge, familien og samarbejdspartnere.

Hvad laver vi?
Ungegruppens kerneopgaver er at udarbejde handleplaner og igangsætte foranstaltninger, samt den løbende opfølgning af den støtte, vi har sat i gang. Hertil udarbejder vi også §50-undersøgelser, foretager personrettede tilsyn og afholder netværksmøder med familien, dens netværk og samarbejdspartnere. Det er disse sagstrin, der udgør rammen for vores tætte opfølgning og dialog med den unge, familien og netværket. Vi møder den unge hvor de er, og vi håndterer en bred vifte af problematikker, herunder kriminalitet, misbrug, diagnoser, skolefravær og omsorgssvigt. Som sagsbehandler i Ungegruppen, skal man være forberedt på at ingen dage er ens, og man skal være indstillet på en uforudsigelig og til tider tempofyldt hverdag. Omstillingen af ungeområdet har betydet, at vi har fået tilført ekstra ressourcer, og derfor har den enkelte sagsbehandler et lavere sagsantal (ca. 25 sager), for at skabe den nødvendige tid til tættere dialog og opfølgning. Vi vægter dermed en høj faglighed i selve sagsarbejdet, herunder et særligt fokus på det skriftlige administrative arbejde, som fylder en større del af hverdagen. Du vil indgå i et team med 16 sagsbehandlere, der vægter faglig sparring og fællesskab højt.

Vi har aktuelt to faste stillinger og et barselsvikariat ledige fra den 1. oktober 2019.

Hvem er vi?
Ungegruppen er en alsidig og ressourcestærk gruppe mennesker, der alle brænder for at ændre vilkårsrummet for de familier, som de arbejder med. Vi vægter et rum, hvor der er højt til loftet, og man kan grine sammen over frokosten. Vi vægter det sociale, særligt fordi vi ved, at det handler om at passe på hinanden i hverdagen, hvor man som sagsbehandler ofte arbejder selvstændigt.

Hvem er du?
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra børne- og ungeområdet og har kendskab til Signs of Safety – hvis ikke, skal du have lyst og mod på at lære. Du skal brænde for myndighedsarbejdet, være en stærk skriftlig formidler og have en robust personlighed. Du skal herudover finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Det stiller krav til dig om, at du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, at du skal kunne bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag. Du skal være udviklingsorienteret og have lyst til at arbejde i en organisation i løbende forandring. Du skal være proaktiv samt nysgerrig og ikke være bange for at stille spørgsmål eller springe ud i noget nyt.

Som myndighedssagsbehandler skal du kunne rumme at være i dialog med de unge og deres forældre, hvor bølgerne sommetider kan gå højt, samtidig med at du har et skarpt øje på administration, jura og sagsførelse. Du skal kunne se dig selv både som facilitator for forandring hos familierne og som myndighedsudøver, der kan være vedholdende og stå fast også i modstand.

Lidt om hvad du får hos os

  • En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på ungeområdet i en ambitiøs organisation under udvikling.
  • En introduktionsplan, der giver dig et fast afsæt for at lære os og Københavns Kommune at kende.
  • Egen sagsstamme fra begyndelsen, mentorstøtte og søde kollegaer.
  • Fleksibilitet i forhold til din arbejdstid og tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver samt hjemmearbejdsplads.
  • Høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed.
  • God faglig sparring fra kollegaer, faglig koordinator og ledelse.
  • En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør.
  • Kollegaer der siger tingene højt og passer på hinanden.
  • Alle spørgsmål bliver hilst velkommen.

Kollegaer fortæller, at: ’’For mig er det en arbejdsplads, hvor man kan grine sammen, selvom tempoet er højt. Jeg glæder mig til at møde ind om morgenen.”, ’’Jeg holder rigtig meget af den høje grad af selvstændighed, fleksibilitet, og muligheden for at planlægge min egen arbejdsdag.”, ’’Jeg kan rigtig godt lide, at der er rum til, at man kan benytte sig af forskellige metoder at tilgå familierne på, og særligt mødet og samtalen den unge.”

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Stillingerne er på 37 timer og er til besættelse den 1. oktober 2019. Ansættelse kan dog først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingerne i Ungegruppen, kan du kontakte socialfaglig koordinator Gry Wahlberg Tinndahn på 5162 5957 eller afdelingsleder Nina Thestrup Hansen på 2677 2931. Du kan læse mere om borgercenter børn og unge her: www.kk.dk/artikel/st%C3%B8tte-til-b%C3%B8rn-unge-og-familier.

Søg via nedenstående link senest søndag den 18. august 2019.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 22. august.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Amager - Handle MY UngeKøbenhavn S2019-07-14T01:00:12.9002019-08-15T00:00:00
330058065Socialrådgiver til ungegruppen i Borgercenter Børn og Unge Brønshøj, Husum og Vanløse (vikariat)Basic Da en af vores sagsbehandlere er udlånt til et projekt fra den 19. september 2019 til den 31. december 2020 søger vi en vikar. Vi er en ambitiøs og ansvarsfuld gruppe med 13 sagsbehandlere, som søger en fagligt stærk kollega med evner til at indgå i en dynamisk og til tider uforudsigelig hverdag. Målgruppen du skal arbejde med er primært unge mellem 13-16 år. Den socialfaglige indsats tager udgangspunkt i den enkelte unges problemstilling og ressourcer og der arbejdes med inddragelse og ansvarliggørelse af forældre og netværk. Vi søger en uddannet socialrådgiver eller socialformidler med stor indsigt i og interesse for udsatte unge. Du skal være robust, selvstændig, fleksibel, dynamisk, kreativ i løsning af forskelligartede problemstillinger og have humor, og så må du gerne have erfaring. Kørekort er en fordel. Vi er en velfungerende enhed med godt 150 medarbejdere med socialfaglig, psykologisk og pædagogisk uddannelsesbaggrunde. Enheden er opdelt i en Undersøgelsesgruppe, en Børnegruppe og en Ungegruppe, der løser opgaver indenfor sagsbehandling og specialiserede konsulentfunktioner. Enheden er præget af ambitiøse medarbejdere, der arbejder intensivt med at skabe positive forandringer for målgruppen af socialt udsatte børnefamilier. Der er et godt arbejdsmiljø og en ambitiøs og engageret tilgang til opgaveløsningen. Din fysiske placering bliver på Brønshøjvej i Børnefamilieenhedens tværfaglige ungegruppe, der består af 13 sagsbehandlere og syv kontaktpersoner med forskellige arbejdsområder og kompetencer. Vi tilbyder lavt antal sager med mulighed for tæt samarbejde med de unge og deres familie en velfungerende personalegruppe faglig sparring og støtte af kompetente og engagerede kollegaer fokus på den enkeltes og gruppens trivsel en spændende arbejdsplads og arbejdsområde altid i udvikling et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar Ansættelsesforhold Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation, herunder regler om Ny Løn. Stillingen er til besættelse den 1. september 2019 eller snarest derefter. Mere information Vil du høre mere, er du velkommen til at kontakte socialfaglig koordinator Maja Sark på 5173 2536 eller sagsbehandler Janine Svendborg på 6155 7396. Søg via nedenstående link senest torsdag den 8. august 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 33.

Da en af vores sagsbehandlere er udlånt til et projekt fra den 19. september 2019 til den 31. december 2020 søger vi en vikar.

Vi er en ambitiøs og ansvarsfuld gruppe med 13 sagsbehandlere, som søger en fagligt stærk kollega med evner til at indgå i en dynamisk og til tider uforudsigelig hverdag.

Målgruppen du skal arbejde med er primært unge mellem 13-16 år.

Den socialfaglige indsats tager udgangspunkt i den enkelte unges problemstilling og ressourcer og der arbejdes med inddragelse og ansvarliggørelse af forældre og netværk.

Vi søger en uddannet socialrådgiver eller socialformidler med stor indsigt i og interesse for udsatte unge. Du skal være robust, selvstændig, fleksibel, dynamisk, kreativ i løsning af forskelligartede problemstillinger og have humor, og så må du gerne have erfaring. Kørekort er en fordel.

Vi er en velfungerende enhed med godt 150 medarbejdere med socialfaglig, psykologisk og pædagogisk uddannelsesbaggrunde. Enheden er opdelt i en Undersøgelsesgruppe, en Børnegruppe og en Ungegruppe, der løser opgaver indenfor sagsbehandling og specialiserede konsulentfunktioner.

Enheden er præget af ambitiøse medarbejdere, der arbejder intensivt med at skabe positive forandringer for målgruppen af socialt udsatte børnefamilier. Der er et godt arbejdsmiljø og en ambitiøs og engageret tilgang til opgaveløsningen.

Din fysiske placering bliver på Brønshøjvej i Børnefamilieenhedens tværfaglige ungegruppe, der består af 13 sagsbehandlere og syv kontaktpersoner med forskellige arbejdsområder og kompetencer.

Vi tilbyder

  • lavt antal sager med mulighed for tæt samarbejde med de unge og deres familie
  • en velfungerende personalegruppe
  • faglig sparring og støtte af kompetente og engagerede kollegaer
  • fokus på den enkeltes og gruppens trivsel
  • en spændende arbejdsplads og arbejdsområde – altid i udvikling
  • et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation, herunder regler om Ny Løn. Stillingen er til besættelse den 1. september 2019 eller snarest derefter.

Mere information
Vil du høre mere, er du velkommen til at kontakte socialfaglig koordinator Maja Sark på 5173 2536 eller sagsbehandler Janine Svendborg på 6155 7396.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 8. august 2019.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 33.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Brønshøj-Husum-Vanløse - UngegruppeBrønshøj2019-07-10T17:01:32.5632019-08-08T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til Børnehus Hovedstaden

Børnehus Hovedstaden

København N
Vil du være med til at højne indsatsen over for børn og unge, som har været udsat for vold eller seksuelle overgreb, så har du muligheden her! Om Børnehus Hovedstaden Børnehus Hovedstaden ligger på Nørrebro i København og har også en afdeling i Hill...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:19. august 2019

Socialrådgivere eller lign. til myndighedssagsbehandling i Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispbebjerg

BBU Nørrebro-Bispebjerg - Distrikt Tagensbo-Holberg

København N
Er du en vores nye kollegaer til myndighedssagsbehandling på området for udsatte børn og unge, der sammen med os vil være med til at udvikle socialt arbejde? Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg er fra 1. januar 2019 en ny sammenlagt enhed....
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:2. august 2019

Tre socialrådgivere e.l. til Team for Autisme i Voksenområdet i Borgercenter Handicap

Voksenområdet

København NV
Vær med til at sikre vores drift og udvikle indsatsen for handicappede borgere i København. Vi søger tre kolleger til Team for Autisme. Borgercenter Handicap har sat ambitiøse mål og styrker indsatsen for borgere med autismespektrumforstyrrelser. Vi...
Indrykket:28. juni 2019
Udløbsdato:18. juli 2019

Socialrådgivere til Borgercenter Børn og Unge Amager i Ungegruppen

BBU Amager - Handle MY Unge

København S
Er du socialrådgiver og har du lyst til at være vores nye kollega i Borgercenter Børn og Unge Amager i vores Ungegruppe? Har du relevant erfaring og lysten til at arbejde løsningsfokuseret med udsatte børn og unge og deres familier? To af vores koll...
Indrykket:14. juli 2019
Udløbsdato:15. august 2019

Socialrådgiver til ungegruppen i Borgercenter Børn og Unge Brønshøj, Husum og Vanløse (vikariat)

BBU Brønshøj-Husum-Vanløse - Ungegruppe

Brønshøj
Da en af vores sagsbehandlere er udlånt til et projekt fra den 19. september 2019 til den 31. december 2020 søger vi en vikar. Vi er en ambitiøs og ansvarsfuld gruppe med 13 sagsbehandlere, som søger en fagligt stærk kollega med evner til at indgå i...
Indrykket:10. juli 2019
Udløbsdato:8. august 2019