Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skolestærk og ambitiøs afdelingsleder til Sundbyøster Skole

Er du skolestærk? Så er Sundbyøster Skole noget for dig!

Vi søger en dialogbaseret, dynamisk, pædagogisk og fagligt funderet afdelingsleder, der sammen med skoleleder, souschef og KKFO-leder kan lede en moderne skole.

Du skal være tydelig med, hvad du vil, men samtidig lydhør og åben i relationen med ledere, medarbejdere og elever. Vi lægger vægt på at have en uformel tone, uhøjtidelig ledelsesstil og en god portion humor. Som afdelingsleder er du nysgerrig, involverende og udfordrende, så vi får nye perspektiver på vores indsatser og opgaver.

Sundbyøster Skole ønsker en afdelingsleder, der med et solidt ben i egen faglighed, kan bevæge sig fortroligt i ledelsesrummet, navigere i professionelle arbejdsfællesskaber og være autentisk nærværende.

Vores vision
Som afdelingsleder skal du blandt andet være med til at implementere skolens vision – Skolestærk 2020.

Skolens vision er at gøre Sundbyøster Skole til en af Danmarks stærkeste folkeskoler. En folkets skole med tradition for faglige standarder, et stærkt fællesskab mellem børn og voksne – og ressourcer, der gør skolen robust og professionel.

Vi har mere end 100 år på bagen, men er en skole i bevægelse, hvor vi arbejder sammen om at blive områdets mest attraktive skole for både børn, forældre og medarbejdere. Dét bliver vi med høj faglighed og nytænkende undervisning. Vi bliver det også ved at satse på relationerne, de lærende og inkluderende fællesskaber. Og ved at bringe alle de ressourcer i spil, der findes i et levende hus fuldt af engagerede medarbejdere. Vi kalder det skolestærk.

Om Sundbyøster Skole
Sundbyøster Skole på Amager er en skole og fritidsinstitution (KKFO) med 498 dejlige elever og 60 engagerede medarbejdere. Skolen er en del af 4-skolesamarbejdet på Midtamager og har elever fra 0.-6. klasse samt to modtagelsesklasser M1 og M2.

Vi har en medborgerskabsprofil, hvor vi arbejder med pligter, rettigheder og ansvar i forhold til fællesskabet. Vi tilbyder en udviklingsorienteret skole, der underviser årgangsdelt, således at en årgang er en gruppe elever med et lærer-pædagogteam.

For stillingen er det vigtigt, at du kan genkende dig selv i skolens vision og indsatsområder, og at du vil være med til at arbejde konstruktivt for at videreudvikle dem.

Vi søger en afdelingsleder, der 

  • er uddannet folkeskolelærer, eller anden tilsvarende baggrund
  • har ledelseserfaring – gerne med ledelsesuddannelse eller kompetencer hentet på anden vis
  • besidder faglige styrker indenfor læringsledelse
  • har stærke samarbejdskompetencer
  • er opdateret på praktisk og teoretisk viden om læringsprocesser og læringsledelse samt kendskab til udvikling af inkluderende læringsmiljøer
  • har erfaring med supervision og faglig/didaktisk rådgivning og vejledning
  • har socialpædagogisk- og konflikthåndteringskompetence
  • har interesse og erfaring vedrørende udfordrede elever og medvirke til deres udvikling
  • møder mennesker med anerkendelse, empati og respekt
  • er nærværende og synlig i den pædagogiske dagligdag
  • er vedholdende og i stand til at håndtere mange og komplekse opgaver
  • bidrager til lederteamets samlede opgaveløsning
  • har flair for pædagogiske/administrative processer, som understøtter den fælles kerneopgave
  • besidder en god portion humor og et positivt livssyn
  • har gode samarbejdsevner
  • er kommunikativt stærk både mundtligt og skriftligt

Dine kerneopgaver vil være, at du

  • skal sammen med lederteamet varetage den daglige ledelse
  • indgår som nærmeste leder af skolens to modtageklasser
  • bliver ansvarlig for skolens skema og vikardækning
  • tilgår administrative opgaver på skolens kontor
  • underviser10-12 lektioner
  • deltager i netværksmøder og andet i forbindelse med børnesager
  • er med til at videreudvikle på 4-skolesamarbejdet med Dyvekeskolen, Gerbrandskolen og Højdevangens Skole

Du vil arbejde ud fra Københavns Kommunes ledelsesprofil for skoleledelser

Du vil blive en del af en dynamisk arbejdsplads med en udviklingsorienteret personalegruppe, god stemning og engagement og en skolebestyrelse, der bakker op og involverer sig i skolens udvikling.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Ansættelsesforhold
Stillingen er ledig fra den 1. august 2019.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte skoleleder Christina H. Langhoff på 2464 0538 eller KKFO-leder Michael Hass på 9392 1806.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 25. juni 2019
Vi holder samtaler den 27. juni 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330040910Phoenix-1baa415b12019-06-11T15:00:58.590Skolestærk og ambitiøs afdelingsleder til Sundbyøster Skole

Er du skolestærk? Så er Sundbyøster Skole noget for dig!

Vi søger en dialogbaseret, dynamisk, pædagogisk og fagligt funderet afdelingsleder, der sammen med skoleleder, souschef og KKFO-leder kan lede en moderne skole.

Du skal være tydelig med, hvad du vil, men samtidig lydhør og åben i relationen med ledere, medarbejdere og elever. Vi lægger vægt på at have en uformel tone, uhøjtidelig ledelsesstil og en god portion humor. Som afdelingsleder er du nysgerrig, involverende og udfordrende, så vi får nye perspektiver på vores indsatser og opgaver.

Sundbyøster Skole ønsker en afdelingsleder, der med et solidt ben i egen faglighed, kan bevæge sig fortroligt i ledelsesrummet, navigere i professionelle arbejdsfællesskaber og være autentisk nærværende.

Vores vision
Som afdelingsleder skal du blandt andet være med til at implementere skolens vision – Skolestærk 2020.

Skolens vision er at gøre Sundbyøster Skole til en af Danmarks stærkeste folkeskoler. En folkets skole med tradition for faglige standarder, et stærkt fællesskab mellem børn og voksne – og ressourcer, der gør skolen robust og professionel.

Vi har mere end 100 år på bagen, men er en skole i bevægelse, hvor vi arbejder sammen om at blive områdets mest attraktive skole for både børn, forældre og medarbejdere. Dét bliver vi med høj faglighed og nytænkende undervisning. Vi bliver det også ved at satse på relationerne, de lærende og inkluderende fællesskaber. Og ved at bringe alle de ressourcer i spil, der findes i et levende hus fuldt af engagerede medarbejdere. Vi kalder det skolestærk.

Om Sundbyøster Skole
Sundbyøster Skole på Amager er en skole og fritidsinstitution (KKFO) med 498 dejlige elever og 60 engagerede medarbejdere. Skolen er en del af 4-skolesamarbejdet på Midtamager og har elever fra 0.-6. klasse samt to modtagelsesklasser M1 og M2.

Vi har en medborgerskabsprofil, hvor vi arbejder med pligter, rettigheder og ansvar i forhold til fællesskabet. Vi tilbyder en udviklingsorienteret skole, der underviser årgangsdelt, således at en årgang er en gruppe elever med et lærer-pædagogteam.

For stillingen er det vigtigt, at du kan genkende dig selv i skolens vision og indsatsområder, og at du vil være med til at arbejde konstruktivt for at videreudvikle dem.

Vi søger en afdelingsleder, der 

  • er uddannet folkeskolelærer, eller anden tilsvarende baggrund
  • har ledelseserfaring – gerne med ledelsesuddannelse eller kompetencer hentet på anden vis
  • besidder faglige styrker indenfor læringsledelse
  • har stærke samarbejdskompetencer
  • er opdateret på praktisk og teoretisk viden om læringsprocesser og læringsledelse samt kendskab til udvikling af inkluderende læringsmiljøer
  • har erfaring med supervision og faglig/didaktisk rådgivning og vejledning
  • har socialpædagogisk- og konflikthåndteringskompetence
  • har interesse og erfaring vedrørende udfordrede elever og medvirke til deres udvikling
  • møder mennesker med anerkendelse, empati og respekt
  • er nærværende og synlig i den pædagogiske dagligdag
  • er vedholdende og i stand til at håndtere mange og komplekse opgaver
  • bidrager til lederteamets samlede opgaveløsning
  • har flair for pædagogiske/administrative processer, som understøtter den fælles kerneopgave
  • besidder en god portion humor og et positivt livssyn
  • har gode samarbejdsevner
  • er kommunikativt stærk både mundtligt og skriftligt

Dine kerneopgaver vil være, at du

  • skal sammen med lederteamet varetage den daglige ledelse
  • indgår som nærmeste leder af skolens to modtageklasser
  • bliver ansvarlig for skolens skema og vikardækning
  • tilgår administrative opgaver på skolens kontor
  • underviser10-12 lektioner
  • deltager i netværksmøder og andet i forbindelse med børnesager
  • er med til at videreudvikle på 4-skolesamarbejdet med Dyvekeskolen, Gerbrandskolen og Højdevangens Skole

Du vil arbejde ud fra Københavns Kommunes ledelsesprofil for skoleledelser

Du vil blive en del af en dynamisk arbejdsplads med en udviklingsorienteret personalegruppe, god stemning og engagement og en skolebestyrelse, der bakker op og involverer sig i skolens udvikling.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Ansættelsesforhold
Stillingen er ledig fra den 1. august 2019.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte skoleleder Christina H. Langhoff på 2464 0538 eller KKFO-leder Michael Hass på 9392 1806.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 25. juni 2019
Vi holder samtaler den 27. juni 2019.

2019-06-26T00:51:38.413 Er du skolestærk? Så er Sundbyøster Skole noget for dig! Vi søger en dialogbaseret, dynamisk, pædagogisk og fagligt funderet afdelingsleder, der sammen med skoleleder, souschef og KKFO-leder kan lede en moderne skole. Du skal være tydelig med, hvad du vil, men samtidig lydhør og åben i relationen med ledere, medarbejdere og elever. Vi lægger vægt på at have en uformel tone, uhøjtidelig ledelsesstil og en god portion humor. Som afdelingsleder er du nysgerrig, involverende og udfordrende, så vi får nye perspektiver på vores indsatser og opgaver. Sundbyøster Skole ønsker en afdelingsleder, der med et solidt ben i egen faglighed, kan bevæge sig fortroligt i ledelsesrummet, navigere i professionelle arbejdsfællesskaber og være autentisk nærværende. Vores vision Som afdelingsleder skal du blandt andet være med til at implementere skolens vision Skolestærk 2020. Skolens vision er at gøre Sundbyøster Skole til en af Danmarks stærkeste folkeskoler. En folkets skole med tradition for faglige standarder, et stærkt fællesskab mellem børn og voksne og ressourcer, der gør skolen robust og professionel. Vi har mere end 100 år på bagen, men er en skole i bevægelse, hvor vi arbejder sammen om at blive områdets mest attraktive skole for både børn, forældre og medarbejdere. Dét bliver vi med høj faglighed og nytænkende undervisning. Vi bliver det også ved at satse på relationerne, de lærende og inkluderende fællesskaber. Og ved at bringe alle de ressourcer i spil, der findes i et levende hus fuldt af engagerede medarbejdere. Vi kalder det skolestærk. Om Sundbyøster Skole Sundbyøster Skole på Amager er en skole og fritidsinstitution (KKFO) med 498 dejlige elever og 60 engagerede medarbejdere. Skolen er en del af 4-skolesamarbejdet på Midtamager og har elever fra 0.-6. klasse samt to modtagelsesklasser M1 og M2. Vi har en medborgerskabsprofil, hvor vi arbejder med pligter, rettigheder og ansvar i forhold til fællesskabet. Vi tilbyder en udviklingsorienteret skole, der underviser årgangsdelt, således at en årgang er en gruppe elever med et lærer-pædagogteam. For stillingen er det vigtigt, at du kan genkende dig selv i skolens vision og indsatsområder, og at du vil være med til at arbejde konstruktivt for at videreudvikle dem. Vi søger en afdelingsleder, der er uddannet folkeskolelærer, eller anden tilsvarende baggrund har ledelseserfaring gerne med ledelsesuddannelse eller kompetencer hentet på anden vis besidder faglige styrker indenfor læringsledelse har stærke samarbejdskompetencer er opdateret på praktisk og teoretisk viden om læringsprocesser og læringsledelse samt kendskab til udvikling af inkluderende læringsmiljøer har erfaring med supervision og faglig didaktisk rådgivning og vejledning har socialpædagogisk- og konflikthåndteringskompetence har interesse og erfaring vedrørende udfordrede elever og medvirke til deres udvikling møder mennesker med anerkendelse, empati og respekt er nærværende og synlig i den pædagogiske dagligdag er vedholdende og i stand til at håndtere mange og komplekse opgaver bidrager til lederteamets samlede opgaveløsning har flair for pædagogiske administrative processer, som understøtter den fælles kerneopgave besidder en god portion humor og et positivt livssyn har gode samarbejdsevner er kommunikativt stærk både mundtligt og skriftligt Dine kerneopgaver vil være, at du skal sammen med lederteamet varetage den daglige ledelse indgår som nærmeste leder af skolens to modtageklasser bliver ansvarlig for skolens skema og vikardækning tilgår administrative opgaver på skolens kontor underviser10-12 lektioner deltager i netværksmøder og andet i forbindelse med børnesager er med til at videreudvikle på 4-skolesamarbejdet med Dyvekeskolen, Gerbrandskolen og Højdevangens Skole Du vil arbejde ud fra Københavns Kommunes ledelsesprofil for skoleledelser Du vil blive en del af en dynamisk arbejdsplads med en udviklingsorienteret personalegruppe, god stemning og engagement og en skolebestyrelse, der bakker op og involverer sig i skolens udvikling. Vi glæder os til at høre fra dig! Ansættelsesforhold Stillingen er ledig fra den 1. august 2019. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte skoleleder Christina H. Langhoff på 2464 0538 eller KKFO-leder Michael Hass på 9392 1806. Søg via nedenstående link senest tirsdag den 25. juni 2019 Vi holder samtaler den 27. juni 2019.10Phoenix1baa415b101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-25T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158938&DepartmentId=19360&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3545049Sundbyøster Skole11Smyrnavej 52300København SDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent776139KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15893800011-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1baa415bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1baa415bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1baa415b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1baa415b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/8.jpgEr du en dygtig leder? Som Afdelingsleder bliver du jævnligt mødt af spændende ledelsesrelaterede opgaver.12008001Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse362070390mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330060337Engageret afdelingsleder til ny afdeling for yngre med demens på Center for Demens - LindehuseneBasic Er du god til relationer og samarbejde på tværs? Kan du lede ildsjæle og samtidig holde hovedet koldt? Vi søger en afdelingsleder til at lede 25 dygtige medarbejdere og sikre høj kvalitet og faglighed til gavn for borgere og pårørende. Vi er et nyt demenscenter, der har brug for en afdelingsleder til vores afdeling for yngre borgere med demens, som kan være med til at sætte retning, fastholde engagement og skabe struktur og stabilitet i en travl hverdag. Du vil sammen med resten af ledergruppen få mulighed for at være med til at opbygge vores fælles organisation, og sikre en fortsat positiv udvikling. Et arbejde der kræver vedholdenhed, gode samarbejdsevner og organisatorisk flair. Du skal have lyst til at arbejde professionelt som en del af en stor politisk styret organisation, der er i konstant bevægelse. I dagligdagen skal du trives med at være en synlig og nærværende leder, der evner spændet imellem både at være tæt på beboere, pårørende, og medarbejdere. Vi ønsker os, at du har en mellemlang videregående uddannelse, gerne suppleret med en lederuddannelse, men det er ikke et krav har erfaring med at lede en tværfaglig personalegruppe, og evner at arbejde procesorienteret og samtidig sætte klare mål og retning har erfaring med demens og personcentreret omsorg, gerne på et højt fagligt niveau er god til at navigere i en kompleks hverdag og kan prioritere og uddelegere opgaver med tillid til dine medarbejdere kan motivere, samle og skabe engagement i en udviklingsproces vil lede et arbejdsfællesskab, hvor vi arbejder ambitiøst med både sygeplejefaglige og socialpædagogiske indsatser har blik for vigtigheden af aktiviteter ud fra en hverdagsrehabiliterende tilgang, og kan skabe en struktur omkring dette ser tværgående ledelse som en naturlig og nødvendig del af fremtidens ledelse gerne har erfaring med vagtplanlægning, og økonomisk flair i forhold til dette Om os Center For Demens Lindehusene har til huse i nyistandsatte bygninger i den grønne oase, De Gamles By på Indre Nørrebro. Vi omfatter et center til træning og rådgivning, et aktivitetscenter for yngre med demens samt to plejeafdelinger i to huse tæt på hinanden. I det ene hus bor 27 beboere, der alle primært er under 65 år, og i det andet hus bor 32 beboere på skærmede demenspladser. Vi ser det som vores fælles kerneopgave at arbejde målrettet for at understøtte et selvstændigt, meningsfuldt og trygt liv for demensramte borgere og deres pårørende gennem fokus på relationer, personcentreret omsorg og en rehabiliterende tilgang i hele sygdomsforløbet. Vi vægter respekt, nærvær og involvering af det enkelte menneskes ressourcer højere end noget andet, og tilstræber at udvikle ny viden gennem kreativitet, vedholdenhed og samarbejde på tværs. Når borgerne blomstrer spirer vi også! Ansættelsesvilkår Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. oktober 2019. Løn- og arbejdsforhold efter gældende overenskomst. Du vil referere til forstanderen og bliver en del af en ny ledergruppe med tre andre afdelingsledere. Er du interesseret? Har du spørgsmål til stillingen, kan du i uge 29 og 33 kontakte forstander Signe Lillegaard Haldgran på 2328 6651. Ellers send gerne din ansøgning alligevel vi glæder os til at modtage den! Søg via nedenstående link senest onsdag den 14. august 2019. Vi holder ansættelsessamtaler den 19. og 23. august. Kandidater der går videre til 2. samtale skal forinden gennemgå en obligatorisk neo-pi-test via en konsulent fra vores lokalområdekontor.

Er du god til relationer og samarbejde på tværs? Kan du lede ildsjæle og samtidig holde hovedet koldt?

Vi søger en afdelingsleder til at lede 25 dygtige medarbejdere og sikre høj kvalitet og faglighed til gavn for borgere og pårørende.

Vi er et nyt demenscenter, der har brug for en afdelingsleder til vores afdeling for yngre borgere med demens, som kan være med til at sætte retning, fastholde engagement og skabe struktur og stabilitet i en travl hverdag. Du vil sammen med resten af ledergruppen få mulighed for at være med til at opbygge vores fælles organisation, og sikre en fortsat positiv udvikling. Et arbejde der kræver vedholdenhed, gode samarbejdsevner og organisatorisk flair. Du skal have lyst til at arbejde professionelt som en del af en stor politisk styret organisation, der er i konstant bevægelse. I dagligdagen skal du trives med at være en synlig og nærværende leder, der evner spændet imellem både at være tæt på beboere, pårørende, og medarbejdere.

Vi ønsker os, at du

  • har en mellemlang videregående uddannelse, gerne suppleret med en lederuddannelse, men det er ikke et krav
  • har erfaring med at lede en tværfaglig personalegruppe, og evner at arbejde procesorienteret og samtidig sætte klare mål og retning
  • har erfaring med demens og personcentreret omsorg, gerne på et højt fagligt niveau
  • er god til at navigere i en kompleks hverdag og kan prioritere og uddelegere opgaver med tillid til dine medarbejdere
  • kan motivere, samle og skabe engagement i en udviklingsproces
  • vil lede et arbejdsfællesskab, hvor vi arbejder ambitiøst med både sygeplejefaglige og socialpædagogiske indsatser
  • har blik for vigtigheden af aktiviteter ud fra en hverdagsrehabiliterende tilgang, og kan skabe en struktur omkring dette
  • ser tværgående ledelse som en naturlig og nødvendig del af fremtidens ledelse
  • gerne har erfaring med vagtplanlægning, og økonomisk flair i forhold til dette

Om os
Center For Demens – Lindehusene har til huse i nyistandsatte bygninger i den grønne oase, De Gamles By på Indre Nørrebro. Vi omfatter et center til træning og rådgivning, et aktivitetscenter for yngre med demens samt to plejeafdelinger i to huse tæt på hinanden. I det ene hus bor 27 beboere, der alle primært er under 65 år, og i det andet hus bor 32 beboere på skærmede demenspladser.

Vi ser det som vores fælles kerneopgave at arbejde målrettet for at understøtte et selvstændigt, meningsfuldt og trygt liv for demensramte borgere og deres pårørende gennem fokus på relationer, personcentreret omsorg og en rehabiliterende tilgang i hele sygdomsforløbet. Vi vægter respekt, nærvær og involvering af det enkelte menneskes ressourcer højere end noget andet, og tilstræber at udvikle ny viden gennem kreativitet, vedholdenhed og samarbejde på tværs. Når borgerne blomstrer spirer vi også!

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. oktober 2019. Løn- og arbejdsforhold efter gældende overenskomst. Du vil referere til forstanderen og bliver en del af en ny ledergruppe med tre andre afdelingsledere.

Er du interesseret?
Har du spørgsmål til stillingen, kan du i uge 29 og 33 kontakte forstander Signe Lillegaard Haldgran på 2328 6651. Ellers send gerne din ansøgning alligevel – vi glæder os til at modtage den!

Søg via nedenstående link senest onsdag den 14. august 2019.
Vi holder ansættelsessamtaler den 19. og 23. august. Kandidater der går videre til 2. samtale skal forinden gennemgå en obligatorisk neo-pi-test via en konsulent fra vores lokalområdekontor.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngCenter for Demens - LindehuseneKøbenhavn N2019-07-16T10:00:15.5932019-08-14T00:00:00
330059504Afdelingsleder til Friluftskolen - en specialklasserække på Skolen ved SundetBasic Har du ledelseserfaring, er du læreruddannet og har du erfaring indenfor specialområdet? Skolen ved Sundet søger en afdelingsleder til Friluftskolen fra 1. oktober 2019. Om Skolen ved Sundet Skolen ved Sundet er beliggende på Amager i området omkring Italiensvej et roligt område med overvejende ældre parcelhuse og tæt på Amager Strand og metroen. Skolen er en fredet aulaskole fra 1938, på vej til at blive firesporet, og rummer ca. 860 elever fordelt fra børnehaveklasse til 9. klasse og en specialklasserække (Friluftskolen), hvor der er plads til 45 elever. Friluftsskolen er en specialklasserække i Københavns Kommune for normaltbegavede elever med bevægehandicap og ofte med yderligere specifikke indlæringsvanskeligheder. Skolen er et bydækkende skoletilbud, og eleverne transporteres dagligt til og fra skole med skolebus. Friluftskolen står overfor en totalrenovering, og lige nu er Friluftskolen genhuset i Skolen i Ryparken på Østerbro. Det forventes at Friluftsskolen kan vende tilbage til de renoverede lokaler 1. november 2020. Du skal indgå i et ledelsesteam, hvor vi arbejder ud fra en tillidsbaseret og anerkendende tilgang. Skolens ledelse består af skoleleder, afdelingsleder med souscheffunktion, to afdelingsledere og en leder af fritidstilbuddet på Friluftskolen. Læs mere om skolen her: http: svs.kk.skoleporten.dk sp. Vi søger en leder, der har ledelseserfaring og gerne med en lederuddannelse er læreruddannet og har gerne erfaring indenfor specialområdet og den nødvendige psykiske robusthed er nærværende og synlig i den pædagogiske dagligdag har lyst til at sætte sit præg på udviklingen af specialklasserækken evner at se på specialklasserækken som en helhed og på hver enkelt elev i særdeleshed har ambitioner for eleverne er vedholdende og i stand til at håndtere mange og komplekse opgaver bidrager til lederteamets samlede opgaveløsning har gode samarbejdsevner og evner at involvere de relevante interessenter i beslutningsprocesserne, herunder også forældrene har gode kommunikative kompetencer har humoren og glæden med på arbejdet. Forventningerne til skoleledelse i København Skoleledelsen er den primære drivkraft for skolens udvikling, og det er derfor ledelsen, som skal drive den forandringsproces, der finder sted nu og de næste år på skolen. I København er der store forventninger til, at ledelsen af skolerne foregår med et tydeligt fokus på udvikling af skolen som læringsorganisation og med fokus på faglige mål og resultater. Det kræver en tydelig og stærk ledelse, som kan arbejde med klare mål og forventninger i dagligdagen, og som kan sikre, at alle skolens medarbejdere arbejder i en fælles retning. Der er klare forventninger til, hvilke kompetencer vores ledelsesteam skal besidde, og til hvilke indsatsområder ledelserne skal prioritere, for at det har en god effekt på elevernes læring. De forventninger er beskrevet i en skoleledelsesprofil for de københavnske skoler, som du kan læse her. Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er på overenskomstvilkår, omfattet af aftale mellem Skolelederforeningen og Børne- og Ungdomsforvaltningen. Tiltrædelse den 1. oktober 2019. Mere information Hvis du er interesseret i stillingen, kan du få yderligere oplysninger ved henvendelse til skoleleder Johnni Damgaard Pedersen på 2835 4389 eller leder af KKFO Friluften Anne Lilholm 2492 9203. Vi ser gerne, at du, som ansøger, besøger skolen. Ring meget gerne forud for besøget, så er vi klar til at tage imod dig fra uge 32. Søg via nedenstående link senest onsdag d. 14. august 2019 Ansættelsessamtaler vil finde sted onsdag den 21. august 2019 og eventuelt en anden runde mandag den 26. august 2019.

Har du ledelseserfaring, er du læreruddannet og har du erfaring indenfor specialområdet?

Skolen ved Sundet søger en afdelingsleder til Friluftskolen fra 1. oktober 2019.

Om Skolen ved Sundet
Skolen ved Sundet er beliggende på Amager i området omkring Italiensvej – et roligt område med overvejende ældre parcelhuse og tæt på Amager Strand og metroen.
Skolen er en fredet aulaskole fra 1938, på vej til at blive firesporet, og rummer ca. 860 elever fordelt fra børnehaveklasse til 9. klasse og en specialklasserække (Friluftskolen), hvor der er plads til 45 elever.

Friluftsskolen er en specialklasserække i Københavns Kommune for normaltbegavede elever med bevægehandicap og ofte med yderligere specifikke indlæringsvanskeligheder.

Skolen er et bydækkende skoletilbud, og eleverne transporteres dagligt til og fra skole med skolebus.

Friluftskolen står overfor en totalrenovering, og lige nu er Friluftskolen genhuset i Skolen i Ryparken på Østerbro. Det forventes at Friluftsskolen kan vende tilbage til de renoverede lokaler 1. november 2020.

Du skal indgå i et ledelsesteam, hvor vi arbejder ud fra en tillidsbaseret og anerkendende tilgang. Skolens ledelse består af skoleleder, afdelingsleder med souscheffunktion, to afdelingsledere og en leder af fritidstilbuddet på Friluftskolen.

Læs mere om skolen her: http://svs.kk.skoleporten.dk/sp.

Vi søger en leder, der

  • har ledelseserfaring og gerne med en lederuddannelse
  • er læreruddannet og har gerne erfaring indenfor specialområdet – og den nødvendige psykiske robusthed
  • er nærværende og synlig i den pædagogiske dagligdag
  • har lyst til at sætte sit præg på udviklingen af specialklasserækken
  • evner at se på specialklasserækken som en helhed og på hver enkelt elev i særdeleshed
  • har ambitioner for eleverne
  • er vedholdende og i stand til at håndtere mange og komplekse opgaver
  • bidrager til lederteamets samlede opgaveløsning
  • har gode samarbejdsevner og evner at involvere de relevante interessenter i beslutningsprocesserne, herunder også forældrene
  • har gode kommunikative kompetencer
  • har humoren og glæden med på arbejdet.

Forventningerne til skoleledelse i København
Skoleledelsen er den primære drivkraft for skolens udvikling, og det er derfor ledelsen, som skal drive den forandringsproces, der finder sted nu og de næste år på skolen.

I København er der store forventninger til, at ledelsen af skolerne foregår med et tydeligt fokus på udvikling af skolen som læringsorganisation og med fokus på faglige mål og resultater.

Det kræver en tydelig og stærk ledelse, som kan arbejde med klare mål og forventninger i dagligdagen, og som kan sikre, at alle skolens medarbejdere arbejder i en fælles retning.

Der er klare forventninger til, hvilke kompetencer vores ledelsesteam skal besidde, og til hvilke indsatsområder ledelserne skal prioritere, for at det har en god effekt på elevernes læring.

De forventninger er beskrevet i en skoleledelsesprofil for de københavnske skoler, som du kan læse her

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på overenskomstvilkår, omfattet af aftale mellem Skolelederforeningen og Børne- og Ungdomsforvaltningen.

Tiltrædelse den 1. oktober 2019.

Mere information
Hvis du er interesseret i stillingen, kan du få yderligere oplysninger ved henvendelse til skoleleder Johnni Damgaard Pedersen på 2835 4389 eller leder af KKFO Friluften Anne Lilholm 2492 9203.

Vi ser gerne, at du, som ansøger, besøger skolen. Ring meget gerne forud for besøget, så er vi klar til at tage imod dig fra uge 32.

Søg via nedenstående link senest onsdag d. 14. august 2019
Ansættelsessamtaler vil finde sted onsdag den 21. august 2019 og eventuelt en anden runde mandag den 26. august 2019.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngSkolen ved SundetKøbenhavn S2019-07-15T01:00:59.0502019-08-13T00:00:00
330057212Ambitiøs og engageret administrativ afdelingsleder til Poppelbo/LærkeboBasic Brænder du for at arbejde med administrativ ledelse, også dér hvor personale og borgere er og ikke kun bag et skrivebord? Så er rollen som administrativ afdelingsleder på plejehjemmene Poppelbo og Lærkebo måske noget for dig? En af vores meget dygtige ledere, og en vigtig brik i vores fælles ledelsesmæssige puslespil, har efter rigtig mange år på vores arbejdsplads og i ældreområdet valgt at træde ud af ledelse. Derfor mangler vi denne vigtige brik, så holdet igen er sat. Vores ledelsesstruktur tager afsæt i Sundheds- og Omsorgsforvaltningens fælles ledelsesgrundlag, der bl.a. vægter: Fra egen ledelse til fælles ledelse For os betyder det bl.a., at ledergruppen arbejder tillidsbaseret sammen på tværs af vores tre organisationer, og at vi synger samme ledelsesmelodi. Fra ledelse fra skrivebordet til ledelse på gulvet For os betyder det, at lederne er der, hvor tingene sker, så medarbejdernes faglighed understøttes, og kompetenceudvikling er i højsædet til glæde for borgerne og det gode ældreliv. Det betyder ikke, at lederne deltager i det praktiske arbejde, men at de skiftevist og efter behov kan agere som togfører, fyrbøder og passager. Fra beslutninger ud fra tradition til beslutninger ud fra data For os betyder det bl.a., at vi ikke løser kerneopgaven ud fra det, der virkede i går, men at vi hele tiden finder de bedste løsninger, baseret på både data og evidens. Fra proces mål til effektmål For os betyder det bl.a., at vi hele tiden spørger os selv: Hvilken effekt vil indsatsen det vi yder give beboerne , og på den måde sikrer vi stor brugertilfredshed og faglig stolthed hos medarbejderne. Fokusområder for din ledelse Du refererer til forstanderen, og du og din sygeplejefaglige ledelsesmakker har en vigtig opgave i at sikre, at de to plejeafdelinger, I er fælles om, fungerer som en helhed, hvor beboerne og de pårørende oplever sammenhæng og nærvær i hverdagen. En vigtig opgave for dig vil bl.a. være vagtplanlægning, samt at supervisere og understøtte medarbejderne i en kultur, som omsætter vores visioner og strategier til daglig praksis. Herunder at skabe et frugtbart samarbejde på tværs af vagtlag, opgaver, fag og kompetencer. Du indgår i et tæt makkerskab med forstander og den øvrige ledergruppe om at etablere, udvikle og understøtte en sikker og stabil drift. Stillingen indebærer, at du har en dagligdag på begge plejecentre. Om dig Du er uddannet sygeplejerske, social- og sundhedsassistent, ergo- eller fysioterapeut eller pædagog, gerne suppleret med lederuddannelse, f.eks. en akademi- eller diplomuddannelse i ledelse. Derudover vægter vi, at: dit lederskab er baseret på tillid og delegering du har fokus på, at den tillidsbaserede ledelse skal mærkes ude hos beboeren og dennes pårørende du har fokus på, at det at få medarbejderne til at yde positivt ind i kerneopgaven kræver, at du er parat til at give dem en engageret og oprigtig relation du kan omsætte værdier til praksis, så personalet føler sig motiveret du har erfaring med at planlægge og lede forandringer, herunder med at skabe opbakning og konstruktivt medspil fra medarbejdere du arbejder struktureret og er optaget af at sikre stabil drift helt derude, hvordan tingene foregår du har fokus på, at du er leder for hele døgnet og derfor bl.a. har to selvvalgte dage om måneden, hvor du er der til kl. ca. 21.00. Vi tilbyder Et arbejde i en ambitiøs organisation med engagerede ledere og medarbejdere En arbejdsplads, hvor alle ledere er sammen på 3-4 lederudviklingsdage årligt Gode udviklingsmuligheder som leder på en stor arbejdsplads. Løn- og ansættelsesvilkår Løn ifølge gældende overenskomst samt forhandling. Ansættelsesstart den 1. september 2019 eller efter aftale. Mere information Yderligere oplysninger kan indhentes hos forstander Susanne Christensen på 2614 2015, og vi sender dig også gerne vores interne SUFs nye samlede ledelsesgrundlag. Du kan forvente op til to ansættelsessamtaler, og indkaldes du til 2. samtale, vil der forinden denne være en mindre test. På 2. samtale vil du også blive præsenteret for en aktuel case og en lille film, som taler ind i SUFs Vision og Mission og ledelsesgrundlag. Søg via nedenstående link senest tirsdag den 23. juli 2019

Brænder du for at arbejde med administrativ ledelse, også dér hvor personale og borgere er – og ikke kun bag et skrivebord? Så er rollen som administrativ afdelingsleder på plejehjemmene Poppelbo og Lærkebo måske noget for dig?

En af vores meget dygtige ledere, og en vigtig brik i vores fælles ledelsesmæssige puslespil, har efter rigtig mange år på vores arbejdsplads og i ældreområdet valgt at træde ud af ledelse. Derfor mangler vi denne vigtige brik, så holdet igen er sat. Vores ledelsesstruktur tager afsæt i Sundheds- og Omsorgsforvaltningens fælles ledelsesgrundlag, der bl.a. vægter:

Fra egen ledelse til fælles ledelse
For os betyder det bl.a., at ledergruppen arbejder tillidsbaseret sammen på tværs af vores tre organisationer, og at vi synger samme ledelsesmelodi.

Fra ledelse fra skrivebordet til ledelse på gulvet
For os betyder det, at lederne er der, hvor tingene sker, så medarbejdernes faglighed understøttes, og kompetenceudvikling er i højsædet til glæde for borgerne og det gode ældreliv. Det betyder ikke, at lederne deltager i det praktiske arbejde, men at de skiftevist og efter behov kan agere som togfører, fyrbøder og passager.

Fra beslutninger ud fra tradition til beslutninger ud fra data
For os betyder det bl.a., at vi ikke løser kerneopgaven ud fra det, der virkede i går, men at vi hele tiden finder de bedste løsninger, baseret på både data og evidens.

Fra proces mål til effektmål
For os betyder det bl.a., at vi hele tiden spørger os selv: "Hvilken effekt vil indsatsen/det vi yder give beboerne", og på den måde sikrer vi stor brugertilfredshed og faglig stolthed hos medarbejderne.

Fokusområder for din ledelse
Du refererer til forstanderen, og du og din sygeplejefaglige ledelsesmakker har en vigtig opgave i at sikre, at de to plejeafdelinger, I er fælles om, fungerer som en helhed, hvor beboerne og de pårørende oplever sammenhæng og nærvær i hverdagen.

En vigtig opgave for dig vil bl.a. være vagtplanlægning, samt at supervisere og understøtte medarbejderne i en kultur, som omsætter vores visioner og strategier til daglig praksis. Herunder at skabe et frugtbart samarbejde på tværs af vagtlag, opgaver, fag og kompetencer.

Du indgår i et tæt makkerskab med forstander og den øvrige ledergruppe om at etablere, udvikle og understøtte en sikker og stabil drift. Stillingen indebærer, at du har en dagligdag på begge plejecentre.

Om dig
Du er uddannet sygeplejerske, social- og sundhedsassistent, ergo- eller fysioterapeut eller pædagog, gerne suppleret med lederuddannelse, f.eks. en akademi- eller diplomuddannelse i ledelse.

Derudover vægter vi, at:

  • dit lederskab er baseret på tillid og delegering
  • du har fokus på, at den tillidsbaserede ledelse skal mærkes ude hos beboeren og dennes pårørende
  • du har fokus på, at det at få medarbejderne til at yde positivt ind i kerneopgaven kræver, at du er parat til at give dem en engageret og oprigtig relation
  • du kan omsætte værdier til praksis, så personalet føler sig motiveret
  • du har erfaring med at planlægge og lede forandringer, herunder med at skabe opbakning og konstruktivt medspil fra medarbejdere
  • du arbejder struktureret og er optaget af at sikre stabil drift helt derude, hvordan tingene foregår
  • du har fokus på, at du er leder for hele døgnet og derfor bl.a. har to selvvalgte dage om måneden, hvor du er der til kl. ca. 21.00.

Vi tilbyder

  • Et arbejde i en ambitiøs organisation med engagerede ledere og medarbejdere
  • En arbejdsplads, hvor alle ledere er sammen på 3-4 lederudviklingsdage årligt
  • Gode udviklingsmuligheder som leder på en stor arbejdsplads.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn ifølge gældende overenskomst samt forhandling.
Ansættelsesstart den 1. september 2019 eller efter aftale.

Mere information
Yderligere oplysninger kan indhentes hos forstander Susanne Christensen på 2614 2015, og vi sender dig også gerne vores interne SUFs nye samlede ledelsesgrundlag.
Du kan forvente op til to ansættelsessamtaler, og indkaldes du til 2. samtale, vil der forinden denne være en mindre test.
På 2. samtale vil du også blive præsenteret for en aktuel case og en lille film, som taler ind i SUFs Vision og Mission og ledelsesgrundlag.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 23. juli 2019

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngPoppelbo, Lærkebo, Aktivitetscenter BrønshøjBrønshøj2019-07-09T16:01:29.4732019-07-23T00:00:00
330056768Pædagogisk afdelingsleder med souscheffunktion til Skolen i Peter Vedels GadeBasic Vores pædagogiske afdelingsleder går på pension, så hvis du er læreruddannet og har erfaring med ledelse og autisme, har vi en ledig stilling til et spændende og alsidigt job fra den 1. oktober 2019. Skolen i Peter Vedels Gade er en specialskole med integreret fritidstilbud for børn med Autisme Spektrum Forstyrrelse og forskellige tillægsdiagnoser. Vi holder til på Amager og skolen og fritidsinstitution har pt. i alt 57 ansatte (inklusiv tilkaldevikarer) og 67 børn fra 0-10. klasse. Næsten alle elever benytter fritidstilbuddet. Pædagoger og lærere arbejder sammen i team, og vi lægger stor vægt på, at alle ansatte og forældrene er vigtige for at løse vores kerneopgave at gøre eleverne så livsduelige som muligt. Du vil som pædagogisk afdelingsleder også have funktion som skolens souschef, og du kommer til at indgå i et tæt samarbejde i vores ledelsesteam, som foruden dig består af skolelederen og fritidstilbuddets leder. I dagligdagen vil du have ansvaret for specifikke team, hvor du varetager sparring og kontakt til både lærere og pædagoger. Dine opgaver vil være mangeartede og kan spænde fra komplekse børne- eller personaleforhold over strategisk udviklingsarbejde til små praktiske gøremål. Som arbejdsplads lægger vi vægt på Et godt og udviklende samarbejde mellem alle faggrupper Høj faglighed og løbende kompetenceudvikling Et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø Som pædagogisk afdelingsleder skal du bl.a. varetage følgende opgaver Faglig ledelse af såvel lærere og pædagoger Forældresamarbejde Udvikling af skolens autismefaglighed og fag-faglighed Tilrettelæggelse og afvikling af div møder, fx lærermøder og netværksmøder Evt. modtagelse af sygemeldinger og vikardækning Vi søger en pædagogisk afdelingsleder, som Er læreruddannet gerne med erfaring fra udskoling Har en lederuddannelse og erfaring med faglig ledelse og personaleledelse Har solid viden om autisme Er god til at kommunikere både indadtil og udadtil med forældre og eksterne samarbejdspartnere Har stor arbejdskapacitet, overblik og overskud Kan omsætte strategier og visioner til praksis, som giver mening Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er på fuld tid uden øverste arbejdstid. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst. Din arbejdstid vil ligge i skolens åbningstid mellem kl. 7-17. Yderligere information Du kan få flere oplysninger ved at kontakte skoleleder Lisbet Borup Sommerand på 3366 1800. For interesserede ansøgere kan der laves aftale om besøg på skolen. Søg via nedenstående link senest tirsdag den 13. august 2019 Vi forventer at holde 1. samtale den 19. august og 2. samtale den 27. august. Begge dage fra kl. 16.00. Der skal påregnes tid til at udarbejde en case mellem de to ansættelsesrunder.

Vores pædagogiske afdelingsleder går på pension, så hvis du er læreruddannet og har erfaring med ledelse og autisme, har vi en ledig stilling til et spændende og alsidigt job fra den 1. oktober 2019.

Skolen i Peter Vedels Gade er en specialskole med integreret fritidstilbud for børn med Autisme Spektrum Forstyrrelse og forskellige tillægsdiagnoser.

Vi holder til på Amager og skolen og fritidsinstitution har pt. i alt 57 ansatte (inklusiv tilkaldevikarer) og 67 børn fra 0-10. klasse.

Næsten alle elever benytter fritidstilbuddet. Pædagoger og lærere arbejder sammen i team, og vi lægger stor vægt på, at alle ansatte – og forældrene – er vigtige for at løse vores kerneopgave; – at gøre eleverne så livsduelige som muligt.

Du vil som pædagogisk afdelingsleder også have funktion som skolens souschef, og du kommer til at indgå i et tæt samarbejde i vores ledelsesteam, som foruden dig består af skolelederen og fritidstilbuddets leder.

I dagligdagen vil du have ansvaret for specifikke team, hvor du varetager sparring og kontakt til både lærere og pædagoger. Dine opgaver vil være mangeartede og kan spænde fra komplekse børne- eller personaleforhold over strategisk udviklingsarbejde til små praktiske gøremål.

Som arbejdsplads lægger vi vægt på

  • Et godt og udviklende samarbejde mellem alle faggrupper
  • Høj faglighed og løbende kompetenceudvikling
  • Et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø
  • Som pædagogisk afdelingsleder skal du bl.a. varetage følgende opgaver
  • Faglig ledelse af såvel lærere og pædagoger
  • Forældresamarbejde
  • Udvikling af skolens autismefaglighed og fag-faglighed
  • Tilrettelæggelse og afvikling af div møder, fx lærermøder og netværksmøder
  • Evt. modtagelse af sygemeldinger og vikardækning

Vi søger en pædagogisk afdelingsleder, som

  • Er læreruddannet – gerne med erfaring fra udskoling
  • Har en lederuddannelse og erfaring med faglig ledelse og personaleledelse
  • Har solid viden om autisme
  • Er god til at kommunikere både indadtil og udadtil med forældre og eksterne samarbejdspartnere
  • Har stor arbejdskapacitet, overblik og overskud
  • Kan omsætte strategier og visioner til praksis, som giver mening

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid uden øverste arbejdstid.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst.

Din arbejdstid vil ligge i skolens åbningstid mellem kl. 7-17.

Yderligere information
Du kan få flere oplysninger ved at kontakte skoleleder Lisbet Borup Sommerand på 3366 1800.

For interesserede ansøgere kan der laves aftale om besøg på skolen.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 13. august 2019

Vi forventer at holde 1. samtale den 19. august og 2. samtale den 27. august. Begge dage fra kl. 16.00. Der skal påregnes tid til at udarbejde en case mellem de to ansættelsesrunder.

 

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngSkolen i Peter Vedels GadeKøbenhavn S2019-07-09T01:00:10.7832019-08-12T00:00:00
330061468Afdelingsleder til Styrket Modtagelse i Borgercenter Børn og Unge AmagerBasic Vil du være med til at udvikle Borgercenter Børn og Unge (BBU) Amagers Styrket Modtagelse i fællesskab med 16 engagerede medarbejdere? Har du lyst til at blive en del af en samlet og stærk ledergruppe, hvor lysten til at gå nye veje, skabe gode resultater og have høje ambitioner for udsatte børn og unge driver værket? Socialforvaltningen i Københavns Kommune er som landets største socialforvaltning ambitiøs og går foran på det specialiserede børne- og ungeområde. På Amager har vi siden slutningen af 2018 arbejdet med konceptet Styrket (borger) Modtagelse. Vores ønske er at handle hurtigere og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie hurtigere og mere målrettet råd og vejledning. Vi er i arbejdet i Styrket Modtagelse optaget af at bruge almensektor som løftestang. Det betyder NGO erne, de boligsociale indsatser, folkeskolerne, klubberne og alle de andre superkræfter, der findes lokalt. Amager er en bydel i udvikling med samarbejdsprojekter og velfungerende boligsociale indsatser. Indbyggertallet på 125.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og BBU Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Om opgaven BBU Amager er en af de største af Borgercenter Børn og Unges fem børnefamilieenheder med ca. 165 medarbejdere, som på tværs af faglighed løser opgaver indenfor sagsbehandling, støtteforanstaltninger, rådgivning og administration. BBU Amager har som led i et fremadskuende udviklingsspor besluttet at styrke den samlede borgermodtagelse. Ønsket er at skabe hurtigere handling i forbindelse med modtagelser af underretninger på børn og unge. Det betyder, at BBU Amager med Styrket Modtagelse skaber et endnu stærkere fokus for de børn og unge og deres forældre, som BBU Amager servicerer. Til den opgave har vi brug for en lederkollega, der i samarbejde med 16 medarbejdere kan drive og udvikle og derigennem forme en styrket modtagelse. Nøgleord i den sammenhæng er rettidighed, udvikling, samtidighed, fleksibilitet, hurtig handling og inddragelse af netværk. Du vil blive leder for en gruppe engagerede medarbejdere (vagtgruppe, myndighedssagsbehandlere og sikkerhedsplansmedarbejdere), der har klare metodiske holdninger til de arbejdsopgaver, de udfører i hverdagen, og som arbejder sammen hver dag på at skabe en fælles afdeling, der løser opgaver på forskellig vis. Vores Familierådgivningssatellit i Holmbladsgade, der har fokus på råd og vejledning (§11,2), hører også til i Styrket Modtagelse. Du vil indgå som holdspiller i en stærk ledergruppe, og med dine evner og din viden supplerer du os i forhold til ledelsesopgaver på tværs af BBU Amager. Vi er en ledergruppe med trivsel, mod, stor erfaring og villighed til at hjælpe hinanden. Vi stiller også krav til, at du ønsker at indgå i vores gruppe på en måde, hvor du prioriterer sammenhold, en god diskussion og evnen til at tage et forpligtende ansvar. Hvad kommer du med? Du er dygtig, ambitiøs, talentfuld og tålmodig. Du har måske en akademisk baggrund eller en relevant socialfaglig uddannelse gerne med overbygning lederuddannelse. Du har viden om og erfaring med børnefamilier i udsatte positioner samt indgående kendskab til Servicelovens bestemmelser, og hvad der karakteriserer god forvaltningsskik. Du har god erfaring med personaleledelse, og du ved, at du gennem tydelighed og empati kan understøtte et fagligt og personligt udviklende arbejdsmiljø med høj trivsel. Hvordan opnår du succes i stillingen? En helt central faktor er, at du kan overskue den sammensatte opgaveportefølje, som Styrket Modtagelse er. Du skal ikke kunne løse opgaverne, men du skal have indgående kendskab til lovgivningen samt have et overblik, der kan iværksættes i akutte sager, særligt i vagtsager og sikkerhedsplanssager. Det er vigtigt, at du kan udvise tillid til, at de medarbejdere, der sammen med dig udgør Styrket Modtagelse, kan løse opgaven. Sammen med afdelingens socialfaglige koordinator arbejder du struktureret og kan holde fokus på opgaveløsning og resultater og kan skabe overblik i forhold til at håndtere de kompleksiteter, dilemmaer og udfordringer og muligheder, der præger en Styrket Modtagelse på Børne- og Ungeområdet. Du får bl.a. mulighed for at præge et projekt, der er unikt, og som har positiv bevågenhed i resten af BBU-organisationen at blive leder for en dedikeret afdeling, hvor der qua de forskellige faggrupper er en mængde blandede opgaver og samtidig et stærkt ønske om at arbejde tæt om et fælles mål at blive del af et lederteam, der komplementerer hinanden og samarbejder i en uformel omgangstone at få en lederstilling i en organisation, hvor vi på tværs af enheder arbejder med udviklingen af professionel ledelse i en kompleks velfærdskontekst høj grad af indflydelse og ansvar for din egen opgaveportefølje at grine højt mange gange i løbet af dagen Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Stillingen er med tiltrædelse den 1. oktober 2019. Stillingen er normeret til 37 timer uden fastsat højeste arbejdstid. Vi indhenter referencer og udvidet straffe- og børneattester i forbindelse med ansættelsen. Mere information Du kan få yderligere oplysninger om Styrket Modtagelse og få indblik i forventningerne til vores kommende kollega og afdelingsleder ved at kontakte sikkerhedsplanssagsbehandler Nanna Auken på 5162 5958 eller områdechef Tine Michael-Lindhard på 2977 5052. Du kan også få tilsendt baggrundsmateriale ved at rette henvendelse til socialfaglig koordinator Simone Kjær på 5171 7022. For oplysninger om Børnefamiliecenter København henviser vi til www.kk.dk. Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019 Vi udvælger kandidater fredag den 23. august 2019 og afholder første runde samtaler den 26. august 2019. Anden runde samtaler er den 28. august. 2019. Der vil indgå case og evt. test i forløbet for dig, der går videre til 2. runde.

Vil du være med til at udvikle Borgercenter Børn og Unge (BBU) Amagers Styrket Modtagelse i fællesskab med 16 engagerede medarbejdere? Har du lyst til at blive en del af en samlet og stærk ledergruppe, hvor lysten til at gå nye veje, skabe gode resultater og have høje ambitioner for udsatte børn og unge driver værket?

Socialforvaltningen i Københavns Kommune er som landets største socialforvaltning ambitiøs og går foran på det specialiserede børne- og ungeområde. På Amager har vi siden slutningen af 2018 arbejdet med konceptet Styrket (borger) Modtagelse. Vores ønske er at handle hurtigere og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie hurtigere og mere målrettet råd og vejledning. Vi er i arbejdet i Styrket Modtagelse optaget af at bruge almensektor som løftestang. Det betyder NGO’erne, de boligsociale indsatser, folkeskolerne, klubberne og alle de andre superkræfter, der findes lokalt.

Amager er en bydel i udvikling med samarbejdsprojekter og velfungerende boligsociale indsatser. Indbyggertallet på 125.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og BBU Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os.

Om opgaven
BBU Amager er en af de største af Borgercenter Børn og Unges fem børnefamilieenheder med ca. 165 medarbejdere, som på tværs af faglighed løser opgaver indenfor sagsbehandling, støtteforanstaltninger, rådgivning og administration.

BBU Amager har som led i et fremadskuende udviklingsspor besluttet at styrke den samlede borgermodtagelse. Ønsket er at skabe hurtigere handling i forbindelse med modtagelser af underretninger på børn og unge. Det betyder, at BBU Amager med Styrket Modtagelse skaber et endnu stærkere fokus for de børn og unge og deres forældre, som BBU Amager servicerer. Til den opgave har vi brug for en lederkollega, der i samarbejde med 16 medarbejdere kan drive og udvikle og derigennem forme en styrket modtagelse. Nøgleord i den sammenhæng er rettidighed, udvikling, samtidighed, fleksibilitet, hurtig handling og inddragelse af netværk.

Du vil blive leder for en gruppe engagerede medarbejdere (vagtgruppe, myndighedssagsbehandlere og sikkerhedsplansmedarbejdere), der har klare metodiske holdninger til de arbejdsopgaver, de udfører i hverdagen, og som arbejder sammen hver dag på at skabe en fælles afdeling, der løser opgaver på forskellig vis. Vores Familierådgivningssatellit i Holmbladsgade, der har fokus på råd og vejledning (§11,2), hører også til i Styrket Modtagelse.

Du vil indgå som holdspiller i en stærk ledergruppe, og med dine evner og din viden supplerer du os i forhold til ledelsesopgaver på tværs af BBU Amager. Vi er en ledergruppe med trivsel, mod, stor erfaring og villighed til at hjælpe hinanden. Vi stiller også krav til, at du ønsker at indgå i vores gruppe på en måde, hvor du prioriterer sammenhold, en god diskussion og evnen til at tage et forpligtende ansvar.

Hvad kommer du med?
Du er dygtig, ambitiøs, talentfuld og tålmodig. Du har måske en  akademisk baggrund eller en relevant socialfaglig uddannelse gerne med overbygning/lederuddannelse. Du har viden om og erfaring med børnefamilier i udsatte positioner samt indgående kendskab til Servicelovens bestemmelser, og hvad der karakteriserer god forvaltningsskik. Du har god erfaring med personaleledelse, og du ved, at du gennem tydelighed og empati kan understøtte et fagligt og personligt udviklende arbejdsmiljø med høj trivsel.

Hvordan opnår du succes i stillingen?
En helt central faktor er, at du kan overskue den sammensatte opgaveportefølje, som Styrket Modtagelse er. Du skal ikke kunne løse opgaverne, men du skal have indgående kendskab til lovgivningen samt have et overblik, der kan iværksættes i akutte sager, særligt i vagtsager og sikkerhedsplanssager. Det er vigtigt, at du kan udvise tillid til, at de medarbejdere, der sammen med dig udgør Styrket Modtagelse, kan løse opgaven. Sammen med afdelingens socialfaglige koordinator arbejder du struktureret og kan holde fokus på opgaveløsning og resultater og kan skabe overblik i forhold til at håndtere de kompleksiteter, dilemmaer og udfordringer og muligheder, der præger en Styrket Modtagelse på Børne- og Ungeområdet.

Du får bl.a. mulighed for 

  • at præge et projekt, der er unikt, og som har positiv bevågenhed i resten af BBU-organisationen
  • at blive leder for en dedikeret afdeling, hvor der qua de forskellige faggrupper er en mængde blandede opgaver og samtidig et stærkt ønske om at arbejde tæt om et fælles mål
  • at blive del af et lederteam, der komplementerer hinanden og samarbejder i en uformel omgangstone
  • at få en lederstilling i en organisation, hvor vi på tværs af enheder arbejder med udviklingen af professionel ledelse i en kompleks velfærdskontekst
  • høj grad af indflydelse og ansvar for din egen opgaveportefølje
  • at grine højt mange gange i løbet af dagen

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Stillingen er med tiltrædelse den 1. oktober 2019.

Stillingen er normeret til 37 timer uden fastsat højeste arbejdstid.

Vi indhenter referencer og udvidet straffe- og børneattester i forbindelse med ansættelsen.

Mere information
Du kan få yderligere oplysninger om Styrket Modtagelse og få indblik i forventningerne til vores kommende kollega og afdelingsleder ved at kontakte sikkerhedsplanssagsbehandler Nanna Auken på 5162 5958 eller områdechef Tine Michael-Lindhard på 2977 5052.

Du kan også få tilsendt baggrundsmateriale ved at rette henvendelse til socialfaglig koordinator Simone Kjær på 5171 7022.

For oplysninger om Børnefamiliecenter København henviser vi til www.kk.dk.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019
Vi udvælger kandidater fredag den 23. august 2019 og afholder første runde samtaler den 26. august 2019. Anden runde samtaler er den 28. august. 2019. Der vil indgå case og evt. test i forløbet for dig, der går videre til 2. runde.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Amager - AdministrationKøbenhavn S2019-07-18T02:00:21.3802019-08-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Engageret afdelingsleder til ny afdeling for yngre med demens på Center for Demens - Lindehusene

Center for Demens - Lindehusene

København N
Er du god til relationer og samarbejde på tværs? Kan du lede ildsjæle og samtidig holde hovedet koldt? Vi søger en afdelingsleder til at lede 25 dygtige medarbejdere og sikre høj kvalitet og faglighed til gavn for borgere og pårørende. Vi er et nyt ...
Indrykket:16. juli 2019
Udløbsdato:14. august 2019

Afdelingsleder til Friluftskolen - en specialklasserække på Skolen ved Sundet

Skolen ved Sundet

København S
Har du ledelseserfaring, er du læreruddannet og har du erfaring indenfor specialområdet? Skolen ved Sundet søger en afdelingsleder til Friluftskolen fra 1. oktober 2019. Om Skolen ved Sundet Skolen ved Sundet er beliggende på Amager i området omkrin...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:13. august 2019

Ambitiøs og engageret administrativ afdelingsleder til Poppelbo/Lærkebo

Poppelbo, Lærkebo, Aktivitetscenter Brønshøj

Brønshøj
Brænder du for at arbejde med administrativ ledelse, også dér hvor personale og borgere er og ikke kun bag et skrivebord? Så er rollen som administrativ afdelingsleder på plejehjemmene Poppelbo og Lærkebo måske noget for dig? En af vores meget dygti...
Indrykket:9. juli 2019
Udløbsdato:23. juli 2019

Pædagogisk afdelingsleder med souscheffunktion til Skolen i Peter Vedels Gade

Skolen i Peter Vedels Gade

København S
Vores pædagogiske afdelingsleder går på pension, så hvis du er læreruddannet og har erfaring med ledelse og autisme, har vi en ledig stilling til et spændende og alsidigt job fra den 1. oktober 2019. Skolen i Peter Vedels Gade er en specialskole med...
Indrykket:9. juli 2019
Udløbsdato:12. august 2019

Afdelingsleder til Styrket Modtagelse i Borgercenter Børn og Unge Amager

BBU Amager - Administration

København S
Vil du være med til at udvikle Borgercenter Børn og Unge (BBU) Amagers Styrket Modtagelse i fællesskab med 16 engagerede medarbejdere? Har du lyst til at blive en del af en samlet og stærk ledergruppe, hvor lysten til at gå nye veje, skabe gode resu...
Indrykket:18. juli 2019
Udløbsdato:21. august 2019