Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skov- og naturmedarbejder

Natur og Vand søger snarest muligt en ny kollega i en fast stilling, der skal varetage opgaver inden for drift af kommunale arealer, med hovedvægt på skov- og naturområder.
 
Natur og Vand har 27 medarbejdere og er en del af Teknik & Miljø forvaltningen. Vi varetager Viborg Kommunes opgaver med drikkevand, overfladevand, spildevand, beskyttet natur, drift, pleje og udvikling af naturarealer samt kommunens parker og skove. Området er opdelt i 4 selvstyrende teams, hvor den enkelte medarbejder har råderum og muligheder for at påvirke tilrettelæggelse og løsning af arbejdsopgaverne.
 
Du vil blive en del af team Natur og Parker, der bl.a. varetager opgaver inden for drift af parker, skove og naturarealer, pleje af fredede arealer og diverse anlægsopgaver og udviklingsprojekter.
 
Dine arbejdsopgaver
Du vil indgå i teamets opgaver med arealforvaltning, med primært fokus på drift og forvaltning af kommunens ca. 1000 ha. skov og naturarealer, hvoraf en del er bynære og meget benyttede af publikum. 

  • Drift af skov- og naturarealer, herunder hugstplanlægning og entreprenørstyring.
  • Styre mindre anlægsprojekter vedrørende publikumsfaciliteter på fortrinsvis kommunale skov- og naturarealer.
  • Naturpleje på fredede arealer.
  • Samarbejde med bruger og interesseorganisationer omkring udvikling af faciliteter.
  • Projektledelse og deltagelse i partnerskabsprojekter omkring kommunale arealer.
  • Deltage i tværfaglige kommunale projekter omkring udvikling af områderne.
  • Ansvarlig for jagtudlejning og rågebekæmpelse (udføres af jagtforeninger).
  • Udarbejde oplæg til politikerne i relation til arealernes anvendelse.
  • Udarbejdelse af materiale til formidling på hjemmeside og lignende.
Dine kvalifikationer
Det er en forudsætning, at du har lyst og evne til at arbejde i en politisk ledet organisation og har blik for forvaltningens samlede opgaver og formål. Vi forventer, at dine personlige kompetencer gør, at du:
  • er god til at kommunikere i både skrift og tale,
  • har flair for borgerkontakt,
  • er engageret, arbejder systematisk og selvstændigt og tager ansvar for dine opgaver,
  • kan tænke i driftsmæssige opgaver på en rationel måde,
  • går efter at skabe resultater i samarbejde med interne og eksterne parter/borgere,
  • har kørekort.
På det faglige område vægter vi følgende kvalifikationer:  
  • Du har erfaring med skovdrift, publikumsfaciliteter og samskabelse.
  • Du har erfaring med naturpleje og viden om naturplejemetoder.
  • Du har kendskab til GIS.
  • Du har relevant uddannelse som skov- og landskabsingeniør, forstkandidat eller lignende. 
Vi tilbyder
  • et arbejde i en værdibaseret organisation, hvor de 4 personalepolitiske værdier er mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod,
  • en ambitiøs og spændende arbejdsplads med højt aktivitetsniveau og faglige udfordringer,
  • et godt fagligt og socialt miljø med engagerede kollegaer med humoristisk sans og en uformel omgangstone med respekt for hinanden,
  • en administrativ organisation i bevægelse og placeret i et flot og moderne rådhus med åbne kontormiljøer og god kantine.
 
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte
Chef for Natur og Vand, Jørgen Jørgensen, tlf. 87 87 55 69.
 
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder lokal forhandling. Arbejdstiden er 37 timer om ugen (flextid), og stillingen er omfattet af aftale om ”Ny Løn”. Den fysiske placering er Prinsens Alle 5, 8800 Viborg.
 
Vi skal have din ansøgning senest mandag den 17. juni 2019 kl. 12.00.
 
Vi forventer, at der er ansættelsessamtaler onsdag og torsdag i uge 26.
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330032089Phoenix-8f90f7a412019-06-04T00:00:00Skov- og naturmedarbejderNatur og Vand søger snarest muligt en ny kollega i en fast stilling, der skal varetage opgaver inden for drift af kommunale arealer, med hovedvægt på skov- og naturområder.
 
Natur og Vand har 27 medarbejdere og er en del af Teknik & Miljø forvaltningen. Vi varetager Viborg Kommunes opgaver med drikkevand, overfladevand, spildevand, beskyttet natur, drift, pleje og udvikling af naturarealer samt kommunens parker og skove. Området er opdelt i 4 selvstyrende teams, hvor den enkelte medarbejder har råderum og muligheder for at påvirke tilrettelæggelse og løsning af arbejdsopgaverne.
 
Du vil blive en del af team Natur og Parker, der bl.a. varetager opgaver inden for drift af parker, skove og naturarealer, pleje af fredede arealer og diverse anlægsopgaver og udviklingsprojekter.
 
Dine arbejdsopgaver
Du vil indgå i teamets opgaver med arealforvaltning, med primært fokus på drift og forvaltning af kommunens ca. 1000 ha. skov og naturarealer, hvoraf en del er bynære og meget benyttede af publikum. 
  • Drift af skov- og naturarealer, herunder hugstplanlægning og entreprenørstyring.
  • Styre mindre anlægsprojekter vedrørende publikumsfaciliteter på fortrinsvis kommunale skov- og naturarealer.
  • Naturpleje på fredede arealer.
  • Samarbejde med bruger og interesseorganisationer omkring udvikling af faciliteter.
  • Projektledelse og deltagelse i partnerskabsprojekter omkring kommunale arealer.
  • Deltage i tværfaglige kommunale projekter omkring udvikling af områderne.
  • Ansvarlig for jagtudlejning og rågebekæmpelse (udføres af jagtforeninger).
  • Udarbejde oplæg til politikerne i relation til arealernes anvendelse.
  • Udarbejdelse af materiale til formidling på hjemmeside og lignende.
Dine kvalifikationer
Det er en forudsætning, at du har lyst og evne til at arbejde i en politisk ledet organisation og har blik for forvaltningens samlede opgaver og formål. Vi forventer, at dine personlige kompetencer gør, at du:
  • er god til at kommunikere i både skrift og tale,
  • har flair for borgerkontakt,
  • er engageret, arbejder systematisk og selvstændigt og tager ansvar for dine opgaver,
  • kan tænke i driftsmæssige opgaver på en rationel måde,
  • går efter at skabe resultater i samarbejde med interne og eksterne parter/borgere,
  • har kørekort.
På det faglige område vægter vi følgende kvalifikationer:  
  • Du har erfaring med skovdrift, publikumsfaciliteter og samskabelse.
  • Du har erfaring med naturpleje og viden om naturplejemetoder.
  • Du har kendskab til GIS.
  • Du har relevant uddannelse som skov- og landskabsingeniør, forstkandidat eller lignende. 
Vi tilbyder
  • et arbejde i en værdibaseret organisation, hvor de 4 personalepolitiske værdier er mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod,
  • en ambitiøs og spændende arbejdsplads med højt aktivitetsniveau og faglige udfordringer,
  • et godt fagligt og socialt miljø med engagerede kollegaer med humoristisk sans og en uformel omgangstone med respekt for hinanden,
  • en administrativ organisation i bevægelse og placeret i et flot og moderne rådhus med åbne kontormiljøer og god kantine.
 
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte
Chef for Natur og Vand, Jørgen Jørgensen, tlf. 87 87 55 69.
 
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder lokal forhandling. Arbejdstiden er 37 timer om ugen (flextid), og stillingen er omfattet af aftale om ”Ny Løn”. Den fysiske placering er Prinsens Alle 5, 8800 Viborg.
 
Vi skal have din ansøgning senest mandag den 17. juni 2019 kl. 12.00.
 
Vi forventer, at der er ansættelsessamtaler onsdag og torsdag i uge 26.
 
 

2019-06-18T00:51:22.177 Natur og Vand søger snarest muligt en ny kollega i en fast stilling, der skal varetage opgaver inden for drift af kommunale arealer, med hovedvægt på skov- og naturområder. Natur og Vand har 27 medarbejdere og er en del af Teknik Miljø forvaltningen. Vi varetager Viborg Kommunes opgaver med drikkevand, overfladevand, spildevand, beskyttet natur, drift, pleje og udvikling af naturarealer samt kommunens parker og skove. Området er opdelt i 4 selvstyrende teams, hvor den enkelte medarbejder har råderum og muligheder for at påvirke tilrettelæggelse og løsning af arbejdsopgaverne. Du vil blive en del af team Natur og Parker, der bl.a. varetager opgaver inden for drift af parker, skove og naturarealer, pleje af fredede arealer og diverse anlægsopgaver og udviklingsprojekter. Dine arbejdsopgaver Du vil indgå i teamets opgaver med arealforvaltning, med primært fokus på drift og forvaltning af kommunens ca. 1000 ha. skov og naturarealer, hvoraf en del er bynære og meget benyttede af publikum. Drift af skov- og naturarealer, herunder hugstplanlægning og entreprenørstyring.Styre mindre anlægsprojekter vedrørende publikumsfaciliteter på fortrinsvis kommunale skov- og naturarealer.Naturpleje på fredede arealer.Samarbejde med bruger og interesseorganisationer omkring udvikling af faciliteter.Projektledelse og deltagelse i partnerskabsprojekter omkring kommunale arealer.Deltage i tværfaglige kommunale projekter omkring udvikling af områderne.Ansvarlig for jagtudlejning og rågebekæmpelse (udføres af jagtforeninger).Udarbejde oplæg til politikerne i relation til arealernes anvendelse.Udarbejdelse af materiale til formidling på hjemmeside og lignende.Dine kvalifikationer Det er en forudsætning, at du har lyst og evne til at arbejde i en politisk ledet organisation og har blik for forvaltningens samlede opgaver og formål. Vi forventer, at dine personlige kompetencer gør, at du:er god til at kommunikere i både skrift og tale,har flair for borgerkontakt,er engageret, arbejder systematisk og selvstændigt og tager ansvar for dine opgaver,kan tænke i driftsmæssige opgaver på en rationel måde,går efter at skabe resultater i samarbejde med interne og eksterne parter borgere,har kørekort.På det faglige område vægter vi følgende kvalifikationer: Du har erfaring med skovdrift, publikumsfaciliteter og samskabelse.Du har erfaring med naturpleje og viden om naturplejemetoder.Du har kendskab til GIS.Du har relevant uddannelse som skov- og landskabsingeniør, forstkandidat eller lignende. Vi tilbyderet arbejde i en værdibaseret organisation, hvor de 4 personalepolitiske værdier er mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod,en ambitiøs og spændende arbejdsplads med højt aktivitetsniveau og faglige udfordringer,et godt fagligt og socialt miljø med engagerede kollegaer med humoristisk sans og en uformel omgangstone med respekt for hinanden,en administrativ organisation i bevægelse og placeret i et flot og moderne rådhus med åbne kontormiljøer og god kantine. Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte Chef for Natur og Vand, Jørgen Jørgensen, tlf. 87 87 55 69. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder lokal forhandling. Arbejdstiden er 37 timer om ugen (flextid), og stillingen er omfattet af aftale om Ny Løn . Den fysiske placering er Prinsens Alle 5, 8800 Viborg. Vi skal have din ansøgning senest mandag den 17. juni 2019 kl. 12.00. Vi forventer, at der er ansættelsessamtaler onsdag og torsdag i uge 26.11jobnet8f90f7a4100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=24aee73e-ea99-48d8-ac73-f289a4acda240EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborgEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandViborg3535581Teknik & Miljø11Prinsens Alle 58800ViborgDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent767907JobNet4995863499586310027-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f90f7a4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f90f7a4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f90f7a4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8f90f7a4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/6.jpgSkov- og naturmedarbejder12007991Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration361932278noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330128334Akademisk medarbejder til Klima, Ressourcer og Grøn OmstillingBasic I vores kontor for Klima, Ressourcer og Grøn Omstilling går det rigtig stærkt. Klimaet påvirker os på rigtig mange måder vejret ændrer sig og vi må tilpasse os. Samfundet skal omstille sig til en ny og grøn dagsorden. Det er ikke bare sådan lige det kræver en gedigen arbejdsindsats, hvor Region Midtjylland, sammen med kommunerne, spiller en rolle i tilpasningen af de ændrede klimaforhold. Vi vil være med til at sikre samfundets værdier og vores fælles fremtid.Derfor søger vi en engageret, ansvarlig og selvstændigt arbejdende akademiker, der har et indgående kendskab til området gennem nuværende og tidligere beskæftigelser.Du tilknyttes igangværende og fremtidige projekter relateret til klimatilpasning og andre vandrelaterede projekter. I øjeblikket arbejder Team Klima og Vand med forebyggelse af og tilpasning til klimaforandringerne i partnerskaber med centrale aktører. Vi har lige nu tre aktive projekter: Coast to Coast Climate Challenge (C2C CC). TopSoil. C5A. Region Midtjylland er leadpartner i de to førstnævnte projekter og som sådan ansvarlig for gennemførelse af en række store og mindre arrangementer (eks. fagdage, workshops, temadage, studieture, konferencer). Endvidere sikrer vi i regionen projektledelse og servicering af partnerskaberne. Vi arbejder i partnerskaber både regionalt, nationalt og internationalt med henblik på, at udnytte synergier og viden på tværs. Flere projekter er på vej inden for samme emneområde.Da Team Klima og Vand er en forholdsvis ung organisation, er vi samtidig i en løbende udvikling, hvor vi i samarbejde med vores partnere, ønsker at skabe nye spændende projekter. En opgave der kræver et stærkt netværk og indgående viden omkring samfundsmæssige behov på området samt en værktøjskasse fuld af processer og redskaber, der kan bringes i anvendelse.Du vil komme til at arbejde bredt i teamet, herunder med projektledelse for nye projekter, udvikling af nye projekter i samarbejde med vores partnere og øvrige teammedlemmer. Du vil også komme til at indgå i almindeligt forefaldende arbejde, som er med til at få hjulene i teamet til at dreje rundt til gavn for kollegaer og partnerskaber.Kort om vores eksisterende projekter:C2C CC er et klimatilpasningsprojekt med 31 midtjyske partnere og 20 støttende aktører fra hele landet. C2C CC består af 24 delprojekter, der tilsammen arbejder med klimatilpasning i hele vandkredsløbet. Det er stort set alene brainwork, herunder processer, workshops og dialog. Projektet strækker sig over perioden fra 1. november 2016 til 31. december 2022.Projektet er støttet af EU& 39 s LIFE program som et LIFE IP. Læs mere på: www.c2ccc.eu.TopSoil er et projekt med samarbejde på tværs af aktører i Nordsøregionen. Projektet har til formål at undersøge bæredygtige løsninger og muligheder, med henblik på forbedring af vandkvalitet samt håndtering af overskydende eller mangel på grundvand. Der arbejdes med miljømæssige, økonomiske og humanistisk helhedsorienterede løsninger, som identificeres indenfor eksempelvis vandforsyning, landbrug og fysisk planlægning. Læs mere på: https: northsearegion.eu topsoil .Projektet strækker sig over perioden 1. december 2015 til 1. maj 2020 og er støttet af EU& 39 s InterReg program for Nordsøen. Vi har søgt om forlængelse af projektet til 2021.Projektet, Cluster for Cloud to Coast Climate Change Adaptation (C5A) er ligesom TopSoil et samarbejdes projekt på tværs af aktører i Nordsøregionen. Formålet med projektet er at udvikle en metode, Cloud to Coast (C2C), der skal bidrage til en effektiv tilpasning til de fysiske, sociale og økonomiske påvirkninger, som fremtidige oversvømmelser, forårsaget af klimaforandringerne, vil kunne medføre. Metoden udvikles på baggrund af viden og resultater fra 7 Interreg NSR projekter, deriblandt TopSoil for at sikre, at den er evidensbaseret og praktisk orienteret.Projekter strækker sig over perioden 1. januar 2019 til 31. december 2021 og er støttet af EU s Interreg program for Nordsøen.Læs mere på: https: northsearegion.eu c5a Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet: at udvikle nye projekter og udarbejde fondsansøgninger i samarbejde med teamet projektledelse af nye projekter at assistere projektledelse på TopSoil under nuværende projektleders delvise orlov indtil august 2020 at deltage i overvågning og drift af projekterne generelt at samarbejde med vores eksisterende og nye netværk partnere at arrangere besøg i ind- og udland for såvel sekretariat som partnerskab, herunder studieture, konferencer og projektbesøg generel tilrettelæggelse og afholdelse af workshops, temadage mv. Herudover skal du indgå i den daglige drift ved deltagelse i mødeaktivitet, referatskrivning, sparring på programmer for arrangementer, kommunikation mv. Det vil være en klar fordel, hvis du har solid erfaring med klimatilpasning og indgående kendskab til i hvert fald dele af vandets kredsløb.Vi forventer, at du: har en relevant akademisk uddannelse (f.eks. geolog, ingeniør, metrolog, biolog) har solid erfaring inden for området klimatilpasning og vand men også med projektledelse har et godt sprog i skrift og tale på dansk og engelsk har et drive der kan udvikle, igangsætte og implementere initiativer har et stort og bredt netværk på området er serviceminded og ikke bange for at tage initiativer er god til at skabe overblik med et samtidigt blik for detaljen er nysgerrig og opfanger gode ideer, behov og ønsker er god til at facilitere netværk og til at styrke oplevelsen af fællesskab har kandidatens metode til at sætte sig ind i nye fagområder og problemstillinger evner til at se muligheder frem for begrænsninger evner til at strukturere og prioritere. Hvem er vi? Klima og Vand Teamet udgør, sammen med to andre teams, Kontor for Klima, Ressourcer og Grøn Omstilling med i alt 27 medarbejdere. Kontoret er et af fire kontorer i Regional Udvikling. Kontoret arbejder med omstilling til vedvarende energi og cirkulær økonomi, med klimatilpasning inden for vand og med bæredygtig indvinding og råstofplanlægning og tilladelser. Vi arbejder tværfagligt i en politisk ledet organisation, hvor vores opgaver er at omsætte regionsrådets mål til praksis. Vi indgår løbende i forskellige EU-støttede aktiviteter.Ansættelsesvilkår:Stillingen som akademisk medarbejder er en fast stilling på fuld tid. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.Ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 50 og 51.Mere information:Du er velkommen til at kontakte Kontorchef Rolf Johnsen, 29 62 08 30 Teamleder Henrik Vest Sørensen, 40 40 02 85 Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.I vores kontor for Klima, Ressourcer og Grøn Omstilling går det rigtig stærkt. Klimaet påvirker os på rigtig mange måder – vejret ændrer sig og vi må tilpasse os. Samfundet skal omstille sig til en ny og grøn dagsorden. Det er ikke bare sådan lige – det kræver en gedigen arbejdsindsats, hvor Region Midtjylland, sammen med kommunerne, spiller en rolle i tilpasningen af de ændrede klimaforhold. Vi vil være med til at sikre samfundets værdier og vores fælles fremtid.
Derfor søger vi en engageret, ansvarlig og selvstændigt arbejdende akademiker, der har et indgående kendskab til området gennem nuværende og tidligere beskæftigelser.
Du tilknyttes igangværende og fremtidige projekter relateret til klimatilpasning og andre vandrelaterede projekter. I øjeblikket arbejder Team Klima og Vand med forebyggelse af og tilpasning til klimaforandringerne i partnerskaber med centrale aktører. Vi har lige nu tre aktive projekter:
  •  Coast to Coast Climate Challenge (C2C CC).
  • TopSoil.
  • C5A.
Region Midtjylland er leadpartner i de to førstnævnte projekter og som sådan ansvarlig for gennemførelse af en række store og mindre arrangementer (eks. fagdage, workshops, temadage, studieture, konferencer). Endvidere sikrer vi i regionen projektledelse og servicering af partnerskaberne. Vi arbejder i partnerskaber både regionalt, nationalt og internationalt med henblik på, at udnytte synergier og viden på tværs. Flere projekter er på vej inden for samme emneområde.

Da Team Klima og Vand er en forholdsvis ung organisation, er vi samtidig i en løbende udvikling, hvor vi i samarbejde med vores partnere, ønsker at skabe nye spændende projekter. En opgave der kræver et stærkt netværk og indgående viden omkring samfundsmæssige behov på området samt en værktøjskasse fuld af processer og redskaber, der kan bringes i anvendelse.

Du vil komme til at arbejde bredt i teamet, herunder med projektledelse for nye projekter, udvikling af nye projekter i samarbejde med vores partnere og øvrige teammedlemmer. Du vil også komme til at indgå i almindeligt forefaldende arbejde, som er med til at få hjulene i teamet til at dreje rundt til gavn for kollegaer og partnerskaber.
Kort om vores eksisterende projekter:

C2C CC er et klimatilpasningsprojekt med 31 midtjyske partnere og 20 støttende aktører fra hele landet. C2C CC består af 24 delprojekter, der tilsammen arbejder med klimatilpasning i hele vandkredsløbet. Det er stort set alene brainwork, herunder processer, workshops og dialog. Projektet strækker sig over perioden fra 1. november 2016 til 31. december 2022.
Projektet er støttet af EU's LIFE program som et LIFE IP. Læs mere på: www.c2ccc.eu.

TopSoil er et projekt med samarbejde på tværs af aktører i Nordsøregionen. Projektet har til formål at undersøge bæredygtige løsninger og muligheder, med henblik på forbedring af vandkvalitet samt håndtering af overskydende eller mangel på grundvand. Der arbejdes med miljømæssige, økonomiske og humanistisk helhedsorienterede løsninger, som identificeres indenfor eksempelvis vandforsyning, landbrug og fysisk planlægning. Læs mere på: https://northsearegion.eu/topsoil/.
Projektet strækker sig over perioden 1. december 2015 til 1. maj 2020 og er støttet af EU's InterReg program for Nordsøen. Vi har søgt om forlængelse af projektet til 2021.

Projektet, Cluster for Cloud to Coast Climate Change Adaptation (C5A) er ligesom TopSoil et samarbejdes projekt på tværs af aktører i Nordsøregionen. Formålet med projektet er at udvikle en metode, Cloud to Coast (C2C), der skal bidrage til en effektiv tilpasning til de fysiske, sociale og økonomiske påvirkninger, som fremtidige oversvømmelser, forårsaget af klimaforandringerne, vil kunne medføre. Metoden udvikles på baggrund af viden og resultater fra 7 Interreg NSR projekter, deriblandt TopSoil for at sikre, at den er evidensbaseret og praktisk orienteret.
Projekter strækker sig over perioden 1. januar 2019 til 31. december 2021 og er støttet af EU´s Interreg program for Nordsøen.
Læs mere på: https://northsearegion.eu/c5a/

Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet:
  • at udvikle nye projekter og udarbejde fondsansøgninger i samarbejde med teamet
  • projektledelse af nye projekter
  • at assistere projektledelse på TopSoil under nuværende projektleders delvise orlov indtil august 2020
  • at deltage i overvågning og drift af projekterne generelt
  • at samarbejde med vores eksisterende og nye netværk/partnere
  • at arrangere besøg i ind- og udland for såvel sekretariat som partnerskab, herunder studieture, konferencer og projektbesøg
  • generel tilrettelæggelse og afholdelse af workshops, temadage mv.
Herudover skal du indgå i den daglige drift ved deltagelse i mødeaktivitet, referatskrivning, sparring på programmer for arrangementer, kommunikation mv. Det vil være en klar fordel, hvis du har solid erfaring med klimatilpasning og indgående kendskab til i hvert fald dele af vandets kredsløb.

Vi forventer, at du:
  • har en relevant akademisk uddannelse (f.eks. geolog, ingeniør, metrolog, biolog)
  • har solid erfaring inden for området "klimatilpasning og vand" men også med projektledelse
  • har et godt sprog i skrift og tale på dansk og engelsk
  • har et drive der kan udvikle, igangsætte og implementere initiativer
  • har et stort og bredt netværk på området
  • er serviceminded og ikke bange for at tage initiativer
  • er god til at skabe overblik med et samtidigt blik for detaljen
  • er nysgerrig og opfanger gode ideer, behov og ønsker
  • er god til at facilitere netværk og til at styrke oplevelsen af fællesskab
  • har kandidatens metode til at sætte sig ind i nye fagområder og problemstillinger
  • evner til at se muligheder frem for begrænsninger
  • evner til at strukturere og prioritere.
Hvem er vi? 
Klima og Vand Teamet udgør, sammen med to andre teams, Kontor for Klima, Ressourcer og Grøn Omstilling med i alt 27 medarbejdere. Kontoret er et af fire kontorer i Regional Udvikling. Kontoret arbejder med omstilling til vedvarende energi og cirkulær økonomi, med klimatilpasning inden for vand og med bæredygtig indvinding og råstofplanlægning og tilladelser. Vi arbejder tværfagligt i en politisk ledet organisation, hvor vores opgaver er at omsætte regionsrådets mål til praksis. Vi indgår løbende i forskellige EU-støttede aktiviteter.

Ansættelsesvilkår:
Stillingen som akademisk medarbejder er en fast stilling på fuld tid. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 50 og 51.

Mere information:
Du er velkommen til at kontakte
  • Kontorchef Rolf Johnsen, 29 62 08 30
  • Teamleder Henrik Vest Sørensen, 40 40 02 85

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


 

ORS/Small/aaf61134_logo.gifKontoret for Klima, Ressourcer og Grøn OmstillingViborg2019-11-21T10:00:19.0902019-12-10T00:00:00
330128788Senior Embedded Software Developer Basic PlatformRobot What do we offer? Would you like to participate in developing the future technologies within software for Grundfos products? Then join the SW Building Blocks - Basic Platform department in Bjerringbro. We are responsible for developing embedded software focusing on generic features close to hardware like sensors and protocol software including 3rd party software integration. You will be part of a self driven, agile software team of 10 and report to Manager, Erik Adam Schulz Laursen: You will join a team of experienced specialists who both complement and challenge each other, to continuously do better and develop the best solutions Erik says. What is the job about? Your key tasks will be to develop, integrate and maintain embedded features and technologies written in C as well as specify and analyse technical embedded software features and requirements. Your work is closely related to our hardware (products), and you will participate in the complete development cycle from analysis and design over coding and unit test to system testing and verification. You collaborate with colleagues in both Denmark and India. As such, you could travel up to 10 day per year to other Grundfos locations. The technical challenge in this position lies in applying a solid understanding of systems and protocol collaboration in the solutions you develop. Another interesting challenge will be to work globally, across different cultures , Erik explains. What do you need to apply? You are an experienced Embedded Software Developer with C C knowledge. Experience with distributed embedded system design and agile SW development is an advantage. You have good English skills verbally and in writing. You have a strong profile within embedded SW development and thrive in a clear cut developer role. Equally important, you work well in a team where you actively contribute to challenging perspectives and solutions, Additional information Please, don t hesitate to call Erik, if you have questions or want to know more about the position. He can be reached on 45 87 51 94 15. If this job sounds appealing to you, please send your resume and cover letter today and no later than 10 December 2019 by clicking on Apply . We expect interviews to be held on the 18th December 2019. We look forward to hearing from you.

What do we offer?

Would you like to participate in developing the future technologies within software for Grundfos' products?

Then join the SW Building Blocks - Basic Platform department in Bjerringbro. We are responsible for developing embedded software focusing on generic features close to hardware like sensors and protocol software including 3rd party software integration.  You will be part of a self driven, agile software team of 10 and report to Manager, Erik Adam Schulz Laursen:

“You will join a team of experienced specialists who both complement and challenge each other, to continuously do better and develop the best solutions“  Erik says.

What is the job about?

Your key tasks will be to develop, integrate and maintain embedded features and technologies written in C as well as specify and analyse technical embedded software features and requirements. Your work is closely related to our hardware (products), and you will participate in the complete development cycle from analysis and design over coding and unit test to system testing and verification. You collaborate with colleagues in both Denmark and India. As such, you could travel up to 10 day per year to other Grundfos locations.

“The technical challenge in this position lies in applying a solid understanding of systems and protocol collaboration in the solutions you develop. Another interesting challenge will be to work globally, across different cultures”, Erik explains.

What do you need to apply?

You are an experienced Embedded Software Developer with C/C++ knowledge.  Experience with distributed embedded system design and agile SW development is an advantage. You have good English skills verbally and in writing.

”You have a strong profile within embedded SW development and thrive in a clear cut developer role. Equally important, you work well in a team where you actively contribute to challenging perspectives and solutions,”

Additional information

Please, don’t hesitate to call Erik, if you have questions or want to know more about the position. He can be reached on +45 87 51 94 15.

If this job sounds appealing to you, please send your resume and cover letter today and no later than 10 December 2019 by clicking on “Apply”. We expect interviews to be held on the 18th December 2019.

We look forward to hearing from you.

GRUNDFOS HOLDING A/SBjerringbro2019-11-21T00:00:002019-12-12T00:00:00
330128773Software Developer with focus on testRobot What do we offer? Would you like to develop and implement test and automation processes for Grundfos? And challenge how we perform tests? Then Join the SW Building Blocks - Basic Platform department in Bjerringbro. We are responsible for developing embedded software focusing on generic features close to hardware like sensors and protocol software including 3rd party software integration. You will be part of a self driven, agile software team of 10 and report to Manager, Erik Adam Schulz Laursen: You will join a team of experienced specialists who both complement and challenge each other to continuously do better and develop the best solutions, Erik says. What is the job about? Your primary role is to develop and maintain test systems in which automation is essential. In doing so, you analyse technical embedded software features and requirements and specify test cases accordingly. Further, you develop and maintain test scripts (java scripts, C and python) for testing software. Another part of your job is to participate in building up and maintaining our Continuous Integration set-ups as well as participate in automation of the Software Build and Test process. You collaborate with colleagues in both Denmark and India. As such, you could travel up to 10 day per year to other Grundfos locations. Test automation is a key focus area for us, so you will have an interesting challenge in implementing test and participate in the automation process. Another interesting challenge will be to work globally, across different cultures , Erik explains. What do you need to apply? You may be newly graduated with a Master s in Science or Engineering or an experienced developer within embedded programming and testing. This is preferably paired with experience within Continuous Integration and Delivery as well as agile SW development and test. You have good English skills verbally and in writing. If you are newly graduate, please also supply relevant diplomas. You have a strong technical profile within test and you work with high focus on structure and quality. Further, you work well in a team where you actively contribute to challenging perspectives and solutions, Erik says. Additional information Please, don t hesitate to call Erik, if you have questions or want to know more about the position. He can be reached on 45 87 51 94 15. If this job sounds appealing to you, please send your resume and cover letter today and no later than 10 December 2019 by clicking on Apply . We expect interviews to be held on an ongoing basis. We look forward to hearing from you.

What do we offer?

Would you like to develop and implement test and automation processes for Grundfos? And challenge how we perform tests?  

Then Join the SW Building Blocks - Basic Platform department in Bjerringbro. We are responsible for developing embedded software focusing on generic features close to hardware like sensors and protocol software including 3rd party software integration.  You will be part of a self driven, agile software team of 10 and report to Manager, Erik Adam Schulz Laursen:

“You will join a team of experienced specialists who both complement and challenge each other to continuously do better and develop the best solutions,“ Erik says.

What is the job about?

Your primary role is to develop and maintain test systems in which automation is essential. In doing so, you analyse technical embedded software features and requirements and specify test cases accordingly. Further, you develop and maintain test scripts (java scripts, C and python) for testing software. Another part of your job is to participate in building up and maintaining our Continuous Integration set-ups as well as participate in automation of the Software Build and Test process. You collaborate with colleagues in both Denmark and India. As such, you could travel up to 10 day per year to other Grundfos locations.

“Test automation is a key focus area for us, so you will have an interesting challenge in implementing test and participate in the automation process. Another interesting challenge will be to work globally, across different cultures”, Erik explains.

What do you need to apply?

You may be newly graduated with a Master’s in Science or Engineering or an experienced developer within embedded programming and testing. This is preferably paired with experience within Continuous Integration and Delivery as well as agile SW development and test.  You have good English skills verbally and in writing. If you are newly graduate, please also supply relevant diplomas.

”You have a strong technical profile within test and you work with high focus on structure and quality. Further, you work well in a team where you actively contribute to challenging perspectives and solutions,” Erik says.

Additional information

Please, don’t hesitate to call Erik, if you have questions or want to know more about the position. He can be reached on +45 87 51 94 15.

If this job sounds appealing to you, please send your resume and cover letter today and no later than 10 December 2019 by clicking on “Apply”. We expect interviews to be held on an ongoing basis.

We look forward to hearing from you.

GRUNDFOS HOLDING A/SBjerringbro2019-11-21T00:00:002019-12-10T00:00:00
330111909IT IoT ConsultantRobot What do we offer? Can you envision yourself working for a company that makes a difference for millions of people around the world every day? A company where you will be part of building an industry leading customer experience across digital touch points and digital offerings? A company on a digital transformation journey enabling IoT technology to create business value for customers and end-users? At Grundfos we are increasing our focus on our IoT solution, and you may now have a chance to join IS IoT Solutions where you will help lifting an already strong brand to the next level. You will refer to Senior Manager and Head of IS IoT Solutions, Henrik R. Fløe. You will be an important part of a dynamic team where we team up in order to succed. We work in an agile ways and develop the future IoT solutions for Grundfos customers and end-user. We do this in very close collaboration with our colleagues from the entire organization. We are passionate about making a difference, creating value and exploring the full potential of what IoT technology can deliver, enabled by a strong Grundfos brand and products. What is the job about? We are not afraid to say that we are ahead of digital development, and we invite you to be part of setting the agenda for digital product development in Grundfos. We build our solution on MS Azure IoT Suite, so you will be working with applications like Azure IoT Hub. We work directly with Microsoft, so you will get your hands on the latest technologies some not even released yet and make your influence count in the process. Your role as a consultant will be to work closely together with our colleagues in Grundfos. You will be centred as the main contact person in the collaboration with our business and IS colleagues. You will be bridging business requirements and IS capabilities of our IoT platform, in order of making solutions that create business value for customers and end-users. Grundfos is as a truly global organisation represented in 65 countries. You will therefore be working with colleagues globally. This position is preferable to be in our head office in Bjerringbro. What do you need to apply? You have an engineering or computer science degree with good exposure to digital technologies. You have a huge believe in, that you through teamwork can make a different for Grundfos in the area of IoT. Whether you already have Knowledge within the area technologies or not Skills interest in the pump, working with the data from the pumps or building applications on the platform you might now have a chance of joining our team. On a personal level, you are passionate, ambitious and have a strong drive to deliver. You have a good people sense and understand the importance of having an aligned approach to balance people and technology. You are strong at communicating and fluent in English and must be prepared to work globally and you can expect to travel 20-30 days per year. Additional Information If you have questions or want to know more about the position, please contact Senior Manager and Head of IS IoT Solutions Henrik R. Fløe, at 45 2047 9845. If this job sounds appealing to you, please send your resume and cover letter today by clicking on Apply . We conduct interviews on an on-going basis. We look forward to hearing from you.

What do we offer?

Can you envision yourself working for a company that makes a difference for millions of people around the world every day? A company where you will be part of building an industry leading customer experience across digital touch points and digital offerings? A company on a digital transformation journey enabling IoT technology to create business value for customers and end-users?

At Grundfos we are increasing our focus on our IoT solution, and you may now have a chance to join IS IoT Solutions where you will help lifting an already strong brand to the next level. You will refer to Senior Manager and Head of IS IoT Solutions, Henrik R. Fløe.

You will be an important part of a dynamic team where we team up in order to succed. We work in an agile ways and develop the future IoT solutions for Grundfos customers and end-user. We do this in very close collaboration with our colleagues from the entire organization. We are passionate about making a difference, creating value and exploring the full potential of what IoT technology can deliver, enabled by a strong Grundfos brand and products.

What is the job about?

We are not afraid to say that we are ahead of digital development, and we invite you to be part of setting the agenda for digital product development in Grundfos. We build our solution on MS Azure IoT Suite, so you will be working with applications like Azure IoT Hub. We work directly with Microsoft, so you will get your hands on the latest technologies – some not even released yet – and make your influence count in the process.

Your role as a consultant will be to work closely together with our colleagues in Grundfos. You will be centred as the main contact person in the collaboration with our business and IS colleagues. You will be bridging business requirements and IS capabilities of our IoT platform, in order of making solutions that create business value for customers and end-users.

Grundfos is as a truly global organisation represented in 65 countries. You will therefore be working with colleagues globally. This position is preferable to be in our head office in Bjerringbro.

What do you need to apply?

You have an engineering or computer science degree with good exposure to digital technologies. You have a huge believe in, that you through teamwork can make a different for Grundfos in the area of IoT.

Whether you already have

  • Knowledge within the area/technologies or not
  • Skills/interest in the pump, working with the data from the pumps or building  applications on the platform

you might now have a chance of joining our team.

On a personal level, you are passionate, ambitious and have a strong drive to deliver. You have a good people sense and understand the importance of having an aligned approach to balance people and technology. You are strong at communicating and fluent in English and must be prepared to work globally and you can expect to travel 20-30 days per year.

Additional Information

If you have questions or want to know more about the position, please contact Senior Manager and Head of IS IoT Solutions Henrik R. Fløe, at +45 2047 9845.

If this job sounds appealing to you, please send your resume and cover letter today by clicking on “Apply”. We conduct interviews on an on-going basis.

We look forward to hearing from you.

GRUNDFOS HOLDING A/SBjerringbro2019-10-24T00:00:002019-12-19T00:00:00
330130436Akademisk koordinator ved Hospitalsenhed Midt (HE Midt)Robot Institut for Klinisk Medicin (IKM) på Aarhus Universitets sundhedsvidenskabelige fakultet, Health, søger en Akademisk koordinator ved Hospitalsenhed Midt pr.1. februar 2020 eller snarest muligt derefter. Ansættelsen er som 20 lektor ved IKM og er tidsbegrænset til fem år, med mulighed for forlængelse. Det er et krav med samtidig ansættelse ved HE Midt. For at blive bedømt kvalificeret som lektor, skal du opfylde disse faglige kriterier.Som Akademisk koordinator ved HE Midt på Institut for Klinisk Medicin bliver du en del af det formentlig største sundhedsvidenskabelige forskningsinstitut i Danmark. Den kliniske forskning dækker alle de lægefaglige specialer og foregår i samspil med universitetshospitalet og regionshospitalerne i Region Midtjylland.Instituttet har, i et tæt samarbejde med regionshospitalerne, det overordnede ansvar for forskning samt kandidatuddannelserne i medicin og i molekylær medicin. På instituttet er der ca. 425 videnskabelige medarbejdere og lige så mange ph.d.-studerende, der samarbejder på tværs af fagområder. Du kan læse mere om instituttet her og om fakultetet her.Dine arbejdsopgaverTil at integrere forskningssamarbejdet mellem IKM, Aarhus Universitetshospital og regionshospitalerne er der ansat en akademisk koordinator på hver hospitalsenhed i Region Midtjylland. Der forventes et tæt ledelsesmæssigt arbejde mellem dig og Hospitalsledelsen, hvad angår de forsknings- og undervisningsmæssige forhold på hospitalet. Som følge heraf, har den akademiske koordinator faglige beføjelser overfor VIP-personalet på hospitalet tilknyttet IKM, hvad angår forsknings- og undervisningsmæssige forhold.Som Akademisk koordinator bidrager du væsentligt til udvikling af instituttets forsknings- og undervisningsmiljø og til fakultetets overordnede forskningsstrategi. Både selvstændigt og i samarbejde med andre bidrager du til udviklingen af instituttet igennem forskning af høj international kvalitet. I din undervisning sikrer du en høj faglig og didaktisk standard. Du har gode samarbejdsevner og et bredt akademisk netværk, som du evner at sætte i spil i dit bidrag til udviklingen og profilering af Aarhus Universitet nationalt og internationalt.Dine opgaver vil primært bestå af:At bidrage til overordnet facilitering og samstemning af forskningsindsatsen på HE MidtStrategisk rådgivning til afdelings- og hospitalsledelsen mht. forskningsindsatsenAt rådgive om hospitalets forskningsbudgetAt bidrage til varetagelse af undervisningstilrettelæggelse vedrørende den prægraduate lægeuddannelse i samarbejde med den koordinerende lektor i HE Midt og studielederen på Health, AUForskning af høj international kvalitet herunder at publicere i velanskrevne tidsskrifter og formidle forskningen i nationale og internationale faglige netværkUndervisning og vejledning af bachelor- og kandidatstuderende og bidrage til udvikling af nye undervisningsaktiviteterAt bidrage til finansiering vha. eksterne forskningsmidlerVejledning af ph.d.-studerende og bidrage til udvikling af fakultetets ph.d.-kurserInvolvering i bedømmelses- og udvalgsarbejde ved Aarhus UniversitetFormidling af din forskning til det omgivende samfundDu refererer til Institutleder Jørgen Frøkiær, Institut for Klinisk Medicin.Dine kompetencer Du har etableret dig som en fremtrædende forsker, og du besidder solide forskningsmæssige og undervisningsmæssige kvalifikationer på højt internationalt niveau. Du har brede internationale samarbejdsrelationer og erfaring med forskningssamarbejde med private og offentlige aktører. Samtidig har du erfaring med at tiltrække betydelig ekstern finansiering fra nationale og internationale forskningsmidler.Som person er du dedikeret og besidder gode kommunikationsevner. Du evner at opbygge tillidsfulde relationer til både studerende, kolleger og samarbejdspartnere. Som underviser formidler du den nyeste og relevante viden engageret, klart og tydeligt. Som vejleder er du kompetent, inspirerende og støttende.Du vil tage medansvar for udvikling af instituttets forskning og uddannelser på højeste internationale niveau, og at vi fastholder et godt arbejdsmiljø. Du engagerer dig naturligt i tværfagligt samarbejde på institut-, fakultets- og universitetsniveau samt nationalt og internationalt.Vi forventer, du taler og skriver flydende engelsk. Internationale ansøgere forventes at lære dansk inden for en aftalt tidsramme, og Aarhus Universitet formidler danskundervisning.Spørgsmål til stillingenHar du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte institutleder Jørgen Frøkiær, tlf.: 7845 9000, eller lægefaglig direktør Claus Brøckner Nielsen, Hospitalsenhed Midt, tlf.: 7844 1003.Arbejdsstedets adresse er Hospitalsenhed Midt, Heibergs Allé 4, 8800 Viborg,AnsættelsesgrundlagAnsættelse som lektor forudsætter forskningsmæssige og undervisningsmæssige kvalifikationer på det niveau, der kan opnås på grundlag af en tilfredsstillende gennemført ansættelsesperiode som adjunkt, men vil også kunne opnås på anden måde.Det forudsættes, at ansøgere har modtaget supervision og pædagogisk opkvalificering og har modtaget en positiv skriftlig vurdering af sine undervisningsmæssige kvalifikationer.Ansættelsesproceduren er yderligere beskrevet i ministeriets Bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter.Ansættelse sker i henhold til Akademikerne.Aflønning sker i overensstemmelse med ovenstående og Lønkatalog for medarbejdere ved Health.Kvalifikationskrav og stillingsindhold er yderligere beskrevet i stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteter.AnsøgningDin ansøgning skal indeholde følgende:AnsøgningCurriculum VitaeEksamensbevisPublikationslisteUndervisningsportfolio. Vi henviser til Vejledning til anvendelse af undervisningsportfolioDe 5 publikationer, som er nævnt som de vigtigste i ansøgningsskabelonen, skal medsendesReferencer anbefalinger kan uploades særskilt i e-rekrutteringssystemetSkabelon til ansøger lektor skal udfyldes og uploades under feltet Ekstra dokumenter Vi henviser til fakultetets Vejledning for ansøgere.Bedømmelsesudvalget kan beslutte at efterspørge ikke indsendt materiale i bedømmelsen. I så fald kontakter vi dig, og du vil være forpligtet til at indsende materiale, medmindre din ansøgning trækkes tilbage.Alle interesserede opfordres til at søge uanset personlig baggrund.International ansøger?Aarhus Universitet tilbyder en bred vifte af services til internationale forskere og ledsagende familier, herunder relocation service og karrierevejledning til medfølgende partnere. Find mere information om at ankomme til og arbejde i Danmark her.Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.Om Aarhus UniversitetAarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.000 medarbejdere med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dkAnsøgningsfrist:9. december 2019Institut for Klinisk Medicin (IKM) på Aarhus Universitets sundhedsvidenskabelige fakultet, Health, søger en Akademisk koordinator ved Hospitalsenhed Midt pr.1. februar 2020 eller snarest muligt derefter. Ansættelsen er som 20% lektor ved IKM og er tidsbegrænset til fem år, med mulighed for forlængelse. Det er et krav med samtidig ansættelse ved HE Midt. For at blive bedømt kvalificeret som lektor, skal du opfylde disse faglige kriterier.

Som Akademisk koordinator ved HE Midt på Institut for Klinisk Medicin bliver du en del af det formentlig største sundhedsvidenskabelige forskningsinstitut i Danmark. Den kliniske forskning dækker alle de lægefaglige specialer og foregår i samspil med universitetshospitalet og regionshospitalerne i Region Midtjylland.

Instituttet har, i et tæt samarbejde med regionshospitalerne, det overordnede ansvar for forskning samt kandidatuddannelserne i medicin og i molekylær medicin. På instituttet er der ca. 425 videnskabelige medarbejdere og lige så mange ph.d.-studerende, der samarbejder på tværs af fagområder. Du kan læse mere om instituttet her og om fakultetet her.

Dine arbejdsopgaver
Til at integrere forskningssamarbejdet mellem IKM, Aarhus Universitetshospital og regionshospitalerne er der ansat en akademisk koordinator på hver hospitalsenhed i Region Midtjylland. Der forventes et tæt ledelsesmæssigt arbejde mellem dig og Hospitalsledelsen, hvad angår de forsknings- og undervisningsmæssige forhold på hospitalet. Som følge heraf, har den akademiske koordinator faglige beføjelser overfor VIP-personalet på hospitalet tilknyttet IKM, hvad angår forsknings- og undervisningsmæssige forhold.

Som Akademisk koordinator bidrager du væsentligt til udvikling af instituttets forsknings- og undervisningsmiljø og til fakultetets overordnede forskningsstrategi. Både selvstændigt og i samarbejde med andre bidrager du til udviklingen af instituttet igennem forskning af høj international kvalitet. I din undervisning sikrer du en høj faglig og didaktisk standard. Du har gode samarbejdsevner og et bredt akademisk netværk, som du evner at sætte i spil i dit bidrag til udviklingen og profilering af Aarhus Universitet nationalt og internationalt.

Dine opgaver vil primært bestå af:
  • At bidrage til overordnet facilitering og samstemning af forskningsindsatsen på HE Midt
  • Strategisk rådgivning til afdelings- og hospitalsledelsen mht. forskningsindsatsen
  • At rådgive om hospitalets forskningsbudget
  • At bidrage til varetagelse af undervisningstilrettelæggelse vedrørende den prægraduate lægeuddannelse i samarbejde med den koordinerende lektor i HE Midt og studielederen på Health, AU
  • Forskning af høj international kvalitet herunder at publicere i velanskrevne tidsskrifter og formidle forskningen i nationale og internationale faglige netværk
  • Undervisning og vejledning af bachelor- og kandidatstuderende og bidrage til udvikling af nye undervisningsaktiviteter
  • At bidrage til finansiering vha. eksterne forskningsmidler
  • Vejledning af ph.d.-studerende og bidrage til udvikling af fakultetets ph.d.-kurser
  • Involvering i bedømmelses- og udvalgsarbejde ved Aarhus Universitet
  • Formidling af din forskning til det omgivende samfund

Du refererer til Institutleder Jørgen Frøkiær, Institut for Klinisk Medicin.

Dine kompetencer
Du har etableret dig som en fremtrædende forsker, og du besidder solide forskningsmæssige og undervisningsmæssige kvalifikationer på højt internationalt niveau. Du har brede internationale samarbejdsrelationer og erfaring med forskningssamarbejde med private og offentlige aktører. Samtidig har du erfaring med at tiltrække betydelig ekstern finansiering fra nationale og internationale forskningsmidler.

Som person er du dedikeret og besidder gode kommunikationsevner. Du evner at opbygge tillidsfulde relationer til både studerende, kolleger og samarbejdspartnere. Som underviser formidler du den nyeste og relevante viden engageret, klart og tydeligt. Som vejleder er du kompetent, inspirerende og støttende.

Du vil tage medansvar for udvikling af instituttets forskning og uddannelser på højeste internationale niveau, og at vi fastholder et godt arbejdsmiljø. Du engagerer dig naturligt i tværfagligt samarbejde på institut-, fakultets- og universitetsniveau samt nationalt og internationalt.

Vi forventer, du taler og skriver flydende engelsk. Internationale ansøgere forventes at lære dansk inden for en aftalt tidsramme, og Aarhus Universitet formidler danskundervisning.

Spørgsmål til stillingen
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte institutleder Jørgen Frøkiær, tlf.: 7845 9000, eller lægefaglig direktør Claus Brøckner Nielsen, Hospitalsenhed Midt, tlf.: 7844 1003.

Arbejdsstedets adresse er Hospitalsenhed Midt, Heibergs Allé 4, 8800 Viborg,

Ansættelsesgrundlag
Ansøgning
Din ansøgning skal indeholde følgende:
Vi henviser til fakultetets Vejledning for ansøgere.

Bedømmelsesudvalget kan beslutte at efterspørge ikke indsendt materiale i bedømmelsen. I så fald kontakter vi dig, og du vil være forpligtet til at indsende materiale, medmindre din ansøgning trækkes tilbage.

Alle interesserede opfordres til at søge uanset personlig baggrund.

International ansøger?
Aarhus Universitet tilbyder en bred vifte af services til internationale forskere og ledsagende familier, herunder relocation service og karrierevejledning til medfølgende partnere. Find mere information om at ankomme til og arbejde i Danmark her.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.000 medarbejdere med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Ansøgningsfrist:
9. december 2019

 

Aarhus UniversitetViborg2019-11-25T00:00:002019-12-09T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til Klima, Ressourcer og Grøn Omstilling

Kontoret for Klima, Ressourcer og Grøn Omstilling

Viborg
I vores kontor for Klima, Ressourcer og Grøn Omstilling går det rigtig stærkt. Klimaet påvirker os på rigtig mange måder vejret ændrer sig og vi må tilpasse os. Samfundet skal omstille sig til en ny og grøn dagsorden. Det er ikke bare sådan lige det...
Indrykket:21. november 2019
Udløbsdato:10. december 2019

Senior Embedded Software Developer Basic Platform

GRUNDFOS HOLDING A/S

Bjerringbro
What do we offer? Would you like to participate in developing the future technologies within software for Grundfos products? Then join the SW Building Blocks - Basic Platform department in Bjerringbro. We are responsible for developing embedded soft...
Indrykket:21. november 2019
Udløbsdato:12. december 2019

Software Developer with focus on test

GRUNDFOS HOLDING A/S

Bjerringbro
What do we offer? Would you like to develop and implement test and automation processes for Grundfos? And challenge how we perform tests? Then Join the SW Building Blocks - Basic Platform department in Bjerringbro. We are responsible for developing ...
Indrykket:21. november 2019
Udløbsdato:10. december 2019

IT IoT Consultant

GRUNDFOS HOLDING A/S

Bjerringbro
What do we offer? Can you envision yourself working for a company that makes a difference for millions of people around the world every day? A company where you will be part of building an industry leading customer experience across digital touch po...
Indrykket:24. oktober 2019
Udløbsdato:19. december 2019

Akademisk koordinator ved Hospitalsenhed Midt (HE Midt)

Aarhus Universitet

Viborg
Institut for Klinisk Medicin (IKM) på Aarhus Universitets sundhedsvidenskabelige fakultet, Health, søger en Akademisk koordinator ved Hospitalsenhed Midt pr.1. februar 2020 eller snarest muligt derefter. Ansættelsen er som 20 lektor ved IKM og er ti...
Indrykket:25. november 2019
Udløbsdato:9. december 2019