Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Social- eller sundhedsfaglig medarbejder søges til Specialområde Autisme afdeling Botilbuddet Skovvejen

Botilbuddet Skovvejen søger medarbejdere, der brænder for at blive en del af et højt specialiseret tilbud. Målgruppen du skal samarbejde med er voksne med autisme, der er normalt eller højt begavet og har indgribende udfordringer i form af psykiatriske diagnoser, problemskabende adfærd og/ eller rusmiddelproblematikker. Borgerne kan have en retslig foranstaltning, som kan udmønte sig i en dom til psykiatrisk behandling.

Din arbejdsplads:
På botilbuddet Skovvejen bor der borgere med behov for et specialiseret autismetilbud og henvender sig til borgere der indskrives i et midlertidigt tilbud §107, og til borgere der vurderes til at have et varigt behov for et højt specialiseret tilbud.
Tilbuddet er et helhedsorienteret tilbud, hvor stressreducering og kompensering går hånd i hånd med udvikling og afklaring. Der er fokus på at skabe højere trivsel for den enkelte borger og på det hele liv. Som led i dette er der for alle borgere et fokus på det aktive medborgerskab og på beskæftigelsesrettede indsatser og aktiviteter. Der tilbydes både fællesaktiviteter og 1:1 bostøtte i egen lejlighed, således der i de fysiske rammer tages hensyn til deres individuelle behov, forudsætninger og adfærd, der kan være relateret til en dom. Målet er, at borgerne udvikler hensigtsmæssige strategier til at håndtere de situationer og sociale sammenhænge de møder i deres dagligdag.
Få mere at vide her: www.sau.rm.dk

På Botilbuddet Skovvejen ligger vi særligt vægt på:

  • At det arbejdsmæssige fællesskab bygger på handlinger og værdiforståelse med respekt- og loyalitet for den fælles vision i Regionen Midtjylland og Specialområde Autisme.
  • At indsatserne tager afsæt i Specialområde Autismes menneskesyn, de faglige tilgange og metoder, som er i det faglige fundament.
  • At der er fokus på det aktive medborgerskab, og oplevelsen af at have selvbestemmelse i eget liv, da vi mener, at dette har afgørende betydning for deres udvikling og trivsel.
  • At der sammen med den enkelte tilrettelægges en hverdag ud fra bestillingen, og som der tager udgangspunkt i den enkeltes forudsætninger og ressourcer.
  • At vi dagligt understøtter- og handler efter kerneopgaven og er med til at sikre et bæredygtigt arbejdsmæssigt fællesskab.
Vi tilbyder:
  • Høj specialiseret faglighed og fokus på kompetenceudvikling
  • Autismepilotuddannelse til alle fastansatte
  • Vejledning og supervision fra Specialområde Autismes konsulentafdeling, Autismefokus
  • Løbende opkvalificering på interne temadage og kurser
  • En arbejdsplads der ofte er 'first mover' på udviklingsprojekter
  • Et arbejdsmiljø med fokus på sikkerhed
  • Engagerede og reflekterede kolleger, hvor du bliver del en af en ambitiøs afdeling, som arbejder ud fra Specialområde Autisme fælles faglige fundament. Målet med det er at sikre en metodisk, fagligt begrundet praksis, som altid sætter borgeren i centrum.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:
  • At støtte borgeren i dagligdags aktiviteter og beskæftigelsesrettede indsatser, som tager afsæt i indsatsmål i en bestilling/ §141 handleplan.
  • Afholde strukturerede samtaler med borgerne, som kan omhandle udviklingen i forhold til målarbejdet, medborgerskab og borgerens aktuelle trivsel.
  • At støtte borgernes ved behov for affektregulering, hvor der kan forekomme misbrug, selvskade eller udad reagerende adfærd, verbale trusler og chikane.
  • Planlægning og deltagelse i fællesaktiviteter.
  • Samarbejde med borgernes pårørende, retspsykiatrien og kriminalforsorgen.
  • Aktiv deltagelse i team- og personalemøder, samt supervision og kollegial debriefing.
  • Dokumentation, medicinhåndtering, ledsagelse til eks. jobcenter, retspsykiatrien, læge, tandlæge m.v.
Din profil:
  • Du har en uddannelsesmæssig baggrund som pædagog, ergoterapeut eller sygeplejerske, måske har du en tilsvarende relevant faglig uddannelse med interesse for at arbejde på socialområdet.
  • Du er indstillet på, og er loyal overfor at omsætte politiske og ledelsesmæssige beslutninger til den pædagogiske hverdag.
  • Du sætter fagligheden højt, og vil bidrage aktivt med at omsætte og implementere det faglige fundament i Specialområde Autisme, samt understøtte dette på teammøder i samarbejde med kollegaer, teamkoordinator og dagligleder.
  • At du kan arbejde analytisk, indsamle relevant data og er skriftlig velformuleret, hvor du kan arbejde selvstændigt med skriftlig pædagogisk og sundhedsfagligt dokumentation.
  • Kan indgå i et ambitiøst og professionelt arbejdsfællesskab med fokus på kerneopgaven og er topmotiveret for at sætte borgeren i centrum.
  • At du har erfaring med at arbejde med voksne med autisme, der er normalt eller højt begavet og har indgribende udfordringer i form af psykiatriske diagnoser, problemskabende adfærd og/ eller rusmiddelproblematikker, samt at borgerne kan have en dom til psykiatrisk behandling.
  • At du kan arbejde selvstændigt og i et tværfagligt samarbejde kan skabe rammer for individuelle og fælles aktiviteter, således borgerne får mulighed for at indgå i sociale sammenhænge.
  • Du kan arbejde struktureret, og er indstillet på at møde borgere der har behov for forudsigelighed, hvor der samtidig kan være behov for tålmodighed og fleksibilitet i opgaveløsningen.
  • Du har en anerkendende kommunikationsform, er villig til at gøre dialog og bidrager positivt til den fælles arbejdsglæde.
  • Du er engageret, fagligt stærk og rustet til at kommunikere med borgere som har behov for tilstedeværelse ved behov for affektregulering, herunder at kunne tage beslutninger i pressede situationer.
  • Det er et plus, hvis du har en grundlæggende autismeforståelse og forståelse for komorbiditet, kan benytte metoderne Low arousal og LA2, kan arbejde reflekteret med strukturerende pædagogiske metoder og kognitive metoder og har kendskab til arbejdet med koordinationsplaner.
  • Du har et gyldigt kørekort.
Ansøgningsfrist og ansættelsesprocedure:
Ansøgningsfristen er den 18. januar 2021 og samtalerne forventes afholdt løbende og senest den 21. januar 2021. Derfor opfordrer vil til at sende en ansøgning snarest muligt.
Vi har en fast stilling på 37 timer og den  ønskes besat pr. 1. marts 2021. Ud over den faste stilling har vi også et barselsvikariat. De to stillinger har alle skiftende arbejdstider, dag og aften, med fast arbejde hver anden weekend.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om faste stillinger med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem din faglige organisation og Region Midtjylland. 
 
Yderligere spørgsmål 

Hvis du har spørgsmål om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder
Mette Seierup på tlf. 21663503 eller daglig leder Kathrine Lykke Jensen på tlf. 21663503.









Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.