Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Social- og sundhedshjælper til Hjemmeplejen Rødekro

Har du lyst til at yde en faglig professionel indsats for vores borgere i samarbejde med dine kolleger og løbende udvikle dig i dit job? Er du positiv og omsorgsfuld i mødet med borgeren - hvad enten du møder borgeren fysisk eller gennem en skærm? Så er det måske dig, vi søger til dagvagt i Hjemmeplejen distrikt Rødekro.

Om hjemmeplejen
I Hjemmeplejen arbejder vi rehabiliterende med at hjælpe borgeren til at skabe det gode liv ud fra værdierne sundhed, mestring og fælleskabelse. Borgerens behov er udgangspunktet, når vi går i dialog og samarbejder om en professionel faglig indsats.

I Hjemmeplejen arbejder vi med, at læring, kvalitetsudvikling og kvalitetssikring er en integreret del af vores organisationskultur. For tiden arbejder vi intensivt med forebyggelse gennem tidlig opsporing af begyndende sygdom (TOBS), som er en overbygning på projektet ’I sikre hænder’, ude i de enkelte teams via tavlemøder.

Som noget helt naturligt arbejder vi med de nyeste digitale værktøjer. Skærmbesøg og digitale møder med borgere, kolleger, andre fagpersoner og ledelsen er en del af dagligdagen. Vi har oplevet, at vi som organisation er kommet tættere på borgerne og hinanden de seneste år, da vi kun er et klik fra hinanden. Det har gjort vores arbejde lettere og mere effektivt samtidig med, at vi kan bruge mere tid på at støtte borgeren frem for at bruge tiden på landevejen.

Dine opgaver
Du kommer til at indgå i et team med både SOSU-hjælpere og -assistenter. Som SOSU-hjælper får du til opgave

  • at yde pleje og praktisk hjælp ud fra den rehabiliterende tanke; herunder at motivere borgeren til at udvikle, vedligeholde og bevare hverdagsfærdigheder gennem aktivitet og træning
  • at introducere borgere til at bruge hjælpemidler og IT-baserede værktøjer
  • at observere borgerne i forhold til ændringer i trivsels- og sundhedstilstand og bidrage med denne viden på TOBS- tavlemøder
  • at indgå i tværfaglige rehabiliteringsforløb
  • at kommunikere med borgere og kolleger via digitale løsninger såsom skærmopkald.

Vi forventer, at du 

  • er uddannet social- og sundhedshjælper
  • brænder for at arbejde med borgere i deres eget hjem og har respekt for borgere, pårørende og kolleger
  • er ansvarsbevidst og vægter professionel kvalitet og faglig indsats højt
  • er fleksibel, forandringsparat og med på nye ideer og tiltag
  • er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt samt gerne flair for dokumentation
  • kan bruge digitale løsninger så som smartphones, tablet og computer. Både som redskab til tværfaglig sparring, men også i dialogen med borgeren via skærmbesøg
  • har kørekort.

Vi kan tilbyde, at du får

  • en god introduktion til dine opgaver
  • en spændende, udfordrende og givende arbejdsdag
  • mulighed for at sætte dine kompetencer i spil i hverdagen hos borgerne og via TOBS--tavlemøder
  • supervision og sparring med de daglige kolleger og nærmeste leder
  • et godt arbejdsmiljø med fokus på en høj social kapital - tillid, retfærdighed og samarbejde - i en positiv kollegagruppe, hvor humor og fællesskab vægtes højt  
  • mulighed for at udvikle dig i dit job både i dag og i fremtiden, da vi er en organisation med gode interne udviklingsmuligheder.

Løn- og ansættelsesvilkår 
Stillingen er med ansættelse i fortrinsvist dagvagt. Der er tale om fastansættelse. Det ugentlige timetal er 30 timer, og du skal påregne at arbejde hver anden weekend. 

Mødested er Nygade 23C, 6230 Aabenraa.  Tiltrædelse 1. juli 2021 (eller efter aftale).

Løn- og ansættelsesvilkår ifølge overenskomst mellem FOA og Kommunernes Landsforening.   

Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest, og at ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.

Hvis du vil vide mere 
Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til gruppekoordinator Susanne Frandsen på telefonnr. 7376 7869 eller driftsleder Lars Hauge Damm på telefonnr. 7376 7666 eller pr. mail; lhd@aabenraa.dk

Ansøgning
Ansøgningsfristen er 23. maj 2021. Ansættelsessamtaler forventes gennemført løbende. Send din ansøgning via linket. 

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.