Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Social Vicevært (socialrådgiver) til barselsvikariat i boligsocial helhedsplan på Bispebjerg

Genopslag  
 
Brænder du for at hjælpe udsatte beboere? Er du tillidsvækkende, og mestrer du at skabe bånd til mennesker, som har svært ved at indgå i sociale relationer?
 
Vi søger en barselsvikar for vores dygtige Sociale Vicevært tilknyttet den boligsociale helhedsplan, Beboerprojekt Puls. Som Social Vicevært skal du arbejde med enlige voksne og familier, der af forskellige grunde har det svært, og du skal støtte op om komplekse problemstillinger, som omhandler økonomi, sygdom, misbrug, ensomhed, nabokonflikter mv.
 
Dine arbejdsopgaver vil være at
  • lave opsøgende arbejde i beboerens eget hjem, på gaden, via lokale netværk og andre opsøgende aktiviteter  
  • understøtte den enkelte beboer i at få et struktureret overblik over egen hverdag og livssituation  
  • rådgive og vejlede den enkelte beboer til hjælp i forhold til sociallovgivning samt henvise til relevante tilbud  
  • arbejde med konflikthåndtering ved nabostridigheder og hjælpe til at forebygge disse  
  • hjælpe udsatte beboere til at bryde isolation og opleve inklusion i nye fællesskaber, herunder planlægge og gennemføre forskellige sociale aktiviteter  
  • indgå i tværgående opgaver i den boligsociale helhedsplan, herunder praktiske og administrative opgaver samt understøtte øvrige aktiviteter i helhedsplanen, særligt familierettede aktiviteter  
Vi forventer, at du  
  • er socialrådgiver eller har tilsvarende uddannelse  
  • har et bredt kendskab til lovgivningen, fx aktivloven, serviceloven mv.  
  • har et bredt kendskab til Københavns Kommune  
  • har erfaring med konflikthåndtering og kan sætte beboerne i stand til selv at finde løsninger på deres konflikter  
  • kan arbejde selvstændigt med dine arbejdsopgaver, men også arbejde tæt sammen med kolleger i sekretariatet i helhedsplanen  
Vi tilbyder  
  • et godt socialt og fagligt bredt arbejdsmiljø med øvrige medarbejdere i Beboerprojekt Puls  
  • indflydelse på opgaver, arbejdstid og tilrettelæggelsen af arbejdet  
  • en arbejdsplads, hvor du forventes at byde ind ift. de fælles mål, og hvor du kan forvente at blive inddraget  
  • at du bliver del af et flerfagligt team af dedikerede kolleger, der er optaget af at støtte dem, der har det sværest  
Om Beboerprojekt Puls 
Beboerprojekt Puls er et samarbejdsprojekt mellem Boligorganisationerne AAB, AKB København, 3B, SAB samt Københavns Kommune. Som Social Vicevært bliver du en del af det boligsociale sekretariat, og du samarbejder tæt med ejendomsfunktionærer, økonomiske rådgivere, sagsbehandlere, boligrådgivere og øvrige relevante kommunale parter samt helhedsplanens øvrige boligsociale medarbejdere, herunder en anden social vicevært.
 
Du kan læse mere om den boligsociale helhedsplan Beboerprojekt Puls på www.beboerprojektpuls.dk.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår og pensionsordning i henhold til gældende overenskomst, herunder reglerne om Ny Løn.
 
Arbejdstiden er på 30 timer ugentligt. Som oftest er arbejdet på hverdage i tidsrummet kl. 9.00-17.00, men aften- og weekendarbejde forekommer.   
 
Stillingen er forankret hos Københavns Kommune, Socialforvaltningen, Bolig- og Beskæftigelsesenheden, men varetages fra helhedsplanens sekretariat beliggende på Smedetoften, 2400 Kbh. NV.   
 
Der skal fremvises privat straffeattest i forbindelse med ansættelse.  
 
Tiltrædelse den 1. august 2019.  
 
Mere information
Hvis du vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte projektleder Henrik M. Larsen på 2491 6616 eller afdelingsleder Nan Andersen på 6162 2105  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 27. maj 2019  
Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 3. juni 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330016123Phoenix-526d56cc12019-05-03T13:00:39.480Social Vicevært (socialrådgiver) til barselsvikariat i boligsocial helhedsplan på Bispebjerg
Genopslag  
 
Brænder du for at hjælpe udsatte beboere? Er du tillidsvækkende, og mestrer du at skabe bånd til mennesker, som har svært ved at indgå i sociale relationer?
 
Vi søger en barselsvikar for vores dygtige Sociale Vicevært tilknyttet den boligsociale helhedsplan, Beboerprojekt Puls. Som Social Vicevært skal du arbejde med enlige voksne og familier, der af forskellige grunde har det svært, og du skal støtte op om komplekse problemstillinger, som omhandler økonomi, sygdom, misbrug, ensomhed, nabokonflikter mv.
 
Dine arbejdsopgaver vil være at
  • lave opsøgende arbejde i beboerens eget hjem, på gaden, via lokale netværk og andre opsøgende aktiviteter  
  • understøtte den enkelte beboer i at få et struktureret overblik over egen hverdag og livssituation  
  • rådgive og vejlede den enkelte beboer til hjælp i forhold til sociallovgivning samt henvise til relevante tilbud  
  • arbejde med konflikthåndtering ved nabostridigheder og hjælpe til at forebygge disse  
  • hjælpe udsatte beboere til at bryde isolation og opleve inklusion i nye fællesskaber, herunder planlægge og gennemføre forskellige sociale aktiviteter  
  • indgå i tværgående opgaver i den boligsociale helhedsplan, herunder praktiske og administrative opgaver samt understøtte øvrige aktiviteter i helhedsplanen, særligt familierettede aktiviteter  
Vi forventer, at du  
  • er socialrådgiver eller har tilsvarende uddannelse  
  • har et bredt kendskab til lovgivningen, fx aktivloven, serviceloven mv.  
  • har et bredt kendskab til Københavns Kommune  
  • har erfaring med konflikthåndtering og kan sætte beboerne i stand til selv at finde løsninger på deres konflikter  
  • kan arbejde selvstændigt med dine arbejdsopgaver, men også arbejde tæt sammen med kolleger i sekretariatet i helhedsplanen  
Vi tilbyder  
  • et godt socialt og fagligt bredt arbejdsmiljø med øvrige medarbejdere i Beboerprojekt Puls  
  • indflydelse på opgaver, arbejdstid og tilrettelæggelsen af arbejdet  
  • en arbejdsplads, hvor du forventes at byde ind ift. de fælles mål, og hvor du kan forvente at blive inddraget  
  • at du bliver del af et flerfagligt team af dedikerede kolleger, der er optaget af at støtte dem, der har det sværest  
Om Beboerprojekt Puls 
Beboerprojekt Puls er et samarbejdsprojekt mellem Boligorganisationerne AAB, AKB København, 3B, SAB samt Københavns Kommune. Som Social Vicevært bliver du en del af det boligsociale sekretariat, og du samarbejder tæt med ejendomsfunktionærer, økonomiske rådgivere, sagsbehandlere, boligrådgivere og øvrige relevante kommunale parter samt helhedsplanens øvrige boligsociale medarbejdere, herunder en anden social vicevært.
 
Du kan læse mere om den boligsociale helhedsplan Beboerprojekt Puls på www.beboerprojektpuls.dk.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår og pensionsordning i henhold til gældende overenskomst, herunder reglerne om Ny Løn.
 
Arbejdstiden er på 30 timer ugentligt. Som oftest er arbejdet på hverdage i tidsrummet kl. 9.00-17.00, men aften- og weekendarbejde forekommer.   
 
Stillingen er forankret hos Københavns Kommune, Socialforvaltningen, Bolig- og Beskæftigelsesenheden, men varetages fra helhedsplanens sekretariat beliggende på Smedetoften, 2400 Kbh. NV.   
 
Der skal fremvises privat straffeattest i forbindelse med ansættelse.  
 
Tiltrædelse den 1. august 2019.  
 
Mere information
Hvis du vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte projektleder Henrik M. Larsen på 2491 6616 eller afdelingsleder Nan Andersen på 6162 2105  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 27. maj 2019  
Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 3. juni 2019.

2019-05-28T00:51:38.580 Genopslag Brænder du for at hjælpe udsatte beboere? Er du tillidsvækkende, og mestrer du at skabe bånd til mennesker, som har svært ved at indgå i sociale relationer? Vi søger en barselsvikar for vores dygtige Sociale Vicevært tilknyttet den boligsociale helhedsplan, Beboerprojekt Puls. Som Social Vicevært skal du arbejde med enlige voksne og familier, der af forskellige grunde har det svært, og du skal støtte op om komplekse problemstillinger, som omhandler økonomi, sygdom, misbrug, ensomhed, nabokonflikter mv. Dine arbejdsopgaver vil være at lave opsøgende arbejde i beboerens eget hjem, på gaden, via lokale netværk og andre opsøgende aktiviteter understøtte den enkelte beboer i at få et struktureret overblik over egen hverdag og livssituation rådgive og vejlede den enkelte beboer til hjælp i forhold til sociallovgivning samt henvise til relevante tilbud arbejde med konflikthåndtering ved nabostridigheder og hjælpe til at forebygge disse hjælpe udsatte beboere til at bryde isolation og opleve inklusion i nye fællesskaber, herunder planlægge og gennemføre forskellige sociale aktiviteter indgå i tværgående opgaver i den boligsociale helhedsplan, herunder praktiske og administrative opgaver samt understøtte øvrige aktiviteter i helhedsplanen, særligt familierettede aktiviteter Vi forventer, at du er socialrådgiver eller har tilsvarende uddannelse har et bredt kendskab til lovgivningen, fx aktivloven, serviceloven mv. har et bredt kendskab til Københavns Kommune har erfaring med konflikthåndtering og kan sætte beboerne i stand til selv at finde løsninger på deres konflikter kan arbejde selvstændigt med dine arbejdsopgaver, men også arbejde tæt sammen med kolleger i sekretariatet i helhedsplanen Vi tilbyder et godt socialt og fagligt bredt arbejdsmiljø med øvrige medarbejdere i Beboerprojekt Puls indflydelse på opgaver, arbejdstid og tilrettelæggelsen af arbejdet en arbejdsplads, hvor du forventes at byde ind ift. de fælles mål, og hvor du kan forvente at blive inddraget at du bliver del af et flerfagligt team af dedikerede kolleger, der er optaget af at støtte dem, der har det sværest Om Beboerprojekt Puls Beboerprojekt Puls er et samarbejdsprojekt mellem Boligorganisationerne AAB, AKB København, 3B, SAB samt Københavns Kommune. Som Social Vicevært bliver du en del af det boligsociale sekretariat, og du samarbejder tæt med ejendomsfunktionærer, økonomiske rådgivere, sagsbehandlere, boligrådgivere og øvrige relevante kommunale parter samt helhedsplanens øvrige boligsociale medarbejdere, herunder en anden social vicevært. Du kan læse mere om den boligsociale helhedsplan Beboerprojekt Puls på www.beboerprojektpuls.dk. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår og pensionsordning i henhold til gældende overenskomst, herunder reglerne om Ny Løn. Arbejdstiden er på 30 timer ugentligt. Som oftest er arbejdet på hverdage i tidsrummet kl. 9.00-17.00, men aften- og weekendarbejde forekommer. Stillingen er forankret hos Københavns Kommune, Socialforvaltningen, Bolig- og Beskæftigelsesenheden, men varetages fra helhedsplanens sekretariat beliggende på Smedetoften, 2400 Kbh. NV. Der skal fremvises privat straffeattest i forbindelse med ansættelse. Tiltrædelse den 1. august 2019. Mere information Hvis du vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte projektleder Henrik M. Larsen på 2491 6616 eller afdelingsleder Nan Andersen på 6162 2105 Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 27. maj 2019 Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 3. juni 2019.10Phoenix526d56cc101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-27T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158093&DepartmentId=21087&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3519329Afdeling 211Svanevej 122400København NVDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
7Deltid47Tidsbegrænset753488KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15809300003-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=526d56cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=526d56cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=526d56cc&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=526d56cc&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/4.jpgEr du god til at planlægge? Som Socialrådgiver er dette en værdsat egenskab. Søg jobbet hos Afdeling 2 nu.12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver25Offentlig administration361672145mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330049857Socialrådgivere til undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge AmagerBasic Er du socialrådgiver og har du lyst til at være vores nye kollega i undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge Amager? Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) er optaget af at udvikle vores indsatser og i undersøgelsesgruppen er vi i gang med forskellige udviklingsspor, som sikrer endnu mere inddragelse af familierne og deres netværk. Vi søger derfor kolleger, som vil være med til at udvikle og præge udviklingen. BBU Amager har myndighedsansvaret overfor byens udsatte børn og unge. Vores arbejde er baseret på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne. Som del af Danmarks største socialforvaltning er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Vi er i gang med en spændende og ambitiøs omstilling af området for udsatte børn og unge en omstilling, som vi kalder for tæt på familien . Sagsbehandler har en koordinerende og faciliterende funktion og skal sikre en aktiv inddragelse af barnet, familie og netværk samt være brobygger for det enkelte barn til bl.a. skole, fritidsliv og det øvrige civilsamfund. Om opgaven i undersøgelsesgruppen Underretninger, som sendes til BBU Amager, modtages i vores Styrkede Modtagelse. De underretninger, som formentlig fører til afgørelse om iværksættelse af en børnefaglig undersøgelse jf. LSS §50, fordeles til os i undersøgelsesgruppen. Opgaven som sagsbehandler i undersøgelsesgruppen er således at partshøre børn unge og deres forældre i underretninger, hvor der ikke er tale om en afgrænset problemstilling. Herudover er opgaven at udarbejde børnefaglige undersøgelser jf. LSS § 50. Undersøgelsesforløbet er et dynamisk forløb, hvor vi sammen med barnet den unge, familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de selv bliver aktører i eget liv. Dertil hvordan både det private og det professionelle netværk kan bidrage til løsninger, og derfor lægger vi vægt på at afholde netværksmøder, hvor familierne sammen med deres private og professionelle netværk bliver inddraget. Om undersøgelsesgruppen Vi er optaget af at udvikle og dygtiggøre os i inddragelse både i forhold til hvordan man kan inddrage barnet den unge mest hensigtsmæssigt i egen sag, og hvordan vi inddrager familierne og deres netværk bedst muligt i sagsforløbet. Derfor er vi i gang med forskellige udviklingstiltag. To af tiltagene, som vi er i gang med, er sammen med vores kolleger i de to andre myndighedsgrupper i BBU Amager børne- og ungegruppen. Det ene tiltag er en afprøvning af dialogbaserede undersøgelser, hvor inddragelse af familierne og netværk samt det tværfaglige samarbejde er centralt. Det andet tiltag er et projekt kaldet: styrket inddragelse af børn og unge i egen sag , som vi har i samarbejde med Børns vilkår og Socialstyrelsen. Herudover er vi optaget af, hvordan vi ved hurtig indsats kan skabe positiv forandring og konstruktive forløb i undersøgelsesfasen eksempelvis ved at iværksætte foranstaltning undervejs i undersøgelsesforløbet. Lidt om dig Du er uddannet socialrådgiver eller lignende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejdet og lovgivningen på området. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Du skal således have et skarpt blik på administration og sagsførelse. Det stiller krav til dig om, at du er en stærk skriftlig formidler og at du kan arbejde struktureret og ikke mindst bevare overblik i en travl hverdag. Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som sagsbehandler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med din kolleger i gruppen, på tværs i BBU Amager og med eksterne samarbejdspartnere. Hvis ikke du i forvejen har erfaring med og kender til metoden Signs of Safety så skal du have lyst og mod på at lære. Vi lægger vægt på, at du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet, at du er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring. Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene de unge og deres familier. Som sagsbehandler skal du afdække og sætte barnets familie og netværk i spil. Det stiller krav til dig om, at du både skal kunne inddrage familierne og også kunne insistere på samarbejdet. Hvad kan vi tilbyde En spændende arbejdsplads med stor fleksibilitet og frihedsgrad i tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver. God faglig sparring med kolleger, faglige koordinatorer og ledelse samt supervision. En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på børneområdet i en ambitiøs organisation under udvikling. Høj faglighed med fokus på de politiske strategier indenfor området. En introduktionsplan der dig et fast afsæt for at lære os og Københavns Kommune at kende. En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør. Lidt om os BBU Amager har ca. 150 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver indenfor administration, sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning. Vi har mange forskellige funktioner i vores hus blandt andet familiebehandlere, kontaktpersoner, skole- og daginstitutionssocialrådgivere, netværkskonsulenter m.fl. og herudover har vi også en Familierådgivning tilknyttet. For alle grupperne i enheden er der et tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne. Vi har et rigtig godt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling og har et godt socialt sammenhold i enheden med vægt på god sparring og godt humør. Vi har til huse i nyrenoverede og moderne lokaler på Lyongade, hvor vi har indrettet os med åbne kontormiljøer dvs. i åbne kontorfællesskaber med seks-otte kolleger. Løn- og ansættelsesvilkår Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentlig og et vikariat på 37 timer ugentlig på foreløbig otte måneder. Stillingerne ønskes besat senest den 1. september 2019. Ansættelse kan først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte sagsbehandler Stephanie Larsen på 2977 5590 eller afdelingsleder Johanna Rasmussen på 2818 7228. Søg via nedenstående link senest søndag den 14. juli 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 16. og onsdag den 17. juli.

Er du socialrådgiver og har du lyst til at være vores nye kollega i undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge Amager?

Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) er optaget af at udvikle vores indsatser og i undersøgelsesgruppen er vi i gang med forskellige udviklingsspor, som sikrer endnu mere inddragelse af familierne og deres netværk. Vi søger derfor kolleger, som vil være med til at udvikle og præge udviklingen.

BBU Amager har myndighedsansvaret overfor byens udsatte børn og unge. Vores arbejde er baseret på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne. Som del af Danmarks største socialforvaltning er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser.

Vi er i gang med en spændende og ambitiøs omstilling af området for udsatte børn og unge – en omstilling, som vi kalder for ”tæt på familien”. Sagsbehandler har en koordinerende og faciliterende funktion og skal sikre en aktiv inddragelse af barnet, familie og netværk samt være brobygger for det enkelte barn til bl.a. skole, fritidsliv og det øvrige civilsamfund.

Om opgaven i undersøgelsesgruppen
Underretninger, som sendes til BBU Amager, modtages i vores Styrkede Modtagelse. De underretninger, som formentlig fører til afgørelse om iværksættelse af en børnefaglig undersøgelse jf. LSS §50, fordeles til os i undersøgelsesgruppen.

Opgaven som sagsbehandler i undersøgelsesgruppen er således at partshøre børn/unge og deres forældre i underretninger, hvor der ikke er tale om en afgrænset problemstilling. Herudover er opgaven at udarbejde børnefaglige undersøgelser jf. LSS § 50.

Undersøgelsesforløbet er et dynamisk forløb, hvor vi sammen med barnet/den unge, familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de selv bliver aktører i eget liv. Dertil hvordan både det private og det professionelle netværk kan bidrage til løsninger, og derfor lægger vi vægt på at afholde netværksmøder, hvor familierne sammen med deres private og professionelle netværk bliver inddraget.

Om undersøgelsesgruppen
Vi er optaget af at udvikle og dygtiggøre os i inddragelse – både i forhold til hvordan man kan inddrage barnet/den unge mest hensigtsmæssigt i egen sag, og hvordan vi inddrager familierne og deres netværk bedst muligt i sagsforløbet.

Derfor er vi i gang med forskellige udviklingstiltag.

To af tiltagene, som vi er i gang med, er sammen med vores kolleger i de to andre myndighedsgrupper i BBU Amager; børne- og ungegruppen. Det ene tiltag er en afprøvning af dialogbaserede undersøgelser, hvor inddragelse af familierne og netværk samt det tværfaglige samarbejde er centralt. Det andet tiltag er et projekt kaldet: ”styrket inddragelse af børn og unge i egen sag”, som vi har i samarbejde med Børns vilkår og Socialstyrelsen.

Herudover er vi optaget af, hvordan vi ved hurtig indsats kan skabe positiv forandring og konstruktive forløb i undersøgelsesfasen eksempelvis ved at iværksætte foranstaltning undervejs i undersøgelsesforløbet.

Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller lignende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejdet og lovgivningen på området. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Du skal således have et skarpt blik på administration og sagsførelse. Det stiller krav til dig om, at du er en stærk skriftlig formidler og at du kan arbejde struktureret og – ikke mindst – bevare overblik i en travl hverdag.

Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som sagsbehandler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med din kolleger i gruppen, på tværs i BBU Amager og med eksterne samarbejdspartnere.

Hvis ikke du i forvejen har erfaring med og kender til metoden Signs of Safety – så skal du have lyst og mod på at lære. Vi lægger vægt på, at du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet, at du er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring. Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene/de unge og deres familier. Som sagsbehandler skal du afdække og sætte barnets familie og netværk i spil. Det stiller krav til dig om, at du både skal kunne inddrage familierne og også kunne insistere på samarbejdet.

Hvad kan vi tilbyde

  • En spændende arbejdsplads med stor fleksibilitet og frihedsgrad i tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver.
  • God faglig sparring med kolleger, faglige koordinatorer og ledelse samt supervision.
  • En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på børneområdet i en ambitiøs organisation under udvikling.
  • Høj faglighed med fokus på de politiske strategier indenfor området.
  • En introduktionsplan der dig et fast afsæt for at lære os og Københavns Kommune at kende.
  • En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør.

Lidt om os
BBU Amager har ca. 150 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver indenfor administration, sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning. Vi har mange forskellige funktioner i vores hus – blandt andet familiebehandlere, kontaktpersoner, skole- og daginstitutionssocialrådgivere, netværkskonsulenter m.fl. og herudover har vi også en Familierådgivning tilknyttet. For alle grupperne i enheden er der et tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne. Vi har et rigtig godt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling og har et godt socialt sammenhold i enheden med vægt på god sparring og godt humør.

Vi har til huse i nyrenoverede og moderne lokaler på Lyongade, hvor vi har indrettet os med åbne kontormiljøer dvs. i åbne kontorfællesskaber med seks-otte kolleger.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentlig og et vikariat på 37 timer ugentlig på foreløbig otte måneder. Stillingerne ønskes besat senest den 1. september 2019. Ansættelse kan først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte sagsbehandler Stephanie Larsen på 2977 5590 eller afdelingsleder Johanna Rasmussen på 2818 7228.

Søg via nedenstående link senest søndag den 14. juli 2019.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 16. og onsdag den 17. juli.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Amager - Undersøgere MYKøbenhavn S2019-06-27T13:00:25.6602019-07-14T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgivere til undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge Amager

BBU Amager - Undersøgere MY

København S
Er du socialrådgiver og har du lyst til at være vores nye kollega i undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge Amager? Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) er optaget af at udvikle vores indsatser og i undersøgelsesgruppen er vi i gan...
Indrykket:27. juni 2019
Udløbsdato:14. juli 2019