Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialfaglig konsulent til at styrke vores indsats i arbejdet med borgere med autismespektrum-forstyrrelser

Habitus, Brøndby

Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktforhandlinger med kommuner og samarbejdspartnere og fungerer som betroet rådgiver for lederne og direktionen? Og har du interesse for voksenhandicapområdet? Så læs mere her:

Om os
Habitus er en progressiv landsdækkende organisation. Vi har igennem mere end 10 år etableret os på det specialiserede socialområde som en vigtig samarbejdspartner for mange kommuner landet over. Det skyldes vores høje kvalitet i bl.a. helhedstilbud og STU for unge og voksne med gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret.

Vi ser os selv som pionerer i arbejdet omkring mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser. Vi er vedholdende med at skabe resultater for de borgere, som andre ikke er lykkedes med at skabe livskvalitet og udvikling for.

Stillingen som socialfaglig konsulent
Vi udvider vores visitationsafdeling. Du får en erfaren kollega og I referer direkte til økonomidirektøren. Sammen sikrer I den socialfaglige kvalitet i håndteringen af vores borgere og i kommunikationen med vores samarbejdspartnere. I er Habitus’ bindeled til vores kunder – kommunerne – og fungerer som tovholdere mellem botilbudsleder, kommune, borger og pårørende.

Alle vores borgere har et højt støttebehov og problemskabende adfærd som fællesnævner med komplekse sagsforløb og processer til følge. Der er derfor særlige forventninger og ønsker til dig og til os og til den løsning vi tilbyder, som helhed.

Du varetager bl.a. visitationer og løbende sagsbehandling. Samtidig fungerer du som betroet sparringspartner til botilbudslederne i forhold til socialfaglige spørgsmål fx borgernes rettigheder, kommunale sagsgange, juridiske problemstillinger og socialfaglig metode og håndtering.

Dine arbejdsopgaver er bl.a.:

  • Målgruppevurderinger og tilbudsgivning fx via observationsbesøg, gennemgang af sagsakter og dialog med tilknyttede fagpersoner
  • Visitation og revisitation igennem en løbende dialog med ledere, kommuner og pårørende
  • Udarbejdelse af kontrakter og kontraktforhandlinger
  • Socialfaglig håndtering af behov og forandringer hos vores eksisterende beboere
  • Understøttelse af botilbudslederne i forhold til socialfaglig sagsbehandling inkl. samarbejdsmøder med kommuner
  • Afklaring af social- og forvaltningsretlige spørgsmål og sikring af videndeling på tværs af Habitus på området
  • Bidrag til overblikket over efterspørgsel

Vi tilbyder:

  • Et job med selvstændige ansvarsområder og stor medbestemmelse
  • En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på, hvor vi samarbejder på tværs af faggrænser
  • En arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at lære og udvikle os selv løbende
  • En organisation, hvor der ikke er langt fra tanke til handling
  • Mulighed for, sammen med ledelsen og kolleger, at præge og udvikle det socialfaglige ståsted
  • Grundig introduktion til Habitus og visitationsområdet af den der indtil nu har haft det faglige ansvar
  • Vi prioriterer at have det godt sammen og tror på at gode relationer er vigtige i forhold til at lykkes

Vi søger en kollega, som:

  • Har en relevant uddannelse og meget gerne myndighedserfaring fra det specialiserede socialområde
  • Har omfattende viden om serviceloven og anden relevant lovgivning
  • Kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage ansvar
  • Er tydelig i sin kommunikation både mundtligt og skriftligt, og kan lide at skrive
  • Kan håndtere at arbejde med korte tidsfrister og kan finde kreative og bæredygtige løsninger, som er tilfredsstillende for alle parter
  • Har stærke relationelle kompetencer og evner balancen imellem at servicere og udfordre vores ledere
  • Forstår vigtigheden af at balancere forskellige fagfelter og kan bidrage til klarhed og forståelse af dette i rådgivningen af ledere og medarbejdere
  • Finder inspiration ved at holde sig opdateret på nye bestemmelser og regler på området
  • Har interesse for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
  • Har kørekort og egen bil

Information og ansøgning
Stillingen er på 37 timer med opstart d. 1. august 2019. Du er velkommen til at kontakte socialfaglig konsulent Laura Schlie på tlf. 20 90 08 23, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfristen er d. 26. maj 2019. 1. samtaler afholdes 3. juni og 2. samtaler 6. juni.

Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330016477Phoenix-b484061212019-05-03T00:00:00Socialfaglig konsulent til at styrke vores indsats i arbejdet med borgere med autismespektrum-forstyrrelser

Habitus, Brøndby

Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktforhandlinger med kommuner og samarbejdspartnere og fungerer som betroet rådgiver for lederne og direktionen? Og har du interesse for voksenhandicapområdet? Så læs mere her:

Om os
Habitus er en progressiv landsdækkende organisation. Vi har igennem mere end 10 år etableret os på det specialiserede socialområde som en vigtig samarbejdspartner for mange kommuner landet over. Det skyldes vores høje kvalitet i bl.a. helhedstilbud og STU for unge og voksne med gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret.

Vi ser os selv som pionerer i arbejdet omkring mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser. Vi er vedholdende med at skabe resultater for de borgere, som andre ikke er lykkedes med at skabe livskvalitet og udvikling for.

Stillingen som socialfaglig konsulent
Vi udvider vores visitationsafdeling. Du får en erfaren kollega og I referer direkte til økonomidirektøren. Sammen sikrer I den socialfaglige kvalitet i håndteringen af vores borgere og i kommunikationen med vores samarbejdspartnere. I er Habitus’ bindeled til vores kunder – kommunerne – og fungerer som tovholdere mellem botilbudsleder, kommune, borger og pårørende.

Alle vores borgere har et højt støttebehov og problemskabende adfærd som fællesnævner med komplekse sagsforløb og processer til følge. Der er derfor særlige forventninger og ønsker til dig og til os og til den løsning vi tilbyder, som helhed.

Du varetager bl.a. visitationer og løbende sagsbehandling. Samtidig fungerer du som betroet sparringspartner til botilbudslederne i forhold til socialfaglige spørgsmål fx borgernes rettigheder, kommunale sagsgange, juridiske problemstillinger og socialfaglig metode og håndtering.

Dine arbejdsopgaver er bl.a.:

  • Målgruppevurderinger og tilbudsgivning fx via observationsbesøg, gennemgang af sagsakter og dialog med tilknyttede fagpersoner
  • Visitation og revisitation igennem en løbende dialog med ledere, kommuner og pårørende
  • Udarbejdelse af kontrakter og kontraktforhandlinger
  • Socialfaglig håndtering af behov og forandringer hos vores eksisterende beboere
  • Understøttelse af botilbudslederne i forhold til socialfaglig sagsbehandling inkl. samarbejdsmøder med kommuner
  • Afklaring af social- og forvaltningsretlige spørgsmål og sikring af videndeling på tværs af Habitus på området
  • Bidrag til overblikket over efterspørgsel

Vi tilbyder:

  • Et job med selvstændige ansvarsområder og stor medbestemmelse
  • En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på, hvor vi samarbejder på tværs af faggrænser
  • En arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at lære og udvikle os selv løbende
  • En organisation, hvor der ikke er langt fra tanke til handling
  • Mulighed for, sammen med ledelsen og kolleger, at præge og udvikle det socialfaglige ståsted
  • Grundig introduktion til Habitus og visitationsområdet af den der indtil nu har haft det faglige ansvar
  • Vi prioriterer at have det godt sammen og tror på at gode relationer er vigtige i forhold til at lykkes

Vi søger en kollega, som:

  • Har en relevant uddannelse og meget gerne myndighedserfaring fra det specialiserede socialområde
  • Har omfattende viden om serviceloven og anden relevant lovgivning
  • Kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage ansvar
  • Er tydelig i sin kommunikation både mundtligt og skriftligt, og kan lide at skrive
  • Kan håndtere at arbejde med korte tidsfrister og kan finde kreative og bæredygtige løsninger, som er tilfredsstillende for alle parter
  • Har stærke relationelle kompetencer og evner balancen imellem at servicere og udfordre vores ledere
  • Forstår vigtigheden af at balancere forskellige fagfelter og kan bidrage til klarhed og forståelse af dette i rådgivningen af ledere og medarbejdere
  • Finder inspiration ved at holde sig opdateret på nye bestemmelser og regler på området
  • Har interesse for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
  • Har kørekort og egen bil

Information og ansøgning
Stillingen er på 37 timer med opstart d. 1. august 2019. Du er velkommen til at kontakte socialfaglig konsulent Laura Schlie på tlf. 20 90 08 23, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfristen er d. 26. maj 2019. 1. samtaler afholdes 3. juni og 2. samtaler 6. juni.

Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.

2019-05-27T00:52:39.460 Habitus, Brøndby Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktforhandlinger med kommuner og samarbejdspartnere og fungerer som betroet rådgiver for lederne og direktionen? Og har du interesse for voksenhandicapområdet? Så læs mere her: Om osHabitus er en progressiv landsdækkende organisation. Vi har igennem mere end 10 år etableret os på det specialiserede socialområde som en vigtig samarbejdspartner for mange kommuner landet over. Det skyldes vores høje kvalitet i bl.a. helhedstilbud og STU for unge og voksne med gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret. Vi ser os selv som pionerer i arbejdet omkring mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser. Vi er vedholdende med at skabe resultater for de borgere, som andre ikke er lykkedes med at skabe livskvalitet og udvikling for. Stillingen som socialfaglig konsulentVi udvider vores visitationsafdeling. Du får en erfaren kollega og I referer direkte til økonomidirektøren. Sammen sikrer I den socialfaglige kvalitet i håndteringen af vores borgere og i kommunikationen med vores samarbejdspartnere. I er Habitus bindeled til vores kunder kommunerne og fungerer som tovholdere mellem botilbudsleder, kommune, borger og pårørende. Alle vores borgere har et højt støttebehov og problemskabende adfærd som fællesnævner med komplekse sagsforløb og processer til følge. Der er derfor særlige forventninger og ønsker til dig og til os og til den løsning vi tilbyder, som helhed. Du varetager bl.a. visitationer og løbende sagsbehandling. Samtidig fungerer du som betroet sparringspartner til botilbudslederne i forhold til socialfaglige spørgsmål fx borgernes rettigheder, kommunale sagsgange, juridiske problemstillinger og socialfaglig metode og håndtering. Dine arbejdsopgaver er bl.a.: Målgruppevurderinger og tilbudsgivning fx via observationsbesøg, gennemgang af sagsakter og dialog med tilknyttede fagpersoner Visitation og revisitation igennem en løbende dialog med ledere, kommuner og pårørende Udarbejdelse af kontrakter og kontraktforhandlinger Socialfaglig håndtering af behov og forandringer hos vores eksisterende beboere Understøttelse af botilbudslederne i forhold til socialfaglig sagsbehandling inkl. samarbejdsmøder med kommuner Afklaring af social- og forvaltningsretlige spørgsmål og sikring af videndeling på tværs af Habitus på området Bidrag til overblikket over efterspørgsel Vi tilbyder: Et job med selvstændige ansvarsområder og stor medbestemmelse En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på, hvor vi samarbejder på tværs af faggrænser En arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at lære og udvikle os selv løbende En organisation, hvor der ikke er langt fra tanke til handling Mulighed for, sammen med ledelsen og kolleger, at præge og udvikle det socialfaglige ståsted Grundig introduktion til Habitus og visitationsområdet af den der indtil nu har haft det faglige ansvar Vi prioriterer at have det godt sammen og tror på at gode relationer er vigtige i forhold til at lykkes Vi søger en kollega, som: Har en relevant uddannelse og meget gerne myndighedserfaring fra det specialiserede socialområde Har omfattende viden om serviceloven og anden relevant lovgivning Kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage ansvar Er tydelig i sin kommunikation både mundtligt og skriftligt, og kan lide at skrive Kan håndtere at arbejde med korte tidsfrister og kan finde kreative og bæredygtige løsninger, som er tilfredsstillende for alle parter Har stærke relationelle kompetencer og evner balancen imellem at servicere og udfordre vores ledere Forstår vigtigheden af at balancere forskellige fagfelter og kan bidrage til klarhed og forståelse af dette i rådgivningen af ledere og medarbejdere Finder inspiration ved at holde sig opdateret på nye bestemmelser og regler på området Har interesse for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser Har kørekort og egen bil Information og ansøgningStillingen er på 37 timer med opstart d. 1. august 2019. Du er velkommen til at kontakte socialfaglig konsulent Laura Schlie på tlf. 20 90 08 23, hvis du har spørgsmål til stillingen. Ansøgningsfristen er d. 26. maj 2019. 1. samtaler afholdes 3. juni og 2. samtaler 6. juni. Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.11jobnetb4840612100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-26T00:00:000000https://www.jobindex.dk/vis-job/h8877760EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3519541Habitus Holding ApS11Park Allé 2902605BrøndbyDKDanmark0ls@habitus.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent753748JobNet4983095498309510003-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4840612https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4840612https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4840612&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4840612&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSocialfaglig konsulent til at styrke vores indsats i arbejdet med borgere med autismespektrum-forstyrrelser1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed361672409Laurals@habitus.dkDKDanmarkDKDanmark330086670Socialrådgiver / socialformidler til sygedagpengeopfølgning i Jobcentret, Hvidovre Kommune.Robot Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 22 uger. Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams: Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 22 uger Fokus 22 sygedagpengesager, der er forlængede Administrativt team Arbejdet som sagsbehandler består bl.a. i opfølgning af sygedagpengesager ved målrettet at samarbejde med den sygemeldte borger om at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet. I opgaveløsningen indgår bl.a. samtaler ud fra en ressourceorienteret og beskæftigelsesrettet tilgang, tæt kontakt til arbejdsgivere, iværksættelse af virksomhedsrettede tiltag samt udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og efterfølgende deltagelse på rehabiliteringsmøde med sagen. Vi søger en ny kollega, som er faglig stærk, struktureret, tværfaglig og udviklingsorienteret og som kan bevare fokus i perioder med forandring. Vi forventer derfor at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Har erfaring med beskæftigelsesområdet og gerne erfaring fra sygedagpengeområdet eller kontanthjælpsområdet Har et fagligt højt niveau Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation Har erfaring med administrative processer og systemer KMD, Momentum og Acadre Har en rummelig og anerkendende tilgang til borgere og kolleger Vi tilbyder: Et meningsfuldt arbejde i en travl og udfordrende hverdag Professionelle og engagerede kolleger En uhøjtidelig omgangsform Ekstern supervision Fleksibel arbejdstid Løn og ansættelsesforhold Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK efter forhandling. Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Yderligere oplysninger kan fås hos: Afdelingsleder Susanne Rasmussen mobil 5158 7870 eller sagsbehandler Liselotte Kold tlf. 36393912 og sagsbehandler Julie Hinsch Sahl tlf. 36393878 Samtaler forventes afholdt i uge 40. Ansøgning bedes vedhæftet relevante bilag.Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 – 22 uger.

Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams:

  • Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 – 22 uger
  • Fokus 22 – sygedagpengesager, der er forlængede
  • Administrativt team
Arbejdet som sagsbehandler består bl.a. i opfølgning af sygedagpengesager ved målrettet at samarbejde med den sygemeldte borger om at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet.

I opgaveløsningen indgår bl.a. samtaler ud fra en ressourceorienteret og beskæftigelsesrettet tilgang, tæt kontakt til arbejdsgivere, iværksættelse af virksomhedsrettede tiltag samt udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og efterfølgende deltagelse på rehabiliteringsmøde med sagen.

Vi søger en ny kollega, som er faglig stærk, struktureret, tværfaglig og udviklingsorienteret og som kan bevare fokus i perioder med forandring.

Vi forventer derfor at du:

  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring med beskæftigelsesområdet og gerne erfaring fra sygedagpengeområdet eller kontanthjælpsområdet
  • Har et fagligt højt niveau
  • Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation
  • Har erfaring med administrative processer og systemer – KMD, Momentum og Acadre
  • Har en rummelig og anerkendende tilgang til borgere og kolleger
Vi tilbyder:

  • Et meningsfuldt arbejde i en travl og udfordrende hverdag
  • Professionelle og engagerede kolleger
  • En uhøjtidelig omgangsform
  • Ekstern supervision
  • Fleksibel arbejdstid
Løn og ansættelsesforhold

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder.

Yderligere oplysninger kan fås hos:

Afdelingsleder Susanne Rasmussen mobil 5158 7870 eller sagsbehandler Liselotte Kold tlf. 36393912 og sagsbehandler Julie Hinsch Sahl tlf. 36393878

Samtaler forventes afholdt i uge 40.

Ansøgning bedes vedhæftet relevante bilag.

Hvidovre KommuneHvidovre2019-09-09T00:00:002019-09-25T00:00:00
330083353Sagsbehandlere til ambitiøst og udviklingsorienteret team på området for sygedagpenge og jobafklaringRobot I Høje-Taastrup Kommune har man fra politisk side valgt at investere i Jobcentret. Der skal være fokus på den gode sagsbehandling både for borgerne og for sagsbehandlerne. Derfor søger vi to nye medarbejdere én til sygedagpenge og én til jobafklaring. Du brænder for at arbejde med at fastholde borgere på arbejdsmarkedet med fokus på borgernes ressourcer og potentiale. Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere og du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver. Om os Du bliver en del af afdelingen Job og Ressourcer, som er én af i alt tre afdelinger i Jobcenter Høje-Taastrup. I Job og Ressourcer er vi 28 medarbejdere og en leder. Vi varetager myndighedsopgaver indenfor sygedagpenge, jobafklaring, ressourceforløb, ledighedsydelse, fleksjob, handicapkompenserende ordninger og revalidering. Vi har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig, og hvor borgersagerne kan være tunge og komplekse - det er derfor vigtigt, at du kan rumme at være i det. På trods af en travl hverdag, samarbejder vi alle om at finde de fælles bedste løsninger. Vi er ligeledes meget optaget af, at det skal være rart at være en del af teamet, og vi håber, at du vil være med til at gøre vores afdeling endnu bedre at arbejde i. Dine primære opgaver vil være:At fastholde borgere i beskæftigelseKontakt til arbejdsgiver og andre relevante samarbejdspartnere samt koordination af indsatserIndhentelse og anvendelse af dokumentation til brug for socialfaglige vurderinger, herunder efter Sygedagpengelovens §7Udarbejdelse af rehabiliteringsplaner og deltagelse i møder i Rehabiliteringsteamet Du får nogle professionelle, dedikerede og ambitiøse kolleger. Vi er et ungt team med mange forskellige uddannelsesbaggrunde og vi har en høj faglighed og brænder for vores arbejde med målgruppen. Vi har en flad struktur og høj grad af frihed under ansvar. Vi værdsætter fællesskab og faglige drøftelser, og vi har et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant baggrundHar indgående kendskab til sygedagpengeloven og beskæftigelseslovenHar en positiv indstilling og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnereHar gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligtKan arbejde selvstændigt og tage ansvarHar gode it-kompetencerHar du ønske om at prøve kræfter som mødeleder på rehabiliteringsteamet, vil vi blive glade Du arbejder systematisk og målrettet i forhold til at hjælpe borgerne videre vha. planer for borgerne og rettighed i afholdelse af samtaler. Du har lyst til og kan bidrage med nye tanker og ideer til udvikling af indsatser overfor borgerne. Vi ser gerne, at du har minimum et par års erfaring fra en lignende stilling, ligesom det er en fordel, hvis du har kendskab til Serviceloven og handicapkompenserende ordninger, men det er ikke et krav. Yderligere oplysninger Jobbet er på 37 timer ugentligt og ønskes besat hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Du må gerne skrive i din ansøgning, hvis du har særligt interesse for at blive ansat enten i teamet for sygedagpenge eller teamet for jobafklaring. Ansøgningsfristen er søndag den 22. september 2019 Vi holder samtaler fredag den 27. september 2019. Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk. Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte fagspecialist Michael Hagedorn-Christiansen på 43353783 eller afdelingsleder Susan Reiner på 24204113.I Høje-Taastrup Kommune har man fra politisk side valgt at investere i Jobcentret. Der skal være fokus på den gode sagsbehandling både for borgerne og for sagsbehandlerne. Derfor søger vi to nye medarbejdere; én til sygedagpenge og én til jobafklaring.

Du brænder for at arbejde med at fastholde borgere på arbejdsmarkedet med fokus på borgernes ressourcer og potentiale. Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere – og du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver.

Om os
Du bliver en del af afdelingen Job og Ressourcer, som er én af i alt tre afdelinger i Jobcenter Høje-Taastrup. I Job og Ressourcer er vi 28 medarbejdere og en leder. Vi varetager myndighedsopgaver indenfor sygedagpenge, jobafklaring, ressourceforløb, ledighedsydelse, fleksjob, handicapkompenserende ordninger og revalidering. Vi har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig, og hvor borgersagerne kan være tunge og komplekse - det er derfor vigtigt, at du kan rumme at være i det. På trods af en travl hverdag, samarbejder vi alle om at finde de fælles bedste løsninger. Vi er ligeledes meget optaget af, at det skal være rart at være en del af teamet, og vi håber, at du vil være med til at gøre vores afdeling endnu bedre at arbejde i.

Dine primære opgaver vil være:
  • At fastholde borgere i beskæftigelse
  • Kontakt til arbejdsgiver og andre relevante samarbejdspartnere samt koordination af indsatser
  • Indhentelse og anvendelse af dokumentation til brug for socialfaglige vurderinger, herunder efter Sygedagpengelovens §7
  • Udarbejdelse af rehabiliteringsplaner og deltagelse i møder i Rehabiliteringsteamet

Du får nogle professionelle, dedikerede og ambitiøse kolleger. Vi er et ungt team med mange forskellige uddannelsesbaggrunde – og vi har en høj faglighed og brænder for vores arbejde med målgruppen. Vi har en flad struktur og høj grad af frihed under ansvar. Vi værdsætter fællesskab og faglige drøftelser, og vi har et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant baggrund
  • Har indgående kendskab til sygedagpengeloven og beskæftigelsesloven
  • Har en positiv indstilling og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Har gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt
  • Kan arbejde selvstændigt og tage ansvar
  • Har gode it-kompetencer
  • Har du ønske om at prøve kræfter som mødeleder på rehabiliteringsteamet, vil vi blive glade

Du arbejder systematisk og målrettet i forhold til at hjælpe borgerne videre vha. planer for borgerne og rettighed i afholdelse af samtaler. Du har lyst til og kan bidrage med nye tanker og ideer til udvikling af indsatser overfor borgerne. Vi ser gerne, at du har minimum et par års erfaring fra en lignende stilling, ligesom det er en fordel, hvis du har kendskab til Serviceloven og handicapkompenserende ordninger, men det er ikke et krav.

Yderligere oplysninger
Jobbet er på 37 timer ugentligt og ønskes besat hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Du må gerne skrive i din ansøgning, hvis du har særligt interesse for at blive ansat enten i teamet for sygedagpenge eller teamet for jobafklaring.

Ansøgningsfristen er søndag den 22. september 2019
Vi holder samtaler fredag den 27. september 2019.

Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte fagspecialist Michael Hagedorn-Christiansen på 43353783 eller afdelingsleder Susan Reiner på 24204113.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-09-03T00:00:002019-09-22T00:00:00
330089826Beskæftigelsessagsbehandler til ambitiøst UngeteamRobot Du tror også på, at uddannelse er vejen til et værdigt liv for Høje-Taastrup Kommunes unge. Ungeteamet (LAB 2.12 og 2.13) tager sig af indsatsen for ledige borgere under 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til uddannelsessystemet. Du skal motivere og vejlede uddannelseshjælpsmodtager i forhold til uddannelsessystemet. Du skal tro på, at vejen frem for den ledige er uddannelse. Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag. Du skal, sammen med den ledige, arbejde med hele den redskabsvifte, der findes i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og understøtte, at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde. Du vil ligeledes skulle forelægge sager for kommunens rehabiliteringsteam. Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisterne og den daglige leder. Vi lægger vægt på, at du:Er uddannet socialrådgiver socialformidler med flere års erfaringHar et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialerØnsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveauHar stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligtHar organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureretEr en rummelig person, der evner at lytte, motivere og samleKan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdagHar erfaring med at samarbejde med borgere, øvrige centre i en kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationerKan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spilHar flair for systematisk anvendelse af edb og har let ved skriftlighed Vi forventer, at du evner at sætte borgeren i centrum. Du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik, og et grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du har ligeledes gerne overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser. Afdelingen du bliver en del af Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud samt kontanthjælp, sygedagpenge, jobafklarings- og ressourceforløb. Afdelingen Job og Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år), integrationsteamet samt to fremskudte beskæftigelsesindsatser. Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger- og Arbejdsmarkedscentret samt de øvrige centre i kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder. Du får nogle dygtige og engagerede kolleger med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde, og vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Du vil få systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling både individuelt og som team. Yderligere oplysninger Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. november 2019. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Arbejdsstedet er Rådhuset, Bygaden 2, 2630 Taastrup, som ligger få minutters gang fra Høje-Taastrup Station. Ansøgningsfristen er torsdag den 26. september 2019 Du holder samtaler løbende. Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis sendes via kommunens e-rekrutteringssystem. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Michael Wittendorff på 4335 3774 eller fagspecialist Ena Winther på 2425 5192.Du tror også på, at uddannelse er vejen til et værdigt liv for Høje-Taastrup Kommunes unge.
 
Ungeteamet (LAB 2.12 og 2.13) tager sig af indsatsen for ledige borgere under 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til uddannelsessystemet. Du skal motivere og vejlede uddannelseshjælpsmodtager i forhold til uddannelsessystemet. Du skal tro på, at vejen frem for den ledige er uddannelse. Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag.

Du skal, sammen med den ledige, arbejde med hele den redskabsvifte, der findes i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og understøtte, at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde. Du vil ligeledes skulle forelægge sager for kommunens rehabiliteringsteam. Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisterne og den daglige leder.
 
Vi lægger vægt på, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler med flere års erfaring
  • Har et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialer
  • Ønsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveau
  • Har stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
  • Har organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureret
  • Er en rummelig person, der evner at lytte, motivere og samle
  • Kan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdag
  • Har erfaring med at samarbejde med borgere, øvrige centre i en kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationer
  • Kan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spil
  • Har flair for systematisk anvendelse af edb og har let ved skriftlighed

Vi forventer, at du evner at sætte borgeren i centrum. Du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik, og et grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du har ligeledes gerne overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser. 
 
Afdelingen du bliver en del af
Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud samt kontanthjælp, sygedagpenge, jobafklarings- og ressourceforløb.

Afdelingen Job og Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år), integrationsteamet samt to fremskudte beskæftigelsesindsatser. Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger- og Arbejdsmarkedscentret samt de øvrige centre i kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder.

Du får nogle dygtige og engagerede kolleger med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde, og vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Du vil få systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling både individuelt og som team.
 
Yderligere oplysninger
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. november 2019. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.

Arbejdsstedet er Rådhuset, Bygaden 2, 2630 Taastrup, som ligger få minutters gang fra Høje-Taastrup Station.
 
Ansøgningsfristen er torsdag den 26. september 2019
Du holder samtaler løbende.

Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis sendes via kommunens e-rekrutteringssystem.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Michael Wittendorff på 4335 3774 eller fagspecialist Ena Winther på 2425 5192.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-09-13T00:00:002019-09-26T00:00:00
330090098Beskæftigelsesrådgiver til fagligt stærkt KontanthjælpsteamRobot Kontanthjælpsteamet (LAB 2.2 og 2.3) tager sig af indsatsen for ledige borgere over 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til det ordinære arbejdsmarked. Som rådgiver vil du skulle motivere og vejlede kontanthjælpsmodtagere i forhold til arbejdsmarkedet. Du skal tro på, at vejen frem for den ledige er selvforsørgelse. Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag. Du skal, sammen med den ledige, arbejde med hele den redskabsvifte, der findes i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og understøtte, at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde. Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisten og den daglige leder. Vi lægger vægt på, at du:Er uddannet socialrådgiver socialformidler med flere års erfaringHar et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialerØnsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveauHar stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligtHar organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureretEr en rummelig person, der evner at lytte, motivere og samleKan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdagHar erfaring med at samarbejde med borgere, øvrige centre i en kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationerKan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spilHar flair for systematisk anvendelse af edb og har let ved skriftlighed Vi forventer, at du evner at sætte borgeren i centrum. Du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik, og et grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du har ligeledes gerne overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser. Du bliver en del af Job og Kompetence Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud samt kontanthjælp, sygedagpenge, jobafklarings- og ressourceforløb. Afdelingen Job og Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år), integrationsteamet samt to fremskudte beskæftigelsesindsatser. Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger- og Arbejdsmarkedscentret samt de øvrige centre i kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder. Du får nogle dygtige og engagerede kolleger med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde, og vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Du vil få systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling både individuelt og som team. Yderligere oplysninger Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. november 2019. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Arbejdsstedet er Rådhuset, Bygaden 2, 2630 Taastrup, som ligger få minutters gang fra Høje-Taastrup Station. Ansøgningsfristen er torsdag den 26. september 2019 Du holder samtaler løbende. Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis sendes via kommunens e-rekrutteringssystem. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Michael Wittendorff på 4335 3774 eller fagspecialist Ena Winther på 2425 5192.Kontanthjælpsteamet (LAB 2.2 og 2.3) tager sig af indsatsen for ledige borgere over 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til det ordinære arbejdsmarked.

Som rådgiver vil du skulle motivere og vejlede kontanthjælpsmodtagere i forhold til arbejdsmarkedet. Du skal tro på, at vejen frem for den ledige er selvforsørgelse. Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag.
 
Du skal, sammen med den ledige, arbejde med hele den redskabsvifte, der findes i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og understøtte, at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde. Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisten og den daglige leder.
 
Vi lægger vægt på, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler med flere års erfaring
  • Har et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialer
  • Ønsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveau
  • Har stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
  • Har organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureret
  • Er en rummelig person, der evner at lytte, motivere og samle
  • Kan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdag
  • Har erfaring med at samarbejde med borgere, øvrige centre i en kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationer
  • Kan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spil
  • Har flair for systematisk anvendelse af edb og har let ved skriftlighed
 
Vi forventer, at du evner at sætte borgeren i centrum. Du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik, og et grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du har ligeledes gerne overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser.
 
Du bliver en del af Job og Kompetence
Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud samt kontanthjælp, sygedagpenge, jobafklarings- og ressourceforløb. Afdelingen Job og Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år), integrationsteamet samt to fremskudte beskæftigelsesindsatser. Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger- og Arbejdsmarkedscentret samt de øvrige centre i kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder.

Du får nogle dygtige og engagerede kolleger med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde, og vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Du vil få systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling både individuelt og som team.

Yderligere oplysninger
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. november 2019. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.

Arbejdsstedet er Rådhuset, Bygaden 2, 2630 Taastrup, som ligger få minutters gang fra Høje-Taastrup Station.
 
Ansøgningsfristen er torsdag den 26. september 2019
Du holder samtaler løbende.

Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis sendes via kommunens e-rekrutteringssystem.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Michael Wittendorff på 4335 3774 eller fagspecialist Ena Winther på 2425 5192.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-09-14T00:00:002019-09-26T00:00:00
330077787To socialrådgivere til Børnehus HovedstadenBasic Vil du være med til at højne indsatsen over for børn og unge, som har været udsat for vold eller seksuelle overgreb? Så har du muligheden her! Der er tale om hhv. en fast stilling og et 1-årigt barselsvikariat. Lidt om Børnehus Hovedstaden Børnehus Hovedstaden ligger på Nørrebro i København og har også en afdeling i Hillerød. Vi er aktuelt 20 ansatte, herunder psykologer, socialrådgivere samt ledelse og administrativt personale, og vi opnormerer nu med yderligere en psykolog og en socialrådgiver på baggrund af et stigende sagstal. Derudover er en af vores socialrådgivere i lykkelige omstændigheder, og vi søger derfor også en barselsvikar. Formål: Det er Børnehusets opgave at opkvalificere den tværsektorielle indsats i sager, hvor der er mistanke om vold eller seksuelle overgreb mod børn, gennem gode sagsforløb og udredninger, hvor barnets perspektiv er i fokus. Målgruppe: Børn og unge i alderen 0-18 år, hvor der er mistanke om, at barnet den unge har været udsat for vold i nære relationer eller seksuelle overgreb. For at en mistanke kan blive til en sag i Børnehuset, skal kommunen have taget beslutning om opstart af børnefaglig undersøgelse (Servicelovens §50), og politiet og eller sundhedsvæsenet skal være involveret. Børnehus Hovedstaden betjener 29 kommuner i Region H med konsulentbistand, sagskoordinering, udredende arbejde samt støttende, afklarende forløb med børn og familier inden for målgruppen. Hver politikreds har tilknyttet et børnehusteam bestående af socialrådgivere og psykologer. Læs mere om Børnehus Hovedstaden her: http: www.boernehus-hovedstaden.dk. Om stillingerne Begge stillinger har primært arbejdssted i København med lejlighedsvise arbejdsopgaver i Hillerød. Hovedparten af arbejdet foregår i tæt teamsamarbejde med en psykolog. Som socialrådgiver i Børnehuset bliver dine opgaver bl.a. at koordinere og organisere den tværsektorielle indsats mellem socialforvaltning, politi og sundhedsvæsen at gennemføre afgrænsede, støttende og afklarende samtaleforløb med børn, unge og deres familier sammen med din teammakker at deltage ved politiets afhøringer af børn at yde telefonisk, konsultativ bistand til sagsbehandlere fra kommunerne at bidrage til udredning af børns unges belastningsgrad på baggrund af formodede overgreb samt udarbejde anbefalinger til kommunerne vedr. barnets og familiens støtte- og behandlingsbehov som en del af kommunens børnefaglige undersøgelse sammen med din teammakker i mindre omfang at indgå i behandlingsforløb med børn og deres pårørende efter endt udredningsforløb samt at supervisere fx plejeforældre at indgå i fagligt udviklingsarbejde Vi kan tilbyde dig et meningsfuldt, varieret og fagligt spændende arbejdsfelt en arbejdsplads som løbende udvikler sig opkvalificering og en arbejdsplads med fokus på videreuddannelse indenfor området, herunder også supervision at blive en del af et tværfagligt samarbejde med de 29 kommuner, vi servicerer, samt tæt tværsektorielt samarbejde med politi og sygehusvæsen søde, kompetente og humoristiske kolleger Vi forventer af dig, at du er uddannet socialrådgiver, meget gerne med relevant efteruddannelse har viden om og praksiserfaring fra området med udsatte børn og familier, erfaring med vurdering af underretninger og meget gerne erfaring med børn og unge udsat for vold og seksuelle overgreb har lyst til tværfagligt samarbejde og trives med rollen som faglig konsulent, herunder at lave formidlingsarbejde vedr. Børnehuset og være opsøgende ift. samarbejdspartnere har stærke relationelle kompetencer og formår at være tillidsskabende og opretholde en konstruktiv dialog med mange samarbejdspartnere fra forskellige sektorer trives med at arbejde selvstændigt, har gode organisatoriske færdigheder, et godt overblik og er indstillet på at tage ansvar, både fagligt og organisatorisk kan lide at arbejde i et højt tempo i en uforudsigelig hverdag, hvor fleksibilitet, humor og kollegialitet er omdrejningspunktet har gode skriftlige formuleringsevner og erfaring med at udarbejde skriftlige vurderinger er følelsesmæssigt robust og indstillet på at arbejde med tunge problematikker Løn- og ansættelsesvilkår Den faste stilling er på 32-37 timer om ugen efter aftale og til besættelse per den 1. november 2019 eller snarest derefter. Det 1-årige barselsvikariatet er på 32-34 timer om ugen efter aftale og til besættelse per den 1. december 2019 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn. Mere information Vil du vide mere, og har du spørgsmål til jobbet, kan du kontakte TR for socialrådgiverne Annette Pedersen på 2943 2189 eller leder af Børnehus Hovedstaden Pernille Spitz på 2035 9593 eller afdelingsleder Maja Markman på 4042 5790. Søg via nedenstående link senest søndag den 22. september 2019 Angiv gerne i ansøgningen, om du er interesseret i begge stillinger eller kun den ene. Ansættelsessamtaler til begge stillinger vil blive afholdt torsdag den 26. september 2019.

Vil du være med til at højne indsatsen over for børn og unge, som har været udsat for vold eller seksuelle overgreb? Så har du muligheden her!

Der er tale om hhv. en fast stilling og et 1-årigt barselsvikariat.

Lidt om Børnehus Hovedstaden
Børnehus Hovedstaden ligger på Nørrebro i København og har også en afdeling i Hillerød. Vi er aktuelt 20 ansatte, herunder psykologer, socialrådgivere samt ledelse og administrativt personale, og vi opnormerer nu med yderligere en psykolog og en socialrådgiver på baggrund af et stigende sagstal. Derudover er en af vores socialrådgivere i lykkelige omstændigheder, og vi søger derfor også en barselsvikar.

Formål: Det er Børnehusets opgave at opkvalificere den tværsektorielle indsats i sager, hvor der er mistanke om vold eller seksuelle overgreb mod børn, gennem gode sagsforløb og udredninger, hvor barnets perspektiv er i fokus.

Målgruppe: Børn og unge i alderen 0-18 år, hvor der er mistanke om, at barnet/den unge har været udsat for vold i nære relationer eller seksuelle overgreb. For at en mistanke kan blive til en sag i Børnehuset, skal kommunen have taget beslutning om opstart af børnefaglig undersøgelse (Servicelovens §50), og politiet og/eller sundhedsvæsenet skal være involveret.

Børnehus Hovedstaden betjener 29 kommuner i Region H med konsulentbistand, sagskoordinering, udredende arbejde samt støttende, afklarende forløb med børn og familier inden for målgruppen. Hver politikreds har tilknyttet et børnehusteam bestående af socialrådgivere og psykologer.

Læs mere om Børnehus Hovedstaden her: http://www.boernehus-hovedstaden.dk.

Om stillingerne
Begge stillinger har primært arbejdssted i København med lejlighedsvise arbejdsopgaver i Hillerød. Hovedparten af arbejdet foregår i tæt teamsamarbejde med en psykolog.

Som socialrådgiver i Børnehuset bliver dine opgaver bl.a.

  • at koordinere og organisere den tværsektorielle indsats mellem socialforvaltning, politi og sundhedsvæsen
  • at gennemføre afgrænsede, støttende og afklarende samtaleforløb med børn, unge og deres familier sammen med din teammakker
  • at deltage ved politiets afhøringer af børn
  • at yde telefonisk, konsultativ bistand til sagsbehandlere fra kommunerne
  • at bidrage til udredning af børns/unges belastningsgrad på baggrund af formodede overgreb samt udarbejde anbefalinger til kommunerne vedr. barnets og familiens støtte- og behandlingsbehov som en del af kommunens børnefaglige undersøgelse sammen med din teammakker
  • i mindre omfang at indgå i behandlingsforløb med børn og deres pårørende efter endt udredningsforløb samt at supervisere fx plejeforældre
  • at indgå i fagligt udviklingsarbejde

Vi kan tilbyde dig

  • et meningsfuldt, varieret og fagligt spændende arbejdsfelt
  • en arbejdsplads som løbende udvikler sig
  • opkvalificering og en arbejdsplads med fokus på videreuddannelse indenfor området, herunder også supervision
  • at blive en del af et tværfagligt samarbejde med de 29 kommuner, vi servicerer, samt tæt tværsektorielt samarbejde med politi og sygehusvæsen
  • søde, kompetente og humoristiske kolleger

Vi forventer af dig, at du

  • er uddannet socialrådgiver, meget gerne med relevant efteruddannelse
  • har viden om og praksiserfaring fra området med udsatte børn og familier, erfaring med vurdering af underretninger og meget gerne erfaring med børn og unge udsat for vold og seksuelle overgreb
  • har lyst til tværfagligt samarbejde og trives med rollen som faglig konsulent, herunder at lave formidlingsarbejde vedr. Børnehuset og være opsøgende ift. samarbejdspartnere
  • har stærke relationelle kompetencer og formår at være tillidsskabende og opretholde en konstruktiv dialog med mange samarbejdspartnere fra forskellige sektorer
  • trives med at arbejde selvstændigt, har gode organisatoriske færdigheder, et godt overblik og er indstillet på at tage ansvar, både fagligt og organisatorisk
  • kan lide at arbejde i et højt tempo i en uforudsigelig hverdag, hvor fleksibilitet, humor og kollegialitet er omdrejningspunktet
  • har gode skriftlige formuleringsevner og erfaring med at udarbejde skriftlige vurderinger
  • er følelsesmæssigt robust og indstillet på at arbejde med tunge problematikker

Løn- og ansættelsesvilkår
Den faste stilling er på 32-37 timer om ugen efter aftale og til besættelse per den 1. november 2019 eller snarest derefter.

Det 1-årige barselsvikariatet er på 32-34 timer om ugen efter aftale og til besættelse per den 1. december 2019 eller snarest derefter.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn.

Mere information
Vil du vide mere, og har du spørgsmål til jobbet, kan du kontakte TR for socialrådgiverne Annette Pedersen på 2943 2189 eller leder af Børnehus Hovedstaden Pernille Spitz på 2035 9593 eller afdelingsleder Maja Markman på 4042 5790.

Søg via nedenstående link senest søndag den 22. september 2019
Angiv gerne i ansøgningen, om du er interesseret i begge stillinger eller kun den ene.
Ansættelsessamtaler til begge stillinger vil blive afholdt torsdag den 26. september 2019.

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBørnehus HovedstadenKøbenhavn N2019-08-23T15:02:53.4702019-09-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver / socialformidler til sygedagpengeopfølgning i Jobcentret, Hvidovre Kommune.

Hvidovre Kommune

Hvidovre
Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 22 uger. Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams: Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 22 uger Fokus 22 sygedagpengesager, der er fo...
Indrykket:9. september 2019
Udløbsdato:25. september 2019

Sagsbehandlere til ambitiøst og udviklingsorienteret team på området for sygedagpenge og jobafklaring

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
I Høje-Taastrup Kommune har man fra politisk side valgt at investere i Jobcentret. Der skal være fokus på den gode sagsbehandling både for borgerne og for sagsbehandlerne. Derfor søger vi to nye medarbejdere én til sygedagpenge og én til jobafklarin...
Indrykket:3. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019

Beskæftigelsessagsbehandler til ambitiøst Ungeteam

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du tror også på, at uddannelse er vejen til et værdigt liv for Høje-Taastrup Kommunes unge. Ungeteamet (LAB 2.12 og 2.13) tager sig af indsatsen for ledige borgere under 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilk...
Indrykket:13. september 2019
Udløbsdato:26. september 2019

Beskæftigelsesrådgiver til fagligt stærkt Kontanthjælpsteam

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Kontanthjælpsteamet (LAB 2.2 og 2.3) tager sig af indsatsen for ledige borgere over 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til det ordinære arbejdsmarked. Som rådgiver vil du skulle motivere og vejlede...
Indrykket:14. september 2019
Udløbsdato:26. september 2019

To socialrådgivere til Børnehus Hovedstaden

Børnehus Hovedstaden

København N
Vil du være med til at højne indsatsen over for børn og unge, som har været udsat for vold eller seksuelle overgreb? Så har du muligheden her! Der er tale om hhv. en fast stilling og et 1-årigt barselsvikariat. Lidt om Børnehus Hovedstaden Børnehus ...
Indrykket:23. august 2019
Udløbsdato:22. september 2019