Socialfaglig konsulent til at styrke vores indsats i arbejdet med borgere med autismespektrum-forstyrrelser

Habitus, Brøndby

Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktforhandlinger med kommuner og samarbejdspartnere og fungerer som betroet rådgiver for lederne og direktionen? Og har du interesse for voksenhandicapområdet? Så læs mere her:

Om os
Habitus er en progressiv landsdækkende organisation. Vi har igennem mere end 10 år etableret os på det specialiserede socialområde som en vigtig samarbejdspartner for mange kommuner landet over. Det skyldes vores høje kvalitet i bl.a. helhedstilbud og STU for unge og voksne med gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret.

Vi ser os selv som pionerer i arbejdet omkring mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser. Vi er vedholdende med at skabe resultater for de borgere, som andre ikke er lykkedes med at skabe livskvalitet og udvikling for.

Stillingen som socialfaglig konsulent
Vi udvider vores visitationsafdeling. Du får en erfaren kollega og I referer direkte til økonomidirektøren. Sammen sikrer I den socialfaglige kvalitet i håndteringen af vores borgere og i kommunikationen med vores samarbejdspartnere. I er Habitus’ bindeled til vores kunder – kommunerne – og fungerer som tovholdere mellem botilbudsleder, kommune, borger og pårørende.

Alle vores borgere har et højt støttebehov og problemskabende adfærd som fællesnævner med komplekse sagsforløb og processer til følge. Der er derfor særlige forventninger og ønsker til dig og til os og til den løsning vi tilbyder, som helhed.

Du varetager bl.a. visitationer og løbende sagsbehandling. Samtidig fungerer du som betroet sparringspartner til botilbudslederne i forhold til socialfaglige spørgsmål fx borgernes rettigheder, kommunale sagsgange, juridiske problemstillinger og socialfaglig metode og håndtering.

Dine arbejdsopgaver er bl.a.:

  • Målgruppevurderinger og tilbudsgivning fx via observationsbesøg, gennemgang af sagsakter og dialog med tilknyttede fagpersoner
  • Visitation og revisitation igennem en løbende dialog med ledere, kommuner og pårørende
  • Udarbejdelse af kontrakter og kontraktforhandlinger
  • Socialfaglig håndtering af behov og forandringer hos vores eksisterende beboere
  • Understøttelse af botilbudslederne i forhold til socialfaglig sagsbehandling inkl. samarbejdsmøder med kommuner
  • Afklaring af social- og forvaltningsretlige spørgsmål og sikring af videndeling på tværs af Habitus på området
  • Bidrag til overblikket over efterspørgsel

Vi tilbyder:

  • Et job med selvstændige ansvarsområder og stor medbestemmelse
  • En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på, hvor vi samarbejder på tværs af faggrænser
  • En arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at lære og udvikle os selv løbende
  • En organisation, hvor der ikke er langt fra tanke til handling
  • Mulighed for, sammen med ledelsen og kolleger, at præge og udvikle det socialfaglige ståsted
  • Grundig introduktion til Habitus og visitationsområdet af den der indtil nu har haft det faglige ansvar
  • Vi prioriterer at have det godt sammen og tror på at gode relationer er vigtige i forhold til at lykkes

Vi søger en kollega, som:

  • Har en relevant uddannelse og meget gerne myndighedserfaring fra det specialiserede socialområde
  • Har omfattende viden om serviceloven og anden relevant lovgivning
  • Kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage ansvar
  • Er tydelig i sin kommunikation både mundtligt og skriftligt, og kan lide at skrive
  • Kan håndtere at arbejde med korte tidsfrister og kan finde kreative og bæredygtige løsninger, som er tilfredsstillende for alle parter
  • Har stærke relationelle kompetencer og evner balancen imellem at servicere og udfordre vores ledere
  • Forstår vigtigheden af at balancere forskellige fagfelter og kan bidrage til klarhed og forståelse af dette i rådgivningen af ledere og medarbejdere
  • Finder inspiration ved at holde sig opdateret på nye bestemmelser og regler på området
  • Har interesse for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
  • Har kørekort og egen bil

Information og ansøgning
Stillingen er på 37 timer med opstart d. 1. august 2019. Du er velkommen til at kontakte socialfaglig konsulent Laura Schlie på tlf. 20 90 08 23, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfristen er d. 26. maj 2019. 1. samtaler afholdes 3. juni og 2. samtaler 6. juni.

Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330016477Phoenix-b484061212019-05-03T00:00:00Socialfaglig konsulent til at styrke vores indsats i arbejdet med borgere med autismespektrum-forstyrrelser

Habitus, Brøndby

Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktforhandlinger med kommuner og samarbejdspartnere og fungerer som betroet rådgiver for lederne og direktionen? Og har du interesse for voksenhandicapområdet? Så læs mere her:

Om os
Habitus er en progressiv landsdækkende organisation. Vi har igennem mere end 10 år etableret os på det specialiserede socialområde som en vigtig samarbejdspartner for mange kommuner landet over. Det skyldes vores høje kvalitet i bl.a. helhedstilbud og STU for unge og voksne med gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret.

Vi ser os selv som pionerer i arbejdet omkring mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser. Vi er vedholdende med at skabe resultater for de borgere, som andre ikke er lykkedes med at skabe livskvalitet og udvikling for.

Stillingen som socialfaglig konsulent
Vi udvider vores visitationsafdeling. Du får en erfaren kollega og I referer direkte til økonomidirektøren. Sammen sikrer I den socialfaglige kvalitet i håndteringen af vores borgere og i kommunikationen med vores samarbejdspartnere. I er Habitus’ bindeled til vores kunder – kommunerne – og fungerer som tovholdere mellem botilbudsleder, kommune, borger og pårørende.

Alle vores borgere har et højt støttebehov og problemskabende adfærd som fællesnævner med komplekse sagsforløb og processer til følge. Der er derfor særlige forventninger og ønsker til dig og til os og til den løsning vi tilbyder, som helhed.

Du varetager bl.a. visitationer og løbende sagsbehandling. Samtidig fungerer du som betroet sparringspartner til botilbudslederne i forhold til socialfaglige spørgsmål fx borgernes rettigheder, kommunale sagsgange, juridiske problemstillinger og socialfaglig metode og håndtering.

Dine arbejdsopgaver er bl.a.:

  • Målgruppevurderinger og tilbudsgivning fx via observationsbesøg, gennemgang af sagsakter og dialog med tilknyttede fagpersoner
  • Visitation og revisitation igennem en løbende dialog med ledere, kommuner og pårørende
  • Udarbejdelse af kontrakter og kontraktforhandlinger
  • Socialfaglig håndtering af behov og forandringer hos vores eksisterende beboere
  • Understøttelse af botilbudslederne i forhold til socialfaglig sagsbehandling inkl. samarbejdsmøder med kommuner
  • Afklaring af social- og forvaltningsretlige spørgsmål og sikring af videndeling på tværs af Habitus på området
  • Bidrag til overblikket over efterspørgsel

Vi tilbyder:

  • Et job med selvstændige ansvarsområder og stor medbestemmelse
  • En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på, hvor vi samarbejder på tværs af faggrænser
  • En arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at lære og udvikle os selv løbende
  • En organisation, hvor der ikke er langt fra tanke til handling
  • Mulighed for, sammen med ledelsen og kolleger, at præge og udvikle det socialfaglige ståsted
  • Grundig introduktion til Habitus og visitationsområdet af den der indtil nu har haft det faglige ansvar
  • Vi prioriterer at have det godt sammen og tror på at gode relationer er vigtige i forhold til at lykkes

Vi søger en kollega, som:

  • Har en relevant uddannelse og meget gerne myndighedserfaring fra det specialiserede socialområde
  • Har omfattende viden om serviceloven og anden relevant lovgivning
  • Kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage ansvar
  • Er tydelig i sin kommunikation både mundtligt og skriftligt, og kan lide at skrive
  • Kan håndtere at arbejde med korte tidsfrister og kan finde kreative og bæredygtige løsninger, som er tilfredsstillende for alle parter
  • Har stærke relationelle kompetencer og evner balancen imellem at servicere og udfordre vores ledere
  • Forstår vigtigheden af at balancere forskellige fagfelter og kan bidrage til klarhed og forståelse af dette i rådgivningen af ledere og medarbejdere
  • Finder inspiration ved at holde sig opdateret på nye bestemmelser og regler på området
  • Har interesse for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
  • Har kørekort og egen bil

Information og ansøgning
Stillingen er på 37 timer med opstart d. 1. august 2019. Du er velkommen til at kontakte socialfaglig konsulent Laura Schlie på tlf. 20 90 08 23, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfristen er d. 26. maj 2019. 1. samtaler afholdes 3. juni og 2. samtaler 6. juni.

Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.

Habitus, Brøndby Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktforhandlinger med kommuner og samarbejdspartnere og fungerer som betroet rådgiver for lederne og direktionen? Og har du interesse for voksenhandicapområdet? Så læs mere her: Om osHabitus er en progressiv landsdækkende organisation. Vi har igennem mere end 10 år etableret os på det specialiserede socialområde som en vigtig samarbejdspartner for mange kommuner landet over. Det skyldes vores høje kvalitet i bl.a. helhedstilbud og STU for unge og voksne med gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret. Vi ser os selv som pionerer i arbejdet omkring mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser. Vi er vedholdende med at skabe resultater for de borgere, som andre ikke er lykkedes med at skabe livskvalitet og udvikling for. Stillingen som socialfaglig konsulentVi udvider vores visitationsafdeling. Du får en erfaren kollega og I referer direkte til økonomidirektøren. Sammen sikrer I den socialfaglige kvalitet i håndteringen af vores borgere og i kommunikationen med vores samarbejdspartnere. I er Habitus bindeled til vores kunder kommunerne og fungerer som tovholdere mellem botilbudsleder, kommune, borger og pårørende. Alle vores borgere har et højt støttebehov og problemskabende adfærd som fællesnævner med komplekse sagsforløb og processer til følge. Der er derfor særlige forventninger og ønsker til dig og til os og til den løsning vi tilbyder, som helhed. Du varetager bl.a. visitationer og løbende sagsbehandling. Samtidig fungerer du som betroet sparringspartner til botilbudslederne i forhold til socialfaglige spørgsmål fx borgernes rettigheder, kommunale sagsgange, juridiske problemstillinger og socialfaglig metode og håndtering. Dine arbejdsopgaver er bl.a.: Målgruppevurderinger og tilbudsgivning fx via observationsbesøg, gennemgang af sagsakter og dialog med tilknyttede fagpersoner Visitation og revisitation igennem en løbende dialog med ledere, kommuner og pårørende Udarbejdelse af kontrakter og kontraktforhandlinger Socialfaglig håndtering af behov og forandringer hos vores eksisterende beboere Understøttelse af botilbudslederne i forhold til socialfaglig sagsbehandling inkl. samarbejdsmøder med kommuner Afklaring af social- og forvaltningsretlige spørgsmål og sikring af videndeling på tværs af Habitus på området Bidrag til overblikket over efterspørgsel Vi tilbyder: Et job med selvstændige ansvarsområder og stor medbestemmelse En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på, hvor vi samarbejder på tværs af faggrænser En arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at lære og udvikle os selv løbende En organisation, hvor der ikke er langt fra tanke til handling Mulighed for, sammen med ledelsen og kolleger, at præge og udvikle det socialfaglige ståsted Grundig introduktion til Habitus og visitationsområdet af den der indtil nu har haft det faglige ansvar Vi prioriterer at have det godt sammen og tror på at gode relationer er vigtige i forhold til at lykkes Vi søger en kollega, som: Har en relevant uddannelse og meget gerne myndighedserfaring fra det specialiserede socialområde Har omfattende viden om serviceloven og anden relevant lovgivning Kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage ansvar Er tydelig i sin kommunikation både mundtligt og skriftligt, og kan lide at skrive Kan håndtere at arbejde med korte tidsfrister og kan finde kreative og bæredygtige løsninger, som er tilfredsstillende for alle parter Har stærke relationelle kompetencer og evner balancen imellem at servicere og udfordre vores ledere Forstår vigtigheden af at balancere forskellige fagfelter og kan bidrage til klarhed og forståelse af dette i rådgivningen af ledere og medarbejdere Finder inspiration ved at holde sig opdateret på nye bestemmelser og regler på området Har interesse for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser Har kørekort og egen bil Information og ansøgningStillingen er på 37 timer med opstart d. 1. august 2019. Du er velkommen til at kontakte socialfaglig konsulent Laura Schlie på tlf. 20 90 08 23, hvis du har spørgsmål til stillingen. Ansøgningsfristen er d. 26. maj 2019. 1. samtaler afholdes 3. juni og 2. samtaler 6. juni. Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.11jobnetb4840612100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-26T00:00:000000https://www.jobindex.dk/vis-job/h8877760EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3519541Habitus Holding ApS11Park Allé 2902605BrøndbyDKDanmark0ls@habitus.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent753748JobNet4983095498309510003-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4840612https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4840612https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4840612&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4840612&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed361672409Laurals@habitus.dkDKDanmarkDKDanmark330022944Socialrådgiver/socialformidler til sygedagpengeopfølgning i Jobcentret i Hvidovre KommuneRobot Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 22 uger. Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams: Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 22 uger Fokus 22 sygedagpengesager, der er forlængede Administrativt team Arbejdet som sagsbehandler består bl.a. i opfølgning af sygedagpengesager ved målrettet at samarbejde med den sygemeldte borger om at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet. I opgaveløsningen indgår bl.a. samtaler ud fra en ressourceorienteret og beskæftigelsesrettet tilgang, tæt kontakt til arbejdsgivere, iværksættelse af virksomhedsrettede tiltag samt udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og efterfølgende deltagelse på rehabiliteringsmøde med sagen. Vi søger en ny kollega, som er faglig stærk, struktureret, tværfaglig og udviklingsorienteret og som kan bevare fokus i perioder med forandring. Vi forventer derfor at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Har erfaring på beskæftigelsesområdet og gerne erfaring på sygedagpengeområdet eller kontanthjælpsområdet Har et fagligt højt niveau Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation Har erfaring med administrative processer og systemer KMD, Momentum og Acadre Har en rummelig og anerkendende tilgang til borgere og kolleger Vi tilbyder: Et meningsfuldt arbejde i en travl og udfordrende hverdag Professionelle og engagerede kolleger En uhøjtidelig omgangsform Ekstern supervision Fleksibel arbejdstid Løn og arbejdsforhold Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK efter forhandling. Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Yderligere oplysninger kan fås hos: Afdelingsleder Susanne Rasmussen mobil 5158 7870 eller sagsbehandler Liselotte Kold tlf. 36393912 og sagsbehandler Lizette Haagensen tlf. 36392213 Ansøgningsfrist mandag den 28. maj 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 25. Ansøgning bedes vedhæftet relevante bilag.Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 – 22 uger.

Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams:

  • Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 – 22 uger
  • Fokus 22 – sygedagpengesager, der er forlængede
  • Administrativt team

Arbejdet som sagsbehandler består bl.a. i opfølgning af sygedagpengesager ved målrettet at samarbejde med den sygemeldte borger om at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet.

I opgaveløsningen indgår bl.a. samtaler ud fra en ressourceorienteret og beskæftigelsesrettet tilgang, tæt kontakt til arbejdsgivere, iværksættelse af virksomhedsrettede tiltag samt udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og efterfølgende deltagelse på rehabiliteringsmøde med sagen.

Vi søger en ny kollega, som er faglig stærk, struktureret, tværfaglig og udviklingsorienteret og som kan bevare fokus i perioder med forandring.

Vi forventer derfor at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring på beskæftigelsesområdet og gerne erfaring på sygedagpengeområdet eller kontanthjælpsområdet
  • Har et fagligt højt niveau
  • Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation
  • Har erfaring med administrative processer og systemer – KMD, Momentum og Acadre
  • Har en rummelig og anerkendende tilgang til borgere og kolleger
Vi tilbyder:
  • Et meningsfuldt arbejde i en travl og udfordrende hverdag
  • Professionelle og engagerede kolleger
  • En uhøjtidelig omgangsform
  • Ekstern supervision
  • Fleksibel arbejdstid
Løn og arbejdsforhold
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder.

Yderligere oplysninger kan fås hos:
Afdelingsleder Susanne Rasmussen mobil 5158 7870 eller sagsbehandler Liselotte Kold tlf. 36393912 og sagsbehandler Lizette Haagensen tlf. 36392213

Ansøgningsfrist mandag den 28. maj 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 25.

Ansøgning bedes vedhæftet relevante bilag.

BeskæftigelsesafklaringHvidovre2019-05-13T00:00:002019-06-12T00:00:00
330023302Barselsvikarer og fast stilling som socialrådgivere i distrikt Midt og Vest i Familieafdelingen i Høje-TaastrupRobot Barselsvikarer og fast stilling som socialrådgivere i distrikt Midt og Vest i Familieafdelingen i Høje-Taastrup Familieafdelingen søger pr. 1.7.2019 eller snarest muligt socialrådgivere til vores distrikter. Vi søger to barselsvikarer af ca. et års varighed og en fastansættelse. Byrådet i Høje Taastrup kommune har besluttet at igangsætte en større omstilling på området for udsatte børn og unge til en tættere og mere tværgående indsats. Vi kalder omstillingen Sammen med Familien. Vi skal arbejde endnu mere forebyggende, være i tættere dialog med familierne, inddrage netværket omkring familierne i endnu højere grad og koordinere indsatserne omkring familierne endnu bedre. Lidt om os: Familieafdelingen består af 3 afdelinger, der er distrikt inddelt i hhv. øst, vest og midt. Rådgiverne i disse grupper varetager 11, undersøgelsessager og handleplaner mv. i sagerne, således at borgerne får en fast rådgiver fra deres sag starter i afdelingen. Vi har et vagtteam, der håndterer alle akutte sager samt en specialrådgivning, der varetager rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til børn og unge med funktionsnedsættelser. I Familieafdelingen har vi familieplejekonsulenter, en skolekonsulent og en netværkskonsulent. Vi har fremskudte rådgivere på alle byens skoler og udvalgte daginstitutioner, da vi vægter samarbejdet med byens skoler, daginstitutioner og andre samarbejdspartnere højt for at sikre indsatser hele vejen rundt om familien og så tæt på almenområdet som muligt. Familieafdelingen er en del at Børne- og Ungerådgivningscentret. Blandt vores nærmeste samarbejdspartnere kan nævnes PPR, sundhedsplejen samt vores interne udførerenhed, FamilieSporet, som består af bl.a. psykologer, familievejledere, familiepsykologer og kontaktpersoner. Vi har en stor administrativ enhed der understøtter socialrådgiverne i forhold til styring og administrative opgaver bl.a. i forbindelse med vores Børn og Unge-Udvalgssager. Vi vægter tværfaglighed og den fælles opgaveløsning højt, både internt i Børne- og Ungerådgivningscentret og på tværs af centrene. Vi benytter os af sagsstyringssystemet DUBU, og da vi har været pilotkommune, er vi godt i gang og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), hvilket der arbejdes ud fra i Familieafdelingen. Vi arbejder endvidere med den løsningsfokuserede tilgang (LØFT) og bruger dele af Signs of Safety (SOS) i af vores arbejde. Vi tilbyder: - En spændende og udfordrende arbejdsplads, drevet af visioner og et højt ambitionsniveau. - Faglig sparring fra engagerede kolleger, ledere og samarbejdspartnere. - Strategisk kompetenceudvikling. - En enestående mulighed for at være en del af, og bidrage til udviklingen af den forebyggende indsats i en kommune, der har sat forebyggelsesindsatsen højt på dagsorden. - En arbejdsplads der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgaveløsning. - Introduktion og mentorordning tilpasset dit erfaringsgrundlag. - Ekstern supervision og mulighed for faglig sparring på faggruppemøder og i teamet. - Gode kollegaer og godt et kollegialt sammenhold. I stillingerne til distrikterne forventer vi at du: - Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring indenfor for børne- og ungeområdet. - Kan arbejde i bredden med undersøgelser og foranstaltninger, og kan navigere i såvel børne- som ungesager. Det vil tillige være en fordel, hvis du har mod på eller erfaring med at skrive oplæg til Børn og Unge-udvalget. - Er fagligt stærk og kan omsætte servicelovens bestemmelser til praksis i arbejdet med udsatte børn og unge samt deres forældre. - Er ansvarlig og kan balancere mellem den administrative og relationelle del af arbejdet. - Kan arbejde selvstændigt og systematisk og kan kommunikere tydeligt både mundtligt og skriftligt. - Kan holde hovedet koldt også når det indimellem skal gå lidt stærkt. - Er fleksibel omkring opgaveløsningen og vil være med til at løfte i flok. - Har et positivt menneskesyn og ønsker at bidrage til god trivsel på arbejdspladsen. - Har forståelse for at have et samarbejde med forældrene og børnene omkring løsningen af deres problemer. - Mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Har du lyst til at være en del af en Familieafdeling som sætter den faglige barre højt, og vil du indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde, hvor vi løfter og tager ansvar i fællesskab, så send os en ansøgning. Stillingerne er på fuld tid, men har du særlige ønsker ift. arbejdstid, hører vi også gerne fra dig. I forbindelse med ansættelse bliver der indhentet straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig vil blive indhentet referencer. Ønsker du at høre nærmere om stillingernes indhold, eller høre mere om, hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup, så kontakt afdelingsleder af distrikt Vest Berit Wellemberg på tlf.: 2030 2845 eller send en mail til beritwe@htk.dk. Du kan også få fat i en af vores socialrådgivere, ved at ringe til administrationen på 4359 1200. Ansøgningsfrist er onsdag 5. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 11. juni og fredag 14. juni 2019.Barselsvikarer og fast stilling som socialrådgivere i distrikt Midt og Vest i Familieafdelingen i Høje-Taastrup
 
Familieafdelingen søger pr. 1.7.2019 eller snarest muligt socialrådgivere til vores distrikter. Vi søger to barselsvikarer af ca. et års varighed og en fastansættelse.
 
Byrådet i Høje Taastrup kommune har besluttet at igangsætte en større omstilling på området for udsatte børn og unge til en tættere og mere tværgående indsats. Vi kalder omstillingen Sammen med Familien. Vi skal arbejde endnu mere forebyggende, være i tættere dialog med familierne, inddrage netværket omkring familierne i endnu højere grad og koordinere indsatserne omkring familierne endnu bedre.

Lidt om os:
Familieafdelingen består af 3 afdelinger, der er distrikt inddelt i hhv. øst, vest og midt. Rådgiverne i disse grupper varetager § 11, undersøgelsessager og handleplaner mv. i sagerne, således at borgerne får en fast rådgiver fra deres sag starter i afdelingen. Vi har et vagtteam, der håndterer alle akutte sager samt en specialrådgivning, der varetager rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til børn og unge med funktionsnedsættelser. I Familieafdelingen har vi familieplejekonsulenter, en skolekonsulent og en netværkskonsulent. Vi har fremskudte rådgivere på alle byens skoler og udvalgte daginstitutioner, da vi vægter samarbejdet med byens skoler, daginstitutioner og andre samarbejdspartnere højt for at sikre indsatser hele vejen rundt om familien og så tæt på almenområdet som muligt.
 
Familieafdelingen er en del at Børne- og Ungerådgivningscentret. Blandt vores nærmeste samarbejdspartnere kan nævnes PPR, sundhedsplejen samt vores interne udførerenhed, FamilieSporet, som består af bl.a. psykologer, familievejledere, familiepsykologer og kontaktpersoner. Vi har en stor administrativ enhed der understøtter socialrådgiverne i forhold til styring og administrative opgaver bl.a. i forbindelse med vores Børn og Unge-Udvalgssager. Vi vægter tværfaglighed og den fælles opgaveløsning højt, både internt i Børne- og Ungerådgivningscentret og på tværs af centrene. 

Vi benytter os af sagsstyringssystemet DUBU, og da vi har været pilotkommune, er vi godt i gang og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), hvilket der arbejdes ud fra i Familieafdelingen. Vi arbejder endvidere med den løsningsfokuserede tilgang (LØFT) og bruger dele af Signs of Safety (SOS) i af vores arbejde.
 
Vi tilbyder:

- En spændende og udfordrende arbejdsplads, drevet af visioner og et højt  
  ambitionsniveau.
- Faglig sparring fra engagerede kolleger, ledere og samarbejdspartnere.
- Strategisk kompetenceudvikling.
- En enestående mulighed for at være en del af, og bidrage til udviklingen af den
  forebyggende indsats i en kommune, der har sat forebyggelsesindsatsen højt   
  på dagsorden.
- En arbejdsplads der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles
  opgaveløsning.
- Introduktion og mentorordning tilpasset dit erfaringsgrundlag.
- Ekstern supervision og mulighed for faglig sparring på faggruppemøder og i teamet.
- Gode kollegaer og godt et kollegialt sammenhold.
 
I stillingerne til distrikterne forventer vi at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring indenfor for børne- og
  ungeområdet.
- Kan arbejde i bredden med undersøgelser og foranstaltninger, og kan navigere i såvel
  børne- som ungesager. Det vil tillige være en fordel, hvis du har mod på eller erfaring  
  med at skrive oplæg til Børn og Unge-udvalget.
- Er fagligt stærk og kan omsætte servicelovens bestemmelser til praksis i arbejdet  med 
   udsatte børn og unge samt deres forældre.
- Er ansvarlig og kan balancere mellem den administrative og relationelle del af arbejdet.
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk og kan kommunikere tydeligt både mundtligt og
  skriftligt.
- Kan holde hovedet koldt også når det indimellem skal gå lidt stærkt.
- Er fleksibel omkring opgaveløsningen og vil være med til at løfte i flok.
- Har et positivt menneskesyn og ønsker at bidrage til god trivsel på arbejdspladsen.
- Har forståelse for at have et samarbejde med forældrene og børnene omkring løsningen 
  af deres problemer.
- Mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale.

Har du lyst til at være en del af en Familieafdeling som sætter den faglige barre højt, og vil du indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde, hvor vi løfter og tager ansvar i fællesskab, så send os en ansøgning.
 
Stillingerne er på fuld tid, men har du særlige ønsker ift. arbejdstid, hører vi også gerne fra dig.

I forbindelse med ansættelse bliver der indhentet straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig vil blive indhentet referencer.
 
Ønsker du at høre nærmere om stillingernes indhold, eller høre mere om, hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup, så kontakt afdelingsleder af distrikt Vest Berit Wellemberg på tlf.: 2030 2845 eller send en mail til beritwe@htk.dk. Du kan også få fat i en af vores socialrådgivere, ved at ringe til administrationen på 4359 1200.

Ansøgningsfrist er onsdag 5. juni 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 11. juni og fredag 14. juni 2019.
 

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-05-13T00:00:002019-06-05T00:00:00
330030495Socialrådgiver til Børn og Familie, HandicapteametRobot Om jobbet Du skal primært arbejde med Lov om social service 41 og 42, samt 11 og 52. I sagsbehandlingen vil indsatsen være koncentreret om det tværfaglige arbejde i forhold til barnet med handicap og barnets familie. I din opgaveløsning skal du vægte anerkendelse af familien og dens ressourcer samt tydelighed og åbenhed. Du skal være med til at realisere vores mål med indsatsen overfor familier med handicappede børn, som gennem tidlig og koordineret indsats er: at skabe rammer for barnets udvikling at skabe forudsigelighed i den samlede indsats overfor barn og familie at forældrene får den nødvendige rådgivning på det rette tidspunkt Du løfter sagerne i tæt samarbejde med kolleger og ledelse, da vi ligger vægt på at ingen sidder alene med sager og svære beslutninger. Endvidere får du tilknyttet en mentor som fast sparring og vi har ekstern teamsupervision. Du får dit eget kontor og vil arbejde med DUBU og ICS. Din profil Din baggrund er formentlig socialrådgiver og du har erfaringer på området fra tidligere ansættelser. Du kan og vil påtage dig myndighedsrollen og har styr på dine socialfaglige overvejelser og på dine sager. I din tilgang til andre kan du både være empatisk og sige nej på en ordentlig måde, når der er behov for det. Du har en positiv tilgang til nye og uforudsete udfordringer og har lyst og energi til at bidrage til udvikling af vores sagsbehandling og arbejdsprocesser. Du er en god kollega, der tør sætte dine erfaringer og kompetencer i spil på en tillidsvækkende måde. Derfor skal du vælge os Du bliver en del af et dynamisk team, hvor vi hele tiden udfordrer og udvikler vores faglighed. Vi kan alle sætte os ud over egne behov af hensyn til borgerne og vores kollegaer, når det kræves. Vi lægger vægt på kvalitet, høj faglighed, grundigt undersøgelsesarbejde, tæt tværfagligt samarbejde, og betragter forældrene som den vigtigste samarbejdspartner. Vi lægger vægt på at omsætte vores viden om lovgivning og vores socialfaglige indsigt til løsninger, der hjælper og rådgiver borgeren bedst muligt. Det kræver dygtige og engagerede medarbejdere, og derfor står medarbejdertilfredshed og kompetenceudvikling højt på vores dagsorden. Ansættelsesvilkår Jobbet er på 37 timer pr. uge og med start snarest muligt Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Om os Børn og Familie, Handicapteamet har til Administrationsbygningen, Stationsvej 36, 3460 Birkerød, 2 minutter fra Birkerød S-station. I Handicapteamet er vi 8 medarbejdere, der årligt behandler ca. 350 sager om hjælp til borgerne Ansøgning, samtale og kontakt Du søger jobbet ved at klikke på knappen Søg stillingen nedenfor.Om jobbet

Du skal primært arbejde med Lov om social service §§ 41 og 42, samt §§ 11 og 52. I sagsbehandlingen vil indsatsen være koncentreret om det tværfaglige arbejde i forhold til barnet med handicap og barnets familie. I din opgaveløsning skal du vægte anerkendelse af familien og dens ressourcer samt tydelighed og åbenhed.

Du skal være med til at realisere vores mål med indsatsen overfor familier med handicappede børn, som gennem tidlig og koordineret indsats er:

  • at skabe rammer for barnets udvikling

  • at skabe forudsigelighed i den samlede indsats overfor barn og familie

  • at forældrene får den nødvendige rådgivning på det rette tidspunkt

Du løfter sagerne i tæt samarbejde med kolleger og ledelse, da vi ligger vægt på at ingen sidder alene med sager og svære beslutninger. Endvidere får du tilknyttet en mentor som fast sparring og vi har ekstern teamsupervision.

Du får dit eget kontor og vil arbejde med DUBU og ICS.

Din profil

Din baggrund er formentlig socialrådgiver og du har erfaringer på området fra tidligere ansættelser. Du kan og vil påtage dig myndighedsrollen og har styr på dine socialfaglige overvejelser og på dine sager.

I din tilgang til andre kan du både være empatisk og sige ’nej’ på en ordentlig måde, når der er behov for det. Du har en positiv tilgang til nye og uforudsete udfordringer og har lyst og energi til at bidrage til udvikling af vores sagsbehandling og arbejdsprocesser.

Du er en god kollega, der tør sætte dine erfaringer og kompetencer i spil på en tillidsvækkende måde.

Derfor skal du vælge os

Du bliver en del af et dynamisk team, hvor vi hele tiden udfordrer og udvikler vores faglighed. Vi kan alle sætte os ud over egne behov af hensyn til borgerne og vores kollegaer, når det kræves. Vi lægger vægt på kvalitet, høj faglighed, grundigt undersøgelsesarbejde, tæt tværfagligt samarbejde, og betragter forældrene som den vigtigste samarbejdspartner.

Vi lægger vægt på at omsætte vores viden om lovgivning og vores socialfaglige indsigt til løsninger, der hjælper og rådgiver borgeren bedst muligt. Det kræver dygtige og engagerede medarbejdere, og derfor står medarbejdertilfredshed og kompetenceudvikling højt på vores dagsorden.

Ansættelsesvilkår

Jobbet er på 37 timer pr. uge og med start snarest muligt

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Om os

Børn og Familie, Handicapteamet har til Administrationsbygningen, Stationsvej 36, 3460 Birkerød, 2 minutter fra Birkerød S-station.

I Handicapteamet er vi 8 medarbejdere, der årligt behandler ca. 350 sager om hjælp til borgerne

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen ”Søg stillingen” nedenfor.

Rudersdal KommuneBirkerød2019-05-23T00:00:002019-06-14T00:00:00
330024451Barselsvikariat til Børnehandicap, Børne- og Familierådgivningen i Herlev KommuneRobot Ønsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så kan du blive vores nye kollega, da vi søger en barselsvikar til vores Specialrådgivning. Stillingen er på 37 timer uge og til besættelse pr. 1. juli 2019 eller snarest derefter. I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Det gælder også de handicappede børn og unge, hvorfor vi arbejder tæt sammen med familierne og andre aktører på børne- og ungeområdet for at skabe gode, sammenhængende indsatser for kommunens handicappede børn og unge. Om Specialrådgivningen Du bliver en del af Specialrådgivningen, der består af 2 socialrådgivere og 1 koordinator, som varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med en nedsat funktionsevne 0-18 år. Børne- og Familierådgivningen består af i alt 1 leder og 18 medarbejdere fordelt på flere teams. Udover Specialrådgivningen har afdelingen et Underretningsteam, der behandler underretninger, og et Distriktsteam, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og varetager foranstaltninger. Derudover har afdelingen 2 forebyggende rådgivere i skolerne og daginstitutionerne, 2 familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent og en specialpædagogisk konsulent, der varetager 11-forløb. Afdelingen er en del af Center for Børn, Familie og Handicap, som udover Børne- og Familierådgivningen også består af PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset Kernen, døgninstitutionen Dildhaven og Voksenhandicap. Dine arbejdsopgaver i Specialrådgivningen bliver bl.a.:Fast sagsstamme alene med målgruppen for handicapkompenserende ydelserSagsbehandling efter servicelovens 11, 41-45, herunder behandling af nye ansøgninger, årlige opfølgninger m.v.Målgruppevurdering af nye sager, jf. de handicapkompenserende ydelserDeltagelse i tværfagligt samarbejde internt i kommunen, såvel som eksternt. Vi forestiller os at du:er uddannet socialrådgiver socialformidler eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund.har særdeles stærke skriftlige kompetencer, idet arbejdet indeholder en høj grad af skriftligheder mødestabilarbejder selvstændigt Vi kan tilbyde dig:et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvarI et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op og en uformel omgangstone og et godt socialt miljøen god løbende sparring og en høj grad af specialiseret viden på områdetløn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomstDer er ansøgningsfrist den 14. juni 2019, og det forventes, at der afholdes samtaler den 20. juni 2019. Hvis du har spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte koordinator Birgitte Alsted på tlf.nr. 44 52 60 75.Ønsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så kan du blive vores nye kollega, da vi søger en barselsvikar til vores Specialrådgivning. Stillingen er på 37 timer/uge og til besættelse pr. 1. juli 2019 eller snarest derefter.

I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Det gælder også de handicappede børn og unge, hvorfor vi arbejder tæt sammen med familierne og andre aktører på børne- og ungeområdet for at skabe gode, sammenhængende indsatser for kommunens handicappede børn og unge.

Om Specialrådgivningen
Du bliver en del af Specialrådgivningen, der består af 2 socialrådgivere og 1 koordinator, som varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med en nedsat funktionsevne 0-18 år.

Børne- og Familierådgivningen består af i alt 1 leder og 18 medarbejdere fordelt på flere teams. Udover Specialrådgivningen har afdelingen et Underretningsteam, der behandler underretninger, og et Distriktsteam, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og varetager foranstaltninger. Derudover har afdelingen 2 forebyggende rådgivere i skolerne og daginstitutionerne, 2 familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent og en specialpædagogisk konsulent, der varetager § 11-forløb.

Afdelingen er en del af Center for Børn, Familie og Handicap, som udover Børne- og Familierådgivningen også består af PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset Kernen, døgninstitutionen Dildhaven og Voksenhandicap.

Dine arbejdsopgaver i Specialrådgivningen bliver bl.a.:
  • Fast sagsstamme alene med målgruppen for handicapkompenserende ydelser
  • Sagsbehandling efter servicelovens §§ 11, 41-45, herunder behandling af nye ansøgninger, årlige opfølgninger m.v.
  • Målgruppevurdering af nye sager, jf. de handicapkompenserende ydelser
  • Deltagelse i tværfagligt samarbejde – internt i kommunen, såvel som eksternt.

Vi forestiller os at du:
  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund.
  • har særdeles stærke skriftlige kompetencer, idet arbejdet indeholder en høj grad af skriftlighed
  • er mødestabil
  • arbejder selvstændigt
 
Vi kan tilbyde dig:
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
  • I et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op og en uformel omgangstone og et godt socialt miljø
  • en god løbende sparring og en høj grad af specialiseret viden på området
  • løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst
Der er ansøgningsfrist den 14. juni 2019, og det forventes, at der afholdes samtaler den 20. juni 2019.

Hvis du har spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte koordinator Birgitte Alsted på tlf.nr. 44 52 60 75.
 
 
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-05-14T00:00:002019-06-14T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver/socialformidler til sygedagpengeopfølgning i Jobcentret i Hvidovre Kommune

Beskæftigelsesafklaring

Hvidovre
Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 22 uger. Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams: Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 22 uger Fokus 22 sygedagpengesager, der er fo...
Indrykket:13. maj 2019
Udløbsdato:12. juni 2019

Barselsvikarer og fast stilling som socialrådgivere i distrikt Midt og Vest i Familieafdelingen i Høje-Taastrup

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Barselsvikarer og fast stilling som socialrådgivere i distrikt Midt og Vest i Familieafdelingen i Høje-Taastrup Familieafdelingen søger pr. 1.7.2019 eller snarest muligt socialrådgivere til vores distrikter. Vi søger to barselsvikarer af ca. et års ...
Indrykket:13. maj 2019
Udløbsdato:5. juni 2019

Socialrådgiver til Børn og Familie, Handicapteamet

Rudersdal Kommune

Birkerød
Om jobbet Du skal primært arbejde med Lov om social service 41 og 42, samt 11 og 52. I sagsbehandlingen vil indsatsen være koncentreret om det tværfaglige arbejde i forhold til barnet med handicap og barnets familie. I din opgaveløsning skal du vægt...
Indrykket:23. maj 2019
Udløbsdato:14. juni 2019

Barselsvikariat til Børnehandicap, Børne- og Familierådgivningen i Herlev Kommune

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Ønsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så k...
Indrykket:14. maj 2019
Udløbsdato:14. juni 2019