Socialfaglig konsulent til servicelovens voksenområd (GENOPSLAG)

Da vores tidligere konsulent har valgt at gå ledelsesvejen, søger vi en ny socialfaglig konsulent. For den rette ansøger er der gode muligheder for at præge og udvikle funktionen i et samspil med nærmeste kollega, leder og Specialgruppen.

Socialsekretariatet er en stabsfunktion til Socialafdelingen og servicerer således både opad og nedad i organisationen. Sekretariatet holder til på centralforvaltningen og består af socialfaglige konsulenter på børneområdet, AC planlæggere, jurist og administrativ personale, herunder boliganvisningen. Din nærmeste kollega bliver vores udskrivningskoordinator/konsulent, som dækker samarbejdet med psykiatrien og støtter driften i at afsøge og forhandle med botilbud og andre leverandører. Den konkrete fordeling af arbejds- og ansvarsområder aftales mellem konsulenterne.

Forvaltningen har gennemgået en større organisationsændring, hvor der blandt andet er oprettet et specialiseret Voksenteam for sagsbehandling af sager efter Servicelovens bestemmelser (overvejende §§ 85, 100, 107, 109 og 110 samt § 129). Du vil således få et tæt samarbejde med Voksenteam, idet en helt central opgave bliver at bistå teamet med konsulentstøtte.

Dine opgaver vil være:

  • udarbejde og vedligeholde instrukser og administrationsgrundlag (§§ 85, 100, 107, 109, 110 og 129)
  • deltage i udviklingsprojekter
  • løse konsulentopgaver i relation til ressourceforløb
  • afholde kurser og temamøder for rådgiverne - særligt i forhold til ny lovgivning og Voksenudredningsmetoden
  • være på forkant med ny lovgivning og socialfaglige metoder på området
  • deltage med socialfaglig viden i forhold til implementering og tilpasning af nyt IT-system CURA
  • socialfaglig sparring og rådgivning til Socialafdelingens ledelse
  • i mindre omfang udarbejde sagsfremstillinger og notater til ledergruppe, forvaltningsledelse og politiks udvalg
  • i opstartsfase vil der også være konkret personsagsbehandling af servicelovssager

Vi søger en konsulent som:
  • har solid socialfaglig viden og praksiserfaring
  • viden om forskellige handicap
  • viden om socialt udsatte (særligt i forhold til hjemlæse og misbrugere i relation til § 110 tilbud)
  • bred socialfaglig viden - gerne kendskab til Jobcentrets opgaveportefølje
  • vil hjælpe med at omsætte en tilgang til borgere med funktionsnedsættelse, som går i retning af rehabilitering og "hjælp til selvhjælp"
  • har god organisatorisk forståelse
  • er udadvendt og kan skabe relationer

Vi tilbyder et job med mange muligheder på en god, rummelig og velfungerende arbejdsplads, som baserer sig på værdierne professionalisme, fællesskab og udvikling.

Arbejdsstedets adresse
Sønderbro 12, 9000 Aalborg

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er omfattet af Ny Løn. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og faglige organisation.

Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger, kan du henvende dig til sekretariatsleder Thomas Lohman på telefon 9931 2862 eller udskirvningskoordinator Susanne J.B. Lorentzen på telefon 9931 2715.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er den 23. februar 2018. Der vil blive afholdt samtaler til stillingen den 26. februar 2018.

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:14. februar 2018
Udløbsdato:21. februar 2018

Konsulent til Visitationen og Familieplejen

Visitationen

Aalborg
Konsulent til Visitationen og FamilieplejenVisitationen og Familieplejen søger en konsulent til Visitationen Matchspecialet, til et barselsvikariat, 37 timer pr. uge, pr. d. 1. april 2018. Visitationen og Familieplejen Aalborg Kommune har ansat 1 le...