Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialfaglig konsulent til servicelovens voksenområde

Da vores tidligere konsulent har valgt at gå ledelsesvejen, søger vi en ny socialfaglig konsulent. For den rette ansøger er der gode muligheder for at præge og udvikle funktionen i et samspil med nærmeste kollega, leder og Specialgruppen.

Socialsekretariatet er en stabsfunktion til Socialafdelingen og servicerer således både opad og nedad i organisationen. Sekretariatet holder til på centralforvaltningen og består af socialfaglige konsulenter på specialområdet for både børn og voksne, AC planlæggere, teamleder med ansvar for digitalisering og IT, jurist og administrativt personale, herunder boliganvisningen.

Selv om konsulentens arbejdsplads er på centralforvaltningen, vil der være et tæt samarbejde med ledelsen af Specialgruppens Voksenteam, som forestår personsagsbehandling på området, idet en helt central opgave bliver at bistå teamet med konsulentstøtte.

Konsulentens opgaver:

  • deltage med socialfaglig viden ift. implementering og tilpasning af nyt IT system CURA, herunder justering af arbejdsgange og tilpasning til lovgivning og metode
  • udarbejde og vedligeholde instrukser og administrationsgrundlag (§§ 85, 107 og 129)
  • deltage i udviklingsprojekter
  • afholde kurser og temamøder for rådgiverne - særligt ift. ny lovgivning og Voksenudredningsmetoden
  • være på forkant med ny lovgivning og socialfaglige metoder på området
  • socialfaglig sparring og rådgivning til Socialafdelingens ledelse
  • i mindre omfang udarbejde sagsfremstillinger og notater til ledergruppe, forvaltningsledelse og politiske udvalg
  • deltage i visitationsmøder
  • ansvarlig for diverse samarbejdsaftaler

Vi søger en fagkonsulent, som:
  • har solid socialfaglig viden og praksiserfaring
  • viden om forskellige handicap
  • viden om socialt udsatte
  • bred socialfaglig viden - gerne kendskab til jobcentrets opgaveportefølje
  • vil hjælpe med at omsætte en tilgang til borgere med funktionsnedsættelse, som går i retning af rehabilitering og "hjælp til selvhjælp"
  • har god organisatorisk forståelse
  • er udadvendt og kan skabe relationer

Vi kan tilbyde
Vi tilbyder et job med mange muligheder på en god, rummelig og velfungerende arbejdsplads, som baserer sig på værdierne professionalisme, fællesskab og udvikling.

Arbejdsstedets adresse
Socialsekretariatets adresse er Sønderbro 12, 9000 Aalborg.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er omfattet af Ny Løn. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og den faglige organisation.

Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger, kan du henvende dig til sekretariatsleder Thomas Lohman på telefon 9931 2862 eller socialfaglig konsulent Susanne J.B. Lorentzen på telefon 9931 2715.

Vigtige datoer
Forventet ansættelse fra 1. januar 2021 med opstart 4. januar.
Ansøgningsfrist mandag den 23. november 2020.
Samtalerne holdes fredag den 27. november 2020


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.