Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialfaglig medarbejder til Træningsboligerne - Socialpsykiatrien Skanderborg

Vil du være en del af et udviklingsorienteret socialpsykiatrisk botilbud efter SEL § 107 med en høj faglig kvalitet?
Har du erfaring inden for psykiatriområdet og kan du understøtte borgerens recoveryproces?
Er du et B- menneske og har lyst til at arbejde eftermiddag og aften?


Træningsboligerne i Hørning søger en socialfaglig medarbejder 37 timer om ugen.

Vi har et tilbud til 15 unge mennesker, der alle har væsentlige funktionsnedsættelser. Det kan være på grund af en sindslidelse, f.eks. en skizofreni, ADHD, eller en forstyrrelse inden for autismeområdet. Der kan være beboere med en selvskadende adfærd og måske et mindre misbrug.

Træningsboligerne arbejder med en recovery-understøttende indsats, hvor det psykosociale rehabiliteringsforløb understøtter et helhedsorienteret, koordineret, målrettet og tidsbestemt samarbejde mellem beboer, pårørende og fagfolk.

Vi sammensætter et team omkring den enkelte beboer og med udgangspunkt i beboerens indsatsmål, tilrettelægger vi i samarbejde med den enkelte beboer en handleplan. Det overordnede formål med indsatsen er, at beboeren efter endt forløb, er i stand til at klare sig i egen bolig og i hverdagen med mindst mulig støtte. Der arbejdes endvidere med at understøtte en uddannelses-og beskæftigelsesrettet indsats.

Ud over Træningsboligerne har vi to aflastningspladser og i Annekset har vi 6 boliger, hvor vi tilbyder støtte i eget hjem jf. SEL § 85. Vi varetager Skanderborg Sociale akuttilbud, som er et tilbud til alle unge og voksne over 18 år, som oplever en psykisk krise og med et akut behov for rådgivning eller støtte.

Træningsboligerne er et døgntilbud. Du vil således have skiftende arbejdstider og arbejde ca. hver 3. weekend.
Funktionen i denne stilling er primært i beboernes fritid og vi ønsker en kollega, der kan være med til at skabe en kontinuitet i hverdagen og styrke den faglige vinkel på daglige hverdagsaktiviteter, som madlavning og socialt samvær.

Vi tilbyder

  • En dejlig beboergruppe med komplekse problemstillinger.
  • Et spændende og udfordrende arbejde med engagerede kollegaer i et godt arbejdsmiljø.
  • En stor grad af selvstændig tilrettelæggelse af arbejdsopgaver.
  • Supervision af ekstern supervisor
  • Faglig udvikling, både individuelt og på tværs af den samlede socialpsykiatri i Skanderborg.
  • God kollegial sparring

Af dig forventer vi, at du
  • Har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse og erfaring inden for det psykiatriske område.
  • Kan skabe gode relationer og give den enkelte beboer håb og tro på egne evner
  • Er fagligt velkvalificeret i forhold til at understøtte en recovery proces ud fra en rehabiliterende tænkning.
  • Er en faglig inspirerende kollega med et positivt sind.

Løn og arbejdstid
Tiltrædelse den 1. oktober 2019.

Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og forhandles med forhandlingsberettiget organisation med udgangspunkt i kvalifikationer og erfaring.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor du har lagt vægt på konkrete kvalifikationer og erfaringer med ovennævnte arbejdsopgaver.
Send din ansøgning via knappen ”søg stillingen”.

Ansøgningsfrist
15. juli 2019

Vi forventer at holde samtaler i uge 31.

Yderligere oplysninger
om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder, Annemarie Hansen 24 52 91 88 eller daglig koordinator Mads Brock, 87 94 89 26.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330047824Phoenix-b8a5e3b912019-06-25T00:00:00Socialfaglig medarbejder til Træningsboligerne - Socialpsykiatrien SkanderborgVil du være en del af et udviklingsorienteret socialpsykiatrisk botilbud efter SEL § 107 med en høj faglig kvalitet?
Har du erfaring inden for psykiatriområdet og kan du understøtte borgerens recoveryproces?
Er du et B- menneske og har lyst til at arbejde eftermiddag og aften?


Træningsboligerne i Hørning søger en socialfaglig medarbejder 37 timer om ugen.

Vi har et tilbud til 15 unge mennesker, der alle har væsentlige funktionsnedsættelser. Det kan være på grund af en sindslidelse, f.eks. en skizofreni, ADHD, eller en forstyrrelse inden for autismeområdet. Der kan være beboere med en selvskadende adfærd og måske et mindre misbrug.

Træningsboligerne arbejder med en recovery-understøttende indsats, hvor det psykosociale rehabiliteringsforløb understøtter et helhedsorienteret, koordineret, målrettet og tidsbestemt samarbejde mellem beboer, pårørende og fagfolk.

Vi sammensætter et team omkring den enkelte beboer og med udgangspunkt i beboerens indsatsmål, tilrettelægger vi i samarbejde med den enkelte beboer en handleplan. Det overordnede formål med indsatsen er, at beboeren efter endt forløb, er i stand til at klare sig i egen bolig og i hverdagen med mindst mulig støtte. Der arbejdes endvidere med at understøtte en uddannelses-og beskæftigelsesrettet indsats.

Ud over Træningsboligerne har vi to aflastningspladser og i Annekset har vi 6 boliger, hvor vi tilbyder støtte i eget hjem jf. SEL § 85. Vi varetager Skanderborg Sociale akuttilbud, som er et tilbud til alle unge og voksne over 18 år, som oplever en psykisk krise og med et akut behov for rådgivning eller støtte.

Træningsboligerne er et døgntilbud. Du vil således have skiftende arbejdstider og arbejde ca. hver 3. weekend.
Funktionen i denne stilling er primært i beboernes fritid og vi ønsker en kollega, der kan være med til at skabe en kontinuitet i hverdagen og styrke den faglige vinkel på daglige hverdagsaktiviteter, som madlavning og socialt samvær.

Vi tilbyder
  • En dejlig beboergruppe med komplekse problemstillinger.
  • Et spændende og udfordrende arbejde med engagerede kollegaer i et godt arbejdsmiljø.
  • En stor grad af selvstændig tilrettelæggelse af arbejdsopgaver.
  • Supervision af ekstern supervisor
  • Faglig udvikling, både individuelt og på tværs af den samlede socialpsykiatri i Skanderborg.
  • God kollegial sparring

Af dig forventer vi, at du
  • Har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse og erfaring inden for det psykiatriske område.
  • Kan skabe gode relationer og give den enkelte beboer håb og tro på egne evner
  • Er fagligt velkvalificeret i forhold til at understøtte en recovery proces ud fra en rehabiliterende tænkning.
  • Er en faglig inspirerende kollega med et positivt sind.

Løn og arbejdstid
Tiltrædelse den 1. oktober 2019.

Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og forhandles med forhandlingsberettiget organisation med udgangspunkt i kvalifikationer og erfaring.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor du har lagt vægt på konkrete kvalifikationer og erfaringer med ovennævnte arbejdsopgaver.
Send din ansøgning via knappen ”søg stillingen”.

Ansøgningsfrist
15. juli 2019

Vi forventer at holde samtaler i uge 31.

Yderligere oplysninger
om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder, Annemarie Hansen 24 52 91 88 eller daglig koordinator Mads Brock, 87 94 89 26.

 

2019-07-16T00:51:47.743 Vil du være en del af et udviklingsorienteret socialpsykiatrisk botilbud efter SEL § 107 med en høj faglig kvalitet?Har du erfaring inden for psykiatriområdet og kan du understøtte borgerens recoveryproces?Er du et B- menneske og har lyst til at arbejde eftermiddag og aften?Træningsboligerne i Hørning søger en socialfaglig medarbejder 37 timer om ugen.Vi har et tilbud til 15 unge mennesker, der alle har væsentlige funktionsnedsættelser. Det kan være på grund af en sindslidelse, f.eks. en skizofreni, ADHD, eller en forstyrrelse inden for autismeområdet. Der kan være beboere med en selvskadende adfærd og måske et mindre misbrug.Træningsboligerne arbejder med en recovery-understøttende indsats, hvor det psykosociale rehabiliteringsforløb understøtter et helhedsorienteret, koordineret, målrettet og tidsbestemt samarbejde mellem beboer, pårørende og fagfolk.Vi sammensætter et team omkring den enkelte beboer og med udgangspunkt i beboerens indsatsmål, tilrettelægger vi i samarbejde med den enkelte beboer en handleplan. Det overordnede formål med indsatsen er, at beboeren efter endt forløb, er i stand til at klare sig i egen bolig og i hverdagen med mindst mulig støtte. Der arbejdes endvidere med at understøtte en uddannelses-og beskæftigelsesrettet indsats.Ud over Træningsboligerne har vi to aflastningspladser og i Annekset har vi 6 boliger, hvor vi tilbyder støtte i eget hjem jf. SEL § 85. Vi varetager Skanderborg Sociale akuttilbud, som er et tilbud til alle unge og voksne over 18 år, som oplever en psykisk krise og med et akut behov for rådgivning eller støtte.Træningsboligerne er et døgntilbud. Du vil således have skiftende arbejdstider og arbejde ca. hver 3. weekend.Funktionen i denne stilling er primært i beboernes fritid og vi ønsker en kollega, der kan være med til at skabe en kontinuitet i hverdagen og styrke den faglige vinkel på daglige hverdagsaktiviteter, som madlavning og socialt samvær.Vi tilbyderEn dejlig beboergruppe med komplekse problemstillinger.Et spændende og udfordrende arbejde med engagerede kollegaer i et godt arbejdsmiljø.En stor grad af selvstændig tilrettelæggelse af arbejdsopgaver.Supervision af ekstern supervisorFaglig udvikling, både individuelt og på tværs af den samlede socialpsykiatri i Skanderborg.God kollegial sparringAf dig forventer vi, at duHar en social- eller sundhedsfaglig uddannelse og erfaring inden for det psykiatriske område.Kan skabe gode relationer og give den enkelte beboer håb og tro på egne evnerEr fagligt velkvalificeret i forhold til at understøtte en recovery proces ud fra en rehabiliterende tænkning.Er en faglig inspirerende kollega med et positivt sind.Løn og arbejdstidTiltrædelse den 1. oktober 2019.Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og forhandles med forhandlingsberettiget organisation med udgangspunkt i kvalifikationer og erfaring.Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor du har lagt vægt på konkrete kvalifikationer og erfaringer med ovennævnte arbejdsopgaver.Send din ansøgning via knappen søg stillingen .Ansøgningsfrist 15. juli 2019Vi forventer at holde samtaler i uge 31.Yderligere oplysningerom stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder, Annemarie Hansen 24 52 91 88 eller daglig koordinator Mads Brock, 87 94 89 26.11jobnetb8a5e3b9100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-15T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1524&ERId=360080EuropaDanmarkJyllandØstjyllandSkanderborgEuropaDanmarkJyllandØstjyllandHorsensEuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhusEuropaDanmarkJyllandØstjyllandOdder3551186Skanderborg Kommune11Skanderborg Fælled 18660SkanderborgDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent782257JobNet5008380500838010021-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b8a5e3b9https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b8a5e3b9https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b8a5e3b9&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b8a5e3b9&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/2.jpgSocialfaglig medarbejder til Træningsboligerne - Socialpsykiatrien Skanderborg12008001Dansk3Læse/ tale333005Socialpædagog9Undervisning og pædagogik362116885noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330098188Nye vikarer søges til opstart af det nye social/specialpædagogiske opholdssted DanCare Home, tæt på AarhusRobot Vi er en nyopstartet døgninstitution, der har eksisteret i godt 1 år, med fokus på høj faglighed og udvikling. Vi udvider ret hurtigt, og har derfor vi brug for flere medarbejdere. Har du en pædagogisk socialfaglig uddannelse som f.eks. pædagog, socialrådgiver lære, eller psykolog. Har du en særlig interesse for at arbejde med udsatte børn og unge mellem 7 og 18 år, med forskellige udfordringer? Er du energisk, engageret og har en forståelse for målgruppen? så er det måske lige præcis dig vi leder efter! I huset brænder vi for vores område, og vi søger folk der deler samme passion. Kort er DanCare Home et hjemlignende opholdssted, hvor vi sætter lige så stort fokus på fagligheden, som at der dufter af nybagt brød en søndag morgen. Specifikt lægger vi vægt på: Dine pædagogiske sociale kompetencer Har erfaring indenfor arbejdet i døgninstitution inden for området udsatte børn og unge. Har indsigt, forståelse eller erfaring med begrebet integration, børn og unge med anden etnisk baggrund og kulturel brobygning. Har kendskab til- og erfaring i at arbejde med SoS KRAP moddelen. Har en god portion humor og kan arbejde systematisk, loyalt og struktureret. Dine relationelle kompetencer Er struktureret og effektiv i din opgaveløsning og god at danne nye relationer Har en anerkendende tilgang i din omgang med mennesker Er handlekraftig, robust og kan indgå i en foranderlig dagligdag, hvor du er åben overfor, at opgaver kan forandre sig undervejs. At du kan arbejde selvstændigt og tage ansvar over egne opgaver, såvel som at evne at indgå i det øvrige team som en aktiv del. Dine personlige kompetencer Kan indgå i tværfagligt samarbejde omkring børn og unge, Er professionel, positiv og respektfuld i forhold til både kolleger og samarbejdspartnere. Trives i at arbejde på forskellige tider af døgnet og er indforstået med at du arbejder weekend, aften og nogle gange på helligdage. Du vil i opstarten indgå i vagtplanen og påtage dig de nødvendige opgaver. Dine kommunikative kompetencer Er rutineret i at arbejde med dokumentation, herunder udviklingsplaner og statusskrivelser. Har ansvarsbevidsthed og selvansvar. Er bevidst om at du vil repræsentere opholdsstedet DanCare Home, og være ansigtet udadtil under vores fælles værdier. Vi kan tilbyde: DanCare Home har en ressourcefokuseret tilgang, der fokuserer på at gøre det enkelte barn unges kompetencer, til omdrejningspunktet for vores praksis, med henblik på at skabe udviklende succesoplevelser. Vi gør det til en dyd at bidrage til et godt kollegialt miljø, på opholdsstedet. Med en personalestab hvor den kollegiale kultur tillader, at man beriger hinanden med konstruktiv kritik, gode forslag i en meget hierarkisk flad organisation. Hvori ledelsen på opholdsstedet DanCare Home vil være en synlig og tilgængelig del af hverdagen. Du vil få mulighed for at sætte dit eget præg i huset og være med til at skabe den pædagogfaglige og sociale dagsorden, hvor man ikke bliver mødt med sådan plejer vi at gøre her . Yderligere oplysninger: Der vil blive indhentet børne- og straffeattest inden ansættelse. Det er et krav at have et kørekort. DanCare Home hører ikke under en overenskomst, og løn vil derfor udmåles efter kvalifikationer, under strukturerede og ordentlige forhold. læs mere om os på vores hjemmeside: www.dancarehome.dk Ansøgning vedlagt og relevante bilag sendes til info@dancarehome.dk. Spørgsmål vedr. stillingen kan rettes til institutionsleder Ghassan Hassoun på tlf. 53868100 eller pædagogisk leder Sallah Abdallah på tlf. 81744774.

Vi er en nyopstartet døgninstitution, der har eksisteret i godt 1 år, med fokus på høj faglighed og udvikling. Vi udvider ret hurtigt, og har derfor vi brug for flere medarbejdere.

Har du en pædagogisk/socialfaglig uddannelse som f.eks. pædagog, socialrådgiver lære, eller psykolog. Har du en særlig interesse for at arbejde med udsatte børn og unge mellem 7 og 18 år, med forskellige udfordringer? Er du energisk, engageret og har en forståelse for målgruppen? – så er det måske lige præcis dig vi leder efter!

I huset brænder vi for vores område, og vi søger folk der deler samme passion. Kort er DanCare Home et hjemlignende opholdssted, hvor vi sætter lige så stort fokus på fagligheden, som at der dufter af nybagt brød en søndag morgen. 

 

Specifikt lægger vi vægt på:

 

Dine pædagogiske/sociale kompetencer

  • Har erfaring indenfor arbejdet i døgninstitution – inden for området udsatte børn og unge.
  • Har indsigt, forståelse eller erfaring med begrebet integration, børn og unge med anden etnisk baggrund og kulturel brobygning.
  • Har kendskab til- og erfaring i at arbejde med SoS/KRAP moddelen.
  • Har en god portion humor og kan arbejde systematisk, loyalt og struktureret.

Dine relationelle kompetencer

  • Er struktureret og effektiv i din opgaveløsning og god at danne nye relationer 
  • Har en anerkendende tilgang i din omgang med mennesker  
  • Er handlekraftig, robust og kan indgå i en foranderlig dagligdag, hvor du er åben overfor, at opgaver kan forandre sig undervejs.
  • At du kan arbejde selvstændigt og tage ansvar over egne opgaver, såvel som at evne at indgå i det øvrige team som en aktiv del.

Dine personlige kompetencer

  • Kan indgå i tværfagligt samarbejde omkring børn og unge,
  • Er professionel, positiv og respektfuld i forhold til både kolleger og samarbejdspartnere.
  • Trives i at arbejde på forskellige tider af døgnet og er indforstået med at du arbejder weekend, aften og nogle gange på helligdage. Du vil i opstarten indgå i vagtplanen og påtage dig de nødvendige opgaver.

Dine kommunikative kompetencer

  • Er rutineret i at arbejde med dokumentation, herunder udviklingsplaner og statusskrivelser.
  • Har ansvarsbevidsthed og selvansvar.
  • Er bevidst om at du vil repræsentere opholdsstedet DanCare Home, og være ansigtet udadtil under vores fælles værdier.

 

 

 

 

 

Vi kan tilbyde:

DanCare Home har en ressourcefokuseret tilgang, der fokuserer på at gøre det enkelte barn/unges kompetencer, til omdrejningspunktet for vores praksis, med henblik på at skabe udviklende succesoplevelser. Vi gør det til en dyd at bidrage til et godt kollegialt miljø, på opholdsstedet. Med en personalestab hvor den kollegiale kultur tillader, at man beriger hinanden med konstruktiv kritik, gode forslag i en meget hierarkisk flad organisation. Hvori ledelsen på opholdsstedet DanCare Home vil være en synlig og tilgængelig del af hverdagen. Du vil få mulighed for at sætte dit eget præg i huset og være med til at skabe den pædagogfaglige og sociale dagsorden, hvor man ikke bliver mødt med ”sådan plejer vi at gøre her”.

 

Yderligere oplysninger:

Der vil blive indhentet børne- og straffeattest inden ansættelse. Det er et krav at have et kørekort. DanCare Home hører ikke under en overenskomst, og løn vil derfor udmåles efter kvalifikationer, under strukturerede og ordentlige forhold.

læs mere om os på vores hjemmeside: www.dancarehome.dk

Ansøgning vedlagt og relevante bilag sendes til info@dancarehome.dk. Spørgsmål vedr. stillingen kan rettes til institutionsleder Ghassan Hassoun på tlf. 53868100 eller pædagogisk leder Sallah Abdallah på tlf. 81744774.

DanCare Home ApSGalten2019-10-01T00:00:002019-11-22T00:00:00
330110088Socialpædagog til Botilbuddet ArendalsvejBasic Socialpædagog søges til nyopstartede tilbud i Voksenhandicap. Botilbuddet Arendalsvej Bodel 4 og 5.Botilbuddet Arendalsvej i Silkeborg søger socialfaglige medarbejdere. Timeantallet er på 30 timer pr. uge. Vi søger en dynamisk og engagerede faglig medarbejder, til botilbuddet Arendalsvej. Vi ønsker en medarbejdergruppe der består af dygtige og kvalificerede medarbejder, og gerne på tværs af faggrupper. Så er du socialpædagog og har lyst til at være med til, at starte et nyt tilbud op i Voksenhandicap, så ser vi gerne, at du søger. Botilbuddet Arendalsvej er for borgere i målgruppen med udviklingshæmning og eller væsentlige psykiske og evt. fysiske funktionsnedsættelser. Der er 16 lejligheder fordelt i to bygninger. Bodel 4 er åbnet 1. oktober 2019, og vil løbende blive beboet af unge borgere i målgruppen. Der vil derfor blive ansat løbende i takt med at bodelen bliver fyldt op. Denne stilling vil primært have tilknytning til Bodel 4. Vi er et tilbud i Voksenhandicap Sektionen, der er en del af Socialafdelingen i Silkeborg Kommune. Kerneværdier og målsætningen i Socialafdelingen er den helhedsorienterede indsats for og med borgerne. Borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og en hver opgaveløsning. Vi arbejder med borgeren i centrum og vægter faglighed, værdighed og engagement, så botilbuddet er et godt sted at bo. Der anvendes KRAP som socialfaglig tilgang. Vi har fokus på at borgerne har mest mulig indflydelse på eget liv, og vi støtter og guider beboerne i forhold til ADL, herunder kommunikation, egenomsorg, praktiske opgaver og sociale relationer. Der arbejdes systematisk med dokumentation i forhold til den individuelle plan for borgeren. Desuden arbejdes der i forhold til kvalitetssikring, efter retningsgivende dokumenter og instrukser. Vi har fokus på, at vi sammen arbejder for det gode liv for alle vores borger. Vi lægger vægt på, at du: har en uddannelse som f.eks. pædagog, ergoterapeut eller social- og sundhedsassistent. er faglig velfunderet og har erfaring med målgruppen mennesker med udviklingshæmning og autisme. har en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang til beboerne kan håndtere særlige adfærdsformer. er nysgerrig og har gå-på-mod i forhold til at lære nyt, være med til at udvikle (på) den faglige tilgang. er tydelig i din kommunikation og bevidst om, hvilke signaler du sender. er aktiv i at bidrage positivt til trivsel for både beboere og kollegaer. er stabil og engageret. har kørekort. Vi tilbyder: en spændende og udfordrende hverdag. et godt kollegialt sammenhold med en uformel omgangsform. medarbejdere med et stort engagement og højt fagligt niveau. Du vil få en arbejdsplan med dag og aften arbejde. Weekendarbejde hver 3. weekend. I ferieperioder forventes en vis fleksibilitet i forhold til vagtplanlægning. Tiltrædelse pr. 1. januar 2020. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information:Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Betina Rothmann Andersen på tlf. 24 91 25 35. Ansøgningsfrist søndag 17. november 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag 21. november. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.Socialpædagog søges til nyopstartede tilbud i Voksenhandicap.
 
Botilbuddet Arendalsvej Bodel 4 og 5.
Botilbuddet Arendalsvej i Silkeborg søger socialfaglige medarbejdere. Timeantallet er på 30 timer pr. uge.
 
Vi søger en dynamisk og engagerede faglig medarbejder, til botilbuddet Arendalsvej. Vi ønsker en medarbejdergruppe der består af dygtige og kvalificerede medarbejder, og gerne på tværs af faggrupper. Så er du socialpædagog og har lyst til at være med til, at starte et nyt tilbud op i Voksenhandicap, så ser vi gerne, at du søger.
 
Botilbuddet Arendalsvej er for borgere i målgruppen med udviklingshæmning og / eller væsentlige psykiske og evt. fysiske funktionsnedsættelser. Der er 16 lejligheder fordelt i to bygninger. Bodel 4 er åbnet 1. oktober 2019, og vil løbende blive beboet af unge borgere i målgruppen. Der vil derfor blive ansat løbende i takt med at bodelen bliver fyldt op. Denne stilling vil primært have tilknytning til Bodel 4.
 
Vi er et tilbud i Voksenhandicap Sektionen, der er en del af Socialafdelingen i Silkeborg Kommune. Kerneværdier og målsætningen i Socialafdelingen er den helhedsorienterede indsats for og med borgerne. Borgerperspektivet er afgørende i forhold til alle indsatser og en hver opgaveløsning.  
 
Vi arbejder med borgeren i centrum og vægter faglighed, værdighed og engagement, så botilbuddet er et godt sted at bo. Der anvendes KRAP som socialfaglig tilgang. Vi har fokus på at borgerne har mest mulig indflydelse på eget liv, og vi støtter og guider beboerne i forhold til ADL, herunder kommunikation, egenomsorg, praktiske opgaver og sociale relationer. Der arbejdes systematisk med dokumentation i forhold til den individuelle plan for borgeren. Desuden arbejdes der i forhold til kvalitetssikring, efter retningsgivende dokumenter og instrukser.
                                                                                 
Vi har fokus på, at vi sammen arbejder for det gode liv for alle vores borger.
 
Vi lægger vægt på, at du:  
  • har en uddannelse som f.eks. pædagog, ergoterapeut eller social- og sundhedsassistent.
  • er faglig velfunderet og har erfaring med målgruppen –mennesker med udviklingshæmning og autisme.
  • har en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang til beboerne
  • kan håndtere særlige adfærdsformer.
  • er nysgerrig og har gå-på-mod i forhold til at lære nyt, være med til at udvikle (på) den faglige tilgang.
  • er tydelig i din kommunikation og bevidst om, hvilke signaler du sender.
  • er aktiv i at bidrage positivt til trivsel for både beboere og kollegaer.
  • er stabil og engageret.
  • har kørekort.
Vi tilbyder:  
  • en spændende og udfordrende hverdag.  
  • et godt kollegialt sammenhold med en uformel omgangsform.  
  • medarbejdere med et stort engagement og højt fagligt niveau.
Du vil få en arbejdsplan med dag og aften arbejde. Weekendarbejde hver 3. weekend. I ferieperioder forventes en vis fleksibilitet i forhold til vagtplanlægning.
 
Tiltrædelse pr. 1. januar 2020.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Betina Rothmann Andersen på tlf. 24 91 25 35.  
 
Ansøgningsfrist søndag 17. november 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag 21. november.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.

ORS/Small/dbc4b0cf_logo.jpegBotilbuddet Arendalsvej, Bodel 4 og 5Silkeborg2019-10-22T09:00:17.2172019-11-17T00:00:00
330122185Stærkt fagligt funderede socialpædagoger til Specialområde Hjerneskade, SvalevejBasic Vil du være med til at gå forrest og sikre, at vi er stærke på det social- og neuropædagogiske område? Kom med på holdet i Specialområde Hjerneskade, hvor vi opnormerer vores stab af faste medarbejdere. Vi tager afsæt i den nyeste viden på området og er i proces med at kvalificere vores tilbud og vores arbejdsplads. Vi har rammerne, potentialet og personalet til at forsætte en super spændende udvikling vi mangler blot dig! Svalevej består af 5 afdelinger med 34 pladser i alt, fordelt på 2 huse. Målgruppen er kendetegnet ved høj grad af kompleksitet, som f.eks. risikobetonet og udadreagerende adfærd, psykiatriske diagnoser m.m. Borgene har på forskellig vis alle behov for pleje omsorg samt hjælp til praktiske gøremål. I alle afdelinger ydes der bostøtte efter Servicelovens 85 og samvær- og aktivitetstilbud efter Servicelovens 104. Der er ledige stillinger i flere afdelinger. Svalevej tilbyder: Et levende og spændende arbejdsmiljø med mulighed for faglig og personlig udvikling. En organisation, der lægger vægt på rummelighed, respekt, samarbejde og udvikling. Engagerede og ansvarlige kollegaer, konsulenter og ledelse med en bred erfaring inden for området. Intern Fagpilot-uddannelse i Neuropædagogik: Intro, Modul I, Modul II og Modul III (diplomniveau). Arbejdstid i dag- og aftenvagter samt hver 2. eller hver 3. weekend. Årets ferier og helligdage er rammesat således, at man har 1. prioritet for sine ønsker på rul. Stillingerne er på 30-35 timer pr. uge. Dine arbejdsopgaver vil være at: Tage afsæt i vores interne Fagpilotuddannelse og arbejde i den neuropædagogiske proces med at afdække behov, definere mål og delmål, samt dokumentere den individuelt tilpassede indsats. Tage del i det tværfaglige arbejde omkring borgeren i hverdagen, hvor der ydes individuelt tilpasset bostøtte, samt integreret samværs- og aktivitetstilbud. Tage del i Svalevejs monofaglige fora, hvor der arbejdes med at styrke og udvikle den socialpædagogiske indsats, samt den neuropædagogiske tilgang. Vi forventer at du: Er uddannet socialpædagog. Har en stærk grundfaglighed og har lyst til at lære nyt og udvikle dig fagligt såvel som personligt. Stærke kommunikative evner og lyst til formidling, læring og samarbejde. Har gode IT-kompetencer. Er systematisk og målrettet i opgavevaretagelsen. Kan bevare overblik og fokus i en travl hverdag. Seneste ansøgningsfrist: søndag den 24. november 2019.Vedlæg venligst uddannelsesbevis og anden relevant dokumentation.Samtaler onsdag den 27. november 2019.Ansættelse pr. 1. januar 2020 eller efter aftale.Du kan læse mere om Specialområde Hjerneskade på www.soh.rm.dk. Du er ligeledes velkommen til at kontakte Afdelingsleder Karina Rousing på tlf. 51 89 12 28 eller Marian Engdal på tlf. 30 71 44 75.Stillingen skal søges online via regionens hjemmeside: www.rm.dk job. Gå ind under stillingsopslaget og følg link til ansøgningsformular.Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.Vil du være med til at gå forrest og sikre, at vi er stærke på det social- og neuropædagogiske område?
 
Kom med på holdet i Specialområde Hjerneskade, hvor vi opnormerer vores stab af faste medarbejdere. Vi tager afsæt i den nyeste viden på området og er i proces med at kvalificere vores tilbud og vores arbejdsplads.
 
Vi har rammerne, potentialet og personalet til at forsætte en super spændende udvikling – vi mangler blot dig!
 
Svalevej består af 5 afdelinger med 34 pladser i alt, fordelt på 2 huse. Målgruppen er kendetegnet ved høj grad af kompleksitet, som f.eks. risikobetonet og udadreagerende adfærd, psykiatriske diagnoser m.m. Borgene har på forskellig vis alle behov for pleje/omsorg samt hjælp til praktiske gøremål.
 
I alle afdelinger ydes der bostøtte efter Servicelovens § 85 og samvær- og aktivitetstilbud efter Servicelovens § 104. Der er ledige stillinger i flere afdelinger.
 
Svalevej tilbyder:
  • Et levende og spændende arbejdsmiljø med mulighed for faglig og personlig udvikling.
  • En organisation, der lægger vægt på rummelighed, respekt, samarbejde og udvikling.
  • Engagerede og ansvarlige kollegaer, konsulenter og ledelse med en bred erfaring inden for området.
  • Intern Fagpilot-uddannelse i Neuropædagogik: Intro, Modul I, Modul II og Modul III (diplomniveau).
  • Arbejdstid i dag- og aftenvagter samt hver 2. eller hver 3. weekend. Årets ferier og helligdage er rammesat således, at man har 1. prioritet for sine ønsker på rul. Stillingerne er på 30-35 timer pr. uge.
Dine arbejdsopgaver vil være at:
  • Tage afsæt i vores interne Fagpilotuddannelse og arbejde i den neuropædagogiske proces med at afdække behov, definere mål og delmål, samt dokumentere den individuelt tilpassede indsats.
  • Tage del i det tværfaglige arbejde omkring borgeren i hverdagen, hvor der ydes individuelt tilpasset bostøtte, samt integreret samværs- og aktivitetstilbud.
  • Tage del i Svalevejs monofaglige fora, hvor der arbejdes med at styrke og udvikle den socialpædagogiske indsats, samt den neuropædagogiske tilgang.
Vi forventer at du:
  • Er uddannet socialpædagog.
  • Har en stærk grundfaglighed og har lyst til at lære nyt og udvikle dig fagligt såvel som personligt.
  • Stærke kommunikative evner og lyst til formidling, læring og samarbejde.
  • Har gode IT-kompetencer.
  • Er systematisk og målrettet i opgavevaretagelsen.
  • Kan bevare overblik og fokus i en travl hverdag.
Seneste ansøgningsfrist: søndag den 24. november 2019.
Vedlæg venligst uddannelsesbevis og anden relevant dokumentation.
Samtaler onsdag den 27. november 2019.
Ansættelse pr. 1. januar 2020 eller efter aftale.

Du kan læse mere om Specialområde Hjerneskade på www.soh.rm.dk.  Du er ligeledes velkommen til at kontakte Afdelingsleder Karina Rousing på tlf. 51 89 12 28 eller Marian Engdal på tlf. 30 71 44 75.

Stillingen skal søges online via regionens hjemmeside: www.rm.dk/job. Gå ind under stillingsopslaget og følg link til ansøgningsformular.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.

ORS/Small/f4991d94_logo.gifSvalevej Team 1-2Randers SØ2019-11-11T12:03:48.5972019-11-24T00:00:00
330124552Afdelingsleder til Center for Social RehabiliteringBasic Center for Social Rehabilitering søger en visionær afdelingsleder, der går forrest, når retningen skal sættes for et engageret personale, hvis primære målgruppe er borgere med ADHD og ASF. Afdelingen består pt. af 16 medarbejdere og er et tværfagligt team med høj faglighed og stort engagement. Personalet tager et kæmpe ansvar for sikre de bedste rammer for vores borgere. Personalet brænder for at gøre en forskel for unge 18 med ASF ADHD og dobbeltdiagnoser. Personalet møder de unge, hvor de er, - eksempelvis i deres lejlighed, værelse, hos forældrene eller hvor de har behov, også selv om uret viser aften eller weekend. Der er plads til sjov, alvor og fælles løsninger. Vi tilbyder Center for Social Rehabilitering er blandt andet optaget af meningsfulde fællesskaber, relevant netværk, egenomsorg, struktur og rehabilitering. Vi har et fagligt fokus på vores målgrupper og ønsker at være på forkant med den seneste viden inden for området. Center for Social Rehabilitering har i de sidste 3 år arbejdet målrettet med læringsforløb i grupper af 4 12 personer. Vi er optaget af, hvorledes vi kan udbygge allerede gode erfaringer gennem idræt og bevægelse, Green Care (dyr og natur), Sundhedsskoven alt sammen i forhold til stressreduktion og struktur. Herudover benytter vi os bl.a. af Metakognitiv tilgang samt KRAP og har ligeledes fokus på, hvorledes digitale løsninger kan være en del af vores praksis. Tiltrædelse 1. februar 2020 eller efter aftale. Vi forventer, at du: har en pædagogisk uddannelse, ledererfaring og gerne en lederuddannelse har erfaring fra arbejdet med udsatte unge borgere, hvor angst og selvmedicinering er en del af hverdagen, enten på grund af deres autismespektrumsforstyrrelse eller ADHD kan arbejde facilliterende i forhold til at understøtte personalet i arbejdet med de unge er kreativ, modig og tænker gerne ud af boksen kan arbejde selvstændigt og struktureret samt bevare overblikket i pressede situationer. vil faglig- og metodeudvikling kan reflektere over egen praksis og er indstillet på at deltage aktivt i ledergruppen., hvor der er fokus på at få alle kompetencer i spil og løfte i flok har en åben, ærlig og respektfuld kommunikationsform både i forhold til medarbejdere, samarbejdspartnere og lederkollegaer vægter egen som andres trivsel, udvikling og arbejdsmiljø vægter borgerinddragelse og har fokus på det tværfaglige samarbejde vil driften lige så meget udviklingsarbejdet er omstillingsparat, transparent og fleksibel ift. opgaveløsningen har et organisatorisk perspektiv og har lyst til at være en del af en større politisk styret organisation har mod på implementering af digitale løsninger og skærmbesøg vægter og understøtter sammenhængskraften i CSR. Du kører ikke kun solo, men er også loyal mod ledelsesteamet og ikke mindst organisationen. Du har en god organisationsforståelse. er i besiddelse af gyldigt kørekort til personbil Vi tilbyder: En organisation i udvikling som er i gang med en spændende forandringsproces, som du vil blive en del af En eftertragtet afdeling, der har rygende travlt med nye opgaver Et lederjob med mulighed for ledelsesfaglig og personlig udvikling En organisation, hvor der er fokus på det gode arbejdsmiljø og worklife balance Engagerede lederkolleger og en ambitiøs centerleder Coaching og faglig sparring i forbindelse med lederfunktionen Gode muligheder for supervision og vidensdeling internt som eksternt En ledergruppe på 8 og et stærkt fagligt fællesskab Et uformelt og humoristisk miljø, hvor vi lægger vægt på ledelsesfaglighed og nytænkning Ansøgningsfrist 1. december 2019. Ansættelsesudvalget mødes den 2. december, hvor indkaldelserne også finder sted. Første ansættelsessamtale afholdes 5. dec. 2019 Anden ansættelsessamtale afholdes 9. dec. 2019 Flere oplysninger Ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Centerleder Gülcan Güven Grud på tlf. 30 63 61 97 eller afdelingsleder Karen Iversen på tlf. 30 15 86 22 51 18 94 98. Om os Center for Social Rehabilitering (CSR) er en del af Social & Psykiatri, som organisatorisk er placeret i Velfærdsforvaltningen i Vejle Kommune. Der ca. 300 ansatte i centret. CSR er Vejle Kommunes tilbud til borgere, der har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer. Centrets hovedopgaver er: At give støtte, hjælp, omsorg og genoptræning til borgere efter SEL § 85 og § 82 b. Støtten foregår i borgernes hjem, i Sundhedscenter Vejle, centrets øvrige lokaler rundt i kommunen, eller hvor medarbejderne aftaler at mødes med borgerne. Støtten kan foregå individuelt eller i grupper. At skabe meningsfulde aktivitets- og samværstilbud efter SEL § 104, hvor borgerne kan henvende sig direkte og møde andre ligestillede. At opsøge og give hjælp og støtte til borgere med særlige sociale problemer, herunder borgere, som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig, SEL § 99. At tilbyde sundhedsscreening til alle borgere, der modtager et tilbud i centret. At løse mentoropgaver for Jobcentret. At ansætte medarbejdere i ledsagerordningen efter SEL § 97 og Hjælperordningen efter SEL § 94 At administrere udbetale plejevederlag SEL §§ 118 & 119-120. Medarbejderne har primært en pædagogisk, socialfaglig eller en sundhedsuddannelse. Derudover er der administrative medarbejdere og et afdelingslederteam. Medarbejderne er specialiserede i teams inden for ADHD autisme, erhvervet hjerneskadede, spiseforstyrrelser, opsøgende sygepleje, sindslidelse og udviklingshæmning. Ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i ny løn. Stillingen er på 37 timer og uden højeste arbejdstid. Børne- og straffeattest Vi indhenter børne- og straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Center for Social Rehabilitering søger en visionær afdelingsleder, der går forrest, når retningen skal sættes for et engageret personale, hvis primære målgruppe er borgere med ADHD og ASF.
 

Afdelingen består pt. af 16 medarbejdere og er et tværfagligt team med høj faglighed og stort engagement. Personalet tager et kæmpe ansvar for sikre de bedste rammer for vores borgere.

Personalet brænder for at gøre en forskel for unge 18+ med ASF/ADHD og dobbeltdiagnoser. Personalet møder de unge, hvor de er, - eksempelvis i deres lejlighed, værelse, hos forældrene – eller hvor de har behov, også selv om uret viser aften eller weekend.
Der er plads til sjov, alvor og fælles løsninger.


Vi tilbyder
Center for Social Rehabilitering er blandt andet optaget af meningsfulde fællesskaber, relevant netværk, egenomsorg, struktur og rehabilitering. Vi har et fagligt fokus på vores målgrupper og ønsker at være på forkant med den seneste viden inden for området.
Center for Social Rehabilitering har i de sidste 3 år arbejdet målrettet med læringsforløb i grupper af 4 – 12 personer. Vi er optaget af, hvorledes vi kan udbygge allerede gode erfaringer gennem idræt og bevægelse, Green Care (dyr og natur), Sundhedsskoven – alt sammen i forhold til stressreduktion og struktur. Herudover benytter vi os bl.a. af Metakognitiv tilgang samt KRAP og har ligeledes fokus på, hvorledes digitale løsninger kan være en del af vores praksis.

Tiltrædelse 1. februar 2020 eller efter aftale.

 

Vi forventer, at du:

  • har en pædagogisk uddannelse, ledererfaring og gerne en lederuddannelse
  • har erfaring fra arbejdet med udsatte unge/borgere, hvor angst og selvmedicinering er en del af hverdagen, enten på grund af deres autismespektrumsforstyrrelse eller ADHD
  • kan arbejde facilliterende i forhold til at understøtte personalet i arbejdet med de unge
  • er kreativ, modig og tænker gerne ud af boksen
  •  kan arbejde selvstændigt og struktureret samt bevare overblikket i pressede situationer.
  • vil faglig- og metodeudvikling
  • kan reflektere over egen praksis og er indstillet på at deltage aktivt i ledergruppen., hvor der er fokus på at få alle kompetencer i spil og løfte i flok
  • har en åben, ærlig og respektfuld kommunikationsform både i forhold til medarbejdere, samarbejdspartnere og lederkollegaer
  • vægter egen som andres trivsel, udvikling og arbejdsmiljø 
  • vægter borgerinddragelse og har fokus på det tværfaglige samarbejde 
  • vil driften lige så meget udviklingsarbejdet
  • er omstillingsparat, transparent og fleksibel ift. opgaveløsningen
  • har et organisatorisk perspektiv og har lyst til at være en del af en større politisk styret organisation 
  • har mod på implementering af digitale løsninger og skærmbesøg
  • vægter og understøtter sammenhængskraften i CSR. Du kører ikke kun solo, men er også loyal mod ledelsesteamet og ikke mindst organisationen. Du har en god organisationsforståelse. 
  • er i besiddelse af gyldigt kørekort til personbil

  

Vi tilbyder:

  • En organisation i udvikling som er i gang med en spændende forandringsproces, som du vil blive en del af
  • En eftertragtet afdeling, der har rygende travlt med nye opgaver
  • Et lederjob med mulighed for ledelsesfaglig og personlig udvikling
  • En organisation, hvor der er fokus på det gode arbejdsmiljø og worklife balance
  • Engagerede lederkolleger og en ambitiøs centerleder
  • Coaching og faglig sparring i forbindelse med lederfunktionen
  • Gode muligheder for supervision og vidensdeling internt som eksternt
  • En ledergruppe på 8 og et stærkt fagligt fællesskab
  • Et uformelt og humoristisk miljø, hvor vi lægger vægt på ledelsesfaglighed og nytænkning

  

Ansøgningsfrist
1. december 2019.
Ansættelsesudvalget mødes den 2. december, hvor indkaldelserne også finder sted.
Første ansættelsessamtale afholdes 5. dec. 2019
Anden ansættelsessamtale afholdes 9. dec. 2019


Flere oplysninger
Ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Centerleder Gülcan Güven Grud på tlf. 30 63 61 97 eller afdelingsleder Karen Iversen på tlf. 30 15 86 22 / 51 18 94 98.


Om os
Center for Social Rehabilitering (CSR) er en del af Social & Psykiatri, som organisatorisk er placeret i Velfærdsforvaltningen i Vejle Kommune. Der ca. 300 ansatte i centret.
CSR er Vejle Kommunes tilbud til borgere, der har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer.


Centrets hovedopgaver er:

  • At give støtte, hjælp, omsorg og genoptræning til borgere efter SEL § 85 og § 82 b.
    Støtten foregår i borgernes hjem, i Sundhedscenter Vejle, centrets øvrige lokaler rundt i kommunen, eller hvor medarbejderne aftaler at mødes med borgerne. Støtten kan foregå individuelt eller i grupper.
  • At skabe meningsfulde aktivitets- og samværstilbud efter SEL § 104, hvor borgerne kan henvende sig direkte og møde andre ligestillede.
  • At opsøge og give hjælp og støtte til borgere med særlige sociale problemer, herunder borgere, som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig, SEL § 99.
  • At tilbyde sundhedsscreening til alle borgere, der modtager et tilbud i centret.
  • At løse mentoropgaver for Jobcentret.
  • At ansætte medarbejdere i ledsagerordningen efter SEL § 97 og Hjælperordningen efter SEL § 94
  • At administrere/udbetale plejevederlag SEL §§ 118 & 119-120.

Medarbejderne har primært en pædagogisk, socialfaglig eller en sundhedsuddannelse. Derudover er der administrative medarbejdere og et afdelingslederteam. Medarbejderne er specialiserede i teams inden for ADHD/autisme, erhvervet hjerneskadede, spiseforstyrrelser, opsøgende sygepleje, sindslidelse og udviklingshæmning.


Ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i ny løn.
Stillingen er på 37 timer og uden højeste arbejdstid.


Børne- og straffeattest
Vi indhenter børne- og straffeattest. 
 

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 

 

 

 

ORS/Small/0cdd403d_logo.pngCenter for Social RehabiliteringVejle2019-11-14T12:01:41.0172019-12-01T00:00:00
330122545Samværskonsulenter søges til Samværshuset på Børne og Unge Center Vejle FjordProfile Samværskonsulenter med pædagogisk uddannelse søges til Samværshuset på Børne og Unge Center Vejle Fjord med ansættelse 1. december 2019 eller snarest der efter. På grund af opgavetilgang, samt omstændigheder for 2 af vores dygtige kollegaer, søger vi nye kollegaer, som kan varetage opgaver med alm. støttet eller overvåget samvær. • En fast stilling på 37 timer pr. uge i gennemsnit • Et orlovs- og efterfølgende barselsvikariat på 30 timer, med mulighed for udvidelse Om jobbet Samværshuset er indrettet i en ældre moderniseret villa, som ligger på Børne og Unge Center Vejle Fjord s naturskønne omgivelser, med rige muligheder for aktiviteter ude og inde. Her kan forældre være sammen med deres børn, når kommunen eller stats-amtet har besluttet, at samværet skal være overvåget støttet af en samværskonsulent. Samværshuset er indrettet så hjemligt som muligt, i en bestræbelse på at familierne kan foretage sig nogle af de ting de normalt foretager sig derhjemme. Samværskonsulenten vil blive en del af et engageret team, bestående af 10 samværskonsulenter og en leder samværskonsulent. Samværskonsulentteamet arbejder meget selvstændigt og er selvforvaltende inden for de udstukne rammer. Vi søger en samværskonsulent, der • er uddannet pædagog socialpædagog. • har erfaring med støtte og vejledning til forældre. • har erfaring i arbejdet med dysfunktionelle familier. • har erfaring med rapport skrivning. • har personlige såvel som faglige kompetencer til at indgå i jobbet. • i sin personlige stil er uhøjtidelige, humoristisk. • der anser sig selv for at være rummelig, lyttende, samt god til at guide. • er i stand til at være direkte, respektfuld og personlig i sin kommunikation. • vil og kan arbejde for en åben samarbejdskultur. • har let ved at skabe og formidle overblik. • arbejder systematisk og struktureret med de administrative opgaver. • er enig i institutionens overordnede Fælles Faglige Fundament. • kan indgå i et positivt tværfagligt samarbejde. • har motivation og engagement til at løse samværsopgaver. • indstillet på at opgaverne kan forgå i familiernes hjem. • indstillet på arbejdet kan ligge efter kl 16.00, samt hver 2. weekend. • har kørekort og egen bil til rådighed. Vi kan tilbyde • en organisation, der har fokus på høj faglighed, kvalitet og udvikling. • en medarbejdergruppe der er fagligt dygtige, engagerede og udviklingsorienterede. • et værdisæt der bygger på respekt og positiv reformulering såvel i forhold til opgaven som i f.ht. børn, forældre og kolleger. • et tæt fællesskab med både plads til og forventning om udfoldelse. • en høj grad af uddelegering af ansvar. • mulighed for at være med til at præge udviklingen. Ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesforhold i f.ht overenskomsten. Om os Børne og Unge Center Vejle Fjord er en selvejende institution med driftsoverenskomst med Vejle Kommune og tilknytning til KFUM socialt arbejde. Børne og Unge Center Vejle Fjord består af • 7 døgnafdelinger med plads til 43 børn. • Solvejskolen med 42 børn og unge - interne og eksterne elever. • Samværshus der varetager opgaver med overvåget og støttet samvær. • Familieindsatser, diverse konsulentopgaver, samt udslusning og støtte-kontaktpersonsordninger. Børne og Unge Center Vejle Fjord er en dynamisk institution, der udvikler og tilpasser dets tilbud til behovet i kommunerne. Institutionen arbejder ud fra et Fælles Fagligt Fundament, hvilket bl.a. betyder, at vi arbejder anerkendende, relationsorienteret og ressourcefokuseret, samt arbejder med værdier og retningsgivende dialog i stedet for regler og restriktioner. Vi har særligt fokus på at arbejde med forældreinvolvering både ved interne og eksterne indsatser. Flere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Tove Marotzke på tlf. 23 30 60 44 hverdage mellem kl.8 og 9. Link til egen hjemmeside Du kan læse mere om os på www.bucvf.vejle.dk Ansøgningsfrist Den 26. november 2019. Samtaler afholdes den 29. november 2019. Har du ikke hørt fra os inden den 15. december 2019, er stillingerne besat til anden side. Børne- og straffeattest Vi indhenter børne- og offentlig straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Samværskonsulenter med pædagogisk uddannelse søges til Samværshuset på Børne og Unge Center Vejle Fjord med ansættelse 1. december 2019 eller snarest der efter.

På grund af opgavetilgang, samt omstændigheder for 2 af vores dygtige kollegaer, søger vi nye kollegaer, som kan varetage opgaver med alm. støttet eller overvåget samvær.
• En fast stilling på 37 timer pr. uge i gennemsnit
• Et orlovs- og efterfølgende barselsvikariat på 30 timer, med mulighed for udvidelse

Om jobbet
Samværshuset er indrettet i en ældre moderniseret villa, som ligger på Børne og Unge Center Vejle Fjord ’s naturskønne omgivelser, med rige muligheder for aktiviteter ude og inde. Her kan forældre være sammen med deres børn, når kommunen eller stats-amtet har besluttet, at samværet skal være overvåget/støttet af en samværskonsulent. Samværshuset er indrettet så hjemligt som muligt, i en bestræbelse på at familierne kan foretage sig nogle af de ting de normalt foretager sig derhjemme.

Samværskonsulenten vil blive en del af et engageret team, bestående af 10 samværskonsulenter og en leder/samværskonsulent.
Samværskonsulentteamet arbejder meget selvstændigt og er selvforvaltende inden for de udstukne rammer.

Vi søger en samværskonsulent, der
• er uddannet pædagog/socialpædagog.
• har erfaring med støtte og vejledning til forældre.
• har erfaring i arbejdet med dysfunktionelle familier.
• har erfaring med rapport skrivning.
• har personlige såvel som faglige kompetencer til at indgå i jobbet.
• i sin personlige stil er uhøjtidelige, humoristisk.
• der anser sig selv for at være rummelig, lyttende, samt god til at guide.
• er i stand til at være direkte, respektfuld og personlig i sin kommunikation.
• vil og kan arbejde for en åben samarbejdskultur.
• har let ved at skabe og formidle overblik.
• arbejder systematisk og struktureret med de administrative opgaver.
• er enig i institutionens overordnede Fælles Faglige Fundament.
• kan indgå i et positivt tværfagligt samarbejde.
• har motivation og engagement til at løse samværsopgaver.
• indstillet på at opgaverne kan forgå i familiernes hjem.
• indstillet på arbejdet kan ligge efter kl 16.00, samt hver 2. weekend.
• har kørekort og egen bil til rådighed.

Vi kan tilbyde
• en organisation, der har fokus på høj faglighed, kvalitet og udvikling.
• en medarbejdergruppe der er fagligt dygtige, engagerede og udviklingsorienterede.
• et værdisæt der bygger på respekt og positiv reformulering såvel i forhold til opgaven som i f.ht. børn, forældre og kolleger.
• et tæt fællesskab med både plads til og forventning om udfoldelse.
• en høj grad af uddelegering af ansvar.
• mulighed for at være med til at præge udviklingen.

Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesforhold i f.ht overenskomsten.

Om os
Børne og Unge Center Vejle Fjord er en selvejende institution med driftsoverenskomst med Vejle Kommune og tilknytning til KFUM socialt arbejde.

Børne og Unge Center Vejle Fjord består af
• 7 døgnafdelinger med plads til 43 børn.
• Solvejskolen med 42 børn og unge - interne og eksterne elever.
• Samværshus der varetager opgaver med overvåget og støttet samvær.
• Familieindsatser, diverse konsulentopgaver, samt udslusning og støtte-kontaktpersonsordninger.

Børne og Unge Center Vejle Fjord er en dynamisk institution, der udvikler og tilpasser dets tilbud til behovet i kommunerne.
Institutionen arbejder ud fra et Fælles Fagligt Fundament, hvilket bl.a. betyder, at vi arbejder anerkendende, relationsorienteret og ressourcefokuseret, samt arbejder med værdier og retningsgivende dialog i stedet for regler og restriktioner.
Vi har særligt fokus på at arbejde med forældreinvolvering både ved interne og eksterne indsatser.

Flere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Tove Marotzke på tlf.  23 30 60 44 hverdage mellem kl.8 og 9.

Link til egen hjemmeside
Du kan læse mere om os på www.bucvf.vejle.dk

Ansøgningsfrist
Den 26. november 2019. Samtaler afholdes den 29. november 2019.
Har du ikke hørt fra os inden den 15. december 2019, er stillingerne besat til anden side.

Børne- og straffeattest
Vi indhenter børne- og offentlig straffeattest. 


Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 

ORS/Small/ce7e453c_logo.pngBørne og Unge Center Vejle FjordVejle Øst2019-11-14T00:00:002019-11-26T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Nye vikarer søges til opstart af det nye social/specialpædagogiske opholdssted DanCare Home, tæt på Aarhus

DanCare Home ApS

Galten
Vi er en nyopstartet døgninstitution, der har eksisteret i godt 1 år, med fokus på høj faglighed og udvikling. Vi udvider ret hurtigt, og har derfor vi brug for flere medarbejdere. Har du en pædagogisk socialfaglig uddannelse som f.eks. pædagog, soc...
Indrykket:1. oktober 2019
Udløbsdato:22. november 2019

Socialpædagog til Botilbuddet Arendalsvej

Botilbuddet Arendalsvej, Bodel 4 og 5

Silkeborg
Socialpædagog søges til nyopstartede tilbud i Voksenhandicap. Botilbuddet Arendalsvej Bodel 4 og 5.Botilbuddet Arendalsvej i Silkeborg søger socialfaglige medarbejdere. Timeantallet er på 30 timer pr. uge. Vi søger en dynamisk og engagerede faglig m...
Indrykket:22. oktober 2019
Udløbsdato:17. november 2019

Stærkt fagligt funderede socialpædagoger til Specialområde Hjerneskade, Svalevej

Svalevej Team 1-2

Randers SØ
Vil du være med til at gå forrest og sikre, at vi er stærke på det social- og neuropædagogiske område? Kom med på holdet i Specialområde Hjerneskade, hvor vi opnormerer vores stab af faste medarbejdere. Vi tager afsæt i den nyeste viden på området o...
Indrykket:11. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019

Afdelingsleder til Center for Social Rehabilitering

Center for Social Rehabilitering

Vejle
Center for Social Rehabilitering søger en visionær afdelingsleder, der går forrest, når retningen skal sættes for et engageret personale, hvis primære målgruppe er borgere med ADHD og ASF. Afdelingen består pt. af 16 medarbejdere og er et tværfaglig...
Indrykket:14. november 2019
Udløbsdato:1. december 2019

Samværskonsulenter søges til Samværshuset på Børne og Unge Center Vejle Fjord

Børne og Unge Center Vejle Fjord

Vejle Øst
Samværskonsulenter med pædagogisk uddannelse søges til Samværshuset på Børne og Unge Center Vejle Fjord med ansættelse 1. december 2019 eller snarest der efter. På grund af opgavetilgang, samt omstændigheder for 2 af vores dygtige kollegaer, søger v...
Indrykket:14. november 2019
Udløbsdato:26. november 2019