Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialfaglig nattevagt til Cafeen - Herbergscentret på Sundholm

Cafeen i Herbergscentret beliggende på Sundholm er en dag- og natcafe for hjemløse. Herbergscentret er en del af Center for Udsatte Voksne og Familier under Socialforvaltningen i Københavns Kommune.

Cafeen er et midlertidigt tilbud efter Servicelovens § 110 for udsatte voksne med komplekse, sociale problemer og har 30 faste overnatningspladser. Vi arbejder med mennesker, der er præget af deres livssituation og som ofte er kendetegnet ved et overforbrug af alkohol og/eller stoffer og psykiske problematikker.

Personalets kerneopgave er udredning og afklaring af borgernes sociale situation samt at støtte borgerne til at komme videre til bedre egnet tilbud. I Cafeen tager vi udgangspunkt i borgernes personlige situation med henblik på at forbedre situationen i samarbejde med den enkelte borger. Vi yder rådgivning og vejledning og brobygger til det øvrige etablerede system.

Cafeen fungerer desuden som netværkssted og efterværn for nuværende og tidligere beboere fra andre institutioner.

Dine opgaver

  • Afklarende samtaler med borgerne
  • Rådgivning og vejledning i forhold til relevant indsats og tiltag overfor den enkelte borger
  • Dokumentation og beskrivelser af det borgerrettede arbejde
  • Koordinerende funktion i forhold til det tværfaglige samarbejde
  • Praktisk forefaldende arbejde i køkken og generelt

Vi forventer, at du har/er

  • erfaring i arbejdet med socialt udsatte voksne
  • relevant uddannelsesmæssig baggrund
  • faglig rustet til at arbejde med mennesker, der er i en udsat og følelsesmæssig sårbar situation
  • en helhedsorienteret tilgang i arbejdet med borgerne
  • gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
  • forvaltningserfaring og gerne kendskab til CSC

Vi søger en nattevagt, der

  • er teamplayer og i stand til at arbejde selvstændigt
  • er stabil og fleksibel
  • vil deltage aktivt i et arbejdsfællesskab præget af positivitet og humor
  • kan skabe overblik og tilpasse sig forskellige situationer
  • kan bevare roen og træffe beslutninger i pressede situationer
  • trives med uforudsigelighed

Vi tilbyder

  • en spændende og udfordrende arbejdsplads, hvor dagene sjældent ligner hinanden
  • et højt fagligt og etisk niveau i arbejdet med udsatte borgere
  • mulighed for faglig udvikling og supervision  
  • gode, engagerede kollegaer med en professionel, men uhøjtidelig, omgangstone
  • en arbejdsplads i udvikling

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglig organisation.

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer med fem nætters arbejde og fem nætters skemafri. Ansættelsesstart den 1. april 2020.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte institutionsleder Marie-Louise Dyhrberg, hverdage mellem kl. 9.30-10.00 på 5162 6042.

Søg via nedenstående link senest lørdag den 15. februar 2020
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 9.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.