Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialfaglig udviklingskonsulent til barselsvikariat i Borgercenter Handicap

Vil du være med til at udvikle kerneopgaven i Borgercenter Handicap? Har du blik for at omsætte strategi til praksis til gavn for københavnere med funktionsnedsættelser?   
  
Borgercenter Handicap søger en socialfaglig udviklingskonsulent, der skal indgå i centerets stab i et barselsvikariat.
 
Om Borgercenter Handicap
Borgercenter Handicap er et af fire borgercentre i Københavns Kommunes Socialforvaltning. Vi har ansvar for kommunens indsats over for borgere med funktionsnedsættelser. Borgercentret har både myndighedsansvar for indsatsen samt ansvar for drift og udvikling af dag- og døgntilbud til borgere med handicap. Vi er en organisation i rivende udvikling, som du får god mulighed for at præge.    
 
Du vil få 27 gode kolleger med forskellige fagligheder, som alle bidrager til at understøtte den faglige og organisatoriske udvikling i borgercentret. Vores succes beror på, at vi lykkes med at omsætte handicappolitiske mål til praksis. Det indebærer, at vi styrker kvaliteten og sammenhængen på tværs af centrets myndigheds- og udførerområder.   
 
Staben er organiseret i tre teams: Team for Ledelse, HR og Kommunikation, Team for Kvalitetsudvikling og Læring samt Projektteam for Faglig Understøttelse. Du vil indgå i sidstnævnte, som er et tværfagligt team, der driver udviklings- og læringsindsatser i borgercentret, så vi sammen gør en positiv forskel i borgernes hverdag. Det gør vi bl.a. ved at oversætte politiske mål til praksis og formidle det praktiske i politiske beslutningsoplæg.
 
Det er vores ambition at binde borgercentret bedre sammen og skabe tættere bånd til vores samarbejdspartnere, så borgerne får en mere helhedsorienteret oplevelse af kommunen. Som stab er det vores opgave at koble viden fra en bred palette af aktører og fagligheder, så vi understøtter borgercentret proaktivt og helhedsorienteret. Staben understøtter, driver og samarbejder med ledere, medarbejdere og borgere om arbejdet i retning af borgercentrets kerneopgave: ”at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv”.   
  
Dine arbejdsopgaver   
Opgaverne indebærer et betydeligt selvstændigt ansvar og forudsætter personligt initiativ og sikkerhed i opgaveløsningen. Det er en fordel, hvis du har erfaring indenfor det forvaltningsretlige område. Du får en bred vifte af spændende arbejdsopgaver, som du enten løser selv eller i tæt samarbejde med dine kolleger i staben eller andre enheder i Socialforvaltningen. 
 
Du vil løbende være i dialog med ledere og medarbejdere i aldersområderne om socialfaglige problemstillinger, som opstår i forbindelse med udvikling og drift af kerneopgaven. Samtidig bliver du inddraget i arbejdet med at analysere og udvikle arbejdet på områderne f.eks. i forhold til metoder, dokumentation, tilsyn og vejledninger. Du skal også bidrage til, at vi får omsat viden fra ledelsestilsyn i læringsindsatser, så vi styrker kvaliteten i vores sagsarbejde. Derudover skal du have blik for udviklingstendenser indenfor det sociale område og er nysgerrig hvad angår metoder, socialfaglige tendenser og puljer, der kan inspirere arbejdet i borgercenteret. En vigtig opgave er at understøtte implementeringen af Udviklingsplanen, der blev politisk vedtaget for myndighedsområdet i december 2017. Herudover vil du også skulle bidrage i forhold til indstillinger, politikerspørgsmål, klagesagsbehandling, baggrundsnotater m.v.   
 
Dine kompetencer   
  • relevant uddannelsesbaggrund (feks. socialrådgiver)   
  • erfaring fra det forvaltningsretlige sociale område og kendskab til fagsystemet CSC Social   
  • samarbejdsorienteret og god til at formidle til mange fagligheder, kulturer og hierarkiske niveauer i organisationen   
  • løsningsorienteret og god til at planlægge og prioritere dine opgaver   
  • systematisk tilgang til arbejdsopgaverne   
  • gode mundtlige og skriftlige formidlingsevner   
  • fortrolig med at analysere data og omsætte det til viden for en bred målgruppe   
  • erfaring med facilitering og projektledelse   
  • erfaring fra arbejdet i en politisk styret organisation   
Vi tilbyder   
  • et spændende og udviklende job i en dynamisk organisation   
  • stor kontaktflade til både interne og eksterne samarbejdspartnere og forskellige fagområder   
  • et godt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer   
  • fleksibel arbejdstid   
Løn- og ansættelsesvilkår   
Stillingen er til besættelse hurtigst muligt eller fra den 1. marts 2018. Forventet ansættelsesperiode er seks måneder med mulighed for forlængelse. Arbejdstiden udgør 37 timer om ugen med rådighedsforpligtelse.
 
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn.   
  
Flere oplysninger   
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du få mere information ved henvendelse til stabschef Karima Isert på 2157 5767.   
  
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 19. februar 2018   
Vi forventer at gennemføre samtaler den 22. februar 2017.   
  
Om Borgercenter Handicap   
Staben er en del af Borgercenter Handicap. Vores målgruppe er borgere med varigt nedsat funktionsevne. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk   
  
  
  
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her