Socialfaglige medarbejdere søges til Voksenrådgivningen

Genopslag (Vi ønsker at udvide ansøgerfeltet)

Voksenrådgivningen er i en spændende udvikling og søger 2 dygtige socialfaglige medarbejdere til voksenudsatte området.

Kan du lide myndighedsområdet, og arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger? Har du lyst til at arbejde i et trygt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet, høj faglighed og ikke mindst højt humør? - så er du den kollega vi søger.

Voksenrådgivningen har 2 ledige fuldtidsstillinger pr. 1. juli 2019. Der er tale om 1 fast stilling, samt en tidsbegrænset stilling på foreløbigt 1 år (1. juli 2019 - 30. juni 2020).

I Voksenrådgivningen varetager vi sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Vi yder råd og vejledning til borgere og deres pårørende. Vi følger op på foranstaltninger i eksempelvis bo- og dagtilbud, og udmåler socialpædagogisk støtte til borgere i eget hjem, herunder også for borgere bosat i andre kommuner.

Vi anvender Voksenudredningsmetoden, udarbejder handleplaner samt laver indstillinger til visitationsudvalget. Herudover er vi repræsentanter for det sociale område i kommunens rehabiliteringsteam. Da området er meget bredt, arbejder nogle af rådgiverne med særlige områder af lovgivningen, herunder Servicelovens §§ 96 og 100.

Om stillingerne
De ledige stillinger er forankret i team 2, der udgøres af 6 rådgivere. Teamets målgruppe er borgere, der modtager pension, og modtager massiv støtte. Hver rådgiver har ansvar for egen sagsstamme, men arbejder samtidig teambaseret; hvilket betyder at vi hjælper og sparre med hinanden i hverdagen, og på teammøder. Enkelte rådgivere har desuden ansvar for BPA-sager (§ 96).

De arbejdsopgaver, der varetages i team 2 er bl.a.:

  • Varetagelse af egen sagsstamme
  • Udarbejdelse af VUM, indstillinger, afgørelser, bestillinger og sociale handleplaner
  • Opfølgning og tilsyn på borgernes indsatser
  • Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
Vi ser gerne at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Du har erfaring med myndighedsrollen og myndighedsarbejdet indenfor voksenudsatte-området, og du trives med myndighedsrollen.
  • Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Du har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Du kommunikerer klart, tydeligt og respektfuldt; både mundtligt og skriftligt.
  • Du er ambitiøs på eget, og områdets vegne.
  • Du er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og du ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Vi tilbyder
  • Dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer
  • Et godt kollegialt samarbejde med plads til forskellighed
  • Faste ugentlige teammøder og ekstern supervision
  • Stor selvstændighed i planlægning af arbejdet og fleksibel arbejdstid.
  • Fokus på høj faglighed og systematik
  • Mulighed for at arbejde bredt med lovgivningen, og bruge dit helhedssyn.
  • Mulighed for at følge borgerne igennem længere tid, og følge deres progression.
Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingerne aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Tirsdag den 21. maj 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 28. maj.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 2 Josephine Dahrup på tlf. 2543 8123, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 6191 6995.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330015846Phoenix-cb49565412019-05-02T00:00:00Socialfaglige medarbejdere søges til VoksenrådgivningenGenopslag (Vi ønsker at udvide ansøgerfeltet)

Voksenrådgivningen er i en spændende udvikling og søger 2 dygtige socialfaglige medarbejdere til voksenudsatte området.

Kan du lide myndighedsområdet, og arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger? Har du lyst til at arbejde i et trygt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet, høj faglighed og ikke mindst højt humør? - så er du den kollega vi søger.

Voksenrådgivningen har 2 ledige fuldtidsstillinger pr. 1. juli 2019. Der er tale om 1 fast stilling, samt en tidsbegrænset stilling på foreløbigt 1 år (1. juli 2019 - 30. juni 2020).

I Voksenrådgivningen varetager vi sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Vi yder råd og vejledning til borgere og deres pårørende. Vi følger op på foranstaltninger i eksempelvis bo- og dagtilbud, og udmåler socialpædagogisk støtte til borgere i eget hjem, herunder også for borgere bosat i andre kommuner.

Vi anvender Voksenudredningsmetoden, udarbejder handleplaner samt laver indstillinger til visitationsudvalget. Herudover er vi repræsentanter for det sociale område i kommunens rehabiliteringsteam. Da området er meget bredt, arbejder nogle af rådgiverne med særlige områder af lovgivningen, herunder Servicelovens §§ 96 og 100.

Om stillingerne
De ledige stillinger er forankret i team 2, der udgøres af 6 rådgivere. Teamets målgruppe er borgere, der modtager pension, og modtager massiv støtte. Hver rådgiver har ansvar for egen sagsstamme, men arbejder samtidig teambaseret; hvilket betyder at vi hjælper og sparre med hinanden i hverdagen, og på teammøder. Enkelte rådgivere har desuden ansvar for BPA-sager (§ 96).

De arbejdsopgaver, der varetages i team 2 er bl.a.:
  • Varetagelse af egen sagsstamme
  • Udarbejdelse af VUM, indstillinger, afgørelser, bestillinger og sociale handleplaner
  • Opfølgning og tilsyn på borgernes indsatser
  • Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
Vi ser gerne at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Du har erfaring med myndighedsrollen og myndighedsarbejdet indenfor voksenudsatte-området, og du trives med myndighedsrollen.
  • Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Du har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Du kommunikerer klart, tydeligt og respektfuldt; både mundtligt og skriftligt.
  • Du er ambitiøs på eget, og områdets vegne.
  • Du er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og du ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Vi tilbyder
  • Dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer
  • Et godt kollegialt samarbejde med plads til forskellighed
  • Faste ugentlige teammøder og ekstern supervision
  • Stor selvstændighed i planlægning af arbejdet og fleksibel arbejdstid.
  • Fokus på høj faglighed og systematik
  • Mulighed for at arbejde bredt med lovgivningen, og bruge dit helhedssyn.
  • Mulighed for at følge borgerne igennem længere tid, og følge deres progression.
Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingerne aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Tirsdag den 21. maj 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 28. maj.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 2 Josephine Dahrup på tlf. 2543 8123, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 6191 6995.
Genopslag (Vi ønsker at udvide ansøgerfeltet) Voksenrådgivningen er i en spændende udvikling og søger 2 dygtige socialfaglige medarbejdere til voksenudsatte området. Kan du lide myndighedsområdet, og arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger? Har du lyst til at arbejde i et trygt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet, høj faglighed og ikke mindst højt humør? - så er du den kollega vi søger. Voksenrådgivningen har 2 ledige fuldtidsstillinger pr. 1. juli 2019. Der er tale om 1 fast stilling, samt en tidsbegrænset stilling på foreløbigt 1 år (1. juli 2019 - 30. juni 2020). I Voksenrådgivningen varetager vi sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110. Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere. Vi yder råd og vejledning til borgere og deres pårørende. Vi følger op på foranstaltninger i eksempelvis bo- og dagtilbud, og udmåler socialpædagogisk støtte til borgere i eget hjem, herunder også for borgere bosat i andre kommuner. Vi anvender Voksenudredningsmetoden, udarbejder handleplaner samt laver indstillinger til visitationsudvalget. Herudover er vi repræsentanter for det sociale område i kommunens rehabiliteringsteam. Da området er meget bredt, arbejder nogle af rådgiverne med særlige områder af lovgivningen, herunder Servicelovens §§ 96 og 100. Om stillingerne De ledige stillinger er forankret i team 2, der udgøres af 6 rådgivere. Teamets målgruppe er borgere, der modtager pension, og modtager massiv støtte. Hver rådgiver har ansvar for egen sagsstamme, men arbejder samtidig teambaseret hvilket betyder at vi hjælper og sparre med hinanden i hverdagen, og på teammøder. Enkelte rådgivere har desuden ansvar for BPA-sager (§ 96). De arbejdsopgaver, der varetages i team 2 er bl.a.: Varetagelse af egen sagsstamme Udarbejdelse af VUM, indstillinger, afgørelser, bestillinger og sociale handleplaner Opfølgning og tilsyn på borgernes indsatser Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Vi ser gerne at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne. Du har erfaring med myndighedsrollen og myndighedsarbejdet indenfor voksenudsatte-området, og du trives med myndighedsrollen. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger. Du har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde. Du kommunikerer klart, tydeligt og respektfuldt både mundtligt og skriftligt. Du er ambitiøs på eget, og områdets vegne. Du er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og du ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde. Vi tilbyder Dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer Et godt kollegialt samarbejde med plads til forskellighed Faste ugentlige teammøder og ekstern supervision Stor selvstændighed i planlægning af arbejdet og fleksibel arbejdstid. Fokus på høj faglighed og systematik Mulighed for at arbejde bredt med lovgivningen, og bruge dit helhedssyn. Mulighed for at følge borgerne igennem længere tid, og følge deres progression. Løn- og ansættelsesforhold: Stillingerne aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist: Tirsdag den 21. maj 2019. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 28. maj. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 2 Josephine Dahrup på tlf. 2543 8123, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 6191 6995.11jobnetcb495654100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-01T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1065&ProjectId=145143&DepartmentId=19054&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3518774Center for Beskæftigelse11Hvidovrevej 2782650Hvidovre61916995DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent753104JobNet4982401498240110002-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cb495654https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=cb495654https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cb495654&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cb495654&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/2.jpgMed et job indenfor Sundhed bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Socialrådgiver lige noget for dig.12008311Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361659827Ditte Marienoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330022944Socialrådgiver/socialformidler til sygedagpengeopfølgning i Jobcentret i Hvidovre KommuneRobot Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 22 uger. Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams: Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 22 uger Fokus 22 sygedagpengesager, der er forlængede Administrativt team Arbejdet som sagsbehandler består bl.a. i opfølgning af sygedagpengesager ved målrettet at samarbejde med den sygemeldte borger om at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet. I opgaveløsningen indgår bl.a. samtaler ud fra en ressourceorienteret og beskæftigelsesrettet tilgang, tæt kontakt til arbejdsgivere, iværksættelse af virksomhedsrettede tiltag samt udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og efterfølgende deltagelse på rehabiliteringsmøde med sagen. Vi søger en ny kollega, som er faglig stærk, struktureret, tværfaglig og udviklingsorienteret og som kan bevare fokus i perioder med forandring. Vi forventer derfor at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Har erfaring på beskæftigelsesområdet og gerne erfaring på sygedagpengeområdet eller kontanthjælpsområdet Har et fagligt højt niveau Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation Har erfaring med administrative processer og systemer KMD, Momentum og Acadre Har en rummelig og anerkendende tilgang til borgere og kolleger Vi tilbyder: Et meningsfuldt arbejde i en travl og udfordrende hverdag Professionelle og engagerede kolleger En uhøjtidelig omgangsform Ekstern supervision Fleksibel arbejdstid Løn og arbejdsforhold Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK efter forhandling. Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Yderligere oplysninger kan fås hos: Afdelingsleder Susanne Rasmussen mobil 5158 7870 eller sagsbehandler Liselotte Kold tlf. 36393912 og sagsbehandler Lizette Haagensen tlf. 36392213 Ansøgningsfrist mandag den 28. maj 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 25. Ansøgning bedes vedhæftet relevante bilag.Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 – 22 uger.

Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams:

  • Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 – 22 uger
  • Fokus 22 – sygedagpengesager, der er forlængede
  • Administrativt team

Arbejdet som sagsbehandler består bl.a. i opfølgning af sygedagpengesager ved målrettet at samarbejde med den sygemeldte borger om at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet.

I opgaveløsningen indgår bl.a. samtaler ud fra en ressourceorienteret og beskæftigelsesrettet tilgang, tæt kontakt til arbejdsgivere, iværksættelse af virksomhedsrettede tiltag samt udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og efterfølgende deltagelse på rehabiliteringsmøde med sagen.

Vi søger en ny kollega, som er faglig stærk, struktureret, tværfaglig og udviklingsorienteret og som kan bevare fokus i perioder med forandring.

Vi forventer derfor at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring på beskæftigelsesområdet og gerne erfaring på sygedagpengeområdet eller kontanthjælpsområdet
  • Har et fagligt højt niveau
  • Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation
  • Har erfaring med administrative processer og systemer – KMD, Momentum og Acadre
  • Har en rummelig og anerkendende tilgang til borgere og kolleger
Vi tilbyder:
  • Et meningsfuldt arbejde i en travl og udfordrende hverdag
  • Professionelle og engagerede kolleger
  • En uhøjtidelig omgangsform
  • Ekstern supervision
  • Fleksibel arbejdstid
Løn og arbejdsforhold
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder.

Yderligere oplysninger kan fås hos:
Afdelingsleder Susanne Rasmussen mobil 5158 7870 eller sagsbehandler Liselotte Kold tlf. 36393912 og sagsbehandler Lizette Haagensen tlf. 36392213

Ansøgningsfrist mandag den 28. maj 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 25.

Ansøgning bedes vedhæftet relevante bilag.

BeskæftigelsesafklaringHvidovre2019-05-13T00:00:002019-06-12T00:00:00
330018947Familierådgivningen i Hvidovre Kommune søger ny medarbejder i barselsstillingRobot Skal du være vores nye kollega i Familierådgivningen så søg den ledige stilling som barselsvikar for perioden 1. juli 2019 til 30. april 2020, med mulighed for eventuelt forlængelse. Barselsvikarstilling er frem 31.12.2019 i Modtagerteamet, herefter tages der stilling til hvor det giver bedst mening i Familierådgivningen. Der er tale om en stilling i vores Modtagerteam der tager sig af og screener alle underretninger som modtages i Familierådgivningen, afholder underretningsmøder og førstegangssamtaler og foretager socialfaglige betragtninger heraf og træffer de fornødne afgørelser om børnefaglige undersøgelser. Modtagerteamet kan ligeledes visitere til forløb jf. §11. Derudover har Modtagerteamet hovedansvaret for sager omkring overgreb i et tæt samarbejde med Børnehuset. Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret dels på den praksiserfaring, som allerede findes i afdelingen, og dels med udgangspunkt i den forskning og viden, som findes på området. Vi ønsker, at det faglige arbejde, som hver dag udføres i samarbejde med børnene og familierne, samt de prioriteringer og beslutninger, som træffes med udgangspunkt i vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier: Alle forældre vil deres børns bedste Vi vil prioritere løsninger, der samler familien Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig Tværfagligt samarbejde Her i Familierådgivningen er vi allerede inspireret af Sverigesmodellens resultater om, at en øget fokusering og prioritering af forebyggelsesområdet samt et øget fokus på normalitet i indsatserne for børn og unge, skaber kvalitet. Vi ønsker et øget fokus på at sikre en tidlig indsats, samt at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst mulig indgribende for børnene og de unge. Det er politisk besluttet at vi i Familierådgivningen skal arbejde efter Sverigesmodellen . Familierådgivningen er en stor og yderst velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et højt fagligt niveau. Vi er i alt 42 medarbejdere, bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 20 familierådgivere på det psykosociale område og 4 familierådgivere i vores Modtagerteam. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og med forskellig erfaring. Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU. Vi prioriterer det forebyggende og anerkendende arbejde med familierne højt, og Familierådgivningen har en bred vifte af interne tilbud til at understøtte dette arbejde. Vi tilbyder dig: Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder og løbende kollegial sparring Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning Ekstern supervision Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed Mulighed for hjemmearbejdsplads Vi forventer af dig: Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du kan bevare overblikket i pressede situationer Du evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe Du medvirker til at skabe god trivsel på arbejdspladsen Hvidovre Kommune har gode erfaringer med at ansætte dygtige nyuddannede socialrådgivere socialformidlere. Erfaring er således ingen forudsætning, men det vil være en fordel såfremt du har haft praktik i en lignende afdeling. Ligesom at gode referencer fra dit praktiksted vil blive vægtet højt. Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til faglig teamleder Astrid Haase Nielsen 4186 6793 eller medarbejder Camilla Emanuel 3639 3965. Yderligere oplysninger om Hvidovre Kommune kan du finde på http: www.hvidovre.dk Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist: Onsdag den 22. maj 2019. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 27. maj 2019Skal du være vores nye kollega i Familierådgivningen så søg den ledige stilling som barselsvikar for perioden 1. juli 2019 til 30. april 2020, med mulighed for eventuelt forlængelse. Barselsvikarstilling er frem 31.12.2019 i Modtagerteamet, herefter tages der stilling til hvor det giver bedst mening i Familierådgivningen.

Der er tale om en stilling i vores Modtagerteam der tager sig af og screener alle underretninger som modtages i Familierådgivningen, afholder underretningsmøder og førstegangssamtaler og foretager socialfaglige betragtninger heraf og træffer de fornødne afgørelser om børnefaglige undersøgelser. Modtagerteamet kan ligeledes visitere til forløb jf. §11. Derudover har Modtagerteamet hovedansvaret for sager omkring overgreb i et tæt samarbejde med Børnehuset.

Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret dels på den praksiserfaring, som allerede findes i afdelingen, og dels med udgangspunkt i den forskning og viden, som findes på området. Vi ønsker, at det faglige arbejde, som hver dag udføres i samarbejde med børnene og familierne, samt de prioriteringer og beslutninger, som træffes med udgangspunkt i vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier:
  • Alle forældre vil deres børns bedste
  • Vi vil prioritere løsninger, der samler familien
  • Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig
  • Tværfagligt samarbejde
Her i Familierådgivningen er vi allerede inspireret af Sverigesmodellens resultater om, at en øget fokusering og prioritering af forebyggelsesområdet samt et øget fokus på normalitet i indsatserne for børn og unge, skaber kvalitet. Vi ønsker et øget fokus på at sikre en tidlig indsats, samt at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst mulig indgribende for børnene og de unge. Det er politisk besluttet at vi i Familierådgivningen skal arbejde efter ”Sverigesmodellen”.

Familierådgivningen er en stor og yderst velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et højt fagligt niveau.

Vi er i alt 42 medarbejdere, bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 20 familierådgivere på det psykosociale område og 4 familierådgivere i vores Modtagerteam. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og med forskellig erfaring.
Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU.

Vi prioriterer det forebyggende og anerkendende arbejde med familierne højt, og Familierådgivningen har en bred vifte af interne tilbud til at understøtte dette arbejde.

Vi tilbyder dig:
  • Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence
  • God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder og løbende kollegial sparring
  • Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære
  • En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning
  • Ekstern supervision
  • Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads
Vi forventer af dig:
  • Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person
  • Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Du evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe
  • Du medvirker til at skabe god trivsel på arbejdspladsen
Hvidovre Kommune har gode erfaringer med at ansætte dygtige nyuddannede socialrådgivere/socialformidlere. Erfaring er således ingen forudsætning, men det vil være en fordel såfremt du har haft praktik i en lignende afdeling. Ligesom at gode referencer fra dit praktiksted vil blive vægtet højt.

Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til faglig teamleder Astrid Haase Nielsen 4186 6793 eller medarbejder Camilla Emanuel 3639 3965. Yderligere oplysninger om Hvidovre Kommune kan du finde på http://www.hvidovre.dk

Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist:
Onsdag den 22. maj 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 27. maj 2019


Center for BeskæftigelseHvidovre2019-05-07T00:00:002019-05-22T00:00:00
330016477Socialfaglig konsulent til at styrke vores indsats i arbejdet med borgere med autismespektrum-forstyrrelserRobot Habitus, Brøndby Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktforhandlinger med kommuner og samarbejdspartnere og fungerer som betroet rådgiver for lederne og direktionen? Og har du interesse for voksenhandicapområdet? Så læs mere her: Om osHabitus er en progressiv landsdækkende organisation. Vi har igennem mere end 10 år etableret os på det specialiserede socialområde som en vigtig samarbejdspartner for mange kommuner landet over. Det skyldes vores høje kvalitet i bl.a. helhedstilbud og STU for unge og voksne med gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret. Vi ser os selv som pionerer i arbejdet omkring mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser. Vi er vedholdende med at skabe resultater for de borgere, som andre ikke er lykkedes med at skabe livskvalitet og udvikling for. Stillingen som socialfaglig konsulentVi udvider vores visitationsafdeling. Du får en erfaren kollega og I referer direkte til økonomidirektøren. Sammen sikrer I den socialfaglige kvalitet i håndteringen af vores borgere og i kommunikationen med vores samarbejdspartnere. I er Habitus bindeled til vores kunder kommunerne og fungerer som tovholdere mellem botilbudsleder, kommune, borger og pårørende. Alle vores borgere har et højt støttebehov og problemskabende adfærd som fællesnævner med komplekse sagsforløb og processer til følge. Der er derfor særlige forventninger og ønsker til dig og til os og til den løsning vi tilbyder, som helhed. Du varetager bl.a. visitationer og løbende sagsbehandling. Samtidig fungerer du som betroet sparringspartner til botilbudslederne i forhold til socialfaglige spørgsmål fx borgernes rettigheder, kommunale sagsgange, juridiske problemstillinger og socialfaglig metode og håndtering. Dine arbejdsopgaver er bl.a.: Målgruppevurderinger og tilbudsgivning fx via observationsbesøg, gennemgang af sagsakter og dialog med tilknyttede fagpersoner Visitation og revisitation igennem en løbende dialog med ledere, kommuner og pårørende Udarbejdelse af kontrakter og kontraktforhandlinger Socialfaglig håndtering af behov og forandringer hos vores eksisterende beboere Understøttelse af botilbudslederne i forhold til socialfaglig sagsbehandling inkl. samarbejdsmøder med kommuner Afklaring af social- og forvaltningsretlige spørgsmål og sikring af videndeling på tværs af Habitus på området Bidrag til overblikket over efterspørgsel Vi tilbyder: Et job med selvstændige ansvarsområder og stor medbestemmelse En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på, hvor vi samarbejder på tværs af faggrænser En arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at lære og udvikle os selv løbende En organisation, hvor der ikke er langt fra tanke til handling Mulighed for, sammen med ledelsen og kolleger, at præge og udvikle det socialfaglige ståsted Grundig introduktion til Habitus og visitationsområdet af den der indtil nu har haft det faglige ansvar Vi prioriterer at have det godt sammen og tror på at gode relationer er vigtige i forhold til at lykkes Vi søger en kollega, som: Har en relevant uddannelse og meget gerne myndighedserfaring fra det specialiserede socialområde Har omfattende viden om serviceloven og anden relevant lovgivning Kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage ansvar Er tydelig i sin kommunikation både mundtligt og skriftligt, og kan lide at skrive Kan håndtere at arbejde med korte tidsfrister og kan finde kreative og bæredygtige løsninger, som er tilfredsstillende for alle parter Har stærke relationelle kompetencer og evner balancen imellem at servicere og udfordre vores ledere Forstår vigtigheden af at balancere forskellige fagfelter og kan bidrage til klarhed og forståelse af dette i rådgivningen af ledere og medarbejdere Finder inspiration ved at holde sig opdateret på nye bestemmelser og regler på området Har interesse for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser Har kørekort og egen bil Information og ansøgningStillingen er på 37 timer med opstart d. 1. august 2019. Du er velkommen til at kontakte socialfaglig konsulent Laura Schlie på tlf. 20 90 08 23, hvis du har spørgsmål til stillingen. Ansøgningsfristen er d. 26. maj 2019. 1. samtaler afholdes 3. juni og 2. samtaler 6. juni. Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.

Habitus, Brøndby

Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktforhandlinger med kommuner og samarbejdspartnere og fungerer som betroet rådgiver for lederne og direktionen? Og har du interesse for voksenhandicapområdet? Så læs mere her:

Om os
Habitus er en progressiv landsdækkende organisation. Vi har igennem mere end 10 år etableret os på det specialiserede socialområde som en vigtig samarbejdspartner for mange kommuner landet over. Det skyldes vores høje kvalitet i bl.a. helhedstilbud og STU for unge og voksne med gennemgribende udviklingsforstyrrelser indenfor autismespektret.

Vi ser os selv som pionerer i arbejdet omkring mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser. Vi er vedholdende med at skabe resultater for de borgere, som andre ikke er lykkedes med at skabe livskvalitet og udvikling for.

Stillingen som socialfaglig konsulent
Vi udvider vores visitationsafdeling. Du får en erfaren kollega og I referer direkte til økonomidirektøren. Sammen sikrer I den socialfaglige kvalitet i håndteringen af vores borgere og i kommunikationen med vores samarbejdspartnere. I er Habitus’ bindeled til vores kunder – kommunerne – og fungerer som tovholdere mellem botilbudsleder, kommune, borger og pårørende.

Alle vores borgere har et højt støttebehov og problemskabende adfærd som fællesnævner med komplekse sagsforløb og processer til følge. Der er derfor særlige forventninger og ønsker til dig og til os og til den løsning vi tilbyder, som helhed.

Du varetager bl.a. visitationer og løbende sagsbehandling. Samtidig fungerer du som betroet sparringspartner til botilbudslederne i forhold til socialfaglige spørgsmål fx borgernes rettigheder, kommunale sagsgange, juridiske problemstillinger og socialfaglig metode og håndtering.

Dine arbejdsopgaver er bl.a.:

  • Målgruppevurderinger og tilbudsgivning fx via observationsbesøg, gennemgang af sagsakter og dialog med tilknyttede fagpersoner
  • Visitation og revisitation igennem en løbende dialog med ledere, kommuner og pårørende
  • Udarbejdelse af kontrakter og kontraktforhandlinger
  • Socialfaglig håndtering af behov og forandringer hos vores eksisterende beboere
  • Understøttelse af botilbudslederne i forhold til socialfaglig sagsbehandling inkl. samarbejdsmøder med kommuner
  • Afklaring af social- og forvaltningsretlige spørgsmål og sikring af videndeling på tværs af Habitus på området
  • Bidrag til overblikket over efterspørgsel

Vi tilbyder:

  • Et job med selvstændige ansvarsområder og stor medbestemmelse
  • En arbejdskultur, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre måder at gøre vores arbejde på, hvor vi samarbejder på tværs af faggrænser
  • En arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at lære og udvikle os selv løbende
  • En organisation, hvor der ikke er langt fra tanke til handling
  • Mulighed for, sammen med ledelsen og kolleger, at præge og udvikle det socialfaglige ståsted
  • Grundig introduktion til Habitus og visitationsområdet af den der indtil nu har haft det faglige ansvar
  • Vi prioriterer at have det godt sammen og tror på at gode relationer er vigtige i forhold til at lykkes

Vi søger en kollega, som:

  • Har en relevant uddannelse og meget gerne myndighedserfaring fra det specialiserede socialområde
  • Har omfattende viden om serviceloven og anden relevant lovgivning
  • Kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage ansvar
  • Er tydelig i sin kommunikation både mundtligt og skriftligt, og kan lide at skrive
  • Kan håndtere at arbejde med korte tidsfrister og kan finde kreative og bæredygtige løsninger, som er tilfredsstillende for alle parter
  • Har stærke relationelle kompetencer og evner balancen imellem at servicere og udfordre vores ledere
  • Forstår vigtigheden af at balancere forskellige fagfelter og kan bidrage til klarhed og forståelse af dette i rådgivningen af ledere og medarbejdere
  • Finder inspiration ved at holde sig opdateret på nye bestemmelser og regler på området
  • Har interesse for mennesker med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
  • Har kørekort og egen bil

Information og ansøgning
Stillingen er på 37 timer med opstart d. 1. august 2019. Du er velkommen til at kontakte socialfaglig konsulent Laura Schlie på tlf. 20 90 08 23, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfristen er d. 26. maj 2019. 1. samtaler afholdes 3. juni og 2. samtaler 6. juni.

Ansøg via linket og vedhæft en kort beskrivelse af, hvorfor du søger stilling samt dit CV og uddannelsesbevis. Vi glæder os til at få dig ombord.

Habitus Holding ApSBrøndby2019-05-03T00:00:002019-05-26T00:00:00
330021172Sagsbehandler til det specialiserede voksenområdeRobot Vi søger en ny medarbejder til en fast stilling på myndighedsområdet for voksne med særlige behov. Stillingen er på 37 timer og til tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest herefter. Vi ønsker os en kollega, som er lige så interesseret i det voksen specialiserede område, som vi er. Afdelingen varetager myndighedsopgaver på ydelserne efter servicelovens 84, 85, 97, 98, 100, 102, 103, 104, 105, 107, 108, 109 og 110. Derudover er afdelingen repræsenteret i rehabiliteringsteamet. Vores målgruppe er borgere med forskellige funktionsnedsættelser som udviklingshæmning, autisme, psykiatri, fysisk funktionsnedsættelse, socialt udsatte borgere mv. Afdelingen består af 7 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder. ArbejdsopgaverVi udarbejder udredninger efter voksenudredningsmetoden (VUM) og træffer beslutning om ydelserVi indgår aftaler med leverandørerVi igangsætter de visiterede ydelserVi følger op på sagerneVi udarbejde skriftlige afgørelse, behandle klagesager mv. I sagsbehandlingen indgår koordinering til andre afdelinger i kommunen, hospitaler og andre som borgerne er i kontakt med. Man har derfor en stor kontaktflade og mange samarbejdspartnere. Vi ligger vægt på, at du kan opnå en god borgerkontakt og vi har fokus på inddragelse af borgeren og dennes pårørende. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejde, men det er ikke en forudsætning. Vi forventer at du:er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden social faglig uddannelsekan arbejde selvstændigt og bidrage til at kvalificerer det faglig arbejdekan formulere dig skriftligt og mundtligtkan lide kontakt til borgerne og deres pårørendekan samarbejde Vi kan tilbyde:udfordrende og spændende arbejdsopgaver med indflydelse og ansvargode kollegaer, engagement og humormulighed for personlig og faglig udviklingengagerede og dygtige kolleger Yderligere oplysninger Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer og med tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest derefter. Yderligere oplysninger kan indhentes hos leder Kirsten Bach, 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen, 4452 8652. Ansøgningsfrist: den 23. maj 2019.Vi søger en ny medarbejder til en fast stilling på myndighedsområdet for voksne med særlige behov.
 
Stillingen er på 37 timer og til tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest herefter.
 
Vi ønsker os en kollega, som er lige så  interesseret i det voksen specialiserede område, som vi er.

Afdelingen varetager myndighedsopgaver på ydelserne efter servicelovens §§ 84, 85, 97, 98, 100, 102, 103, 104, 105, 107, 108, 109 og 110. Derudover er afdelingen repræsenteret i rehabiliteringsteamet.

Vores målgruppe er borgere med forskellige funktionsnedsættelser som udviklingshæmning, autisme,  psykiatri, fysisk funktionsnedsættelse, socialt udsatte borgere mv.

Afdelingen består af 7 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder.  
 
Arbejdsopgaver
  • Vi udarbejder udredninger efter voksenudredningsmetoden (VUM) og træffer beslutning om ydelser
  • Vi indgår aftaler med leverandører
  • Vi igangsætter de visiterede ydelser
  • Vi følger op på sagerne
  • Vi udarbejde skriftlige afgørelse, behandle klagesager mv.
 
I sagsbehandlingen indgår koordinering til andre afdelinger i kommunen, hospitaler og andre som borgerne er i kontakt med. Man har derfor en stor kontaktflade og mange samarbejdspartnere.
 
Vi ligger vægt på, at du kan opnå en god borgerkontakt og vi har fokus på inddragelse af borgeren og dennes pårørende.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejde, men det er ikke
en forudsætning.

Vi forventer at du:
  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden social faglig uddannelse
  • kan arbejde selvstændigt og bidrage til at kvalificerer det faglig arbejde
  • kan formulere dig skriftligt og mundtligt
  • kan lide kontakt til borgerne og deres pårørende
  • kan samarbejde

Vi kan tilbyde:
  • udfordrende og spændende arbejdsopgaver med indflydelse og ansvar
  • gode kollegaer, engagement og humor
  • mulighed for personlig og faglig udvikling
  • engagerede og dygtige kolleger

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen er på 37 timer og med tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger kan indhentes hos leder Kirsten Bach, 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen, 4452 8652.

Ansøgningsfrist: den 23. maj 2019.
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-05-09T00:00:002019-05-23T00:00:00
330020887Genopslag - Opnormering, dygtig Socialrådgiver søges til Familieafsnittet i Albertslund Kommunes HandicapgruppeBasic Familieafsnittet søger en ny dygtig socialrådgiverkollega til vores Handicapgruppe 37 timer fra d. 1 juli 2019.I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere og nu snart 5. Vi er et Familieafsnit med søde, sjove, dygtige rådgivere, som glæder sig til, sammen med dig, at være med til at arbejde hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikle og skabe nye spændende tiltag i samarbejde med daginstitutioner, skoler og andre relevante for vores børn og familier i Albertslund Kommune.Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen, for at sikre en god og løbende sparring.For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere den inddragende metode ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. Hvad kan vi tilbyde: Ugentlige gruppemøder med teamleder Høj grad af faglig sparring både kollegialt og ledelsesmæssigt Høj faglighed Synlig og tæt ledelse Ekstern supervision Godt arbejdsmiljø Uformel omgangstone Hvad forventer vi af dig: At du er uddannet socialrådgiver socialformidler At du har humor og energi At du er engageret og har erfaring med at arbejde med familier, der har mange forskellige problematikker At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med vores familier At du kan formidle såvel skriftligt som mundtligt problemstillinger til familier og netværk At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper bl.a. skoler, klubber, familiebehandlere, psykologer, sundhedsplejerske, sygehuse, psykiatri mfl. At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, samt Signs of Safety i Albertslund kommune samt DUBU.Løn og ansættelsesvilkår:Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.Ansøgningsfrist:Ansøgningsfristen er senest mandag d. 27-05-2019 kl. 08.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag d. 28-05-2019 over dagen.Yderligere oplysningerVil du høre mere om stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Hanne Balle-Jensen på tlf. 29161622 eller Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885.Familieafsnittet søger en ny dygtig socialrådgiverkollega til vores Handicapgruppe 37 timer fra d. 1 juli 2019.

I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere og nu snart 5. Vi er et Familieafsnit med søde, sjove, dygtige rådgivere, som glæder sig til, sammen med dig, at være med til at arbejde hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikle og skabe nye spændende tiltag i samarbejde med daginstitutioner, skoler og andre relevante for vores børn og familier i Albertslund Kommune.

Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. 

I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen, for at sikre en god og løbende sparring.

For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere ”den inddragende metode” ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. 

Hvad kan vi tilbyde:
  • Ugentlige gruppemøder med teamleder
  • Høj grad af faglig sparring – både kollegialt og ledelsesmæssigt
  • Høj faglighed
  • Synlig og tæt ledelse
  • Ekstern supervision
  • Godt arbejdsmiljø
  • Uformel omgangstone
Hvad forventer vi af dig:
  • At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • At du har humor og energi
  • At du er engageret og har erfaring med at arbejde med familier, der har mange forskellige problematikker
  • At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med vores familier
  • At du kan formidle – såvel skriftligt som mundtligt – problemstillinger til familier og netværk
  • At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer
  • At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper bl.a. skoler, klubber, 
  • familiebehandlere, psykologer, sundhedsplejerske, sygehuse, psykiatri mfl.
  • At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe
  • At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety 

Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, samt Signs of  Safety i Albertslund kommune samt DUBU.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.
Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er senest mandag d. 27-05-2019 kl. 08.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag d. 28-05-2019 over dagen.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Hanne Balle-Jensen på tlf. 29161622 eller Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885.
 

ORS/Small/8eb45c79_logo.gifFamilieafsnittetAlbertslund2019-05-09T16:04:07.5472019-05-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver/socialformidler til sygedagpengeopfølgning i Jobcentret i Hvidovre Kommune

Beskæftigelsesafklaring

Hvidovre
Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 22 uger. Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams: Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 22 uger Fokus 22 sygedagpengesager, der er fo...
Indrykket:13. maj 2019
Udløbsdato:12. juni 2019

Familierådgivningen i Hvidovre Kommune søger ny medarbejder i barselsstilling

Center for Beskæftigelse

Hvidovre
Skal du være vores nye kollega i Familierådgivningen så søg den ledige stilling som barselsvikar for perioden 1. juli 2019 til 30. april 2020, med mulighed for eventuelt forlængelse. Barselsvikarstilling er frem 31.12.2019 i Modtagerteamet, herefter...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:22. maj 2019

Socialfaglig konsulent til at styrke vores indsats i arbejdet med borgere med autismespektrum-forstyrrelser

Habitus Holding ApS

Brøndby
Habitus, Brøndby Har du kompetencer og erfaring med sagsbehandling og visitator-funktionen? Har du lyst til at være garant for høj kvalitet i vores socialfaglige arbejde? Har du lyst til et alsidigt job, hvor du varetager vores dialog og kontraktfor...
Indrykket:3. maj 2019
Udløbsdato:26. maj 2019

Sagsbehandler til det specialiserede voksenområde

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Vi søger en ny medarbejder til en fast stilling på myndighedsområdet for voksne med særlige behov. Stillingen er på 37 timer og til tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest herefter. Vi ønsker os en kollega, som er lige så interesseret i det voksen sp...
Indrykket:9. maj 2019
Udløbsdato:23. maj 2019

Genopslag - Opnormering, dygtig Socialrådgiver søges til Familieafsnittet i Albertslund Kommunes Handicapgruppe

Familieafsnittet

Albertslund
Familieafsnittet søger en ny dygtig socialrådgiverkollega til vores Handicapgruppe 37 timer fra d. 1 juli 2019.I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere og nu snart 5. Vi er et Familieafsnit med søde, sjove, dygtige rådgivere, som glæder...
Indrykket:9. maj 2019
Udløbsdato:27. maj 2019