Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialpædagog eller socialrådgiver til projektet Fritidsjob med Mentor i Borgercenter Børn og Unge (barselsvikariat)

Har du lyst til at arbejde for, at alle unge københavnere bliver en del af et positivt fællesskab? Og har du mod på at udvikle det sociale arbejde på nye arenaer i samarbejde med private virksomheder?

Så er stillingen i Fritidsjob med Mentor i Socialforvaltningens Borgercenter Børn og Unge måske noget for dig.

Gennem Fritidsjob med Mentor har ca. 600 udsatte unge københavnere siden 2011 fået muligheden for at prøve sig selv af i et fritidsjob.
Fritidsjob med Mentor går ud på, at en privat virksomhed, som Socialforvaltningen samarbejder med, i seks måneder stiller en mentor til rådighed, som hjælper den unge til rette i jobbet. Undervejs i forløbet får den unge socialpædagogisk støtte fra Socialforvaltningen.

Fritidsjob med Mentor viser gode resultater og understøtter den faglige omstilling på området for udsatte børn, unge og familier – ”Tæt på Familien” – og Socialforvaltningens ambitioner om, at alle udsatte københavnere skal være med i positive fællesskaber og have noget at stå op til. Socialforvaltningen ønsker derfor at give tilbuddet til endnu flere udsatte unge københavnere – og derfor, for at styrke organiseringen af indsatsen, er der ansat tre medarbejdere til at arbejde målrettet med Fritidsjob med Mentor.

Du vil som medarbejder i Fritidsjob med Mentor blive ansat i Borgercenter Børn og Unge, Nørrebro -Bispebjerg – men du vil varetage opgaven på vegne af hele Borgercenter Børn og Unge. Du vil derfor få en stor kontaktflade til resten af Borgercenter Børn og Unge og til de virksomheder og foreninger, som vi samarbejder med.
Konkret vil du få ansvar for registrering, og den daglige kontakt, til Borgercenter Børn og Unges børnefamilieenheder, samt de kontaktpersoner i virksomhederne og foreninger, vi samarbejder med.

Som én af de tre medarbejdere i Fritidsjob med Mentor arbejder du tæt sammen med dine to kolleger i projektet, så I hjælper hinanden og sikrer, at Fritidsjob med Mentor altid er tilgængeligt for virksomheder, kollegaer i Socialforvaltningen og unge, der er med i projektet. Du vil referere til en afdelingsleder i Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg, som varetager den daglige ledelse af projektet.

Vi søger en medarbejder, som primært skal varetage funktionen som administrationsansvarlig  i Fritidsjob med Mentor.
Du får ansvaret for visitationen af unge til Fritidsjob med Mentor og efterfølgende den løbende koordination af og opfølgning på de unges forløb på tværs af virksomheder og Socialforvaltningen, og du skal sikre dokumentation af de enkelte unges forløb.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med arbejdet i et myndighedscenter, men det er ikke et krav. Derudover skal du gerne have flair for at sikre solid og anvendelig dokumentation.

Du skal være opsøgende og udadvendt, have gennemslagskraft, være løsningsorienteret og god til at engagere folk omkring de fælles opgaver.

Vi tilbyder

  • En af Danmarks mest meningsfyldte og engagerede arbejdspladser
  • En høj grad af indflydelse og ansvar i forhold til opgaverne
  • En stor samarbejdsflade til andre dele af Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen og vores eksterne samarbejdspartnere – selvfølgelig særligt virksomhederne og foreningerne, som vi samarbejder med i Fritidsjob med Mentor

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er tidsbegrænset, og du bliver ansat i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn.
Ansættelsen er tidsbegrænset til seks måneder med mulighed for forlængelse.

Arbejdstiden udgør 37 timer om ugen.

Start den 1. november 2019.

Vil du videre mere?
Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte projektkoordinator Claus Emanuelsen på 2169 9094 eller administrationsansvarlig Anna Milsted på 2977 3275.

Du kan også læse mere om Borgercenter Børn og Unge på www.kk.dk/bbu.

Søg via nedenstående link senest søndag den 15. september 2019
Der afholdes ansættelsessamtaler i uge 38 eller 39.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330076466Phoenix-af72ce9012019-08-21T13:00:49.360Socialpædagog eller socialrådgiver til projektet Fritidsjob med Mentor i Borgercenter Børn og Unge (barselsvikariat)

Har du lyst til at arbejde for, at alle unge københavnere bliver en del af et positivt fællesskab? Og har du mod på at udvikle det sociale arbejde på nye arenaer i samarbejde med private virksomheder?

Så er stillingen i Fritidsjob med Mentor i Socialforvaltningens Borgercenter Børn og Unge måske noget for dig.

Gennem Fritidsjob med Mentor har ca. 600 udsatte unge københavnere siden 2011 fået muligheden for at prøve sig selv af i et fritidsjob.
Fritidsjob med Mentor går ud på, at en privat virksomhed, som Socialforvaltningen samarbejder med, i seks måneder stiller en mentor til rådighed, som hjælper den unge til rette i jobbet. Undervejs i forløbet får den unge socialpædagogisk støtte fra Socialforvaltningen.

Fritidsjob med Mentor viser gode resultater og understøtter den faglige omstilling på området for udsatte børn, unge og familier – ”Tæt på Familien” – og Socialforvaltningens ambitioner om, at alle udsatte københavnere skal være med i positive fællesskaber og have noget at stå op til. Socialforvaltningen ønsker derfor at give tilbuddet til endnu flere udsatte unge københavnere – og derfor, for at styrke organiseringen af indsatsen, er der ansat tre medarbejdere til at arbejde målrettet med Fritidsjob med Mentor.

Du vil som medarbejder i Fritidsjob med Mentor blive ansat i Borgercenter Børn og Unge, Nørrebro -Bispebjerg – men du vil varetage opgaven på vegne af hele Borgercenter Børn og Unge. Du vil derfor få en stor kontaktflade til resten af Borgercenter Børn og Unge og til de virksomheder og foreninger, som vi samarbejder med.
Konkret vil du få ansvar for registrering, og den daglige kontakt, til Borgercenter Børn og Unges børnefamilieenheder, samt de kontaktpersoner i virksomhederne og foreninger, vi samarbejder med.

Som én af de tre medarbejdere i Fritidsjob med Mentor arbejder du tæt sammen med dine to kolleger i projektet, så I hjælper hinanden og sikrer, at Fritidsjob med Mentor altid er tilgængeligt for virksomheder, kollegaer i Socialforvaltningen og unge, der er med i projektet. Du vil referere til en afdelingsleder i Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg, som varetager den daglige ledelse af projektet.

Vi søger en medarbejder, som primært skal varetage funktionen som administrationsansvarlig  i Fritidsjob med Mentor.
Du får ansvaret for visitationen af unge til Fritidsjob med Mentor og efterfølgende den løbende koordination af og opfølgning på de unges forløb på tværs af virksomheder og Socialforvaltningen, og du skal sikre dokumentation af de enkelte unges forløb.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med arbejdet i et myndighedscenter, men det er ikke et krav. Derudover skal du gerne have flair for at sikre solid og anvendelig dokumentation.

Du skal være opsøgende og udadvendt, have gennemslagskraft, være løsningsorienteret og god til at engagere folk omkring de fælles opgaver.

Vi tilbyder

  • En af Danmarks mest meningsfyldte og engagerede arbejdspladser
  • En høj grad af indflydelse og ansvar i forhold til opgaverne
  • En stor samarbejdsflade til andre dele af Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen og vores eksterne samarbejdspartnere – selvfølgelig særligt virksomhederne og foreningerne, som vi samarbejder med i Fritidsjob med Mentor

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er tidsbegrænset, og du bliver ansat i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn.
Ansættelsen er tidsbegrænset til seks måneder med mulighed for forlængelse.

Arbejdstiden udgør 37 timer om ugen.

Start den 1. november 2019.

Vil du videre mere?
Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte projektkoordinator Claus Emanuelsen på 2169 9094 eller administrationsansvarlig Anna Milsted på 2977 3275.

Du kan også læse mere om Borgercenter Børn og Unge på www.kk.dk/bbu.

Søg via nedenstående link senest søndag den 15. september 2019
Der afholdes ansættelsessamtaler i uge 38 eller 39.

2019-09-16T00:52:50.600 Har du lyst til at arbejde for, at alle unge københavnere bliver en del af et positivt fællesskab? Og har du mod på at udvikle det sociale arbejde på nye arenaer i samarbejde med private virksomheder? Så er stillingen i Fritidsjob med Mentor i Socialforvaltningens Borgercenter Børn og Unge måske noget for dig. Gennem Fritidsjob med Mentor har ca. 600 udsatte unge københavnere siden 2011 fået muligheden for at prøve sig selv af i et fritidsjob. Fritidsjob med Mentor går ud på, at en privat virksomhed, som Socialforvaltningen samarbejder med, i seks måneder stiller en mentor til rådighed, som hjælper den unge til rette i jobbet. Undervejs i forløbet får den unge socialpædagogisk støtte fra Socialforvaltningen. Fritidsjob med Mentor viser gode resultater og understøtter den faglige omstilling på området for udsatte børn, unge og familier Tæt på Familien og Socialforvaltningens ambitioner om, at alle udsatte københavnere skal være med i positive fællesskaber og have noget at stå op til. Socialforvaltningen ønsker derfor at give tilbuddet til endnu flere udsatte unge københavnere og derfor, for at styrke organiseringen af indsatsen, er der ansat tre medarbejdere til at arbejde målrettet med Fritidsjob med Mentor. Du vil som medarbejder i Fritidsjob med Mentor blive ansat i Borgercenter Børn og Unge, Nørrebro -Bispebjerg men du vil varetage opgaven på vegne af hele Borgercenter Børn og Unge. Du vil derfor få en stor kontaktflade til resten af Borgercenter Børn og Unge og til de virksomheder og foreninger, som vi samarbejder med. Konkret vil du få ansvar for registrering, og den daglige kontakt, til Borgercenter Børn og Unges børnefamilieenheder, samt de kontaktpersoner i virksomhederne og foreninger, vi samarbejder med. Som én af de tre medarbejdere i Fritidsjob med Mentor arbejder du tæt sammen med dine to kolleger i projektet, så I hjælper hinanden og sikrer, at Fritidsjob med Mentor altid er tilgængeligt for virksomheder, kollegaer i Socialforvaltningen og unge, der er med i projektet. Du vil referere til en afdelingsleder i Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg, som varetager den daglige ledelse af projektet. Vi søger en medarbejder, som primært skal varetage funktionen som administrationsansvarlig i Fritidsjob med Mentor. Du får ansvaret for visitationen af unge til Fritidsjob med Mentor og efterfølgende den løbende koordination af og opfølgning på de unges forløb på tværs af virksomheder og Socialforvaltningen, og du skal sikre dokumentation af de enkelte unges forløb. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med arbejdet i et myndighedscenter, men det er ikke et krav. Derudover skal du gerne have flair for at sikre solid og anvendelig dokumentation. Du skal være opsøgende og udadvendt, have gennemslagskraft, være løsningsorienteret og god til at engagere folk omkring de fælles opgaver. Vi tilbyder En af Danmarks mest meningsfyldte og engagerede arbejdspladser En høj grad af indflydelse og ansvar i forhold til opgaverne En stor samarbejdsflade til andre dele af Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen og vores eksterne samarbejdspartnere selvfølgelig særligt virksomhederne og foreningerne, som vi samarbejder med i Fritidsjob med Mentor Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er tidsbegrænset, og du bliver ansat i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn. Ansættelsen er tidsbegrænset til seks måneder med mulighed for forlængelse. Arbejdstiden udgør 37 timer om ugen. Start den 1. november 2019. Vil du videre mere? Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte projektkoordinator Claus Emanuelsen på 2169 9094 eller administrationsansvarlig Anna Milsted på 2977 3275. Du kan også læse mere om Borgercenter Børn og Unge på www.kk.dk bbu. Søg via nedenstående link senest søndag den 15. september 2019 Der afholdes ansættelsessamtaler i uge 38 eller 39.10Phoenixaf72ce90101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-09-15T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=160317&DepartmentId=22547&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3580984BBU Nørrebro-Bispebjerg - Familiebehandling11Kapelvej 472200København NDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset810794KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk16031700021-08-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=af72ce90https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=af72ce90https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=af72ce90&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=af72ce90&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/3.jpgSocialpædagog eller socialrådgiver til projektet Fritidsjob med Mentor i Borgercenter Børn og Unge (barselsvikariat)12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver25Offentlig administration362381852mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330083122Socialrådgiver til undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge AmagerBasic Er du socialrådgiver, og har du lyst til at være vores nye kollega i undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge Amager? Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) er optaget af at udvikle vores indsatser og i undersøgelsesgruppen, er vi i gang med forskellige udviklingsspor, som sikrer endnu mere inddragelse af familierne og deres netværk. Vi søger derfor kolleger, som vil være med til at udvikle og præge udviklingen. BBU Amager har myndighedsansvaret overfor byens udsatte børn og unge. Vores arbejde er baseret på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne. Som del af Danmarks største socialforvaltning er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Vi er i gang med en spændende og ambitiøs omstilling af området for udsatte børn og unge en omstilling, som vi kalder for Tæt på Familien . Sagsbehandler har en koordinerende og faciliterende funktion og skal sikre en aktiv inddragelse af barnet, familie og netværk samt være brobygger for det enkelte barn til bl.a. skole, fritidsliv og det øvrige civilsamfund. Om opgaven i undersøgelsesgruppen Underretninger, som sendes til BBU Amager, modtages i vores Styrkede Modtagelse. De underretninger, som formentlig fører til afgørelse om iværksættelse af en børnefaglig undersøgelse jf. LSS §50, fordeles til os i undersøgelsesgruppen. Opgaven som sagsbehandler i undersøgelsesgruppen er således at partshøre børn unge og deres forældre i underretninger, hvor der ikke er tale om en afgrænset problemstilling. Herudover er opgaven at udarbejde børnefaglige undersøgelser jf. LSS § 50. Undersøgelsesforløbet er et dynamisk forløb, hvor vi sammen med barnet den unge og familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de selv bliver aktører i eget liv. Dertil hvordan både det private og det professionelle netværk kan bidrage til løsninger, hvorfor vi lægger vægt på afholdelse af netværksmøder, hvor familierne sammen med deres private og professionelle netværk inddrages. Om undersøgelsesgruppen Vi er optaget af at udvikle og dygtiggøre os i inddragelse både i forhold til hvordan man kan inddrage barnet den unge mest hensigtsmæssigt i egen sag, og hvordan vi inddrager familierne og deres netværk bedst muligt i sagsforløbet. Derfor har vi været i gang med forskellige udviklingstiltag med vores kolleger i de to andre myndighedsgrupper i BBU Amager børne- og ungegruppen. I det første halvår af 2018 har vi arbejdet med dialogbaserede undersøgelser, hvor inddragelse af familierne og netværk samt det tværfaglige samarbejde er centralt. Herudover har vi været del af et projekt kaldet: styrket inddragelse af børn og unge i egen sag , som vi har haft i samarbejde med Børns vilkår og Socialstyrelsen. Begge tiltag er ved at blive evalueret, og vi er optaget af, hvordan de gode erfaringer, som vi har fået, implementeres i vores myndighedsarbejde fremadrettet. Herudover er vi optaget af, hvordan vi ved hurtig indsats kan skabe positiv forandring og konstruktive forløb i undersøgelsesfasen eksempelvis ved at iværksætte foranstaltning undervejs i undersøgelsesforløbet. Lidt om dig Du er uddannet socialrådgiver eller lignende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejdet og lovgivningen på området. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Du skal således have et skarpt blik på administration og sagsførelse. Det stiller krav til dig om, at du er en stærk skriftlig formidler, og at du kan arbejde struktureret og ikke mindst bevare overblik i en travl hverdag. Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som sagsbehandler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med din kolleger i gruppen, på tværs i BBU Amager og med eksterne samarbejdspartnere. Hvis ikke du i forvejen har erfaring med og kender til metoden Signs of Safety så skal du have lyst og mod på at lære. Vi lægger vægt på, at du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet, at du er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring. Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene de unge og deres familier. Som sagsbehandler skal du afdække og sætte barnets familie og netværk i spil. Det stiller krav til dig om, at du både skal kunne inddrage familierne og også kunne insistere på samarbejdet. Hvad kan vi tilbyde En spændende arbejdsplads med stor fleksibilitet og frihedsgrad i tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver God faglig sparring med kolleger, faglige koordinatorer og ledelse samt supervision En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på børneområdet i en ambitiøs organisation under udvikling Høj faglighed med fokus på de politiske strategier indenfor området En introduktionsplan, der giver dig et fast afsæt til at lære os og Københavns Kommune at kende En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør Lidt om os BBU Amager har ca. 150 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver indenfor administration, sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning. Vi har mange forskellige funktioner i vores hus blandt andet familiebehandlere, kontaktpersoner, skole- og daginstitutionssocialrådgivere, netværkskonsulenter m.fl. og herudover har vi også en familierådgivning tilknyttet. For alle grupperne i enheden er der et tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne. Vi har et rigtig godt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling og har et godt socialt sammenhold i enheden med vægt på god sparring og godt humør. Vi har til huse i ny-renoverede og moderne lokaler på Lyongade, hvor vi har indrettet os med åbne kontormiljøer dvs. i åbne kontorfællesskaber med 6-8 kolleger. Løn- og ansættelsesvilkår Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt og et vikariat på 37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat senest den 1. november 2019. Ansættelse kan først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte sagsbehandler Stephanie Larsen på 2977 5590 eller afdelingsleder Johanna Rasmussen på 2818 7228. Søg via nedenstående link senest søndag den 22. september 2019 Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 25. september.

Er du socialrådgiver, og har du lyst til at være vores nye kollega i undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge Amager?

Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) er optaget af at udvikle vores indsatser og i undersøgelsesgruppen, er vi i gang med forskellige udviklingsspor, som sikrer endnu mere inddragelse af familierne og deres netværk. Vi søger derfor kolleger, som vil være med til at udvikle og præge udviklingen.

BBU Amager har myndighedsansvaret overfor byens udsatte børn og unge. Vores arbejde er baseret på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne. Som del af Danmarks største socialforvaltning er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser.

Vi er i gang med en spændende og ambitiøs omstilling af området for udsatte børn og unge – en omstilling, som vi kalder for ”Tæt på Familien”. Sagsbehandler har en koordinerende og faciliterende funktion og skal sikre en aktiv inddragelse af barnet, familie og netværk samt være brobygger for det enkelte barn til bl.a. skole, fritidsliv og det øvrige civilsamfund.

Om opgaven i undersøgelsesgruppen
Underretninger, som sendes til BBU Amager, modtages i vores Styrkede Modtagelse. De underretninger, som formentlig fører til afgørelse om iværksættelse af en børnefaglig undersøgelse jf. LSS §50, fordeles til os i undersøgelsesgruppen.

Opgaven som sagsbehandler i undersøgelsesgruppen er således at partshøre børn/unge og deres forældre i underretninger, hvor der ikke er tale om en afgrænset problemstilling. Herudover er opgaven at udarbejde børnefaglige undersøgelser jf. LSS § 50.

Undersøgelsesforløbet er et dynamisk forløb, hvor vi sammen med barnet/den unge og familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de selv bliver aktører i eget liv. Dertil hvordan både det private og det professionelle netværk kan bidrage til løsninger, hvorfor vi lægger vægt på afholdelse af netværksmøder, hvor familierne sammen med deres private og professionelle netværk inddrages.

Om undersøgelsesgruppen
Vi er optaget af at udvikle og dygtiggøre os i inddragelse – både i forhold til hvordan man kan inddrage barnet/den unge mest hensigtsmæssigt i egen sag, og hvordan vi inddrager familierne og deres netværk bedst muligt i sagsforløbet.

Derfor har vi været i gang med forskellige udviklingstiltag med vores kolleger i de to andre myndighedsgrupper i BBU Amager; børne- og ungegruppen.

I det første halvår af 2018 har vi arbejdet med dialogbaserede undersøgelser, hvor inddragelse af familierne og netværk samt det tværfaglige samarbejde er centralt. Herudover har vi været del af et projekt kaldet: ”styrket inddragelse af børn og unge i egen sag”, som vi har haft i samarbejde med Børns vilkår og Socialstyrelsen. Begge tiltag er ved at blive evalueret, og vi er optaget af, hvordan de gode erfaringer, som vi har fået, implementeres i vores myndighedsarbejde fremadrettet.

Herudover er vi optaget af, hvordan vi ved hurtig indsats kan skabe positiv forandring og konstruktive forløb i undersøgelsesfasen eksempelvis ved at iværksætte foranstaltning undervejs i undersøgelsesforløbet.

Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller lignende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejdet og lovgivningen på området. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Du skal således have et skarpt blik på administration og sagsførelse. Det stiller krav til dig om, at du er en stærk skriftlig formidler, og at du kan arbejde struktureret og – ikke mindst – bevare overblik i en travl hverdag.

Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som sagsbehandler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med din kolleger i gruppen, på tværs i BBU Amager og med eksterne samarbejdspartnere.

Hvis ikke du i forvejen har erfaring med og kender til metoden Signs of Safety – så skal du have lyst og mod på at lære.

Vi lægger vægt på, at du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet, at du er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring.

Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene/de unge og deres familier. Som sagsbehandler skal du afdække og sætte barnets familie og netværk i spil. Det stiller krav til dig om, at du både skal kunne inddrage familierne og også kunne insistere på samarbejdet.

Hvad kan vi tilbyde

  • En spændende arbejdsplads med stor fleksibilitet og frihedsgrad i tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver
  • God faglig sparring med kolleger, faglige koordinatorer og ledelse samt supervision
  • En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på børneområdet i en ambitiøs organisation under udvikling
  • Høj faglighed med fokus på de politiske strategier indenfor området
  • En introduktionsplan, der giver dig et fast afsæt til at lære os – og Københavns Kommune – at kende
  • En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør

Lidt om os
BBU Amager har ca. 150 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver indenfor administration, sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning. Vi har mange forskellige funktioner i vores hus – blandt andet familiebehandlere, kontaktpersoner, skole- og daginstitutionssocialrådgivere, netværkskonsulenter m.fl. og herudover har vi også en familierådgivning tilknyttet. For alle grupperne i enheden er der et tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne.

Vi har et rigtig godt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling og har et godt socialt sammenhold i enheden med vægt på god sparring og godt humør.

Vi har til huse i ny-renoverede og moderne lokaler på Lyongade, hvor vi har indrettet os med åbne kontormiljøer dvs. i åbne kontorfællesskaber med 6-8 kolleger.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt og et vikariat på 37 timer ugentligt.

Stillingen ønskes besat senest den 1. november 2019.

Ansættelse kan først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte sagsbehandler Stephanie Larsen på 2977 5590 eller afdelingsleder Johanna Rasmussen på 2818 7228.

Søg via nedenstående link senest søndag den 22. september 2019
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 25. september.

 

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Amager - Undersøgere MYKøbenhavn S2019-09-03T15:02:40.6902019-09-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge Amager

BBU Amager - Undersøgere MY

København S
Er du socialrådgiver, og har du lyst til at være vores nye kollega i undersøgelsesgruppen i Borgercenter Børn og Unge Amager? Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) er optaget af at udvikle vores indsatser og i undersøgelsesgruppen, er vi i g...
Indrykket:3. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019