Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialpædagog søges til afd. Udsigten på Bør-ne og Unge Center Vejle Fjord

Om Børne og Unge Center Vejle Fjord

Børne og Unge Center Vejle Fjord er en selvejende socialpædagogisk specialinstitution med intern skole for børn og unge i alderen 4 – 23 år med socio-emotionelle vanskeligheder og/eller hjerneorganiske dysfunktioner. Der er driftsoverenskomst med Vejle Kommune.

Børne og Unge Center Vejle Fjord består aktuelt af 6 døgnafdelinger med plads til mellem 4 og 9 børn, en intern skole – Solvejskolen – normeret til 42 børn med 1/3 del interne og 2/3 eksterne elever og Samværshuset, som løser opgaver med støttet eller overvåget samvær. Herudover løses ambulante opgaver i familier og støtte-, udslusnings- og efterværnsopgaver, samt konsulentfunktioner i familier.

Udsigten er en døgnafdeling med plads til 7 børn mellem 6 – 15 år, der har brug for længerevarende socialpædagogisk indsats. Børnene går enten i almen skole eller intern specialskole. Der er fokus på et så hjemligt miljø som muligt og samtidig en tydelig struktureret hverdag fuld af gode aktiviteter.

Pædagogisk tilgang og metode

I alle opgaver arbejdes ud fra et fælles fagligt fundament, bestående af formulerede menneskesyn, værdisæt og teoretiske referencerammer. Det betyder konkret at miljø og kultur i organisationen er anerkendende, inddragende og ressourcefokuseret. Samt at udviklingsarbejdet tager afsæt i relevant viden og evidensbaserede metoder bl.a. systemteoretiske, narrative, kognitive og mentaliserende referencerammer.

Tiltrædelse

Den 1. september 2019.

Vi forventer af dig

  • At du har er erfaring og viden om målgruppen/målgrupperne.
  • At du er fleksibel, omstillingsparat, samt indstillet på at arbejde eftermiddage/aftener, døgn, samt i weekender og skoleferier.
  • At du er anerkendende, empatisk og nærværende i mødet med børnene og de unge og at du samtidig kan arbejde struktureret og bevare overblikket, i en til tider hektisk hverdag.
  • At du kan se dig selv arbejde ud fra det fælles faglige fundament, som er beskrevet på hjemmesiden.
  • At du har humor og let til smil.
  • At du tager medansvar for det pædagogiske arbejde ud fra et mentaliserende og anerkendende menneskesyn.
  • At du kan omsætte teori til praksis.
  • At du kan se bagom adfærd.
  • At du er en god og loyal teamplayer.
  • At du har kørekort.

Vi tilbyder dig

  • En velfungerende og engageret organisation i stor udvikling.
  • En organisation der har fokus på høj faglighed og udvikling heraf.
  • En organisation der i alle opgaver arbejder ud fra et fælles fagligt fundament, bestående af formulerede menneskesyn, værdisæt og teoretiske referencerammer. (se evt. hjemmesiden www.bucvf.dk )
  • Fælles undervisning i de grundlæggende pædagogiske principper.

Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår er efter overenskomst med SL.

Flere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte afd. leder Sus Jensen tlf.: 60 89 94 94.

Link til egen hjemmeside

Du kan læse mere om os på www.bucvf.vejle.dk  

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfrist er den 19. juli 2019. Der vil blive holdt samtaler den 29. juli 2019.

Såfremt du ikke har hørt noget inden d. 15. august 2019, vil stillingen være besat til anden side.

Børne- og straffeattest

Vi indhenter børne- og straffeattest. 

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 



Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330050667Phoenix-82dfdf8b12019-06-28T13:00:31.467Socialpædagog søges til afd. Udsigten på Bør-ne og Unge Center Vejle Fjord

Om Børne og Unge Center Vejle Fjord

Børne og Unge Center Vejle Fjord er en selvejende socialpædagogisk specialinstitution med intern skole for børn og unge i alderen 4 – 23 år med socio-emotionelle vanskeligheder og/eller hjerneorganiske dysfunktioner. Der er driftsoverenskomst med Vejle Kommune.

Børne og Unge Center Vejle Fjord består aktuelt af 6 døgnafdelinger med plads til mellem 4 og 9 børn, en intern skole – Solvejskolen – normeret til 42 børn med 1/3 del interne og 2/3 eksterne elever og Samværshuset, som løser opgaver med støttet eller overvåget samvær. Herudover løses ambulante opgaver i familier og støtte-, udslusnings- og efterværnsopgaver, samt konsulentfunktioner i familier.

Udsigten er en døgnafdeling med plads til 7 børn mellem 6 – 15 år, der har brug for længerevarende socialpædagogisk indsats. Børnene går enten i almen skole eller intern specialskole. Der er fokus på et så hjemligt miljø som muligt og samtidig en tydelig struktureret hverdag fuld af gode aktiviteter.

Pædagogisk tilgang og metode

I alle opgaver arbejdes ud fra et fælles fagligt fundament, bestående af formulerede menneskesyn, værdisæt og teoretiske referencerammer. Det betyder konkret at miljø og kultur i organisationen er anerkendende, inddragende og ressourcefokuseret. Samt at udviklingsarbejdet tager afsæt i relevant viden og evidensbaserede metoder bl.a. systemteoretiske, narrative, kognitive og mentaliserende referencerammer.

Tiltrædelse

Den 1. september 2019.

Vi forventer af dig

  • At du har er erfaring og viden om målgruppen/målgrupperne.
  • At du er fleksibel, omstillingsparat, samt indstillet på at arbejde eftermiddage/aftener, døgn, samt i weekender og skoleferier.
  • At du er anerkendende, empatisk og nærværende i mødet med børnene og de unge og at du samtidig kan arbejde struktureret og bevare overblikket, i en til tider hektisk hverdag.
  • At du kan se dig selv arbejde ud fra det fælles faglige fundament, som er beskrevet på hjemmesiden.
  • At du har humor og let til smil.
  • At du tager medansvar for det pædagogiske arbejde ud fra et mentaliserende og anerkendende menneskesyn.
  • At du kan omsætte teori til praksis.
  • At du kan se bagom adfærd.
  • At du er en god og loyal teamplayer.
  • At du har kørekort.

Vi tilbyder dig

  • En velfungerende og engageret organisation i stor udvikling.
  • En organisation der har fokus på høj faglighed og udvikling heraf.
  • En organisation der i alle opgaver arbejder ud fra et fælles fagligt fundament, bestående af formulerede menneskesyn, værdisæt og teoretiske referencerammer. (se evt. hjemmesiden www.bucvf.dk )
  • Fælles undervisning i de grundlæggende pædagogiske principper.

Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår er efter overenskomst med SL.

Flere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte afd. leder Sus Jensen tlf.: 60 89 94 94.

Link til egen hjemmeside

Du kan læse mere om os på www.bucvf.vejle.dk  

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfrist er den 19. juli 2019. Der vil blive holdt samtaler den 29. juli 2019.

Såfremt du ikke har hørt noget inden d. 15. august 2019, vil stillingen være besat til anden side.

Børne- og straffeattest

Vi indhenter børne- og straffeattest. 

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 


2019-07-20T00:51:21.843 Om Børne og Unge Center Vejle Fjord Børne og Unge Center Vejle Fjord er en selvejende socialpædagogisk specialinstitution med intern skole for børn og unge i alderen 4 23 år med socio-emotionelle vanskeligheder og eller hjerneorganiske dysfunktioner. Der er driftsoverenskomst med Vejle Kommune. Børne og Unge Center Vejle Fjord består aktuelt af 6 døgnafdelinger med plads til mellem 4 og 9 børn, en intern skole Solvejskolen normeret til 42 børn med 1 3 del interne og 2 3 eksterne elever og Samværshuset, som løser opgaver med støttet eller overvåget samvær. Herudover løses ambulante opgaver i familier og støtte-, udslusnings- og efterværnsopgaver, samt konsulentfunktioner i familier. Udsigten er en døgnafdeling med plads til 7 børn mellem 6 15 år, der har brug for længerevarende socialpædagogisk indsats. Børnene går enten i almen skole eller intern specialskole. Der er fokus på et så hjemligt miljø som muligt og samtidig en tydelig struktureret hverdag fuld af gode aktiviteter. Pædagogisk tilgang og metode I alle opgaver arbejdes ud fra et fælles fagligt fundament, bestående af formulerede menneskesyn, værdisæt og teoretiske referencerammer. Det betyder konkret at miljø og kultur i organisationen er anerkendende, inddragende og ressourcefokuseret. Samt at udviklingsarbejdet tager afsæt i relevant viden og evidensbaserede metoder bl.a. systemteoretiske, narrative, kognitive og mentaliserende referencerammer. Tiltrædelse Den 1. september 2019. Vi forventer af dig At du har er erfaring og viden om målgruppen målgrupperne. At du er fleksibel, omstillingsparat, samt indstillet på at arbejde eftermiddage aftener, døgn, samt i weekender og skoleferier. At du er anerkendende, empatisk og nærværende i mødet med børnene og de unge og at du samtidig kan arbejde struktureret og bevare overblikket, i en til tider hektisk hverdag. At du kan se dig selv arbejde ud fra det fælles faglige fundament, som er beskrevet på hjemmesiden. At du har humor og let til smil. At du tager medansvar for det pædagogiske arbejde ud fra et mentaliserende og anerkendende menneskesyn. At du kan omsætte teori til praksis. At du kan se bagom adfærd. At du er en god og loyal teamplayer. At du har kørekort. Vi tilbyder dig En velfungerende og engageret organisation i stor udvikling. En organisation der har fokus på høj faglighed og udvikling heraf. En organisation der i alle opgaver arbejder ud fra et fælles fagligt fundament, bestående af formulerede menneskesyn, værdisæt og teoretiske referencerammer. (se evt. hjemmesiden www.bucvf.dk ) Fælles undervisning i de grundlæggende pædagogiske principper. Ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår er efter overenskomst med SL. Flere oplysninger Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte afd. leder Sus Jensen tlf.: 60 89 94 94. Link til egen hjemmeside Du kan læse mere om os på www.bucvf.vejle.dk Ansøgningsfrist Ansøgningsfrist er den 19. juli 2019. Der vil blive holdt samtaler den 29. juli 2019. Såfremt du ikke har hørt noget inden d. 15. august 2019, vil stillingen være besat til anden side. Børne- og straffeattest Vi indhenter børne- og straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.10Phoenix82dfdf8b101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1377&ProjectId=146033&DepartmentId=20032&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandHedensted3554001Børne og Unge Center Vejle Fjord11Solvej 62B7120Vejle ØstDKDanmarkORS/82dfdf8b_logo.pngORS/Small/82dfdf8b_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent785337VejlePremium14603301128-06-2019111https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=82dfdf8bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=82dfdf8bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=82dfdf8b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=82dfdf8b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/15.jpgSocialpædagog søges til afd. Udsigten på Bør-ne og Unge Center Vejle Fjord12008001Dansk3Læse/ tale333005Socialpædagog9Undervisning og pædagogik362149371sjeen@vejle.dkDanmarkDanmark330164153Bøgehusene søger en erfaren og handlekraftig TeamlederBasic Det er måske dig, hvis du kan se dig selv arbejde ud fra Ikast-Brande Kommunes fire ledelseskompetencer: Ledelse med handlekraft Ledelse på Tværs Ledelse med borgeren i Centrum Ledelse med HEDEKRAFTDesuden er det vigtigt, at du kan arbejde ud fra vores tre værdier: Dialog, Tillid og Ansvarlighed.Det betyder at du gennem Dialog afstemmer gensidige forventninger, skaber fælles forståelser og giver plads - også når det er svært, og der er uenighed.Tillid er et nødvendigt bindemiddel, som sikrer smidighed i opgaveløsningen uanset din rolle og position i organisationen. Du møder altid andre med positive forventninger, intentioner og handlinger.Ansvarlighed synliggøres af handlinger, som viser det gode eksempel. Du skal gå foran, være normsættende og kulturbærende for resten af organisationen. Du har som leder et særligt ansvar for økonomien og det vedvarende fokus på effektiv opgaveløsning inden for aftalte rammer.Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så læs videreBøgehusene er et af Ikast-Brande Kommunes bo- og aktivitetstilbud for 15 voksne mennesker med autisme og varigt betydeligt nedsat psykisk- og fysisk funktionsevne. Botilbuddet er opdelt i tre afdelinger, Bøgebo Åbo, Kastanjebo og Skovbo.For at imødekomme borgernes behov for støtte, er der ansat ca. 42 medarbejdere i forskellige funktioner. Vi har altid fokus på borgerne og vores kerneopgave er tydelighed i vores hverdag: Vi lykkes når mennesket med autismegives mulighed for et liv med mening, trivsel og udvikling Der arbejdes med neuropædagogik, KRAP, Sanseintegration, Marte Meo, PECS, struktur og kommunikation.Teamlederstillingen er for Skovbo og nattevagtsteamet. Skovbo er en afdeling med 6 borgere.Stillingen er på 37 timer ugentlig. Timerne er fordelt med pædagogisk arbejde og 16 timers ledelse. og det forventes at du indgår i tjeneste 1-2 vagter hver 4. weekend.Teamlederens opgaver vil være: At medvirke ved omsætning af områdets strategi, kultur og værdier At være ansvarlig for gennemførsel af pædagogiske handleplaner At være ansvarlig for daglig, effektiv arbejdstilrettelæggelse herunder vagtplanlægning og ferieplanlægning At samarbejde i et lederteam bestående af daglig leder og to teamledere Vikaradministration At være ansvarlig for udarbejdelse og gennemførelse af introduktionsplaner for nyansatte vikarer At forestå gennemførelse af personalemøder At gennemføre MUS-samtalerVi tilbyder: Et arbejdsmiljø, hvor trivsel vægtes højt Gode, fagligt velfunderede og inspirerende kolleger Et arbejde med udvikling og udfordringer En arbejdsplads hvor etik, respekt og anerkendelse er i højsædet Mulighed for at kombinere ledelse med pædagogisk arbejdeVi forventer at du: Har ledelseserfaring eller har mod på at få det - og er tydelig i dit ledelsesmæssige ståsted. Har en relevant uddannelse, eksempelvis som pædagog. Kan skabe sammenhæng mellem høj faglighed og effektiv økonomistyring. Har erfaring med udarbejdelse af tjenesteplaner og indberetning af løn på et døgntilbud. Har erfaring med det specialiserede fagområde og borgergruppen på Bøgehusene. Har en anerkendende tilgang til den enkelte Er god til at motivere og begejstre Kan holde fast i sine personlige grundværdier - også når de udfordres Kan håndtere konflikter konstruktivt Er skriftlig velformuleret Har et godt humør og er oprigtigLøn- og ansættelsesforhold:Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.For yderligere information om stillingen kontakt:Leder Lars S. Olesen på tlf.: 9960 5051, i uge 7 og 8 vil det være teamleder Anni B. jensen der kan kontaktes på 9960 5270.Ansøgningsfrist:Søndag den 23. februar 2020, kl. 12:00.Det er måske dig, hvis du kan se dig selv arbejde ud fra Ikast-Brande Kommunes fire ledelseskompetencer:
  • Ledelse med handlekraft
  • Ledelse på Tværs
  • Ledelse med borgeren i Centrum
  • Ledelse med HEDEKRAFT

    Desuden er det vigtigt, at du kan arbejde ud fra vores tre værdier: Dialog, Tillid og Ansvarlighed.

    Det betyder at du gennem Dialog afstemmer gensidige forventninger, skaber fælles forståelser og giver plads - også når det er svært, og der er uenighed.

    Tillid er et nødvendigt bindemiddel, som sikrer smidighed i opgaveløsningen uanset din rolle og position i organisationen. Du møder altid andre med positive forventninger, intentioner og handlinger.

    Ansvarlighed synliggøres af handlinger, som viser det gode eksempel. Du skal gå foran, være normsættende og kulturbærende for resten af organisationen. Du har som leder et særligt ansvar for økonomien og det vedvarende fokus på effektiv opgaveløsning inden for aftalte rammer.

    Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så læs videre

    Bøgehusene er et af Ikast-Brande Kommunes bo- og aktivitetstilbud for 15 voksne mennesker med autisme og varigt betydeligt nedsat psykisk- og fysisk funktionsevne. Botilbuddet er opdelt i tre afdelinger, Bøgebo/Åbo, Kastanjebo og Skovbo.
    For at imødekomme borgernes behov for støtte, er der ansat ca. 42 medarbejdere i forskellige funktioner. Vi har altid fokus på borgerne og vores kerneopgave er tydelighed i vores hverdag:

    ”Vi lykkes når mennesket med autismegives mulighed for et liv med mening, trivsel og udvikling

    Der arbejdes med neuropædagogik, KRAP, Sanseintegration, Marte Meo, PECS, struktur og kommunikation.

    Teamlederstillingen er for Skovbo og nattevagtsteamet. Skovbo er en afdeling med 6 borgere.

    Stillingen er på 37 timer ugentlig. Timerne er fordelt med pædagogisk arbejde og 16 timers ledelse. og det forventes at du indgår i tjeneste 1-2 vagter hver 4. weekend.

    Teamlederens opgaver vil være:
  • At medvirke ved omsætning af områdets strategi, kultur og værdier
  • At være ansvarlig for gennemførsel af pædagogiske handleplaner
  • At være ansvarlig for daglig, effektiv arbejdstilrettelæggelse herunder vagtplanlægning og ferieplanlægning
  • At samarbejde i et lederteam bestående af daglig leder og to teamledere
  • Vikaradministration
  • At være ansvarlig for udarbejdelse og gennemførelse af introduktionsplaner for nyansatte/vikarer
  • At forestå gennemførelse af personalemøder
  • At gennemføre MUS-samtaler

    Vi tilbyder:
  • Et arbejdsmiljø, hvor trivsel vægtes højt
  • Gode, fagligt velfunderede og inspirerende kolleger
  • Et arbejde med udvikling og udfordringer
  • En arbejdsplads hvor etik, respekt og anerkendelse er i højsædet
  • Mulighed for at kombinere ledelse med pædagogisk arbejde

    Vi forventer at du:
  • Har ledelseserfaring – eller har mod på at få det - og er tydelig i dit ledelsesmæssige ståsted.
  • Har en relevant uddannelse, eksempelvis som pædagog.
  • Kan skabe sammenhæng mellem høj faglighed og effektiv økonomistyring.
  • Har erfaring med udarbejdelse af tjenesteplaner og indberetning af løn på et døgntilbud.
  • Har erfaring med det specialiserede fagområde og borgergruppen på Bøgehusene.
  • Har en anerkendende tilgang til den enkelte
  • Er god til at motivere og begejstre
  • Kan holde fast i sine personlige grundværdier - også når de udfordres
  • Kan håndtere konflikter konstruktivt
  • Er skriftlig velformuleret
  • Har et godt humør og er oprigtig
    Løn- og ansættelsesforhold:
    Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.

    For yderligere information om stillingen kontakt:
    Leder Lars S. Olesen på tlf.: 9960 5051, i uge 7 og 8 vil det være teamleder Anni B. jensen der kan kontaktes på 9960 5270.

    Ansøgningsfrist:
    Søndag den 23. februar 2020, kl. 12:00.


ORS/Small/f02ceca3_logo.gifIkast-Brande kommuneIkast2020-02-03T00:00:002020-02-23T00:00:00
3301727123 pædagoger - Vejledning og Støtte, Billund Kommune - aflastningstilbudBasic Vejledning og Støtte, Billund Kommune rummer tilbud til borgere der modtager støtte efter §85 - der er bofællesskaber og hjemmevejledning. Vi har afdelinger i Grindsted og Vorbasse by og har hjemmevejledning i Billund by. Vi har også en Cafe med tilbud om rådgivning, samt et §107 tilbud til unge, hvor de træner i at bo selvstændigt, og afklares til videre til forløb. Borgerne er fra 18 til 75 år, fysisk velfungerende. Alle beboere har individuelle behov for hjælp og støtte i hverdagen. Vi tager udgangspunkt i beboernes behov og arbejder ud fra værdierne: Dialog, Udvikling og Respekt. I Billund kommune arbejder vi ud fra samskabelsestanken Sammen finder vi ud af det . Det betyder, at det der har værdi for borgeren og borgerens udvikling og muligheder, er i fokus. Det betyder også at vi har tæt samarbejde med andre faggrupper. Fra 1. april 2020 starter vi en ny underafdeling med tilbud om aflastning for borgere indenfor handicap og psykiatri. Vi mangler derfor 3 engagerede medarbejdere der vil være med til at starte dette op. Aflastningen kommer til at foregå i Krogager i forbindelse med Plejecentret Engbo. Som pædagog i aflastningen vil man arbejde hver 2. weekend i skiftende vagter. Man ansættes på 15 timer fast. Der vil være mulighed for at supplere weekendarbejdet med timer i vejledningen cafetilbuddet. Vi søger faglige stærke medarbejdere, som brænder for arbejdet, og som gennem en høj grad af motivation, initiativer og vedholdenhed i arbejdet er med til, i samarbejde med kollegaer og borgere, at skabe relationer og styrke borgernes selvværd, så de udvikler sig og deres livskvalitet øges. Medarbejdere der, på den ene side forstår at sætte sig igennem og skabe rammer, og på den anden side udviser empati og forståelse over for borgerne. Samtidig forventes det, at du er loyal over for fælles beslutninger, og at du selvstændigt og i samarbejde med kollegaer kan udføre opgaverne både pædagogisk og administrativt. Vi arbejdere med relations pædagogik med en anerkendende tilgang, ud fra KRAP Vi ønsker os en kollega der: Har en særlig interesse i at hjælp unge videre i deres eget liv Kan være proaktiv og fleksibel i en omskiftelig hverdag Kan arbejde struktureret og selvstændigt Mener at samarbejde bygger på tillid, respekt og dialog Tager udgangspunkt i at finde nye muligheder og løsninger ift. den pædagogiske tilgang Kan udvise engagement og loyalitet, og vægter fagligheden højt Kan formulerer sig skriftligt og har erfaring med brugen af digital dokumentation Har kørekort Til gengæld kan vi tilbyde en arbejdsplads: Hvor alle er med til at udvikle og forme teamet Der sættes pris på initiativer og handling Der har fokus på faglig udvikling og personaleudvikling Der arbejder med kommunikation, trivsel og samarbejde Hvor vi kan se mulighederne frem for begrænsninger Hvor du får engagerede, dygtige, nysgerrige og dejlige kolleger Vi prioriterer en alsidig sammensat personalegruppe i forhold til køn, alder og erfaring. Løn- og ansættelsesvilkår: Løn sker efter gældende overenskomst Ny løn og lokal lønpolitik. Ansøgnings frist den 24. februar 2020, kl. 23.59. Din ansøgning modtages elektronisk via stillingsopslaget. Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 27. februar 2020. Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Mette Kjær på telefon: 41 72 14 46.

Vejledning og Støtte, Billund Kommune rummer tilbud til borgere der modtager støtte efter §85 - der er bofællesskaber og hjemmevejledning. Vi har afdelinger i Grindsted og Vorbasse by og har hjemmevejledning i Billund by. Vi har også en Cafe med tilbud om rådgivning, samt et §107 tilbud til unge, hvor de træner i at bo selvstændigt, og afklares til videre til forløb.

 

Borgerne er fra 18 til 75 år, fysisk velfungerende. Alle beboere har individuelle behov for hjælp og støtte i hverdagen. Vi tager udgangspunkt i beboernes behov og arbejder ud fra værdierne: Dialog, Udvikling og Respekt.

 

I Billund kommune arbejder vi ud fra samskabelsestanken ”Sammen finder vi ud af det”. Det betyder, at det der har værdi for borgeren og borgerens udvikling og muligheder, er i fokus. Det betyder også at vi har tæt samarbejde med andre faggrupper.

 

Fra 1. april 2020 starter vi en ny ”underafdeling” med tilbud om aflastning for borgere indenfor handicap og psykiatri. Vi mangler derfor 3 engagerede medarbejdere der vil være med til at starte dette op. Aflastningen kommer til at foregå i Krogager i forbindelse med Plejecentret Engbo.

Som pædagog i aflastningen vil man arbejde hver 2. weekend i skiftende vagter. Man ansættes på 15 timer fast. Der vil være mulighed for at supplere weekendarbejdet med timer i vejledningen/cafetilbuddet.

 

Vi søger faglige stærke medarbejdere, som brænder for arbejdet, og som gennem en høj grad af motivation, initiativer og vedholdenhed i arbejdet er med til, i samarbejde med kollegaer og borgere, at skabe relationer og styrke borgernes selvværd, så de udvikler sig og deres livskvalitet øges. Medarbejdere der, på den ene side forstår at sætte sig igennem og skabe rammer, og på den anden side udviser empati og forståelse over for borgerne. Samtidig forventes det, at du er loyal over for fælles beslutninger, og at du selvstændigt og i samarbejde med kollegaer kan udføre opgaverne både pædagogisk og administrativt.


Vi arbejdere med relations pædagogik med en anerkendende tilgang, ud fra KRAP
 

Vi ønsker os en kollega der:

  • Har en særlig interesse i at hjælp unge videre i deres eget liv
  • Kan være proaktiv og fleksibel i en omskiftelig hverdag
  • Kan arbejde struktureret og selvstændigt
  • Mener at samarbejde bygger på tillid, respekt og dialog
  • Tager udgangspunkt i at finde nye muligheder og løsninger ift. den pædagogiske tilgang
  • Kan udvise engagement og loyalitet, og vægter fagligheden højt
  • Kan formulerer sig skriftligt og har erfaring med brugen af digital dokumentation
  • Har kørekort


Til gengæld kan vi tilbyde en arbejdsplads:

  • Hvor alle er med til at udvikle og forme teamet
  • Der sættes pris på initiativer og handling
  • Der har fokus på faglig udvikling og personaleudvikling
  • Der arbejder med kommunikation, trivsel og samarbejde
  • Hvor vi kan se mulighederne frem for begrænsninger
  • Hvor du får engagerede, dygtige, nysgerrige og dejlige kolleger


Vi prioriterer en alsidig sammensat personalegruppe i forhold til køn, alder og erfaring.
 

Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn sker efter gældende overenskomst / Ny løn og lokal lønpolitik.

Ansøgnings frist den 24. februar 2020, kl. 23.59. Din ansøgning modtages elektronisk via stillingsopslaget.

Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 27. februar 2020.

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Mette Kjær på telefon: 41 72 14 46. 

ORS/Small/84286b80_logo.pngVejledning og støtteGrindsted2020-02-06T11:05:20.0032020-02-24T00:00:00
330165546Pædagoger til Fårupgård Ungecenter afd. MøllenProfile Dygtige socialpædagoger søges til Fårupgård Ungecenter afdeling Møllen Om os Fårupgård Ungecenter er en højt specialiseret døgninstitution for børn og unge i alderen 12-23 år, med forskellige vanskeligheder af adfærdsmæssig, social og psykiatrisk karakter. Vores fysiske rammer er en gammel herregård, som er beliggende i fantastisk naturskønne omgivelser ved Fårup Sø i Jelling, samt i en stor villa i Vejle. Fårupgård består af 5 døgnafdelinger tilpasset forskellige målgrupper, samt en intern skole. Som medarbejder bliver du en del af et stort og faglig kompetent fællesskab med dedikerede medarbejdere og ledere. Vi arbejder grundlæggende ud fra en mangfoldig forståelse af relationer og systemisk teori. Vi oplever, at målrettede indsatser på specifikke områder kan skabe målbare og synlige resultater, og anvender derfor i vid udstrækning kognitive miljø- og adfærdsterapeutiske metoder som praktiske redskaber. For at ruste dig bedst mulig til at bidrage til opgaveløsningen på niveau med de øvrige medarbejdere, vil du blive tilknyttet en mentor, som vil støtte og guide dig gennem et grundigt introforløb. Om jobbet på Møllen Møllen er en afdeling normeret til 6 unge. Målgruppen er hovedsagligt unge i alderen 12 til 14 år, typisk med komplekse psykosociale problemer, herunder adfærdsproblemer, traumatisering, kriminalitet og misbrug. Dertil er målgruppen ofte belastet yderligere af forskellige diagnoser såsom ADHD og tilknytningsforstyrrelser. Møllen modtager desuden unge dømt til anbringelse via Ungdomskriminalitetsnævnet. På Møllen arbejder vi ud fra kognitiv miljøterapi, hvor hverdagen er præget af en fast struktur, forudsigelighed og tydelige regler. Vi arbejder med differentieret individuel behandling af hver enkelt ung. Til behandlingsarbejdet benytte vi en anerkendende tilgang samt metoder som motiverende interview (MI-samtaler) og kognitive skemaer. Vi arbejder tværfagligt og vægter samarbejdet med skole, forældre samt andre relevante samarbejdspartere højt. Målet for det socialpædagogiske behandlingsarbejde er bl.a., at skabe en positiv forandring, hvor den unge bliver i stand til, at deltage i et aktivt og sundt fritidsliv med jævnaldrende, samt med tiden opnå en større grad af indre styring og kontrol. Til Møllen er der tilknyttet psykolog og socialrådgiver, der i samarbejde med afdelingsleder og pædagoger varetager den pædagogiske behandling i hverdagen. Tiltrædelse 1. maj og 1. juni 2020. Vi forventer af dig • Er uddannet pædagog • Har specialpædagogisk viden og erfaring • Brænder for at arbejde med børn og unge med svære og gennemgribende socio- emotionelle vanskeligheder • Er mentalt robust, kan stå fast og være vedholdende • Kan bevare overblikket og kan håndtere uforudsigelige adfærd situationer og konflikter • Du er igangsættende, men kan i høj grad også få fulgt op og afsluttet • Kan formulere dig skriftligt og mundtligt, samt anser dokumentation og vidensdeling som en vigtig del af arbejdet • Er motiveret for og kan modtage intern ekstern supervision og undervisning • Er loyal over for den daglige struktur og praksis • Kan arbejde struktureret, grænsesættende og omsorgsfuldt empatisk • Er igangsættende og deltagende i fysiske aktiviteter med de unge • Du kan udføre praktisk gøremål, såsom rengøring og madlavning med uden de unge • Er indstillet på skiftende arbejdstider, døgn, weekend helligdage, koloni og akut til rådighed • Har kørekort til personbil Vi tilbyder dig • Engageret kolleger med fagligt højt niveau • Kontinuerlig supervision og undervisning, som er speciel tilrettelagt efter personalets behov • Et strukturelt arbejdsmiljø med fokus på personlig og faglig udvikling • Arbejdsglæde i form af gode engagerede kolleger med en anerkendende og loyal tilgang • En synlig, proaktiv og tilgængelig ledelse • En spændende arbejdsplads i konstant udvikling Ansættelsesvilkår Arbejdstiden er 37 timer. Løn efter gældende overenskomst og principperne fra NY LØN. Flere oplysninger Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte følgende: Afdelingsleder af Møllen Suad Sawan suwsa@vejle.dk el. telefon 21 36 75 47 Forstander Hans Christian Norlyk hacno@vejle.dk el. telefon 76 81 35 07 Link til egen hjemmeside Du kan læse mere om os på www.faarupgaard.vejle.dk Ansøgningsfrist 24. februar 2020 Samtaler forventes afholdt: 1. samtale, den 4. marts 2020. 2. samtale, den 11. marts mlm. kl. 9-12. Profilanalyse Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen. Børne- og straffeattest Vi indhenter børneattest- og offentlig straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Dygtige socialpædagoger søges til Fårupgård Ungecenter afdeling Møllen

Om os
Fårupgård Ungecenter er en højt specialiseret døgninstitution for børn og unge i alderen 12-23 år, med forskellige vanskeligheder af adfærdsmæssig, social og psykiatrisk karakter. Vores fysiske rammer er en gammel herregård, som er beliggende i fantastisk naturskønne omgivelser ved Fårup Sø i Jelling, samt i en stor villa i Vejle. Fårupgård består af 5 døgnafdelinger tilpasset forskellige målgrupper, samt en intern skole.
Som medarbejder bliver du en del af et stort og faglig kompetent fællesskab med dedikerede medarbejdere og ledere. Vi arbejder grundlæggende ud fra en mangfoldig forståelse af relationer og systemisk teori. Vi oplever, at målrettede indsatser på specifikke områder kan skabe målbare og synlige resultater, og anvender derfor i vid udstrækning kognitive miljø- og adfærdsterapeutiske metoder som praktiske redskaber. For at ruste dig bedst mulig til at bidrage til opgaveløsningen på niveau med de øvrige medarbejdere, vil du blive tilknyttet en mentor, som vil støtte og guide dig gennem et grundigt introforløb.

Om jobbet på Møllen
Møllen er en afdeling normeret til 6 unge. Målgruppen er hovedsagligt unge i alderen 12 til 14 år, typisk med komplekse psykosociale problemer, herunder adfærdsproblemer, traumatisering, kriminalitet og misbrug. Dertil er målgruppen ofte belastet yderligere af forskellige diagnoser såsom ADHD og tilknytningsforstyrrelser. Møllen modtager desuden unge dømt til anbringelse via Ungdomskriminalitetsnævnet.
På Møllen arbejder vi ud fra kognitiv miljøterapi, hvor hverdagen er præget af en fast struktur, forudsigelighed og tydelige regler. Vi arbejder med differentieret individuel behandling af hver enkelt ung. Til behandlingsarbejdet benytte vi en anerkendende tilgang samt metoder som motiverende interview (MI-samtaler) og kognitive skemaer. Vi arbejder tværfagligt og vægter samarbejdet med skole, forældre samt andre relevante samarbejdspartere højt. Målet for det socialpædagogiske behandlingsarbejde er bl.a., at skabe en positiv forandring, hvor den unge bliver i stand til, at deltage i et aktivt og sundt fritidsliv med jævnaldrende, samt med tiden opnå en større grad af indre styring og kontrol.
Til Møllen er der tilknyttet psykolog og socialrådgiver, der i samarbejde med afdelingsleder og pædagoger varetager den pædagogiske behandling i hverdagen. 

Tiltrædelse

1. maj og 1. juni 2020.

Vi forventer af dig

• Er uddannet pædagog
• Har specialpædagogisk viden og erfaring
• Brænder for at arbejde med børn og unge med svære og gennemgribende socio- emotionelle vanskeligheder
• Er mentalt robust, kan stå fast og være vedholdende
• Kan bevare overblikket og kan håndtere uforudsigelige adfærd/situationer og konflikter
• Du er igangsættende, men kan i høj grad også få fulgt op og afsluttet
• Kan formulere dig skriftligt og mundtligt, samt anser dokumentation og vidensdeling som en vigtig del af arbejdet
• Er motiveret for og kan modtage intern/ekstern supervision og undervisning
• Er loyal over for den daglige struktur og praksis
• Kan arbejde struktureret, grænsesættende og omsorgsfuldt/empatisk
• Er igangsættende og deltagende i fysiske aktiviteter med de unge
• Du kan udføre praktisk gøremål, såsom rengøring og madlavning med/uden de unge   
• Er indstillet på skiftende arbejdstider, døgn, weekend/helligdage, koloni og akut til rådighed
• Har kørekort til personbil

Vi tilbyder dig

• Engageret kolleger med fagligt højt niveau
• Kontinuerlig supervision og undervisning, som er speciel tilrettelagt efter personalets behov
• Et strukturelt arbejdsmiljø med fokus på personlig og faglig udvikling
• Arbejdsglæde i form af gode engagerede kolleger med en anerkendende og loyal tilgang
• En synlig, proaktiv og tilgængelig ledelse
• En spændende arbejdsplads i konstant udvikling

Ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer.
Løn efter gældende overenskomst og principperne fra NY LØN.

Flere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte følgende:
Afdelingsleder af Møllen Suad Sawan suwsa@vejle.dk el. telefon 21 36 75 47
Forstander Hans Christian Norlyk hacno@vejle.dk el. telefon 76 81 35 07

Link til egen hjemmeside
Du kan læse mere om os på www.faarupgaard.vejle.dk

Ansøgningsfrist

24. februar 2020

Samtaler forventes afholdt:
1. samtale, den 4. marts 2020.
2. samtale, den 11. marts mlm. kl. 9-12.

Profilanalyse
Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen. 

Børne- og straffeattest
Vi indhenter børneattest- og offentlig straffeattest. 

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

ORS/Small/38a49886_logo.pngFårupgård UngecenterJelling2020-01-27T18:10:47.1032020-02-24T00:00:00
330187471Socialpædagog/pædagog - brænder du for mennesker med neuropædagogiske udfordrin-ger, og for at give vores beboere den bedste livskvalitet?Robot Solbakken er en arbejdsplads i udvikling og har speciale inden for fysisk og psykisk funktionsnedsættelse, hvorfor et job hos os kan give dig en spændende specialfaglig viden og erfaring. Solbakken har i mere end 75 år arbejdet med mennesker med varigt nedsat fysisk og psykisk funktionsevne, og vores botilbud udvikles løbende, fordi hver enkelt beboer har individuelle behov for støtte. Solbakken har en særlig viden inden for koblingen mellem de fysiske psykiske og de kognitive problemstillinger, herunder de sociale konsekvenser, som det har at vokse op med et handicap. Vores kultur bygger på en tro på det enkelte menneskes værdi og integritet, og vores værdigrundlag udmøntes i fire værdier: respekt, dialog, faglighed og fællesskab. Solbakken Birkelunden søger 1 socialpædagog pædagog til en fast stilling på 33 timer pr. uge samt et barselsvikariat på 37 timer pr. uge pr. 1. marts 2020 eller snarest derefter. Birkelunden er et af Solbakkens botilbud, og består af 12 nybyggede lejligheder, hvor der bor 12 unge med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse. Flere har epilepsi, og derfor vil det daglige arbejde også kunne indeholde overvågning samt håndtering af anfald. Beboerne er i alderen 18 25 år, som skal have din støtte, hjælp og vejledning til at leve et godt ungdoms- og voksenliv. Målet for vores arbejde på Birkelunden er at være et godt hjem for beboerne, hvor vi med en målrettet faglig og professionel indsats imødekommer den enkeltes behov. Vi møder beboerne med en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang. I vores pædagogiske tilgang har vi fokus på at give borgerne de bedste muligheder for at udfolde deres potentiale og mestre eget liv med respekt for deres meget forskellige forudsætninger og ressourcer. Vores mål er at sikre personlig udvikling, selvstændiggørelse og høj livskvalitet med respekt for den enkeltes integritet. De fleste af beboerne har brug for tæt støtte til mange daglige gøremål, til at begå sig i sociale sammenhænge og til personlig hygiejne. Du vil skulle indgå i et mindre team af kolleger, som består af erfarne pædagoger og pædagogmedhjælpere samt faste vikarer, hvilket gør, at du skal kunne samarbejde samt tage ansvar og initiativ. Du vil i samarbejde med kolleger, men også alene og selvstændigt, skulle arbejde med at støtte, vejlede og hjælpe beboerne med pædagogiske, praktiske og plejemæssige opgaver. Det er vigtigt, i arbejdet med vores beboere, at du kan arbejde efter etablerede arbejdsgange, men at du samtidig har interesse og fokus på brugerinddragelse og udvikling af færdigheder hos mennesker. Vores kommende kollega har desuden en faglig velfunderet tilgang til dokumentation og målarbejde, både skriftligt og i praksis, da det er en af hjørnestenene i jobbet. Vi bruger IT-systemet CSC Social til vores skriftlige arbejde, og det vil være en fordel, hvis du har kendskab hertil. Vi forestiller os, at du er stabil, har humor og har lyst til at arbejde i et godt miljø med mangeartede opgaver, hvor faglighed prioriteres højt. Vi tilbyder: Et alsidigt job med beboere, der har behov for støtte, hjælp og vejledning til den bedste livskvalitet Deltagelse i medarbejdermøder, temadage og faglige kurser Engagerede og dygtige kolleger Helt ny og topmoderne institution med gode fysiske rammer og hjælpemidler Vi forventer, at du: Du brænder for neuropædagogik og det at arbejde med mennesker Du er tydelig i skrift og tale Du er stabil samt psykisk og fysisk robust Du er handlekraftig og har et godt overblik Du er engageret, ansvarsfuld og initiativrig Du har kørekort Løn og ansættelsesvilkår: Aflønning sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på gennemsnitlig 37 timer pr. uge, og tjenesterne vil være fordelt mellem dag- og aftentjenester samt hver 2. weekend. I forbindelse med ansættelse indhentes der straffeattest på ansøgeren. Yderligere oplysninger: Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Palle Brix på 87133313 eller souschef Lone Svenningsen på 30244818. Ansøgningen: Har du lyst til at arbejde i et miljø med høj faglighed og engagerede kollegaer, så send en ansøgning med bilag (CV, uddannelsesbeviser og dokumentation for relevant erfaring) på mail: solbakken@msb.aarhus.dk. Ansøgningen kan også sendes med almindelig post til adressen: Solbakken, Att.: Palle Brix, Hejredalsvej 144, 8220 Brabrand. Ansøgningen skal være Solbakken i hænde senest mandag den 24.02.20, kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende, så send hellere din ansøgning i dag end i morgen. Mere om os: Solbakken er en selvejende institution, under Jysk Børneforsorg Fredehjem, som har flere botilbud, aktivitetstilbud og Rådgivningscenter for personer med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse. Solbakken har driftsoverenskomst med Aarhus Kommune. Se mere om Solbakken på vores hjemmeside: www.solbakkensnet.dk

Solbakken er en arbejdsplads i udvikling og har speciale inden for fysisk og psykisk funktionsnedsættelse, hvorfor et job hos os kan give dig en spændende specialfaglig viden og erfaring.

Solbakken har i mere end 75 år arbejdet med mennesker med varigt nedsat fysisk og psykisk funktionsevne, og vores botilbud udvikles løbende, fordi hver enkelt beboer har individuelle behov for støtte. Solbakken har en særlig viden inden for koblingen mellem de fysiske/psykiske og de kognitive problemstillinger, herunder de sociale konsekvenser, som det har at vokse op med et handicap.

Vores kultur bygger på en tro på det enkelte menneskes værdi og integritet, og vores værdigrundlag udmøntes i fire værdier: respekt, dialog, faglighed og fællesskab.

Solbakken – Birkelunden søger 1 socialpædagog/pædagog til en fast stilling på 33 timer pr. uge samt et barselsvikariat på 37 timer pr. uge pr. 1. marts 2020 eller snarest derefter.

Birkelunden er et af Solbakkens botilbud, og består af 12 nybyggede lejligheder, hvor der bor 12 unge med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse. Flere har epilepsi, og derfor vil det daglige arbejde også kunne indeholde overvågning samt håndtering af anfald. Beboerne er i alderen 18 – 25 år, som skal have din støtte, hjælp og vejledning til at leve et godt ungdoms- og voksenliv.

Målet for vores arbejde på Birkelunden er at være et godt hjem for beboerne, hvor vi med en målrettet faglig og professionel indsats imødekommer den enkeltes behov. Vi møder beboerne med en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang. I vores pædagogiske tilgang har vi fokus på at give borgerne de bedste muligheder for at udfolde deres potentiale og mestre eget liv med respekt for deres meget forskellige forudsætninger og ressourcer. Vores mål er at sikre personlig udvikling, selvstændiggørelse og høj livskvalitet med respekt for den enkeltes integritet. De fleste af beboerne har brug for tæt støtte til mange daglige gøremål, til at begå sig i sociale sammenhænge og til personlig hygiejne.

 

Du vil skulle indgå i et mindre team af kolleger, som består af erfarne pædagoger og pædagogmedhjælpere samt faste vikarer, hvilket gør, at du skal kunne samarbejde samt tage ansvar og initiativ. Du vil i samarbejde med kolleger, men også alene og selvstændigt, skulle arbejde med at støtte, vejlede og hjælpe beboerne med pædagogiske, praktiske og plejemæssige opgaver. Det er vigtigt, i arbejdet med vores beboere, at du kan arbejde efter etablerede arbejdsgange, men at du samtidig har interesse og fokus på brugerinddragelse og udvikling af færdigheder hos mennesker. Vores kommende kollega har desuden en faglig velfunderet tilgang til dokumentation og målarbejde, både skriftligt og i praksis, da det er en af hjørnestenene i jobbet. Vi bruger IT-systemet CSC Social til vores skriftlige arbejde, og det vil være en fordel, hvis du har kendskab hertil. Vi forestiller os, at du er stabil, har humor og har lyst til at arbejde i et godt miljø med mangeartede opgaver, hvor faglighed prioriteres højt.

 

Vi tilbyder:

  • Et alsidigt job med beboere, der har behov for støtte, hjælp og vejledning til den bedste livskvalitet
  • Deltagelse i medarbejdermøder, temadage og faglige kurser
  • Engagerede og dygtige kolleger
  • Helt ny og topmoderne institution med gode fysiske rammer og hjælpemidler

Vi forventer, at du:

  • Du brænder for neuropædagogik og det at arbejde med mennesker
  • Du er tydelig i skrift og tale
  • Du er stabil samt psykisk og fysisk robust
  • Du er handlekraftig og har et godt overblik
  • Du er engageret, ansvarsfuld og initiativrig
  • Du har kørekort

Løn og ansættelsesvilkår: Aflønning sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på gennemsnitlig 37 timer pr. uge, og tjenesterne vil være fordelt mellem dag- og aftentjenester samt hver 2. weekend. I forbindelse med ansættelse indhentes der straffeattest på ansøgeren.

Yderligere oplysninger: Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Palle Brix på 87133313 eller souschef Lone Svenningsen på 30244818.

Ansøgningen: Har du lyst til at arbejde i et miljø med høj faglighed og engagerede kollegaer, så send en ansøgning med bilag (CV, uddannelsesbeviser og dokumentation for relevant erfaring) på mail: solbakken@msb.aarhus.dk. Ansøgningen kan også sendes med almindelig post til adressen: Solbakken, Att.: Palle Brix, Hejredalsvej 144, 8220 Brabrand. Ansøgningen skal være Solbakken i hænde senest mandag den 24.02.20, kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende, så send hellere din ansøgning i dag end i morgen.

Mere om os: Solbakken er en selvejende institution, under Jysk Børneforsorg/Fredehjem, som har flere botilbud, aktivitetstilbud og Rådgivningscenter for personer med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse. Solbakken har driftsoverenskomst med Aarhus Kommune. Se mere om Solbakken på vores hjemmeside: www.solbakkensnet.dk

Solbakken - BirkelundenBrabrand2020-02-19T00:00:002020-02-23T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Bøgehusene søger en erfaren og handlekraftig Teamleder

Ikast-Brande kommune

Ikast
Det er måske dig, hvis du kan se dig selv arbejde ud fra Ikast-Brande Kommunes fire ledelseskompetencer: Ledelse med handlekraft Ledelse på Tværs Ledelse med borgeren i Centrum Ledelse med HEDEKRAFTDesuden er det vigtigt, at du kan arbejde ud fra vo...
Indrykket:3. februar 2020

3 pædagoger - Vejledning og Støtte, Billund Kommune - aflastningstilbud

Vejledning og støtte

Grindsted
Vejledning og Støtte, Billund Kommune rummer tilbud til borgere der modtager støtte efter §85 - der er bofællesskaber og hjemmevejledning. Vi har afdelinger i Grindsted og Vorbasse by og har hjemmevejledning i Billund by. Vi har også en Cafe med til...
Indrykket:6. februar 2020

Pædagoger til Fårupgård Ungecenter afd. Møllen

Fårupgård Ungecenter

Jelling
Dygtige socialpædagoger søges til Fårupgård Ungecenter afdeling Møllen Om os Fårupgård Ungecenter er en højt specialiseret døgninstitution for børn og unge i alderen 12-23 år, med forskellige vanskeligheder af adfærdsmæssig, social og psykiatrisk ka...
Indrykket:27. januar 2020

Socialpædagog/pædagog - brænder du for mennesker med neuropædagogiske udfordrin-ger, og for at give vores beboere den bedste livskvalitet?

Solbakken - Birkelunden

Brabrand
Solbakken er en arbejdsplads i udvikling og har speciale inden for fysisk og psykisk funktionsnedsættelse, hvorfor et job hos os kan give dig en spændende specialfaglig viden og erfaring. Solbakken har i mere end 75 år arbejdet med mennesker med var...
Indrykket:19. februar 2020