Socialpædagog til Botilbuddene Center Campo

Ville du sætte pris på en arbejdsplads, hvor der altid er fokus på at skabe et højt fagligt niveau med læring og udvikling, og hvor kompetenceudvikling prioriteres højt? Og har du en etisk velfunderet og respektfuld tilgang til de mennesker, du arbejder med?

Vi søger pr. 1. april eller hurtigst muligt en ny kollega til en fuldtidsstilling i vores afdeling Botilbuddet Rentemestervej, som ligger i Københavns nordvestkvarter.

Om Botilbuddene i Campo og Rentemestervej
I Botilbuddene Center Campo bor der i alt 69 beboere, fordelt på fire afdelinger. Afdelingerne er oprettet efter ABL §105, hvor der ydes støtte efter SEL §85 og §83 til borgere med betydeligt og varigt nedsat psykisk funktionsevne.

Beboerne er i alderen 18-80 år. De har psykisk funktionsnedsættelse, og nogle har desuden psykiatriske diagnoser.
Beboerne har i forskellig grad brug for støtte til personlige og praktiske gøremål samt til at strukturere deres hverdag.

For at fungere og være trygge i hverdagen, har beboerne brug for nærværende og psykisk robuste medarbejdere, der mestrer tydelig kommunikation, opretholdelse af en daglig struktur og en individuel pædagogisk tilgang i samarbejdet med den enkelte beboer.
Det er vigtigt for os at tage udgangspunkt i den enkelte beboers ressourcer og tilrettelægge støtten ud fra den enkeltes behov.

I arbejdet vil du møde mange forskellige udtryksformer hos beboerne, og du må være indstillet på, at selvdestruktiv og udadreagerende adfærd kan forekomme. 

På Botilbuddet Rentemestervej bor der 24 borgere i alderen 22-68 år, fordelt på fire etager. 

Organisatorisk er Botilbuddene i Campo en del af centerfællesskabet Center Campo. Du kan læse mere om Botilbuddene i Campo og Center Campo på http://centercampo.kk.dk

Du får 

  • En arbejdsplads, hvor der altid er fokus på at skabe et højt fagligt niveau med læring   og udvikling, og hvor kompetenceudvikling prioriteres højt 
  • Mulighed for høj grad af indflydelse på din arbejdsplads 
  • Kollegaer, som vægter kollegial omsorg, respekt og anerkendelse højt 
  • En beboergruppe, der stiller forskellige krav til medarbejderne 
  • En arbejdsplads, som hele tiden udvikler sig, og hvor medarbejderne tør kigge på sig selv og egen praksis 

Vi forventer, at du 

  • kan overholde og skabe en tydelig struktur og er loyal overfor trufne beslutninger 
  • er selvstændig, stabil og udviklingsorienteret 
  • har en etisk velfunderet og respektfuld tilgang til de mennesker, du arbejder med 
  • er interesseret og engageret i at støtte og fremme beboernes udvikling 
  • bidrager engageret og positivt til teamets og arbejdspladsens udvikling 
  • kan reflektere og dokumentere på et højt fagligt niveau og ser værdien i den faglige dokumentation 
  • naturligt giver og modtager feedback, og at du er klar til at blive udfordret på din faglighed, fordi ingen bliver klogere alene 
  • er velbevandret i brugen af it som et arbejdsredskab og kendskab til CSC Social vil være en fordel 

Ansættelsesvilkår 
Afdelingerne har døgnbemanding og vågen nattevagt.  
Arbejdstiderne er fordelt på både dag- og aftenvagter samt hver 3. weekend.

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn.  

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Heidi Schou på 5163 7162.

Vi glæder os meget til at høre fra dig. 

Søg via nedenstående link senest søndag den 23. februar 2020  
Ansættelsessamtalerne afholdes i uge 9 2020.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330166057Phoenix-a9e7177912020-01-28T15:07:48.813Socialpædagog til Botilbuddene Center Campo

Ville du sætte pris på en arbejdsplads, hvor der altid er fokus på at skabe et højt fagligt niveau med læring og udvikling, og hvor kompetenceudvikling prioriteres højt? Og har du en etisk velfunderet og respektfuld tilgang til de mennesker, du arbejder med?

Vi søger pr. 1. april eller hurtigst muligt en ny kollega til en fuldtidsstilling i vores afdeling Botilbuddet Rentemestervej, som ligger i Københavns nordvestkvarter.

Om Botilbuddene i Campo og Rentemestervej
I Botilbuddene Center Campo bor der i alt 69 beboere, fordelt på fire afdelinger. Afdelingerne er oprettet efter ABL §105, hvor der ydes støtte efter SEL §85 og §83 til borgere med betydeligt og varigt nedsat psykisk funktionsevne.

Beboerne er i alderen 18-80 år. De har psykisk funktionsnedsættelse, og nogle har desuden psykiatriske diagnoser.
Beboerne har i forskellig grad brug for støtte til personlige og praktiske gøremål samt til at strukturere deres hverdag.

For at fungere og være trygge i hverdagen, har beboerne brug for nærværende og psykisk robuste medarbejdere, der mestrer tydelig kommunikation, opretholdelse af en daglig struktur og en individuel pædagogisk tilgang i samarbejdet med den enkelte beboer.
Det er vigtigt for os at tage udgangspunkt i den enkelte beboers ressourcer og tilrettelægge støtten ud fra den enkeltes behov.

I arbejdet vil du møde mange forskellige udtryksformer hos beboerne, og du må være indstillet på, at selvdestruktiv og udadreagerende adfærd kan forekomme. 

På Botilbuddet Rentemestervej bor der 24 borgere i alderen 22-68 år, fordelt på fire etager. 

Organisatorisk er Botilbuddene i Campo en del af centerfællesskabet Center Campo. Du kan læse mere om Botilbuddene i Campo og Center Campo på http://centercampo.kk.dk

Du får 

  • En arbejdsplads, hvor der altid er fokus på at skabe et højt fagligt niveau med læring   og udvikling, og hvor kompetenceudvikling prioriteres højt 
  • Mulighed for høj grad af indflydelse på din arbejdsplads 
  • Kollegaer, som vægter kollegial omsorg, respekt og anerkendelse højt 
  • En beboergruppe, der stiller forskellige krav til medarbejderne 
  • En arbejdsplads, som hele tiden udvikler sig, og hvor medarbejderne tør kigge på sig selv og egen praksis 

Vi forventer, at du 

  • kan overholde og skabe en tydelig struktur og er loyal overfor trufne beslutninger 
  • er selvstændig, stabil og udviklingsorienteret 
  • har en etisk velfunderet og respektfuld tilgang til de mennesker, du arbejder med 
  • er interesseret og engageret i at støtte og fremme beboernes udvikling 
  • bidrager engageret og positivt til teamets og arbejdspladsens udvikling 
  • kan reflektere og dokumentere på et højt fagligt niveau og ser værdien i den faglige dokumentation 
  • naturligt giver og modtager feedback, og at du er klar til at blive udfordret på din faglighed, fordi ingen bliver klogere alene 
  • er velbevandret i brugen af it som et arbejdsredskab og kendskab til CSC Social vil være en fordel 

Ansættelsesvilkår 
Afdelingerne har døgnbemanding og vågen nattevagt.  
Arbejdstiderne er fordelt på både dag- og aftenvagter samt hver 3. weekend.

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn.  

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Heidi Schou på 5163 7162.

Vi glæder os meget til at høre fra dig. 

Søg via nedenstående link senest søndag den 23. februar 2020  
Ansættelsessamtalerne afholdes i uge 9 2020.

Ville du sætte pris på en arbejdsplads, hvor der altid er fokus på at skabe et højt fagligt niveau med læring og udvikling, og hvor kompetenceudvikling prioriteres højt? Og har du en etisk velfunderet og respektfuld tilgang til de mennesker, du arbejder med? Vi søger pr. 1. april eller hurtigst muligt en ny kollega til en fuldtidsstilling i vores afdeling Botilbuddet Rentemestervej, som ligger i Københavns nordvestkvarter. Om Botilbuddene i Campo og Rentemestervej I Botilbuddene Center Campo bor der i alt 69 beboere, fordelt på fire afdelinger. Afdelingerne er oprettet efter ABL §105, hvor der ydes støtte efter SEL §85 og §83 til borgere med betydeligt og varigt nedsat psykisk funktionsevne. Beboerne er i alderen 18-80 år. De har psykisk funktionsnedsættelse, og nogle har desuden psykiatriske diagnoser. Beboerne har i forskellig grad brug for støtte til personlige og praktiske gøremål samt til at strukturere deres hverdag. For at fungere og være trygge i hverdagen, har beboerne brug for nærværende og psykisk robuste medarbejdere, der mestrer tydelig kommunikation, opretholdelse af en daglig struktur og en individuel pædagogisk tilgang i samarbejdet med den enkelte beboer. Det er vigtigt for os at tage udgangspunkt i den enkelte beboers ressourcer og tilrettelægge støtten ud fra den enkeltes behov. I arbejdet vil du møde mange forskellige udtryksformer hos beboerne, og du må være indstillet på, at selvdestruktiv og udadreagerende adfærd kan forekomme. På Botilbuddet Rentemestervej bor der 24 borgere i alderen 22-68 år, fordelt på fire etager. Organisatorisk er Botilbuddene i Campo en del af centerfællesskabet Center Campo. Du kan læse mere om Botilbuddene i Campo og Center Campo på http: centercampo.kk.dk. Du får En arbejdsplads, hvor der altid er fokus på at skabe et højt fagligt niveau med læring og udvikling, og hvor kompetenceudvikling prioriteres højt Mulighed for høj grad af indflydelse på din arbejdsplads Kollegaer, som vægter kollegial omsorg, respekt og anerkendelse højt En beboergruppe, der stiller forskellige krav til medarbejderne En arbejdsplads, som hele tiden udvikler sig, og hvor medarbejderne tør kigge på sig selv og egen praksis Vi forventer, at du kan overholde og skabe en tydelig struktur og er loyal overfor trufne beslutninger er selvstændig, stabil og udviklingsorienteret har en etisk velfunderet og respektfuld tilgang til de mennesker, du arbejder med er interesseret og engageret i at støtte og fremme beboernes udvikling bidrager engageret og positivt til teamets og arbejdspladsens udvikling kan reflektere og dokumentere på et højt fagligt niveau og ser værdien i den faglige dokumentation naturligt giver og modtager feedback, og at du er klar til at blive udfordret på din faglighed, fordi ingen bliver klogere alene er velbevandret i brugen af it som et arbejdsredskab og kendskab til CSC Social vil være en fordel Ansættelsesvilkår Afdelingerne har døgnbemanding og vågen nattevagt. Arbejdstiderne er fordelt på både dag- og aftenvagter samt hver 3. weekend. Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Heidi Schou på 5163 7162. Vi glæder os meget til at høre fra dig. Søg via nedenstående link senest søndag den 23. februar 2020 Ansættelsessamtalerne afholdes i uge 9 2020.10Phoenixa9e71779100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-23T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=163635&DepartmentId=21485&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3699872Rentemestervej11Rentemestervej 40B2400København NVDKDanmarkORS/Small/kk_logo_small.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent10001892807KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk16363500028-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a9e71779https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a9e71779https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a9e71779&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a9e71779&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/15.jpgSocialpædagog til Botilbuddene Center Campo12008001Dansk3Læse/ tale333005Socialpædagog9Undervisning og pædagogik364027990mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330187736Socialpædagoger til Hybelinstitutionens lokalenhed BrorsonBasic Hvem er vi? Hybelinstitutionen er et socialpædagogisk tilbud til 98 unge mellem 15-25 år med behov for anbringelse efter Servicelovens § 66 eller efterværn efter § 76. Heraf er de seks pladser godkendt som fleksible pladser for unge voksne efter § 107. Tilbuddet er forankret i Center for Fleksible Indsatser og Boformer (FIBO) i Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen, Københavns Kommune. Du kan læse mere om os her. Målgruppen De unge er primært mellem 16-20 år. Flere unge har komplekse tilknytningsmønstre, og en del unge har et misbrug af hash. De unge har ofte begrænset skolegang og skal støttes i beskæftigelsen. Fælles for alle unge er, at de er vokset op i utilstrækkelige omsorgsmiljøer og har oplevet svigt og brud igennem deres opvækst. Det overordnede formål med den socialpædagogiske indsats i Hybelinstitutionen er, i samarbejde med den unge, deres forældre og øvrige netværk, at drage omsorg for den unges trivsel, udvikling og læring med henblik på at styrke den unges evne til at mestre et selvstændigt voksenliv. Om lokalenheden Brorson Nørrebro Lokalenhed Brorson Nørrebro består af 10 selvstændige boliger til unge i lokalområdet og en mindre døgnenhed for otte-ni unge. Det betyder, at du som socialpædagog vil have pædagogiske opgaver i døgnenheden og udgående pædagogisk arbejde med unge i selvstændig bolig. Stillingerne kræver derfor et godt overblik, evnen til at agere selvstændigt og samtidig, at du kan indgå i team og have en fleksibel tilgang til den pædagogiske indsats. Arbejdet tager udgangspunkt i et fagligt grundlag, der baserer sig på systemisk og løsningsfokuseret teori. Vi arbejder ud fra Empowerment-tænkningen med omsorg, ansvarlighed, respekt og vedholdenhed som værdier i vores daglige arbejde. Vi arbejder målrettet med inddragelse af de unge, så deres indsigt i egne vanskeligheder er med til at målrette den pædagogiske indsats, og sikre dem kompetencer til et selvstændigt voksenliv. Indsatsen skal understøtte den unges trivsel i selvstændig boform og understøtte de unges beskæftigelse og brobygge til almensamfundet. På Hybelinstitutionen er vi i gang med et kompetenceløft af alle medarbejdere med henblik på at opkvalificere vores kompetencer indenfor analyse og strategi, med udgangspunkt i tilknytningsteorien. Det betyder, at vi har fokus på vores analytiske evner og på at arbejde med vores egen andel i samspillet, når vi arbejder med udvikling af de unges relationskompetencer. Vi lægger vægt på, at du har et anerkendende syn på dine medmennesker, er empatisk, rummelig og forstående i din tilgang til de unge evner selvstændigt at tilrettelægge dit arbejde og kan bevare overblikket kan sætte dig ind i og udvise respekt for familier og unge i svære livssituationer har et solidt fagligt fundament og kan forholde dig analytisk til den unges livssituation og i fællesskab med kollegaer og ledelse i en faglig kontekst, kan analysere og vurdere komplicerede problemstillinger og bidrage til løsningsfokuserede tiltag og sparre med dine kolleger evner at sætte din faglighed i spil i den direkte kontakt og tage imod supervision og faglig ledelse i tilrettelæggelsen af dit arbejde i samarbejdet med dit team har stærke skriftlige kompetencer og kan tilrettelægge en målrettet pædagogisk indsats er ansvarsbevidst og fleksibel og kan agere koordinator i de unges liv i samarbejdet med mange forskellige aktører Vi tilbyder en arbejdsplads med fagligt kompetente og engagerede kolleger, hvor der er rum til nye tanker og kreative løsninger tæt samarbejde omkring arbejdet med de unge, forældre og netværk og de ressourcer og tilbud, der er i det almene lokale miljø, hvor den unge bor en afvekslende hverdag med gode muligheder for udvikling, høj grad af indflydelse og ansvar en dynamisk og udfordrende arbejdsplads i stadig udvikling, hvor vi tillægger den enkelte høj ansvarlighed i det daglige arbejde supervision Løn- og ansættelsesvilkår Begge stillinger er på 37 timer om ugen. Den faste stilling ønskes besat fra 1. april 2020 eller hurtigst muligt derefter og barselsvikariatet er med tiltrædelse den 1. maj 2020 og er på 9-12 måneders varighed. De ledige stillinger er tilknyttet lokalenheden Brorson-Nørrebro. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne for Ny Løn. Arbejdstiden tilrettelægges i en ni-ugers grundplan, der veksler mellem fastlagte dagvagter, aftenvagter og fleksibel arbejdstid. Du skal pt. arbejde hver tredje weekend. I forbindelse med ansættelse vil der blive indhentet børne- og straffeattest. Yderligere oplysninger Du kan få yderligere information om stillingerne ved at kontakte afdelingsleder Lisette Petersen på 5140 9098 mandag den 2. marts i tidsrummet kl. 12-14.00. Ansøgning vedlægges udførligt CV, uddannelsesbevis og øvrige relevante bilag. Søg via nedenstående link senest torsdag den 5. marts 2020 Vi holder ansættelsessamtaler fredag den 13. marts.

Hvem er vi?
Hybelinstitutionen er et socialpædagogisk tilbud til 98 unge mellem 15-25 år med behov for anbringelse efter Servicelovens § 66 eller efterværn efter § 76. Heraf er de seks pladser godkendt som fleksible pladser for unge voksne efter § 107. Tilbuddet er forankret i Center for Fleksible Indsatser og Boformer (FIBO) i Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen, Københavns Kommune. Du kan læse mere om os her.

Målgruppen
De unge er primært mellem 16-20 år. Flere unge har komplekse tilknytningsmønstre, og en del unge har et misbrug af hash. De unge har ofte begrænset skolegang og skal støttes i beskæftigelsen. Fælles for alle unge er, at de er vokset op i utilstrækkelige omsorgsmiljøer og har oplevet svigt og brud igennem deres opvækst.

Det overordnede formål med den socialpædagogiske indsats i Hybelinstitutionen er, i samarbejde med den unge, deres forældre og øvrige netværk, at drage omsorg for den unges trivsel, udvikling og læring med henblik på at styrke den unges evne til at mestre et selvstændigt voksenliv.

Om lokalenheden Brorson – Nørrebro
Lokalenhed Brorson Nørrebro består af 10 selvstændige boliger til unge i lokalområdet og en mindre døgnenhed for otte-ni unge.

Det betyder, at du som socialpædagog vil have pædagogiske opgaver i døgnenheden og udgående pædagogisk arbejde med unge i selvstændig bolig. Stillingerne kræver derfor et godt overblik, evnen til at agere selvstændigt og samtidig, at du kan indgå i team og have en fleksibel tilgang til den pædagogiske indsats.

Arbejdet tager udgangspunkt i et fagligt grundlag, der baserer sig på systemisk og løsningsfokuseret teori. Vi arbejder ud fra Empowerment-tænkningen med omsorg, ansvarlighed, respekt og vedholdenhed som værdier i vores daglige arbejde.

Vi arbejder målrettet med inddragelse af de unge, så deres indsigt i egne vanskeligheder er med til at målrette den pædagogiske indsats, og sikre dem kompetencer til et selvstændigt voksenliv. Indsatsen skal understøtte den unges trivsel i selvstændig boform og understøtte de unges beskæftigelse og brobygge til almensamfundet.

På Hybelinstitutionen er vi i gang med et kompetenceløft af alle medarbejdere med henblik på at opkvalificere vores kompetencer indenfor analyse og strategi, med udgangspunkt i tilknytningsteorien. Det betyder, at vi har fokus på vores analytiske evner og på at arbejde med vores egen andel i samspillet, når vi arbejder med udvikling af de unges relationskompetencer.

Vi lægger vægt på, at du

  • har et anerkendende syn på dine medmennesker, er empatisk, rummelig og forstående i din tilgang til de unge
  • evner selvstændigt at tilrettelægge dit arbejde og kan bevare overblikket
  • kan sætte dig ind i og udvise respekt for familier og unge i svære livssituationer
  • har et solidt fagligt fundament og kan forholde dig analytisk til den unges livssituation og i fællesskab med kollegaer og ledelse
  • i en faglig kontekst, kan analysere og vurdere komplicerede problemstillinger og bidrage til løsningsfokuserede tiltag og sparre med dine kolleger
  • evner at sætte din faglighed i spil i den direkte kontakt og tage imod supervision og faglig ledelse i tilrettelæggelsen af dit arbejde i samarbejdet med dit team
  • har stærke skriftlige kompetencer og kan tilrettelægge en målrettet pædagogisk indsats
  • er ansvarsbevidst og fleksibel og kan agere koordinator i de unges liv i samarbejdet med mange forskellige aktører

Vi tilbyder

  • en arbejdsplads med fagligt kompetente og engagerede kolleger, hvor der er rum til nye tanker og kreative løsninger
  • tæt samarbejde omkring arbejdet med de unge, forældre og netværk og de ressourcer og tilbud, der er i det almene lokale miljø, hvor den unge bor
  • en afvekslende hverdag med gode muligheder for udvikling, høj grad af indflydelse og ansvar
  • en dynamisk og udfordrende arbejdsplads i stadig udvikling, hvor vi tillægger den enkelte høj ansvarlighed i det daglige arbejde
  • supervision

Løn- og ansættelsesvilkår
Begge stillinger er på 37 timer om ugen. Den faste stilling ønskes besat fra 1. april 2020 eller hurtigst muligt derefter og barselsvikariatet er med tiltrædelse den 1. maj 2020 og er på 9-12 måneders varighed. De ledige stillinger er tilknyttet lokalenheden Brorson-Nørrebro.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne for Ny Løn. Arbejdstiden tilrettelægges i en ni-ugers grundplan, der veksler mellem fastlagte dagvagter, aftenvagter og fleksibel arbejdstid. Du skal pt. arbejde hver tredje weekend. I forbindelse med ansættelse vil der blive indhentet børne- og straffeattest.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere information om stillingerne ved at kontakte afdelingsleder Lisette Petersen på 5140 9098 mandag den 2. marts i tidsrummet kl. 12-14.00.

Ansøgning vedlægges udførligt CV, uddannelsesbevis og øvrige relevante bilag.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 5. marts 2020
Vi holder ansættelsessamtaler fredag den 13. marts.

ORS/Small/kk_logo_small.pngBrorsonKøbenhavn N2020-02-19T12:14:21.9202020-03-05T00:00:00
330163402Skolen Sputnik søger medarbejder til dagbehandling med kompetencer i tyskProfile Vil du være med til at gøre en reel forskel for udsatte børn og unge med særlige udfordringer? Tag springet til en ambitiøs, privat organisation med stærkt tværfagligt samarbejde og nærværende ledelse. Sputnik søger en medarbejder, som har kompetencer til at varetage undervisning i tysk på udskolingsniveau. Du kommer til at arbejde med undervisning, socialpædagogik og behandling som ligeværdige fagligheder i et helhedsorienteret arbejde med behandlingskrævende børn. Det er et krav, at du er børnefagligt uddannet, fx lærer, pædagog eller et lignende uddannelsesniveau. Du får din daglige arbejdsgang på vores afdeling på Tøndergade (København V). Desuden ville du skulle undervise tysk et par timer om ugen på vores afdeling på Ragnagade (København Ø). Hvem er vi? Sputnik Tøndergade (København V) er et dagbehandlingstilbud for børn og unge fra 7. 9. klasse med særlige behov inden for psykiatrifeltet: autismespektrumforstyrrelser, angst, OCD og lignende.? Det er en rolig elevgruppe, som har brug for tryghed og forudsigelighed for at kunne udvikle sig.I Sputnik arbejder vi i teams, hvor alle arbejder med deres spidskompetencer, og hvor alle deltager i arbejdet med sociale, skolefaglige og dannelsesmæssige kompetencer. Personalet består af uddannede lærere og pædagoger. Vi tilbyder En værdibaseret organisation med en veldefineret kerneopgave og en stærk behandlingsmæssig tilgang.Ambitiøse, engagerede og fagligt dygtige kollegaer, der brænder for deres arbejde.En anderledes tilgang og organisering. Hos os er alle faggrupper ligestillede, der er kvalificeret selvledelse, stærk tradition for efteruddannelse og meget kort til ledelsen.Fælles daglige morgenmøder og ugentligt personalemøde. Fortløbende supervision og efteruddannelse, herunder systemisk-narrativ efteruddannelse.Vi har eget kursuscenter og er VISO-leverandør for Socialstyrelsen. Vi udvikler derfor metoder og redskaber fortløbende, og ambitiøse medarbejdere har mange muligheder hos os.Gode ansættelsesforhold med fælles overenskomst med SL.Morgenmad, frokost, kaffe og fede fester.Du kommer medÅbenhed og lyst til at arbejde med socialpædagogik og pædagogisk behandlingsarbejde som primært fokus.Omstillingsparathed og evne til at navigere i et hus, hvor dagen ikke altid forløber som planlagt, da børnenes de unges dagsform kan variere.Gode samarbejdsevner og stærke relationelle kompetencer.Nysgerrighed og mod til at stille din egen praksis til skue sammen med kollegaer og ledere.Ansvarsfølelse for egne såvel som afdelingens arbejdsopgaver og trivsel.En børnefaglig uddannelse og evner til at kunne varetage undervisning i tysk og eller fransk.Kørekort er en fordel. Det er ligeledes en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med børn unge med særlige behov. Du må påregne, at hovedbeskæftigelsen vil have fokus på behandlingsarbejde. Vi har god oplæring med hest føl-ordning, introkursus og diagnosekurser efter behov.Om Sputnik Skolen Sputnik er et dagbehandlingstilbud under Serviceloven med stærke værdier og velafprøvede metoder, dog uden at være bange for at tænke nyt. Siden vores start har vi udviklet og arbejdet ud fra ideen om, at den enkelte medarbejder, i arbejdet med børnene, skal kunne mestre både undervisning, socialpædagogik og behandling i samme bevægelse. Det kalder vi den integrerede model. Det stiller krav til dig som medarbejder. Du skal kunne ville lære de fagligheder, du ikke er uddannet i. Derfor har Sputnik også et kursuscenter, der i dag udbyder kurser og efteruddannelser til fagprofessionelle inden for vores område. Vores primære opgave er at skabe et miljø, hvori børnene de unge får mulighed for at udvikle sig følelsesmæssigt, socialt og kognitivt (fagligt). Ud over arbejdet med den enkelte barn unge indgår der også familiearbejde. Læs mere om dagbehandling Ansøgningsfrist og praktisk information? Ansøgningsfrist: 23.02.2020 Ansættelse: Hurtigst muligt Vi læser ansøgninger og indkalder løbende til samtaler. Lønnen fastsættes i forhold til dine kvalifikationer. Stillingen omfattes af Landsoverenskomsten for Private opholdssteder og botilbud m.v. indgået mellem Dansk Erhverv Arbejdsgiver og Socialpædagogernes Landsforbund. Stillingen er endvidere omfattet af lokalaftale mellem Sputnik og SL. Send din ansøgning Send venligst ansøgning og CV til kontorassistent Olivia Gjelfort via knappen Send ansøgning . For yderligere information kontakt: Sputnik Tøndergade: konstitueret leder Milan Mortensen på 22 84 88 35 Du kan læse mere om Sputniks værdigrundlag og metoder her. Se mere på vores ansøgersite: https: skolensputnik.ofir.comVil du være med til at gøre en reel forskel for udsatte børn og unge med særlige udfordringer? Tag springet til en ambitiøs, privat organisation med stærkt tværfagligt samarbejde og nærværende ledelse.

Sputnik søger en medarbejder, som har kompetencer til at varetage undervisning i tysk på udskolingsniveau. Du kommer til at arbejde med undervisning, socialpædagogik og behandling som ligeværdige fagligheder i et helhedsorienteret arbejde med behandlingskrævende børn. Det er et krav, at du er børnefagligt uddannet, fx lærer, pædagog eller et lignende uddannelsesniveau. Du får din daglige arbejdsgang på vores afdeling på Tøndergade (København V). Desuden ville du skulle undervise tysk et par timer om ugen på vores afdeling på Ragnagade (København Ø).

Hvem er vi?
Sputnik Tøndergade (København V) er et dagbehandlingstilbud for børn og unge fra 7. – 9. klasse med særlige behov inden for psykiatrifeltet: autismespektrumforstyrrelser, angst, OCD og lignende.? Det er en rolig elevgruppe, som har brug for tryghed og forudsigelighed for at kunne udvikle sig.
I Sputnik arbejder vi i teams, hvor alle arbejder med deres spidskompetencer, og hvor alle deltager i arbejdet med sociale, skolefaglige og dannelsesmæssige kompetencer. Personalet består af uddannede lærere og pædagoger.

Vi tilbyder
  • En værdibaseret organisation med en veldefineret kerneopgave og en stærk behandlingsmæssig tilgang.
  • Ambitiøse, engagerede og fagligt dygtige kollegaer, der brænder for deres arbejde.
  • En anderledes tilgang og organisering. Hos os er alle faggrupper ligestillede, der er kvalificeret selvledelse, stærk tradition for efteruddannelse og meget kort til ledelsen.
  • Fælles daglige morgenmøder og ugentligt personalemøde. Fortløbende supervision og efteruddannelse, herunder systemisk-narrativ efteruddannelse.
  • Vi har eget kursuscenter og er VISO-leverandør for Socialstyrelsen. Vi udvikler derfor metoder og redskaber fortløbende, og ambitiøse medarbejdere har mange muligheder hos os.
  • Gode ansættelsesforhold med fælles overenskomst med SL.
  • Morgenmad, frokost, kaffe og fede fester.
Du kommer med
  • Åbenhed og lyst til at arbejde med socialpædagogik og pædagogisk behandlingsarbejde som primært fokus.
  • Omstillingsparathed og evne til at navigere i et hus, hvor dagen ikke altid forløber som planlagt, da børnenes/de unges dagsform kan variere.
  • Gode samarbejdsevner og stærke relationelle kompetencer.
  • Nysgerrighed og mod til at stille din egen praksis til skue sammen med kollegaer og ledere.
  • Ansvarsfølelse for egne såvel som afdelingens arbejdsopgaver og trivsel.
  • En børnefaglig uddannelse og evner til at kunne varetage undervisning i tysk og/eller fransk.
  • Kørekort er en fordel. Det er ligeledes en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med børn/unge med særlige behov. Du må påregne, at hovedbeskæftigelsen vil have fokus på behandlingsarbejde. Vi har god oplæring med hest/føl-ordning, introkursus og diagnosekurser efter behov.
Om Sputnik
Skolen Sputnik er et dagbehandlingstilbud under Serviceloven med stærke værdier og velafprøvede metoder, dog uden at være bange for at tænke nyt. Siden vores start har vi udviklet og arbejdet ud fra ideen om, at den enkelte medarbejder, i arbejdet med børnene, skal kunne mestre både undervisning, socialpædagogik og behandling i samme bevægelse. Det kalder vi den integrerede model.

Det stiller krav til dig som medarbejder. Du skal kunne/ville lære de fagligheder, du ikke er uddannet i. Derfor har Sputnik også et kursuscenter, der i dag udbyder kurser og efteruddannelser til fagprofessionelle inden for vores område.

Vores primære opgave er at skabe et miljø, hvori børnene/de unge får mulighed for at udvikle sig følelsesmæssigt, socialt og kognitivt (fagligt). Ud over arbejdet med den enkelte barn/unge indgår der også familiearbejde.

Ansøgningsfrist og praktisk information?
Ansøgningsfrist: 23.02.2020
Ansættelse: Hurtigst muligt

Vi læser ansøgninger og indkalder løbende til samtaler.

Lønnen fastsættes i forhold til dine kvalifikationer. Stillingen omfattes af Landsoverenskomsten for Private opholdssteder og botilbud m.v. indgået mellem Dansk Erhverv Arbejdsgiver og Socialpædagogernes Landsforbund. Stillingen er endvidere omfattet af lokalaftale mellem Sputnik og SL.

Send din ansøgning
Send venligst ansøgning og CV til kontorassistent Olivia Gjelfort via knappen "Send ansøgning".

For yderligere information kontakt:
Sputnik Tøndergade: konstitueret leder Milan Mortensen på 22 84 88 35

Du kan læse mere om Sputniks værdigrundlag og metoder her.

Se mere på vores ansøgersite: https://skolensputnik.ofir.com

ORS/Small/2421b3e5_logo.pngSkolen SputnikKøbenhavn V2020-01-23T15:15:22.7032020-02-23T00:00:00
330178091Socialpædagog til Hybelinstitutionens lokalenhed Amager/ValbyBasic Genopslag Det overordnede formål med den socialpædagogiske indsats på Hybelinstitutionen er, i samarbejde med den unge og deres forældre, at drage omsorg for den unges trivsel, udvikling og læring med henblik på at styrke den unges evne til at mestre et selvstændigt voksenliv. Hybelinstitutionens lokalenhed Amager Valby genopslår stilling som socialpædagog 37 timer om ugen til ansættelse den 1. maj 2020. Hvem er vi Hybelinstitutionen er et socialpædagogisk tilbud til ca. 110 unge mellem 15-25 år med behov for anbringelse efter servicelovens § 66 eller efterværn § 76. Heraf er de seks pladser godkendt som fleksible pladser for unge voksne efter § 107. Tilbuddet er forankret i Center for Fleksible Indsatser og Boformer (FIBO) i Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen, Københavns Kommune. Målgruppen De unge er primært mellem 16-20 år, de har ofte flere anbringelser bag sig og flere unge har komplekse tilknytningsmønstre, og nogle har diagnoser inden for personlighedsforstyrrelsesspektret. En del unge har et misbrug af hash, mange har begrænset skolegang og skal støttes i beskæftigelsen. Fælles for alle unge er, at de er vokset op i utilstrækkelige omsorgsmiljøer og har oplevet svigt og brud igennem deres opvækst. Det overordnede formål med den socialpædagogiske indsats på Hybelinstitutionen er, i samarbejde med den unge og deres forældre, at drage omsorg for den unges trivsel, udvikling og læring, med henblik på at styrke den unges evne til at mestre et selvstændigt voksenliv. Stillingen er fysisk forankret i lokalenheden Amager Valby med kontor i Portugalsgade. Dit arbejde vil overvejende være ude hos de unge og i samspillet med lokalområdet og andre aktører. Du kan læse mere om os på http: fibo.kk.dk artikel hybelinstitutionen. Om stillingen I lokalenhed Amager Valby er der en afdelingsleder, socialrådgiver og syv socialpædagogiske medarbejdere. Lokalenheden samarbejder med ca. 25 unge og deres familier. De unge bor i forskellige kombinationer af bofællesskaber og singleboliger rundt om i København. Vi arbejder ud fra blandt andet Empowerment tænkningen med et fokus på at understøtte den unges egen erkendelser og mestring ud fra det ståsted, den unge har, når vi møder den unge. Vi har fokus på at etablere samarbejdet med den unge og nære personer omkring den unge, understøtte den unges trivsel i selvstændig boform samt understøtte den unges beskæftigelse og brobygge til almensamfundet. På Hybelinstitutionen er vi i gang med et kompetenceløft af alle medarbejdere med henblik på at opkvalificere vores kompetencer indenfor analyse og strategi, med udgangspunkt i tilknytningsteorien. Det betyder, at vi har fokus på vores analytiske evner og på at arbejde med vores egen andel i samspillet, når vi arbejder med udvikling af de unges relationskompetencer. Vi lægger vægt på, at du har exceptionelle relationelle kompetencer og evner fleksibelt at omstille din kommunikation og dit faglige fokus mange gange om dagen evner at sætte din faglighed i spil både i den direkte kontakt, i tilrettelæggelsen af dit arbejde og i samarbejdet med dit team kan forholde dig analytisk til den unges livssituation og i fællesskab med kollegaer og ledelse kan tilpasse din indsats derefter kan og vil tage mod supervision og faglig ledelse har solid erfaring med at samarbejde med forskellige myndigheder og kan agere koordinator i den unges liv i samspil med mange forskellige aktører har efteruddannelse eller særlig erfaring inden for tilknytnings- og personlighedsforstyrrelse har lyst til at deltage i den løbende udvikling af indsatserne og Hybelinstitutionens samlede virke har stærke skriftlige kompetencer og kan dokumentere din indsats evner selvstændigt at tilrettelægge dit arbejde og kan bevare overblik Vi tilbyder en robust og faglig stærk kollega gruppe, der aktivt understøtter den enkeltes arbejde og deles om opgaver og ansvar tæt faglig sparring og målrettet indsats sammen med de unge og netværket deltagelse i den løbende udvikling på institutionen et bredt fagligt netværk en dynamisk og udfordrende hverdag med mulighed for høj grad af indflydelse og ansvar supervision Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne for Ny Løn. Arbejdstiden er fleksibel og tilrettelægges hverdage mellem kl. 7.00-22.00 med udgangspunkt i de unges behov. Du må påregne aftenarbejde ca. tre gange ugentligt samt bagvagtsfunktion på enkelte helligdage. I forbindelse med ansættelse indhenter vi børne- og straffeattest. Yderligere oplysninger Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte afdelingsleder Lene Smed på 2449 7206 den 27. februar mellem kl. 13.00-15.00. Din ansøgning på gerne være vedlagt udførligt CV, uddannelsesbevis og øvrige relevante bilag. Søg via nedenstående link senest torsdag den 5. marts 2020 Ansættelsessamtaler holdes tirsdag den 17. marts 2020. Evt. 2. samtaler fredag den 20. marts 2020.

Genopslag

Det overordnede formål med den socialpædagogiske indsats på Hybelinstitutionen er, i samarbejde med den unge og deres forældre, at drage omsorg for den unges trivsel, udvikling og læring med henblik på at styrke den unges evne til at mestre et selvstændigt voksenliv.

Hybelinstitutionens lokalenhed Amager/Valby genopslår stilling som socialpædagog 37 timer om ugen til ansættelse den 1. maj 2020.

Hvem er vi
Hybelinstitutionen er et socialpædagogisk tilbud til ca. 110 unge mellem 15-25 år med behov for anbringelse efter servicelovens § 66 eller efterværn § 76. Heraf er de seks pladser godkendt som fleksible pladser for unge voksne efter § 107. Tilbuddet er forankret i Center for Fleksible Indsatser og Boformer (FIBO) i Borgercenter Børn og Unge, Socialforvaltningen, Københavns Kommune.

Målgruppen
De unge er primært mellem 16-20 år, de har ofte flere anbringelser bag sig og flere unge har komplekse tilknytningsmønstre, og nogle har diagnoser inden for personlighedsforstyrrelsesspektret. En del unge har et misbrug af hash, mange har begrænset skolegang og skal støttes i beskæftigelsen. Fælles for alle unge er, at de er vokset op i utilstrækkelige omsorgsmiljøer og har oplevet svigt og brud igennem deres opvækst.

Det overordnede formål med den socialpædagogiske indsats på Hybelinstitutionen er, i samarbejde med den unge og deres forældre, at drage omsorg for den unges trivsel, udvikling og læring, med henblik på at styrke den unges evne til at mestre et selvstændigt voksenliv.

Stillingen er fysisk forankret i lokalenheden Amager/Valby med kontor i Portugalsgade.  Dit arbejde vil overvejende være ude hos de unge og i samspillet med lokalområdet og andre aktører.

Du kan læse mere om os på http://fibo.kk.dk/artikel/hybelinstitutionen

Om stillingen
I lokalenhed Amager/Valby er der en afdelingsleder, socialrådgiver og syv socialpædagogiske medarbejdere. Lokalenheden samarbejder med ca. 25 unge og deres familier. De unge bor i forskellige kombinationer af bofællesskaber og singleboliger rundt om i København.

Vi arbejder ud fra blandt andet Empowerment tænkningen med et fokus på at understøtte den unges egen erkendelser og mestring ud fra det ståsted, den unge har, når vi møder den unge. Vi har fokus på at etablere samarbejdet med den unge og nære personer omkring den unge, understøtte den unges trivsel i selvstændig boform samt understøtte den unges beskæftigelse og brobygge til almensamfundet.

På Hybelinstitutionen er vi i gang med et kompetenceløft af alle medarbejdere med henblik på at opkvalificere vores kompetencer indenfor analyse og strategi, med udgangspunkt i tilknytningsteorien. Det betyder, at vi har fokus på vores analytiske evner og på at arbejde med vores egen andel i samspillet, når vi arbejder med udvikling af de unges relationskompetencer.

Vi lægger vægt på, at du

  • har exceptionelle relationelle kompetencer og evner fleksibelt at omstille din kommunikation og dit faglige fokus mange gange om dagen
  • evner at sætte din faglighed i spil både i den direkte kontakt, i tilrettelæggelsen af dit arbejde og i samarbejdet med dit team
  • kan forholde dig analytisk til den unges livssituation og i fællesskab med kollegaer og ledelse kan tilpasse din indsats derefter
  • kan og vil tage mod supervision og faglig ledelse
  • har solid erfaring med at samarbejde med forskellige myndigheder og kan agere koordinator i den unges liv i samspil med mange forskellige aktører
  • har efteruddannelse eller særlig erfaring inden for tilknytnings- og personlighedsforstyrrelse
  • har lyst til at deltage i den løbende udvikling af indsatserne og Hybelinstitutionens samlede virke
  • har stærke skriftlige kompetencer og kan dokumentere din indsats
  • evner selvstændigt at tilrettelægge dit arbejde og kan bevare overblik

Vi tilbyder

  • en robust og faglig stærk kollega gruppe, der aktivt understøtter den enkeltes arbejde og deles om opgaver og ansvar
  • tæt faglig sparring og målrettet indsats sammen med de unge og netværket
  • deltagelse i den løbende udvikling på institutionen
  • et bredt fagligt netværk
  • en dynamisk og udfordrende hverdag med mulighed for høj grad af indflydelse og ansvar
  • supervision

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne for Ny Løn. Arbejdstiden er fleksibel og tilrettelægges hverdage mellem kl. 7.00-22.00 med udgangspunkt i de unges behov. Du må påregne aftenarbejde ca. tre gange ugentligt samt bagvagtsfunktion på enkelte helligdage.

I forbindelse med ansættelse indhenter vi børne- og straffeattest.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte afdelingsleder Lene Smed på 2449 7206 den 27. februar mellem kl. 13.00-15.00.

Din ansøgning på gerne være vedlagt udførligt CV, uddannelsesbevis og øvrige relevante bilag.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 5. marts 2020
Ansættelsessamtaler holdes tirsdag den 17. marts 2020. Evt. 2. samtaler fredag den 20. marts 2020.

ORS/Small/kk_logo_small.pngHyblerneKøbenhavn N2020-02-14T13:07:19.7002020-03-05T00:00:00
330187199Medarbejder med socialpsykiatrisk baggrund til Socialpsykiatriske tilbudRobot Socialpsykiatriske Tilbud søger erfaren og kompetent socialfaglig medarbejder, med en stærk faglig profil, til midlertidig stilling på 6 måneder. Da de Socialpsykiatriske Tilbud i en periode har flere borgere at betjene, end beregnet, søger vi en medarbejder med relevant socialfaglig baggrund til en midlertidig stilling af 6 måneders varighed. Stillingen er på 27 timer pr. uge og til ansættelse snarest muligt. Der kan opstå mulighed for, at den midlertidige stilling kan forlænges efter de 6 måneders ansættelse. Socialpsykiatriske Tilbud, er Herlevs tilbud til borgere med psykiske vanskeligheder, som har behov for en rehabiliterende og støttende indsats. De Socialpsykiatriske Tilbud består af to afdelinger som yder henholdsvis socialpædagogisk arbejde i borgernes bolig, opsøgende arbejde, krisesamtaler, boligsocialt arbejde, gruppeforløb, Værested aktivitetstilbud. Målgruppen i De Socialpsykiatriske Tilbud er både sårbare unge og voksne fra det attende år og opefter. Som medarbejder i De Socialpsykiatriske Tilbud, vil du indgå i et team på 11 medarbejdere. Arbejdsopgaver: I De Socialpsykiatriske Tilbud vil dine arbejdsopgaver være: Socialpædagogisk støtte i egen bolig til psykisk sårbare borgereDokumentation af støtten Opsøgende arbejde i forhold til isoleret psykisk sårbare borgere, som ikke formår at benytte allerede etablerede tilbudAt fungere som ressourceperson og tovholder i forhold til jobcenter, psykiatrisk center, læger mv. Profil: Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse som eksempelvis socialpædagog, socialrådgiver, eller anden social- og sundhedsfaglig baggrund. For stillingen gælder det endvidere, at du skal have praktisk erfaring med målgruppen. Der vil blive lagt vægt på ansøgere der: Har erfaring med målgruppenHar erfaring med arbejde i borgernes hjemHar fokus på det gode samarbejde internt og eksterntEr fleksible og vedholdende i forhold til opgaveløsningEr stærke i relationsdannelse og vedligeholdelseEr psykisk robust og stabilSætter pris på humor og har et godt humørEr progressive og kan arbejde ud fra en rehabiliterende tilgang med fokus på, at borgerne skal kunne mestre eget livHar en systematisk og konstruktiv arbejdsformLægger vægt på tydelighed i skrift og i tale Vi er flere forskellige afdelinger, der samarbejder om samme borger i en organisation, hvorfor gode samarbejdsevner og lyst til at give og modtage faglig sparring støtte er en forudsætning. Vi kan tilbyde: En Socialpsykiatri som er i gang med at implementere nye mål og rammerEt udviklingsorienteret fagligt miljøSupervision og gensidig kollegial sparringHøj grad af medindflydelse og tilrettelæggelse af eget arbejdeEt aktivt og spændende arbejdsfelt uden facitlisterInspirerende kolleger og brede samarbejdsfladerEn til tider uforudsigelig, men spændende hverdag Vi lægger vægt på en uhøjtidelig omgangstone og et godt humør. Løn og ansættelse Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen aftales efter principperne om ny løn. Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelse. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Ansøgningsfristen er fredag d. 21-02-2020 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler vil blive afholdt den torsdag 27-02-2020 i De Socialpsykiatriske Tilbud, Herlev Hovedgade 147, 2730 Herlev. Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte Leder af de Socialpsykiatriske Tilbud Johan Sørensen på tlf. nr. 44 52 63 36, mobil 29 25 36 40.Socialpsykiatriske Tilbud søger erfaren og kompetent socialfaglig medarbejder, med en stærk faglig profil, til midlertidig stilling på 6 måneder. 
 
Da de Socialpsykiatriske Tilbud i en periode har flere borgere at betjene, end beregnet, søger vi en medarbejder med relevant socialfaglig baggrund til en midlertidig stilling af 6 måneders varighed. Stillingen er på 27 timer pr. uge og til ansættelse snarest muligt. Der kan opstå mulighed for, at den midlertidige stilling kan forlænges efter de 6 måneders ansættelse.    
 
Socialpsykiatriske Tilbud, er Herlevs tilbud til borgere med psykiske vanskeligheder, som har behov for en rehabiliterende og støttende indsats.
De Socialpsykiatriske Tilbud består af to afdelinger som yder henholdsvis socialpædagogisk arbejde i borgernes bolig, opsøgende arbejde, krisesamtaler, boligsocialt arbejde, gruppeforløb, Værested – aktivitetstilbud.
 
Målgruppen i De Socialpsykiatriske Tilbud er både sårbare unge og voksne fra det attende år og opefter.
 
Som medarbejder i De Socialpsykiatriske Tilbud, vil du indgå i et team på 11 medarbejdere.
 
Arbejdsopgaver:
I De Socialpsykiatriske Tilbud vil dine arbejdsopgaver være:
 
  • Socialpædagogisk støtte i egen bolig til psykisk sårbare borgere
  • Dokumentation af støtten 
  • Opsøgende arbejde i forhold til isoleret psykisk sårbare borgere, som ikke formår at benytte allerede etablerede tilbud
  • At fungere som ressourceperson og tovholder i forhold til jobcenter, psykiatrisk center, læger mv.

Profil:
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse som eksempelvis socialpædagog, socialrådgiver, eller anden social- og sundhedsfaglig baggrund. For stillingen gælder det endvidere, at du skal have praktisk erfaring med målgruppen.
 
Der vil blive lagt vægt på ansøgere der:
 
  • Har erfaring med målgruppen
  • Har erfaring med arbejde i borgernes hjem
  • Har fokus på det gode samarbejde internt og eksternt
  • Er fleksible og vedholdende i forhold til opgaveløsning
  • Er stærke i relationsdannelse og vedligeholdelse
  • Er psykisk robust og stabil
  • Sætter pris på humor og har et godt humør
  • Er progressive og kan arbejde ud fra en rehabiliterende tilgang med fokus på, at borgerne skal kunne mestre eget liv
  • Har en systematisk og konstruktiv arbejdsform
  • Lægger vægt på tydelighed i skrift og i tale

Vi er flere forskellige afdelinger, der samarbejder om samme borger i en organisation, hvorfor gode samarbejdsevner og lyst til at give og modtage faglig sparring/støtte er en forudsætning.
 
Vi kan tilbyde:
 
  • En Socialpsykiatri som er i gang med at implementere nye mål og rammer
  • Et udviklingsorienteret fagligt miljø
  • Supervision og gensidig kollegial sparring
  • Høj grad af medindflydelse og tilrettelæggelse af eget arbejde
  • Et aktivt og spændende arbejdsfelt uden facitlister
  • Inspirerende kolleger og brede samarbejdsflader
  • En til tider uforudsigelig, men spændende hverdag

Vi lægger vægt på en uhøjtidelig omgangstone og et godt humør.

Løn og ansættelse
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen aftales efter principperne om ny løn. Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.
 
Ansøgningsfristen er fredag d. 21-02-2020 kl. 12.00.
 
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt den torsdag 27-02-2020 i De Socialpsykiatriske Tilbud, Herlev Hovedgade 147, 2730 Herlev.
 
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte Leder af de Socialpsykiatriske Tilbud Johan Sørensen på tlf. nr. 44 52 63 36, mobil 29 25 36 40.

Socialpsykiatriske tilbudHerlev2020-02-19T00:00:002020-02-21T00:00:00
330185848Hjem 1 søger pædagogisk mellemleder (Teamleder)Robot Hjem 1 søger, til en nyoprettet stilling, en dygtig og engageret Teamleder der sammen med ledelse og kolleger, vil give vores beboere et godt og indholdsrigt liv. Du bliver en del af et ledelsesteam på 3 personer: Vores afdelingsleder for alle 3 døgnafdelinger, og ialt 2 Teamledere. Vi har en Teamleder for de 2 bo-afdelinger og søger dig til vores aflastningsafdeling. Dine opgaver løbende kontakt til forældre og relevante fagpersoner. ansvar for, sammen med forældre, kommunal sagsbehandler og fagpersoner at aftale rammerne for børnene og de unges ophold på Aflastningsafdelingen. ansvar for udarbejdelse og vedligeholdelse af arbejdsplan øvrig daglig personaleledelse. Du bliver en del af et spændende og udfordrende miljø, med store muligheder for både faglig og personlig udvikling. ?Vi søger en Teamleder som Er uddannet Socialpædagog Brænder for ledelsesarbejde Kan udvikle medarbejdergruppen både f.s.a. faglighed, teamarbejde og socialt Er ansvarsbevidst, omhyggelig, selvstændig Holder hovedet koldt og hjertet varmt, også i pressede perioder Hvem er Geelsgårdskolen og Hjem 1 Geelsgårdskolen er en regional specialskole for elever i 0.-10. klasse og ungdomsafdeling. Vi har 2 bo-afdelinger og 1 aflastningsafdeling. Døgnafdelingernes beboere er primært mellem 5 og 18 år. Læs mere om os på: www.geelsgaardskolen.dk. Hjem 1 har 5 aflastningspladser. Alle børn og unge på Hjem 1 har specifikke eller generelle indlæringsvanskeligheder. Vi har beboere med muskelsvind, erhvervet hjerneskade, medfødt døvblindhed, og kommunikationsproblemer. ?Ansættelsesvilkår Stillingen er til fast ansættelse på gennemsnitlig 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår sker jf. overenskomst mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og Socialpædagogernes Landsforbund for pædagoger på døgninstitutioner samt principperne for Ny Løn. Geelsgårdskolen har indgået en lokal aftale om Teamledere. Ansættelse sker på løntrin 34 de aftalte funktionstillæg. Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Gro Hallingstad på tlf. 45114019. Ansøgning Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning med CV, via vores elektroniske rekrutteringssystem senest den 8.marts 2020. Ansættelsessamtalerne bliver afholdt 18. marts 2020 i dagtimerne.Hjem 1 søger, til en nyoprettet stilling, en dygtig og engageret Teamleder der sammen med ledelse og kolleger, vil give vores beboere et godt og indholdsrigt liv. Du bliver en del af et ledelsesteam på 3 personer: Vores afdelingsleder for alle 3 døgnafdelinger, og ialt 2 Teamledere. Vi har en Teamleder for de 2 bo-afdelinger og søger dig til vores aflastningsafdeling.

Dine opgaver

  • løbende kontakt til forældre og relevante fagpersoner.
  • ansvar for, sammen med forældre, kommunal sagsbehandler og fagpersoner at aftale rammerne for børnene og de unges ophold på Aflastningsafdelingen.
  • ansvar for udarbejdelse og vedligeholdelse af arbejdsplan
  • øvrig daglig personaleledelse.
Du bliver en del af et spændende og udfordrende miljø, med store muligheder for både faglig og personlig udvikling.

?Vi søger en Teamleder som

  • Er uddannet Socialpædagog
  • Brænder for ledelsesarbejde
  • Kan udvikle medarbejdergruppen både f.s.a. faglighed, teamarbejde og socialt
  • Er ansvarsbevidst, omhyggelig, selvstændig
  • Holder hovedet koldt og hjertet varmt, også i pressede perioder
Hvem er Geelsgårdskolen og Hjem 1

Geelsgårdskolen er en regional specialskole for elever i 0.-10. klasse og ungdomsafdeling. Vi har 2 bo-afdelinger og 1 aflastningsafdeling. Døgnafdelingernes beboere er primært mellem 5 og 18 år. Læs mere om os på: www.geelsgaardskolen.dk. Hjem 1 har 5 aflastningspladser. Alle børn og unge på Hjem 1 har specifikke eller generelle indlæringsvanskeligheder. Vi har beboere med muskelsvind, erhvervet hjerneskade, medfødt døvblindhed, og kommunikationsproblemer.

?Ansættelsesvilkår

Stillingen er til fast ansættelse på gennemsnitlig 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår sker jf. overenskomst mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og Socialpædagogernes Landsforbund for pædagoger på døgninstitutioner samt principperne for Ny Løn. Geelsgårdskolen har indgået en lokal aftale om Teamledere. Ansættelse sker på løntrin 34 + de aftalte funktionstillæg.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Gro Hallingstad på tlf. 45114019.

Ansøgning

Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning med CV, via vores elektroniske rekrutteringssystem senest den 8.marts 2020.

Ansættelsessamtalerne bliver afholdt 18. marts 2020 i dagtimerne.

GeelsgårdskolenVirum2020-02-19T00:00:002020-03-08T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialpædagoger til Hybelinstitutionens lokalenhed Brorson

Brorson

København N
Hvem er vi? Hybelinstitutionen er et socialpædagogisk tilbud til 98 unge mellem 15-25 år med behov for anbringelse efter Servicelovens § 66 eller efterværn efter § 76. Heraf er de seks pladser godkendt som fleksible pladser for unge voksne efter § 1...
Indrykket:19. februar 2020

Skolen Sputnik søger medarbejder til dagbehandling med kompetencer i tysk

Skolen Sputnik

København V
Vil du være med til at gøre en reel forskel for udsatte børn og unge med særlige udfordringer? Tag springet til en ambitiøs, privat organisation med stærkt tværfagligt samarbejde og nærværende ledelse. Sputnik søger en medarbejder, som har kompetenc...
Indrykket:23. januar 2020

Socialpædagog til Hybelinstitutionens lokalenhed Amager/Valby

Hyblerne

København N
Genopslag Det overordnede formål med den socialpædagogiske indsats på Hybelinstitutionen er, i samarbejde med den unge og deres forældre, at drage omsorg for den unges trivsel, udvikling og læring med henblik på at styrke den unges evne til at mestr...
Indrykket:14. februar 2020

Medarbejder med socialpsykiatrisk baggrund til Socialpsykiatriske tilbud

Socialpsykiatriske tilbud

Herlev
Socialpsykiatriske Tilbud søger erfaren og kompetent socialfaglig medarbejder, med en stærk faglig profil, til midlertidig stilling på 6 måneder. Da de Socialpsykiatriske Tilbud i en periode har flere borgere at betjene, end beregnet, søger vi en me...
Indrykket:19. februar 2020

Hjem 1 søger pædagogisk mellemleder (Teamleder)

Geelsgårdskolen

Virum
Hjem 1 søger, til en nyoprettet stilling, en dygtig og engageret Teamleder der sammen med ledelse og kolleger, vil give vores beboere et godt og indholdsrigt liv. Du bliver en del af et ledelsesteam på 3 personer: Vores afdelingsleder for alle 3 døg...
Indrykket:19. februar 2020