Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialpsykiatrisk medarbejder

Er du faglig velfunderet? Kan du inspirere til håb for fremtiden for mennesker, der oplever en akut psykisk krise? Kan du se dig selv arbejde i et udfordrende job, hvor du arbejder alene? Trives du med en hverdag, hvor uforudsigelighed er mere reglen end undtagelsen? Kan du arbejde selvstændigt og bevare overblikket også i pressede situationer? Har du erfaring indenfor psykiatri, så har vi jobbet til dig!

Socialt Akuttilbud søger en ny kollega 32 timer ugentligt til blandet dagvagter (7.00-15.00) og aftenvagt (15.00-23.00). Derudover skal påregnes arbejde hver 2. weekend.

Vi er et team på 5 faste medarbejdere, som har stor arbejdsglæde og er faglig velfunderet. Vi har et godt arbejdsmiljø, men mangler en ny kollega, som kan indgå i vores team.

Socialt Akuttilbud er et døgnåbent § 82 c tilbud til borgere i Viborg Kommune fra 18 år og opefter, der oplever en akut psykisk krise. Det kræver ingen henvisning eller visitering at benytte tilbuddet. Borgerne kan henvende sig telefonisk, på mail, sms eller møde personligt op døgnets 24 timer. Derudover har borgerne mulighed for at overnatte i tilbuddet, hvis vi sammen med borgeren vurderer, at det kan give tryghed og ro i krisen.
I Socialt Akuttilbud arbejder vi ud fra en empowerment og recovery-orienteret tilgang, hvor omdrejningspunktet er mestring i eget liv. Krisesamtalen er vores primære metode, hvilket betyder at vi;

  • Støtter den enkelte borgers ret til selv at definere sin egen vej, tage informerede beslutninger på egne vegne, at løbe risici og fejle på vejen mod bedring.
  • Synliggør og fremmer den enkelte borgers styrker og skaber en reel samarbejdsrelation mellem medarbejderen og borgeren.
  • Har forståelse for at det er borgeren, der forvalter egne ressourcer og definerer ønsker og behov og kontrollerer processen - selvom vedkommende er kriseramt.
  • Støtter borgeren i, at denne arbejder ud fra egen selvforståelse og giver borgeren reelle muligheder for at træffe kvalificerede valg og beslutninger.
  • Støtter borgeren til at opnå ejerskab i egen situation og til handlinger, fordi handlingerne er udformet på borgerens præmisser.
  • Støtter borgeren til at få øje på egne ressourcer og tiltager sig løbende mere kontrol over egen hverdag - også i forhold til akut tilspidsede situationer.
     
Fleksibel natstøtte er et §85 tilbud for mennesker, der i en periode har brug for tilsyn og støtte om natten (varetages af nattevagterne). Borgeren visiteres gennem visitation social. Vi kører ud fra vores base i Socialt Akuttilbud til besøg hos borgerne i eget hjem i samarbejde med nattevagten fra Stadionkollegiet i handicapområdet. Vores primære opgave er at give borgerne et tryghedstilsyn flere gange i løbet af natten. I den fleksible natstøttedel kan der forekomme plejekrævende opgaver.

Fleksibel natstøtte varetages af nattevagterne.
 

Vi forventer, at du:
  • Har en relevant sundheds/socialfaglig uddannelse.
  • Har erfaring inden for psykiatri.
  • Kan arbejde struktureret.
  • Har overblik.
  • Har gode kommunikationsevner, kan være lyttende, tilstede i nuet og nærværende.
  • Kan lide udfordringer og uforudsigelighed i hverdagen.
  • Er idérig og ser muligheder frem for begrænsninger.
  • Har kendskab til og viden om samarbejde med praktiserende læger/vagtlæger, sagsbehandlere i kommunen, kontaktpersoner, regionspsykiatriens klinikker m.m.
  • Har kørekort B.
  • Formår at bevarer roen og overblikket i pressede situationer.
  • Kan vurdere borgerens grad af krise og handle på det i her og nu situationen.

Vi tilbyder:
  • En spændende arbejdsplads med mulighed for udvikling.
  • En arbejdsplads som vægter faglighed højt.
  • En arbejdsplads med medindflydelse.
  • En arbejdsplads hvor arbejdsglæde og humor vægtes højt.
  • En arbejdsplads hvor vi arbejder ud fra Viborg Kommunes værdier Mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod.
  • Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker ifølge gældende overenskomst.
   
Yderligere oplysninger om Socialt Akuttilbud, kan ses på https://socialtakuttilbud.viborg.dk/ 
eller kontakt afdelingsleder Gitte Nissen på telefon 22 12 47 95 på hverdage mellem 8 og 16.

Ansøgningsfristen er d. 17. november 2019, og samtaler forventes afholdt d. 19. og 21. november.

Ved ansættelse indhentes der referencer og straffeattest.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330110448Phoenix-7bbec41012019-10-22T00:00:00Socialpsykiatrisk medarbejderEr du faglig velfunderet? Kan du inspirere til håb for fremtiden for mennesker, der oplever en akut psykisk krise? Kan du se dig selv arbejde i et udfordrende job, hvor du arbejder alene? Trives du med en hverdag, hvor uforudsigelighed er mere reglen end undtagelsen? Kan du arbejde selvstændigt og bevare overblikket også i pressede situationer? Har du erfaring indenfor psykiatri, så har vi jobbet til dig!

Socialt Akuttilbud søger en ny kollega 32 timer ugentligt til blandet dagvagter (7.00-15.00) og aftenvagt (15.00-23.00). Derudover skal påregnes arbejde hver 2. weekend.

Vi er et team på 5 faste medarbejdere, som har stor arbejdsglæde og er faglig velfunderet. Vi har et godt arbejdsmiljø, men mangler en ny kollega, som kan indgå i vores team.

Socialt Akuttilbud er et døgnåbent § 82 c tilbud til borgere i Viborg Kommune fra 18 år og opefter, der oplever en akut psykisk krise. Det kræver ingen henvisning eller visitering at benytte tilbuddet. Borgerne kan henvende sig telefonisk, på mail, sms eller møde personligt op døgnets 24 timer. Derudover har borgerne mulighed for at overnatte i tilbuddet, hvis vi sammen med borgeren vurderer, at det kan give tryghed og ro i krisen.
I Socialt Akuttilbud arbejder vi ud fra en empowerment og recovery-orienteret tilgang, hvor omdrejningspunktet er mestring i eget liv. Krisesamtalen er vores primære metode, hvilket betyder at vi;
  • Støtter den enkelte borgers ret til selv at definere sin egen vej, tage informerede beslutninger på egne vegne, at løbe risici og fejle på vejen mod bedring.
  • Synliggør og fremmer den enkelte borgers styrker og skaber en reel samarbejdsrelation mellem medarbejderen og borgeren.
  • Har forståelse for at det er borgeren, der forvalter egne ressourcer og definerer ønsker og behov og kontrollerer processen - selvom vedkommende er kriseramt.
  • Støtter borgeren i, at denne arbejder ud fra egen selvforståelse og giver borgeren reelle muligheder for at træffe kvalificerede valg og beslutninger.
  • Støtter borgeren til at opnå ejerskab i egen situation og til handlinger, fordi handlingerne er udformet på borgerens præmisser.
  • Støtter borgeren til at få øje på egne ressourcer og tiltager sig løbende mere kontrol over egen hverdag - også i forhold til akut tilspidsede situationer.
     
Fleksibel natstøtte er et §85 tilbud for mennesker, der i en periode har brug for tilsyn og støtte om natten (varetages af nattevagterne). Borgeren visiteres gennem visitation social. Vi kører ud fra vores base i Socialt Akuttilbud til besøg hos borgerne i eget hjem i samarbejde med nattevagten fra Stadionkollegiet i handicapområdet. Vores primære opgave er at give borgerne et tryghedstilsyn flere gange i løbet af natten. I den fleksible natstøttedel kan der forekomme plejekrævende opgaver.

Fleksibel natstøtte varetages af nattevagterne.
 

Vi forventer, at du:
  • Har en relevant sundheds/socialfaglig uddannelse.
  • Har erfaring inden for psykiatri.
  • Kan arbejde struktureret.
  • Har overblik.
  • Har gode kommunikationsevner, kan være lyttende, tilstede i nuet og nærværende.
  • Kan lide udfordringer og uforudsigelighed i hverdagen.
  • Er idérig og ser muligheder frem for begrænsninger.
  • Har kendskab til og viden om samarbejde med praktiserende læger/vagtlæger, sagsbehandlere i kommunen, kontaktpersoner, regionspsykiatriens klinikker m.m.
  • Har kørekort B.
  • Formår at bevarer roen og overblikket i pressede situationer.
  • Kan vurdere borgerens grad af krise og handle på det i her og nu situationen.

Vi tilbyder:
  • En spændende arbejdsplads med mulighed for udvikling.
  • En arbejdsplads som vægter faglighed højt.
  • En arbejdsplads med medindflydelse.
  • En arbejdsplads hvor arbejdsglæde og humor vægtes højt.
  • En arbejdsplads hvor vi arbejder ud fra Viborg Kommunes værdier Mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod.
  • Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker ifølge gældende overenskomst.
   
Yderligere oplysninger om Socialt Akuttilbud, kan ses på https://socialtakuttilbud.viborg.dk/ 
eller kontakt afdelingsleder Gitte Nissen på telefon 22 12 47 95 på hverdage mellem 8 og 16.

Ansøgningsfristen er d. 17. november 2019, og samtaler forventes afholdt d. 19. og 21. november.

Ved ansættelse indhentes der referencer og straffeattest.

2019-11-18T00:51:43.987 Er du faglig velfunderet? Kan du inspirere til håb for fremtiden for mennesker, der oplever en akut psykisk krise? Kan du se dig selv arbejde i et udfordrende job, hvor du arbejder alene? Trives du med en hverdag, hvor uforudsigelighed er mere reglen end undtagelsen? Kan du arbejde selvstændigt og bevare overblikket også i pressede situationer? Har du erfaring indenfor psykiatri, så har vi jobbet til dig! Socialt Akuttilbud søger en ny kollega 32 timer ugentligt til blandet dagvagter (7.00-15.00) og aftenvagt (15.00-23.00). Derudover skal påregnes arbejde hver 2. weekend. Vi er et team på 5 faste medarbejdere, som har stor arbejdsglæde og er faglig velfunderet. Vi har et godt arbejdsmiljø, men mangler en ny kollega, som kan indgå i vores team. Socialt Akuttilbud er et døgnåbent 82 c tilbud til borgere i Viborg Kommune fra 18 år og opefter, der oplever en akut psykisk krise. Det kræver ingen henvisning eller visitering at benytte tilbuddet. Borgerne kan henvende sig telefonisk, på mail, sms eller møde personligt op døgnets 24 timer. Derudover har borgerne mulighed for at overnatte i tilbuddet, hvis vi sammen med borgeren vurderer, at det kan give tryghed og ro i krisen. I Socialt Akuttilbud arbejder vi ud fra en empowerment og recovery-orienteret tilgang, hvor omdrejningspunktet er mestring i eget liv. Krisesamtalen er vores primære metode, hvilket betyder at vi Støtter den enkelte borgers ret til selv at definere sin egen vej, tage informerede beslutninger på egne vegne, at løbe risici og fejle på vejen mod bedring.Synliggør og fremmer den enkelte borgers styrker og skaber en reel samarbejdsrelation mellem medarbejderen og borgeren.Har forståelse for at det er borgeren, der forvalter egne ressourcer og definerer ønsker og behov og kontrollerer processen - selvom vedkommende er kriseramt.Støtter borgeren i, at denne arbejder ud fra egen selvforståelse og giver borgeren reelle muligheder for at træffe kvalificerede valg og beslutninger.Støtter borgeren til at opnå ejerskab i egen situation og til handlinger, fordi handlingerne er udformet på borgerens præmisser.Støtter borgeren til at få øje på egne ressourcer og tiltager sig løbende mere kontrol over egen hverdag - også i forhold til akut tilspidsede situationer. Fleksibel natstøtte er et 85 tilbud for mennesker, der i en periode har brug for tilsyn og støtte om natten (varetages af nattevagterne). Borgeren visiteres gennem visitation social. Vi kører ud fra vores base i Socialt Akuttilbud til besøg hos borgerne i eget hjem i samarbejde med nattevagten fra Stadionkollegiet i handicapområdet. Vores primære opgave er at give borgerne et tryghedstilsyn flere gange i løbet af natten. I den fleksible natstøttedel kan der forekomme plejekrævende opgaver. Fleksibel natstøtte varetages af nattevagterne. Vi forventer, at du:Har en relevant sundheds socialfaglig uddannelse.Har erfaring inden for psykiatri.Kan arbejde struktureret.Har overblik.Har gode kommunikationsevner, kan være lyttende, tilstede i nuet og nærværende.Kan lide udfordringer og uforudsigelighed i hverdagen.Er id rig og ser muligheder frem for begrænsninger.Har kendskab til og viden om samarbejde med praktiserende læger vagtlæger, sagsbehandlere i kommunen, kontaktpersoner, regionspsykiatriens klinikker m.m.Har kørekort B.Formår at bevarer roen og overblikket i pressede situationer.Kan vurdere borgerens grad af krise og handle på det i her og nu situationen. Vi tilbyder:En spændende arbejdsplads med mulighed for udvikling.En arbejdsplads som vægter faglighed højt.En arbejdsplads med medindflydelse.En arbejdsplads hvor arbejdsglæde og humor vægtes højt.En arbejdsplads hvor vi arbejder ud fra Viborg Kommunes værdier Mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod.Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker ifølge gældende overenskomst. Yderligere oplysninger om Socialt Akuttilbud, kan ses på https: socialtakuttilbud.viborg.dk eller kontakt afdelingsleder Gitte Nissen på telefon 22 12 47 95 på hverdage mellem 8 og 16. Ansøgningsfristen er d. 17. november 2019, og samtaler forventes afholdt d. 19. og 21. november. Ved ansættelse indhentes der referencer og straffeattest.11jobnet7bbec410100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-11-17T00:00:000000https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=b0769771-1df2-4544-8f21-c9ba9ea1b6a50EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborgEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandViborg3634867Social, Sundhed & Omsorg11Guldblommevej 3A8800ViborgDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark7Deltid46Permanent842141JobNet5061839506183910022-10-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7bbec410https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=7bbec410https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7bbec410&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7bbec410&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSocialpsykiatrisk medarbejder1Dansk3Læse/ tale333005Socialpædagog9Undervisning og pædagogik363255247noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330149417Socialpædagog til Autisme team i BomholthusBasic Autismeområdet søger en socialpædagog eller medarbejder med anden social faglig baggrund, til en midlertidig stilling i Silkeborg kommunens Autisme team i Bomholthus. Stillingen er på 37 timer gennemsnitligt på uge og løber frem til 31 8-2020. Med opstart 1. marts 2020 eller snarest. Autisme-teamet er et 85 tilbud, som startede 1. september 2015 med baggrund i Silkeborgs kommunes specialiseringsstrategi. Vi er en del af special støtte og undervisning i Socialafdelingen. Vi tilbyder støtte til ca. 110 borgere mellem 18 og 60 år inden for normalområdet, alle med en Autisme diagnose. Støtten planlægges ud fra en handleplan og er individuelt tilpasset den enkelte borger fra dennes ressourcer og udviklingspotentiale. Vi har borger der er, hjemmeboende og bor i egen lejlighed over hele kommunen. Vores kerneopgave er at, støtte borgere med autisme i at kunne leve et så selvstændigt et liv som muligt. Vi skal medvirke til at skabe optimale rammer for trivsel, tryghed, udvikling samt forståelse for de udfordringer deres Autisme giver dem. Støtten foregår både individuelt og i grupper. Bomholthus er udgangspunktet for medarbejderne. Her foregår også arrangementer og rådgivning og gruppe tilbud. Den pædagogiske ramme bygger på autismepædagogik, TEACCH, KRAP m.m.Vi udfører også mentoropgaver for jobcentret. Disse opgaver har fokus på at støtte borgerne, med beskæftigelse, så de kan komme på arbejdsmarked eller i uddannelse. Vi søger en medarbejder, som brænder for sit fag, er professionel og har ambitioner både fagligt og personligt. Som brænder for at gøre en forskel for borger med Autisme, og har forståelsen for disse borgers specifikke problematikker og udfordringer. Du skal have fokus på vigtigheden i samarbejdet med dine kollegaer og på, at fastholde en god kultur og et godt psykisk arbejdsmiljø. Du bliver en del af et team hvor der i dag er ni medarbejder alle med uddannelse inden for Autisme. Under Bomholthus hører også Aktivitetshuset i Kjellerup og Autisme tilbuddet Hc. Branners vej. Udover de samarbejdspartnere der er nævnt, deler vi hus med Neuro faglige team, som er er syv medarbejdere. Vi forventer at du: har høj faglighed. har praktisk autismeerfaring. kan arbejde i teams og alene. har Autisme-pilot uddannelsen, KRAP, Teacch eller lignende. kan arbejde professionelt med dokumentation. kan arbejde skiftende arbejdstid, selvtilrettelæggende efter borgernes behov. som person er åben, tydelig og kender egne grænser. kan arbejde tværfagligt. har kendskab til It på brugerniveau. har kørekort og bil til rådighed. Vi tilbyder: super kompetente kollager med høj faglighed. en spændende arbejdsplads, hvor du som medarbejder, har indflydelse på både rammer og kultur. selvtilrettelæggende arbejdstid. fokus på et godt psykisk arbejdsmiljø. supervision som et udviklingsværktøj. rigtig gode fysiske rammer, med humor og et godt grin i ny og næ. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information:Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Allan Barenholdt på tlf. 40 24 89 25 eller socialpædagog Jacob Matthiesen på tlf. 21 16 93 34. Ansøgningsfrist torsdag 23. januar 2020. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 28. januar. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.Autismeområdet søger en socialpædagog eller medarbejder med anden social faglig baggrund, til en midlertidig stilling i Silkeborg kommunens Autisme team i Bomholthus. Stillingen er på 37 timer gennemsnitligt på uge og løber frem til 31/8-2020. Med opstart 1. marts 2020 eller snarest.
 
Autisme-teamet er et § 85 tilbud, som startede 1. september 2015 med baggrund i Silkeborgs kommunes specialiseringsstrategi. Vi er en del af special støtte og undervisning i Socialafdelingen. 
 
Vi tilbyder støtte til ca. 110 borgere mellem 18 og 60 år inden for normalområdet, alle med en Autisme diagnose. Støtten planlægges ud fra en handleplan og er individuelt tilpasset den enkelte borger fra dennes ressourcer og udviklingspotentiale. Vi har borger der er, hjemmeboende og bor i egen lejlighed over hele kommunen. Vores kerneopgave er at, støtte borgere med autisme i at kunne leve et så selvstændigt et liv som muligt. Vi skal medvirke til at skabe optimale rammer for trivsel, tryghed, udvikling samt forståelse for de udfordringer deres Autisme giver dem. Støtten foregår både individuelt og i grupper.
 
Bomholthus er udgangspunktet for medarbejderne. Her foregår også arrangementer og rådgivning og gruppe tilbud. Den pædagogiske ramme bygger på autismepædagogik, TEACCH, KRAP m.m.
Vi udfører også mentoropgaver for jobcentret. Disse opgaver har fokus på at støtte borgerne, med beskæftigelse, så de kan komme på arbejdsmarked eller i uddannelse.
 
Vi søger en medarbejder, som brænder for sit fag, er professionel og har ambitioner både fagligt og personligt. Som brænder for at gøre en forskel for borger med Autisme, og har forståelsen for disse borgers specifikke problematikker og udfordringer. Du skal have fokus på vigtigheden i samarbejdet med dine kollegaer og på, at fastholde en god kultur og et godt psykisk arbejdsmiljø. Du bliver en del af et team hvor der i dag er ni medarbejder alle med uddannelse inden for Autisme. Under Bomholthus hører også Aktivitetshuset i Kjellerup og Autisme tilbuddet Hc. Branners vej. Udover de samarbejdspartnere der er nævnt, deler vi hus med Neuro faglige team, som er er syv medarbejdere.
 
Vi forventer at du:                                                                                                      
  • har høj faglighed.
  • har praktisk autismeerfaring.
  • kan arbejde i teams og alene.
  • har ”Autisme-pilot” uddannelsen, KRAP, Teacch eller lignende.
  • kan arbejde professionelt med dokumentation.
  • kan arbejde skiftende arbejdstid, selvtilrettelæggende efter borgernes behov.
  • som person er åben, tydelig og kender egne grænser.
  • kan arbejde tværfagligt.
  • har kendskab til It på brugerniveau.
  • har kørekort og bil til rådighed.
Vi tilbyder:
  • super kompetente kollager med høj faglighed.
  • en spændende arbejdsplads, hvor du som medarbejder, har indflydelse på både rammer og kultur.
  • selvtilrettelæggende arbejdstid.
  • fokus på et godt psykisk arbejdsmiljø.
  • supervision som et udviklingsværktøj.
  • rigtig gode fysiske rammer, med humor og et godt grin i ny og næ.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Allan Barenholdt på tlf. 40 24 89 25 eller socialpædagog Jacob Matthiesen på tlf. 21 16 93 34. 

Ansøgningsfrist torsdag 23. januar 2020. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 28. januar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.

ORS/Small/82648604_logo.jpegBomholt HusSilkeborg2020-01-03T14:00:29.8502020-01-23T00:00:00
330149473Socialpædagog til Autisme team i BomholthusRobot Autismeområdet søger en socialpædagog eller medarbejder med anden social faglig baggrund, til en midlertidig stilling i Silkeborg kommunens Autisme team i Bomholthus. Stillingen er på 37 timer gennemsnitligt på uge og løber frem til 31 8-2020. Med opstart 1. marts 2020 eller snarest. Autisme-teamet er et 85 tilbud, som startede 1. september 2015 med baggrund i Silkeborgs kommunes specialiseringsstrategi. Vi er en del af special støtte og undervisning i Socialafdelingen. Vi tilbyder støtte til ca. 110 borgere mellem 18 og 60 år inden for normalområdet, alle med en Autisme diagnose. Støtten planlægges ud fra en handleplan og er individuelt tilpasset den enkelte borger fra dennes ressourcer og udviklingspotentiale. Vi har borger der er, hjemmeboende og bor i egen lejlighed over hele kommunen. Vores kerneopgave er at, støtte borgere med autisme i at kunne leve et så selvstændigt et liv som muligt. Vi skal medvirke til at skabe optimale rammer for trivsel, tryghed, udvikling samt forståelse for de udfordringer deres Autisme giver dem. Støtten foregår både individuelt og i grupper. Bomholthus er udgangspunktet for medarbejderne. Her foregår også arrangementer og rådgivning og gruppe tilbud. Den pædagogiske ramme bygger på autismepædagogik, TEACCH, KRAP m.m. Vi udfører også mentoropgaver for jobcentret. Disse opgaver har fokus på at støtte borgerne, med beskæftigelse, så de kan komme på arbejdsmarked eller i uddannelse. Vi søger en medarbejder, som brænder for sit fag, er professionel og har ambitioner både fagligt og personligt. Som brænder for at gøre en forskel for borger med Autisme, og har forståelsen for disse borgers specifikke problematikker og udfordringer. Du skal have fokus på vigtigheden i samarbejdet med dine kollegaer og på, at fastholde en god kultur og et godt psykisk arbejdsmiljø. Du bliver en del af et team hvor der i dag er ni medarbejder alle med uddannelse inden for Autisme. Under Bomholthus hører også Aktivitetshuset i Kjellerup og Autisme tilbuddet Hc. Branners vej. Udover de samarbejdspartnere der er nævnt, deler vi hus med Neuro faglige team, som er er syv medarbejdere. Vi forventer at du: har høj faglighed.har praktisk autismeerfaring.kan arbejde i teams og alene.har Autisme-pilot uddannelsen, KRAP, Teacch eller lignende.kan arbejde professionelt med dokumentation.kan arbejde skiftende arbejdstid, selvtilrettelæggende efter borgernes behov.som person er åben, tydelig og kender egne grænser.kan arbejde tværfagligt.har kendskab til It på brugerniveau.har kørekort og bil til rådighed.Vi tilbyder:super kompetente kollager med høj faglighed.en spændende arbejdsplads, hvor du som medarbejder, har indflydelse på både rammer og kultur.selvtilrettelæggende arbejdstid.fokus på et godt psykisk arbejdsmiljø.supervision som et udviklingsværktøj.rigtig gode fysiske rammer, med humor og et godt grin i ny og næ.Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Allan Barenholdt på tlf. 40 24 89 25 eller socialpædagog Jacob Matthiesen på tlf. 21 16 93 34. Ansøgningsfrist torsdag 23. januar 2020. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 28. januar. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.Autismeområdet søger en socialpædagog eller medarbejder med anden social faglig baggrund, til en midlertidig stilling i Silkeborg kommunens Autisme team i Bomholthus. Stillingen er på 37 timer gennemsnitligt på uge og løber frem til 31/8-2020. Med opstart 1. marts 2020 eller snarest.
 
Autisme-teamet er et § 85 tilbud, som startede 1. september 2015 med baggrund i Silkeborgs kommunes specialiseringsstrategi. Vi er en del af special støtte og undervisning i Socialafdelingen. 
 
Vi tilbyder støtte til ca. 110 borgere mellem 18 og 60 år inden for normalområdet, alle med en Autisme diagnose. Støtten planlægges ud fra en handleplan og er individuelt tilpasset den enkelte borger fra dennes ressourcer og udviklingspotentiale. Vi har borger der er, hjemmeboende og bor i egen lejlighed over hele kommunen. Vores kerneopgave er at, støtte borgere med autisme i at kunne leve et så selvstændigt et liv som muligt. Vi skal medvirke til at skabe optimale rammer for trivsel, tryghed, udvikling samt forståelse for de udfordringer deres Autisme giver dem. Støtten foregår både individuelt og i grupper.
 
Bomholthus er udgangspunktet for medarbejderne. Her foregår også arrangementer og rådgivning og gruppe tilbud. Den pædagogiske ramme bygger på autismepædagogik, TEACCH, KRAP m.m.
Vi udfører også mentoropgaver for jobcentret. Disse opgaver har fokus på at støtte borgerne, med beskæftigelse, så de kan komme på arbejdsmarked eller i uddannelse.
 
Vi søger en medarbejder, som brænder for sit fag, er professionel og har ambitioner både fagligt og personligt. Som brænder for at gøre en forskel for borger med Autisme, og har forståelsen for disse borgers specifikke problematikker og udfordringer. Du skal have fokus på vigtigheden i samarbejdet med dine kollegaer og på, at fastholde en god kultur og et godt psykisk arbejdsmiljø. Du bliver en del af et team hvor der i dag er ni medarbejder alle med uddannelse inden for Autisme. Under Bomholthus hører også Aktivitetshuset i Kjellerup og Autisme tilbuddet Hc. Branners vej. Udover de samarbejdspartnere der er nævnt, deler vi hus med Neuro faglige team, som er er syv medarbejdere.
 
Vi forventer at du:                                                                                                      
  • har høj faglighed.
  • har praktisk autismeerfaring.
  • kan arbejde i teams og alene.
  • har ”Autisme-pilot” uddannelsen, KRAP, Teacch eller lignende.
  • kan arbejde professionelt med dokumentation.
  • kan arbejde skiftende arbejdstid, selvtilrettelæggende efter borgernes behov.
  • som person er åben, tydelig og kender egne grænser.
  • kan arbejde tværfagligt.
  • har kendskab til It på brugerniveau.
  • har kørekort og bil til rådighed.
Vi tilbyder:
  • super kompetente kollager med høj faglighed.
  • en spændende arbejdsplads, hvor du som medarbejder, har indflydelse på både rammer og kultur.
  • selvtilrettelæggende arbejdstid.
  • fokus på et godt psykisk arbejdsmiljø.
  • supervision som et udviklingsværktøj.
  • rigtig gode fysiske rammer, med humor og et godt grin i ny og næ.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Allan Barenholdt på tlf. 40 24 89 25 eller socialpædagog Jacob Matthiesen på tlf. 21 16 93 34. 

Ansøgningsfrist torsdag 23. januar 2020. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 28. januar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2020-01-03T00:00:002020-01-23T00:00:00
330148022Pædagogisk personaleRobot Pædagogisk eller sundhedsfaglig medarbejder søges Bofællesskabet Kernehuset søger en medarbejder til en fast stilling fra 1. marts eller snarest muligt. Stillingen er på 25-30 timer ugentligt med skiftende arbejdstider. Der er tale om dag-, aften- og nattevagter og weekendarbejde hver anden weekend og vi forventer, at du er indstillet på at tage ekstra vagter ved sygdom og ferie. På nuværende tidspunkt er stillingen uden nattevagter. Vi forventer, at du er uddannet pædagog, SOSU-assistent, sygeplejerske eller anden faglig relevant uddannelse gerne med erfaring indenfor demensområdet. Den selvejende institution Kernehuset er et bofællesskab, hvor der bor 12 voksne mennesker med nedsat psykisk og eller fysisk funktionsevne. Formålet er at danne rammen om et kristent hjem. Vores opgave er at være med til at højne livskvaliteten for den enkelte og tage vare på de udfordringer som deres handicap medfører. Arbejdsopgaver Din opgave er at skabe et HJEM for beboerne, med respekt for deres individuelle behov. Vi forventer, at der bliver draget omsorg for beboerne, og du vil være med til at løse praktiske opgaver for beboerne. I nattetimerne skal der løses praktiske opgaver ud fra en fast defineret opgaveliste. Denne indeholder blandt andet rengøring i køkken og fællesområder, vask af tøj og forberedelse af mad til næste dag. Du skal selvstændigt udarbejde pædagogiske planer, statusudtalelser og dokumentation af pædagogiske mål. Du skal tage ansvar som kontaktpædagog for de beboere, du er tilknyttet og skabe udvikling. Kvalifikationer Vi forventer, at: Du er loyal over for Kernehusets kristne livs- og menneskesyn. Du har erfaring fra lignende arbejdsområde. Du har et ønske om at arbejde med voksne mennesker med nedsat psykisk og eller fysisk funktionsevne og skabe en indholdsrig hverdag for dem. Du har en positiv og anerkendende tilgang til beboerne med fokus på beboernes ressourcer og samvær. Du har respekt for beboerenes medindflydelse og selvbestemmelsesret. Du kan skabe relationer til beboerne samt håndtere konflikter i pressede situationer og har erfaring med at håndtere udadreagerende adfærd. Du kan skabe udvikling i det pædagogiske arbejde for den enkelte beboer. Du kan arbejde efter en daglig struktur, hvor vi alle arbejder i samme retning. Du er en god rollemodel, der tager initiativ, kan tage ansvar i dit arbejde på et højt fagligt niveau. Du har det fint med praktiske opgaver der hører til i et hjem, i form af rengøring, madlavning, vask af tøj. Vi forventer at du både kan samarbejde og arbejde alene, samt at du selvstændigt kan strukturere og prioritere i dit arbejde. Du bidrager til et godt arbejdsmiljø. Du har gode skriftlige færdigheder og har IT kendskab. Du er vant til at udarbejde pædagogiske planer og statusudtalelser. Du har erfaring med dokumentation af pædagogiske mål. Du kan tage ansvar som kontaktpædagog for de beboere, du er tilknyttet, og skabe udvikling. Du kender gældende regler for medicinhåndtering og magtanvendelse. Evt. erfaring med tegn til tale. Evt. uddannelse eller indgående kendskab til KRAP. Evt. kursus i forflytning, magtanvendelse og medicinkursus. Vi tilbyder Et arbejdsmiljø med mulighed for individuel personlig og faglig udvikling. Et godt kollegialt fællesskab og en hverdag med humor. En arbejdsdag med både faste rammer og rummelighed. Engagerede kollegaer, pårørende, bestyrelse og ledelse. En ledelse med fokus på beboerne og medarbejdernes trivsel. En arbejdsplads, hvor det kristne livs- og menneskesyn kendertegner hverdagen. Ansøgning Ansøgning og CV sendes til linda@kernehuset-ans.dk Ansøgningsfristen er 27.01.19. Har du yderligere spørgsmål vedr. Kernehuset eller den ledige stilling, er du velkommen til at kontakte Linda L. Arnbjerg på tlf. 86 88 86 28

Pædagogisk eller sundhedsfaglig medarbejder søges

 

Bofællesskabet Kernehuset søger en medarbejder til en fast stilling fra 1. marts eller snarest muligt. Stillingen er på 25-30 timer ugentligt med skiftende arbejdstider.

Der er tale om dag-, aften- og nattevagter og weekendarbejde hver anden weekend og vi forventer, at du er indstillet på at tage ekstra vagter ved sygdom og ferie. På nuværende tidspunkt er stillingen uden nattevagter. Vi forventer, at du er uddannet pædagog, SOSU-assistent, sygeplejerske eller anden faglig relevant uddannelse gerne med erfaring indenfor demensområdet.

Den selvejende institution Kernehuset er et bofællesskab, hvor der bor 12 voksne mennesker med nedsat psykisk og/eller fysisk funktionsevne. Formålet er at danne rammen om et kristent hjem. Vores opgave er at være med til at højne livskvaliteten for den enkelte og tage vare på de udfordringer som deres handicap medfører.

 

Arbejdsopgaver

  • Din opgave er at skabe et HJEM for beboerne, med respekt for deres individuelle behov.
  • Vi forventer, at der bliver draget omsorg for beboerne, og du vil være med til at løse praktiske opgaver for beboerne.
  • I nattetimerne skal der løses praktiske opgaver ud fra en fast defineret opgaveliste. Denne indeholder blandt andet rengøring i køkken og fællesområder, vask af tøj og forberedelse af mad til næste dag.
  • Du skal selvstændigt udarbejde pædagogiske planer, statusudtalelser og dokumentation af pædagogiske mål. Du skal tage ansvar som kontaktpædagog for de beboere, du er tilknyttet og skabe udvikling.

 

Kvalifikationer

Vi forventer, at:

  • Du er loyal over for Kernehusets kristne livs- og menneskesyn.
  • Du har erfaring fra lignende arbejdsområde.
  • Du har et ønske om at arbejde med voksne mennesker med nedsat psykisk og/eller fysisk funktionsevne og skabe en indholdsrig hverdag for dem. Du har en positiv og anerkendende tilgang til beboerne med fokus på beboernes ressourcer og samvær. Du har respekt for beboerenes medindflydelse og selvbestemmelsesret.
  • Du kan skabe relationer til beboerne samt håndtere konflikter i pressede situationer og har erfaring med at håndtere udadreagerende adfærd.
  • Du kan skabe udvikling i det pædagogiske arbejde for den enkelte beboer.
  • Du kan arbejde efter en daglig struktur, hvor vi alle arbejder i samme retning.
  • Du er en god rollemodel, der tager initiativ, kan tage ansvar i dit arbejde på et højt fagligt niveau.
  • Du har det fint med praktiske opgaver der hører til i et hjem, i form af rengøring, madlavning, vask af tøj.
  • Vi forventer at du både kan samarbejde og arbejde alene, samt at du selvstændigt kan strukturere og prioritere i dit arbejde.
  • Du bidrager til et godt arbejdsmiljø.
  • Du har gode skriftlige færdigheder og har IT kendskab.
  • Du er vant til at udarbejde pædagogiske planer og statusudtalelser. Du har erfaring med dokumentation af pædagogiske mål. Du kan tage ansvar som kontaktpædagog for de beboere, du er tilknyttet, og skabe udvikling.
  • Du kender gældende regler for medicinhåndtering og magtanvendelse.
  • Evt. erfaring med tegn til tale.
  • Evt. uddannelse eller indgående kendskab til KRAP.
  • Evt. kursus i forflytning, magtanvendelse og medicinkursus.

 

Vi tilbyder

  • Et arbejdsmiljø med mulighed for individuel personlig og faglig udvikling.
  • Et godt kollegialt fællesskab og en hverdag med humor.
  • En arbejdsdag med både faste rammer og rummelighed.
  • Engagerede kollegaer, pårørende, bestyrelse og ledelse.
  • En ledelse med fokus på beboerne og medarbejdernes trivsel.
  • En arbejdsplads, hvor det kristne livs- og menneskesyn kendertegner hverdagen.

 

Ansøgning

Ansøgning og CV sendes til linda@kernehuset-ans.dk

Ansøgningsfristen er 27.01.19.

Har du yderligere spørgsmål vedr. Kernehuset eller den ledige stilling, er du velkommen til at kontakte Linda L. Arnbjerg på tlf. 86 88 86 28

 

 

 

 

 

 

Den selvejende institution KernehusetAns By2019-12-25T00:00:002020-01-26T00:00:00
330149615Social pædagog eller social og sundassistentRobot Social pædagog el. social og sundhedsassistent Specialtilbuddet Kærsangervej 252 er et 108 botilbud for voksne. Botilbuddet rummer 8 borgere, som er lettere retarderet. Tilbuddet er godkendt til at rumme voksne udviklingshæmmede med og uden dom, derudover har flere dobbelt diagnoser i forhold til psykiatriske diagnoser, misbrug og andre problemstillinger. Den socialpædagogiske indsats handler om at sikre, at beboerne oplever at bo i trygge og faste rammer, hvor hverdagen er præget af rutiner og genkendelighed. Det er ligeledes en del af den pædagogiske indsats at træne og vejlede beboerne til størst mulig selvstændighed, med henblik på mindre indgribende tilbud på sigt. Yderlige information kan hentes på vores hjemmeside www.kaersangervej252.viborg.dk Kærsangervej søger ny kollega pr. 01-03 2020 eller snarest muligt, gerne med erfaring indenfor handicap, psykiatri el. misbrug. Stillingen er på 34 timer. Der er skiftende dag- og aftenvagter, derudover skal man påregne at arbejde hver anden weekend. Kærsangervej 252 har stort fokus på sikkerhed, for personale og borgere. Vi arbejder ud fra tilgangen low arousal i forhold til konflikthåndtering, hvorefter vi tilpasser krav og handlinger. Derudover arbejdes ud fra metoden KRAP. Vi forventer af vores kommende kollegaerHar en pædagogisk eller sundhedsfaglig baggrund og kan arbejde på lige fod med alle faggrupper.Er fleksibel, omstillingsparat og kan bevare overblikket i pressede situationer.Kan se mulighederne frem for begrænsningerne.Kan synliggøre den pædagogiske indsats, både mundtligt og skriftligt.Er tydelig i sin kommunikation og kan skabe struktur.Kan indgå i et konstruktivt samarbejde med borger, pårørende og samarbejdspartner.Er indstillet på supervision.Kan rumme borgere med misbrug og udadreagerende adfærd.Har erfaring med handicap el. psykiatriområdet, eller har stor lyst til at arbejde indenfor området.Har kørekortVi kan tilbyde et fagligt miljø, hvor der er mulighed for personlig og faglig udvikling. Personalegruppen er tværfagligt sammensat. Der arbejdes ud fra en fælles systemisk og narrativ referenceramme, hvor der fokuseres på løsninger frem for begrænsninger, her er anerkendelse og respekt i højsædet. Kærsangervej arbejder overordnet ud fra KRAP og en Recovery orienteret tilgang. Faglighed, fleksibilitet og arbejdsglæde, er det, vi i fællesskab arbejder hen imod. Her kan vi skabe en platform, hvor medarbejder og borger trives bedst muligt. Der er mulighed for både faglig sparring og faglig udvikling. KRAP er en af hjørnestenene på Kærsangervej, her forventes det, at man deltager i KRAP undervisning. Løn i forhold til gældende overenskomst. Forud for evt. ansættelse, skal der foreligge en straffeattest Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag i uge 5 2020.
Social pædagog el. social og sundhedsassistent
Specialtilbuddet Kærsangervej 252 er et § 108 botilbud for voksne. Botilbuddet rummer 8 borgere, som er lettere retarderet. Tilbuddet er godkendt til at rumme voksne udviklingshæmmede med og uden dom, derudover har flere dobbelt diagnoser i forhold til psykiatriske diagnoser, misbrug og andre problemstillinger.
Den socialpædagogiske indsats handler om at sikre, at beboerne oplever at bo i trygge og faste rammer, hvor hverdagen er præget af rutiner og genkendelighed. Det er ligeledes en del af den pædagogiske indsats at træne og vejlede beboerne til størst mulig selvstændighed, med henblik på mindre indgribende tilbud på sigt.
Yderlige information kan hentes på vores hjemmeside www.kaersangervej252.viborg.dk/
 
Kærsangervej søger ny kollega pr. 01-03 2020 eller snarest muligt, gerne med erfaring indenfor handicap, psykiatri el. misbrug.  
 
Stillingen er på 34 timer. Der er skiftende dag- og aftenvagter, derudover skal man påregne at arbejde hver anden weekend.
 
Kærsangervej 252 har stort fokus på sikkerhed, for personale og borgere. Vi arbejder ud fra tilgangen low arousal i forhold til konflikthåndtering, hvorefter vi tilpasser krav og handlinger. Derudover arbejdes ud fra metoden KRAP.
 
Vi forventer af vores kommende kollegaer
  • Har en pædagogisk eller sundhedsfaglig baggrund og kan arbejde på lige fod med alle faggrupper.
  • Er fleksibel, omstillingsparat og kan bevare overblikket i pressede situationer.
  • Kan se mulighederne frem for begrænsningerne.
  • Kan synliggøre den pædagogiske indsats, både mundtligt og skriftligt.
  • Er tydelig i sin kommunikation og kan skabe struktur.
  • Kan indgå i et konstruktivt samarbejde med borger, pårørende og samarbejdspartner.
  • Er indstillet på supervision.
  • Kan rumme borgere med misbrug og udadreagerende adfærd.
  • Har erfaring med handicap el. psykiatriområdet, eller har stor lyst til at arbejde indenfor området.
  • Har kørekort
Vi kan tilbyde et fagligt miljø, hvor der er mulighed for personlig og faglig udvikling.
 
Personalegruppen er tværfagligt sammensat. Der arbejdes ud fra en fælles systemisk og narrativ referenceramme, hvor der fokuseres på løsninger frem for begrænsninger, her er anerkendelse og respekt i højsædet. Kærsangervej arbejder overordnet ud fra KRAP og en Recovery orienteret tilgang.
 
Faglighed, fleksibilitet og arbejdsglæde, er det, vi i fællesskab arbejder hen imod. Her kan vi skabe en platform, hvor medarbejder og borger trives bedst muligt. Der er mulighed for både faglig sparring og faglig udvikling.
 
KRAP er en af hjørnestenene på Kærsangervej, her forventes det, at man deltager i KRAP undervisning.
 
Løn i forhold til gældende overenskomst.
 
Forud for evt. ansættelse, skal der foreligge en straffeattest
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag i uge 5 2020.















 

Social, Sundhed & OmsorgViborg2020-01-03T00:00:002020-01-24T00:00:00
330151696Socialpsykiatrisk medarbejder søges til botilbud i Favrskov KommuneRobot Erfaren socialpsykiatrisk medarbejder søges til Boligerne på Jagtvej.Da en af vores mangeårige medarbejdere går på efterløn, søger vi en ny kollega. Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. marts 2020 eller snarest derefter.Boligerne på Jagtvej er et velfungerende socialpsykiatrisk botilbud i Favrskov Kommune med 18 beboere i aldersgruppen fra 24 år og opefter. Målgruppen er voksne med sociale og psykiatriske problemstillinger, herunder autisme. Endvidere har nogle af borgerne en afhængighedsproblematik.Botilbuddet ligger i udkanten af Hammel og består af 18 boliger samt et fælleshus. Der er personaledækning fra kl. 8.00 til kl. 20.00 mandag til torsdag og fredag fra kl. 8.00 til kl. 15.00 lørdag, søndag og helligdage fra kl. 9.00 til 16.00. Du kan forvente at arbejde en aften pr. uge samt en weekend hver 5.-6. uge. Weekend- og aftenarbejde er alene.Boligerne på Jagtvej arbejder, som de øvrige tilbud i Handicap og psykiatri i Favrskov Kommune, ud fra visionen: Mest Mulig i eget Liv. Dette betyder, at borgerne skal have mest mulig selvbestemmelse og ansvar for eget liv og vi tilrettelægger vores indsats ud fra borgernes individuelle behov.Indsatsen tager afsæt i myndigheds §141-handleplan. Ud over opgaverne hos den enkelte borger vægter vi socialt samvær og godt naboskab højt.Respekt for andre samt ordentlighed er to vigtige værdier på Jagtvej. Det gælder såvel i mødet med borger eller pårørende, samarbejdet på tværs og internt i teamet. Vi taler ikke om hinanden, men med hinanden. Dette forventer vi, at du kobler dig på som vores nye kollega.Dine faglige kvalifikationerRelevant uddannelsesmæssig baggrund: pædagog, ergoterapeut eller lignende. (Ansøgere uden relevant uddannelse kan ikke komme i betragtning til stillingen.)Har erfaring og interesse i at samarbejde med mennesker med alvorlige psykiske og sociale problemstillinger.Viden erfaring med autisme vil være en ekstra fordel, men ikke et krav.Viden om og lyst til at arbejde med psykosocial rehabilitering.Kan arbejde målrettet med borgeren i centrum samt dokumentere din indsats.Bidrage med nytænkning og videreudvikling af vores botilbud.Erfaring og interesse i at indgå i et samarbejde med andre faggrupper.Har kørekort (B).Dine personlige kvalifikationerEr imødekommende og har en positiv indstilling til dit arbejde.Besidder stærke samarbejdskompetencer.Trives med også at arbejde alene og selvstændigt.Er i indre balance og formår at bevare ro og overblik også i perioder med travlhed og uforudsete udfordringer.Godt humør, humor og lethed i arbejdet.Om arbejdspladsenBoligerne på Jagtvej er en arbejdsplads kendetegnet ved en høj grad af faglighed, et godt arbejdsmiljø og et stort engagement. Den nuværende personalegruppe består af: 1 pædagog, 1 sygeplejerske, 1 ergoterapeut, 4 social- og sundhedsassistenter, 1 musikterapeut, 1 omsorgsmedhjælper (rengøring) samt 1 afdelingsleder. Vi er endvidere uddannelsessted for social- og sundhedsassistentelever.Ud over et velfungerende samarbejde med nogle dejlige beboere og pårørende og et stærkt kollegialt fællesskab tilbyder vi:kompetente kolleger samarbejdspartnere, som kan lide at lære fra siggode muligheder for faglig udviklingsupervision med ekstern supervisoren arbejdsplads, hvor man har øje for hinanden, og humor er i højsæde trods en til tider travl og kompleks hverdag.Yderligere oplysningerLøn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation på baggrund af dokumenterede kvalifikationer.Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at ringe alle hverdage mellem klokken 8.00 -15.00.Boligerne på Jagtvej: tlf. 86 96 01 82.Afdelingsleder Jane Rasmussen på tlf. 30 94 85 72.Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen.Ansøgningsfrist: onsdag den 22. januar 2020.Ansættelsesproceduren består af to samtaler. 1. samtale vil foregå mandag den 27. januar mellem kl. 9.00 og 15.00 og 2. samtale onsdag den 29. januar mellem kl. 9.00 og 12.00. Ved første samtale vil der være beboerrepræsentanter, to medarbejdere samt afdelingsleder til stede. Går du videre til anden samtale, vil ansættelsesudvalget bestå af to medarbejdere og en TR samt afdelingsleder.Søg jobbetVi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket. Du kan se alle ledige stillinger på favrskov.dk jobFavrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektroniskErfaren socialpsykiatrisk medarbejder søges til Boligerne på Jagtvej.

Da en af vores mangeårige medarbejdere går på efterløn, søger vi en ny kollega. Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. marts 2020 eller snarest derefter.

Boligerne på Jagtvej er et velfungerende socialpsykiatrisk botilbud i Favrskov Kommune med 18 beboere i aldersgruppen fra 24 år og opefter. Målgruppen er voksne med sociale og psykiatriske problemstillinger, herunder autisme. Endvidere har nogle af borgerne en afhængighedsproblematik.

Botilbuddet ligger i udkanten af Hammel og består af 18 boliger samt et fælleshus. Der er personaledækning fra kl. 8.00 til kl. 20.00 mandag til torsdag og fredag fra kl. 8.00 til kl. 15.00 lørdag, søndag og helligdage fra kl. 9.00 til 16.00. Du kan forvente at arbejde en aften pr. uge samt en weekend hver 5.-6. uge. Weekend- og aftenarbejde er alene.

Boligerne på Jagtvej arbejder, som de øvrige tilbud i Handicap og psykiatri i Favrskov Kommune, ud fra visionen: Mest Mulig i eget Liv. Dette betyder, at borgerne skal have mest mulig selvbestemmelse og ansvar for eget liv – og vi tilrettelægger vores indsats ud fra borgernes individuelle behov.

Indsatsen tager afsæt i myndigheds §141-handleplan. Ud over opgaverne hos den enkelte borger vægter vi socialt samvær og godt naboskab højt.
Respekt for andre samt ordentlighed er to vigtige værdier på Jagtvej. Det gælder såvel i mødet med borger eller pårørende, samarbejdet på tværs og internt i teamet. Vi taler ikke om hinanden, men med hinanden. Dette forventer vi, at du kobler dig på som vores nye kollega.

Dine faglige kvalifikationer
  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund: pædagog, ergoterapeut eller lignende. (Ansøgere uden relevant uddannelse kan ikke komme i betragtning til stillingen.)
  • Har erfaring og interesse i at samarbejde med mennesker med alvorlige psykiske og sociale problemstillinger.
  • Viden/erfaring med autisme vil være en ekstra fordel, men ikke et krav.
  • Viden om og lyst til at arbejde med psykosocial rehabilitering.
  • Kan arbejde målrettet med borgeren i centrum samt dokumentere din indsats.
  • Bidrage med nytænkning og videreudvikling af vores botilbud.
  • Erfaring og interesse i at indgå i et samarbejde med andre faggrupper.
  • Har kørekort (B).

Dine personlige kvalifikationer
  • Er imødekommende og har en positiv indstilling til dit arbejde.
  • Besidder stærke samarbejdskompetencer.
  • Trives med også at arbejde alene og selvstændigt.
  • Er i indre balance og formår at bevare ro og overblik – også i perioder med travlhed og uforudsete udfordringer.
  • Godt humør, humor og lethed i arbejdet.

Om arbejdspladsen
Boligerne på Jagtvej er en arbejdsplads kendetegnet ved en høj grad af faglighed, et godt arbejdsmiljø og et stort engagement. Den nuværende personalegruppe består af: 1 pædagog, 1 sygeplejerske, 1 ergoterapeut, 4 social- og sundhedsassistenter, 1 musikterapeut, 1 omsorgsmedhjælper (rengøring) samt 1 afdelingsleder. Vi er endvidere uddannelsessted for social- og sundhedsassistentelever.

Ud over et velfungerende samarbejde med nogle dejlige beboere og pårørende og et stærkt kollegialt fællesskab tilbyder vi:
  • kompetente kolleger/samarbejdspartnere, som kan lide at lære fra sig
  • gode muligheder for faglig udvikling
  • supervision med ekstern supervisor
  • en arbejdsplads, hvor man har øje for hinanden, og humor er i højsæde trods en til tider travl og kompleks hverdag.

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation på baggrund af dokumenterede kvalifikationer.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at ringe alle hverdage mellem klokken 8.00 -15.00.
Boligerne på Jagtvej: tlf. 86 96 01 82.
Afdelingsleder Jane Rasmussen på tlf. 30 94 85 72.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen.

Ansøgningsfrist: onsdag den 22. januar 2020.

Ansættelsesproceduren består af to samtaler. 1. samtale vil foregå mandag den 27. januar mellem kl. 9.00 og 15.00 og 2. samtale onsdag den 29. januar mellem kl. 9.00 og 12.00. Ved første samtale vil der være beboerrepræsentanter, to medarbejdere samt afdelingsleder til stede. Går du videre til anden samtale, vil ansættelsesudvalget bestå af to medarbejdere og en TR samt afdelingsleder.

Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket. Du kan se alle ledige stillinger på favrskov.dk/job

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

Favrskov KommuneHammel2020-01-08T00:00:002020-01-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialpædagog til Autisme team i Bomholthus

Bomholt Hus

Silkeborg
Autismeområdet søger en socialpædagog eller medarbejder med anden social faglig baggrund, til en midlertidig stilling i Silkeborg kommunens Autisme team i Bomholthus. Stillingen er på 37 timer gennemsnitligt på uge og løber frem til 31 8-2020. Med o...
Indrykket:3. januar 2020

Socialpædagog til Autisme team i Bomholthus

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Autismeområdet søger en socialpædagog eller medarbejder med anden social faglig baggrund, til en midlertidig stilling i Silkeborg kommunens Autisme team i Bomholthus. Stillingen er på 37 timer gennemsnitligt på uge og løber frem til 31 8-2020. Med o...
Indrykket:3. januar 2020

Pædagogisk personale

Den selvejende institution Kernehuset

Ans By
Pædagogisk eller sundhedsfaglig medarbejder søges Bofællesskabet Kernehuset søger en medarbejder til en fast stilling fra 1. marts eller snarest muligt. Stillingen er på 25-30 timer ugentligt med skiftende arbejdstider. Der er tale om dag-, aften- o...
Indrykket:25. december 2019

Social pædagog eller social og sundassistent

Social, Sundhed & Omsorg

Viborg
Social pædagog el. social og sundhedsassistent Specialtilbuddet Kærsangervej 252 er et 108 botilbud for voksne. Botilbuddet rummer 8 borgere, som er lettere retarderet. Tilbuddet er godkendt til at rumme voksne udviklingshæmmede med og uden dom, der...
Indrykket:3. januar 2020

Socialpsykiatrisk medarbejder søges til botilbud i Favrskov Kommune

Favrskov Kommune

Hammel
Erfaren socialpsykiatrisk medarbejder søges til Boligerne på Jagtvej.Da en af vores mangeårige medarbejdere går på efterløn, søger vi en ny kollega. Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. marts 2020 eller snarest d...
Indrykket:8. januar 2020