Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialpsykiatrisk medarbejder søges til botilbud i Favrskov Kommune

Erfaren socialpsykiatrisk medarbejder søges til Boligerne på Jagtvej.

Da en af vores mangeårige medarbejdere går på efterløn, søger vi en ny kollega. Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. marts 2020 eller snarest derefter.

Boligerne på Jagtvej er et velfungerende socialpsykiatrisk botilbud i Favrskov Kommune med 18 beboere i aldersgruppen fra 24 år og opefter. Målgruppen er voksne med sociale og psykiatriske problemstillinger, herunder autisme. Endvidere har nogle af borgerne en afhængighedsproblematik.

Botilbuddet ligger i udkanten af Hammel og består af 18 boliger samt et fælleshus. Der er personaledækning fra kl. 8.00 til kl. 20.00 mandag til torsdag og fredag fra kl. 8.00 til kl. 15.00 lørdag, søndag og helligdage fra kl. 9.00 til 16.00. Du kan forvente at arbejde en aften pr. uge samt en weekend hver 5.-6. uge. Weekend- og aftenarbejde er alene.

Boligerne på Jagtvej arbejder, som de øvrige tilbud i Handicap og psykiatri i Favrskov Kommune, ud fra visionen: Mest Mulig i eget Liv. Dette betyder, at borgerne skal have mest mulig selvbestemmelse og ansvar for eget liv – og vi tilrettelægger vores indsats ud fra borgernes individuelle behov.

Indsatsen tager afsæt i myndigheds §141-handleplan. Ud over opgaverne hos den enkelte borger vægter vi socialt samvær og godt naboskab højt.
Respekt for andre samt ordentlighed er to vigtige værdier på Jagtvej. Det gælder såvel i mødet med borger eller pårørende, samarbejdet på tværs og internt i teamet. Vi taler ikke om hinanden, men med hinanden. Dette forventer vi, at du kobler dig på som vores nye kollega.

Dine faglige kvalifikationer

  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund: pædagog, ergoterapeut eller lignende. (Ansøgere uden relevant uddannelse kan ikke komme i betragtning til stillingen.)
  • Har erfaring og interesse i at samarbejde med mennesker med alvorlige psykiske og sociale problemstillinger.
  • Viden/erfaring med autisme vil være en ekstra fordel, men ikke et krav.
  • Viden om og lyst til at arbejde med psykosocial rehabilitering.
  • Kan arbejde målrettet med borgeren i centrum samt dokumentere din indsats.
  • Bidrage med nytænkning og videreudvikling af vores botilbud.
  • Erfaring og interesse i at indgå i et samarbejde med andre faggrupper.
  • Har kørekort (B).

Dine personlige kvalifikationer
  • Er imødekommende og har en positiv indstilling til dit arbejde.
  • Besidder stærke samarbejdskompetencer.
  • Trives med også at arbejde alene og selvstændigt.
  • Er i indre balance og formår at bevare ro og overblik – også i perioder med travlhed og uforudsete udfordringer.
  • Godt humør, humor og lethed i arbejdet.

Om arbejdspladsen
Boligerne på Jagtvej er en arbejdsplads kendetegnet ved en høj grad af faglighed, et godt arbejdsmiljø og et stort engagement. Den nuværende personalegruppe består af: 1 pædagog, 1 sygeplejerske, 1 ergoterapeut, 4 social- og sundhedsassistenter, 1 musikterapeut, 1 omsorgsmedhjælper (rengøring) samt 1 afdelingsleder. Vi er endvidere uddannelsessted for social- og sundhedsassistentelever.

Ud over et velfungerende samarbejde med nogle dejlige beboere og pårørende og et stærkt kollegialt fællesskab tilbyder vi:
  • kompetente kolleger/samarbejdspartnere, som kan lide at lære fra sig
  • gode muligheder for faglig udvikling
  • supervision med ekstern supervisor
  • en arbejdsplads, hvor man har øje for hinanden, og humor er i højsæde trods en til tider travl og kompleks hverdag.

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation på baggrund af dokumenterede kvalifikationer.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at ringe alle hverdage mellem klokken 8.00 -15.00.
Boligerne på Jagtvej: tlf. 86 96 01 82.
Afdelingsleder Jane Rasmussen på tlf. 30 94 85 72.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen.

Ansøgningsfrist: onsdag den 22. januar 2020.

Ansættelsesproceduren består af to samtaler. 1. samtale vil foregå mandag den 27. januar mellem kl. 9.00 og 15.00 og 2. samtale onsdag den 29. januar mellem kl. 9.00 og 12.00. Ved første samtale vil der være beboerrepræsentanter, to medarbejdere samt afdelingsleder til stede. Går du videre til anden samtale, vil ansættelsesudvalget bestå af to medarbejdere og en TR samt afdelingsleder.

Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket. Du kan se alle ledige stillinger på favrskov.dk/job

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330151696Phoenix-92a2e30e12020-01-08T00:00:00Socialpsykiatrisk medarbejder søges til botilbud i Favrskov KommuneErfaren socialpsykiatrisk medarbejder søges til Boligerne på Jagtvej.

Da en af vores mangeårige medarbejdere går på efterløn, søger vi en ny kollega. Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. marts 2020 eller snarest derefter.

Boligerne på Jagtvej er et velfungerende socialpsykiatrisk botilbud i Favrskov Kommune med 18 beboere i aldersgruppen fra 24 år og opefter. Målgruppen er voksne med sociale og psykiatriske problemstillinger, herunder autisme. Endvidere har nogle af borgerne en afhængighedsproblematik.

Botilbuddet ligger i udkanten af Hammel og består af 18 boliger samt et fælleshus. Der er personaledækning fra kl. 8.00 til kl. 20.00 mandag til torsdag og fredag fra kl. 8.00 til kl. 15.00 lørdag, søndag og helligdage fra kl. 9.00 til 16.00. Du kan forvente at arbejde en aften pr. uge samt en weekend hver 5.-6. uge. Weekend- og aftenarbejde er alene.

Boligerne på Jagtvej arbejder, som de øvrige tilbud i Handicap og psykiatri i Favrskov Kommune, ud fra visionen: Mest Mulig i eget Liv. Dette betyder, at borgerne skal have mest mulig selvbestemmelse og ansvar for eget liv – og vi tilrettelægger vores indsats ud fra borgernes individuelle behov.

Indsatsen tager afsæt i myndigheds §141-handleplan. Ud over opgaverne hos den enkelte borger vægter vi socialt samvær og godt naboskab højt.
Respekt for andre samt ordentlighed er to vigtige værdier på Jagtvej. Det gælder såvel i mødet med borger eller pårørende, samarbejdet på tværs og internt i teamet. Vi taler ikke om hinanden, men med hinanden. Dette forventer vi, at du kobler dig på som vores nye kollega.

Dine faglige kvalifikationer
  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund: pædagog, ergoterapeut eller lignende. (Ansøgere uden relevant uddannelse kan ikke komme i betragtning til stillingen.)
  • Har erfaring og interesse i at samarbejde med mennesker med alvorlige psykiske og sociale problemstillinger.
  • Viden/erfaring med autisme vil være en ekstra fordel, men ikke et krav.
  • Viden om og lyst til at arbejde med psykosocial rehabilitering.
  • Kan arbejde målrettet med borgeren i centrum samt dokumentere din indsats.
  • Bidrage med nytænkning og videreudvikling af vores botilbud.
  • Erfaring og interesse i at indgå i et samarbejde med andre faggrupper.
  • Har kørekort (B).

Dine personlige kvalifikationer
  • Er imødekommende og har en positiv indstilling til dit arbejde.
  • Besidder stærke samarbejdskompetencer.
  • Trives med også at arbejde alene og selvstændigt.
  • Er i indre balance og formår at bevare ro og overblik – også i perioder med travlhed og uforudsete udfordringer.
  • Godt humør, humor og lethed i arbejdet.

Om arbejdspladsen
Boligerne på Jagtvej er en arbejdsplads kendetegnet ved en høj grad af faglighed, et godt arbejdsmiljø og et stort engagement. Den nuværende personalegruppe består af: 1 pædagog, 1 sygeplejerske, 1 ergoterapeut, 4 social- og sundhedsassistenter, 1 musikterapeut, 1 omsorgsmedhjælper (rengøring) samt 1 afdelingsleder. Vi er endvidere uddannelsessted for social- og sundhedsassistentelever.

Ud over et velfungerende samarbejde med nogle dejlige beboere og pårørende og et stærkt kollegialt fællesskab tilbyder vi:
  • kompetente kolleger/samarbejdspartnere, som kan lide at lære fra sig
  • gode muligheder for faglig udvikling
  • supervision med ekstern supervisor
  • en arbejdsplads, hvor man har øje for hinanden, og humor er i højsæde trods en til tider travl og kompleks hverdag.

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation på baggrund af dokumenterede kvalifikationer.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at ringe alle hverdage mellem klokken 8.00 -15.00.
Boligerne på Jagtvej: tlf. 86 96 01 82.
Afdelingsleder Jane Rasmussen på tlf. 30 94 85 72.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen.

Ansøgningsfrist: onsdag den 22. januar 2020.

Ansættelsesproceduren består af to samtaler. 1. samtale vil foregå mandag den 27. januar mellem kl. 9.00 og 15.00 og 2. samtale onsdag den 29. januar mellem kl. 9.00 og 12.00. Ved første samtale vil der være beboerrepræsentanter, to medarbejdere samt afdelingsleder til stede. Går du videre til anden samtale, vil ansættelsesudvalget bestå af to medarbejdere og en TR samt afdelingsleder.

Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket. Du kan se alle ledige stillinger på favrskov.dk/job

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

2020-01-23T00:51:59.670 Erfaren socialpsykiatrisk medarbejder søges til Boligerne på Jagtvej.Da en af vores mangeårige medarbejdere går på efterløn, søger vi en ny kollega. Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. marts 2020 eller snarest derefter.Boligerne på Jagtvej er et velfungerende socialpsykiatrisk botilbud i Favrskov Kommune med 18 beboere i aldersgruppen fra 24 år og opefter. Målgruppen er voksne med sociale og psykiatriske problemstillinger, herunder autisme. Endvidere har nogle af borgerne en afhængighedsproblematik.Botilbuddet ligger i udkanten af Hammel og består af 18 boliger samt et fælleshus. Der er personaledækning fra kl. 8.00 til kl. 20.00 mandag til torsdag og fredag fra kl. 8.00 til kl. 15.00 lørdag, søndag og helligdage fra kl. 9.00 til 16.00. Du kan forvente at arbejde en aften pr. uge samt en weekend hver 5.-6. uge. Weekend- og aftenarbejde er alene.Boligerne på Jagtvej arbejder, som de øvrige tilbud i Handicap og psykiatri i Favrskov Kommune, ud fra visionen: Mest Mulig i eget Liv. Dette betyder, at borgerne skal have mest mulig selvbestemmelse og ansvar for eget liv og vi tilrettelægger vores indsats ud fra borgernes individuelle behov.Indsatsen tager afsæt i myndigheds §141-handleplan. Ud over opgaverne hos den enkelte borger vægter vi socialt samvær og godt naboskab højt.Respekt for andre samt ordentlighed er to vigtige værdier på Jagtvej. Det gælder såvel i mødet med borger eller pårørende, samarbejdet på tværs og internt i teamet. Vi taler ikke om hinanden, men med hinanden. Dette forventer vi, at du kobler dig på som vores nye kollega.Dine faglige kvalifikationerRelevant uddannelsesmæssig baggrund: pædagog, ergoterapeut eller lignende. (Ansøgere uden relevant uddannelse kan ikke komme i betragtning til stillingen.)Har erfaring og interesse i at samarbejde med mennesker med alvorlige psykiske og sociale problemstillinger.Viden erfaring med autisme vil være en ekstra fordel, men ikke et krav.Viden om og lyst til at arbejde med psykosocial rehabilitering.Kan arbejde målrettet med borgeren i centrum samt dokumentere din indsats.Bidrage med nytænkning og videreudvikling af vores botilbud.Erfaring og interesse i at indgå i et samarbejde med andre faggrupper.Har kørekort (B).Dine personlige kvalifikationerEr imødekommende og har en positiv indstilling til dit arbejde.Besidder stærke samarbejdskompetencer.Trives med også at arbejde alene og selvstændigt.Er i indre balance og formår at bevare ro og overblik også i perioder med travlhed og uforudsete udfordringer.Godt humør, humor og lethed i arbejdet.Om arbejdspladsenBoligerne på Jagtvej er en arbejdsplads kendetegnet ved en høj grad af faglighed, et godt arbejdsmiljø og et stort engagement. Den nuværende personalegruppe består af: 1 pædagog, 1 sygeplejerske, 1 ergoterapeut, 4 social- og sundhedsassistenter, 1 musikterapeut, 1 omsorgsmedhjælper (rengøring) samt 1 afdelingsleder. Vi er endvidere uddannelsessted for social- og sundhedsassistentelever.Ud over et velfungerende samarbejde med nogle dejlige beboere og pårørende og et stærkt kollegialt fællesskab tilbyder vi:kompetente kolleger samarbejdspartnere, som kan lide at lære fra siggode muligheder for faglig udviklingsupervision med ekstern supervisoren arbejdsplads, hvor man har øje for hinanden, og humor er i højsæde trods en til tider travl og kompleks hverdag.Yderligere oplysningerLøn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation på baggrund af dokumenterede kvalifikationer.Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at ringe alle hverdage mellem klokken 8.00 -15.00.Boligerne på Jagtvej: tlf. 86 96 01 82.Afdelingsleder Jane Rasmussen på tlf. 30 94 85 72.Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen.Ansøgningsfrist: onsdag den 22. januar 2020.Ansættelsesproceduren består af to samtaler. 1. samtale vil foregå mandag den 27. januar mellem kl. 9.00 og 15.00 og 2. samtale onsdag den 29. januar mellem kl. 9.00 og 12.00. Ved første samtale vil der være beboerrepræsentanter, to medarbejdere samt afdelingsleder til stede. Går du videre til anden samtale, vil ansættelsesudvalget bestå af to medarbejdere og en TR samt afdelingsleder.Søg jobbetVi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket. Du kan se alle ledige stillinger på favrskov.dk jobFavrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk11Jobnet92a2e30e100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-01-22T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1435&ERId=409110EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborg3687674Favrskov Kommune11Jagtvej 138450Hammel86960182DKDanmark0
jmr@favrskov.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent10000879054JobNet5093577509357710006-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=92a2e30ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=92a2e30ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=92a2e30e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=92a2e30e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/17.jpgSocialpsykiatrisk medarbejder søges til botilbud i Favrskov Kommune12007991Dansk3Læse/ tale333005Socialpædagog9Undervisning og pædagogik363883893Jane Rasmussenjmr@favrskov.dkDKDanmarkDKDanmark330173154Stærkt fagligt funderede socialpædagoger til Specialområde Hjerneskade, SvalevejBasic Vil du være med til at gå forrest og sikre, at vi er stærke på det social- og neuropædagogiske område? Kom med på holdet i Specialområde Hjerneskade, hvor vi opnormerer vores stab af faste medarbejdere. Vi tager afsæt i den nyeste viden på området og er i proces med at kvalificere vores tilbud og vores arbejdsplads. Vi har rammerne, potentialet og personalet til at forsætte en super spændende udvikling vi mangler blot dig! Svalevej består af 5 afdelinger med 34 pladser i alt, fordelt på 2 huse. Målgruppen er kendetegnet ved høj grad af kompleksitet, som f.eks. risikobetonet og udadreagerende adfærd, psykiatriske diagnoser m.m. Borgene har på forskellig vis alle behov for pleje omsorg samt hjælp til praktiske gøremål. I alle afdelinger ydes der bostøtte efter Servicelovens 85 og samvær- og aktivitetstilbud efter Servicelovens 104. Der er ledige stillinger i flere afdelinger. Svalevej tilbyder: Et levende og spændende arbejdsmiljø med mulighed for faglig og personlig udvikling. En organisation, der lægger vægt på rummelighed, respekt, samarbejde og udvikling. Engagerede og ansvarlige kollegaer, konsulenter og ledelse med en bred erfaring inden for området. Intern Fagpilot-uddannelse i Neuropædagogik: Intro, Modul I, Modul II og Modul III (diplomniveau). Arbejdstid i dag- og aftenvagter samt hver 2. eller hver 3. weekend. Årets ferier og helligdage er rammesat således, at man har 1. prioritet for sine ønsker på rul. Stillingerne er på 30-35 timer pr. uge. Dine arbejdsopgaver vil være at: Tage afsæt i vores interne Fagpilotuddannelse og arbejde i den neuropædagogiske proces med at afdække behov, definere mål og delmål, samt dokumentere den individuelt tilpassede indsats. Tage del i det tværfaglige arbejde omkring borgeren i hverdagen, hvor der ydes individuelt tilpasset bostøtte, samt integreret samværs- og aktivitetstilbud. Tage del i Svalevejs monofaglige fora, hvor der arbejdes med at styrke og udvikle den socialpædagogiske indsats, samt den neuropædagogiske tilgang. Vi forventer at du: Er uddannet socialpædagog. Har en stærk grundfaglighed og har lyst til at lære nyt og udvikle dig fagligt såvel som personligt. Stærke kommunikative evner og lyst til formidling, læring og samarbejde. Har gode IT-kompetencer. Er systematisk og målrettet i opgavevaretagelsen. Kan bevare overblik og fokus i en travl hverdag. Seneste ansøgningsfrist: søndag den 1. marts 2020.Vedlæg venligst uddannelsesbevis og anden relevant dokumentation.Ansættelse pr. 1. april 2020 eller efter aftale.Du kan læse mere om Specialområde Hjerneskade på www.soh.rm.dk. Du er ligeledes velkommen til at kontakte afdelingsleder Søren Holt Jensen på tlf. 92 43 70 42 eller afdelingsleder Marian Engdal på tlf. 30 71 44 75.Stillingen skal søges online via regionens hjemmeside: www.rm.dk job. Gå ind under stillingsopslaget og følg link til ansøgningsformular.Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.Vil du være med til at gå forrest og sikre, at vi er stærke på det social- og neuropædagogiske område?
 
Kom med på holdet i Specialområde Hjerneskade, hvor vi opnormerer vores stab af faste medarbejdere. Vi tager afsæt i den nyeste viden på området og er i proces med at kvalificere vores tilbud og vores arbejdsplads.
 
Vi har rammerne, potentialet og personalet til at forsætte en super spændende udvikling – vi mangler blot dig!
 
Svalevej består af 5 afdelinger med 34 pladser i alt, fordelt på 2 huse. Målgruppen er kendetegnet ved høj grad af kompleksitet, som f.eks. risikobetonet og udadreagerende adfærd, psykiatriske diagnoser m.m. Borgene har på forskellig vis alle behov for pleje/omsorg samt hjælp til praktiske gøremål.
 
I alle afdelinger ydes der bostøtte efter Servicelovens § 85 og samvær- og aktivitetstilbud efter Servicelovens § 104. Der er ledige stillinger i flere afdelinger.
 
Svalevej tilbyder:
  • Et levende og spændende arbejdsmiljø med mulighed for faglig og personlig udvikling.
  • En organisation, der lægger vægt på rummelighed, respekt, samarbejde og udvikling.
  • Engagerede og ansvarlige kollegaer, konsulenter og ledelse med en bred erfaring inden for området.
  • Intern Fagpilot-uddannelse i Neuropædagogik: Intro, Modul I, Modul II og Modul III (diplomniveau).
  • Arbejdstid i dag- og aftenvagter samt hver 2. eller hver 3. weekend. Årets ferier og helligdage er rammesat således, at man har 1. prioritet for sine ønsker på rul. Stillingerne er på 30-35 timer pr. uge.
Dine arbejdsopgaver vil være at:
  • Tage afsæt i vores interne Fagpilotuddannelse og arbejde i den neuropædagogiske proces med at afdække behov, definere mål og delmål, samt dokumentere den individuelt tilpassede indsats.
  • Tage del i det tværfaglige arbejde omkring borgeren i hverdagen, hvor der ydes individuelt tilpasset bostøtte, samt integreret samværs- og aktivitetstilbud.
  • Tage del i Svalevejs monofaglige fora, hvor der arbejdes med at styrke og udvikle den socialpædagogiske indsats, samt den neuropædagogiske tilgang.
Vi forventer at du:
  • Er uddannet socialpædagog.
  • Har en stærk grundfaglighed og har lyst til at lære nyt og udvikle dig fagligt såvel som personligt.
  • Stærke kommunikative evner og lyst til formidling, læring og samarbejde.
  • Har gode IT-kompetencer.
  • Er systematisk og målrettet i opgavevaretagelsen.
  • Kan bevare overblik og fokus i en travl hverdag.
Seneste ansøgningsfrist: søndag den 1. marts 2020.
Vedlæg venligst uddannelsesbevis og anden relevant dokumentation.
Ansættelse pr. 1. april 2020 eller efter aftale.

Du kan læse mere om Specialområde Hjerneskade på www.soh.rm.dk.  Du er ligeledes velkommen til at kontakte afdelingsleder Søren Holt Jensen på tlf. 92 43 70 42 eller afdelingsleder Marian Engdal på tlf. 30 71 44 75.

Stillingen skal søges online via regionens hjemmeside: www.rm.dk/job. Gå ind under stillingsopslaget og følg link til ansøgningsformular.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.

ORS/Small/1661898d_logo.gifSvalevej Team 1-2Randers SØ2020-02-06T17:37:56.4132020-03-01T00:00:00
330164153Bøgehusene søger en erfaren og handlekraftig TeamlederBasic Det er måske dig, hvis du kan se dig selv arbejde ud fra Ikast-Brande Kommunes fire ledelseskompetencer: Ledelse med handlekraft Ledelse på Tværs Ledelse med borgeren i Centrum Ledelse med HEDEKRAFTDesuden er det vigtigt, at du kan arbejde ud fra vores tre værdier: Dialog, Tillid og Ansvarlighed.Det betyder at du gennem Dialog afstemmer gensidige forventninger, skaber fælles forståelser og giver plads - også når det er svært, og der er uenighed.Tillid er et nødvendigt bindemiddel, som sikrer smidighed i opgaveløsningen uanset din rolle og position i organisationen. Du møder altid andre med positive forventninger, intentioner og handlinger.Ansvarlighed synliggøres af handlinger, som viser det gode eksempel. Du skal gå foran, være normsættende og kulturbærende for resten af organisationen. Du har som leder et særligt ansvar for økonomien og det vedvarende fokus på effektiv opgaveløsning inden for aftalte rammer.Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så læs videreBøgehusene er et af Ikast-Brande Kommunes bo- og aktivitetstilbud for 15 voksne mennesker med autisme og varigt betydeligt nedsat psykisk- og fysisk funktionsevne. Botilbuddet er opdelt i tre afdelinger, Bøgebo Åbo, Kastanjebo og Skovbo.For at imødekomme borgernes behov for støtte, er der ansat ca. 42 medarbejdere i forskellige funktioner. Vi har altid fokus på borgerne og vores kerneopgave er tydelighed i vores hverdag: Vi lykkes når mennesket med autismegives mulighed for et liv med mening, trivsel og udvikling Der arbejdes med neuropædagogik, KRAP, Sanseintegration, Marte Meo, PECS, struktur og kommunikation.Teamlederstillingen er for Skovbo og nattevagtsteamet. Skovbo er en afdeling med 6 borgere.Stillingen er på 37 timer ugentlig. Timerne er fordelt med pædagogisk arbejde og 16 timers ledelse. og det forventes at du indgår i tjeneste 1-2 vagter hver 4. weekend.Teamlederens opgaver vil være: At medvirke ved omsætning af områdets strategi, kultur og værdier At være ansvarlig for gennemførsel af pædagogiske handleplaner At være ansvarlig for daglig, effektiv arbejdstilrettelæggelse herunder vagtplanlægning og ferieplanlægning At samarbejde i et lederteam bestående af daglig leder og to teamledere Vikaradministration At være ansvarlig for udarbejdelse og gennemførelse af introduktionsplaner for nyansatte vikarer At forestå gennemførelse af personalemøder At gennemføre MUS-samtalerVi tilbyder: Et arbejdsmiljø, hvor trivsel vægtes højt Gode, fagligt velfunderede og inspirerende kolleger Et arbejde med udvikling og udfordringer En arbejdsplads hvor etik, respekt og anerkendelse er i højsædet Mulighed for at kombinere ledelse med pædagogisk arbejdeVi forventer at du: Har ledelseserfaring eller har mod på at få det - og er tydelig i dit ledelsesmæssige ståsted. Har en relevant uddannelse, eksempelvis som pædagog. Kan skabe sammenhæng mellem høj faglighed og effektiv økonomistyring. Har erfaring med udarbejdelse af tjenesteplaner og indberetning af løn på et døgntilbud. Har erfaring med det specialiserede fagområde og borgergruppen på Bøgehusene. Har en anerkendende tilgang til den enkelte Er god til at motivere og begejstre Kan holde fast i sine personlige grundværdier - også når de udfordres Kan håndtere konflikter konstruktivt Er skriftlig velformuleret Har et godt humør og er oprigtigLøn- og ansættelsesforhold:Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.For yderligere information om stillingen kontakt:Leder Lars S. Olesen på tlf.: 9960 5051, i uge 7 og 8 vil det være teamleder Anni B. jensen der kan kontaktes på 9960 5270.Ansøgningsfrist:Søndag den 23. februar 2020, kl. 12:00.Det er måske dig, hvis du kan se dig selv arbejde ud fra Ikast-Brande Kommunes fire ledelseskompetencer:
  • Ledelse med handlekraft
  • Ledelse på Tværs
  • Ledelse med borgeren i Centrum
  • Ledelse med HEDEKRAFT

    Desuden er det vigtigt, at du kan arbejde ud fra vores tre værdier: Dialog, Tillid og Ansvarlighed.

    Det betyder at du gennem Dialog afstemmer gensidige forventninger, skaber fælles forståelser og giver plads - også når det er svært, og der er uenighed.

    Tillid er et nødvendigt bindemiddel, som sikrer smidighed i opgaveløsningen uanset din rolle og position i organisationen. Du møder altid andre med positive forventninger, intentioner og handlinger.

    Ansvarlighed synliggøres af handlinger, som viser det gode eksempel. Du skal gå foran, være normsættende og kulturbærende for resten af organisationen. Du har som leder et særligt ansvar for økonomien og det vedvarende fokus på effektiv opgaveløsning inden for aftalte rammer.

    Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så læs videre

    Bøgehusene er et af Ikast-Brande Kommunes bo- og aktivitetstilbud for 15 voksne mennesker med autisme og varigt betydeligt nedsat psykisk- og fysisk funktionsevne. Botilbuddet er opdelt i tre afdelinger, Bøgebo/Åbo, Kastanjebo og Skovbo.
    For at imødekomme borgernes behov for støtte, er der ansat ca. 42 medarbejdere i forskellige funktioner. Vi har altid fokus på borgerne og vores kerneopgave er tydelighed i vores hverdag:

    ”Vi lykkes når mennesket med autismegives mulighed for et liv med mening, trivsel og udvikling

    Der arbejdes med neuropædagogik, KRAP, Sanseintegration, Marte Meo, PECS, struktur og kommunikation.

    Teamlederstillingen er for Skovbo og nattevagtsteamet. Skovbo er en afdeling med 6 borgere.

    Stillingen er på 37 timer ugentlig. Timerne er fordelt med pædagogisk arbejde og 16 timers ledelse. og det forventes at du indgår i tjeneste 1-2 vagter hver 4. weekend.

    Teamlederens opgaver vil være:
  • At medvirke ved omsætning af områdets strategi, kultur og værdier
  • At være ansvarlig for gennemførsel af pædagogiske handleplaner
  • At være ansvarlig for daglig, effektiv arbejdstilrettelæggelse herunder vagtplanlægning og ferieplanlægning
  • At samarbejde i et lederteam bestående af daglig leder og to teamledere
  • Vikaradministration
  • At være ansvarlig for udarbejdelse og gennemførelse af introduktionsplaner for nyansatte/vikarer
  • At forestå gennemførelse af personalemøder
  • At gennemføre MUS-samtaler

    Vi tilbyder:
  • Et arbejdsmiljø, hvor trivsel vægtes højt
  • Gode, fagligt velfunderede og inspirerende kolleger
  • Et arbejde med udvikling og udfordringer
  • En arbejdsplads hvor etik, respekt og anerkendelse er i højsædet
  • Mulighed for at kombinere ledelse med pædagogisk arbejde

    Vi forventer at du:
  • Har ledelseserfaring – eller har mod på at få det - og er tydelig i dit ledelsesmæssige ståsted.
  • Har en relevant uddannelse, eksempelvis som pædagog.
  • Kan skabe sammenhæng mellem høj faglighed og effektiv økonomistyring.
  • Har erfaring med udarbejdelse af tjenesteplaner og indberetning af løn på et døgntilbud.
  • Har erfaring med det specialiserede fagområde og borgergruppen på Bøgehusene.
  • Har en anerkendende tilgang til den enkelte
  • Er god til at motivere og begejstre
  • Kan holde fast i sine personlige grundværdier - også når de udfordres
  • Kan håndtere konflikter konstruktivt
  • Er skriftlig velformuleret
  • Har et godt humør og er oprigtig
    Løn- og ansættelsesforhold:
    Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.

    For yderligere information om stillingen kontakt:
    Leder Lars S. Olesen på tlf.: 9960 5051, i uge 7 og 8 vil det være teamleder Anni B. jensen der kan kontaktes på 9960 5270.

    Ansøgningsfrist:
    Søndag den 23. februar 2020, kl. 12:00.


ORS/Small/f02ceca3_logo.gifIkast-Brande kommuneIkast2020-02-03T00:00:002020-02-23T00:00:00
330186575Socialpsykiatriske medarbejdereRobot Psykiatrien i Viborg Kommune søger to socialpsykiatriske medarbejdere til Botilbuddet Guldblommevej 14-16. Da to medarbejdere har valgt at gå på pension, søger Botilbuddet Guldblommevej 14-16 to socialpsykiatriske medarbejdere med tiltrædelse 1. april 2020. Det er faste stillinger på hver 32 -37 timer pr. uge med skiftende arbejdstider dag aften nat alle ugens dage. Der må forventes arbejde hver anden weekend af en varighed på 2 x 8 timer. Botilbuddet Guldblommevej 14-16 yder døgndækket bostøtte til 24 borgere i nyere almennyttige boliger. Medarbejdernes kerneopgave er at medvirke til at fremme den enkelte borgers muligheder for at mestre og skabe mening i eget liv. Vores praksis er forankret i Viborg kommunes socialpolitik Livet er dit , kvalitetsstandarder for socialområdet og bestilling på den enkelte borger fra myndighedsafdelingen. I dagligdagen arbejder vi pædagogisk og socialfagligt ud fra delmål efter SMART-modellen og sundhedsfagligt ud fra de 12 sygeplejefaglige problemområder. Dokumentation foretages i System Bosted og medicinadministration via FMK. Opgaverne i det socialpsykiatriske område er af både pædagogisk, social- og sundhedsfaglig karakter, hvorfor vi ønsker vores teams tværfagligt sammensat. Vi søger derfor kollegaer, der matcher dette, dvs. pædagog, social- sundhedsassistent, sygeplejerske eller ergoterapeut. Vi forventer desuden, at vores fremtidige kollega:Har erfaring inden for det psykiatriske, pædagogiske, sociale eller sundhedsfaglige område.Har gode samarbejdsevner.Har fokus på opgaven og kan løse denne professionelt.Kan arbejde struktureret og selvstændigt.Kan bevare overblikket og træffe beslutninger i akutte og komplekse situationer.Kan indgå i en ligeværdig dialog med borgere, kollegaer og samarbejdspartnere.Er udviklingsorienteret og fleksibel, herunder i forhold til arbejdstider.Har gode kommunikative kompetencer, mundtlige som skriftlige.Har kendskab til flair for IT-baserede løsninger. Til gengæld tilbyder vi:Udfordrende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling.Et dynamisk og givende arbejdsmiljø.Stor grad af medbestemmelse og ansvar.Medindflydelse på egen arbejdstidsplan.Engagerede kollegaer i et tværfagligt miljø.En kultur hvor ledelse og samarbejde baseres på værdier.Godt samarbejde med nabotilbud.Teamdag p-møder hver 6. uge.Supervision og undervisning.Mulighed for kurser kompetenceudvikling. Yderligere oplysninger kan ses på: www.guldblommevej14og16.viborg.dk Spørgsmål besvares gerne ved henvendelse til afdelingsleder Karen Korsgaard Andersen på hverdage mellem kl. 08 og kl. 16 på telefon 30 31 52 35. Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 27. februar 2020. Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og straffeattest. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.Psykiatrien i Viborg Kommune søger to socialpsykiatriske medarbejdere til Botilbuddet Guldblommevej 14-16.
 
Da to medarbejdere har valgt at gå på pension, søger Botilbuddet Guldblommevej 14-16 to socialpsykiatriske medarbejdere med tiltrædelse 1. april 2020. Det er faste stillinger på hver 32 -37 timer pr. uge med skiftende arbejdstider dag/aften/nat alle ugens dage. Der må forventes arbejde hver anden weekend af en varighed på 2 x 8 timer.
 
Botilbuddet Guldblommevej 14-16 yder døgndækket bostøtte til 24 borgere i nyere almennyttige boliger. Medarbejdernes kerneopgave er at medvirke til at fremme den enkelte borgers muligheder for at mestre og skabe mening i eget liv.
 
Vores praksis er forankret i Viborg kommunes socialpolitik ”Livet er dit”, kvalitetsstandarder for socialområdet og bestilling på den enkelte borger fra myndighedsafdelingen.

I dagligdagen arbejder vi pædagogisk og socialfagligt ud fra delmål efter SMART-modellen og sundhedsfagligt ud fra de 12 sygeplejefaglige problemområder. Dokumentation foretages i System Bosted og medicinadministration via FMK.
 
Opgaverne i det socialpsykiatriske område er af både pædagogisk, social- og sundhedsfaglig karakter, hvorfor vi ønsker vores teams tværfagligt sammensat. Vi søger derfor kollegaer, der matcher dette, dvs. pædagog, social- & sundhedsassistent, sygeplejerske eller ergoterapeut.
 

Vi forventer desuden, at vores fremtidige kollega:
  • Har erfaring inden for det psykiatriske, pædagogiske, sociale eller sundhedsfaglige område.
  • Har gode samarbejdsevner.
  • Har fokus på opgaven og kan løse denne professionelt.
  • Kan arbejde struktureret og selvstændigt.
  • Kan bevare overblikket og træffe beslutninger i akutte og komplekse situationer.
  • Kan indgå i en ligeværdig dialog med borgere, kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Er udviklingsorienteret og fleksibel, herunder i forhold til arbejdstider.
  • Har gode kommunikative kompetencer, mundtlige som skriftlige.
  • Har kendskab til/flair for IT-baserede løsninger.
     
Til gengæld tilbyder vi:
  • Udfordrende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling.
  • Et dynamisk og givende arbejdsmiljø.
  • Stor grad af medbestemmelse og ansvar.
  • Medindflydelse på egen arbejdstidsplan.
  • Engagerede kollegaer i et tværfagligt miljø.
  • En kultur hvor ledelse og samarbejde baseres på værdier.
  • Godt samarbejde med nabotilbud.
  • Teamdag/p-møder hver 6. uge.
  • Supervision og undervisning.
  • Mulighed for kurser/kompetenceudvikling.
 
Yderligere oplysninger kan ses på: www.guldblommevej14og16.viborg.dk

Spørgsmål besvares gerne ved henvendelse til afdelingsleder Karen Korsgaard Andersen på hverdage mellem kl. 08 og kl. 16 på telefon 30 31 52 35.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 27. februar 2020.

Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og straffeattest.

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Social, Sundhed & OmsorgViborg2020-02-19T00:00:002020-02-25T00:00:00
3301727123 pædagoger - Vejledning og Støtte, Billund Kommune - aflastningstilbudBasic Vejledning og Støtte, Billund Kommune rummer tilbud til borgere der modtager støtte efter §85 - der er bofællesskaber og hjemmevejledning. Vi har afdelinger i Grindsted og Vorbasse by og har hjemmevejledning i Billund by. Vi har også en Cafe med tilbud om rådgivning, samt et §107 tilbud til unge, hvor de træner i at bo selvstændigt, og afklares til videre til forløb. Borgerne er fra 18 til 75 år, fysisk velfungerende. Alle beboere har individuelle behov for hjælp og støtte i hverdagen. Vi tager udgangspunkt i beboernes behov og arbejder ud fra værdierne: Dialog, Udvikling og Respekt. I Billund kommune arbejder vi ud fra samskabelsestanken Sammen finder vi ud af det . Det betyder, at det der har værdi for borgeren og borgerens udvikling og muligheder, er i fokus. Det betyder også at vi har tæt samarbejde med andre faggrupper. Fra 1. april 2020 starter vi en ny underafdeling med tilbud om aflastning for borgere indenfor handicap og psykiatri. Vi mangler derfor 3 engagerede medarbejdere der vil være med til at starte dette op. Aflastningen kommer til at foregå i Krogager i forbindelse med Plejecentret Engbo. Som pædagog i aflastningen vil man arbejde hver 2. weekend i skiftende vagter. Man ansættes på 15 timer fast. Der vil være mulighed for at supplere weekendarbejdet med timer i vejledningen cafetilbuddet. Vi søger faglige stærke medarbejdere, som brænder for arbejdet, og som gennem en høj grad af motivation, initiativer og vedholdenhed i arbejdet er med til, i samarbejde med kollegaer og borgere, at skabe relationer og styrke borgernes selvværd, så de udvikler sig og deres livskvalitet øges. Medarbejdere der, på den ene side forstår at sætte sig igennem og skabe rammer, og på den anden side udviser empati og forståelse over for borgerne. Samtidig forventes det, at du er loyal over for fælles beslutninger, og at du selvstændigt og i samarbejde med kollegaer kan udføre opgaverne både pædagogisk og administrativt. Vi arbejdere med relations pædagogik med en anerkendende tilgang, ud fra KRAP Vi ønsker os en kollega der: Har en særlig interesse i at hjælp unge videre i deres eget liv Kan være proaktiv og fleksibel i en omskiftelig hverdag Kan arbejde struktureret og selvstændigt Mener at samarbejde bygger på tillid, respekt og dialog Tager udgangspunkt i at finde nye muligheder og løsninger ift. den pædagogiske tilgang Kan udvise engagement og loyalitet, og vægter fagligheden højt Kan formulerer sig skriftligt og har erfaring med brugen af digital dokumentation Har kørekort Til gengæld kan vi tilbyde en arbejdsplads: Hvor alle er med til at udvikle og forme teamet Der sættes pris på initiativer og handling Der har fokus på faglig udvikling og personaleudvikling Der arbejder med kommunikation, trivsel og samarbejde Hvor vi kan se mulighederne frem for begrænsninger Hvor du får engagerede, dygtige, nysgerrige og dejlige kolleger Vi prioriterer en alsidig sammensat personalegruppe i forhold til køn, alder og erfaring. Løn- og ansættelsesvilkår: Løn sker efter gældende overenskomst Ny løn og lokal lønpolitik. Ansøgnings frist den 24. februar 2020, kl. 23.59. Din ansøgning modtages elektronisk via stillingsopslaget. Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 27. februar 2020. Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Mette Kjær på telefon: 41 72 14 46.

Vejledning og Støtte, Billund Kommune rummer tilbud til borgere der modtager støtte efter §85 - der er bofællesskaber og hjemmevejledning. Vi har afdelinger i Grindsted og Vorbasse by og har hjemmevejledning i Billund by. Vi har også en Cafe med tilbud om rådgivning, samt et §107 tilbud til unge, hvor de træner i at bo selvstændigt, og afklares til videre til forløb.

 

Borgerne er fra 18 til 75 år, fysisk velfungerende. Alle beboere har individuelle behov for hjælp og støtte i hverdagen. Vi tager udgangspunkt i beboernes behov og arbejder ud fra værdierne: Dialog, Udvikling og Respekt.

 

I Billund kommune arbejder vi ud fra samskabelsestanken ”Sammen finder vi ud af det”. Det betyder, at det der har værdi for borgeren og borgerens udvikling og muligheder, er i fokus. Det betyder også at vi har tæt samarbejde med andre faggrupper.

 

Fra 1. april 2020 starter vi en ny ”underafdeling” med tilbud om aflastning for borgere indenfor handicap og psykiatri. Vi mangler derfor 3 engagerede medarbejdere der vil være med til at starte dette op. Aflastningen kommer til at foregå i Krogager i forbindelse med Plejecentret Engbo.

Som pædagog i aflastningen vil man arbejde hver 2. weekend i skiftende vagter. Man ansættes på 15 timer fast. Der vil være mulighed for at supplere weekendarbejdet med timer i vejledningen/cafetilbuddet.

 

Vi søger faglige stærke medarbejdere, som brænder for arbejdet, og som gennem en høj grad af motivation, initiativer og vedholdenhed i arbejdet er med til, i samarbejde med kollegaer og borgere, at skabe relationer og styrke borgernes selvværd, så de udvikler sig og deres livskvalitet øges. Medarbejdere der, på den ene side forstår at sætte sig igennem og skabe rammer, og på den anden side udviser empati og forståelse over for borgerne. Samtidig forventes det, at du er loyal over for fælles beslutninger, og at du selvstændigt og i samarbejde med kollegaer kan udføre opgaverne både pædagogisk og administrativt.


Vi arbejdere med relations pædagogik med en anerkendende tilgang, ud fra KRAP
 

Vi ønsker os en kollega der:

  • Har en særlig interesse i at hjælp unge videre i deres eget liv
  • Kan være proaktiv og fleksibel i en omskiftelig hverdag
  • Kan arbejde struktureret og selvstændigt
  • Mener at samarbejde bygger på tillid, respekt og dialog
  • Tager udgangspunkt i at finde nye muligheder og løsninger ift. den pædagogiske tilgang
  • Kan udvise engagement og loyalitet, og vægter fagligheden højt
  • Kan formulerer sig skriftligt og har erfaring med brugen af digital dokumentation
  • Har kørekort


Til gengæld kan vi tilbyde en arbejdsplads:

  • Hvor alle er med til at udvikle og forme teamet
  • Der sættes pris på initiativer og handling
  • Der har fokus på faglig udvikling og personaleudvikling
  • Der arbejder med kommunikation, trivsel og samarbejde
  • Hvor vi kan se mulighederne frem for begrænsninger
  • Hvor du får engagerede, dygtige, nysgerrige og dejlige kolleger


Vi prioriterer en alsidig sammensat personalegruppe i forhold til køn, alder og erfaring.
 

Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn sker efter gældende overenskomst / Ny løn og lokal lønpolitik.

Ansøgnings frist den 24. februar 2020, kl. 23.59. Din ansøgning modtages elektronisk via stillingsopslaget.

Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 27. februar 2020.

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Mette Kjær på telefon: 41 72 14 46. 

ORS/Small/84286b80_logo.pngVejledning og støtteGrindsted2020-02-06T11:05:20.0032020-02-24T00:00:00
330165546Pædagoger til Fårupgård Ungecenter afd. MøllenProfile Dygtige socialpædagoger søges til Fårupgård Ungecenter afdeling Møllen Om os Fårupgård Ungecenter er en højt specialiseret døgninstitution for børn og unge i alderen 12-23 år, med forskellige vanskeligheder af adfærdsmæssig, social og psykiatrisk karakter. Vores fysiske rammer er en gammel herregård, som er beliggende i fantastisk naturskønne omgivelser ved Fårup Sø i Jelling, samt i en stor villa i Vejle. Fårupgård består af 5 døgnafdelinger tilpasset forskellige målgrupper, samt en intern skole. Som medarbejder bliver du en del af et stort og faglig kompetent fællesskab med dedikerede medarbejdere og ledere. Vi arbejder grundlæggende ud fra en mangfoldig forståelse af relationer og systemisk teori. Vi oplever, at målrettede indsatser på specifikke områder kan skabe målbare og synlige resultater, og anvender derfor i vid udstrækning kognitive miljø- og adfærdsterapeutiske metoder som praktiske redskaber. For at ruste dig bedst mulig til at bidrage til opgaveløsningen på niveau med de øvrige medarbejdere, vil du blive tilknyttet en mentor, som vil støtte og guide dig gennem et grundigt introforløb. Om jobbet på Møllen Møllen er en afdeling normeret til 6 unge. Målgruppen er hovedsagligt unge i alderen 12 til 14 år, typisk med komplekse psykosociale problemer, herunder adfærdsproblemer, traumatisering, kriminalitet og misbrug. Dertil er målgruppen ofte belastet yderligere af forskellige diagnoser såsom ADHD og tilknytningsforstyrrelser. Møllen modtager desuden unge dømt til anbringelse via Ungdomskriminalitetsnævnet. På Møllen arbejder vi ud fra kognitiv miljøterapi, hvor hverdagen er præget af en fast struktur, forudsigelighed og tydelige regler. Vi arbejder med differentieret individuel behandling af hver enkelt ung. Til behandlingsarbejdet benytte vi en anerkendende tilgang samt metoder som motiverende interview (MI-samtaler) og kognitive skemaer. Vi arbejder tværfagligt og vægter samarbejdet med skole, forældre samt andre relevante samarbejdspartere højt. Målet for det socialpædagogiske behandlingsarbejde er bl.a., at skabe en positiv forandring, hvor den unge bliver i stand til, at deltage i et aktivt og sundt fritidsliv med jævnaldrende, samt med tiden opnå en større grad af indre styring og kontrol. Til Møllen er der tilknyttet psykolog og socialrådgiver, der i samarbejde med afdelingsleder og pædagoger varetager den pædagogiske behandling i hverdagen. Tiltrædelse 1. maj og 1. juni 2020. Vi forventer af dig • Er uddannet pædagog • Har specialpædagogisk viden og erfaring • Brænder for at arbejde med børn og unge med svære og gennemgribende socio- emotionelle vanskeligheder • Er mentalt robust, kan stå fast og være vedholdende • Kan bevare overblikket og kan håndtere uforudsigelige adfærd situationer og konflikter • Du er igangsættende, men kan i høj grad også få fulgt op og afsluttet • Kan formulere dig skriftligt og mundtligt, samt anser dokumentation og vidensdeling som en vigtig del af arbejdet • Er motiveret for og kan modtage intern ekstern supervision og undervisning • Er loyal over for den daglige struktur og praksis • Kan arbejde struktureret, grænsesættende og omsorgsfuldt empatisk • Er igangsættende og deltagende i fysiske aktiviteter med de unge • Du kan udføre praktisk gøremål, såsom rengøring og madlavning med uden de unge • Er indstillet på skiftende arbejdstider, døgn, weekend helligdage, koloni og akut til rådighed • Har kørekort til personbil Vi tilbyder dig • Engageret kolleger med fagligt højt niveau • Kontinuerlig supervision og undervisning, som er speciel tilrettelagt efter personalets behov • Et strukturelt arbejdsmiljø med fokus på personlig og faglig udvikling • Arbejdsglæde i form af gode engagerede kolleger med en anerkendende og loyal tilgang • En synlig, proaktiv og tilgængelig ledelse • En spændende arbejdsplads i konstant udvikling Ansættelsesvilkår Arbejdstiden er 37 timer. Løn efter gældende overenskomst og principperne fra NY LØN. Flere oplysninger Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte følgende: Afdelingsleder af Møllen Suad Sawan suwsa@vejle.dk el. telefon 21 36 75 47 Forstander Hans Christian Norlyk hacno@vejle.dk el. telefon 76 81 35 07 Link til egen hjemmeside Du kan læse mere om os på www.faarupgaard.vejle.dk Ansøgningsfrist 24. februar 2020 Samtaler forventes afholdt: 1. samtale, den 4. marts 2020. 2. samtale, den 11. marts mlm. kl. 9-12. Profilanalyse Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen. Børne- og straffeattest Vi indhenter børneattest- og offentlig straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Dygtige socialpædagoger søges til Fårupgård Ungecenter afdeling Møllen

Om os
Fårupgård Ungecenter er en højt specialiseret døgninstitution for børn og unge i alderen 12-23 år, med forskellige vanskeligheder af adfærdsmæssig, social og psykiatrisk karakter. Vores fysiske rammer er en gammel herregård, som er beliggende i fantastisk naturskønne omgivelser ved Fårup Sø i Jelling, samt i en stor villa i Vejle. Fårupgård består af 5 døgnafdelinger tilpasset forskellige målgrupper, samt en intern skole.
Som medarbejder bliver du en del af et stort og faglig kompetent fællesskab med dedikerede medarbejdere og ledere. Vi arbejder grundlæggende ud fra en mangfoldig forståelse af relationer og systemisk teori. Vi oplever, at målrettede indsatser på specifikke områder kan skabe målbare og synlige resultater, og anvender derfor i vid udstrækning kognitive miljø- og adfærdsterapeutiske metoder som praktiske redskaber. For at ruste dig bedst mulig til at bidrage til opgaveløsningen på niveau med de øvrige medarbejdere, vil du blive tilknyttet en mentor, som vil støtte og guide dig gennem et grundigt introforløb.

Om jobbet på Møllen
Møllen er en afdeling normeret til 6 unge. Målgruppen er hovedsagligt unge i alderen 12 til 14 år, typisk med komplekse psykosociale problemer, herunder adfærdsproblemer, traumatisering, kriminalitet og misbrug. Dertil er målgruppen ofte belastet yderligere af forskellige diagnoser såsom ADHD og tilknytningsforstyrrelser. Møllen modtager desuden unge dømt til anbringelse via Ungdomskriminalitetsnævnet.
På Møllen arbejder vi ud fra kognitiv miljøterapi, hvor hverdagen er præget af en fast struktur, forudsigelighed og tydelige regler. Vi arbejder med differentieret individuel behandling af hver enkelt ung. Til behandlingsarbejdet benytte vi en anerkendende tilgang samt metoder som motiverende interview (MI-samtaler) og kognitive skemaer. Vi arbejder tværfagligt og vægter samarbejdet med skole, forældre samt andre relevante samarbejdspartere højt. Målet for det socialpædagogiske behandlingsarbejde er bl.a., at skabe en positiv forandring, hvor den unge bliver i stand til, at deltage i et aktivt og sundt fritidsliv med jævnaldrende, samt med tiden opnå en større grad af indre styring og kontrol.
Til Møllen er der tilknyttet psykolog og socialrådgiver, der i samarbejde med afdelingsleder og pædagoger varetager den pædagogiske behandling i hverdagen. 

Tiltrædelse

1. maj og 1. juni 2020.

Vi forventer af dig

• Er uddannet pædagog
• Har specialpædagogisk viden og erfaring
• Brænder for at arbejde med børn og unge med svære og gennemgribende socio- emotionelle vanskeligheder
• Er mentalt robust, kan stå fast og være vedholdende
• Kan bevare overblikket og kan håndtere uforudsigelige adfærd/situationer og konflikter
• Du er igangsættende, men kan i høj grad også få fulgt op og afsluttet
• Kan formulere dig skriftligt og mundtligt, samt anser dokumentation og vidensdeling som en vigtig del af arbejdet
• Er motiveret for og kan modtage intern/ekstern supervision og undervisning
• Er loyal over for den daglige struktur og praksis
• Kan arbejde struktureret, grænsesættende og omsorgsfuldt/empatisk
• Er igangsættende og deltagende i fysiske aktiviteter med de unge
• Du kan udføre praktisk gøremål, såsom rengøring og madlavning med/uden de unge   
• Er indstillet på skiftende arbejdstider, døgn, weekend/helligdage, koloni og akut til rådighed
• Har kørekort til personbil

Vi tilbyder dig

• Engageret kolleger med fagligt højt niveau
• Kontinuerlig supervision og undervisning, som er speciel tilrettelagt efter personalets behov
• Et strukturelt arbejdsmiljø med fokus på personlig og faglig udvikling
• Arbejdsglæde i form af gode engagerede kolleger med en anerkendende og loyal tilgang
• En synlig, proaktiv og tilgængelig ledelse
• En spændende arbejdsplads i konstant udvikling

Ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer.
Løn efter gældende overenskomst og principperne fra NY LØN.

Flere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte følgende:
Afdelingsleder af Møllen Suad Sawan suwsa@vejle.dk el. telefon 21 36 75 47
Forstander Hans Christian Norlyk hacno@vejle.dk el. telefon 76 81 35 07

Link til egen hjemmeside
Du kan læse mere om os på www.faarupgaard.vejle.dk

Ansøgningsfrist

24. februar 2020

Samtaler forventes afholdt:
1. samtale, den 4. marts 2020.
2. samtale, den 11. marts mlm. kl. 9-12.

Profilanalyse
Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen. 

Børne- og straffeattest
Vi indhenter børneattest- og offentlig straffeattest. 

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

ORS/Small/38a49886_logo.pngFårupgård UngecenterJelling2020-01-27T18:10:47.1032020-02-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Stærkt fagligt funderede socialpædagoger til Specialområde Hjerneskade, Svalevej

Svalevej Team 1-2

Randers SØ
Vil du være med til at gå forrest og sikre, at vi er stærke på det social- og neuropædagogiske område? Kom med på holdet i Specialområde Hjerneskade, hvor vi opnormerer vores stab af faste medarbejdere. Vi tager afsæt i den nyeste viden på området o...
Indrykket:6. februar 2020

Bøgehusene søger en erfaren og handlekraftig Teamleder

Ikast-Brande kommune

Ikast
Det er måske dig, hvis du kan se dig selv arbejde ud fra Ikast-Brande Kommunes fire ledelseskompetencer: Ledelse med handlekraft Ledelse på Tværs Ledelse med borgeren i Centrum Ledelse med HEDEKRAFTDesuden er det vigtigt, at du kan arbejde ud fra vo...
Indrykket:3. februar 2020

Socialpsykiatriske medarbejdere

Social, Sundhed & Omsorg

Viborg
Psykiatrien i Viborg Kommune søger to socialpsykiatriske medarbejdere til Botilbuddet Guldblommevej 14-16. Da to medarbejdere har valgt at gå på pension, søger Botilbuddet Guldblommevej 14-16 to socialpsykiatriske medarbejdere med tiltrædelse 1. apr...
Indrykket:19. februar 2020

3 pædagoger - Vejledning og Støtte, Billund Kommune - aflastningstilbud

Vejledning og støtte

Grindsted
Vejledning og Støtte, Billund Kommune rummer tilbud til borgere der modtager støtte efter §85 - der er bofællesskaber og hjemmevejledning. Vi har afdelinger i Grindsted og Vorbasse by og har hjemmevejledning i Billund by. Vi har også en Cafe med til...
Indrykket:6. februar 2020

Pædagoger til Fårupgård Ungecenter afd. Møllen

Fårupgård Ungecenter

Jelling
Dygtige socialpædagoger søges til Fårupgård Ungecenter afdeling Møllen Om os Fårupgård Ungecenter er en højt specialiseret døgninstitution for børn og unge i alderen 12-23 år, med forskellige vanskeligheder af adfærdsmæssig, social og psykiatrisk ka...
Indrykket:27. januar 2020