Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver

                           Socialrådgiver søges til Frelsens Hærs Krisecenter Næstved
 
Vi søger en engageret socialrådgiver 32 timer om ugen pr.1.april, til en spændende, afvekslende og udfordrende hverdag på vores krisecenter, hvilket indbefatter alt fra socialfaglig rådgivning og vejledning til pædagogisk støtte til kvinderne i forhold til deres aktuelle situation og et fremtidigt liv uden vold.
Krisecenteret har plads til 8 voksne og deres medfølgende børn. Krisecenteret har til formål at drive et center, hvor kvinder over 18 år kan få midlertidigt ophold, hvis de har været udsat for vold, trusler om vold, eller tilsvarende krise i relation til familie- eller samlivsforhold. Der ydes omsorg og støtte i forhold til den enkelte kvinde og barns behov og situation, ved relevant indsats, i forhold til den enkeltes sociale og mentale situation, hvor der kan iværksættes social, pædagogisk, psykologisk, juridisk og økonomisk bistand.
Krisecenteret yder endvidere ambulant rådgivning og efterværn.
Empowerment er grundlæggende for vores arbejde. Respekten for kvindernes egne valg, deres forskellige kulturer og værdisæt er grundlæggende for hele vores indsats.
Vi arbejder ligeledes fokuseret med trivsel på arbejdspladsen.
Arbejdstiderne er fordelt på dag, og aftenvagter hver 6. uge mandag til fredag. Der er vagt hver 6. weekend, hvor arbejdstiden er 10-22. Arbejdstidsplanen køre fast i 6 ugers rul.

Vi kan tilbyde dig følgende:                              

  • En spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor det faglige niveau vægtes højt og, hvor der er lydhørhed for dine ideer og faglige input.
  • Refleksion er en naturlig del af arbejdet i hverdagen, og der arbejdes kontinuerligt med den socialfaglige og pædagogiske indsats.
  • Mulighed for at udvikle dine faglige ambitioner sammen med engagerede kollegaer.
  • En tværfaglig medarbejdergruppe, hvor der er et højt engagement og plads til humor.
  • En arbejdsplads, der er fokuseret på at sikre trivsel og et godt og sundt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.
  • Supervision og gode muligheder for kompetenceudvikling.  
  Vi forventer at du har følgende kvalifikationer
  • Uddannet socialrådgiver.
  • Har nogle års erhvervserfaring, og gerne erfaring med mennesker, der befinder sig i vanskelige sociale situationer, og kriseramte og traumatiserede voksne og børn.
  • At du har lyst og interesse for at være vejleder for studerende.
  • At du er i stand til at arbejde tværfagligt og helhedsorienteret.
  • At du har interesse i at arbejde med metoder, evaluering og dokumentation af din indsats.
  • At du har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner, da arbejdet med udredning og opholdsplaner samt dokumentation af det sociale arbejde er vigtige arbejdsopgaver.
  • Er god til at etablere kontakt, også i situationer der kræver proaktivitet, og evt. møder modstand.
Vi forventer at du har følgende personlige egenskaber
  • At du er anerkendende og respektfuld i din tilgang til såvel beboere, som dine kollegaer.
  • At du har en robusthed og kan fastholde dine personlige grænser i forhold til kvindernes ofte kaotiske og konfliktfyldte liv, hvor der i arbejdet er daglig kontakt til både voksne beboere og børn, der befinder sig i meget vanskelige livssituationer.
  • Er i stand til at bevare roen selvom der opstår forvirring eller kaos omkring dig, eller omgivelserne bære præg af akutte omstændigheder.
  • Er interesseret i tværfagligt samarbejde med borgeren i centrum.
  • Er omstillingsparat og indstillet på at der i arbejdet på et krisecenter kan opstå akutte behov for at ændre i allerede planlagte opgaver.
  • At du er i stand til at arbejde selvstændigt, samtidig med du kan være en del af et team.
  • At du har lyst til at arbejde udviklingsorienteret og er i stand til at se nye muligheder og løsninger.
  • Du er fleksibel, og villig til at udføre praktiske opgaver, også i samarbejde med beboerne, som en del af det pædagogiske tilbud.
  • At du kan arbejde i henhold til Frelsens Hærs kristne værdiggrundlag.
Dine primære arbejdsopgaver vil være at:
  • Være kontaktperson for et fast antal beboere, med dertil hørende arbejdsopgaver.
  • Indgå i udarbejdelse af, og opfølgning på, udredning og opholdsplan for borgerens ophold på krisecenteret, samt dokumentation af det konkrete arbejde samt resultater heraf.
  • Udføre praktisk støtte til beboere, som f.eks. ledsagelse til møder, udarbejdelse af skrivelser, støtte til strukturering og organisering, for blot at nævne nogle få.
  • Samarbejde tværfagligt på krisecenteret med pædagoger, psykolog, ledelse og andre kolleger.
  • Deltage aktivt i trivselsfremmende tiltag på arbejdspladsen.
  • Yde efterværn til fraflyttede beboere. 
Løn- og ansættelsesforhold tager udgangspunkt i Overenskomst for socialrådgivere og socialformidlere mellem KL og SL. Du skal være indstillet på arbejdstider i aftentimerne samt weekender og helligdage.
Har du yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til leder, Christina Nielsen på tlf. 55772270 uge 5 og 7 mellem klokken 10– 15.
Ansøgning vedlagt relevant dokumentation for uddannelse og beskæftigelse sendes til chni@fhmail.dk
mrk. ”ansøgning Socialrådgiver”.

Ansøgningsfrist er mandag d. 19. feb. 2018 klokken 12.  
Ansættelsessamtaler afholdes mandag d. 26. og tirsdag d. 27. feb. 2018.
 
Frelsens Hærs Krisecenter Næstved er et krisecenter for kvinder, efter servicelovens § 109. Krisecenteret er en selvejende institution under Frelsens Hær med driftsoverenskomst med Næstved Kommune. Der arbejdes på et kristent grundlag med fokus på den primære opgave, at tilbyde midlertidigt husly, sikkerhed, rådgivning og omsorg, til kvinder og deres medfølgende børn, der har været udsat for vold eller trusler om vold i nære relationer, med henblik på senere udflytning i egen bolig.
Se også www.naestved-krisecenter.dk
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329743621Phoenix-5803575f12018-01-18T14:00:07.630Socialrådgiver                           Socialrådgiver søges til Frelsens Hærs Krisecenter Næstved
 
Vi søger en engageret socialrådgiver 32 timer om ugen pr.1.april, til en spændende, afvekslende og udfordrende hverdag på vores krisecenter, hvilket indbefatter alt fra socialfaglig rådgivning og vejledning til pædagogisk støtte til kvinderne i forhold til deres aktuelle situation og et fremtidigt liv uden vold.
Krisecenteret har plads til 8 voksne og deres medfølgende børn. Krisecenteret har til formål at drive et center, hvor kvinder over 18 år kan få midlertidigt ophold, hvis de har været udsat for vold, trusler om vold, eller tilsvarende krise i relation til familie- eller samlivsforhold. Der ydes omsorg og støtte i forhold til den enkelte kvinde og barns behov og situation, ved relevant indsats, i forhold til den enkeltes sociale og mentale situation, hvor der kan iværksættes social, pædagogisk, psykologisk, juridisk og økonomisk bistand.
Krisecenteret yder endvidere ambulant rådgivning og efterværn.
Empowerment er grundlæggende for vores arbejde. Respekten for kvindernes egne valg, deres forskellige kulturer og værdisæt er grundlæggende for hele vores indsats.
Vi arbejder ligeledes fokuseret med trivsel på arbejdspladsen.
Arbejdstiderne er fordelt på dag, og aftenvagter hver 6. uge mandag til fredag. Der er vagt hver 6. weekend, hvor arbejdstiden er 10-22. Arbejdstidsplanen køre fast i 6 ugers rul.

Vi kan tilbyde dig følgende:                              
  • En spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor det faglige niveau vægtes højt og, hvor der er lydhørhed for dine ideer og faglige input.
  • Refleksion er en naturlig del af arbejdet i hverdagen, og der arbejdes kontinuerligt med den socialfaglige og pædagogiske indsats.
  • Mulighed for at udvikle dine faglige ambitioner sammen med engagerede kollegaer.
  • En tværfaglig medarbejdergruppe, hvor der er et højt engagement og plads til humor.
  • En arbejdsplads, der er fokuseret på at sikre trivsel og et godt og sundt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.
  • Supervision og gode muligheder for kompetenceudvikling.  
  Vi forventer at du har følgende kvalifikationer
  • Uddannet socialrådgiver.
  • Har nogle års erhvervserfaring, og gerne erfaring med mennesker, der befinder sig i vanskelige sociale situationer, og kriseramte og traumatiserede voksne og børn.
  • At du har lyst og interesse for at være vejleder for studerende.
  • At du er i stand til at arbejde tværfagligt og helhedsorienteret.
  • At du har interesse i at arbejde med metoder, evaluering og dokumentation af din indsats.
  • At du har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner, da arbejdet med udredning og opholdsplaner samt dokumentation af det sociale arbejde er vigtige arbejdsopgaver.
  • Er god til at etablere kontakt, også i situationer der kræver proaktivitet, og evt. møder modstand.
Vi forventer at du har følgende personlige egenskaber
  • At du er anerkendende og respektfuld i din tilgang til såvel beboere, som dine kollegaer.
  • At du har en robusthed og kan fastholde dine personlige grænser i forhold til kvindernes ofte kaotiske og konfliktfyldte liv, hvor der i arbejdet er daglig kontakt til både voksne beboere og børn, der befinder sig i meget vanskelige livssituationer.
  • Er i stand til at bevare roen selvom der opstår forvirring eller kaos omkring dig, eller omgivelserne bære præg af akutte omstændigheder.
  • Er interesseret i tværfagligt samarbejde med borgeren i centrum.
  • Er omstillingsparat og indstillet på at der i arbejdet på et krisecenter kan opstå akutte behov for at ændre i allerede planlagte opgaver.
  • At du er i stand til at arbejde selvstændigt, samtidig med du kan være en del af et team.
  • At du har lyst til at arbejde udviklingsorienteret og er i stand til at se nye muligheder og løsninger.
  • Du er fleksibel, og villig til at udføre praktiske opgaver, også i samarbejde med beboerne, som en del af det pædagogiske tilbud.
  • At du kan arbejde i henhold til Frelsens Hærs kristne værdiggrundlag.
Dine primære arbejdsopgaver vil være at:
  • Være kontaktperson for et fast antal beboere, med dertil hørende arbejdsopgaver.
  • Indgå i udarbejdelse af, og opfølgning på, udredning og opholdsplan for borgerens ophold på krisecenteret, samt dokumentation af det konkrete arbejde samt resultater heraf.
  • Udføre praktisk støtte til beboere, som f.eks. ledsagelse til møder, udarbejdelse af skrivelser, støtte til strukturering og organisering, for blot at nævne nogle få.
  • Samarbejde tværfagligt på krisecenteret med pædagoger, psykolog, ledelse og andre kolleger.
  • Deltage aktivt i trivselsfremmende tiltag på arbejdspladsen.
  • Yde efterværn til fraflyttede beboere. 
Løn- og ansættelsesforhold tager udgangspunkt i Overenskomst for socialrådgivere og socialformidlere mellem KL og SL. Du skal være indstillet på arbejdstider i aftentimerne samt weekender og helligdage.
Har du yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til leder, Christina Nielsen på tlf. 55772270 uge 5 og 7 mellem klokken 10– 15.
Ansøgning vedlagt relevant dokumentation for uddannelse og beskæftigelse sendes til chni@fhmail.dk
mrk. ”ansøgning Socialrådgiver”.

Ansøgningsfrist er mandag d. 19. feb. 2018 klokken 12.  
Ansættelsessamtaler afholdes mandag d. 26. og tirsdag d. 27. feb. 2018.
 
Frelsens Hærs Krisecenter Næstved er et krisecenter for kvinder, efter servicelovens § 109. Krisecenteret er en selvejende institution under Frelsens Hær med driftsoverenskomst med Næstved Kommune. Der arbejdes på et kristent grundlag med fokus på den primære opgave, at tilbyde midlertidigt husly, sikkerhed, rådgivning og omsorg, til kvinder og deres medfølgende børn, der har været udsat for vold eller trusler om vold i nære relationer, med henblik på senere udflytning i egen bolig.
Se også www.naestved-krisecenter.dk
 
2018-02-20T01:03:17.187 Socialrådgiver søges til Frelsens Hærs Krisecenter Næstved Vi søger en engageret socialrådgiver 32 timer om ugen pr.1.april, til en spændende, afvekslende og udfordrende hverdag på vores krisecenter, hvilket indbefatter alt fra socialfaglig rådgivning og vejledning til pædagogisk støtte til kvinderne i forhold til deres aktuelle situation og et fremtidigt liv uden vold.Krisecenteret har plads til 8 voksne og deres medfølgende børn. Krisecenteret har til formål at drive et center, hvor kvinder over 18 år kan få midlertidigt ophold, hvis de har været udsat for vold, trusler om vold, eller tilsvarende krise i relation til familie- eller samlivsforhold. Der ydes omsorg og støtte i forhold til den enkelte kvinde og barns behov og situation, ved relevant indsats, i forhold til den enkeltes sociale og mentale situation, hvor der kan iværksættes social, pædagogisk, psykologisk, juridisk og økonomisk bistand.Krisecenteret yder endvidere ambulant rådgivning og efterværn.Empowerment er grundlæggende for vores arbejde. Respekten for kvindernes egne valg, deres forskellige kulturer og værdisæt er grundlæggende for hele vores indsats.Vi arbejder ligeledes fokuseret med trivsel på arbejdspladsen.Arbejdstiderne er fordelt på dag, og aftenvagter hver 6. uge mandag til fredag. Der er vagt hver 6. weekend, hvor arbejdstiden er 10-22. Arbejdstidsplanen køre fast i 6 ugers rul.Vi kan tilbyde dig følgende: En spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor det faglige niveau vægtes højt og, hvor der er lydhørhed for dine ideer og faglige input.Refleksion er en naturlig del af arbejdet i hverdagen, og der arbejdes kontinuerligt med den socialfaglige og pædagogiske indsats.Mulighed for at udvikle dine faglige ambitioner sammen med engagerede kollegaer.En tværfaglig medarbejdergruppe, hvor der er et højt engagement og plads til humor.En arbejdsplads, der er fokuseret på at sikre trivsel og et godt og sundt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.Supervision og gode muligheder for kompetenceudvikling. Vi forventer at du har følgende kvalifikationerUddannet socialrådgiver.Har nogle års erhvervserfaring, og gerne erfaring med mennesker, der befinder sig i vanskelige sociale situationer, og kriseramte og traumatiserede voksne og børn.At du har lyst og interesse for at være vejleder for studerende.At du er i stand til at arbejde tværfagligt og helhedsorienteret.At du har interesse i at arbejde med metoder, evaluering og dokumentation af din indsats.At du har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner, da arbejdet med udredning og opholdsplaner samt dokumentation af det sociale arbejde er vigtige arbejdsopgaver.Er god til at etablere kontakt, også i situationer der kræver proaktivitet, og evt. møder modstand. Vi forventer at du har følgende personlige egenskaberAt du er anerkendende og respektfuld i din tilgang til såvel beboere, som dine kollegaer.At du har en robusthed og kan fastholde dine personlige grænser i forhold til kvindernes ofte kaotiske og konfliktfyldte liv, hvor der i arbejdet er daglig kontakt til både voksne beboere og børn, der befinder sig i meget vanskelige livssituationer.Er i stand til at bevare roen selvom der opstår forvirring eller kaos omkring dig, eller omgivelserne bære præg af akutte omstændigheder.Er interesseret i tværfagligt samarbejde med borgeren i centrum.Er omstillingsparat og indstillet på at der i arbejdet på et krisecenter kan opstå akutte behov for at ændre i allerede planlagte opgaver.At du er i stand til at arbejde selvstændigt, samtidig med du kan være en del af et team.At du har lyst til at arbejde udviklingsorienteret og er i stand til at se nye muligheder og løsninger.Du er fleksibel, og villig til at udføre praktiske opgaver, også i samarbejde med beboerne, som en del af det pædagogiske tilbud.At du kan arbejde i henhold til Frelsens Hærs kristne værdiggrundlag. Dine primære arbejdsopgaver vil være at:Være kontaktperson for et fast antal beboere, med dertil hørende arbejdsopgaver.Indgå i udarbejdelse af, og opfølgning på, udredning og opholdsplan for borgerens ophold på krisecenteret, samt dokumentation af det konkrete arbejde samt resultater heraf.Udføre praktisk støtte til beboere, som f.eks. ledsagelse til møder, udarbejdelse af skrivelser, støtte til strukturering og organisering, for blot at nævne nogle få.Samarbejde tværfagligt på krisecenteret med pædagoger, psykolog, ledelse og andre kolleger.Deltage aktivt i trivselsfremmende tiltag på arbejdspladsen.Yde efterværn til fraflyttede beboere. Løn- og ansættelsesforhold tager udgangspunkt i Overenskomst for socialrådgivere og socialformidlere mellem KL og SL. Du skal være indstillet på arbejdstider i aftentimerne samt weekender og helligdage.Har du yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til leder, Christina Nielsen på tlf. 55772270 uge 5 og 7 mellem klokken 10 15.Ansøgning vedlagt relevant dokumentation for uddannelse og beskæftigelse sendes til chni@fhmail.dkmrk. ansøgning Socialrådgiver .Ansøgningsfrist er mandag d. 19. feb. 2018 klokken 12. Ansættelsessamtaler afholdes mandag d. 26. og tirsdag d. 27. feb. 2018. Frelsens Hærs Krisecenter Næstved er et krisecenter for kvinder, efter servicelovens § 109. Krisecenteret er en selvejende institution under Frelsens Hær med driftsoverenskomst med Næstved Kommune. Der arbejdes på et kristent grundlag med fokus på den primære opgave, at tilbyde midlertidigt husly, sikkerhed, rådgivning og omsorg, til kvinder og deres medfølgende børn, der har været udsat for vold eller trusler om vold i nære relationer, med henblik på senere udflytning i egen bolig.Se også www.naestved-krisecenter.dk10Phoenix5803575f101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-19T00:00:0000010EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønNæstved3080521Frelsens Hærs Krisecenter Næstved11Østergade 134700NæstvedDKDanmarkORS/5803575f_logo.pngORS/Small/5803575f_logo.png155.2284260011.76242200
chni@fhmail.dkDKDanmarkDKDanmark
7Deltid46Permanent510794PhoenixMedium0011https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5803575fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5803575fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5803575f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5803575f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/2.jpgEr Socialvæsen noget for dig? Søg jobbet som Socialrådgiver i dag.12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver11Socialvæsen352353078chni@fhmail.dkchni@fhmail.dkDKDanmarkDKDanmark329926921Socialrådgiver til fodlænkeafdeling - Kriminalforsorgen i Frihed, Næstved - genopslagRobot KiF Næstved søger en dygtig og energisk socialrådgiver til en fast stilling i fodlænkeafdelingen - afsoning i hjemmet under elektronisk overvågning. Fodlænkeafdelingen består aktuelt af 13 medarbejdere omfattende socialrådgivere, fængselsbetjente og administrativt personale. Arbejdet udføres i dette tværfaglige team, hvor der er et tæt samarbejde om alle afsonere. Det er Kriminalforsorgens vision at bringe mennesker sikkert videre til et liv uden kriminalitet. Arbejdet omfatter udarbejdelse af egnethedsvurderinger og sagsbehandling i forbindelse hermed samarbejde med relevante samarbejdspartnere, bl.a. kommuner, misbrugscentre mv. iværksættelse af afsoning kontrol og tilsyn med personer, der afsoner fængselsstraf i eget hjem motiverende samtaler på bopælen diverse afgørelser under afsoning Vi tilbyder dig: gode kollegaer et interessant arbejdsfelt faglig vejledning et arbejde, hvor du kan være med til at præge hverdagen socialt fokus og godt humør på arbejdspladsen Vi forventer at: du er uddannet socialrådgiver du er faglig velfunderet og kan bevare roen i konfliktsituationer du har brugt din uddannelse i praksis du har indgående erfaring med at arbejde skriftligt, herunder at lave vurderinger du kan formulere dig godt såvel skriftligt som mundtligt du har flair for og evner sagsbehandling du udviser overblik og evner at fastholde det i komplekse situationer du har gode samarbejdsevner og er fleksibel og anerkendende i din tilgang til andre du er indstillet på en travl hverdag du er indstillet på skiftende arbejdstider (dag nat weekend - gælder også jul nytår) Løn- og ansættelsesvilkår: Stillingen er med tiltrædelse 1. februar 2018 eller snarest derefter. Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst (LC CO10-fællesoverenskomsten) samt organi sationsaftale for socialrådgivere i staten og efter principperne om Ny Løn. Derudover ydes der godtgørelse for forskudt arbejdstid i henhold til gældende regler. Arbejdsstedet er Kriminalforsorgen i Frihed, Møllegade 5 A, Næst ved. Fodlænken er en del af KiF Næstved, der er en del af Kriminalforsorgen Sjælland, der består af 5 institutioner bestående af lukkede fængsler, 1 åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted. Kriminalforsorgen Sjælland har ca. 750 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sund hedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. Du søger stillingen via knappen søg stillingen . Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling. Ansøgningsfristen den 6. januar 2019 kl. 12.00. Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra det Centrale Kriminalregister. Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til enhedsleder Tina Greth Møller, tlf. 7255 7109.KiF Næstved søger en dygtig og energisk socialrådgiver til en fast stilling i fodlænkeafdelingen - afsoning i hjemmet under elektronisk overvågning.

Fodlænkeafdelingen består aktuelt af 13 medarbejdere omfattende socialrådgivere, fængselsbetjente og administrativt personale. Arbejdet udføres i dette tværfaglige team, hvor der er et tæt samarbejde om alle afsonere.

Det er Kriminalforsorgens vision at bringe mennesker sikkert videre til et liv uden kriminalitet.

Arbejdet omfatter
  • udarbejdelse af egnethedsvurderinger og sagsbehandling i forbindelse hermed
  • samarbejde med relevante samarbejdspartnere, bl.a. kommuner, misbrugscentre mv.
  • iværksættelse af afsoning
  • kontrol og tilsyn med personer, der afsoner fængselsstraf i eget hjem
  • motiverende samtaler på bopælen
  • diverse afgørelser under afsoning
Vi tilbyder dig:

  • gode kollegaer
  • et interessant arbejdsfelt
  • faglig vejledning
  • et arbejde, hvor du kan være med til at præge hverdagen
  • socialt fokus og godt humør på arbejdspladsen
Vi forventer at:

  • du er uddannet socialrådgiver
  • du er faglig velfunderet og kan bevare roen i konfliktsituationer
  • du har brugt din uddannelse i praksis
  • du har indgående erfaring med at arbejde skriftligt, herunder at lave vurderinger
  • du kan formulere dig godt såvel skriftligt som mundtligt
  • du har flair for og evner sagsbehandling
  • du udviser overblik og evner at fastholde det i komplekse situationer
  • du har gode samarbejdsevner og er fleksibel og anerkendende i din tilgang til andre
  • du er indstillet på en travl hverdag
  • du er indstillet på skiftende arbejdstider (dag/nat/weekend - gælder også jul/nytår)
Løn- og ansættelsesvilkår:

Stillingen er med tiltrædelse 1. februar 2018 eller snarest derefter. Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt organi­sationsaftale for socialrådgivere i staten og efter principperne om Ny Løn. Derudover ydes der godtgørelse for forskudt arbejdstid i henhold til gældende regler.

Arbejdsstedet er Kriminalforsorgen i Frihed, Møllegade 5 A, Næst­ved.

Fodlænken er en del af KiF Næstved, der er en del af Kriminalforsorgen Sjælland, der består af 5 institutioner bestående af lukkede fængsler, 1 åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted.

Kriminalforsorgen Sjælland har ca. 750 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sund­hedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere.

Du søger stillingen via knappen ”søg stillingen”. Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling.

Ansøgningsfristen den 6. januar 2019 kl. 12.00.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra det Centrale Kriminalregister.

Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til enhedsleder Tina Greth Møller, tlf. 7255 7109.
KiF NæstvedNæstved2018-12-12T00:00:002019-01-04T00:00:00
329922735Pr. 1. februar 2019 søges en socialsygeplejerske og en socialrådgiver med bred og faglig specialiseret viden om socialt udsatte til nyetableret team i Myndigheden i Guldborgsund KommuneBasic Særlig Koordineret Indsats er et tilbud til sårbare borgere i Guldborgsund Kommune med f.eks. psykisk lidelse, misbrug og fysisk sygdom. Formålet er, at socialt udsatte borgere oplever forbedret effekt af social- og sundhedsvæsenets ydelser. Særlig Koordineret Indsats udspringer af Broen til Bedre Sundhed s projekt, Sammen om min vej . Det er politisk besluttet at forankre indsatsen, hvorfor en fast stilling som socialsygeplejerske skal besættes hurtigst muligt. Teamet for Særlig Koordineret Indsats skal primo 2019 bestå af i alt tre medarbejdere med forskellige sundhedsfaglige og socialfaglige kompetencer og profiler i forhold til opgaveløsning. Organisatorisk forankres teamet for Særlig Koordineret Indsats i Myndigheden, hvor der pr. 1. december 2018 er ansat en socialsygeplejerske. Teamet vil adskille sig ved ikke at varetage myndighedsopgaver, men vil samarbejde tæt med Myndigheden omkring visitering af de mest sårbare borgere til de kommunale tilbud.Den samlede Myndighed består af visitatorer inden for handicap- og psykiatriområdet, ældreområdet og hjælpemiddelområdet. Faggrupperne er ergo- og fysioterapeuter, sygeplejersker, socialrådgivere, socialformidlere og administrative medarbejdere. JobbeskrivelseSom medarbejder i teamet bliver du borgerens forløbspartner. Du skal hjælpe med at skabe overblik samt sikre, at der tages udgangspunkt i borgerens individuelle behov, ligesom du skal sikre, at indsatserne times og koordineres bedst muligt både på tværs af fagområder, forvaltningsområder og sektorer. Samtaler og opfølgning med borgere i borgerens hjem eller nærmere aftalt sted Afklaring af behov og hvordan borger ønsker at lade sig støtte til udvikling Udarbejdelse af plan med kortsigtede og langsigtede mål Udbrede kendskab og anvendelse af den koordinerende indsatsplan Bisidder- eller ledsagerfunktion i særlige situationer Sundheds- og forebyggende indsatser, herunder rehabilitering, ernæring, håndtering af medicin, kronisk sygdom og tidlig opsporing Kontakt til relevante samarbejdspartnere og planlægning af netværksmøder Tæt samarbejde, sparring samt ansvar for, at egne kompetencer indgår i teamets samlede viden om handlemuligheder og indsatser Bygge bro og bidrage til sammenhængende patientforløb, herunder planlægning og koordinering af hensigtsmæssige udskrivningsforløb Teamet for Særlig Koordineret Indsats samarbejder tæt med det lokale sygehus og de omkringliggende kommuner for at sikre et fælles ansvar og samlet indsats for kommunernes sårbare borgere Gå foran i udviklingen i organisationen i forhold til øget integration mellem sundhedsfaglige og socialfaglige indsatser Vi tilbyder Faglig sparring og kollegial støtte fra dygtige og engagerede kollegaer Selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid under hensyntagen til den fælles opgaveløsning En åben og direkte omgangstone Ledelse der vægter dialog, anerkendelse og tillid højt Kurser eller videreuddannelse inden for området Personlige og faglige kompetencer, som vi lægger vægt påDu skal have en bred og faglig specialiseret viden om socialt udsatte, herunder: Erfaring med at arbejde brugercentreret, helhedsorienteret ud fra en recovery og empowerment understøttende tilgang Erfaring med at differentiere i forhold til individuelle behov Indtænke, foreslå og tilvejebringe fleksible løsninger samtidig med, at høj faglighed og kvalitet sikrer de bedst mulige løsninger for borgeren Etisk dømmekraft, herunder aktivt at sikre borgerens rettigheder Kan samarbejde flerfagligt og navigere på tværs af sektorer, også uden for kommunen Viden om sammenhæng mellem somatisk sygdom, psykisk sygdom og brugen af rusmidler Viden om abstinensbehandling og substitutionsbehandling Særlig viden om de miljøer, hvor mennesker med komplekse sociale udfordringer færdes Viden om og gerne erfaringer med regionale og kommunale tilbud til borgere med komplekse udfordringer f.eks. misbrugsproblemer, ensomhed og hjemløshed. Er velformuleret i skrift og tale og har flair for anvendelse af IT systemer. Er god til at skabe overblik og kan bevare det i en travl hverdag. Er initiativrig og ansvarlig i opgaveløsningen og kan have flere opgaver i gang samtidig. Har godt humør og bidrager til kollegialt samarbejde. Har kørekort til bil. AnsættelsesprocesAnsøgningsfrist torsdag, d.13. december 2018Ansættelsessamtaler tirsdag, d. 18. december 2018 AnsættelsesvilkårEfter gældende overenskomst. 37 timer uge. For mere informationDu er velkommen til at kontakte faglig leder af Myndigheden, Rikke Mørkeberg Rasmussen på 2518 1853. Læs evalueringen af Sammen om min vej her:https: www.regionsjaelland.dk Kampagner broen-til-bedre-sundhed nyheder-presse nyheder2018 Sider Evaluering-af-Sammen-om-min-vej-.aspx”Særlig Koordineret Indsats” er et tilbud til sårbare borgere i Guldborgsund Kommune med f.eks. psykisk lidelse, misbrug og fysisk sygdom. Formålet er, at socialt udsatte borgere oplever forbedret effekt af social- og sundhedsvæsenets ydelser.
 
”Særlig Koordineret Indsats” udspringer af ”Broen til Bedre Sundhed”s projekt, ”Sammen om min vej”. Det er politisk besluttet at forankre indsatsen, hvorfor en fast stilling som socialsygeplejerske skal besættes hurtigst muligt. Teamet for ”Særlig Koordineret Indsats” skal primo 2019 bestå af i alt tre medarbejdere med forskellige sundhedsfaglige og socialfaglige kompetencer og profiler i forhold til opgaveløsning.
 
Organisatorisk forankres teamet for ”Særlig Koordineret Indsats” i Myndigheden, hvor der pr. 1. december 2018 er ansat en socialsygeplejerske. Teamet vil adskille sig ved ikke at varetage myndighedsopgaver, men vil samarbejde tæt med Myndigheden omkring visitering af de mest sårbare borgere til de kommunale tilbud.

Den samlede Myndighed består af visitatorer inden for handicap- og psykiatriområdet, ældreområdet og hjælpemiddelområdet. Faggrupperne er ergo- og fysioterapeuter, sygeplejersker, socialrådgivere, socialformidlere og administrative medarbejdere. 
 
Jobbeskrivelse
Som medarbejder i teamet bliver du borgerens forløbspartner. Du skal hjælpe med at skabe overblik samt sikre, at der tages udgangspunkt i borgerens individuelle behov, ligesom du skal sikre, at indsatserne times og koordineres bedst muligt – både på tværs af fagområder, forvaltningsområder og sektorer.
  • Samtaler og opfølgning med borgere i borgerens hjem eller nærmere aftalt sted
  • Afklaring af behov og hvordan borger ønsker at lade sig støtte til udvikling
  • Udarbejdelse af plan med kortsigtede og langsigtede mål
  • Udbrede kendskab og anvendelse af den koordinerende indsatsplan
  • Bisidder- eller ledsagerfunktion i særlige situationer
  • Sundheds- og forebyggende indsatser, herunder rehabilitering, ernæring, håndtering af medicin, kronisk sygdom og tidlig opsporing
  • Kontakt til relevante samarbejdspartnere og planlægning af netværksmøder
  • Tæt samarbejde, sparring samt ansvar for, at egne kompetencer indgår i teamets samlede viden om handlemuligheder og indsatser
  • Bygge bro og bidrage til sammenhængende patientforløb, herunder planlægning og koordinering af hensigtsmæssige udskrivningsforløb
  • Teamet for ”Særlig Koordineret Indsats” samarbejder tæt med det lokale sygehus og de omkringliggende kommuner for at sikre et fælles ansvar og samlet indsats for kommunernes sårbare borgere
  • Gå foran i udviklingen i organisationen i forhold til øget integration mellem sundhedsfaglige og socialfaglige indsatser
 Vi tilbyder
  • Faglig sparring og kollegial støtte fra dygtige og engagerede kollegaer
  • Selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid under hensyntagen til den fælles opgaveløsning
  • En åben og direkte omgangstone
  • Ledelse der vægter dialog, anerkendelse og tillid højt
  • Kurser eller videreuddannelse inden for området
     
Personlige og faglige kompetencer, som vi lægger vægt på
Du skal have en bred og faglig specialiseret viden om socialt udsatte, herunder:
  • Erfaring med at arbejde brugercentreret, helhedsorienteret ud fra en recovery og empowerment understøttende tilgang
  • Erfaring med at differentiere i forhold til individuelle behov
  • Indtænke, foreslå og tilvejebringe fleksible løsninger samtidig med, at høj faglighed og kvalitet sikrer de bedst mulige løsninger for borgeren
  • Etisk dømmekraft, herunder aktivt at sikre borgerens rettigheder
  • Kan samarbejde flerfagligt og navigere på tværs af sektorer, også uden for kommunen
  • Viden om sammenhæng mellem somatisk sygdom, psykisk sygdom og brugen af rusmidler
  • Viden om abstinensbehandling og substitutionsbehandling
  • Særlig viden om de miljøer, hvor mennesker med komplekse sociale udfordringer færdes
  • Viden om og gerne erfaringer med regionale og kommunale tilbud til borgere med komplekse udfordringer f.eks. misbrugsproblemer, ensomhed og hjemløshed.
  • Er velformuleret i skrift og tale og har flair for anvendelse af IT systemer.
  • Er god til at skabe overblik og kan bevare det i en travl hverdag.
  • Er initiativrig og ansvarlig i opgaveløsningen og kan have flere opgaver i gang samtidig.
  • Har godt humør og bidrager til kollegialt samarbejde.
  • Har kørekort til bil.
Ansættelsesproces
Ansøgningsfrist torsdag, d.13. december 2018
Ansættelsessamtaler tirsdag, d. 18. december 2018
 
Ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst. 37 timer/uge. 

For mere information
Du er velkommen til at kontakte faglig leder af Myndigheden, Rikke Mørkeberg Rasmussen på 2518 1853.
 
Læs evalueringen af "Sammen om min vej" her:
https://www.regionsjaelland.dk/Kampagner/broen-til-bedre-sundhed/nyheder-presse/nyheder2018/Sider/Evaluering-af-Sammen-om-min-vej-.aspx
 

ORS/Small/b7e87c14_logo.gifMyndighedGuldborgsund2018-12-04T16:07:15.9332018-12-13T00:00:00
329924130Socialfaglig koordinator til Børn- og ungerådgivningen - GenopslagRobot Har du solid socialfaglig erfaring, god til relationer og samarbejde og har du lyst til at understøtte rådgiverne i at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye fagkoordinator. Om os Lejre kommune er et sted eller rettere 49 landsbyer, hvor vi vægter det nære og lokale fællesskab. På kun 45 min. kan du komme fra København til Hvalsø i Lejre kommune i bil, du kan også tage med tog direkte til Hvalsø. Vi søger en fagkoordinator, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og blandt andet visionen i Lejre kommune om hvordan vi samarbejder, koordinerer og forebygger. Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde, og har i dag et højt fagligt niveau og solidt administrativt grundlag, at arbejde ud fra. Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job og Social i Lejre Kommune et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge. Dit job hos os Fagkoordinatorens primære opgave er at bidrage til en kontinuerlig udvikling af den faglige kvalitet både i forhold til eget center og på tværs af det samlede specialiserede socialområde. Du får et særligt ansvar i forhold til at være et fagligt fyrtårn for Børn- og Ungeteamet. Som en del af dette arbejde skal fagkoordinatoren sikre sammenhæng mellem foranstaltninger og økonomi, og skal kunne formidle vigtigheden af denne sammenhæng til rådgiverne. Derudover vil du komme til at arbejde med disse opgaver som fagkoordinator hos os: Løbende sparring med hver enkelt rådgiver for at sikre flow og kvalitet i sager samt kendskab til det samlede antal sager og sagstyngden. Ledelse af ugentlige teammøder, herunder sikre implementering af serviceniveauer, arbejdsgange, procedurer etc. Rådgivning og sparring både på ledelses- og rådgiverniveau, herunder: Danne makkerskab med rådgiverne i komplicerede sager. Formidle og implementere ny lovgivning, samt sikre at lovgivning og sagsbehandlingsfrister bliver overholdt Udarbejde planer for opstart af nye medarbejdere samt sikre mentorordning Være tovholder på tvangssager. Du vil også, i samarbejde med ledelsen, komme til at arbejde med: At afdække nye udviklingsmuligheder og implementere disse At sikre en bred foranstaltningsvifte, hvor det enkelte barns den unges familiens behov kan dækkes, herunder tæt og løbende opfølgning med interne og eksterne samarbejdspartnere At justere arbejdsgange og procedurer i tæt samarbejde med vores socialjurist. Din profil: Vi søger dig, der: Er uddannet socialrådgiver socialformidler og har en relevant erfaring med de beskrevne opgaver indenfor området, samt erfaring med DUBU og ICS. Formår at samarbejde bredt både i forhold til kolleger, internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regioner, eksterne leverandører etc. Formår at fremstå som et fagligt fyrtårn, der kan sætte en faglig retning og sikre, at denne bliver efterlevet. Har tydelige kommunikative kompetencer og er god til at skabe relationer. Kan arbejde systematisk og kan videreformidle understøttende redskaber til rådgiverne. Se også Job- og funktionsbeskrivelse på lejre.dk Det formelle: Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.Vi glæder os til at høre fra dig senest den 4. januar 2019 kl.14.00. Send din ansøgning og relevante bilag til hanj@lejre.dk. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 15. januar 2019. Du giver samtidig med afsendelse af din ansøgning og bilag samtykke til, at vi må behandle, dine oplysninger til rekrutteringsformål. Du kan læse nærmere om vores behandling her. Du er meget velkommen til at ringe til os, hvis du vil høre mere om stillingen. Ring til afdelingsleder Lone Tue Hansen, tlf.: 20 55 66 41 eller til TR Nadia Bjerregaard, tlf.: 30 68 15 69.

Har du solid socialfaglig erfaring, god til relationer og samarbejde og har du lyst til at understøtte rådgiverne i at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye fagkoordinator.

Om os

Lejre kommune er et sted – eller rettere 49 landsbyer, hvor vi vægter det nære og lokale fællesskab. På kun 45 min. kan du komme fra København til Hvalsø i Lejre kommune i bil, du kan også tage med tog direkte til Hvalsø.

Vi søger en fagkoordinator, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og blandt andet visionen i Lejre kommune om hvordan vi samarbejder, koordinerer og forebygger. Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde, og har i dag et højt fagligt niveau og solidt administrativt grundlag, at arbejde ud fra.

Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job – og Social i Lejre Kommune – et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge.

Dit job hos os

Fagkoordinatorens primære opgave er at bidrage til en kontinuerlig udvikling af den faglige kvalitet – både i forhold til eget center og på tværs af det samlede specialiserede socialområde. Du får et særligt ansvar i forhold til at være et fagligt fyrtårn for Børn- og Ungeteamet.
Som en del af dette arbejde skal fagkoordinatoren sikre sammenhæng mellem foranstaltninger og økonomi, og skal kunne formidle vigtigheden af denne sammenhæng til rådgiverne.

Derudover vil du komme til at arbejde med disse opgaver som fagkoordinator hos os:

  • Løbende sparring med hver enkelt rådgiver for at sikre flow og kvalitet i sager samt kendskab til det samlede antal sager og sagstyngden.
  • Ledelse af ugentlige teammøder, herunder sikre implementering af serviceniveauer, arbejdsgange, procedurer etc.
  • Rådgivning og sparring både på ledelses- og rådgiverniveau, herunder: Danne makkerskab med rådgiverne i komplicerede sager.
  • Formidle og implementere ny lovgivning, samt sikre at lovgivning og sagsbehandlingsfrister bliver overholdt
  • Udarbejde planer for opstart af nye medarbejdere samt sikre mentorordning
  • Være tovholder på tvangssager.

Du vil også, i samarbejde med ledelsen, komme til at arbejde med:

  • At afdække nye udviklingsmuligheder og implementere disse
  • At sikre en bred foranstaltningsvifte, hvor det enkelte barns/den unges/familiens behov kan dækkes, herunder tæt og løbende opfølgning med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • At justere arbejdsgange og procedurer i tæt samarbejde med vores socialjurist.

Din profil:

Vi søger dig, der:

  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler og har en relevant erfaring med de beskrevne opgaver indenfor området, samt erfaring med DUBU og ICS.
  • Formår at samarbejde bredt – både i forhold til kolleger, internt i organisationen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere såsom andre kommuner, regioner, eksterne leverandører etc.
  • Formår at fremstå som et fagligt fyrtårn, der kan sætte en faglig retning og sikre, at denne bliver efterlevet.
  • Har tydelige kommunikative kompetencer og er god til at skabe relationer.
  • Kan arbejde systematisk og kan videreformidle understøttende redskaber til rådgiverne.

Se også Job- og funktionsbeskrivelse på lejre.dk

Det formelle:

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Vi glæder os til at høre fra dig senest den 4. januar 2019 kl.14.00. Send din ansøgning og relevante bilag til hanj@lejre.dk. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 15. januar 2019.

Du giver samtidig med afsendelse af din ansøgning og bilag samtykke til, at vi må behandle, dine oplysninger til rekrutteringsformål. Du kan læse nærmere om vores behandling her.

Du er meget velkommen til at ringe til os, hvis du vil høre mere om stillingen. Ring til afdelingsleder Lone Tue Hansen, tlf.: 20 55 66 41 eller til TR Nadia Bjerregaard, tlf.: 30 68 15 69.

Rådhuset i HvalsøRingsted2018-12-06T00:00:002019-01-04T00:00:00
329923823Skal vi være sammen om fastholdelse ?Robot Lejre Jobcenter søger engageret rådgiver i Team Arbejdsfastholdelse pr. 1. februar eller snarest derefter Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomhedsledere ? Er du god til at samarbejde med borgeren i centrum ? Tror du på, at arbejde spiller en vigtig rolle i menneskers liv ? Om jobbet Dine opgaver vil blandt andet være: Sygedagpengeopfølgning Afholdelse af møder på borgernes arbejdsplads med henblik på arbejdsfastholdelse både for sygemeldte borgere men også dem, som ikke er sygemeldte endnu Koordinering og igangsættelse af indsatser i forhold til tilbagevenden til arbejde eller afklaring af arbejdsevnen Gøre sager klar til kommunens rehabiliteringsteam Om dig Vi ønsker os en kollega som kan Samarbejde på tværs af kommunen Se muligheder frem for begrænsninger Skabe gode relationer til borgerne Samarbejde med virksomhederne omkring fastholdelsesplaner Vi ser også gerne, at du har en socialfaglig uddannelsesbaggrund Om os du bliver en del af Team Arbejdsfastholdelse Du bliver en del af Afdelingen for Jobrehabilitering, hvor vi med vores høje faglighed arbejder på at bringe borgerne tilbage på arbejdsmarkedet. Det er et sted med en uformel tone og arbejdsdage, der aldrig ligner hinanden. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden med at sikre en god brugeroplevelse for borgerne. Lejre Kommune er et sted med plads til gode ideer. Vi nytænker livet på landet og er tæt på byen. Et sted med fællesskaber. Både for vores borgere og for hinanden på arbejdspladsen. Her er borgere, politikere og embedsmænd tæt på hinanden. Vi bygger den moderne landsby med kvalitet i centrum. Er det et sted, du har lyst til at arbejde? Løn og ansættelse Vores nye kollega skal helst begynde 1. februar eller snarest derefter. Du vil blive ansat på 37 timer om ugen efter gældende overenskomst. Du vil komme til at arbejde på Hvalsø Rådhus, Møllebjergvej 4, 4330 Hvalsø. Sådan søger du Send en ansøgning til cjs@lejre.dk senest d. 4. januar kl. 12 mærket Rådgiver Arbejdsfastholdelse . Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte fagkoordinator Heidi Teichert tlf. 24791924 eller afdelingsleder Gitte Rønman tlf. 24 92 92 89.

Lejre Jobcenter søger engageret rådgiver i Team Arbejdsfastholdelse pr. 1. februar eller snarest derefter

 

Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomhedsledere ? Er du god til at samarbejde med borgeren i centrum ? Tror du på, at arbejde spiller en vigtig rolle i menneskers liv ?

 

Om jobbet

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Sygedagpengeopfølgning
  • Afholdelse af møder på borgernes arbejdsplads med henblik på arbejdsfastholdelse både for sygemeldte borgere men også dem, som ikke er sygemeldte endnu
  • Koordinering og igangsættelse af indsatser i forhold til tilbagevenden til arbejde eller afklaring af arbejdsevnen
  • Gøre sager klar til kommunens rehabiliteringsteam

Om dig

Vi ønsker os en kollega som kan

  • Samarbejde på tværs af kommunen
  • Se muligheder frem for begrænsninger
  • Skabe gode relationer til borgerne
  • Samarbejde med virksomhederne omkring fastholdelsesplaner

Vi ser også gerne, at du har en socialfaglig uddannelsesbaggrund

Om os – du bliver en del af Team Arbejdsfastholdelse

Du bliver en del af Afdelingen for Jobrehabilitering, hvor vi med vores høje faglighed arbejder på at bringe borgerne tilbage på arbejdsmarkedet. Det er et sted med en uformel tone og arbejdsdage, der aldrig ligner hinanden. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden med at sikre en god brugeroplevelse for borgerne.

 

Lejre Kommune er et sted med plads til gode ideer. Vi nytænker livet på landet og er tæt på byen. Et sted med fællesskaber. Både for vores borgere og for hinanden på arbejdspladsen. Her er borgere, politikere og embedsmænd tæt på hinanden. Vi bygger den moderne landsby med kvalitet i centrum. Er det et sted, du har lyst til at arbejde?

 

Løn og ansættelse

Vores nye kollega skal helst begynde 1. februar  eller snarest derefter. Du vil blive ansat på 37 timer om ugen efter gældende overenskomst. Du vil komme til at arbejde på Hvalsø Rådhus, Møllebjergvej 4, 4330 Hvalsø.

 

Sådan søger du

Send en ansøgning til cjs@lejre.dk senest  d. 4. januar kl. 12 mærket ”Rådgiver Arbejdsfastholdelse”.  Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at kontakte fagkoordinator Heidi Teichert tlf. 24791924 eller afdelingsleder  Gitte Rønman tlf. 24 92 92 89.

Rådhuset i HvalsøRingsted2018-12-06T00:00:002019-01-04T00:00:00
329919904Barselsvikar for sagsbehandler til beskæftigelsesområdet for voksne kontanthjælpsmodtagere over 30 årRobot Brænder du for at understøtte indsatsen overfor borgere, som modtager kontanthjælp og er vurderet som aktivitetsparate, så er du måske den rette kollega for os? Vi søger en barselsvikar for en af vore sagsbehandlere med tiltrædelse den 1. februar 2019. Om jobbet Vi arbejder med alle muligheder indenfor Beskæftigelsesloven, og vi har fokus på en tidlig, forebyggende og tværfaglig indsats, for at understøtte borgerens vej tilbage til arbejdsmarkedet. Vi udvikler hele tiden indsatsen, hvor vi har fokus på de ting, der er evidens for virker. Derfor er vores primære indsats virksomhedsvendte forløb. Du vil, hvis du griber chancen, kunne få stor indflydelse på tilrettelæggelse af såvel indsats som tilrettelæggelse af arbejdsgange. Stillingen er et begivenhedsbestemt vikariat pga. barsel. Om dine opgaver Som sagsbehandler i teamet indgår du i funktionen som koordinerende sagsbehandler og skal i samarbejde med et professionelt mentorkorps og dygtige virksomhedskonsulenter understøtte borgerne i at kunne indgå på arbejdsmarkedet. Du er som sagsbehandler selv det vigtigste redskab, og derfor skal du tro på borgerne, arbejde motiverende og se muligheder frem for begrænsninger. Vi udvikler løbende på vores indsats, og vi arbejder med en tidlig målrettet indsats med henblik på at opnå tilknytning i arbejdsmarkedet. Som en del af funktionen skal du også udrede sager til forelæggelse på Rehabiliteringsteamet og deltage i møder i rehabiliteringsteamet sammen med borgeren. Hvem er du Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du kan kommunikere klart og præcist, såvel mundtligt som skriftligt Du har sans for administrative opgaver og kan arbejde med forskellige IT- systemer Du har et ønske om at arbejde aktivt og motiverende med borgeren Du kan anvende forskellige samtaleteknikker og bruge alle redskaber Du kan håndtere modstand og håndtere konflikter Du holder humøret højt og bidrager til at være en del af det gode sociale fællesskab Du er dygtig, inspirerende og loyal Du har humor og er god til at skabe kontakt til såvel borgere som kolleger og samarbejdspartnere Du har lyst til teamwork med faglighed i højsædet Du kan arbejde på tværs og sammen med andre faggrupper Afdeling Kontanthjælpsteamet består af 6 rådgivere. Vi har 3 administrative medarbejdere, der understøtter sagsbehandlerne med indkaldelser af borgere til samtaler og klarer en stor del af de administrative opgaver for os. Vi tilbyder Dygtige og engagerede kolleger Mulighed for faglig sparring og erfaringsudveksling samt månedlig supervision At både medarbejdere og ledelse løbende har fokus på at udvikle og forbedre vores faglige metoder At vi har travlt, men ikke mere end der er plads til kreativitet og god borgerbetjening At vi vægter arbejdsmiljø højt God stemning og vi hjælper hinanden Vi har en aktiv Personaleklub, flextid, frugtordning og madordning m.m. Vi betegner os selv som friske og med hang til humor og socialt fællesskab. Derudover er vi opmærksomme på vigtigheden af et godt arbejdsmiljø og at dette kun kan opnås ved fælles hjælp og ansvar. Vores faglighed er i konstant udvikling og vægtes højt blandt andet med fælles faglige ugentlige møder. Vi er en arbejdsplads, hvor nytænkning af driften er i fokus. Du skal trives med forandringer og have lyst til at bidrage til at vores drift er i top. De medarbejdere vi søger, skal have lyst til udvikling og brænde for det, der hører til traditionelt sagsbehandlerarbejde. Herudover skal du kunne lide at arbejde på tværs af faggrupper og sammen med de mange aktører på feltet. Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil. Der afholdes ansættelsessamtaler den 19. december 2018. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst. Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.Brænder du for at understøtte indsatsen overfor borgere, som modtager kontanthjælp og er vurderet som aktivitetsparate, så er du måske den rette kollega for os?
 
Vi søger en barselsvikar for en af vore sagsbehandlere med tiltrædelse den 1. februar 2019.
 
Om jobbet
Vi arbejder med alle muligheder indenfor Beskæftigelsesloven, og vi har fokus på en tidlig, forebyggende og tværfaglig indsats, for at understøtte borgerens vej tilbage til arbejdsmarkedet.
 
Vi udvikler hele tiden indsatsen, hvor vi har fokus på de ting, der er evidens for virker. Derfor er vores primære indsats virksomhedsvendte forløb. Du vil, hvis du griber chancen, kunne få stor indflydelse på tilrettelæggelse af såvel indsats som tilrettelæggelse af arbejdsgange.
 
Stillingen er et begivenhedsbestemt vikariat pga. barsel.
 
Om dine opgaver
Som sagsbehandler i teamet indgår du i funktionen som koordinerende sagsbehandler og skal i samarbejde med et professionelt mentorkorps og dygtige virksomhedskonsulenter understøtte borgerne i at kunne indgå på arbejdsmarkedet. Du er som sagsbehandler selv det vigtigste redskab, og derfor skal du tro på borgerne, arbejde motiverende og se muligheder frem for begrænsninger.
 
Vi udvikler løbende på vores indsats, og vi arbejder med en tidlig målrettet indsats med henblik på at opnå tilknytning i arbejdsmarkedet.
 
Som en del af funktionen skal du også udrede sager til forelæggelse på Rehabiliteringsteamet og deltage i møder i rehabiliteringsteamet sammen med borgeren.
 
Hvem er du

   • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
   • Du kan kommunikere klart og præcist, såvel mundtligt som skriftligt
   • Du har sans for administrative opgaver og kan arbejde med forskellige IT- systemer
   • Du har et ønske om at arbejde aktivt og motiverende med borgeren
   • Du kan anvende forskellige samtaleteknikker og bruge alle redskaber
   • Du kan håndtere modstand og håndtere konflikter
   • Du holder humøret højt og bidrager til at være en del af det gode sociale fællesskab
   • Du er dygtig, inspirerende og loyal
   • Du har humor og er god til at skabe kontakt til såvel borgere som kolleger og samarbejdspartnere
   • Du har lyst til teamwork med faglighed i højsædet
   • Du kan arbejde på tværs og sammen med andre faggrupper



Afdeling
Kontanthjælpsteamet består af 6 rådgivere. Vi har 3 administrative medarbejdere, der understøtter sagsbehandlerne med indkaldelser af borgere til samtaler og klarer en stor del af de administrative opgaver for os.
 
Vi tilbyder

   • Dygtige og engagerede kolleger
   • Mulighed for faglig sparring og erfaringsudveksling samt månedlig supervision
   • At både medarbejdere og ledelse løbende har fokus på at udvikle og forbedre
vores faglige metoder
   • At vi har travlt, men ikke mere end der er plads til kreativitet og god borgerbetjening
   • At vi vægter arbejdsmiljø højt
   • God stemning og vi hjælper hinanden
   • Vi har en aktiv Personaleklub, flextid, frugtordning og madordning m.m.

 
Vi betegner os selv som friske og med hang til humor og socialt fællesskab. Derudover er vi opmærksomme på vigtigheden af et godt arbejdsmiljø og at dette kun kan opnås ved fælles hjælp og ansvar. Vores faglighed er i konstant udvikling og vægtes højt blandt andet med fælles faglige ugentlige møder.
Vi er en arbejdsplads, hvor nytænkning af driften er i fokus. Du skal trives med forandringer og have lyst til at bidrage til at vores drift er i top. De medarbejdere vi søger, skal have lyst til udvikling og brænde for det, der hører til traditionelt sagsbehandlerarbejde. Herudover skal du kunne lide at arbejde på tværs af faggrupper og sammen med de mange aktører på feltet.
 
Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil.
 
Der afholdes ansættelsessamtaler den 19. december 2018.
 
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst.
 
Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.
 
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.

ArbejdsmarkedscenterHolbæk2018-11-29T00:00:002018-12-16T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til fodlænkeafdeling - Kriminalforsorgen i Frihed, Næstved - genopslag

KiF Næstved

Næstved
KiF Næstved søger en dygtig og energisk socialrådgiver til en fast stilling i fodlænkeafdelingen - afsoning i hjemmet under elektronisk overvågning. Fodlænkeafdelingen består aktuelt af 13 medarbejdere omfattende socialrådgivere, fængselsbetjente og...
Indrykket:12. december 2018
Udløbsdato:4. januar 2019

Pr. 1. februar 2019 søges en socialsygeplejerske og en socialrådgiver med bred og faglig specialiseret viden om socialt udsatte til nyetableret team i Myndigheden i Guldborgsund Kommune

Myndighed

Guldborgsund
Særlig Koordineret Indsats er et tilbud til sårbare borgere i Guldborgsund Kommune med f.eks. psykisk lidelse, misbrug og fysisk sygdom. Formålet er, at socialt udsatte borgere oplever forbedret effekt af social- og sundhedsvæsenets ydelser. Særlig ...
Indrykket:4. december 2018
Udløbsdato:13. december 2018

Socialfaglig koordinator til Børn- og ungerådgivningen - Genopslag

Rådhuset i Hvalsø

Ringsted
Har du solid socialfaglig erfaring, god til relationer og samarbejde og har du lyst til at understøtte rådgiverne i at skabe merværdi for familier med særlige behov i et tæt samarbejde med andre? Så er du måske vores nye fagkoordinator. Om os Lejre ...
Indrykket:6. december 2018
Udløbsdato:4. januar 2019

Skal vi være sammen om fastholdelse ?

Rådhuset i Hvalsø

Ringsted
Lejre Jobcenter søger engageret rådgiver i Team Arbejdsfastholdelse pr. 1. februar eller snarest derefter Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomhedsledere ? Er du god til at samarbejde med borgeren i centrum ? Tror du på, at arbejde spi...
Indrykket:6. december 2018
Udløbsdato:4. januar 2019

Barselsvikar for sagsbehandler til beskæftigelsesområdet for voksne kontanthjælpsmodtagere over 30 år

Arbejdsmarkedscenter

Holbæk
Brænder du for at understøtte indsatsen overfor borgere, som modtager kontanthjælp og er vurderet som aktivitetsparate, så er du måske den rette kollega for os? Vi søger en barselsvikar for en af vore sagsbehandlere med tiltrædelse den 1. februar 20...
Indrykket:29. november 2018
Udløbsdato:16. december 2018