Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver eller socialformidler søges til barselsvikariat i Modtagelsen




Favrskov Kommune søger socialrådgiver/socialformidler til Modtagelsen
 


Da en af vores kolleger skal på barselsorlov, søger vi en ny kollega til Modtagelsen i Familierådgivningen. Der er tale om et barselsvikariat på 10 måneder med mulighed for forlængelse. Stillingen er på 32 timer pr. uge og til besættelse fra 1. maj 2018. 


Modtagelsen består af tolv dygtige, engagerede og sjove socialrådgivere. I Modtagelsen har man en opdelt funktion og er både socialrådgiver (med myndighedsbeføjelser) i forvaltningen og socialfaglig rådgiver i skoler og dagtilbud (uden myndighedsbeføjelse). 


Som socialrådgiver i Modtagelsens myndighedsdel yder man råd og vejledning, behandler underretninger, iværksætter indsatser jf. § 11.3 samt udfærdiger børnefaglige undersøgelser. Alle i Modtagelsen er en del af underretningsvagten, som man varetager en uge ad gangen i et fast rul. 


Som socialfaglig rådgiver arbejder man sammen med skoler, dagtilbud og andre samarbejdspartnere og er fælles om den helt tidlige og forebyggende indsats i almenområdet. Man yder blandt andet socialfaglig sparring ift. sårbare børn, unge og deres familier og deltager også i forskellige tværfaglige fora. 


Ud over Modtagelsen består Familierådgivningen også af Familiegruppen, som overtager sagerne efter endt børnefaglig undersøgelse. Afdelingen er fysisk placeret sammen med Børnehandicaprådgivningen. I praksis vil du derfor opleve de forskellige teams og afdelinger som en samlet myndighedsafdeling. 


Børn og Familie består samlet af fire afdelinger: Familierådgivningen, Børnehandicaprådgivningen, PPR/Rådgivningscentret og Udførerområdet. Vi er en del af Børn og Skole. 


Vi søger en ny kollega, gerne med følgende kvalifikationer



  • du er uddannet (også gerne nyuddannet) socialrådgiver eller socialformidler og brænder for målgruppen sårbare børn og unge samt deres forældre

  • du har viden og meget gerne erfaring (evt. praktik) inden for børn- og familieområdet

  • du er en udadvendt og dygtig formidler, da du som en del af jobbet skal holde oplæg i større forsamlinger (fx skoler og dagtilbud)

  • du er stærk i mundtlig kommunikation og er respektfuld og åben i kontakten med sårbare børn, unge og deres familier

  • du er stærk i den skriftlige kommunikation, og du skal have lyst og evner til at løse de spændende administrative opgaver, der også er en stor del af sagsbehandlingen

  • du kan holde hovedet koldt og hjertet varmt i en travl hverdag med høje følelsesmæssige krav

  • du arbejder struktureret og går selvstændigt til opgaverne, du kan lide at have styr på tingene, og du kan lide at overholde tidsfrister

  • du har erfaring med ICS og DUBU og er god til at tillære dig IT-mæssige kompetencer

  • vi anvender Talegenkendelse og bor i storrumskontor (10 personer), så det skal du have lyst til at blive en del af

  • du er indstillet på, at området - og måske dit job - løbende kan forandre og udvikle sig

  • du ser muligheder frem for begrænsninger. Du er indstillet på at holde fokus på balancen mellem økonomi og faglighed og har forståelse og respekt for arbejdet i en politisk styret organisation. 


Kan du genkende dig selv her? Og har du derudover lyst til tæt samarbejde med dygtige kolleger, der lægger vægt på kvalitet i sagsbehandlingen, høj faglighed, og hvor der også er plads til at grine sammen og hygge sig sammen? Så tøv ikke med at sende din ansøgning til os. 


Vi har stort fokus på introduktion af nyansatte. Derfor vil såvel nyuddannede som garvede nye kollegaer få tilknyttet en mentor i opstartsfasen. Der er desuden opfølgningssamtaler med afdelingsleder og faglig koordinator med henblik på at sikre en god introduktion til organisationen samt til forventninger, metoder og arbejdsgange. 


Yderligere oplysninger
Stillingen er til besættelse pr. 1. maj 2018 eller snarest herefter. Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til overenskomst med relevant fagforbund. Der er flekstid. Vi har fri kaffe, te og en meget lækker frugtordning. Der skal forventes en del kørsel i forbindelse med opgavevaretagelsen. Der ydes befordringsgodtgørelse efter gældende regler. 


Den daglige base er i Hvorslev, hvor Familierådgivningen har til huse i Børn og Skole på adressen: Danstrupvej 4, Hvorslev, 8860 Ulstrup. 


Det tager ca. 50 minutter at køre til Hvorslev fra Aarhus, ca. 40 min fra Silkeborg, ca. 30 minutter fra Viborg-kanten og ca. 25 minutter fra Randers. Vi har altid ledige parkeringspladser lige uden for administrationsbygningen. Og så er de gratis! 


Du kan få yderligere oplysninger om stillingerne ved at kontakte afdelingsleder Ann Mainz Christensen på telefonnummer 26 79 84 50 eller faglig koordinator Louise Lassen på telefonnummer 29 42 70 03. 


Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. 


Samtaler
Der afholdes samtaler 8. marts 2018. Invitation hertil sendes via mail nogle dage før samtalerne og skal bekræftes af ansøger. 


Søg jobbet
Vi modtager kun ansøgninger elektronisk. Vi beder dig derfor sende din ansøgning til Favrskov Kommune via nedenstående link. Du skal også medsende dit CV og dokumentation for din uddannelse. Du kan se alle ledige stillinger på http://www.favrskov.dk/job


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her