Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver / -formidler søges

Socialrådgiver/socialformidler søges til Ungeenheden, Horsens
Er du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.
Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse. Vi søger nu en engageret socialrådgiver/socialformidler til teamet Længerevarende Indsats.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt.

Om teamet:
Teamet Længerevarende Indsats består af uddannelsesrådgivere, UU-vejledere, EGU-vejledere samt STU-vejledere. Som rådgiver i Længerevarende Indsats varetager du sagsbehandlingen i forhold til unge aktivitetsparate og uddannelsesparate, der har modtaget uddannelseshjælp i mere end et år.
Der er mulighed for at få indflydelse på, hvilke opgaver og målgrupper du som uddannelsesrådgiver arbejder med. Vi arbejder desuden med udviklingen af rollen som uddannelsesrådgiver og koordinerende sagsbehandler.

Dine vigtigste opgaver er:

  • Visitationssamtaler med unge, der søger uddannelseshjælp
  • Opfølgningssamtaler med unge, der modtager uddannelseshjælp
  • Iværksættelse og opfølgning af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp
  • Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen
  • Udarbejdelse af uddannelsespålæg, rehabiliteringsplaner m.m.
  • Koordinerende sagsbehandling
  • Tværfagligt samarbejde med UU vejleder, uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m.
  • Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange
Vi forventer, at:
  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning
  • Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer
  • Du er god til at formulere dig – skriftligt og mundtligt
  • Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed
  • Du er struktureret og kan skabe overblik
  • Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen
  • Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger
 
Vi tilbyder:
  • Ansættelse i Ungeenheden.
  • En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund
  • En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet
  • Løbende faglig udvikling
I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen vil udvikle Danmarks bedste Ungeenhed.  Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer, mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 20. april, kl. 12.00, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.
Stillingen ønskes besat 1. maj. Stillingen er 37 timer ugentligt.
Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Linda Nystrup – tlf. 51 44 06 87 eller koordinator Rikke Simoni – tlf. 30 54 69 03.
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.
 
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329787253Phoenix-1ac7a6d012018-04-04T16:00:11.340Socialrådgiver / -formidler søgesSocialrådgiver/socialformidler søges til Ungeenheden, Horsens
Er du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.
Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse. Vi søger nu en engageret socialrådgiver/socialformidler til teamet Længerevarende Indsats.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt.

Om teamet:
Teamet Længerevarende Indsats består af uddannelsesrådgivere, UU-vejledere, EGU-vejledere samt STU-vejledere. Som rådgiver i Længerevarende Indsats varetager du sagsbehandlingen i forhold til unge aktivitetsparate og uddannelsesparate, der har modtaget uddannelseshjælp i mere end et år.
Der er mulighed for at få indflydelse på, hvilke opgaver og målgrupper du som uddannelsesrådgiver arbejder med. Vi arbejder desuden med udviklingen af rollen som uddannelsesrådgiver og koordinerende sagsbehandler.

Dine vigtigste opgaver er:
  • Visitationssamtaler med unge, der søger uddannelseshjælp
  • Opfølgningssamtaler med unge, der modtager uddannelseshjælp
  • Iværksættelse og opfølgning af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp
  • Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen
  • Udarbejdelse af uddannelsespålæg, rehabiliteringsplaner m.m.
  • Koordinerende sagsbehandling
  • Tværfagligt samarbejde med UU vejleder, uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m.
  • Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange
Vi forventer, at:
  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning
  • Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer
  • Du er god til at formulere dig – skriftligt og mundtligt
  • Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed
  • Du er struktureret og kan skabe overblik
  • Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen
  • Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger
 
Vi tilbyder:
  • Ansættelse i Ungeenheden.
  • En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund
  • En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet
  • Løbende faglig udvikling
I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen vil udvikle Danmarks bedste Ungeenhed.  Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer, mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 20. april, kl. 12.00, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.
Stillingen ønskes besat 1. maj. Stillingen er 37 timer ugentligt.
Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Linda Nystrup – tlf. 51 44 06 87 eller koordinator Rikke Simoni – tlf. 30 54 69 03.
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.
 
 
 
2018-04-20T12:51:36.037 Socialrådgiver socialformidler søges til Ungeenheden, HorsensEr du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse. Vi søger nu en engageret socialrådgiver socialformidler til teamet Længerevarende Indsats.Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt.Om teamet:Teamet Længerevarende Indsats består af uddannelsesrådgivere, UU-vejledere, EGU-vejledere samt STU-vejledere. Som rådgiver i Længerevarende Indsats varetager du sagsbehandlingen i forhold til unge aktivitetsparate og uddannelsesparate, der har modtaget uddannelseshjælp i mere end et år.Der er mulighed for at få indflydelse på, hvilke opgaver og målgrupper du som uddannelsesrådgiver arbejder med. Vi arbejder desuden med udviklingen af rollen som uddannelsesrådgiver og koordinerende sagsbehandler.Dine vigtigste opgaver er: Visitationssamtaler med unge, der søger uddannelseshjælp Opfølgningssamtaler med unge, der modtager uddannelseshjælp Iværksættelse og opfølgning af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen Udarbejdelse af uddannelsespålæg, rehabiliteringsplaner m.m. Koordinerende sagsbehandling Tværfagligt samarbejde med UU vejleder, uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m. Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange Vi forventer, at: Du er uddannet socialrådgiver -formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer Du er god til at formulere dig skriftligt og mundtligt Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed Du er struktureret og kan skabe overblik Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje Du ser muligheder frem for begrænsninger Vi tilbyder: Ansættelse i Ungeenheden. En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet Løbende faglig udvikling I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen vil udvikle Danmarks bedste Ungeenhed. Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer, mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.Det praktiskeAnsøgningsfrist er den 20. april, kl. 12.00, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.Stillingen ønskes besat 1. maj. Stillingen er 37 timer ugentligt.Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Linda Nystrup tlf. 51 44 06 87 eller koordinator Rikke Simoni tlf. 30 54 69 03.Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.10Phoenix1ac7a6d0101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-20T00:00:000010https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=9e886deb-4484-468c-8dc3-c00f59d12ac30EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandHedensted3205279Ungeenheden11Christiansholmsgade 238700HorsensDKDanmarkORS/1ac7a6d0_logo.jpegORS/Small/1ac7a6d0_logo.jpeg0
lindanystrup@horsens.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent549079EmplyMinimum pakken - 35 dage0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ac7a6d0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ac7a6d0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ac7a6d0&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ac7a6d0&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/1.jpgEr du omsorgsfuld og empatisk? Hvis ja, er du den helt rette til et job som Socialrådgiver hos Ungeenheden.12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver11Socialvæsen354156634Linda Nystruplindanystrup@horsens.dkDKDanmarkDKDanmark329928470Socialfaglig leder for ledere i Center for Børn og ForebyggelseRobot Dedikeret socialfaglig funktionsleder, som evner at lede gennem ledere, som har en forkærlighed for systematik og tæt opfølgning på praksis. En leder, der kan gå forrest og vise vejen og samtidig en leder, der kan justere sig og give plads. Er du sådan en leder, har vi et spændende job til dig, så læs endelig videreI Center for Børn og Forebyggelse (CBF) i Herning Kommune arbejder vi hver dag på at understøtte børn, unge og deres familier, så de bliver i stand til at mestre et hverdagsliv. Gennem Herning Modellens mindset arbejder vi dagligt på at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og netværk. Vi anvender vidensbaseret og systematisk opfølgning og opmærksomhed på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien. Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.Vi har en matrix organisering med tydelige reference niveauer. Vi er delt op i to store distrikter SydVest og Nordøst, som understøtter skoler og dagtilbud samt børn, unge og familier i forskellige områder af Herning Kommune. Vi er en Centerleder for hvert distrikt. Derudover har vi en Centerleder for Døgn og Familiestøtte(DFH). Funktionslederen kommer til at referere til Centerlederen i Nordøst. Der er fem kompetente teamledere, for det socialfaglige område, som lige nu ledes af Centerlederen for Nordøst i tæt samarbejde med Centerlederen for DFH. Funktionslederen bliver direkte leder af de fem teamledere. Derudover er der 64 rådgivere. Under Centerlederen i Nordøst er i øvrigt vores ambulante område med familiebehandlere og støtte kontaktteam samt et differentieret døgntilbud til unge. Her er der også en funktionsleder samt to teamledere.En af dine fornemmeste opgaver bliver at følge op på- og koordinere de faglige og styringsmæssige indsatser i et tæt samarbejde med teamlederne. Du er vant til at begå dig i en politisk ledet organisation, kan træffe beslutninger og trække af på dem.Brænder du stadig for at læse videre, så se hvad vi kan tilbyde samt i øvrigt forventer af dig i denne stilling:Vi kan tilbydeen spændende organisation, som garanteret aldrig er kedeligdygtige og dedikerede medarbejdere, der brænder for udvikling og at gøre en forskelmulighed for at præge det socialfaglige felt med de kompetencer du kommer medet tæt tværfagligt samarbejde internt såvel som eksternen organisering, der bærer præg af en masse tværgående samarbejde med både monofaglige og tværfaglige samarbejdspartnere.Vi forventer, at duhar en socialfaglig baggrund og erfaring med børne- og unge områdethar flair for styring og systematisk opfølgningevner at analysere på dataer rodfæstet under pres og kan håndtere konflikterat du kan lede gennem ledereat du kan samle op på ny viden og aflæse tendenser.Yderligere oplysningerYderligere oplysninger om stillingen kan fås ved at kontakte centerleder Charlotte Jensen på tlf. 24 98 66 19 eller centerleder Lone Eiersted på tlf. 22 44 71 67 eller http: cbfli@herning.dkAnsøgningsfrist Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 13. januar 2019.Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 21. januar og torsdag den 24. januar.Såfremt du går videre til 2. samtalerunde, skal du forvente at få lavet en test.Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.Dedikeret socialfaglig funktionsleder, som evner at lede gennem ledere, som har en forkærlighed for systematik og tæt opfølgning på praksis. En leder, der kan gå forrest og vise vejen og samtidig en leder, der kan justere sig og give plads. Er du sådan en leder, har vi et spændende job til dig, så læs endelig videre

I Center for Børn og Forebyggelse (CBF) i Herning Kommune arbejder vi hver dag på at understøtte børn, unge og deres familier, så de bliver i stand til at mestre et hverdagsliv. Gennem Herning Modellens mindset arbejder vi dagligt på at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og netværk. Vi anvender vidensbaseret og systematisk opfølgning og opmærksomhed på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien. Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.

Vi har en matrix organisering med tydelige reference niveauer. Vi er delt op i to store distrikter; SydVest og Nordøst, som understøtter skoler og dagtilbud samt børn, unge og familier i forskellige områder af Herning Kommune. Vi er en Centerleder for hvert distrikt. Derudover har vi en Centerleder for Døgn og Familiestøtte(DFH). Funktionslederen kommer til at referere til Centerlederen i Nordøst. Der er fem kompetente teamledere, for det socialfaglige område, som lige nu ledes af Centerlederen for Nordøst i tæt samarbejde med Centerlederen for DFH. Funktionslederen bliver direkte leder af de fem teamledere. Derudover er der 64 rådgivere. Under Centerlederen i Nordøst er i øvrigt vores ambulante område med familiebehandlere og støtte/kontaktteam samt et differentieret døgntilbud til unge. Her er der også en funktionsleder samt to teamledere.

En af dine fornemmeste opgaver bliver at følge op på- og koordinere de faglige og styringsmæssige indsatser i et tæt samarbejde med teamlederne. Du er vant til at begå dig i en politisk ledet organisation, kan træffe beslutninger og trække af på dem.

Brænder du stadig for at læse videre, så se hvad vi kan tilbyde samt i øvrigt forventer af dig i denne stilling:

Vi kan tilbyde
  • en spændende organisation, som garanteret aldrig er kedelig
  • dygtige og dedikerede medarbejdere, der brænder for udvikling og at gøre en forskel
  • mulighed for at præge det socialfaglige felt med de kompetencer du kommer med
  • et tæt tværfagligt samarbejde internt såvel som ekstern
  • en organisering, der bærer præg af en masse tværgående samarbejde med både monofaglige og tværfaglige samarbejdspartnere.

Vi forventer, at du
  • har en socialfaglig baggrund og erfaring med børne- og unge området
  • har flair for styring og systematisk opfølgning
  • evner at analysere på data
  • er rodfæstet under pres og kan håndtere konflikter
  • at du kan lede gennem ledere
  • at du kan samle op på ny viden og aflæse tendenser.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved at kontakte centerleder Charlotte Jensen på tlf. 24 98 66 19 eller centerleder Lone Eiersted på tlf. 22 44 71 67 eller http://cbfli@herning.dk

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 13. januar 2019.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 21. januar og torsdag den 24. januar.
Såfremt du går videre til 2. samtalerunde, skal du forvente at få lavet en test.

Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

 

Herning KommuneHerning2018-12-18T00:00:002019-01-13T00:00:00
329928079Socialrådgiver til JobrehabiliteringRobot Vi søger en koordinerende sagsbehandler, da en af vores kollegaer er i lykkelige omstændigheder. Målgruppen der skal arbejdes med er borgere, der er blevet tilkendt ressourceforløb. Borgere i ressourceforløb er kendetegnet ved at have behov for en tværfaglig tilrettelagt indsats. Tør du sætte din faglighed i spil, og er du nysgerrig på hvilke metoder og indsatser der virker, så er du den kompetente kollega, vi søger. Om Jobrehabilitering Jobrehabilitering er en afdeling med 27 engagerede og ambitiøse medarbejdere, som hver dag arbejder på at få flere borgere i job og uddannelse. I afdelingen løser vi opgaver inden for målgrupperne ressourceforløb, aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, udvikling og udredning af arbejdsevnen for ledige uden forsørgelse samt revalidering. Vi udvikler hele tiden vores metoder og indsatser til gavn for borgere med forskellige behov i et tæt samarbejde med virksomheder, frivillige og andre samarbejdspartnere. Det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen. I Silkeborg arbejder vi i opgavefælleskaber, og er samlet på samme fysiske lokation med virksomhedskonsulenter og mentorer. Dette for at sikre enkelthed, sammenhæng og faglighed gennem opgavefællesskaber til gavn for borgerne og virksomhederne. Et arbejde med mulighed for personlige og faglige udfordringer I Silkeborg Kommune er det politisk prioriteret at den koordinerende sagsbehandler har et sagstal på ca. 40, hvilket skaber rammen for, at du kan arbejde tværfagligt. Du skal have fokus på de små skridt og succeser som en del af vejen til målet, samt formå at gøre disse synlige i dialogen med borgerne. Du vil også varetage rollen som virksomhedskonsulent og mentor, i de forløb hvor det giver mening. Arbejdsdagen kan bestå af: • samtaler med borgere i og uden for sektionen Jobrehabilitering og Integration • koordinering af den tværfaglige indsats i et tæt samarbejde med borgerne og samarbejdspartnere • facilitering af workshops for borgere • etablering og opfølgning på virksomhedspraktik og løntilskudsjob • sparring med kolleger • deltagelse i feedbackfællesskaber med kollegaer, hvor vi giver hinanden feedback i borgersamtalerne med henblik på at understøtte borgerinddragelsen Rammen for vores arbejde er en myndighedsfunktion med afsæt i beskæftigelsesmålene og gældende lovgivning. Vi arbejder med en coachende og empowermentorienteret tilgang. Her er fokus på at borgeren er ekspert på egne behov, og hvad der skal til for at komme videre i forhold til arbejdsmarkedet. Din rolle som koordinerende sagsbehandler er i højere grad, at være ekspert på den lovgivningsmæssige ramme, og at være facilitator af processen, og derved understøtte, at borgeren når målet. Du vil blive understøttet i at arbejde med denne tilgang. Du er den rette medarbejder, hvis du: • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. • har erfaring fra beskæftigelsesområdet gerne erfaring med etablering af og opfølgning på virksomhedspraktikker. • brænder for at arbejde udviklingsorienteret sammen med dine kollegaer, borgeren og samarbejdspartnere. Dvs. arbejder med inddragelse og forandringer, uanset om det er i relation til egen faglig praksis, borgeren, netværk, virksomheder, frivillige foreninger m.fl. • har kendskab til eller erfaring med at arbejde empowermentorienteret og coachende. • har erfaring med flair for undervisning af borgere i workshops i forskellige tematikker og metoder. • kan arbejde selvstændigt og systematisk og bruge it-systemer som et dagligt arbejdsredskab, der bidrager til sikre borgerens retssikkerhed. Vi tilbyder: • en arbejdsplads hvor godt arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen • at du bliver en del af vores introduktionsprogram og får en kollega som mentor • mulighed for personlig og faglig kompetenceudvikling • et kontinuerligt fokus på at omsætte det vi kan se virker i vores praksis • nem adgang til offentlig transport Der er tale om et barselsvikariat som koordinerende sagsbehandler på 37 timer med ansættelse 1. marts 2019 eller hurtigst muligt derefter. Ansættelse er frem til 31. december 2019 evt. med mulighed for forlængelse. Du kan også læse om os og vores arbejde i Socialrådgiveren 10 17 eller i videnskab.dk ifm. et samarbejde med forskere, som Jobrehabilitering og et par andre afdelinger i beskæftigelsesforvaltningen deltager i: Du skal sende din ansøgning digitalt via vores hjemmeside. Klik på Send ansøgning og vedhæft din ansøgning, samt relevante bilag. Læs mere om Silkeborg Kommune på: http: www.silkeborg.dk Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Solvejg Iversen på tlf. 51 51 92 71 eller teamkoordinator Else-Marie Behrmann på tlf. 21 34 65 68. Ansøgningsfrist søndag 20. januar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 28. januar. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 149.Vi søger en koordinerende sagsbehandler, da en af vores kollegaer er i lykkelige omstændigheder. Målgruppen der skal arbejdes med er borgere, der er blevet tilkendt ressourceforløb. Borgere i ressourceforløb er kendetegnet ved at have behov for en tværfaglig tilrettelagt indsats.
 
Tør du sætte din faglighed i spil, og er du nysgerrig på hvilke metoder og indsatser der virker, så er du den kompetente kollega, vi søger
 
Om Jobrehabilitering
Jobrehabilitering er en afdeling med 27 engagerede og ambitiøse medarbejdere, som hver dag arbejder på at få flere borgere i job og uddannelse. 
 
I afdelingen løser vi opgaver inden for målgrupperne; ressourceforløb, aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, udvikling og udredning af arbejdsevnen for ledige uden forsørgelse samt revalidering.   
 
Vi udvikler hele tiden vores metoder og indsatser til gavn for borgere med forskellige behov i et tæt samarbejde med virksomheder, frivillige og andre samarbejdspartnere. Det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen.
 
I Silkeborg arbejder vi i opgavefælleskaber, og er samlet på samme fysiske lokation med virksomhedskonsulenter og mentorer. Dette for at sikre enkelthed, sammenhæng og faglighed gennem opgavefællesskaber til gavn for borgerne og virksomhederne.
 
Et arbejde med mulighed for personlige og faglige udfordringer
I Silkeborg Kommune er det politisk prioriteret at den koordinerende sagsbehandler har et sagstal på ca. 40, hvilket skaber rammen for, at du kan arbejde tværfagligt. Du skal have fokus på de små skridt og succeser som en del af vejen til målet, samt formå at gøre disse synlige i dialogen med borgerne. Du vil også varetage rollen som virksomhedskonsulent og mentor, i de forløb hvor det giver mening.
 
Arbejdsdagen kan bestå af:

   • samtaler med borgere i og uden for sektionen Jobrehabilitering og Integration
   • koordinering af den tværfaglige indsats i et tæt samarbejde med borgerne og samarbejdspartnere
   • facilitering af workshops for borgere
   • etablering og opfølgning på virksomhedspraktik og løntilskudsjob
   • sparring med kolleger
   • deltagelse i feedbackfællesskaber med kollegaer, hvor vi giver hinanden feedback i borgersamtalerne med henblik på at understøtte borgerinddragelsen

Rammen for vores arbejde er en myndighedsfunktion med afsæt i beskæftigelsesmålene og gældende lovgivning. Vi arbejder med en coachende og empowermentorienteret tilgang. Her er fokus på at borgeren er ekspert på egne behov, og hvad der skal til for at komme videre i forhold til arbejdsmarkedet. Din rolle som koordinerende sagsbehandler er i højere grad, at være ekspert på den lovgivningsmæssige ramme, og at være facilitator af processen, og derved understøtte, at borgeren når målet. Du vil blive understøttet i at arbejde med denne tilgang.
 
Du er den rette medarbejder, hvis du:

   • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. 
   • har erfaring fra beskæftigelsesområdet – gerne erfaring med etablering af og opfølgning på virksomhedspraktikker.
   • brænder for at arbejde udviklingsorienteret sammen med dine kollegaer, borgeren og samarbejdspartnere. Dvs. arbejder med inddragelse og forandringer, uanset om det er i relation til egen faglig praksis, borgeren, netværk, virksomheder, frivillige foreninger m.fl.
   • har kendskab til eller erfaring med at arbejde empowermentorienteret og coachende. 
   • har erfaring med/flair for undervisning af borgere i workshops i forskellige tematikker og metoder.
   • kan arbejde selvstændigt og systematisk og bruge it-systemer som et dagligt arbejdsredskab, der bidrager til sikre borgerens retssikkerhed.

Vi tilbyder:

   • en arbejdsplads hvor godt arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen
   • at du bliver en del af vores introduktionsprogram og får en kollega som mentor
   • mulighed for personlig og faglig kompetenceudvikling
   • et kontinuerligt fokus på at omsætte det vi kan se virker i vores praksis
   • nem adgang til offentlig transport

Der er tale om et barselsvikariat som koordinerende sagsbehandler på 37 timer med ansættelse 1. marts 2019 eller hurtigst muligt derefter. Ansættelse er frem til 31. december 2019 – evt. med mulighed for forlængelse.
 
Du kan også læse om os og vores arbejde i Socialrådgiveren 10/17 eller i videnskab.dk ifm. et samarbejde med forskere, som Jobrehabilitering og et par andre afdelinger i beskæftigelsesforvaltningen deltager i: 

Du skal sende din ansøgning digitalt via vores hjemmeside. Klik på Send ansøgning og vedhæft din ansøgning, samt relevante bilag.
 
Læs mere om Silkeborg Kommune på: http://www.silkeborg.dk
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Solvejg Iversen på tlf. 51 51 92 71 eller teamkoordinator Else-Marie Behrmann på tlf. 21 34 65 68.
 
Ansøgningsfrist søndag 20. januar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 28. januar.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 149.

Silkeborg KommuneSilkeborg2018-12-14T00:00:002019-01-20T00:00:00
329927563Beskæftigelseskonsulent til FleksjobserviceRobot Jobcenter Silkeborg søger en engagerede beskæftigelseskonsulent til Fleksjobservice. ? Vi gør det, vi siger i Silkeborg Kommunes Beskæftigelsesafdeling. Det betyder, at vi gør ord til handling, når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder bl.a. med forskningsrettede indsatser og er på forkant med udviklingen. Vi har tillid til, at det lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et kæmpestort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. ? Om fleksjobservice Fleksjobservice styrker indsatsen for borgere, som modtager ledighedsydelse og er ansat i fleksjob, og derfor investerer vi i en ny stilling som beskæftigelseskonsulent. Formålet er at hjælpe flere borgere med at udnytte deres arbejdsevne i et fleksjob, og fastholde og udvikle sig i et fleksjob. Vi ønsker samtidig at toptune vores arbejde. Du vil derfor blive inddraget i videreudviklingen af indsatsen, af vores empowerment-orienterede og jobrettede samtaler samt emne-workshops med små hold af ledige. ? Vi er en afdeling, hvor både ambitioner og humøret er højt. Vores hverdag er travl, og vi udvikler os løbende for at fastholde en høj faglig kvalitet. Vi vægter det gode arbejdsmiljø, og det opnår vi ved at have fokus på den gode dialog med borgere, samarbejdspartnere og kolleger. I afdelingen for Fleksjobservice varetager vi indsatsen for borgere på ledighedsydelse, borgere, der er ansat i fleksjob, og borgere, der ønsker eller har ansættelse i løntilskudsjob på førtidspension. Afdelingen, som består 17 ansatte, er delt op i tre teams som samarbejder tæt: Beskæftigelseskonsulenter, Indsats og Fastholdelse. ? Om jobbet Som beskæftigelseskonsulent er din vigtigste opgave at hjælpe borgerne på ledighedsydelse hurtigst muligt (og varigt) i arbejde. Med investeringen kommer du til at sidde med et sagstal på omkring 50 sager, hvilket giver rammerne for at kunne arbejde med et jobrettet og empowermentorienteret fokus. Vores tilgang er inddragende og coachende, og vi skaber nye veje sammen med borgeren og vores samarbejdspartnere. ? Opgaverne er blandt andet: • at motivere og engagere borgerne i deres jobsøgningsforløb • arbejde med borgernes kompetencer og eventuelle opkvalificeringsbehov herunder matchning til konkrete jobåbninger • kontaktsamtaler med borgere og fælles samtaler med borger og virksomhedskonsulent samt andre samarbejdspartner • information og vejledning om arbejdsmarkedsforhold, uddannelse og jobsøgning • at undervise på små hold omkring konkrete emner • at udarbejde rehabiliteringsplaner for borgere på ledighedsydelse, hvis sag skal behandles på rehabiliteringsteamet med henblik på evt. ressourceforløb eller førtidspension. • administrative opgaver i forbindelse med borgerens kontaktforløb • at udarbejde revurderinger for borgere, der modtager ledighedsydelse. • at yde råd og vejledning til jobsøgende førtidspensionister Din profil Både professionelt og menneskeligt er det vigtigt, at du tror på, at alle ledige kan finde en plads på arbejdsmarkedet. Du har gode kommunikations- og formidlingsevner og trives med myndighedsrollen. Vi forventer, at du kan sætte dig ind i og arbejde ud fra gældende lovgivning. ? Derudover lægger vi vægt på, at du: • er uddannet socialrådgiver socialformidler • kan tænke i helheder og træffe beslutninger på et socialfagligt grundlag • sætter den ledige i centrum og tror på at den ledige, uanset udfordringer, kan lykkes • har relevant joberfaring fra beskæftigelsesområdet • har et indgående kendskab til arbejdsmarkedet og jobmuligheder • er stærk i den daglige administration og har god datadisciplin • er selvstændig og fleksibel i forhold til planlægning og opgaveløsning • har evne og vilje til at samarbejde på tværs af organisationer • trives i en travl og til tider uforudsigelig hverdag • kan indgå konstruktivt i et professionelt og engageret team. Vi bliver i alt otte. Løn- og ansættelsesvilkår: Stillingen er til besættelse senest 1. marts 2019. Stillingen er på 37 timer ugentligt. ? Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. ? Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kamilla Rytter Dahlstrøm på tlf. 23 99 53 95 eller teamkoordinator Susanna Nepper på tlf. 21 71 58 57. ? Ansøgningsfrist torsdag 10. januar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 15. januar 2019. ? Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. ? Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 146.Jobcenter Silkeborg søger en engagerede beskæftigelseskonsulent til Fleksjobservice.
?
”Vi gør det, vi siger” i Silkeborg Kommunes Beskæftigelsesafdeling.  
 
Det betyder, at vi gør ord til handling, når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi arbejder bl.a. med forskningsrettede indsatser og er på forkant med udviklingen. Vi har tillid til, at det lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et kæmpestort engagement om opgaven blandt både ledere og medarbejdere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. 
?
Om fleksjobservice 
Fleksjobservice styrker indsatsen for borgere, som modtager ledighedsydelse og er ansat i fleksjob, og derfor investerer vi i en ny stilling som beskæftigelseskonsulent.  
Formålet er at hjælpe flere borgere med at udnytte deres arbejdsevne i et fleksjob, og fastholde og udvikle sig i et fleksjob. Vi ønsker samtidig at ’toptune’ vores arbejde. Du vil derfor blive inddraget i videreudviklingen af indsatsen, af vores empowerment-orienterede og jobrettede samtaler samt emne-workshops med små hold af ledige.  
?
Vi er en afdeling, hvor både ambitioner og humøret er højt. Vores hverdag er travl, og vi udvikler os løbende for at fastholde en høj faglig kvalitet. Vi vægter det gode arbejdsmiljø, og det opnår vi ved at have fokus på den gode dialog med borgere, samarbejdspartnere og kolleger.  
I afdelingen for Fleksjobservice varetager vi indsatsen for borgere på ledighedsydelse, borgere, der er ansat i fleksjob, og borgere, der ønsker eller har ansættelse i løntilskudsjob på førtidspension. Afdelingen, som består 17 ansatte, er delt op i tre teams som samarbejder tæt: Beskæftigelseskonsulenter, Indsats og Fastholdelse. 
?
Om jobbet 
Som beskæftigelseskonsulent er din vigtigste opgave at hjælpe borgerne på ledighedsydelse hurtigst muligt (og varigt) i arbejde. Med investeringen kommer du til at sidde med et sagstal på omkring 50 sager, hvilket giver rammerne for at kunne arbejde med et jobrettet og empowermentorienteret fokus. Vores tilgang er inddragende og coachende, og vi skaber nye veje sammen med borgeren og vores samarbejdspartnere.  
?
Opgaverne er blandt andet: 

   • at motivere og engagere borgerne i deres jobsøgningsforløb 
   • arbejde med borgernes kompetencer og eventuelle opkvalificeringsbehov – herunder matchning til konkrete jobåbninger  
   • kontaktsamtaler med borgere og fælles samtaler med borger og virksomhedskonsulent samt andre samarbejdspartner 
   • information og vejledning om arbejdsmarkedsforhold, uddannelse og jobsøgning 
   • at undervise på små hold omkring konkrete emner 
   • at udarbejde rehabiliteringsplaner for borgere på ledighedsydelse, hvis sag skal behandles på rehabiliteringsteamet med henblik på evt. ressourceforløb eller førtidspension. 
   • administrative opgaver i forbindelse med borgerens kontaktforløb  
   • at udarbejde revurderinger for borgere, der modtager ledighedsydelse. 
   • at yde råd og vejledning til jobsøgende førtidspensionister  

Din profil 
Både professionelt og menneskeligt er det vigtigt, at du tror på, at alle ledige kan finde en plads på arbejdsmarkedet. Du har gode kommunikations- og formidlingsevner og trives med myndighedsrollen. Vi forventer, at du kan sætte dig ind i og arbejde ud fra gældende lovgivning.  
?
Derudover lægger vi vægt på, at du: 

   • er uddannet socialrådgiver/socialformidler
   • kan tænke i helheder og træffe beslutninger på et socialfagligt grundlag 
   • sætter den ledige i centrum og tror på at den ledige, uanset udfordringer, kan lykkes  
   • har relevant joberfaring fra beskæftigelsesområdet 
   • har et indgående kendskab til arbejdsmarkedet og jobmuligheder 
   • er stærk i den daglige administration og har god datadisciplin 
   • er selvstændig og fleksibel i forhold til planlægning og opgaveløsning 
   • har evne og vilje til at samarbejde på tværs af organisationer 
   • trives i en travl og til tider uforudsigelig hverdag 
   • kan indgå konstruktivt i et professionelt og engageret team. Vi bliver i alt otte. 

Løn- og ansættelsesvilkår: 
Stillingen er til besættelse senest 1. marts 2019. Stillingen er på 37 timer ugentligt.  
?
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
?
Yderligere information: 
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kamilla Rytter Dahlstrøm på tlf. 23 99 53 95 eller teamkoordinator Susanna Nepper på tlf. 21 71 58 57. 
?
Ansøgningsfrist torsdag 10. januar 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 15. januar 2019. 
?
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 
?
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 146. 

Silkeborg KommuneSilkeborg2018-12-13T00:00:002019-01-10T00:00:00
329929280Socialrådgiver/socialformidler til Team Handicap og SocialpsykiatriBasic Vil du være en del af Team Handicap og Socialpsykiatri og være med til at sikre den gode kvalitet i sagsbehandlingen for sårbare borgere i Vejle Kommune? Trives du i et arbejdsmiljø, hvor vi konstant samarbejder, støtter og sparrer med hinanden? Bliver du motiveret af en hverdag fyldt med god medarbejderenergi og mulighed for at kompetenceudvikle og dygtiggøre dig? Har du lyst til at være en del af et team, hvor vi tør gøre ting anderledes og ser på helheden i samarbejdet? Vil du være en del af holdet? Så læs videre. Vi søger lige nu en socialrådgiver socialformidler til Team Handicap og Socialpsykiatri i Myndighedsafdelingen. Der er tale om en fast stilling på handicap- og socialpsykiatriområdet. Stillingen er på 37 timer ugentligt. Vi tilbyder flextid. Tiltrædelse er pr. 1. marts 2019. Hvad vi er gode til: Vi gør vores borgere selvhjulpne det siger vores borgere. Vi tænker i helheder og samarbejder med alle aktører dette giver borgeren en samlet koordineret indsats. Vi har kontinuerlige opfølgninger med vores udførere og har fokus på at styrke fagligheden inden for rammerne af vores økonomi dette sikrer borgerens progression. Vi udvikler talenter i teamet og har løbende kompetenceudvikling af medarbejderne på diplom niveau. Vi spiller hinanden gode det viser vores seneste trivselsmåling. Om os: I Myndighedsafdelingen er vi i alt ca. 90 medarbejdere organiseret i 3 teams. Team Handicap & Socialpsykiatri er opdelt i 2 grupper, hvor den ene gruppe arbejder med borgere med funktionsnedsættelser og den anden gruppe arbejder med borgere inden for psykiatri og socialt udsatte. Herunder et lille team som arbejder inden for området af merudgifter efter Servicelovens §100. Vi er et fagligt stærkt team på 32 kollegaer, der også består af to faglige konsulenter, en forhandlingskonsulent og en afdelingsleder. Myndighedsafdelingen har ansvaret for behandling af sager om tilbud til voksne med handicap, sindslidelser eller sociale problemstillinger. Når borgere, pårørende og samarbejdspartnere henvender sig til os med et problem, ser vi det som vores kerneopgave at hjælpe dem videre på en måde, hvor de oplever sig set, hørt og inddraget i processen. Opgaverne består af målgruppeafklaring, specialiseret rådgivning og vejledning, udredning, visitation, opfølgning af tilbud, koordinerende - og udviklingsopgaver ift. myndighedsfunktionen. Vi træffer afgørelser inden for servicelovens bestemmelser til bl.a. dag - og døgn tilbud, støtte i egen bolig og merudgifter. Dertil er vi i tæt samarbejde og dialog med vores samarbejdspartnere i Vejle Kommune, herunder egne tilbud, familieområdet, psykiatriske tilbud og Jobcentret. Vi lægger her vægt på høj kvalitet i sagsbehandlingen, udvikling af sagsgange og medarbejdere, og at få det bedste ud af vores økonomi. Vi forventer af dig: At du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. At du har evnen til, i en beslutningsproces, at se sagen i et perspektiv, hvor både borgernes behov, organisationens og politiske interesser tilgodeses. At du kan indgå i relationer med andre og besidder evnen til at håndtere konflikter med borgere. At du lægger energi i nytænkning i forhold til praksis og tør bevæge dig ud på ukendt farvand. At du, med din kommunikation, kan være med til at skabe et rum for tillid, respekt og omsorg. Du kan lytte aktivt for at kunne forstå, respektere og anerkende den positive hensigt ved en uhensigtsmæssig adfærd. At du har erfaring med - eller kendskab til arbejdet som sagsbehandler i en myndighedsfunktion lyst til og interesse i at arbejde med målgruppen er en åben og positiv person og har en god portion humor. Vi tilbyder dig: Stor indflydelse på din egen arbejdssituation. Videreuddannelse og kompetenceudvikling. En dynamisk afdeling præget af høj faglighed, udvikling og plads til forskellighed. En arbejdsplads med høj trivsel og et godt samarbejde. Vi vægter sparring og samarbejde højt og profiterer af støtte fra hinanden og de faglige konsulenter. En spændende arbejdsplads med kollegaer, der tager ansvar både for det faglige og det sociale, og som sætter stor pris på godt humør og en positiv tilgang til hverdagens udfordringer. Ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår sker efter overenskomst og principperne i Ny Løn. Har vi vakt din nysgerrighed? Du er velkommen til at kontakte Team Handicap og Socialpsykiatri: Faglig konsulent Magnus Pranov Larsen på telefon 40 49 59 36 eller Afdelingsleder for Team Handicap og Social-psykiatri Sri Sundarampillai på telefon 24 91 18 04. Endelig kan du læse mere om os på https: www.vejle.dk borger mit-liv sundhed-og-omsorg Ansøgningsfrist: Vi skal have din ansøgning senest den 11. januar 2019. Vi holder ansættelsessamtaler den 17. januar 2019. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.
Vil du være en del af Team Handicap og Socialpsykiatri og være med til at sikre den gode kvalitet i sagsbehandlingen for sårbare borgere i Vejle Kommune? Trives du i et arbejdsmiljø, hvor vi konstant samarbejder, støtter og sparrer med hinanden? Bliver du motiveret af en hverdag fyldt med god medarbejderenergi og mulighed for at kompetenceudvikle og dygtiggøre dig? Har du lyst til at være en del af et team, hvor vi tør gøre ting anderledes og ser på helheden i samarbejdet? 
Vil du være en del af holdet? Så læs videre. 
 
Vi søger lige nu en socialrådgiver/socialformidler til Team Handicap og Socialpsykiatri i Myndighedsafdelingen. Der er tale om en fast stilling på handicap- og socialpsykiatriområdet. Stillingen er på 37 timer ugentligt.  
Vi tilbyder flextid.
 
Tiltrædelse er pr. 1. marts 2019. 
 
Hvad vi er gode til:  
  • Vi gør vores borgere selvhjulpne – det siger vores borgere.  
  • Vi tænker i helheder og samarbejder med alle aktører – dette giver borgeren en samlet koordineret indsats. 
  • Vi har kontinuerlige opfølgninger med vores udførere og har fokus på at styrke fagligheden inden for rammerne af vores økonomi – dette sikrer borgerens progression.  
  • Vi udvikler talenter i teamet – og har løbende kompetenceudvikling af medarbejderne på diplom niveau. 
  • Vi spiller hinanden gode – det viser vores seneste trivselsmåling.  
 
Om os: 
I Myndighedsafdelingen er vi i alt ca. 90 medarbejdere organiseret i 3 teams.  
Team Handicap & Socialpsykiatri er opdelt i 2 grupper, hvor den ene gruppe arbejder med borgere med funktionsnedsættelser og den anden gruppe arbejder med borgere inden for psykiatri og socialt udsatte. Herunder et lille team som arbejder inden for området af merudgifter efter Servicelovens §100. Vi er et fagligt stærkt team på 32 kollegaer, der også består af to faglige konsulenter, en forhandlingskonsulent og en afdelingsleder.  
 
 
Myndighedsafdelingen har ansvaret for behandling af sager om tilbud til voksne med handicap, sindslidelser eller sociale problemstillinger. Når borgere, pårørende og samarbejdspartnere henvender sig til os med et problem, ser vi det som vores kerneopgave at hjælpe dem videre på en måde, hvor de oplever sig set, hørt og inddraget i processen. Opgaverne består af målgruppeafklaring, specialiseret rådgivning og vejledning, udredning, visitation, opfølgning af tilbud, koordinerende - og udviklingsopgaver ift. myndighedsfunktionen.  
 
Vi træffer afgørelser inden for servicelovens bestemmelser til bl.a. dag - og døgn tilbud, støtte i egen bolig og merudgifter. Dertil er vi i tæt samarbejde og dialog med vores samarbejdspartnere i Vejle Kommune, herunder egne tilbud, familieområdet, psykiatriske tilbud og Jobcentret. Vi lægger her vægt på høj kvalitet i sagsbehandlingen, udvikling af sagsgange og medarbejdere, og at få det bedste ud af vores økonomi.  
 
 
Vi forventer af dig:  
  • At du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.  
  • At du har evnen til, i en beslutningsproces, at se sagen i et perspektiv, hvor både borgernes behov, organisationens og politiske interesser tilgodeses.  
  • At du kan indgå i relationer med andre og besidder evnen til at håndtere konflikter med borgere. 
  • At du lægger energi i nytænkning i forhold til praksis og tør bevæge dig ud på ukendt farvand.  
  • At du, med din kommunikation, kan være med til at skabe et rum for tillid, respekt og omsorg. Du kan lytte aktivt for at kunne forstå, respektere og anerkende den positive hensigt ved en uhensigtsmæssig adfærd.  
  • At du har erfaring med - eller kendskab til arbejdet som sagsbehandler i en myndighedsfunktion – lyst til og interesse i at arbejde med målgruppen – er en åben og positiv person – og har en god portion humor.  
Vi tilbyder dig:  
  • Stor indflydelse på din egen arbejdssituation.  
  • Videreuddannelse og kompetenceudvikling.  
  • En dynamisk afdeling præget af høj faglighed, udvikling og plads til forskellighed.  
  • En arbejdsplads med høj trivsel og et godt samarbejde. Vi vægter sparring og samarbejde højt og profiterer af støtte fra hinanden og de faglige konsulenter.  
  • En spændende arbejdsplads med kollegaer, der tager ansvar både for det faglige og det sociale, og som sætter stor pris på godt humør og en positiv tilgang til hverdagens udfordringer.  
 
 
 
Ansættelsesvilkår:  
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter overenskomst og principperne i Ny Løn.  
 
 
Har vi vakt din nysgerrighed?  
Du er velkommen til at kontakte Team Handicap og Socialpsykiatri:  
Faglig konsulent Magnus Pranov Larsen på telefon 40 49 59 36 eller Afdelingsleder for Team Handicap og Social-psykiatri Sri Sundarampillai på telefon 24 91 18 04.  
Endelig kan du læse mere om os på https://www.vejle.dk/borger/mit-liv/sundhed-og-omsorg/ 
 
 
Ansøgningsfrist:  
Vi skal have din ansøgning senest den 11. januar 2019.
Vi holder ansættelsessamtaler den 17. januar 2019. 
 
 
Send din ansøgning 
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. 
 
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.  
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.  
 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.  
 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter
 

 
ORS/Small/1391bf7a_logo.pngHandicap & Socialpsykiatrisk teamVejle2018-12-17T20:00:25.7932019-01-11T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialfaglig leder for ledere i Center for Børn og Forebyggelse

Herning Kommune

Herning
Dedikeret socialfaglig funktionsleder, som evner at lede gennem ledere, som har en forkærlighed for systematik og tæt opfølgning på praksis. En leder, der kan gå forrest og vise vejen og samtidig en leder, der kan justere sig og give plads. Er du så...
Indrykket:18. december 2018
Udløbsdato:13. januar 2019

Socialrådgiver til Jobrehabilitering

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Vi søger en koordinerende sagsbehandler, da en af vores kollegaer er i lykkelige omstændigheder. Målgruppen der skal arbejdes med er borgere, der er blevet tilkendt ressourceforløb. Borgere i ressourceforløb er kendetegnet ved at have behov for en t...
Indrykket:14. december 2018
Udløbsdato:20. januar 2019

Beskæftigelseskonsulent til Fleksjobservice

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Jobcenter Silkeborg søger en engagerede beskæftigelseskonsulent til Fleksjobservice. ? Vi gør det, vi siger i Silkeborg Kommunes Beskæftigelsesafdeling. Det betyder, at vi gør ord til handling, når vi siger, at vi tror på borgeren og på fællesskabet...
Indrykket:13. december 2018
Udløbsdato:10. januar 2019

Socialrådgiver/socialformidler til Team Handicap og Socialpsykiatri

Handicap & Socialpsykiatrisk team

Vejle
Vil du være en del af Team Handicap og Socialpsykiatri og være med til at sikre den gode kvalitet i sagsbehandlingen for sårbare borgere i Vejle Kommune? Trives du i et arbejdsmiljø, hvor vi konstant samarbejder, støtter og sparrer med hinanden? Bli...
Indrykket:17. december 2018
Udløbsdato:11. januar 2019