Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver / -formidler søges

Socialrådgiver/socialformidler søges til Ungeenheden, Horsens
Er du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.
Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse. Vi søger nu en engageret socialrådgiver/socialformidler til teamet Længerevarende Indsats.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt.

Om teamet:
Teamet Længerevarende Indsats består af uddannelsesrådgivere, UU-vejledere, EGU-vejledere samt STU-vejledere. Som rådgiver i Længerevarende Indsats varetager du sagsbehandlingen i forhold til unge aktivitetsparate og uddannelsesparate, der har modtaget uddannelseshjælp i mere end et år.
Der er mulighed for at få indflydelse på, hvilke opgaver og målgrupper du som uddannelsesrådgiver arbejder med. Vi arbejder desuden med udviklingen af rollen som uddannelsesrådgiver og koordinerende sagsbehandler.

Dine vigtigste opgaver er:

  • Visitationssamtaler med unge, der søger uddannelseshjælp
  • Opfølgningssamtaler med unge, der modtager uddannelseshjælp
  • Iværksættelse og opfølgning af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp
  • Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen
  • Udarbejdelse af uddannelsespålæg, rehabiliteringsplaner m.m.
  • Koordinerende sagsbehandling
  • Tværfagligt samarbejde med UU vejleder, uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m.
  • Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange
Vi forventer, at:
  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning
  • Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer
  • Du er god til at formulere dig – skriftligt og mundtligt
  • Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed
  • Du er struktureret og kan skabe overblik
  • Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen
  • Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger
 
Vi tilbyder:
  • Ansættelse i Ungeenheden.
  • En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund
  • En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet
  • Løbende faglig udvikling
I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen vil udvikle Danmarks bedste Ungeenhed.  Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer, mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 20. april, kl. 12.00, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.
Stillingen ønskes besat 1. maj. Stillingen er 37 timer ugentligt.
Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Linda Nystrup – tlf. 51 44 06 87 eller koordinator Rikke Simoni – tlf. 30 54 69 03.
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.
 
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329787253Phoenix-1ac7a6d012018-04-04T16:00:11.340Socialrådgiver / -formidler søgesSocialrådgiver/socialformidler søges til Ungeenheden, Horsens
Er du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.
Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse. Vi søger nu en engageret socialrådgiver/socialformidler til teamet Længerevarende Indsats.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt.

Om teamet:
Teamet Længerevarende Indsats består af uddannelsesrådgivere, UU-vejledere, EGU-vejledere samt STU-vejledere. Som rådgiver i Længerevarende Indsats varetager du sagsbehandlingen i forhold til unge aktivitetsparate og uddannelsesparate, der har modtaget uddannelseshjælp i mere end et år.
Der er mulighed for at få indflydelse på, hvilke opgaver og målgrupper du som uddannelsesrådgiver arbejder med. Vi arbejder desuden med udviklingen af rollen som uddannelsesrådgiver og koordinerende sagsbehandler.

Dine vigtigste opgaver er:
  • Visitationssamtaler med unge, der søger uddannelseshjælp
  • Opfølgningssamtaler med unge, der modtager uddannelseshjælp
  • Iværksættelse og opfølgning af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp
  • Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen
  • Udarbejdelse af uddannelsespålæg, rehabiliteringsplaner m.m.
  • Koordinerende sagsbehandling
  • Tværfagligt samarbejde med UU vejleder, uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m.
  • Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange
Vi forventer, at:
  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning
  • Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer
  • Du er god til at formulere dig – skriftligt og mundtligt
  • Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed
  • Du er struktureret og kan skabe overblik
  • Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen
  • Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger
 
Vi tilbyder:
  • Ansættelse i Ungeenheden.
  • En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund
  • En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet
  • Løbende faglig udvikling
I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen vil udvikle Danmarks bedste Ungeenhed.  Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer, mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 20. april, kl. 12.00, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.
Stillingen ønskes besat 1. maj. Stillingen er 37 timer ugentligt.
Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Linda Nystrup – tlf. 51 44 06 87 eller koordinator Rikke Simoni – tlf. 30 54 69 03.
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.
 
 
 
2018-04-20T12:51:36.037 Socialrådgiver socialformidler søges til Ungeenheden, HorsensEr du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse. Vi søger nu en engageret socialrådgiver socialformidler til teamet Længerevarende Indsats.Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt.Om teamet:Teamet Længerevarende Indsats består af uddannelsesrådgivere, UU-vejledere, EGU-vejledere samt STU-vejledere. Som rådgiver i Længerevarende Indsats varetager du sagsbehandlingen i forhold til unge aktivitetsparate og uddannelsesparate, der har modtaget uddannelseshjælp i mere end et år.Der er mulighed for at få indflydelse på, hvilke opgaver og målgrupper du som uddannelsesrådgiver arbejder med. Vi arbejder desuden med udviklingen af rollen som uddannelsesrådgiver og koordinerende sagsbehandler.Dine vigtigste opgaver er: Visitationssamtaler med unge, der søger uddannelseshjælp Opfølgningssamtaler med unge, der modtager uddannelseshjælp Iværksættelse og opfølgning af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen Udarbejdelse af uddannelsespålæg, rehabiliteringsplaner m.m. Koordinerende sagsbehandling Tværfagligt samarbejde med UU vejleder, uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m. Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange Vi forventer, at: Du er uddannet socialrådgiver -formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer Du er god til at formulere dig skriftligt og mundtligt Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed Du er struktureret og kan skabe overblik Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje Du ser muligheder frem for begrænsninger Vi tilbyder: Ansættelse i Ungeenheden. En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet Løbende faglig udvikling I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen vil udvikle Danmarks bedste Ungeenhed. Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer, mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.Det praktiskeAnsøgningsfrist er den 20. april, kl. 12.00, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.Stillingen ønskes besat 1. maj. Stillingen er 37 timer ugentligt.Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Linda Nystrup tlf. 51 44 06 87 eller koordinator Rikke Simoni tlf. 30 54 69 03.Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.10Phoenix1ac7a6d0101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-20T00:00:000010https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=9e886deb-4484-468c-8dc3-c00f59d12ac30EuropaDanmarkJyllandØstjyllandHedensted3205279Ungeenheden11Christiansholmsgade 238700HorsensDKDanmarkORS/1ac7a6d0_logo.jpegORS/Small/1ac7a6d0_logo.jpeg0
lindanystrup@horsens.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent549079EmplyMinimum pakken - 35 dage0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ac7a6d0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ac7a6d0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ac7a6d0&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1ac7a6d0&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/1.jpgEr du omsorgsfuld og empatisk? Hvis ja, er du den helt rette til et job som Socialrådgiver hos Ungeenheden.12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver11Socialvæsen354156634Linda Nystruplindanystrup@horsens.dkDKDanmarkDKDanmark329980967SocialrådgiverRobot Om jobbet Socialrådgiver til Arbejdsrehabilitering i Hedensted. Vi søger en ny kollega til Arbejdsrehabilitering i Hedensted Jobcenter. Arbejdsopgaven består i koordinerende indsats sagsbehandling for de borgere, der er i et ressourceforløb samt for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere. Stillingen ønskes besat pr. 1. juni 2019 eller snarest muligt. Der er tale om en fast stilling på 37 timer i et dynamisk og udviklingsorienteret team. Dine arbejdsopgaver vil omfatte borgere, som har problemer ud over ledighed og ofte en tværfaglig indsats: Tværfaglig koordinering af ressourceforløbsmodtagerens indsatsplan. Tværfagligt samarbejde internt og eksternt for at bevare borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Myndighedsopgaver, såsom opfølgning på indsatsplan, vurdering af rådighed og, udarbejdelse af forberedende rehabiliteringsplaner samt afgørelser. Rådgivning og vejledning om samt bevilling indstilling til ressourceforløb, revalidering, fleksjob samt førtidspension i de tilfælde, hvor dette er nødvendigt. Din profil Vi forventer: Da vi er en projektorienteret organisation forventes det, at du deltager aktivt i projekter som en del af dit daglige arbejde. At du sætter dig ind i intentionerne bag lovgivningen på dit arbejdsområde og generelt arbejder aktivt med Lov om Beskæftigelse og dens muligheder. At du gennem dit arbejde faciliterer borgerens hjælp til selvhjælp ved at holde fokus på borgerens ressourcer kompetencer og ved at holde ansvaret for processen hos borger, samt ved at inddrage relevante samarbejdspartnere (tværfaglighed). Kvalifikationer: Du skal være uddannet socialrådgiver eller have anden relevant socialfaglig baggrund og have lyst til at arbejde med målgruppen, desuden skal du kunne være i processen med job som målet for den enkelte borger. Det er vigtigt, at du kan udføre relations- og motivationsarbejde for en målgruppe, hvor flere er langt fra arbejdsmarkedet, så I sammen kan nærme jer målet. Det er vigtigt, at du desuden: er robust i forhold til at arbejde med borgere på kanten af arbejdsmarkedet og har en fast tro på og overbevisning om at beskæftigelse og hel eller delvis selvforsørgelse gør en positiv forskel for borgeren, har flair og interesse for IT systemer og administrativt arbejde, gerne med kendskab til SBSYS og FASIT, har gode samarbejdsevner og kommunikationsevner i skrift og tale, har en udviklingsorienteret tilgang til dit arbejde, kan bevare overblikket og arbejde selvstændigt og struktureret og kan påtage dig myndighedsrollen, er engageret og positiv som person, og har let ved at skabe kontakt og tillid, er positiv over for de forandringer vi løbende står i, og at du engagerer dig i at skabe resultater, vil være en del af vores attraktive arbejdsplads. Derfor skal du vælge os Vi kan tilbyde dig: Spændende og udfordrende arbejdsopgaver. Du er med til den løbende udvikling omkring arbejdsrehabilitering. En personalegruppe, der støtter hinanden med en uhøjtidelig omgangsform og en samarbejdskultur, der hviler på en anerkendende og værdsættende tilgang. En arbejdsplads, hvor der bliver lagt vægt på, at opgaverne løses bedst på tværs af de forskellige kompetencer i Jobcenteret og kommunen, og hvor borgerens eget ansvar og tilknytning til arbejdsmarkedet er et grundlæggende princip for indsatsen. Et godt arbejdsklima med plads til et godt grin i hverdagen. Sagssparring og kollegial sparring. Et grundigt introduktionsforløb, hvor du lærer dine kolleger og samarbejdspartnere at kende samt relevant oplæring. Vi har flekstid, kantineordning, sundhedstilbud og en velfungerende personaleforening, der arrangerer fester. Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelse iht. gældende overenskomst. Der kan forhandles kvalifikations- og funktionsløn. Hvis du vil vide mere Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte: Beskæftigelsesrådgiver Maria Sørensen på tlf. 7975 5477. Beskæftigelsesrådgiver Tanja Pedersen på tlf. 2034 9108. Afdelingsleder Allan Munkholm på tlf. 4046 7428. Ansøgning Ansøgningen skal være Hedensted kommune i hænde senest tirsdag den 2. april 2019. Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 11. april 2019.

Om jobbet
Socialrådgiver til Arbejdsrehabilitering i Hedensted.

Vi søger en ny kollega til Arbejdsrehabilitering i Hedensted Jobcenter. Arbejdsopgaven består i koordinerende indsats/sagsbehandling for de borgere, der er i et ressourceforløb samt for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere.

Stillingen ønskes besat pr. 1. juni 2019 eller snarest muligt. Der er tale om en fast stilling på 37 timer i et dynamisk og udviklingsorienteret team.

Dine arbejdsopgaver vil omfatte borgere, som har problemer ud over ledighed og ofte en tværfaglig indsats:

  • Tværfaglig koordinering af ressourceforløbsmodtagerens indsatsplan.
  • Tværfagligt samarbejde internt og eksternt for at bevare borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet.
  • Myndighedsopgaver, såsom opfølgning på indsatsplan, vurdering af rådighed og, udarbejdelse af forberedende rehabiliteringsplaner samt afgørelser.
  • Rådgivning og vejledning om samt bevilling/indstilling til ressourceforløb, revalidering, fleksjob samt førtidspension i de tilfælde, hvor dette er nødvendigt.


Din profil
Vi forventer:

Da vi er en projektorienteret organisation forventes det, at du deltager aktivt i projekter som en del af dit daglige arbejde.

At du sætter dig ind i intentionerne bag lovgivningen på dit arbejdsområde og generelt arbejder aktivt med Lov om Beskæftigelse og dens muligheder.

At du gennem dit arbejde faciliterer borgerens hjælp til selvhjælp ved at holde fokus på borgerens ressourcer/kompetencer og ved at holde ansvaret for processen hos borger, samt ved at inddrage relevante samarbejdspartnere (tværfaglighed).

Kvalifikationer:

Du skal være uddannet socialrådgiver eller have anden relevant socialfaglig baggrund og have lyst til at arbejde med målgruppen, desuden skal du kunne være i processen med job som målet for den enkelte borger. Det er vigtigt, at du kan udføre relations- og motivationsarbejde for en målgruppe, hvor flere er langt fra arbejdsmarkedet, så I sammen kan nærme jer målet.

Det er vigtigt, at du desuden:

  • er robust i forhold til at arbejde med borgere på kanten af arbejdsmarkedet og har en fast tro på og overbevisning om at beskæftigelse og hel eller delvis selvforsørgelse gør en positiv forskel for borgeren,
  • har flair og interesse for IT systemer og administrativt arbejde, gerne med kendskab til SBSYS og FASIT,
  • har gode samarbejdsevner og kommunikationsevner i skrift og tale,
  • har en udviklingsorienteret tilgang til dit arbejde,
  • kan bevare overblikket og arbejde selvstændigt og struktureret og kan påtage dig myndighedsrollen,
  • er engageret og positiv som person, og har let ved at skabe kontakt og tillid,
  • er positiv over for de forandringer vi løbende står i, og at du engagerer dig i at skabe resultater,
  • vil være en del af vores attraktive arbejdsplads.


Derfor skal du vælge os
Vi kan tilbyde dig:

  • Spændende og udfordrende arbejdsopgaver. Du er med til den løbende udvikling omkring arbejdsrehabilitering.
  • En personalegruppe, der støtter hinanden med en uhøjtidelig omgangsform og en samarbejdskultur, der hviler på en anerkendende og værdsættende tilgang.
  • En arbejdsplads, hvor der bliver lagt vægt på, at opgaverne løses bedst på tværs af de forskellige kompetencer i Jobcenteret og kommunen, og hvor borgerens eget ansvar og tilknytning til arbejdsmarkedet er et grundlæggende princip for indsatsen.
  • Et godt arbejdsklima med plads til et godt grin i hverdagen.
  • Sagssparring og kollegial sparring.
  • Et grundigt introduktionsforløb, hvor du lærer dine kolleger og samarbejdspartnere at kende samt relevant oplæring.
  • Vi har flekstid, kantineordning, sundhedstilbud og en velfungerende personaleforening, der arrangerer fester.


Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse iht. gældende overenskomst. Der kan forhandles kvalifikations- og funktionsløn.


Hvis du vil vide mere
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

Beskæftigelsesrådgiver Maria Sørensen på tlf. 7975 5477.

Beskæftigelsesrådgiver Tanja Pedersen på tlf. 2034 9108.

Afdelingsleder Allan Munkholm på tlf. 4046 7428.


Ansøgning
Ansøgningen skal være Hedensted kommune i hænde senest tirsdag den 2. april 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 11. april 2019.

Jobcenter HedenstedHedensted2019-03-19T00:00:002019-04-02T00:00:00
329970421Fagligt ambitiøs og analytisk skarp Socialfaglig Konsulent søges til Center For Videndeling Børn & Unge, TrancitRobot Vi vokser og Center For Videndeling søger derfor en socialrådgiveruddannet kollega, med særligt kendskab til børne, unge og familieområdet, der kan matche vores faglighed, arbejdsglæde og engagement. Vi er en privatejet konsulentvirksomhed med hovedsæde i Skanderborg, og vi understøtter myndighedsafdelinger i hele landet. Formålet er at sikre sammenhæng mellem behov, indsats og takst på sagsniveau. Dette gøres gennem sikring af en grundig sagsoplysning med afsæt i ICS-metoden samt proportionalitetsprincippet. Vi arbejder inspireret af aktionslæring, med henblik på at skabe kompetenceløft og læring der kan forankres direkte i praksis. Opgaven i den ledige stilling er - gennem et tæt samarbejde med såvel kollegaer som sagsbehandlere i de forskellige kommuner - at understøtte den faglige indsats indenfor børne, unge og familieområdet special, social, handicap, psykiatri. Vores hverdag er præget af et fælles ønske om at bidrage til høj faglighed i landets kommuner til borgerens bedste. Vi vægter dialog på tværs af stillingsbetegnelser og ledelseshierarki, og du har derfor rig mulighed for at være med til at præge både din egen hverdag og udviklingen af vores koncept. Vi har en uformel omgangstone og prioriterer hinandens arbejdsmiljø i en omskiftelig hverdag, hvor kundens behov vægtes højest. Dine primære arbejdsopgaver vil være: Systematisering og analyse af sagsakter med faglige fokuspunkter samt kvalitetsforbedringer på sagsniveau med udgangspunkt i ICS-metoden Kvalitetssikring af sagsprocessen jf. ICS-metoden, juridiske retningslinjer, lovgivning samt DUBU eller andet it-system. Udarbejdelse af skriftligt vejledningsmateriale af høj faglig kvalitet til vores samarbejdspartnere Sagssparring med myndighedsrådgivere Deltagelse i møder med sagsbehandlere, pårørende og udfører med referatskrivning og sikring af data til brug for vurdering af borgerens støttebehov, evt. faglige uddybende spørgsmål og faglig sparring til myndighed Ajourføring af interne arbejdsdokumenter og løbende udvikling af vores produkt Udarbejdelse af projektbeskrivelser, statusbeskrivelser og projektrapporter Faglige kompetencer Vi søger dig, der har arbejdet som socialrådgiver indenfor myndighedsområdet børn unge i flere år og har lyst til at prøve at arbejde med området fra en anden vinkel. Vi forestiller os, at du nu enten er ansat som sagsbehandler i en kommune eller er konsulent. Måske er du leder eller faglig koordinator og trives med selvstændigt og administrativt arbejde, men ser også opfølgningsmøderne som en faglig udfordring, hvor du har mulighed for at bruge og udvikle dine kommunikative færdigheder. Desuden forventer vi, at du har mindst 2 års erfaring med myndighedsarbejde indenfor børne ungeområdet, special eller social har skarpe analyse og formidlingskompetencer både mundtligt og skriftligt er fagligt velfunderet i anerkendte metoder på special socialområdet i myndighedsdelen, herunder ICS-metoden i sin helhed kendskab og gerne erfaring i at arbejde ud fra SMART-mål er skarp ift. lovgivningen på børne ungeområdet kan navigere målrettet under skiftende forudsætningerevt. har suppleret din faglighed med kompetencer på kandidat- eller masterniveau Vi tilbyder: En spændende arbejdsplads i heftig udvikling med stor mulighed for faglig sparring og udvikling i en hverdag præget af tillid Høj grad af indflydelse og ansvar Dygtige og engagerede kolleger God og uhøjtidelig omgangstone Flekstidsordning Sundhedsforsikring Løn- og ansættelsesvilkår Løn og ansættelse efter individuel aftale. Yderlige oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til direktør Finn Brandt: finn@trancit.dk eller chefkonsulent cicek@trancit.dk Det primære arbejdssted vil være i Jylland og på Fyn, med base i Skanderborg. Du skal fremvise kørekort (B) og være villig til at benyttet egen bil i jobbet. Ansøgningerne sendes til: job.cfv@trancit.dk Tilføj venligst Socialfaglig Konsulent Børn og Unge i emnefeltet. Ansøgningsfrist: Hurtigst muligt eller den 22. marts 2019. Samtaler afholdes løbende. Tiltrædelse: Den 1. april 2019 eller hurtigst muligt.

Vi vokser og Center For Videndeling søger derfor en socialrådgiveruddannet kollega, med særligt kendskab til børne, unge og familieområdet, der kan matche vores faglighed, arbejdsglæde og engagement. 

Vi er en privatejet konsulentvirksomhed med hovedsæde i Skanderborg, og vi understøtter myndighedsafdelinger i hele landet. Formålet er at sikre sammenhæng mellem behov, indsats og takst på sagsniveau. Dette gøres gennem sikring af en grundig sagsoplysning med afsæt i ICS-metoden samt proportionalitetsprincippet. Vi arbejder inspireret af aktionslæring, med henblik på at skabe kompetenceløft og læring der kan forankres direkte i praksis. Opgaven i den ledige stilling er - gennem et tæt samarbejde med såvel kollegaer som sagsbehandlere i de forskellige kommuner - at understøtte den faglige indsats indenfor børne, unge og familieområdet; special, social, handicap, psykiatri.

Vores hverdag er præget af et fælles ønske om at bidrage til høj faglighed i landets kommuner til borgerens bedste. Vi vægter dialog på tværs af stillingsbetegnelser og ledelseshierarki, og du har derfor rig mulighed for at være med til at præge både din egen hverdag og udviklingen af vores koncept. Vi har en uformel omgangstone og prioriterer hinandens arbejdsmiljø i en omskiftelig hverdag, hvor kundens behov vægtes højest. 

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Systematisering og analyse af sagsakter med faglige fokuspunkter samt kvalitetsforbedringer på sagsniveau med udgangspunkt i ICS-metoden
  • Kvalitetssikring af sagsprocessen jf. ICS-metoden, juridiske retningslinjer, lovgivning samt DUBU eller andet it-system.
  • Udarbejdelse af skriftligt vejledningsmateriale af høj faglig kvalitet til vores samarbejdspartnere
  • Sagssparring med myndighedsrådgivere
  • Deltagelse i møder med sagsbehandlere, pårørende og udfører med referatskrivning og sikring af data til brug for vurdering af borgerens støttebehov, evt. faglige uddybende spørgsmål og faglig sparring til myndighed
  • Ajourføring af interne arbejdsdokumenter og løbende udvikling af vores produkt
  • Udarbejdelse af projektbeskrivelser, statusbeskrivelser og projektrapporter

Faglige kompetencer

Vi søger dig, der har arbejdet som socialrådgiver indenfor myndighedsområdet børn & unge i flere år og har lyst til at prøve at arbejde med området fra en anden vinkel. Vi forestiller os, at du nu enten er ansat som sagsbehandler i en kommune eller er konsulent. Måske er du leder eller faglig koordinator og trives med selvstændigt og administrativt arbejde, men ser også opfølgningsmøderne som en faglig udfordring, hvor du har mulighed for at bruge og udvikle dine kommunikative færdigheder. 

Desuden forventer vi, at du

  • har mindst 2 års erfaring med myndighedsarbejde indenfor børne & ungeområdet, special eller social
  • har skarpe analyse og formidlingskompetencer både mundtligt og skriftligt
  • er fagligt velfunderet i anerkendte metoder på special & socialområdet i myndighedsdelen, herunder ICS-metoden i sin helhed
  • kendskab og gerne erfaring i at arbejde ud fra SMART-mål
  • er skarp ift. lovgivningen på børne & ungeområdet
  • kan navigere målrettet under skiftende forudsætningerevt. har suppleret din faglighed med kompetencer på kandidat- eller masterniveau 

Vi tilbyder:

  • En spændende arbejdsplads i heftig udvikling med stor mulighed for faglig sparring og udvikling i en hverdag præget af tillid
  • Høj grad af indflydelse og ansvar
  • Dygtige og engagerede kolleger
  • God og uhøjtidelig omgangstone
  • Flekstidsordning
  • Sundhedsforsikring 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse efter individuel aftale. 

Yderlige oplysninger

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til direktør Finn Brandt: finn@trancit.dk eller chefkonsulent cicek@trancit.dk 

Det primære arbejdssted vil være i Jylland og på Fyn, med base i Skanderborg. Du skal fremvise kørekort (B) og være villig til at benyttet egen bil i jobbet.

Ansøgningerne sendes til: job.cfv@trancit.dk Tilføj venligst ”Socialfaglig Konsulent Børn og Unge” i emnefeltet.

Ansøgningsfrist: Hurtigst muligt eller den 22. marts 2019. Samtaler afholdes løbende.

Tiltrædelse: Den 1. april 2019 eller hurtigst muligt.

TrancitSkanderborg2019-03-04T00:00:002019-03-22T00:00:00
329980931Tilsynskonsulenter til Socialtilsyn MidtRobot Socialtilsyn Midt søger tre tilsynskonsulenter til Familieplejeområdet med tiltrædelse 1. juli 2019. Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private, som offentlige tilbud og plejefamilier inden for det specialiserede socialområde vi fører tilsyn med ca. 1400 plejefamilie og 500 sociale tilbud. Grundlaget for socialtilsynets arbejde er lov om socialtilsyn. Socialtilsyn Midt, dækker geografisk Region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn Kommune i alt 19 kommuner og en region. Din arbejdsopgave er at føre driftsorienteret tilsyn på plejefamilieområdet. Der må påregnes en del kørsel og evt. overnatning. Som tilsynskonsulent skal du møde ca. en dag i ugen i Silkeborg. De fire andre dage udfører du tilsynsopgaver eller laver administrativt arbejde i forbindelse med tilsynet. Det administrative arbejde kan udføres enten i eget hjem eller i Silkeborg. Vi søger tre kolleger, som minimum har en mellemlang videregående uddannelse f.eks. pædagog, socialrådgiver socialformidler eller anden relevant socialfaglig uddannelse. Faglige kompetencer: Myndighedserfaring, tilsynserfaring og høj faglighed inden for familieplejeområdet vil blive tillagt vægt. Der vil ligeledes blive lagt vægt på relevant videreuddannelse på f.eks. diplom, master eller kandidatniveau.Som tilsynskonsulent vil du indgå i et tværprofessionelt samarbejde med dygtige kollegaerDu skal kunne have fokus på, at analysere, vurdere og beskrive den faglige kvalitet i plejefamilierne, hvilket forudsætter gode formidlingsmæssige kompetencer både mundtligt og skriftligtDa du samtidig har en myndighedsfunktion skal du som fagperson kunne navigere i et arbejdsfelt, hvor kontrol, kvalitet og kvalitetsudvikling går hånd i håndJobbet som tilsynskonsulent forudsætter ligeledes, at du har viden om og erfaring med socialfaglige teorier og metoderDu skal have lyst og evne til at arbejde med IT som dit primære arbejdsredskabDine arbejdsopgaverFøre driftsorienteret tilsyn med plejefamilier i.h.t. kvalitetsmodellen der er udarbejdet af SocialstyrelsenIndgå i dialog og sparring med plejefamilierne omkring kvalitet og udviklingIndhente oplysninger, udarbejde tilsynsrapporter og opdatere tilsynsportalen m.v.Sparring med kollegaerPersonlige kompetencer Du skal have en anerkendende, undersøgende og nysgerrig tilgang til dine omgivelser og optræde troværdigt og tillidsskabende, både internt i organisationen og i kontakten med Socialtilsyn Midts mange samarbejdspartnere. Du kan og vil tage ansvar for en positiv dialog under tilsynet og har en klar og tydelig kommunikation. Du skal have lyst og evner til, at kunne agere i et arbejdsfelt, som til tider er uforudsigeligt og travlt, hvor overblik og systematik er en vigtig og nødvendig kompetence. Endelig skal du arbejde efter kvalitetsmodellen og du skal kunne arbejde struktureret og være fleksibel. Herudover vægtes det, at du er:Udadvendt, dialogorienteret og engageretBevidst om egne styrker og svaghederSelvstændig, effektiv og har gode samarbejdsevnerOmstillingsparat og brænder for at højne kvaliteten for samfundets mest sårbare og udsatte borgerePositiv med en god portion humor Vi tilbyder:Du bliver en del af en organisation, hvor du sammen med ca. 80 andre dygtige medarbejdere skal udvikle fagligheden samt præge og udvikle kulturen i vores organisationEt vigtigt, spændende og motiverende jobEn arbejdsplads, hvor der er frihed under ansvarFleksibel arbejdstidAt du bliver en del af et inspirerende og uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftetGode efteruddannelsesmuligheder internt og eksterntFast supervision med ekstern supervisorFakta om tilsynet Socialtilsyn Midt har ansvar for at godkende og føre tilsyn med de plejefamilier, sociale døgntilbud og ambulante alkohol- og stofmisbrugsbehandlingstilbud, som er beliggende i Region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn. Socialtilsyn Midt er beliggende på Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg. Ansættelsesvilkår Ansættelse sker i henhold til overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Tiltrædelse 1. juli 2019. Få mere at vide Hvis du har brug for mere viden, kan du læse mere om Socialtilsyn Midt på www.tilsynmidt.dk. Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Birgitte Mikkelsen, på tlf. 29 10 45 75. Ansøgningsfrist søndag 12. maj 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 20. maj og tirsdag 21. maj. Såfremt du indkaldes til ansættelsessamtale, vil du inden den egentlige samtale, blive bedt om at løse en kort skriftlig opgave. (opgaven løses time inden samtalen). Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.Socialtilsyn Midt søger tre tilsynskonsulenter til Familieplejeområdet med tiltrædelse 1. juli 2019.
 
Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private, som offentlige tilbud og plejefamilier inden for det specialiserede socialområde – vi fører tilsyn med ca. 1400 plejefamilie og 500 sociale tilbud.
 
Grundlaget for socialtilsynets arbejde er lov om socialtilsyn. Socialtilsyn Midt, dækker geografisk Region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn Kommune – i alt 19 kommuner og en region.
 
Din arbejdsopgave er at føre driftsorienteret tilsyn på plejefamilieområdet. Der må påregnes en del kørsel og evt. overnatning.
 
Som tilsynskonsulent skal du møde ca. en dag i ugen i Silkeborg. De fire andre dage udfører du tilsynsopgaver eller laver administrativt arbejde i forbindelse med tilsynet. Det administrative arbejde kan udføres enten i eget hjem eller i Silkeborg.
 
Vi søger tre kolleger, som minimum har en mellemlang videregående uddannelse f.eks. pædagog, socialrådgiver/socialformidler eller anden relevant socialfaglig uddannelse.
 
Faglige kompetencer:
Myndighedserfaring, tilsynserfaring og høj faglighed inden for familieplejeområdet vil blive tillagt vægt.
Der vil ligeledes blive lagt vægt på relevant videreuddannelse på f.eks. diplom, master eller kandidatniveau.
  • Som tilsynskonsulent vil du indgå i et tværprofessionelt samarbejde med dygtige kollegaer
  • Du skal kunne have fokus på, at analysere, vurdere og beskrive den faglige kvalitet i plejefamilierne, hvilket forudsætter gode formidlingsmæssige kompetencer – både mundtligt og skriftligt
  • Da du samtidig har en myndighedsfunktion skal du som fagperson kunne navigere i et arbejdsfelt, hvor kontrol, kvalitet og kvalitetsudvikling går hånd i hånd
  • Jobbet som tilsynskonsulent forudsætter ligeledes, at du har viden om og erfaring med socialfaglige teorier og metoder
  • Du skal have lyst og evne til at arbejde med IT som dit primære arbejdsredskab
Dine arbejdsopgaver
  • Føre driftsorienteret tilsyn med plejefamilier i.h.t. kvalitetsmodellen der er udarbejdet af Socialstyrelsen
  • Indgå i dialog og sparring med plejefamilierne omkring kvalitet og udvikling
  • Indhente oplysninger, udarbejde tilsynsrapporter og opdatere tilsynsportalen m.v.
  • Sparring med kollegaer
Personlige kompetencer
Du skal have en anerkendende, undersøgende og nysgerrig tilgang til dine omgivelser og optræde troværdigt og tillidsskabende, både internt i organisationen og i kontakten med Socialtilsyn Midts mange samarbejdspartnere. Du kan og vil tage ansvar for en positiv dialog under tilsynet og har en klar og tydelig kommunikation. Du skal have lyst og evner til, at kunne agere i et arbejdsfelt, som til tider er uforudsigeligt og travlt, hvor overblik og systematik er en vigtig og nødvendig kompetence.
 
Endelig skal du arbejde efter kvalitetsmodellen og du skal kunne arbejde struktureret og være fleksibel. Herudover vægtes det, at du er:
  • Udadvendt, dialogorienteret og engageret
  • Bevidst om egne styrker og svagheder
  • Selvstændig, effektiv og har gode samarbejdsevner
  • Omstillingsparat og brænder for at højne kvaliteten for samfundets mest sårbare og udsatte borgere
  • Positiv med en god portion humor
 Vi tilbyder:
  • Du bliver en del af en organisation, hvor du – sammen med ca. 80 andre dygtige medarbejdere skal udvikle fagligheden samt præge og udvikle kulturen i vores organisation
  • Et vigtigt, spændende og motiverende job
  • En arbejdsplads, hvor der er frihed under ansvar
  • Fleksibel arbejdstid
  • At du bliver en del af et inspirerende og uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet
  • Gode efteruddannelsesmuligheder internt og eksternt
  • Fast supervision med ekstern supervisor
Fakta om tilsynet
Socialtilsyn Midt har ansvar for at godkende og føre tilsyn med de plejefamilier, sociale døgntilbud og ambulante alkohol- og stofmisbrugsbehandlingstilbud, som er beliggende i Region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn. Socialtilsyn Midt er beliggende på Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg.
 
Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Tiltrædelse
1. juli 2019.
 
Få mere at vide
Hvis du har brug for mere viden, kan du læse mere om Socialtilsyn Midt på www.tilsynmidt.dk.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Birgitte Mikkelsen, på tlf. 29 10 45 75.
 
Ansøgningsfrist søndag 12. maj 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 20. maj og tirsdag 21. maj.
 
Såfremt du indkaldes til ansættelsessamtale, vil du inden den egentlige samtale, blive bedt om at løse en kort skriftlig opgave. (opgaven løses ½ time inden samtalen).
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-03-19T00:00:002019-05-12T00:00:00
329975970Socialrådgiver / socialformidlerRobot Socialafdelingen i Viborg Kommune søger tre nye kollegaer til henholdsvis en fast stilling i psykiatri- og udsatteteamet, en fast stilling i handicapteamet samt et barselsvikariat i handicapteamet. Alle tre stillinger er på 37 timer og ønskes besat hurtigst muligt. Hvem er vi Socialafdelingen er myndighedsafdelingen inden for Socialområdet. Vi består af 18 socialrådgiver socialformidlere, 2 administrative medarbejdere og 1 teamleder. Vi løser myndighedsopgaver inden for voksenhandicap-, psykiatri- og udsatteområdet. Fast stilling som fremskudt sagsbehandler i psykiatri- og udsatteteamet Psykiatri- og udsatteteamet består af 8 medarbejdere, hvoraf tre sidder som fremskudt sagsbehandler hos bostøtten i psykiatriområdet. Som fremskudt sagsbehandler vil dine primære arbejdsopgaver være råd og vejledning og opfølgninger i eksisterende bevillinger jf. servicelovens 85. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med bostøtten. Din arbejdsplads vil være delt mellem Socialafdelingen og bostøtten. Stillingen er forankret i Socialafdelingen med reference til teamlederen. Fast stilling samt barselsvikar i handicapteamet Handicapteamet består af 8 medarbejdere. Du vil få ansvaret for din egen sagsstamme. Dine primære arbejdsopgaver vil være behandling af nye ansøgninger inden for bl.a. botilbud og aktivitets- og samværstilbud jf. servicelovens 85, 103, 104, 107 og 108. Derudover skal du foretage opfølgninger i eksisterende bevillinger samt føre tilsyn med domfældte udviklingshæmmede. Vi forventer at duEr uddannet socialrådgiver eller socialformidlerHar erfaring med myndighedsarbejde inden for servicelovens voksenområdeEr samarbejdsorienteret i forhold til borgere, kolleger og samarbejdspartnereKan arbejde ud fra Voksen Udrednings MetodenKan arbejde ud fra både faglige og økonomiske betragtningerHar gode it-evner, gerne erfaring med fagsystemet SensumEr robust og kan navigere i en travl hverdag, hvor akutte opgaver kan forekomme Vi tilbyder dig En spændende værdibaseret arbejdsplads, hvor vi efterlever vores 4 personalepolitiske værdier, mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og modEn hverdag med høj fokus på faglighed og personlig udviklingTæt tværfagligt samarbejde både internt og eksternt.Mulighed for daglig sparring med kollegaer og teamlederEn flot og moderne arbejdsplads på Viborg Rådhus.Mulighed for ekstern supervisionMulighed for flekstid og hjemmearbejdsdage Yderligere information Løn - og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Vi afholder samtaler onsdag den 27. marts 2019, og vi indkalder til samtale via mail.Socialafdelingen i Viborg Kommune søger tre nye kollegaer til henholdsvis en fast stilling i psykiatri- og udsatteteamet, en fast stilling i handicapteamet samt et barselsvikariat i handicapteamet.
Alle tre stillinger er på 37 timer og ønskes besat hurtigst muligt.

Hvem er vi
Socialafdelingen er myndighedsafdelingen inden for Socialområdet. Vi består af 18 socialrådgiver/socialformidlere, 2 administrative medarbejdere og 1 teamleder.  Vi løser myndighedsopgaver inden for voksenhandicap-, psykiatri- og udsatteområdet.

Fast stilling som fremskudt sagsbehandler i psykiatri- og udsatteteamet
Psykiatri- og udsatteteamet består af 8 medarbejdere, hvoraf tre sidder som fremskudt sagsbehandler hos bostøtten i psykiatriområdet. Som fremskudt sagsbehandler vil dine primære arbejdsopgaver være råd og vejledning og opfølgninger i eksisterende bevillinger jf. servicelovens § 85. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med bostøtten. Din arbejdsplads vil være delt mellem Socialafdelingen og bostøtten. Stillingen er forankret i Socialafdelingen med reference til teamlederen.

Fast stilling samt barselsvikar i handicapteamet
Handicapteamet består af 8 medarbejdere. Du vil få ansvaret for din egen sagsstamme. Dine primære arbejdsopgaver vil være behandling af nye ansøgninger inden for bl.a. botilbud og aktivitets- og samværstilbud jf. servicelovens §§ 85, 103, 104, 107 og 108. Derudover skal du foretage opfølgninger i eksisterende bevillinger samt føre tilsyn med domfældte udviklingshæmmede.

Vi forventer at du
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring med myndighedsarbejde inden for servicelovens voksenområde
  • Er samarbejdsorienteret i forhold til borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Kan arbejde ud fra Voksen Udrednings Metoden
  • Kan arbejde ud fra både faglige og økonomiske betragtninger
  • Har gode it-evner, gerne erfaring med fagsystemet Sensum
  • Er robust og kan navigere i en travl hverdag, hvor akutte opgaver kan forekomme

Vi tilbyder dig
  • En spændende værdibaseret arbejdsplads, hvor vi efterlever vores 4 personalepolitiske værdier, mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod
  • En hverdag med høj fokus på faglighed og personlig udvikling
  • Tæt tværfagligt samarbejde både internt og eksternt.
  • Mulighed for daglig sparring med kollegaer og teamleder
  • En flot og moderne arbejdsplads på Viborg Rådhus.
  • Mulighed for ekstern supervision
  • Mulighed for flekstid og hjemmearbejdsdage

Yderligere information 
Løn - og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
 
Vi afholder samtaler onsdag den 27. marts 2019, og vi indkalder til samtale via mail.

SocialafdelingenViborg2019-03-16T00:00:002019-03-25T00:00:00
329974240Barselsvikariat - socialrådgiver til alkoholteamRobot Rusmiddelcenter Viborg arbejder på grundlag af serviceloven 101, 104, 107 og sundhedsloven 141, 142 og dækker Viborg Kommune. Vore ambulante behandlingstilbud er gratis og gælder alle borgere over 18 år, der søger behandling for et alkohol- eller stofmisbrugsproblem og ambulant substitutionsbehandling. Rusmiddelcenter Viborg består af 30 ansatte fordelt på forskellige faggrupper, som er organiseret i 4 selvstyrende teams frontteam substitutionsbehandling stofteam alkoholteam, der refererer til afdelings- og teamleder. Rusmiddelcenter Viborg tager udgangspunkt i de værdibaserede retningslinjer fra Viborg Kommune. Vi er et tværfagligt hus der arbejder ud fra en anerkendende tilgang overfor vores borgere og vores kollegaer med fokus på trivsel og godt arbejdsmiljø. Dine arbejdsopgaver:At have ansvar for ambulant primær behandlingAt udføre et kvalitativt udrednings- og afklaringsarbejdeAt udføre ambulante samtaleforløb i individuel behandlingAt indstille til døgnbehandling og varetage opfølgningAt udføre behandlingsopgaver i samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere. Din profil: Har en uddannelse som socialrådgiverHar erfaring med behandlingssamtalerHar erfaring med tværfagligt samarbejdeHar generel misbrugsfaglig viden Har gode mundtlige og skriftlige formidlingsevnerEr en dynamisk, selvstændig og positiv kollegaEr en god sparringspartner og kan indgå i selvstyrende teamHar gerne NADA uddannelseHar gerne medicinkursusHar gerne kendskab til Sensum BostedHar kørekort Vi tilbyder:En afdeling med et fagligt engageret og fleksibelt personaleEn tværfaglig og innovativ arbejdsplads, hvor gode projekter får lov at udvikle sigArbejdsmiljø med fokus på trivselEkstern supervisionFlextidFaglig sparring på tværs af teams Find mere info og se vores politikker på vores hjemmeside www.rusmiddelcenter.viborg.dk Løn- og ansættelsesforhold:Løn - og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst Stillingen er med tiltrædelse 1. juni 2019Stillingen er på 37 timer gældende i minimum 6 måneder med mulighed for forlængelseDer indhentes straffeattest børneattest ved ansættelse Der afholdes samtaler til stillingen tirsdag d. 26.3 i tidsrummet 08.00-15.00. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Rusmiddelcentret på telefon 87877575 mellem kl. 10.00 - 13.00 og spørge efter alkoholbehandler Helle K. Olsen, Maja Hermansen, Stine Ørskov Larsen eller teamleder Kennet Henriksen.Rusmiddelcenter Viborg arbejder på grundlag af serviceloven §101, 104, 107 og sundhedsloven § 141, 142 og dækker Viborg Kommune. Vore ambulante behandlingstilbud er gratis og gælder alle borgere over 18 år, der søger behandling for et alkohol- eller stofmisbrugsproblem og ambulant substitutionsbehandling.
Rusmiddelcenter Viborg består af 30 ansatte fordelt på forskellige faggrupper, som er organiseret i 4 selvstyrende teams – frontteam – substitutionsbehandling – stofteam – alkoholteam, der refererer til afdelings- og teamleder.
Rusmiddelcenter Viborg tager udgangspunkt i de værdibaserede retningslinjer fra Viborg Kommune.
Vi er et tværfagligt hus der arbejder ud fra en anerkendende tilgang overfor vores borgere og vores kollegaer med fokus på trivsel og godt arbejdsmiljø.  
 
 
Dine arbejdsopgaver:
  • At have ansvar for ambulant primær behandling
  • At udføre et kvalitativt udrednings- og afklaringsarbejde
  • At udføre ambulante samtaleforløb i individuel behandling
  • At indstille til døgnbehandling og varetage opfølgning
  • At udføre behandlingsopgaver i samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere.
     
Din profil:   
  • Har en uddannelse som socialrådgiver
  • Har erfaring med behandlingssamtaler
  • Har erfaring med tværfagligt samarbejde
  • Har generel misbrugsfaglig viden 
  • Har gode mundtlige og skriftlige formidlingsevner
  • Er en dynamisk, selvstændig og positiv kollega
  • Er en god sparringspartner og kan indgå i selvstyrende team
  • Har gerne NADA uddannelse
  • Har gerne medicinkursus
  • Har gerne kendskab til Sensum Bosted
  • Har kørekort  
 
Vi tilbyder:
  • En afdeling med et fagligt engageret og fleksibelt personale
  • En tværfaglig og innovativ arbejdsplads, hvor gode projekter får lov at udvikle sig
  • Arbejdsmiljø med fokus på trivsel
  • Ekstern supervision
  • Flextid
  • Faglig sparring på tværs af teams   
 
Find mere info og se vores politikker på vores hjemmeside www.rusmiddelcenter.viborg.dk

Løn- og ansættelsesforhold:
  • Løn - og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst              
  • Stillingen er med tiltrædelse 1. juni 2019
  • Stillingen er på 37 timer gældende i minimum 6 måneder med mulighed for forlængelse
  • Der indhentes straffeattest/børneattest ved ansættelse
     
    Der afholdes samtaler til stillingen tirsdag d. 26.3 i tidsrummet 08.00-15.00.
     
    Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Rusmiddelcentret på telefon 87877575 mellem kl. 10.00 - 13.00 og spørge efter alkoholbehandler Helle K. Olsen, Maja Hermansen, Stine Ørskov Larsen eller teamleder Kennet Henriksen.


UdsatteområdetViborg2019-03-16T00:00:002019-03-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver

Jobcenter Hedensted

Hedensted
Om jobbet Socialrådgiver til Arbejdsrehabilitering i Hedensted. Vi søger en ny kollega til Arbejdsrehabilitering i Hedensted Jobcenter. Arbejdsopgaven består i koordinerende indsats sagsbehandling for de borgere, der er i et ressourceforløb samt for...
Indrykket:19. marts 2019
Udløbsdato:2. april 2019

Fagligt ambitiøs og analytisk skarp Socialfaglig Konsulent søges til Center For Videndeling Børn & Unge, Trancit

Trancit

Skanderborg
Vi vokser og Center For Videndeling søger derfor en socialrådgiveruddannet kollega, med særligt kendskab til børne, unge og familieområdet, der kan matche vores faglighed, arbejdsglæde og engagement. Vi er en privatejet konsulentvirksomhed med hoved...
Indrykket:4. marts 2019
Udløbsdato:22. marts 2019

Tilsynskonsulenter til Socialtilsyn Midt

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Socialtilsyn Midt søger tre tilsynskonsulenter til Familieplejeområdet med tiltrædelse 1. juli 2019. Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private, som offentlige tilbud og plejefamilier inden for det specialiserede ...
Indrykket:19. marts 2019
Udløbsdato:12. maj 2019

Socialrådgiver / socialformidler

Socialafdelingen

Viborg
Socialafdelingen i Viborg Kommune søger tre nye kollegaer til henholdsvis en fast stilling i psykiatri- og udsatteteamet, en fast stilling i handicapteamet samt et barselsvikariat i handicapteamet. Alle tre stillinger er på 37 timer og ønskes besat ...
Indrykket:16. marts 2019
Udløbsdato:25. marts 2019

Barselsvikariat - socialrådgiver til alkoholteam

Udsatteområdet

Viborg
Rusmiddelcenter Viborg arbejder på grundlag af serviceloven 101, 104, 107 og sundhedsloven 141, 142 og dækker Viborg Kommune. Vore ambulante behandlingstilbud er gratis og gælder alle borgere over 18 år, der søger behandling for et alkohol- eller st...
Indrykket:16. marts 2019
Udløbsdato:22. marts 2019