Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver, fuld tid, Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, U1, Roskilde

Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk døgnafsnit (U1), Roskilde, er en stilling som socialrådgiver ledig fra 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Vi er i den heldige situation, at vi grundet nye midler og nye opgavefunktioner kan ansætte en ekstra socialrådgiver i vores døgnafsnit for unge. I tæt samarbejde skal vi finde ud af, hvordan vi løser de klassiske socialrådgiveropgaver på vores døgnafsnit, varetager en udgående funktion og tilbyder vores OPUS-team socialfaglig bistand.

Du får mulighed for at arbejde i et alsidigt ungdomspsykiatrisk døgnafsnit, hvor det gode patientforløb er i fokus. Du får mulighed for at arbejde med unge med et bredt udsnit af psykiatriske diagnoser og problemstillinger i både akutte, intensive, almene og efterambulante funktioner. Desuden vil der være en del kontakt til det såkaldte OPUS-team i denne stilling. Læs mere om OPUS her.

Vi kan love dig spændende og varierede arbejdsdage, hvor ikke to dage er ens.

Kompetencer

  • Uddannet socialrådgiver eller socialformidler

  • Gerne erfaring fra arbejdet med børn og unge med psykiske vanskeligheder og deres familier

  • Erfaring med familiearbejde

  • Forvaltningserfaring, gerne fra børne- og familieområdet

  • Evne til konstruktivt og udviklende samarbejde

  • Selvstændigt kunne varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling
  • Bidrage med socialrådgiverfagets specialviden i forhold til de tværfaglige teams i afsnittet
  • Gode skriftlige formuleringsevner

Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, Roskilde

Afsnittet har 20 sengepladser og modtager patienter i såvel akutte som elektive forløb. En del af afsnittet giver mulighed for skærmning. Bygningen understøtter på bedste måde de børne- og ungdomspsykiatriske opgaver i relation til døgnregi, herunder både individuel behandling og miljøterapi. Personalet arbejder ud fra en dynamisk, miljøterapeutisk tilgang og har kontinuerlig uddannelse og udvikling i dette felt.

I samme bygning er der desuden et selvstændigt afsnit til børn med ni pladser.

Nærmere oplysninger findes her

Arbejdsopgaver

  • Indgå i afsnittes kontinuerlige undersøgelses- og behandlingsplanlægning og bidrage i dette med solid monofaglig viden
  • Varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling

  • Samarbejde med patientens netværk

  • Være ansvarlig for kontakt til og samarbejde med socialforvaltning/kommune og andre relevante samarbejdspartnere

  • Være ansvarlig for udarbejdelse af skriftlig materiale til socialforvaltning/kommune og andre relevante samarbejdspartnere

  • Have relevant patient- og pårørendekontakt

  • Kontinuerligt indgå i samarbejde i behandlertemaet

Vi tilbyder dig

  • En grundig introduktion
  • At indgå i et engageret og fagligt højt kvalificeret behandlerteam

  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med dygtige monofaglige og tværfaglige kollegaer

  • Faglig tilknytning til socialrådgivere i Afdeling for Børne- Ungdomspsykiatri, Region Sjælland

  • Inddragelse i arbejdsopgaver vedrørende undervisning og supervision i relation til faglig viden og erfaring

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn i henhold til overenskomst.

Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børne- og straffeattest til offentligt brug.

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri dækker hele Region Sjælland. I Regionen bor der ca. 185.000 børn og unge. Afdelingen består af otte kliniske afsnit, og de enkelte afsnit har selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Der er ca. 300 ansatte. Afdelingsledelsen og ledelsessekretariatet er placeret i Roskilde.

Yderligere oplysninger

Henvendelse til overlæge, afsnitsleder Christine Anhøj og afdelingssygeplejerske Tina Fibiger Gildberg, 58 53 80 20 eller ledende oversygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66.

Ansøgning

Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse fremsendes elektronisk via ’søg jobbet’.

Ansøgningsfrist: 20. juni 2019

Samtaler: uge 26

Ansættelse pr.: 1. august 2019

Om Psykiatrien
Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager den psykiatriske forsknings-, uddannelses- og akutforpligtelse i Region Sjælland. Vi udvikler og formidler løbende en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere.

Med ibrugtagning af det nye psykiatrisygehus i Slagelse i 2015 har Psykiatrien samlet sengeafsnit og specialiserede funktioner tre steder: Slagelse, Roskilde og Vordingborg. De ambulante enheder er placeret i de større byer i regionen.

Psykiatrisygehuset i Slagelse er et af Europas største og mest moderne sygehuse. I byggeriet er inddraget banebrydende elementer indenfor arkitektur, brugen af lys samt kunst og natur, der også har behandlingsmæssig betydning. 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034514Phoenix-fac6b65b12019-06-03T00:00:00Socialrådgiver, fuld tid, Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, U1, Roskilde

Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk døgnafsnit (U1), Roskilde, er en stilling som socialrådgiver ledig fra 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Vi er i den heldige situation, at vi grundet nye midler og nye opgavefunktioner kan ansætte en ekstra socialrådgiver i vores døgnafsnit for unge. I tæt samarbejde skal vi finde ud af, hvordan vi løser de klassiske socialrådgiveropgaver på vores døgnafsnit, varetager en udgående funktion og tilbyder vores OPUS-team socialfaglig bistand.

Du får mulighed for at arbejde i et alsidigt ungdomspsykiatrisk døgnafsnit, hvor det gode patientforløb er i fokus. Du får mulighed for at arbejde med unge med et bredt udsnit af psykiatriske diagnoser og problemstillinger i både akutte, intensive, almene og efterambulante funktioner. Desuden vil der være en del kontakt til det såkaldte OPUS-team i denne stilling. Læs mere om OPUS her.

Vi kan love dig spændende og varierede arbejdsdage, hvor ikke to dage er ens.

Kompetencer

  • Uddannet socialrådgiver eller socialformidler

  • Gerne erfaring fra arbejdet med børn og unge med psykiske vanskeligheder og deres familier

  • Erfaring med familiearbejde

  • Forvaltningserfaring, gerne fra børne- og familieområdet

  • Evne til konstruktivt og udviklende samarbejde

  • Selvstændigt kunne varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling
  • Bidrage med socialrådgiverfagets specialviden i forhold til de tværfaglige teams i afsnittet
  • Gode skriftlige formuleringsevner

Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, Roskilde

Afsnittet har 20 sengepladser og modtager patienter i såvel akutte som elektive forløb. En del af afsnittet giver mulighed for skærmning. Bygningen understøtter på bedste måde de børne- og ungdomspsykiatriske opgaver i relation til døgnregi, herunder både individuel behandling og miljøterapi. Personalet arbejder ud fra en dynamisk, miljøterapeutisk tilgang og har kontinuerlig uddannelse og udvikling i dette felt.

I samme bygning er der desuden et selvstændigt afsnit til børn med ni pladser.

Nærmere oplysninger findes her

Arbejdsopgaver

  • Indgå i afsnittes kontinuerlige undersøgelses- og behandlingsplanlægning og bidrage i dette med solid monofaglig viden
  • Varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling

  • Samarbejde med patientens netværk

  • Være ansvarlig for kontakt til og samarbejde med socialforvaltning/kommune og andre relevante samarbejdspartnere

  • Være ansvarlig for udarbejdelse af skriftlig materiale til socialforvaltning/kommune og andre relevante samarbejdspartnere

  • Have relevant patient- og pårørendekontakt

  • Kontinuerligt indgå i samarbejde i behandlertemaet

Vi tilbyder dig

  • En grundig introduktion
  • At indgå i et engageret og fagligt højt kvalificeret behandlerteam

  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med dygtige monofaglige og tværfaglige kollegaer

  • Faglig tilknytning til socialrådgivere i Afdeling for Børne- Ungdomspsykiatri, Region Sjælland

  • Inddragelse i arbejdsopgaver vedrørende undervisning og supervision i relation til faglig viden og erfaring

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn i henhold til overenskomst.

Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børne- og straffeattest til offentligt brug.

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri dækker hele Region Sjælland. I Regionen bor der ca. 185.000 børn og unge. Afdelingen består af otte kliniske afsnit, og de enkelte afsnit har selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Der er ca. 300 ansatte. Afdelingsledelsen og ledelsessekretariatet er placeret i Roskilde.

Yderligere oplysninger

Henvendelse til overlæge, afsnitsleder Christine Anhøj og afdelingssygeplejerske Tina Fibiger Gildberg, 58 53 80 20 eller ledende oversygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66.

Ansøgning

Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse fremsendes elektronisk via ’søg jobbet’.

Ansøgningsfrist: 20. juni 2019

Samtaler: uge 26

Ansættelse pr.: 1. august 2019

Om Psykiatrien
Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager den psykiatriske forsknings-, uddannelses- og akutforpligtelse i Region Sjælland. Vi udvikler og formidler løbende en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere.

Med ibrugtagning af det nye psykiatrisygehus i Slagelse i 2015 har Psykiatrien samlet sengeafsnit og specialiserede funktioner tre steder: Slagelse, Roskilde og Vordingborg. De ambulante enheder er placeret i de større byer i regionen.

Psykiatrisygehuset i Slagelse er et af Europas største og mest moderne sygehuse. I byggeriet er inddraget banebrydende elementer indenfor arkitektur, brugen af lys samt kunst og natur, der også har behandlingsmæssig betydning. 

2019-06-21T06:59:41.453 Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk døgnafsnit (U1), Roskilde, er en stilling som socialrådgiver ledig fra 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Vi er i den heldige situation, at vi grundet nye midler og nye opgavefunktioner kan ansætte en ekstra socialrådgiver i vores døgnafsnit for unge. I tæt samarbejde skal vi finde ud af, hvordan vi løser de klassiske socialrådgiveropgaver på vores døgnafsnit, varetager en udgående funktion og tilbyder vores OPUS-team socialfaglig bistand. Du får mulighed for at arbejde i et alsidigt ungdomspsykiatrisk døgnafsnit, hvor det gode patientforløb er i fokus. Du får mulighed for at arbejde med unge med et bredt udsnit af psykiatriske diagnoser og problemstillinger i både akutte, intensive, almene og efterambulante funktioner. Desuden vil der være en del kontakt til det såkaldte OPUS-team i denne stilling. Læs mere om OPUS her. Vi kan love dig spændende og varierede arbejdsdage, hvor ikke to dage er ens. Kompetencer Uddannet socialrådgiver eller socialformidler Gerne erfaring fra arbejdet med børn og unge med psykiske vanskeligheder og deres familier Erfaring med familiearbejde Forvaltningserfaring, gerne fra børne- og familieområdet Evne til konstruktivt og udviklende samarbejde Selvstændigt kunne varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling Bidrage med socialrådgiverfagets specialviden i forhold til de tværfaglige teams i afsnittet Gode skriftlige formuleringsevner Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, Roskilde Afsnittet har 20 sengepladser og modtager patienter i såvel akutte som elektive forløb. En del af afsnittet giver mulighed for skærmning. Bygningen understøtter på bedste måde de børne- og ungdomspsykiatriske opgaver i relation til døgnregi, herunder både individuel behandling og miljøterapi. Personalet arbejder ud fra en dynamisk, miljøterapeutisk tilgang og har kontinuerlig uddannelse og udvikling i dette felt. I samme bygning er der desuden et selvstændigt afsnit til børn med ni pladser. Nærmere oplysninger findes her Arbejdsopgaver Indgå i afsnittes kontinuerlige undersøgelses- og behandlingsplanlægning og bidrage i dette med solid monofaglig viden Varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling Samarbejde med patientens netværk Være ansvarlig for kontakt til og samarbejde med socialforvaltning kommune og andre relevante samarbejdspartnere Være ansvarlig for udarbejdelse af skriftlig materiale til socialforvaltning kommune og andre relevante samarbejdspartnere Have relevant patient- og pårørendekontakt Kontinuerligt indgå i samarbejde i behandlertemaet Vi tilbyder dig En grundig introduktion At indgå i et engageret og fagligt højt kvalificeret behandlerteam Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med dygtige monofaglige og tværfaglige kollegaer Faglig tilknytning til socialrådgivere i Afdeling for Børne- Ungdomspsykiatri, Region Sjælland Inddragelse i arbejdsopgaver vedrørende undervisning og supervision i relation til faglig viden og erfaring Løn- og ansættelsesvilkår Løn i henhold til overenskomst. Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børne- og straffeattest til offentligt brug. Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri dækker hele Region Sjælland. I Regionen bor der ca. 185.000 børn og unge. Afdelingen består af otte kliniske afsnit, og de enkelte afsnit har selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Der er ca. 300 ansatte. Afdelingsledelsen og ledelsessekretariatet er placeret i Roskilde. Yderligere oplysninger Henvendelse til overlæge, afsnitsleder Christine Anhøj og afdelingssygeplejerske Tina Fibiger Gildberg, 58 53 80 20 eller ledende oversygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66. Ansøgning Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse fremsendes elektronisk via søg jobbet . Ansøgningsfrist: 20. juni 2019 Samtaler: uge 26 Ansættelse pr.: 1. august 2019 Om Psykiatrien Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager den psykiatriske forsknings-, uddannelses- og akutforpligtelse i Region Sjælland. Vi udvikler og formidler løbende en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere. Med ibrugtagning af det nye psykiatrisygehus i Slagelse i 2015 har Psykiatrien samlet sengeafsnit og specialiserede funktioner tre steder: Slagelse, Roskilde og Vordingborg. De ambulante enheder er placeret i de større byer i regionen. Psykiatrisygehuset i Slagelse er et af Europas største og mest moderne sygehuse. I byggeriet er inddraget banebrydende elementer indenfor arkitektur, brugen af lys samt kunst og natur, der også har behandlingsmæssig betydning.11jobnetfac6b65b100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-20T00:00:000000http://www.regionsjaelland.dk/JobOgKarriere/Sider/JobSide.aspx?nr=144130EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSorøEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRingstedEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSlagelse3537518Region Sjælland11Smedegade 10-164000RoskildeDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent770214JobNet4997886499788610029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fac6b65bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=fac6b65bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fac6b65b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fac6b65b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSocialrådgiver, fuld tid, Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Ungdomspsykiatrisk Døgnafsnit, U1, Roskilde1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed361951197Poulperv@regionsjaelland.dkDKDanmarkDKDanmark330132102Social Konsulent/Familiebehandler (min. 32 t/uge)Robot Søger du at gøre den rigtige forskel i sårbare børn, unge og familiers liv? Kan du lide faglig udfordring i at arbejde med forskelligartede specialpædagogiske opgaver, og brænder du igennem i det professionelle relationsarbejde? Vi søger en engageret kollega til et spændende og alsidigt job som social konsulent behandler og skriftlig ildsjæl. Opgaverne har hovedvægt på helhedsorienterede familieløsninger og støtte til børn, unge og unge voksne. Læs mere omkring stillingen på linket neden for. Social konsulent Familiebehandler Kategori: Socialpædagogik Ansøgningsfrist: 15-12-2019 Virksomhed: SK Reflekt Arbejdssted: Slagelse Website:http: www.skreflekt.dk Kontakt: Jan Thomsen Telefon: 4040 7719 E-mail:ans@ramsdalgruppen.dk

 

Søger du at gøre den rigtige forskel i sårbare børn, unge og familiers liv? Kan du lide faglig udfordring i at arbejde med forskelligartede specialpædagogiske opgaver, og brænder du igennem i det professionelle relationsarbejde?

 

Vi søger en engageret kollega til et spændende og alsidigt job som social konsulent/behandler og skriftlig ildsjæl. Opgaverne har hovedvægt på helhedsorienterede familieløsninger og støtte til børn, unge og unge voksne.

Læs mere omkring stillingen på linket neden for.

Social konsulent/Familiebehandler

 

Kategori: Socialpædagogik Ansøgningsfrist: 15-12-2019 Virksomhed: SK Reflekt Arbejdssted: Slagelse Website:http://www.skreflekt.dk

Kontakt: Jan Thomsen Telefon: 4040 7719 E-mail:ans@ramsdalgruppen.dk

Ramsdal Gruppen Holding ApSSlagelse2019-11-28T00:00:002019-12-15T00:00:00
330135497Socialrådgiver/socialformidler til Børn - og Ungerådgivningen i Lejre kommuneRobot Tænder du på kvalitet i sagsarbejdet og samarbejde med familier, netværk og samarbejdspartnere holistisk, koordinerende og tværfagligt så er et job i Lejre Kommune måske en mulighed for dig. Om jobbet Vi søger en medarbejder, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og understøtte visionen i Lejre kommune om, at vi samarbejder, koordinerer og forebygger på tværs. Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde og har i dag et højt fagligt niveau, lavt sagstal og solidt administrativt grundlag at arbejde ud fra. Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job Social i Lejre Kommune et fællesskab, som strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge. Om dig Dit arbejdsområde vil være børnefamilier med særlig behov for støtte bestemmelserne i Servicelovens kapitel 11. Du vil konkret arbejde med: Familieorienteret rådgivning og vejledning Udarbejde børnefaglige undersøgelser Iværksætte foranstaltninger og følge op ud fra en handleplan Behandle ansøgninger Deltage i tværfagligt samarbejde, både internt i kommunen og med eksterne partnere. Er du interesseret i at arbejde med komplekse sager og sager uden samtykke, må du gerne gøre opmærksom på dette i din ansøgning. Vi har på nuværende tidspunkt 19 anbringelser uden samtykke og har samlet dem i et team. Vi søger n, der har social faglig erfaring og lyst til at indgå i vores team. Du får en reducering i sagstal, funktionstrin og særlig støtte og hjælp fra vores socialjurist og fagkoordinator til løsning af opgaven. Du vil blive en del af vores fælles arbejde med kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børn- og ungeområde, og du vil indgå i vores igangværende arbejde med at kompetenceudvikle nye måder at skabe samarbejde på. I vores faglige arbejde med udsatte børn og familier, bruger vi ICS-modellen og vi arbejder i DUBU. Om os Vi søger dig, der: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring i arbejdet med børn og unge Kan sætte barnet den unge i centrum Kan samarbejde med familierne og netværket, som en aktiv og kreativ medspiller og kan udvikle nye metoder i det professionelle relationsarbejde Ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde Kan arbejde selvstændigt og systematisk med både de administrative og de borgerrettede dele af dine opgaver og trives godt med at overholde tidsfrister. Vægter høj faglighed, samarbejde, god forvaltningsskik og faglig kvalitet Har godt humør Har kendskab til DUBU og ICS-modellen Har interesse i at arbejde med anbringelsessager uden samtykke. Løn og ansættelse Arbejdstiden er 37 timer uge. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Ansættelsestidspunkt 1. marts 2020 eller snarest muligt. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 20. januar 2020.

Tænder du på kvalitet i sagsarbejdet og samarbejde med familier, netværk og samarbejdspartnere holistisk, koordinerende og tværfagligt – så er et job i Lejre Kommune måske en mulighed for dig.

Om jobbet

Vi søger en medarbejder, der kan og vil være med til at fortsætte den positive udvikling af kvalitet i sagsarbejdet og understøtte visionen i Lejre kommune om, at vi samarbejder, koordinerer og forebygger på tværs. Børn- og Ungerådgivningen har gennemført en gennemgribende kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børne- og ungeområde og har i dag et højt fagligt niveau, lavt sagstal og solidt administrativt grundlag at arbejde ud fra.

Som ansat i Børn- og Ungerådgivningen bliver du en del af fællesskabet i Center for Job & Social i Lejre Kommune – et fællesskab, som strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge.

Om dig

Dit arbejdsområde vil være børnefamilier med særlig behov for støtte – bestemmelserne i Servicelovens kapitel 11.

Du vil konkret arbejde med:

  • Familieorienteret rådgivning og vejledning
  • Udarbejde børnefaglige undersøgelser
  • Iværksætte foranstaltninger og følge op ud fra en handleplan
  • Behandle ansøgninger
  • Deltage i tværfagligt samarbejde, både internt i kommunen og med eksterne partnere.

Er du interesseret i at arbejde med komplekse sager og sager uden samtykke, må du gerne gøre opmærksom på dette i din ansøgning. Vi har på nuværende tidspunkt 19 anbringelser uden samtykke og har samlet dem i et team. Vi søger én, der har social faglig erfaring og lyst til at indgå i vores team. Du får en reducering i sagstal, funktionstrin og særlig støtte og hjælp fra vores socialjurist og fagkoordinator til løsning af opgaven.

Du vil blive en del af vores fælles arbejde med kvalitetsudvikling på hele det specialiserede børn- og ungeområde, og du vil indgå i vores igangværende arbejde med at kompetenceudvikle nye måder at skabe samarbejde på. I vores faglige arbejde med udsatte børn og familier, bruger vi ICS-modellen og vi arbejder i DUBU.

Om os

Vi søger dig, der:

  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring i arbejdet med børn og unge
  • Kan sætte barnet/ den unge i centrum
  • Kan samarbejde med familierne og netværket, som en aktiv og kreativ medspiller og kan udvikle nye metoder i det professionelle relationsarbejde
  • Ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde
  • Kan arbejde selvstændigt og systematisk med både de administrative og de borgerrettede dele af dine opgaver og trives godt med at overholde tidsfrister.
  • Vægter høj faglighed, samarbejde, god forvaltningsskik og faglig kvalitet
  • Har godt humør
  • Har kendskab til DUBU og ICS-modellen
  • Har interesse i at arbejde med anbringelsessager uden samtykke.
Løn og ansættelse

Arbejdstiden er 37 timer / uge. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Ansættelsestidspunkt 1. marts 2020 eller snarest muligt.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 20. januar 2020.

Lejre KommuneHvalsø2019-12-06T00:00:002020-01-13T00:00:00
330127940Socialrådgiver (tidsbegrænset) til Kriminalforsorgen i Frihed RoskildeRobot Er du den kollega, vi søger til KiF Roskilde? KiF Roskilde søger en socialrådgiver til en tidsbegrænset stilling. KiF Roskilde fører tilsyn med prøveløsladte, betinget dømte, samfundstjenestedømte og behandlingsdømte. Herunder iværksættelse og kontrol af vilkår fastsat ved dom eller i forbindelse med en prøveløsladelse. Tilsynsarbejdet har til formål at støtte og motivere klienten til at skabe en kriminalitetsfri tilværelse. Fra den 1. februar 2020 begynder afdelingen selv at lave personundersøgelser i henhold til Retsplejelovens § 808. Vi har fokus på implementering af metoder og faglighed, og opgaverne er blandt andet Udarbejdelse af risiko- og behovsvurderinger LS RNR (særlig screeningsmetode) Udarbejde handleplaner for tilsynsperioden Gennemføre intensive strukturerede tilsynsforløb med klienter, der vurderes i mellem til meget høj risiko for tilbagefald til kriminalitet, kaldet MOSAIK (særligt tilrettelagt tilsynsforløb) Kontakt til eksterne samarbejdspartnere vedr. iværksættelse og opfølgning på vilkår om samfundstjeneste, misbrugsbehandling, kommunen m.v. Samarbejde med psykiatrien om en koordineret indsats for behandlingsdømte Udfærdigelse af mindre personundersøgelser og udtalelser til Anklagemyndigheden Ved kontrol af samfundstjeneste må der påregnes opgaver udenfor normal arbejdstid. Vi søger en medarbejder, der er socialrådgiver formidler har gode formuleringsevner både mundtligt og skriftligt kan arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt er struktureret og systematisk i sagsarbejdet ønsker uddannelse og dygtiggørelse i brugen af LS RNR (risiko- og behovsvurdering) og MOSAIK (særligt tilrettelagt tilsynsforløb) har en tro på at ingen er umulig kan arbejde selvstændigt såvel som i gruppe er initiativrig, samarbejdsvillig og kan påtage sig ansvar er positiv og har humoristisk sans holder af en travl og alsidig hverdag Da der må påregnes kørsel i tjenestetiden vil ansøgere med kørekort blive foretrukket (tjenestebiler stilles til rådighed). Vi kan tilbyde alsidigt og ansvarsfuldt arbejde mulighed for selv at strukturere arbejdsdagen faglig udvikling, herunder kollegial supervision gode kolleger og godt humør på arbejdspladsen god introduktion, samt obligatorisk uddannelse i LS RNR og MOSAIK. sundhedsordning Løn og ansættelsesvilkår: Stillingen er med tiltrædelse 1. februar 2020 eller snarest muligt derefter. Stillingen er tidsbegrænset i 12 måneder. Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentligt arbejdstid på 37 timer. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst (LC CO10-fællesoverenskomsten) samt organi­sationsaftale for socialrådgivere i staten og principperne om Ny løn Ansættelsesområdet er Institution Midt- og Vestsjælland Arbejdsstedet er KiF Roskilde, Trekroner Centervej 65, 4000 Roskilde. KiF Roskilde er beliggende i Trekroner lige ved Trekroner station. I afdelingen er der pt. ansat 6 administrative medarbejdere og 21 socialrådgivere. Afdelingen dækker de 10 kommuner der henhører under Midt- og Vestsjællands politikreds, herunder betjener vi arresthusene i Køge, Ringsted, Kalundborg, Holbæk og Roskilde samt Pensionen Avedøre. Institution Midt- og Vestsjælland er en del af Kriminalforsorgen Sjælland der omfatter 5 institutioner bestående af lukkede fængsler, et åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted. Læs mere om institutionen her Kriminalforsorgen Sjælland har ca. 750 medarbejdere fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. Du søger stillingen via knappen søg stilling . Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen modtages korrekt og at du dermed kommer i betragtning til de ledige stillinger. Ansøgningsfrist er søndag den 5. januar 2020 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 14. januar 2020. Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver samtykke til at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra det Centrale Kriminalregister. Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. For yderligere oplysninger kan du kontakte enhedsleder Mette Holde på tlf. 7255 7019 eller enhedschef Susanne Kollerup på tlf. 7255 8092 Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Michelle Mønster Petersen, tlf. 72555599 eller HR-konsulent Line Vasseux, tlf. 72554553.Er du den kollega, vi søger til KiF Roskilde? KiF Roskilde søger en socialrådgiver til en tidsbegrænset stilling.

KiF Roskilde fører tilsyn med prøveløsladte, betinget dømte, samfundstjenestedømte og behandlingsdømte. Herunder iværksættelse og kontrol af vilkår fastsat ved dom eller i forbindelse med en prøveløsladelse. Tilsynsarbejdet har til formål at støtte og motivere klienten til at skabe en kriminalitetsfri tilværelse. Fra den 1. februar 2020 begynder afdelingen selv at lave personundersøgelser i henhold til Retsplejelovens § 808.

Vi har fokus på implementering af metoder og faglighed, og opgaverne er blandt andet

  • Udarbejdelse af risiko- og behovsvurderinger – LS/RNR (særlig screeningsmetode)
  • Udarbejde handleplaner for tilsynsperioden
  • Gennemføre intensive strukturerede tilsynsforløb med klienter, der vurderes i mellem til meget høj risiko for tilbagefald til kriminalitet, kaldet MOSAIK (særligt tilrettelagt tilsynsforløb)
  • Kontakt til eksterne samarbejdspartnere vedr. iværksættelse og opfølgning på vilkår om samfundstjeneste, misbrugsbehandling, kommunen m.v.
  • Samarbejde med psykiatrien om en koordineret indsats for behandlingsdømte
  • Udfærdigelse af mindre personundersøgelser og udtalelser til Anklagemyndigheden
Ved kontrol af samfundstjeneste må der påregnes opgaver udenfor normal arbejdstid.

Vi søger en medarbejder, der

  • er socialrådgiver/formidler
  • har gode formuleringsevner både mundtligt og skriftligt
  • kan arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt
  • er struktureret og systematisk i sagsarbejdet
  • ønsker uddannelse og dygtiggørelse i brugen af LS/RNR (risiko- og behovsvurdering) og MOSAIK (særligt tilrettelagt tilsynsforløb)
  • har en tro på at ”ingen er umulig”
  • kan arbejde selvstændigt såvel som i gruppe
  • er initiativrig, samarbejdsvillig og kan påtage sig ansvar
  • er positiv og har humoristisk sans
  • holder af en travl og alsidig hverdag
Da der må påregnes kørsel i tjenestetiden vil ansøgere med kørekort blive foretrukket (tjenestebiler stilles til rådighed).

Vi kan tilbyde

  • alsidigt og ansvarsfuldt arbejde
  • mulighed for selv at strukturere arbejdsdagen
  • faglig udvikling, herunder kollegial supervision
  • gode kolleger og godt humør på arbejdspladsen
  • god introduktion, samt obligatorisk uddannelse i LS/RNR og MOSAIK.
  • sundhedsordning
Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen er med tiltrædelse 1. februar 2020 eller snarest muligt derefter.

Stillingen er tidsbegrænset i 12 måneder. Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentligt arbejdstid på 37 timer.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt organi­sationsaftale for socialrådgivere i staten og principperne om Ny løn

Ansættelsesområdet er Institution Midt- og Vestsjælland

Arbejdsstedet er KiF Roskilde, Trekroner Centervej 65, 4000 Roskilde.

KiF Roskilde er beliggende i Trekroner lige ved Trekroner station. I afdelingen er der pt. ansat 6 administrative medarbejdere og 21 socialrådgivere. Afdelingen dækker de 10 kommuner der henhører under Midt- og Vestsjællands politikreds, herunder betjener vi arresthusene i Køge, Ringsted, Kalundborg, Holbæk og Roskilde samt Pensionen Avedøre.

Institution Midt- og Vestsjælland er en del af Kriminalforsorgen Sjælland der omfatter 5 institutioner bestående af lukkede fængsler, et åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted. Læs mere om institutionen her

Kriminalforsorgen Sjælland har ca. 750 medarbejdere fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere.

Du søger stillingen via knappen ”søg stilling”. Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen modtages korrekt og at du dermed kommer i betragtning til de ledige stillinger.

Ansøgningsfrist er søndag den 5. januar 2020 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 14. januar 2020.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver samtykke til at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra det Centrale Kriminalregister.

Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

For yderligere oplysninger kan du kontakte enhedsleder Mette Holde på tlf. 7255 7019 eller enhedschef Susanne Kollerup på tlf. 7255 8092

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Michelle Mønster Petersen, tlf. 72555599 eller HR-konsulent Line Vasseux, tlf. 72554553.

KiF RoskildeRoskilde2019-11-20T00:00:002019-12-20T00:00:00
330129654Socialrådgivere/-formidlereRobot Om jobbet Myndighedsrådgivere til Forebyggelses- og undersøgelsesteamet søges til Fagcenter Børn og Familie i Kalundborg kommune. Er du socialrådgiver socialformidler og har lyst til at være vores nye kollega i forebyggelses- og undersøgelsesteamet i Børn og Familie Kalundborg? Vores gode kollegaer er henholdsvis i lykkelige omstændigheder, flytter til udlandet og har fået job i vores handleteam. Vi søger nye kollegaer der vil være blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med inddragelse af og fokus på børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med høj kvalitet i sagerne. Forebyggelses- og undersøgelsesteamet har, med skolesocialrådgivere og daginstitutionsrådgivere et tæt samarbejde med almenområdet, om at opspore og forebygge sociale udfordringer hos de mindste borgere i Kalundborg kommune. Om opgaven i Forebyggelse-og undersøgelsesteamet: Underretninger, som sendes til Fagcenter Børn og Familie, afklares som en del af arbejdet i undersøgelsesteamet. Opgaven som rådgiver i undersøgelsesteamet er således at partshøre børn unge og deres forældre i underretninger, hvor der ikke er tale om en afgrænset problemstilling. Herudover er opgaven at udarbejde børnefaglige undersøgelser jf. LSS 50, samt yde en fremskudt rådgivning og vejledning til daginstitutioner eller skoler. Undersøgelsesforløbet ser vi som et dynamisk forløb, hvor vi sammen med barnet den unge og familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de selv bliver aktører i eget liv. Hertil kommer hvordan både det private og det professionelle netværk kan bidrage til løsninger, hvorfor vi lægger vægt på afholdelse af netværksmøder, hvor familierne sammen med deres private og professionelle netværk inddrages. Vi er optaget af at udvikle og dygtiggøre os i inddragelse både i forhold til hvordan man kan inddrage barnet den unge mest hensigtsmæssigt i egen sag, og hvordan vi inddrager familierne og deres netværk bedst muligt i sagsforløbet. Vi har blandt andet været en del af et projekt kaldet: Styrket inddragelse af børn og unge i egen sag , i samarbejde med Børns vilkår og Socialstyrelsen, det er nu evalueret og vi er i gang med, at få de gode erfaringer implementeret i vores myndighedsarbejde. Herudover er vi i undersøgelsesarbejdet optaget af, hvordan vi ved hurtig indsats kan skabe positiv forandring og konstruktive forløb i undersøgelsesfasen eksempelvis ved at iværksætte foranstaltning undervejs i undersøgelsesforløbet. Vi arbejder konstant på at øge trivslen på arbejdspladsen og forsøger at gøre, hvad vi kan for at skabe gode arbejdsbetingelser for alle. Vi tilbyder faglig opkvalificering løbende, når det er i tråd med kerneopgaven, samt supervision og andre indsatser i bestræbelserne på at yde så optimale indsatser for borgerne som muligt og for at skabe en arbejdsplads, som alle trives på. I Forebyggelses- og undersøgelsesteamet er dine hovedopgaver: Udarbejdelse af 50 undersøgelser Iværksættelse og opfølgning af 11 forløb Råd og vejledninger til børn, forældre og andre netværkspersoner. Råd og vejledning til skoler, daginstitutioner og sundhedsfagligt personale. Din profil Du er uddannet socialrådgiver socialformidler. Det er en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejdet og lovgivningen på området. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Du skal således have et skarpt blik på administration og sagsførelse. Det stiller krav til dig om, at du er en stærk skriftlig formidler, og at du kan arbejde struktureret og ikke mindst bevare overblikket i en travl hverdag. Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som sagsbehandler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med dine kolleger i gruppen, på tværs i Fagcenter Børn og Familie og med eksterne samarbejdspartnere. Vi lægger vægt på, at du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet, at du er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring. Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene de unge og deres familier. Som sagsbehandler skal du afdække og sætte barnets familie og netværk i spil. Det stiller krav til dig om, at du både skal kunne inddrage familierne og også kunne insistere på samarbejdet. Vi søger medarbejdere der: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Arbejder med primært fokus på børn og familiers kompetencer og ressourcer Er fagligt, skriftligt og juridisk velfunderet og har tiltro til egne evner Arbejder med inddragende metoder Er engageret i socialt arbejde og gerne vil udvikle både sig selv og faget Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt, og som vægter dialog højt Har kendskab til ICS og DUBU Arbejder systematisk og har evnen til sags organisering Meget gerne erfaring på børne- og ungeområdet, men som først og fremmest med lyst til at arbejde i dette udfordrende felt Er stærk i det tværprofessionelle samarbejde og som ser det værdifulde i flerfaglighed Er en god og loyal kollega Fagcenter Børn og Familie er en tværprofessionelt sammensat organisation og indeholder udover Myndighed og PPR også en udførerenhed med blandt andet familiebehandlere, specialpædagoger, psykologer og familierådgivning. Derfor skal du vælge os Fagcenter Børn og Familie: Arbejder med at understøtte dagtilbud og skoler med henblik på at fremme og understøtte inklusion Sætter det tværprofessionelle og det tværsektorielle samarbejde højt i sagsbehandlingen og i hele Fagcentret Tænker i løsninger hvor barnet bliver i nærområdet og i det almene system, så længe det er udviklende for barnet Kontinuerligt har fokus på udvikling og implementering af inddragende metodikker. Vi er en afdeling med et godt psykisk arbejdsmiljø Socialrådgivere formidlerne arbejder efter vejledende sags tal angivet af Socialrådgiverforeningen Vi sætter en ære i, at den faglige kvalitet i vores arbejde er i top og i balance med vores økonomiske ramme. Vi har flextid, men fast telefontid. Vi modtager supervision. Når og hvor det er muligt inddrager vi civilsamfundet Vi kan tilbyde: En høj grad af indflydelse og ansvar Høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed God faglig sparring fra kolleger, faglig koordinator og ledelse Et miljø, der er opmærksomt på den enkeltes trivsel En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør Fagcenter Børn og Familie har til huse på Holbækvej 141B, 4400 Kalundborg sammen med den øvrige forvaltning, i gå afstand fra stationen. Løn og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Hvis du vil vide mere Såfremt du måtte have spørgsmål til stillingerne, kan du ringe til faglig koordinator Julie Johansen eller faglig koordinator Anita D. Kristensen på Administrationens tlf. nr. 5953 5460 eller maile til teamleder Peter Hvidt på adressen: peter.hvidt@kalundborg.dk Ansøgning Der er tale om 2 faste stillinger og et barselsvikariat på 6 måneder med mulighed for forlængelse, alle stillinger er på 37 timer ugentligt. Stillingerne ønskes besat snarest og senest den 1. februar 2020 Som led i ansættelsesprocessen bliver der indhentet udvidet straffe- og børneattest. Ansøgningsfristen er den 15.12.2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 19.12.2019 Om os Kalundborg er en kommune i vækst. Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på. Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur. Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed. Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Om jobbet

Myndighedsrådgivere til Forebyggelses- og undersøgelsesteamet søges til Fagcenter Børn og Familie i Kalundborg kommune.

Er du socialrådgiver/socialformidler og har lyst til at være vores nye kollega i forebyggelses- og undersøgelsesteamet i Børn og Familie Kalundborg?

Vores gode kollegaer er henholdsvis i lykkelige omstændigheder, flytter til udlandet og har fået job i vores handleteam. Vi søger nye kollegaer der vil være blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med inddragelse af og fokus på børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med høj kvalitet i sagerne.

Forebyggelses- og undersøgelsesteamet har, med skolesocialrådgivere og daginstitutionsrådgivere et tæt samarbejde med almenområdet, om at opspore og forebygge sociale udfordringer hos de mindste borgere i Kalundborg kommune.

Om opgaven i Forebyggelse-og undersøgelsesteamet:

Underretninger, som sendes til Fagcenter Børn og Familie, afklares som en del af arbejdet i undersøgelsesteamet.

Opgaven som rådgiver i undersøgelsesteamet er således at partshøre børn/unge og deres forældre i underretninger, hvor der ikke er tale om en afgrænset problemstilling. Herudover er opgaven at udarbejde børnefaglige undersøgelser jf. LSS § 50, samt yde en fremskudt rådgivning og vejledning til daginstitutioner eller skoler.

Undersøgelsesforløbet ser vi som et dynamisk forløb, hvor vi sammen med barnet/den unge og familien er nysgerrige på, hvilke løsninger de selv har, så de selv bliver aktører i eget liv. Hertil kommer hvordan både det private og det professionelle netværk kan bidrage til løsninger, hvorfor vi lægger vægt på afholdelse af netværksmøder, hvor familierne sammen med deres private og professionelle netværk inddrages.

Vi er optaget af at udvikle og dygtiggøre os i inddragelse – både i forhold til hvordan man kan inddrage barnet/den unge mest hensigtsmæssigt i egen sag, og hvordan vi inddrager familierne og deres netværk bedst muligt i sagsforløbet.

Vi har blandt andet været en del af et projekt kaldet: ”Styrket inddragelse af børn og unge i egen sag”, i samarbejde med Børns vilkår og Socialstyrelsen, det er nu evalueret og vi er i gang med, at få de gode erfaringer implementeret i vores myndighedsarbejde.

Herudover er vi i undersøgelsesarbejdet optaget af, hvordan vi ved hurtig indsats kan skabe positiv forandring og konstruktive forløb i undersøgelsesfasen eksempelvis ved at iværksætte foranstaltning undervejs i undersøgelsesforløbet.

Vi arbejder konstant på at øge trivslen på arbejdspladsen og forsøger at gøre, hvad vi kan for at skabe gode arbejdsbetingelser for alle. Vi tilbyder faglig opkvalificering løbende, når det er i tråd med kerneopgaven, samt supervision og andre indsatser i bestræbelserne på at yde så optimale indsatser for borgerne som muligt og for at skabe en arbejdsplads, som alle trives på.

I Forebyggelses- og undersøgelsesteamet er dine hovedopgaver:

  • Udarbejdelse af § 50 undersøgelser
  • Iværksættelse og opfølgning af § 11 forløb
  • Råd og vejledninger til børn, forældre og andre netværkspersoner.
  • Råd og vejledning til skoler, daginstitutioner og sundhedsfagligt personale.

 

Din profil

Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler. Det er en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejdet og lovgivningen på området. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Du skal således have et skarpt blik på administration og sagsførelse. Det stiller krav til dig om, at du er en stærk skriftlig formidler, og at du kan arbejde struktureret og – ikke mindst – bevare overblikket i en travl hverdag.

Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Funktionen som sagsbehandler kræver, at du kan arbejde både selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med dine kolleger i gruppen, på tværs i Fagcenter Børn og Familie og med eksterne samarbejdspartnere.

Vi lægger vægt på, at du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet, at du er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring. Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene/de unge og deres familier. Som sagsbehandler skal du afdække og sætte barnets familie og netværk i spil. Det stiller krav til dig om, at du både skal kunne inddrage familierne og også kunne insistere på samarbejdet.

Vi søger medarbejdere der:

  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Arbejder med primært fokus på børn og familiers kompetencer og ressourcer
  • Er fagligt, skriftligt og juridisk velfunderet og har tiltro til egne evner
  • Arbejder med inddragende metoder
  • Er engageret i socialt arbejde og gerne vil udvikle både sig selv og faget
  • Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt, og som vægter dialog højt
  • Har kendskab til ICS og DUBU
  • Arbejder systematisk og har evnen til sags organisering
  • Meget gerne erfaring på børne- og ungeområdet, men som først og fremmest med lyst til at arbejde i dette udfordrende felt
  • Er stærk i det tværprofessionelle samarbejde og som ser det værdifulde i flerfaglighed
  • Er en god og loyal kollega

Fagcenter Børn og Familie er en tværprofessionelt sammensat organisation og indeholder udover Myndighed og PPR også en udførerenhed med blandt andet familiebehandlere, specialpædagoger, psykologer og familierådgivning.

 

Derfor skal du vælge os

Fagcenter Børn og Familie:

  • Arbejder med at understøtte dagtilbud og skoler med henblik på at fremme og understøtte inklusion
  • Sætter det tværprofessionelle og det tværsektorielle samarbejde højt i sagsbehandlingen og i hele Fagcentret
  • Tænker i løsninger hvor barnet bliver i nærområdet og i det almene system, så længe det er udviklende for barnet
  • Kontinuerligt har fokus på udvikling og implementering af inddragende metodikker.
  • Vi er en afdeling med et godt psykisk arbejdsmiljø
  • Socialrådgivere/formidlerne arbejder efter vejledende sags tal angivet af Socialrådgiverforeningen
  • Vi sætter en ære i, at den faglige kvalitet i vores arbejde er i top og i balance med vores økonomiske ramme.
  • Vi har flextid, men fast telefontid.
  • Vi modtager supervision.
  • Når og hvor det er muligt inddrager vi civilsamfundet

Vi kan tilbyde:

  • En høj grad af indflydelse og ansvar
  • Høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed
  • God faglig sparring fra kolleger, faglig koordinator og ledelse
  • Et miljø, der er opmærksomt på den enkeltes trivsel
  • En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør

Fagcenter Børn og Familie har til huse på Holbækvej 141B, 4400 Kalundborg sammen med den øvrige forvaltning, i gå afstand fra stationen.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

 

Hvis du vil vide mere

Såfremt du måtte have spørgsmål til stillingerne, kan du ringe til faglig koordinator Julie Johansen eller faglig koordinator Anita D. Kristensen på Administrationens tlf. nr. 5953 5460 eller maile til teamleder Peter Hvidt på adressen: peter.hvidt@kalundborg.dk

 

Ansøgning

Der er tale om 2 faste stillinger og et barselsvikariat på 6 måneder med mulighed for forlængelse, alle stillinger er  på 37 timer ugentligt.

Stillingerne ønskes besat snarest og senest den 1. februar 2020

Som led i ansættelsesprocessen bliver der indhentet udvidet straffe- og børneattest.

Ansøgningsfristen er den 15.12.2019

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 19.12.2019

 

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.

Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk  

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

BorgerserviceKalundborg2019-11-22T00:00:002019-12-15T00:00:00
330133906Virksomhedskonsulent til Ringsted KommuneRobot Har du lyst til at være en del af et virksomhedsteam, som tænker visionært og gerne vil yde det bedste for vore virksomheder og borgere i Ringsted Kommune, så er det måske dig vi søger? Vi søger 1 virksomhedskonsulent på 35 timer om ugen med tiltrædelse snarest. Vi har fokus på at udvikle vores gode samarbejde med virksomhederne og hermed være med til at kunne matche virksomhedernes behov for arbejdskraft. Om jobbet Som generalist vil du skulle løse tværgående opgaver i teamet, som f.eks. generel og bred service til virksomhederne, herunder matche borgere og virksomheder. Du har all round viden om beskæftigelsesområdets målgrupper. For stillingen gælder, at du har lyst og særlig viden om forsikrede ledige, jobparate og kontanthjælpsmodtagere, herunder også jobrotations- og voksenlærlingeordninger. Medarbejderne i Arbejdsmarkedscenteret fremhæver: både medarbejdere og ledelse ønsker at udvikle og forbedre vore faglige metoder med henblik på bedre resultater for virksomheder og borgerevi har travlt, men vi har også plads til nye ideervi har særlig god virksomheds- og borgerbetjening Dine opgaver bliver, at: varetage etableringer af virksomhedspraktikker, løntilskudspladser og rekruttering i alle målgruppermedvirke til at dit team opnår de ønskede målsætninger og resultater for vores virksomhedsservicekunne bane vejen for at ledige kommer i arbejde via en målrettet indsatshave en aktiv rolle i samspillet mellem borgere, beskæftigelsessagsbehandlere og virksomhedervære opsøgende over for virksomheder med henblik på indgåelse af aftaler om jobansættelser eller virksomhedspraktikservicere og informere virksomheder grundigt om lovgivning og muligheder på arbejdsmarkedet for borgerehave positivt fokus på individuelle løsninger og muligheder på arbejdsmarkedet det rummelige arbejdsmarkedudarbejde skriftlig dokumentation for ledige borgere i tilbudregistrere, administrere tilbud, blanketter og varetage administrativ opfølgningindgå i virksomhedsteamets samlede opgaver, herunder den fælles Jobvagt og Jobservice Danmark i regionenvaretage undervisning af grupper af borgere i emner af relevans for jobsøgning, valg af job og eller uddannelse Hvem er dutager ejerskab til Arbejdsmarkedscenterets ambitioner og opnår positive resultater for vores målsætninger på områdeter præsentabel, eminent god til at kommunikere, motivere og vant til virksomheds- og borgerkontaktgerne har erfaring og netværk fra det private erhvervslivgerne har bred erfaring fra det sociale og beskæftigelsesrettede områdehar bredt kendskab til arbejdsmarkeds- og uddannelsesforholder handlekraftig, robust og ambitiøs på borgernes vegne, og er ikke bange for at stille dem rimelige krav i forhold til deres situationkan arbejde selvstændigt, helhedsorienteret og tværfagligtkan se muligheder frem for begrænsninger, og herunder være med til at udvikle og skabe resultater til gavn for borgere og virksomhederer struktureret og systematisk, har en stærk datadisciplin og erfaring med skriftlig dokumentationhar lyst til teamwork med faglighed i højsædethar kørekort Afdeling Du bliver en del af et virksomhedsteam, der aktuelt består af 9 medarbejdere, hvor man som ansat både vil være generalist og specialist. Vi tilbyderengagerede kolleger med noget på hjertetet inspirerende og aktivt arbejdsmiljø med faglige visioneråbenhed, fleksibilitet, selvstændighed, meget ansvar og medindflydelseet arbejde med faglige og personlige udfordringeren arbejdsplads i udvikling med afvekslende opgaverfagligt dygtige kolleger med mulighed for sparring og erfaringsudvekslingmotionsforening, frugt- og kaffeordning, samt en aktiv personaleforening m.m. Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler den 18. december 2019. Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.Har du lyst til at være en del af et virksomhedsteam, som tænker visionært og gerne vil yde det bedste for vore virksomheder og borgere i Ringsted Kommune, så er det måske dig vi søger?

Vi søger 1 virksomhedskonsulent på 35 timer om ugen med tiltrædelse snarest.

Vi har fokus på at udvikle vores gode samarbejde med virksomhederne og hermed være med til at kunne matche virksomhedernes behov for arbejdskraft.

Om jobbet
Som generalist vil du skulle løse tværgående opgaver i teamet, som f.eks. generel og bred service til virksomhederne, herunder matche borgere og virksomheder. Du har all round viden om beskæftigelsesområdets målgrupper. 

For stillingen gælder, at du har lyst og særlig viden om forsikrede ledige, jobparate og kontanthjælpsmodtagere, herunder også jobrotations- og voksenlærlingeordninger.

Medarbejderne i Arbejdsmarkedscenteret fremhæver:
  • både medarbejdere og ledelse ønsker at udvikle og forbedre vore faglige metoder med henblik på bedre resultater for virksomheder og borgere
  • vi har travlt, men vi har også plads til nye ideer
  • vi har særlig god virksomheds- og borgerbetjening


Dine opgaver bliver, at:
  • varetage etableringer af virksomhedspraktikker, løntilskudspladser og rekruttering i alle målgrupper
  • medvirke til at dit team opnår de ønskede målsætninger og resultater for vores virksomhedsservice
  • kunne bane vejen for at ledige kommer i arbejde via en målrettet indsats
  • have en aktiv rolle i samspillet mellem borgere, beskæftigelsessagsbehandlere og virksomheder
  • være opsøgende over for virksomheder med henblik på indgåelse af aftaler om jobansættelser eller virksomhedspraktik
  • servicere og informere virksomheder grundigt om lovgivning og muligheder på arbejdsmarkedet for borgere
  • have positivt fokus på individuelle løsninger og muligheder på arbejdsmarkedet – det rummelige arbejdsmarked
  • udarbejde skriftlig dokumentation for ledige borgere i tilbud
  • registrere, administrere tilbud, blanketter og varetage administrativ opfølgning
  • indgå i virksomhedsteamets samlede opgaver, herunder den fælles Jobvagt og Jobservice Danmark i regionen
  • varetage undervisning af grupper af borgere i emner af relevans for jobsøgning, valg af job og/eller uddannelse


Hvem er du
  • tager ejerskab til Arbejdsmarkedscenterets ambitioner og opnår positive resultater for vores målsætninger på området
  • er præsentabel, eminent god til at kommunikere, motivere og vant til virksomheds- og borgerkontakt
  • gerne har erfaring og netværk fra det private erhvervsliv
  • gerne har bred erfaring fra det sociale og beskæftigelsesrettede område
  • har bredt kendskab til arbejdsmarkeds- og uddannelsesforhold
  • er handlekraftig, robust og ambitiøs på borgernes vegne, og er ikke bange for at stille dem rimelige krav i forhold til deres situation
  • kan arbejde selvstændigt, helhedsorienteret og tværfagligt
  • kan se muligheder frem for begrænsninger, og herunder være med til at udvikle og skabe resultater til gavn for borgere og virksomheder
  • er struktureret og systematisk, har en stærk datadisciplin og erfaring med skriftlig dokumentation
  • har lyst til teamwork med faglighed i højsædet
  • har kørekort


Afdeling
Du bliver en del af et virksomhedsteam, der aktuelt består af 9 medarbejdere, hvor man som ansat både vil være generalist og specialist.

Vi tilbyder
  • engagerede kolleger med noget på hjertet
  • et inspirerende og aktivt arbejdsmiljø med faglige visioner
  • åbenhed, fleksibilitet, selvstændighed, meget ansvar og medindflydelse
  • et arbejde med faglige og personlige udfordringer
  • en arbejdsplads i udvikling med afvekslende opgaver
  • fagligt dygtige kolleger med mulighed for sparring og erfaringsudveksling
  • motionsforening, frugt- og kaffeordning, samt en aktiv personaleforening m.m.


Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler den 18. december 2019.

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

ArbejdsmarkedscenterRingsted2019-12-02T00:00:002019-12-15T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Social Konsulent/Familiebehandler (min. 32 t/uge)

Ramsdal Gruppen Holding ApS

Slagelse
Søger du at gøre den rigtige forskel i sårbare børn, unge og familiers liv? Kan du lide faglig udfordring i at arbejde med forskelligartede specialpædagogiske opgaver, og brænder du igennem i det professionelle relationsarbejde? Vi søger en engagere...
Indrykket:28. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Socialrådgiver/socialformidler til Børn - og Ungerådgivningen i Lejre kommune

Lejre Kommune

Hvalsø
Tænder du på kvalitet i sagsarbejdet og samarbejde med familier, netværk og samarbejdspartnere holistisk, koordinerende og tværfagligt så er et job i Lejre Kommune måske en mulighed for dig. Om jobbet Vi søger en medarbejder, der kan og vil være med...
Indrykket:6. december 2019
Udløbsdato:13. januar 2020

Socialrådgiver (tidsbegrænset) til Kriminalforsorgen i Frihed Roskilde

KiF Roskilde

Roskilde
Er du den kollega, vi søger til KiF Roskilde? KiF Roskilde søger en socialrådgiver til en tidsbegrænset stilling. KiF Roskilde fører tilsyn med prøveløsladte, betinget dømte, samfundstjenestedømte og behandlingsdømte. Herunder iværksættelse og kontr...
Indrykket:20. november 2019
Udløbsdato:20. december 2019

Socialrådgivere/-formidlere

Borgerservice

Kalundborg
Om jobbet Myndighedsrådgivere til Forebyggelses- og undersøgelsesteamet søges til Fagcenter Børn og Familie i Kalundborg kommune. Er du socialrådgiver socialformidler og har lyst til at være vores nye kollega i forebyggelses- og undersøgelsesteamet ...
Indrykket:22. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Virksomhedskonsulent til Ringsted Kommune

Arbejdsmarkedscenter

Ringsted
Har du lyst til at være en del af et virksomhedsteam, som tænker visionært og gerne vil yde det bedste for vore virksomheder og borgere i Ringsted Kommune, så er det måske dig vi søger? Vi søger 1 virksomhedskonsulent på 35 timer om ugen med tiltræd...
Indrykket:2. december 2019
Udløbsdato:15. december 2019