Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver /socialformidler

Socialrådgiver/socialformidler til myndighedsområdet på det specialiserede voksenområde

Vi søger vi en socialrådgiver/formidler som er interesseret i at arbejde inden for det specialiserede voksenområde, og som har en særlig interesse i arbejdet med at skabe helhedsorienterede og målrettede rehabiliteringsforløb for den enkelte borger.

Voksenteamet er en del af Myndighedsenheden, som er organisatorisk placeret i Center for Social og Psykiatri. Vi holder til i Højby, hvor vi bl.a. deler bygninger med plejecentret Solvognen og genoptræningsenheden Sejrsbo.

Voksenteamet består af 10 medarbejdere med forskellige relevante uddannelser og vi er fordelt på to teams, et handicapteam og et psykiatriteam. Vi sagsbehandler alle sager efter Servicelovens bestemmelser på det specialiserede voksenområde og vores målgruppe er derfor voksne over 18 år med fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser. Endvidere kan psykiatriske tillægsproblematikker forekomme.

Den ledige stilling er i handicaptemaet. I samarbejde med dine kolleger, får du rig mulighed for at være med til at sætte dit præg på såvel stillingens indhold, som arbejdsopgaverne.

Vi har en høj faglighed og arbejder med afsæt i voksenudredningsmetoden/VUM. Vi arbejder efter den rehabiliterende tilgang, og sigter derfor mod at sikre en koordineret, tidsbestemt, sammenhængende og målrettet samarbejdsproces med borgeren. Vi har en grundlæggende tro på, at borgerne kan udvikle sig og vi tager derfor afsæt i den enkelte borgers ressourcer og aktive medvirken.

Voksenteamet er udtaget til at deltage i et udviklingsprojekt med Social- og Ankestyrelsen med henblik på fortsat at optimere myndighedsrollen i socialt arbejde. Et arbejde, der efter en 2 års periode forventes afsluttet med udgangen af 2020. Fokus i projektperioden har været og er fortsat bliver udvikling af den generelle myndighedsrolle

Dine arbejdsopgaver bliver primært:

  • Systematisk sagsbehandling og dokumentation med afsæt i VUM, rehabiliterende arbejdsgange og procedurer
  • Vurdering af støttebehov jf. Serviceloven og de politisk besluttede rammer i Odsherred Kommune
  • Tilrettelæggelse af en rehabiliterende, helhedsorienteret og koordineret indsats i samarbejde med borgere, interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Sparring og faglig feedback i teamet omkring borgerforløb. Vi kvalificerer vores udredninger og afgørelser i teamet
  • Råd og vejledning inden for servicelovens rammer
  • I opgaveløsningen vægtes systematik, dokumentation og skriftlighed samt et godt indblik i den gældende lovgivning

Faglige- og personlige kompetencer

Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • har kendskab til målgruppen og møder borgerne med respekt og indlevelse
  • er struktureret, systematisk og metodisk i din tilgang. Du tænker og arbejder rehabiliterende
  • vil bidrage positivt til vidensdeling, sparring og udvikling internt i afdelingen
  • både formår at arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv teamplayer, som bidrager til at femme det gode samarbejde
  • er faglig og personlig stærk i myndighedsrollen
  • har gode kommunikationsevner, mundtligt såvel som skriftligt og vægter dokumentation
  • har et godt humør, et positivt menneskesyn og bidrager aktivt til et godt arbejdsklima
  • trives i en til tider uforudsigelig hverdag og i arbejdet med komplekse forløb
  • har fokus på muligheder og ressourcer


Vi tilbyder:

  • et job, hvor du medvirker til at gøre en positiv forskel i borgerens liv
  • et job, hvor du har mulighed for indflydelse og et stort ansvar i forhold til beslutninger i den enkelte sag
  • en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger
  • en udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø
  • et dynamisk samarbejde med borgere, institutioner og øvrige samarbejdspartnere
  • et tværfagligt samarbejde og en stor berøringsflade såvel internt som eksternt
  • systematisk introduktion og oplæring
  • et job med faglig sparring samt mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling

Ansættelsesvilkår og ansøgningsprocedure

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 30 – 37 timer om ugen.

Stillingen er omfattet af Odsherred Kommunes 3-årige forsøg med en 4-dages arbejdsuge. Det betyder, at mandag-torsdag er arbejdsdage og fredag-søndag er weekend. Du skal som udgangspunkt placere 35 timer på ugens første fire dage og 2 såkaldte kompetencetimer på et tidspunkt (eller tidspunkter) efter eget valg uden krav om fremmøde. Det er sådan, vi arbejder nu til glæde og gavn for både borgere, medarbejdere og ledere. Selv om vi har en 4-dages arbejdsuge og har beskrevet den nøje, så er der en forventning om fleksibilitet fra begge sider, for sådan fungerer det bedst.

Ansøgningsfristen er den 21. oktober kl. 12.00. Samtaler forventes afholdt den 29. oktober 2020.

Stillingen ønskes besat senest 1. december 2020.

Jobsøgning sker elektronisk via kommunens hjemmeside: https://www.odsherred.dk/job/ledige-job

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos afdelingsleder Jane Jensby på 2335 7606 eller mail: jasje@odsherred.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.