Socialrådgiver/ Socialformidler til Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune

Vi søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, Furesø Kommune der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen indenfor rammerne af Servicelovens §§ 52 og 76.
 
Om afdelingen
Vi er aktuelt 10 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, der herudover består af vores 2 familieplejekonsulenter og 5 administrative medarbejdere, der yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til anmodning og journalisering af statusudtalelser og betaling af regninger på baggrund af vores bevillinger. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor der er 8 myndighedsrådgivere og 5 dagtilbud- og skolesocialrådgivere, der har deres primære arbejdsområder indenfor Servicelovens §§ 11 og 52.
 
Vores primære arbejdsopgaver består i iværksættelse og opfølgning af alle forebyggende og anbringende foranstaltninger, herunder afholdelse af handleplansmøder, børnesamtaler og statusmøder, udarbejdelse og revision af handleplaner, samt løbende matchning mellem barn og foranstaltning. Rådgiverne i afdelingen har i gennemsnit omkring 25 børnesager. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Der er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør.
 
Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder handleplaner – men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne.  Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for.
 
Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 17 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. 
 
Derudover er vi i efteråret 2018 i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen startet et lokalt forankret hold for den sociale diplomuddannelse, hvor du ligeledes har mulighed for at komme med, såfremt du har minimum 2 års relevant erhvervserfaring.
 
Om din profil
Vi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder én eller flere af følgende kriterier: 
 

  • Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. 
  • Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende.  
  • Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
  • Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
  • Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, samt udarbejdelse af afgørelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.
 
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingerne ønskes besat pr. 1.august 2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Hübell Larsen: 72 16 44 09.
 
Ansøgningsfristen er fredag den 21. juni 2018 kl. 9:00, og der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 26. juni 2019.
Vi ser frem til at høre fra dig.
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033933Phoenix-97a66b8e12019-05-29T10:00:30.017Socialrådgiver/ Socialformidler til Center for Børn og Voksne i Furesø KommuneVi søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, Furesø Kommune der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen indenfor rammerne af Servicelovens §§ 52 og 76.
 
Om afdelingen
Vi er aktuelt 10 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, der herudover består af vores 2 familieplejekonsulenter og 5 administrative medarbejdere, der yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til anmodning og journalisering af statusudtalelser og betaling af regninger på baggrund af vores bevillinger. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor der er 8 myndighedsrådgivere og 5 dagtilbud- og skolesocialrådgivere, der har deres primære arbejdsområder indenfor Servicelovens §§ 11 og 52.
 
Vores primære arbejdsopgaver består i iværksættelse og opfølgning af alle forebyggende og anbringende foranstaltninger, herunder afholdelse af handleplansmøder, børnesamtaler og statusmøder, udarbejdelse og revision af handleplaner, samt løbende matchning mellem barn og foranstaltning. Rådgiverne i afdelingen har i gennemsnit omkring 25 børnesager. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Der er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør.
 
Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder handleplaner – men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne.  Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for.
 
Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 17 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. 
 
Derudover er vi i efteråret 2018 i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen startet et lokalt forankret hold for den sociale diplomuddannelse, hvor du ligeledes har mulighed for at komme med, såfremt du har minimum 2 års relevant erhvervserfaring.
 
Om din profil
Vi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder én eller flere af følgende kriterier: 
 
  • Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. 
  • Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende.  
  • Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
  • Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
  • Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, samt udarbejdelse af afgørelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.
 
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingerne ønskes besat pr. 1.august 2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Hübell Larsen: 72 16 44 09.
 
Ansøgningsfristen er fredag den 21. juni 2018 kl. 9:00, og der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 26. juni 2019.
Vi ser frem til at høre fra dig.
 

Vi søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, Furesø Kommune der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen indenfor rammerne af Servicelovens 52 og 76. Om afdelingenVi er aktuelt 10 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, der herudover består af vores 2 familieplejekonsulenter og 5 administrative medarbejdere, der yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til anmodning og journalisering af statusudtalelser og betaling af regninger på baggrund af vores bevillinger. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor der er 8 myndighedsrådgivere og 5 dagtilbud- og skolesocialrådgivere, der har deres primære arbejdsområder indenfor Servicelovens 11 og 52. Vores primære arbejdsopgaver består i iværksættelse og opfølgning af alle forebyggende og anbringende foranstaltninger, herunder afholdelse af handleplansmøder, børnesamtaler og statusmøder, udarbejdelse og revision af handleplaner, samt løbende matchning mellem barn og foranstaltning. Rådgiverne i afdelingen har i gennemsnit omkring 25 børnesager. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Der er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør. Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder handleplaner men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne. Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for. Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 17 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. Derudover er vi i efteråret 2018 i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen startet et lokalt forankret hold for den sociale diplomuddannelse, hvor du ligeledes har mulighed for at komme med, såfremt du har minimum 2 års relevant erhvervserfaring. Om din profilVi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder n eller flere af følgende kriterier: Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler. Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende. Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle. Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret. Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, samt udarbejdelse af afgørelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift. Løn og ansættelseLøn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.Stillingerne ønskes besat pr. 1.august 2019 eller snarest muligt. Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte H bell Larsen: 72 16 44 09. Ansøgningsfristen er fredag den 21. juni 2018 kl. 9:00, og der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 26. juni 2019.Vi ser frem til at høre fra dig.10Phoenix97a66b8e101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-21T00:00:000010https://furesoe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=1fbd6abf-ec40-4332-bfaf-6445d1079f1f0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGladsaxe3537102Foranstaltning for Børn og Unge11Stiager 23500VærløseDKDanmarkORS/97a66b8e_logo.jpegORS/Small/97a66b8e_logo.jpeg0
chl@furesoe.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent769694EmplyMinimum pakken - 35 dage16ec7630-f2dc-43fd-8e6a-518585d74ff1_770400029-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=97a66b8ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=97a66b8ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=97a66b8e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=97a66b8e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/1.jpgEr du den nye Socialrådgiver i Foranstaltning for Børn og Unge?12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver11Socialvæsen361950704Charlotte Hübellchl@furesoe.dkDanmarkDanmark330034174Er du vores nye undersøgelsesrådgiver i ?Basic Da en af vores kollegaer har valgt at søge nye udfordringer, søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse i Furesø Kommune, der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen inden for rammerne af Servicelovens 11 og 50. Om afdelingenVi er aktuelt 8 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, der herudover består af vores 5 dagtilbud- og skolesocialrådgiver. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Foranstaltning og Familiepleje, hvor der er 10 myndighedsrådgivere og 2 familieplejekonsulenter ansat, som alle har deres primære arbejdsområde indenfor Servicelovens 52. Ydermere sidder vi tæt sammen med vores administrative medarbejdere, som yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til journalisering af indkomne dokumenter og hjælp til at indhente statusudtalelser til brug for vores sagsarbejde. Vores primære arbejdsopgaver består i partshøring af forældre og børn i forhold til ny indkomne underretninger, træffe afgørelser i forhold til opstart af børnefaglige undersøgelser og udarbejdelse af disse. Herudover har vi alle sager, der består af råd vejledning og afklarende forløb med familierne, ligesom vi har muligheden for at henvise til 11 forløb i kommunens eget familiehus. Vi har i snit 20 børnesager pr. rådgiver. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, og hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Det er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør. Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder børnefaglige undersøgelser men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne. Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for. Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 13 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. Derudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien. Om din profilVi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder n eller flere af følgende kriterier: Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler. Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende. Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle. Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret. Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, udarbejdelse af afgørelser, henvisninger og ikke mindst de børnefaglige undersøgelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift. Løn og ansættelseLøn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt. Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf:7216 5140. Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2019 kl. 12:00, der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 24. juni 2019. Vi ser frem til at høre fra dig.Da en af vores kollegaer har valgt at søge nye udfordringer, søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse i Furesø Kommune, der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen inden for rammerne af Servicelovens §§ 11 og 50. 
 
Om afdelingen
Vi er aktuelt 8 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, der herudover består af vores 5 dagtilbud- og skolesocialrådgiver. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Foranstaltning og Familiepleje, hvor der er 10 myndighedsrådgivere og 2 familieplejekonsulenter ansat, som alle har deres primære arbejdsområde indenfor Servicelovens § 52. Ydermere sidder vi tæt sammen med vores administrative medarbejdere, som yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til journalisering af indkomne dokumenter og hjælp til at indhente statusudtalelser til brug for vores sagsarbejde.
 
Vores primære arbejdsopgaver består i partshøring af forældre og børn i forhold til ny indkomne underretninger, træffe afgørelser i forhold til opstart af børnefaglige undersøgelser og udarbejdelse af disse. Herudover har vi alle sager, der består af råd/vejledning og afklarende forløb med familierne, ligesom vi har muligheden for at henvise til § 11 forløb i kommunens eget familiehus. Vi har i snit 20 børnesager pr. rådgiver. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, og hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Det er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør.
 
Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder børnefaglige undersøgelser – men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne.  Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for.
 
Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 13 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. 
 
Derudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien.
 
Om din profil
Vi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder én eller flere af følgende kriterier:
 
  • Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. 
  • Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende.  
  • Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
  • Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
  • Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, udarbejdelse af afgørelser, henvisninger og ikke mindst de børnefaglige undersøgelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.
 
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf:7216 5140.
 
Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2019 kl. 12:00, der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 24. juni 2019. Vi ser frem til at høre fra dig.
 

ORS/Small/e59bfdb5_logo.jpegForanstaltning for Børn og UngeVærløse2019-05-29T12:06:52.5502019-06-20T00:00:00
330034133Er du vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver?Basic Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og skoler har været fast implementeret siden august 2014. StillingenDu vil være fast tilknyttet to af kommunens folkeskoler, hvor du forventes at være tilgængelig 1-2 dage om ugen. Arbejdsopgaverne består i deltagelse i konsultative fora, sparring til lærere og pædagoger i forbindelse med elevsager, hjælp til udfærdigelse af underretninger og statusudtalelser, deltagelse i samarbejdsmøder med familier, tilbyde egne 11-forløb eller henvise til relevante 11-forløb i kommunens øvrige tilbud. På daginstitutionsområdet vil du være tilknyttet 10 af kommunens daginstitutioner, hvor du vil indgå i et fast sparringsteam med en af vores specialpædagoger, der yder sparring til hver af daginstitutionerne n gang om måneden, samt være fast deltager i Småbørnsteamet, der yder konsultativ og tværfaglig sparring til daginstitutionerne. Herudover har daginstitutionerne mulighed for at kontakte dig ligesom du har mulighed for selv at tilbyde eller henvise til 11 forløb. Som udgangspunkt er stillingen en forebyggende stilling uden myndighedskompetence dog vil du i ferieperioder eller ved særlige spidsbelastninger, skulle indgå i vagtordningen og andre arbejdsopgaver på myndighedsområdet. AfdelingenSom vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver, vil du komme til at indgå i et team med 4 andre rådgivere med samme funktion. Vi bestræber os på at mødes på rådhuset hver mandag, hvor vi har teammøde om formiddagen. Vi er et team der lægger vægt på løbende sparring, som en forudsætning for at kunne være i en så selvstændig funktion, samtidig med at der skal være plads til humor og en uformel omgangstone i dagligdagen. Vores team indgår som en del af Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor også myndighedsrådgiverne der arbejder med 50 undersøgelser er organiseret. Derudover har vi et tæt samarbejde med Afdelingen for Foranstaltninger for Børn og Unge, der består af myndighedsrådgiverne der arbejder efter SEL 52, samt vores to familieplejekonsulenter. Der tilbydes ekstern supervision hver 2. måned. Herudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien. Forventninger til digVi søger en kollega, der brænder for og har erfaring med arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover: Har relevant socialfaglige uddannelsesbaggrund, som socialrådgiver eller socialformidler. Har flere års erfaring indenfor børne- ungeområdet, herunder erfaring med sagsbehandling på myndighedsområdet, idet du forventes at være brobygger mellem normalområdet og det specialiserede børneområde. Befinder sig godt med at arbejde selvstændigt og kan navigere i en hverdag med tværfagligt samarbejde, uden at miste fokus på eget socialfaglige ståsted. Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser, herunder erfaring med at sparre med og vejlede andre faggrupper i forhold til socialrådgivernes arbejdsfelt. Løn og ansættelseLøn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt. Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf. 7216 4150. Ansøgningsfristen er mandag den 24. juni 2019 kl. 12:00. Vi holder ansættelsessamtaler hele dagen torsdag den 27. juni 2019 og glæder os til at høre fra dig.Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og skoler har været fast implementeret siden august 2014.
 
Stillingen
Du vil være fast tilknyttet to af kommunens folkeskoler, hvor du forventes at være tilgængelig 1-2 dage om ugen. Arbejdsopgaverne består i deltagelse i konsultative fora, sparring til lærere og pædagoger i forbindelse med elevsager, hjælp til udfærdigelse af underretninger og statusudtalelser, deltagelse i samarbejdsmøder med familier, tilbyde egne § 11-forløb eller henvise til relevante § 11-forløb i kommunens øvrige tilbud.
 
På daginstitutionsområdet vil du være tilknyttet 10 af kommunens daginstitutioner, hvor du vil indgå i et fast sparringsteam med en af vores specialpædagoger, der yder sparring til hver af daginstitutionerne én gang om måneden, samt være fast deltager i Småbørnsteamet, der yder konsultativ og tværfaglig sparring til daginstitutionerne. Herudover har daginstitutionerne mulighed for at kontakte dig ligesom du har mulighed for selv at tilbyde eller henvise til § 11 forløb.
 
Som udgangspunkt er stillingen en forebyggende stilling uden myndighedskompetence – dog vil du i ferieperioder eller ved særlige spidsbelastninger, skulle indgå i vagtordningen og andre arbejdsopgaver på myndighedsområdet.
 
Afdelingen
Som vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver, vil du komme til at indgå i et team med 4 andre rådgivere med samme funktion. Vi bestræber os på at mødes på rådhuset hver mandag, hvor vi har teammøde om formiddagen. Vi er et team der lægger vægt på løbende sparring, som en forudsætning for at kunne være i en så selvstændig funktion, samtidig med at der skal være plads til humor og en uformel omgangstone i dagligdagen.
 
Vores team indgår som en del af Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor også myndighedsrådgiverne der arbejder med § 50 undersøgelser er organiseret. Derudover har vi et tæt samarbejde med Afdelingen for Foranstaltninger for Børn og Unge, der består af myndighedsrådgiverne der arbejder efter SEL § 52, samt vores to familieplejekonsulenter.
 
Der tilbydes ekstern supervision hver 2. måned. Herudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien.
 
Forventninger til dig
Vi søger en kollega, der brænder for og har erfaring med arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover:
 
  • Har relevant socialfaglige uddannelsesbaggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Har flere års erfaring indenfor børne-/ungeområdet, herunder erfaring med sagsbehandling på myndighedsområdet, idet du forventes at være brobygger mellem normalområdet og det specialiserede børneområde.
  • Befinder sig godt med at arbejde selvstændigt og kan navigere i en hverdag med tværfagligt samarbejde, uden at miste fokus på eget socialfaglige ståsted.
  • Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser, herunder erfaring med at sparre med og vejlede andre faggrupper i forhold til socialrådgivernes arbejdsfelt.
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf. 7216 4150.
 
Ansøgningsfristen er mandag den 24. juni 2019 kl. 12:00.  Vi holder ansættelsessamtaler hele dagen torsdag den 27. juni 2019 og glæder os til at høre fra dig.
 

ORS/Small/b502667b_logo.jpegForanstaltning for Børn og UngeVærløse2019-05-29T12:05:00.7072019-06-24T00:00:00
330034475ER DU VORES NYE DYGTIGE OG ERFARNE KOLLEGA?Basic Handicapgruppen i Familieafsnittet i Albertslund Kommune bliver opnormeret, og søger derfor en ny dygtig og erfaren handicap - socialrådgiverkollega 37 timer fra d. 1 august 2019.I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere, og med dig bliver vi 5. Vi er et team med søde, sjove, erfarne rådgivere, som glæder sig til, at arbejde sammen med dig.Vi arbejder hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikler og skaber nye spændende tiltag i samarbejdet med daginstitutioner, skoler og andre relevante samarbejdspartner for vores børn og familier i Albertslund Kommune.Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere den inddragende metode ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. Hvad kan vi tilbyde: Ugentlige gruppemøder med teamleder Høj grad af faglig sparring både kollegialt og ledelsesmæssigt Høj faglighed Synlig og tæt ledelse Ekstern supervision Godt arbejdsmiljø Uformel omgangstone I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen Hvad forventer vi af dig: At du er uddannet socialrådgiver socialformidler At du har humor og energi At du er engageret, og har erfaring med børn og handicapudfordringer samt deres familier, der har mange forskellige problematikker At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe At du er god i skrift og tale At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, samt Signs of Safety i Albertslund kommune samt DUBU.Løn og ansættelsesvilkår:Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.Ansøgningsfrist:Ansøgningsfristen er senest fredag d. 21-06-2019 kl. 12.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag d. 25-06-2019 over dagen.Yderligere oplysningerVil du høre mere om stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Hanne Balle-Jensen på tlf. 29161622 eller Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885.Handicapgruppen i Familieafsnittet i Albertslund Kommune bliver opnormeret, og søger derfor en ny dygtig og erfaren handicap - socialrådgiverkollega 37 timer fra d. 1 august 2019.

I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere, og med dig bliver vi 5. Vi er et team med søde, sjove, erfarne rådgivere, som glæder sig til, at arbejde sammen med dig.
Vi arbejder hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikler og skaber nye spændende tiltag i samarbejdet med daginstitutioner, skoler og andre relevante samarbejdspartner for vores børn og familier i Albertslund Kommune.

Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. 

For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere ”den inddragende metode” ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. 

Hvad kan vi tilbyde: 
  • Ugentlige gruppemøder med teamleder
  • Høj grad af faglig sparring – både kollegialt og ledelsesmæssigt
  • Høj faglighed
  • Synlig og tæt ledelse
  • Ekstern supervision
  • Godt arbejdsmiljø
  • Uformel omgangstone
  • I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen
Hvad forventer vi af dig: 
  • At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • At du har humor og energi
  • At du er engageret, og har erfaring med børn og handicapudfordringer samt deres familier, der har mange forskellige problematikker
  • At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet 
  • At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer
  • At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper 
  • At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe
  • At du er god i skrift og tale
  • At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety 

Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, samt Signs of  Safety i Albertslund kommune samt DUBU.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.
Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er senest fredag d. 21-06-2019 kl. 12.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag d. 25-06-2019 over dagen.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen kan du kontakte Afdelingsleder Hanne Balle-Jensen på tlf. 29161622 eller Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885.

 

ORS/Small/94088391_logo.gifFamilieafsnittetAlbertslund2019-05-29T16:04:00.1802019-06-21T00:00:00
330025513GENOPSLAG - Familieafsnittet søger fagligt dygtige socialrådgivere til undersøgelsesteamet i Albertslund kommuneBasic Vi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.Om osFamilieafsnittet består af en Modtagelse, et Børne- og ungeteam, et Handicapteam og Familieplejekonsulenter. Som noget nyt skal vi have et undersøgelsesteam og et administrativt team.Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, hvor et af vores fokusområder bla. er, at få udviklet og styrket den metodiske tilgang for at sikre en bedre inddragelse af vores børn, unge og deres forældre. Det skal vi gøre i samarbejde med vores tværfaglige kollegaer på skoler, dagtilbud, Sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi skal blandt andet styrke brugen af inddragende netværksmøder.Vi skal desuden her i 2019, have fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimere et bedre sagsforløb for familierne og for Familieafsnittet, ny anbringelsesstrategi skal udarbejdes, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Så et spændende år venter forude.Om opgaverne i undersøgelsesteametUndersøgelsesteamet: Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser Aktiv inddragelse af børn unge, deres forældre og netværk Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats Tæt samarbejde med modtagelsen og Børne Ungeteamet Lidt om digDu er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du kan tænke løsninger på både en kreativ og utraditionel måde, som kommer vores børn, unge og deres familier tilgode. Du lægger vægt på kvalitet i indsatsen og har oprigtigt lyst til og evne til at gøre en forskel for vores børn, unge og deres familier.Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, som mundtligt. Du er bekendt og befinder dig godt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag. Vi kan tilbyde dig: En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver Supervision Ugentlige teammøder Faglig temadag en gang om måneden En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor Et Familieafsnit, som er i en spændende udvikling Stillingerne er på 37 timer ugentlig. Stillingerne til besættelse snarest muligt, men venter gerne på de rigtige. Løn og ansættelsesforholdLøn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest. Yderligere oplysningerYderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til teamleder Jeanne Skat Sørensen på telefon 2896 0687 eller leder af Familieafsnittet Hanne Balle på telefon 2916 1622. Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning. Ansøgningsfrist den 21. juni 2019, kl. 08.00.Samtaler vil foregå den 26. juni 2019. Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.Vi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.

Om os
Familieafsnittet består af en Modtagelse, et Børne- og ungeteam, et Handicapteam og Familieplejekonsulenter. Som noget nyt skal vi have et undersøgelsesteam og et administrativt team.

Familieafsnittet er i en spændende forandringsproces, hvor et af vores fokusområder bla. er, at få udviklet og styrket den metodiske tilgang for at sikre en  bedre inddragelse af vores børn, unge og deres forældre. Det skal vi gøre i samarbejde med vores tværfaglige kollegaer på skoler, dagtilbud, Sundhedsplejen, Familiehuset og uddannelsesområdet. Vi skal blandt andet styrke brugen af inddragende netværksmøder.

Vi skal desuden her i 2019, have fokus på implementering af nye arbejdsgange, for at optimere et bedre sagsforløb for familierne og for Familieafsnittet, ny anbringelsesstrategi skal udarbejdes, samt mange andre spændende udviklingstiltag. Så et spændende år venter forude.

Om opgaverne i undersøgelsesteamet
Undersøgelsesteamet:
  • Udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser
  • Aktiv inddragelse af børn/unge, deres forældre og netværk
  • Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats
  • Tæt samarbejde med modtagelsen og Børne/Ungeteamet
 
Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du er engageret, omstillingsparat, nysgerrig og har modet og evnen til at agere i en myndighedsrolle. Du kan tænke løsninger på både en kreativ og utraditionel måde, som kommer vores børn, unge og deres familier tilgode. Du lægger vægt på kvalitet i indsatsen og har oprigtigt lyst til og evne til at gøre en forskel for vores børn, unge og deres familier.

Det er klart en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS, SOS. Vi forventer, du er tryg i din formidlingsevne, både skriftlig, som mundtligt. Du er bekendt og befinder dig godt med vigtigheden af den dokumentation, der er i arbejdet som socialrådgiver. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og ikke mindst, kan du bevare overblikket i en travl og uforudsigelig hverdag.  

Vi kan tilbyde dig:
  • En arbejdsplads, hvor det faglige niveau og det kollegiale samarbejde prioriteres højt
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver
  • Supervision
  • Ugentlige teammøder
  • Faglig temadag en gang om måneden
  • En arbejdsplads, hvor der er plads til mangfoldighed og humor
  • Et Familieafsnit, som er i en spændende udvikling
 
Stillingerne er på 37 timer ugentlig. Stillingerne til besættelse snarest muligt, men venter gerne på de rigtige.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest.
 
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til teamleder Jeanne Skat Sørensen på telefon 2896 0687 eller leder af Familieafsnittet Hanne Balle på telefon 2916 1622. Vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning.
 
Ansøgningsfrist den 21. juni 2019, kl. 08.00.
Samtaler vil foregå den 26. juni 2019.
 
Din ansøgning bedes sendes elektronisk og vedhæft dit cv og uddannelsesbevis.

 
 

ORS/Small/7346eba5_logo.gifBørn, Sundhed og VelfærdAlbertslund2019-05-16T11:01:18.0502019-06-20T00:00:00
330042522Socialrådgivere/socialformidlere til SocialafsnittetBasic Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar på en Sverigesmodel) fra starten af 2017 styrket den tidlige forebyggende indsats og ikke mindst det socialfaglige myndighedsarbejde.Vores 30 socialrådgivere inden for det sociale myndighedsområde er opdelt i 5 distrikter og placeret i vores Socialafsnit i Center for Børne- og Ungerådgivning og sammen med vores to decentrale institutioner (Familiehus og Ungdomspension). Herudover består centeret af et PPR-afsnit og et team med Ungeindsatser (SSP ogopsøgende team). I centeret arbejdes der insisterende tværfagligt i distrikterne mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæd er, motorikkonsulenter og socialrådgivere ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur. Omdrejningspunktet for strategien er, at den tager udgangspunkt i et fælles systemisk og anerkendende børne- og ungesyn, der har som grundlæggende værdi, at børn og unge oplever sig som betydningsfulde deltagere i velfungerende inkluderende fællesskaber, hvor individuelle forskelle opfattes som en styrke.Med indførsel af Fællesskabsmodellen, hvor man som socialrådgiver arbejder med færre sager, ønsker vi at insistere på et tættere og mere forpligtende samarbejde med familierne, deres netværk og de samarbejdspartnere, der er rundt om dem. Vi ønsker at medvirke til, at børnene bliver livsduelige og stærke på trods af, hvad der måtte være af udfordringer på deres vej. Det er vores ambition, at alle børn skal opleve sig som en del af fællesskabet, og at vi kontinuerligt arbejder på at få dem til at tilhøre almenområdet. Du skal kunne se dig som en vigtig bidragyder til kvalificering af det tværfaglige samarbejde, hvor netop din viden om det socialfaglige område er relevant.Som socialrådgiver i Familieteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser inden for kapitel 11, hvilket indeholder både råd og vejledning, gennemførelse af børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgning på handleplaner. Kontinuitet i sagsbehandlingen er vigtigt for os, og du vil derfor have alle aldersgrupper og sagstyper. Sager med handicapkompenserende ydelser løses i vores handicapteam. Vi er optaget af inddragelsen af familiens netværk, og du skal finde netop dette arbejde væsentligt og afgørende for etableringen af varige løsninger i familien.I dit daglige arbejde vil du møde kolleger, der brænder for både det specialpædagogiske arbejde og det socialfaglige område, og for hvordan vi sammen kan bidrage til stærke løsninger for familierne. Vi arbejder ud fra metoden Signs of Safety løsningsfokuseret metode, og i et IT-system, der blandt andet understøtter hele myndighedsområdet. Vi er optaget af hele tiden at blive klogere på vores praksis, og ønsker at arbejde mere datastyret. Det betyder, at du skal have flair for IT og forstår vigtigheden af korrekt datakvalitet.VORES FORVENTNINGER TIL DIG Du er uddannet socialrådgiver socialformidler Du har interesse for og gerne erfaring med arbejdsområdet Du har flair for IT og kender måske allerede SB-sys Du finder inddragelsen af familiens netværk afgørende for de holdbare løsninger Du brænder for, at alle børn skal have samme muligheder Du er en holdspiller Du er omstillingsparat Du finder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligt Du har lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorienteret Du er optaget af lovgivningen og formidlingen af den Du er positiv og har evne til at engagere dig Ikke mindst har du energi og gå-på-mod. FRA OS FÅR DU En ambitiøs arbejdsplads Stillet krav om høj faglighed Kompetenceudvikling Gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen En introduktionsplan og en mentor Et tæt samarbejde med ledelsen En travl og spændende hverdag Ekstern supervision. Hvis ovenstående har vakt din interesse, skal du ikke tøve med at skrive til os. Det erikke en hindring, hvis du er nyuddannet. Vi vil sørge for grundig oplæring. Vi glæder os til at høre fra dig.LØN- OG ANS TTELSESVILKÅRLøn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokalløndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.YDERLIGERE OPLYSNINGERYderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Gitte Faulkner på telefon 4477 2974 eller Helle Korsholm på telefon 4097 2961.ANSØGNINGSFRIST: 1. JULI 2019 - KL 08.00Ansættelsessamtaler afholdes den 3. juli 2019.Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?

Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.

I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar på en Sverigesmodel) fra starten af 2017 styrket den tidlige forebyggende indsats og ikke mindst det socialfaglige myndighedsarbejde.

Vores 30 socialrådgivere inden for det sociale myndighedsområde er opdelt i 5 distrikter og placeret i vores Socialafsnit i Center for Børne- og Ungerådgivning og sammen med vores to decentrale institutioner (Familiehus og Ungdomspension). Herudover består centeret af et PPR-afsnit og et team med Ungeindsatser (SSP og
opsøgende team). I centeret arbejdes der insisterende tværfagligt i distrikterne mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæd’er, motorikkonsulenter og socialrådgivere ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur. Omdrejningspunktet for strategien er, at den tager udgangspunkt i et fælles systemisk og anerkendende børne- og ungesyn, der har som grundlæggende værdi, at børn og unge oplever sig som betydningsfulde deltagere i velfungerende inkluderende fællesskaber, hvor individuelle forskelle opfattes som en styrke.

Med indførsel af Fællesskabsmodellen, hvor man som socialrådgiver arbejder med færre sager, ønsker vi at insistere på et tættere og mere forpligtende samarbejde med familierne, deres netværk og de samarbejdspartnere, der er rundt om dem. Vi ønsker at medvirke til, at børnene bliver livsduelige og stærke på trods af, hvad der måtte være af udfordringer på deres vej. Det er vores ambition, at alle børn skal opleve sig som en del af fællesskabet, og at vi kontinuerligt arbejder på at få dem til at tilhøre almenområdet. Du skal kunne se dig som en vigtig bidragyder til kvalificering af det tværfaglige samarbejde, hvor netop din viden om det socialfaglige område er relevant.

Som socialrådgiver i Familieteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser inden for kapitel 11, hvilket indeholder både råd og vejledning, gennemførelse af børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgning på handleplaner. Kontinuitet i sagsbehandlingen er vigtigt for os, og du vil derfor have alle aldersgrupper og sagstyper. Sager med handicapkompenserende ydelser løses i vores handicapteam. Vi er optaget af inddragelsen af familiens netværk, og du skal finde netop dette arbejde væsentligt og afgørende for etableringen af varige løsninger i familien.

I dit daglige arbejde vil du møde kolleger, der brænder for både det specialpædagogiske arbejde og det socialfaglige område, og for hvordan vi sammen kan bidrage til stærke løsninger for familierne. Vi arbejder ud fra metoden Signs of Safety – løsningsfokuseret metode, og i et IT-system, der blandt andet understøtter hele myndighedsområdet. Vi er optaget af hele tiden at blive klogere på vores praksis, og ønsker at arbejde mere datastyret. Det betyder, at du skal have flair for IT og forstår vigtigheden af korrekt datakvalitet.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG
  • Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • Du har interesse for og gerne erfaring med arbejdsområdet
  • Du har flair for IT og kender måske allerede SB-sys
  • Du finder inddragelsen af familiens netværk afgørende for de holdbare løsninger
  • Du brænder for, at alle børn skal have samme muligheder
  • Du er en holdspiller
  • Du er omstillingsparat
  • Du finder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligt
  • Du har lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorienteret
  • Du er optaget af lovgivningen og formidlingen af den
  • Du er positiv og har evne til at engagere dig
  • Ikke mindst har du energi og gå-på-mod.
FRA OS FÅR DU
  • En ambitiøs arbejdsplads
  • Stillet krav om høj faglighed
  • Kompetenceudvikling
  • Gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen
  • En introduktionsplan og en mentor
  • Et tæt samarbejde med ledelsen
  • En travl og spændende hverdag
  • Ekstern supervision.
Hvis ovenstående har vakt din interesse, skal du ikke tøve med at skrive til os. Det er
ikke en hindring, hvis du er nyuddannet. Vi vil sørge for grundig oplæring. Vi glæder os til at høre fra dig.

LØN- OG ANSÆTTELSESVILKÅR
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal
løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

YDERLIGERE OPLYSNINGER
Yderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Gitte Faulkner på telefon 4477 2974 eller Helle Korsholm på telefon 4097 2961.

ANSØGNINGSFRIST: 1. JULI 2019 - KL 08.00
Ansættelsessamtaler afholdes den 3. juli 2019.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
 

ORS/BK-Byvaaben_small.pngCenter for Børne- og UngerådgivningBallerup2019-06-13T09:00:19.3302019-07-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Er du vores nye undersøgelsesrådgiver i ?

Foranstaltning for Børn og Unge

Værløse
Da en af vores kollegaer har valgt at søge nye udfordringer, søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse i Furesø Kommune, der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen inden for rammerne ...
Indrykket:29. maj 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

Er du vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver?

Foranstaltning for Børn og Unge

Værløse
Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og sk...
Indrykket:29. maj 2019
Udløbsdato:24. juni 2019

ER DU VORES NYE DYGTIGE OG ERFARNE KOLLEGA?

Familieafsnittet

Albertslund
Handicapgruppen i Familieafsnittet i Albertslund Kommune bliver opnormeret, og søger derfor en ny dygtig og erfaren handicap - socialrådgiverkollega 37 timer fra d. 1 august 2019.I handicapgruppen er vi 4 faste fuldtids medarbejdere, og med dig bliv...
Indrykket:29. maj 2019
Udløbsdato:21. juni 2019

GENOPSLAG - Familieafsnittet søger fagligt dygtige socialrådgivere til undersøgelsesteamet i Albertslund kommune

Børn, Sundhed og Velfærd

Albertslund
Vi opnormerer og skal bruge 3 nye rådgivere til et undersøgelsesteam. Vi mangler stadig at finde de sidste 2 dygtige socialrådgivere. Så er du måske en af vores nye kollegaer i vores Familieafsnit.Om osFamilieafsnittet består af en Modtagelse, et Bø...
Indrykket:16. maj 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

Socialrådgivere/socialformidlere til Socialafsnittet

Center for Børne- og Ungerådgivning

Ballerup
Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar...
Indrykket:13. juni 2019
Udløbsdato:1. juli 2019