Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver/ Socialformidler til Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune

Vi søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, Furesø Kommune der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen indenfor rammerne af Servicelovens §§ 52 og 76.
 
Om afdelingen
Vi er aktuelt 10 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, der herudover består af vores 2 familieplejekonsulenter og 5 administrative medarbejdere, der yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til anmodning og journalisering af statusudtalelser og betaling af regninger på baggrund af vores bevillinger. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor der er 8 myndighedsrådgivere og 5 dagtilbud- og skolesocialrådgivere, der har deres primære arbejdsområder indenfor Servicelovens §§ 11 og 52.
 
Vores primære arbejdsopgaver består i iværksættelse og opfølgning af alle forebyggende og anbringende foranstaltninger, herunder afholdelse af handleplansmøder, børnesamtaler og statusmøder, udarbejdelse og revision af handleplaner, samt løbende matchning mellem barn og foranstaltning. Rådgiverne i afdelingen har i gennemsnit omkring 25 børnesager. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Der er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør.
 
Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder handleplaner – men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne.  Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for.
 
Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 17 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. 
 
Derudover er vi i efteråret 2018 i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen startet et lokalt forankret hold for den sociale diplomuddannelse, hvor du ligeledes har mulighed for at komme med, såfremt du har minimum 2 års relevant erhvervserfaring.
 
Om din profil
Vi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder én eller flere af følgende kriterier: 
 

  • Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. 
  • Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende.  
  • Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
  • Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
  • Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, samt udarbejdelse af afgørelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.
 
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingerne ønskes besat pr. 1.august 2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Hübell Larsen: 72 16 44 09.
 
Ansøgningsfristen er fredag den 21. juni 2018 kl. 9:00, og der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 26. juni 2019.
Vi ser frem til at høre fra dig.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033933Phoenix-97a66b8e12019-05-29T10:00:30.017Socialrådgiver/ Socialformidler til Center for Børn og Voksne i Furesø KommuneVi søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, Furesø Kommune der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen indenfor rammerne af Servicelovens §§ 52 og 76.
 
Om afdelingen
Vi er aktuelt 10 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, der herudover består af vores 2 familieplejekonsulenter og 5 administrative medarbejdere, der yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til anmodning og journalisering af statusudtalelser og betaling af regninger på baggrund af vores bevillinger. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor der er 8 myndighedsrådgivere og 5 dagtilbud- og skolesocialrådgivere, der har deres primære arbejdsområder indenfor Servicelovens §§ 11 og 52.
 
Vores primære arbejdsopgaver består i iværksættelse og opfølgning af alle forebyggende og anbringende foranstaltninger, herunder afholdelse af handleplansmøder, børnesamtaler og statusmøder, udarbejdelse og revision af handleplaner, samt løbende matchning mellem barn og foranstaltning. Rådgiverne i afdelingen har i gennemsnit omkring 25 børnesager. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Der er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør.
 
Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder handleplaner – men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne.  Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for.
 
Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 17 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. 
 
Derudover er vi i efteråret 2018 i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen startet et lokalt forankret hold for den sociale diplomuddannelse, hvor du ligeledes har mulighed for at komme med, såfremt du har minimum 2 års relevant erhvervserfaring.
 
Om din profil
Vi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder én eller flere af følgende kriterier: 
 
  • Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. 
  • Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende.  
  • Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
  • Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
  • Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, samt udarbejdelse af afgørelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.
 
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingerne ønskes besat pr. 1.august 2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Hübell Larsen: 72 16 44 09.
 
Ansøgningsfristen er fredag den 21. juni 2018 kl. 9:00, og der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 26. juni 2019.
Vi ser frem til at høre fra dig.
 

2019-06-21T09:54:16.270 Vi søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, Furesø Kommune der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen indenfor rammerne af Servicelovens 52 og 76. Om afdelingenVi er aktuelt 10 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Foranstaltning for Børn og Unge, der herudover består af vores 2 familieplejekonsulenter og 5 administrative medarbejdere, der yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til anmodning og journalisering af statusudtalelser og betaling af regninger på baggrund af vores bevillinger. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor der er 8 myndighedsrådgivere og 5 dagtilbud- og skolesocialrådgivere, der har deres primære arbejdsområder indenfor Servicelovens 11 og 52. Vores primære arbejdsopgaver består i iværksættelse og opfølgning af alle forebyggende og anbringende foranstaltninger, herunder afholdelse af handleplansmøder, børnesamtaler og statusmøder, udarbejdelse og revision af handleplaner, samt løbende matchning mellem barn og foranstaltning. Rådgiverne i afdelingen har i gennemsnit omkring 25 børnesager. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Der er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør. Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder handleplaner men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne. Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for. Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 17 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. Derudover er vi i efteråret 2018 i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen startet et lokalt forankret hold for den sociale diplomuddannelse, hvor du ligeledes har mulighed for at komme med, såfremt du har minimum 2 års relevant erhvervserfaring. Om din profilVi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder n eller flere af følgende kriterier: Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler. Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende. Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle. Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret. Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, samt udarbejdelse af afgørelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift. Løn og ansættelseLøn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.Stillingerne ønskes besat pr. 1.august 2019 eller snarest muligt. Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte H bell Larsen: 72 16 44 09. Ansøgningsfristen er fredag den 21. juni 2018 kl. 9:00, og der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 26. juni 2019.Vi ser frem til at høre fra dig.10Phoenix97a66b8e101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-21T00:00:000010https://furesoe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=1fbd6abf-ec40-4332-bfaf-6445d1079f1f0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGladsaxe3537102Foranstaltning for Børn og Unge11Stiager 23500VærløseDKDanmarkORS/97a66b8e_logo.jpegORS/Small/97a66b8e_logo.jpeg0
chl@furesoe.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent769694EmplyMinimum pakken - 35 dage16ec7630-f2dc-43fd-8e6a-518585d74ff1_770400029-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=97a66b8ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=97a66b8ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=97a66b8e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=97a66b8e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/1.jpgSocialrådgiver/ Socialformidler til Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver11Socialvæsen361950704Charlotte Hübellchl@furesoe.dkDanmarkDanmarkda-DK