Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver søges 37 timer ugentligt

Spændende stilling tilbydes hos Alfa København.

Vi søger endnu en socialrådgiver som også skal tage sig af opsynet af vores bofællesskab samt lave få udkørende opgaver.

Du tilbydes en stilling i et godt og velfungerende tværfagligt behandlingsteam, hvor vi sætter fagligheden højt for at kunne lave det bedste mulige behandlingsarbejde for vores klienter.

Alfa er et behandlingstilbud for såvel stof som alkoholafhængige. Det består af dagbehandling 5 dage om ugen i dagtimerne, et ambulant tilbud som kan være i dagtimerne eller om aftenen.

Du skal indgå i et fleksibelt team hvor vi altid sørger for at hele huset kører optimalt, også selv om det betyder at man skal gøre noget andet end man normalt gør. Vi løfter i flok

Vi forstiller os at du er/har:

  • Uddannet socialrådgiver
  • Fleksibel tilgang til dit arbejde
  • Kendskab til misbrugsbehandling
  • Kendskab til motiverende arbejde
  • Er indstillet på at din hverdag ikke er forudsigelig

Du skal være indstillet på at have opsyn med Bofællesskabet på skæve tider, da der bla en gang om ugen er fællesspisning og fællesmøde i bofællesskabet.

Dette er en oplagt mulighed for en socialrådgiver der gerne vil følge sagerne tættelt muligt og helt til dørs.

Du skal have kørekort

Opstart: hurtigst muligt

Vi gør opmærksom på at vi inviterer til Jobsamtaler med det samme, og hvis vi møder den rette vil vi ansætte før ansøgningsfristens udløb.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329945028Phoenix-9cfafee312019-01-25T00:00:00Socialrådgiver søges 37 timer ugentligt

Spændende stilling tilbydes hos Alfa København.

Vi søger endnu en socialrådgiver som også skal tage sig af opsynet af vores bofællesskab samt lave få udkørende opgaver.

Du tilbydes en stilling i et godt og velfungerende tværfagligt behandlingsteam, hvor vi sætter fagligheden højt for at kunne lave det bedste mulige behandlingsarbejde for vores klienter.

Alfa er et behandlingstilbud for såvel stof som alkoholafhængige. Det består af dagbehandling 5 dage om ugen i dagtimerne, et ambulant tilbud som kan være i dagtimerne eller om aftenen.

Du skal indgå i et fleksibelt team hvor vi altid sørger for at hele huset kører optimalt, også selv om det betyder at man skal gøre noget andet end man normalt gør. Vi løfter i flok

Vi forstiller os at du er/har:

  • Uddannet socialrådgiver
  • Fleksibel tilgang til dit arbejde
  • Kendskab til misbrugsbehandling
  • Kendskab til motiverende arbejde
  • Er indstillet på at din hverdag ikke er forudsigelig

Du skal være indstillet på at have opsyn med Bofællesskabet på skæve tider, da der bla en gang om ugen er fællesspisning og fællesmøde i bofællesskabet.

Dette er en oplagt mulighed for en socialrådgiver der gerne vil følge sagerne tættelt muligt og helt til dørs.

Du skal have kørekort

Opstart: hurtigst muligt

Vi gør opmærksom på at vi inviterer til Jobsamtaler med det samme, og hvis vi møder den rette vil vi ansætte før ansøgningsfristens udløb.

2019-02-16T00:50:54.830 Spændende stilling tilbydes hos Alfa København. Vi søger endnu en socialrådgiver som også skal tage sig af opsynet af vores bofællesskab samt lave få udkørende opgaver. Du tilbydes en stilling i et godt og velfungerende tværfagligt behandlingsteam, hvor vi sætter fagligheden højt for at kunne lave det bedste mulige behandlingsarbejde for vores klienter. Alfa er et behandlingstilbud for såvel stof som alkoholafhængige. Det består af dagbehandling 5 dage om ugen i dagtimerne, et ambulant tilbud som kan være i dagtimerne eller om aftenen. Du skal indgå i et fleksibelt team hvor vi altid sørger for at hele huset kører optimalt, også selv om det betyder at man skal gøre noget andet end man normalt gør. Vi løfter i flok Vi forstiller os at du er har: Uddannet socialrådgiver Fleksibel tilgang til dit arbejde Kendskab til misbrugsbehandling Kendskab til motiverende arbejde Er indstillet på at din hverdag ikke er forudsigelig Du skal være indstillet på at have opsyn med Bofællesskabet på skæve tider, da der bla en gang om ugen er fællesspisning og fællesmøde i bofællesskabet. Dette er en oplagt mulighed for en socialrådgiver der gerne vil følge sagerne tættelt muligt og helt til dørs. Du skal have kørekort Opstart: hurtigst muligt Vi gør opmærksom på at vi inviterer til Jobsamtaler med det samme, og hvis vi møder den rette vil vi ansætte før ansøgningsfristens udløb.11Jobnet9cfafee3100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-15T00:00:0000010EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3439490Alfa København ApS11Struenseegade 9, 32200København NDKDanmark0mp@alfakbh.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent696822JobNet493322349332231000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9cfafee3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=9cfafee3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9cfafee3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9cfafee3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/2.jpgSocialrådgiver søges 37 timer ugentligt12008311Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen360258775Morten Pedersenmp@alfakbh.dkDKDanmarkDKDanmark330098150Litehouse Consult søger socialrådgiver (freelance)Robot Litehouse Consult søger erfaren socialrådgiver til komplekse samværssager og sociale sager i Jylland og på Fyn og øerne (freelance), 25.09.19 Lille landsdækkende rådgivningsvirksomhed søger en særdeles selvstændig, erfaren, ansvarlig og menneskeligt engageret socialrådgiver (eller lignende) til på freelancebasis at varetage komplekse samværssager og sociale sager vest for Storebælt. Litehouse Consult er specialiseret i de komplekse sager om samvær og forældremyndighed. Det er hovedsagligt sager med påstande om fysisk eller psykisk vold, overgreb, misbrug, psykisk sygdom eller andre alvorlige situationer. Vi arbejder med at behandle de belastningsreaktioner, der opstår i kølvandet på sagerne. Og vi fører også sagerne som partsrepræsentanter ved kommuner og i Familieretshuset. Du vil blive tilknyttet vores virksomhed som selvstændig rådgiver, men indgår i vores faglige miljø med sparring, supervision og ugentlige (telefoniske) opfølgningsmøder. Du skal kunne serviceloven og forvaltningsloven på fingerspidserne. Det er afgørende, at du har en anerkendende tilgang, og viden om voldsramte kvinder og belastningsreaktioner er en fordel. Vi lægger vægt på høj socialfaglig kompetence og en vidensorienteret tilgang. Projektlederkompetencer Som ansvarlig for egne sager skal du besidde store projektlederkompetencer , altid være flere skridt foran og følge tæt op. Du skal kunne analysere behovene i alle sager, prioritere indsatsområder, sikre fremdrift og bevare overblikket. Selvstændig og ansvarlig Du får ansvar for dit eget arbejde, herunder planlægning af egen tid under ansvar over for klienterne. Vi overholder altid deadlines og er altid forberedt til tænderne! Sprogligt dygtig Du bør kunne gøre din indflydelse gældende skriftligt såvel som mundtligt ved møder, hvor du deltager sammen med klienten. Du bør kunne korrekturlæse dine egne skrivelser samt begå dig på en computer. Det er en fordel, at du er pernitten med dit skriftlige udtryk vores skrivelser afspejler klienterne og kan afgøre deres liv. Vi tilbyder at introducere dig for de øvrige lovgivninger, vi arbejder med og for forskning om risikofaktorer, spændende, komplekse og krævende sager, et godt fagligt og vidensorienteret miljø, som vi vedligeholder online og telefonisk på tværs af landet, tæt og regelmæssig opfølgning på stort såvel som småt, albueplads og højt til loftet, al den mulighed for at udvikle arbejdet, som du selv er motiveret til at forfølge. Du kan læse mere om Litehouse Consult på vores hjemmeside, www.litehouseconsult.dk. Og spørgsmål er naturligvis velkomne. Der er ingen ansøgningsfrist, da vi vurderer ansøgninger løbende. At stillingen er freelance betyder, at der ikke er garanti for minimums antal timer. Din ansøgning sendes til: Iben Elene Oksfeldt Chefpsykolog Tel 45 212 44 444 iben.elene@litehouseconsult.dk

Litehouse Consult søger erfaren socialrådgiver til komplekse samværssager og sociale sager i Jylland og på Fyn og øerne (freelance), 25.09.19

Lille landsdækkende rådgivningsvirksomhed søger en særdeles selvstændig, erfaren, ansvarlig og menneskeligt engageret socialrådgiver (eller lignende) til på freelancebasis at varetage komplekse samværssager og sociale sager vest for Storebælt.

Litehouse Consult er specialiseret i de komplekse sager om samvær og forældremyndighed. Det er hovedsagligt sager med påstande om fysisk eller psykisk vold, overgreb, misbrug, psykisk sygdom eller andre alvorlige situationer.

Vi arbejder med at behandle de belastningsreaktioner, der opstår i kølvandet på sagerne. Og vi fører også sagerne som partsrepræsentanter ved kommuner og i Familieretshuset.

Du vil blive tilknyttet vores virksomhed som selvstændig rådgiver, men indgår i vores faglige miljø med sparring, supervision og ugentlige (telefoniske) opfølgningsmøder.

Du skal kunne serviceloven og forvaltningsloven på fingerspidserne. Det er afgørende, at du har en anerkendende tilgang, og viden om voldsramte kvinder og belastningsreaktioner er en fordel. Vi lægger vægt på høj socialfaglig kompetence og en vidensorienteret tilgang.

 

Projektlederkompetencer

Som ansvarlig for egne sager skal du besidde store 'projektlederkompetencer', altid være flere skridt foran og følge tæt op. Du skal kunne analysere behovene i alle sager, prioritere indsatsområder, sikre fremdrift og bevare overblikket.

Selvstændig og ansvarlig

Du får ansvar for dit eget arbejde, herunder planlægning af egen tid under ansvar over for klienterne. Vi overholder altid deadlines og er altid forberedt til tænderne!

Sprogligt dygtig

Du bør kunne gøre din indflydelse gældende skriftligt såvel som mundtligt ved møder, hvor du deltager sammen med klienten. Du bør kunne korrekturlæse dine egne skrivelser samt begå dig på en computer. Det er en fordel, at du er pernitten med dit skriftlige udtryk – vores skrivelser afspejler klienterne og kan afgøre deres liv.

 

Vi tilbyder

  • at introducere dig for de øvrige lovgivninger, vi arbejder med og for forskning om risikofaktorer,
  • spændende, komplekse og krævende sager,
  • et godt fagligt og vidensorienteret miljø, som vi vedligeholder online og telefonisk på tværs af landet,
  • tæt og regelmæssig opfølgning på stort såvel som småt,
  • albueplads og højt til loftet,
  • al den mulighed for at udvikle arbejdet, som du selv er motiveret til at forfølge.

 

Du kan læse mere om Litehouse Consult på vores hjemmeside, www.litehouseconsult.dk. Og spørgsmål er naturligvis velkomne. Der er ingen ansøgningsfrist, da vi vurderer ansøgninger løbende.

At stillingen er freelance betyder, at der ikke er garanti for minimums antal timer.

 

Din ansøgning sendes til:

 

Iben Elene Oksfeldt

Chefpsykolog

Tel +45 212 44 444

iben.elene@litehouseconsult.dk

 

Litehouse Consult ApSKøbenhavn Ø2019-10-01T00:00:002019-11-22T00:00:00
330102396Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver/socialformidler til børneområdet i HerlevRobot Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny socialrådgiver eller socialformidler til vores Børne- og ungerådgivning. Stillingen er på 37 timer uge og til besættelse fra 1. december 2019. I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Som rådgiver i Børne- og ungerådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Afdelingen står over for at skulle forankre Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Formålet med Åben Dialog er at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre. Du vil blive en del af distriktsteamet, der p.t udgør 7 rådgivere, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Distriktsteamet arbejder tværfagligt omkring familien og er i tæt dialog med skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. I det daglige kan du hente faglig sparring og opbakning fra dit team og fra afdelingens socialfaglige konsulent. Vi arbejder i makkerskaber, og hvert makkerskab dækker et skoledistrikt, så vi også på den måde kan styrke det tværfaglige samarbejde og den relationelle koordinering. Børne- og ungerådgivningen består udover distriktsteamet af et ungeteam som sidder med unge fra 15-18 år samt efterværn, et underretningsteam, forebyggende rådgivere, familieplejekonsulenter, administrative konsulenter samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år). Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne- og ungerådgivningen også består af Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset Kernen og døgninstitutionen Dildhaven. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien. Det her kendetegner vores kommende rådgiver:du har gerne erfaring med myndighedsarbejdet med udsatte børn og unge, og det vil være en meget stor fordel, hvis du også har erfaring med at udarbejde børnefaglige undersøgelserdu arbejder selvstændigt og ønsker samtidigt at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgavernedu er struktureret og god til at planlægge din hverdagdu trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdagdu er engageret og i stand til at bevare roen i vanskelige situationer Vi kan tilbyde dig:et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvaret team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden opfaglig sparring og tæt samarbejde med afdelingens socialfaglige konsulentLøbende sagsgennemgange med afdelingens socialfaglige konsulenten afdeling, der er kendetegnet ved, at der er en uformel omgangstone og et godt socialt miljømulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervisiongodt og engageret tværfagligt samarbejdeen god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede Løn og ansættelsesvilkår Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn. Ansøgning Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober 2019 kl. 8.00. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit cv, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Videre proces Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 23. oktober 2019. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af børne- og ungerådgivningen Signe Elsvor på telefon 2420 5373 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 4452 5521.Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny socialrådgiver eller socialformidler til vores Børne- og ungerådgivning. Stillingen er på 37 timer/uge og til besættelse fra 1. december 2019.

I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker.  Som rådgiver i Børne- og ungerådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Afdelingen står over for at skulle forankre Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Formålet med Åben Dialog er at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre.

Du vil blive en del af distriktsteamet, der p.t udgør 7 rådgivere, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Distriktsteamet arbejder tværfagligt omkring familien og er i tæt dialog med skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. I det daglige kan du hente faglig sparring og opbakning fra dit team og fra afdelingens socialfaglige konsulent. Vi arbejder i makkerskaber, og hvert makkerskab dækker et skoledistrikt, så vi også på den måde kan styrke det tværfaglige samarbejde og den relationelle koordinering.
 
Børne- og ungerådgivningen består udover distriktsteamet af et ungeteam som sidder med unge fra 15-18 år samt efterværn, et underretningsteam, forebyggende rådgivere, familieplejekonsulenter, administrative konsulenter samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år).
 
Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne- og ungerådgivningen også består af Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset Kernen og døgninstitutionen Dildhaven. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien.
 
Det her kendetegner vores kommende rådgiver:
  • du har gerne erfaring med myndighedsarbejdet med udsatte børn og unge, og det vil være en meget stor fordel, hvis du også har erfaring med at udarbejde børnefaglige undersøgelser
  • du arbejder selvstændigt og ønsker samtidigt at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgaverne
  • du er struktureret og god til at planlægge din hverdag
  • du trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdag
  • du er engageret og i stand til at bevare roen i vanskelige situationer
 
Vi kan tilbyde dig:
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
  • et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op
  • faglig sparring og tæt samarbejde med afdelingens socialfaglige konsulent
  • Løbende sagsgennemgange med afdelingens socialfaglige konsulent
  • en afdeling, der er kendetegnet ved, at der er en uformel omgangstone og et godt socialt miljø
  • mulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervision
  • godt og engageret tværfagligt samarbejde
  • en god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede
 
Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn.
 
Ansøgning
Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober 2019 kl. 8.00. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit cv, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning.
 
Videre proces
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 23. oktober 2019. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse.
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af børne- og ungerådgivningen Signe Elsvor på telefon 2420 5373 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 4452 5521.
 

Personale og ArbejdsmiljøHerlev2019-10-08T00:00:002019-10-21T00:00:00
330102181Familierådgivningen søger to dygtige familierådgivere til faste stillinger på det psykosociale områdeRobot Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019. Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse. Det har betydet øget fokus på, at indsatserne for børn og unge skal være tilgængelige i deres nærområde, og herfra er der taget afsæt til at udvikle en bred tilbudsvifte. Hvidovre kommune arbejder videre med den faglige strategi Lige Muligheder , de erfaringer, det mindset og de tiltag, som er udviklet under partnerskabet. Vi har fortsat fokus på tidlig indsats og hyppig opfølgning, samt på at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst muligt indgribende for børnene og de unge. Vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier: Alle forældre vil deres børns bedste Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig Tværfagligt samarbejde Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau. Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og har forskellig erfaring. Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU. Vi tilbyder dig: Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning Ekstern supervision Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed Mulighed for hjemmearbejdsplads Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder) Vi forventer af dig: Du har erfaring indenfor området Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du kan bevare overblikket i pressede situationer Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe Bidrager til et positivt arbejdsmiljø Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 4186 6793 eller familierådgiver Inge Brandt tlf. 3639 3706. Ansøgningsfrist er d. 22. oktober 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 28. oktober 2019. Du kan læse mere om stillingen her: Lige muligheder Lige muligheder (pixi-udgave) Funktionsbeskrivelse Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019.

Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse. Det har betydet øget fokus på, at indsatserne for børn og unge skal være tilgængelige i deres nærområde, og herfra er der taget afsæt til at udvikle en bred tilbudsvifte.

Hvidovre kommune arbejder videre med den faglige strategi – ”Lige Muligheder”, de erfaringer, det ”mindset” og de tiltag, som er udviklet under partnerskabet. Vi har fortsat fokus på tidlig indsats og hyppig opfølgning, samt på at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst muligt indgribende for børnene og de unge.

Vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier:

  • Alle forældre vil deres børns bedste
  • Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien
  • Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig
  • Tværfagligt samarbejde
Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau.



Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og har forskellig erfaring.

Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU.



Vi tilbyder dig:

  • Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence
  • God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring
  • Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære
  • En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning
  • Ekstern supervision
  • Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads
  • Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder)
Vi forventer af dig:

  • Du har erfaring indenfor området
  • Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person
  • Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe
  • Bidrager til et positivt arbejdsmiljø
Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 4186 6793 eller familierådgiver Inge Brandt tlf. 3639 3706.

Ansøgningsfrist er d. 22. oktober 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 28. oktober 2019.

Du kan læse mere om stillingen her:

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.







Hvidovre KommuneHvidovre2019-10-07T00:00:002019-10-22T00:00:00
330103555Socialrådgiver/socialformidler til Voksen Handicap og Psykiatri teametRobot Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser? Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teamet i Herlev Kommune. Voksen Handicap og Psykiatri teamet søger fra 1. januar 2020 en sagsbehandler til en fast stilling 37 timer om ugen. Vi arbejder med paragrafferne i serviceloven 84, 85,97,98,100,102,103,104,107,108,109 og 110. Der ud over yder vi råd og vejledning i forhold til lovgivningen generelt. Vi arbejder og dokumenterer i KMD NEXUS. I Handicap og Psykiatri teamet er vi 8 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder. Vi anvender voksenudredningsmetoden, VUM, og vores arbejdsopgaver er at målgruppebestemme, udarbejde handleplan og bestilling, iværksættelse af foranstaltninger, opfølgning på handleplaner og bestillinger og føre det personrettede tilsyn. I Herlev Kommune har vi fokus på at arbejde med sammenhængende og koordinerer indsats på tværs af afdelinger. Du vil indgå i en aktiv og selvstændig gruppe med faglig kompetente kollegaer, hvor ansvarsbevidsthed, humor og faglig sparring er vigtige nøgleord. I sagsbehandlingen indgår en del skriftligt arbejde med dokumentation, indstillinger og afgørelser, hvorfor du skal have flair for at kommunikerer på skrift. Det vil i ansættelses vægte at du har erfaring med myndighedsrollen. Vi forventer, at duhar lyst til at arbejde selvstændigt og tværfagligter beslutningsdygtig og kan prioriterer i en travl hverdager engageret og anerkendende i din tilgang til borgerne, kollegaerne og samarbejdspartnere Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Yderligere oplysninger skal der henvises til leder Kirsten Bach på telefon 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen på telefon 4452 8652. Ansøgningsfrist: 28. oktober 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser?  Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teamet i Herlev Kommune.

Voksen Handicap og Psykiatri teamet søger fra 1. januar 2020 en sagsbehandler til en fast stilling 37 timer om ugen.

Vi arbejder med paragrafferne i serviceloven §§ 84, 85,97,98,100,102,103,104,107,108,109 og 110. Der ud over yder vi råd og vejledning i forhold til lovgivningen generelt. Vi arbejder og dokumenterer i KMD NEXUS.

I Handicap og Psykiatri teamet er vi 8 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder.
Vi anvender voksenudredningsmetoden, VUM, og vores arbejdsopgaver er at målgruppebestemme, udarbejde handleplan og bestilling, iværksættelse af foranstaltninger, opfølgning på handleplaner og bestillinger og føre det personrettede tilsyn.
 
I Herlev Kommune har vi fokus på at arbejde med sammenhængende og koordinerer indsats på tværs af afdelinger.

Du vil indgå i en aktiv og selvstændig gruppe med faglig kompetente kollegaer, hvor ansvarsbevidsthed, humor og faglig sparring er vigtige nøgleord.
I sagsbehandlingen indgår en del skriftligt arbejde med dokumentation, indstillinger og afgørelser, hvorfor du skal have flair for at kommunikerer på skrift.

Det vil i ansættelses vægte at du har erfaring med myndighedsrollen.
Vi forventer, at du
  • har lyst til at arbejde selvstændigt og tværfagligt
  • er beslutningsdygtig og kan prioriterer i en travl hverdag
  • er engageret og anerkendende i din tilgang til borgerne, kollegaerne og samarbejdspartnere
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger skal der henvises til leder Kirsten Bach på telefon 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen på telefon 4452 8652.
 
Ansøgningsfrist: 28. oktober 2019
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-10-09T00:00:002019-10-28T00:00:00
330103859Socialrådgiver/socialformidler søges til Hvidovre Kommunale Ungeindsats pr. 1. januar 2020Robot Du skal arbejde med unge, der har vanskeligheder i forhold til, at kunne påbegynde og gennemføre en uddannelse og som er vurderet aktivitetsparate. Det betyder, at du skal: Være sagsansvarlig for et antal unge Afholde jobsamtaler, registrering i Momentum, KMD mv. Arbejde på tværs af forvaltninger og sektorer Samarbejde med mentorer og virksomheder Fungere som koordinerende sagsbehandler Du skal være indstillet på, at deltage i vagtordning i forhold til nyhenvendelser Kvalifikationer: Vi lægger vægt på, at du har erfaring og kendskab til arbejdet med unge, og at du brænder for arbejdet med at understøtte, at de får en uddannelse. Vi forventer, at du besidder flere af følgende kompetencer: Erfaring med at arbejde uddannelsesrettet med unge som har diagnoser, misbrug, intellektuelle begrænsninger mm. Indgående kendskab til lovgivningen på området og gerne erfaring med indstillinger til rehabiliteringsteam Stor erfaring i at arbejde systematisk og målrettet med samtalen som værktøj Erfaring med arbejdet i et jobcenter Kendskab til uddannelsessystemet, herunder særlige uddannelsesordninger Gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt. Erfaring med at arbejde i KMD Momentum og ESDH systemer Du skal desuden være psykisk robust og kunne rumme at arbejde med unge mennesker, som har svære vanskeligheder. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring i at arbejde med Effekt og Progressionsværktøjet. Vi tilbyder: Et meningsfyldt, udfordrende og selvstændigt arbejde med politisk bevågenhed En arbejdsdag, der både rummer rutineprægede arbejdsopgaver og uforudsigelighed Kollegial sparring og supervison Mulighed for, at præge og udvikle teamet og arbejdsområdet Fagligt dygtige og engagerede kollegaer En uhøjtidelig omgangstone En række personalegoder, bl.a. gratis kaffe og frugtordning Løn og pension efter overenskomst med HK eller Socialrådgiverforeningen. Ansøgning: Ansøgningsfrist: fredag d. 25. oktober 2019. Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Høg Larsen, tlf. 51587851.Du skal arbejde med unge, der har vanskeligheder i forhold til, at kunne påbegynde og gennemføre en uddannelse og som er vurderet aktivitetsparate.



Det betyder, at du skal:



  • Være sagsansvarlig for et antal unge
  • Afholde jobsamtaler, registrering i Momentum, KMD mv.
  • Arbejde på tværs af forvaltninger og sektorer
  • Samarbejde med mentorer og virksomheder
  • Fungere som koordinerende sagsbehandler
  • Du skal være indstillet på, at deltage i vagtordning i forhold til nyhenvendelser




Kvalifikationer:

Vi lægger vægt på, at du har erfaring og kendskab til arbejdet med unge, og at du brænder for arbejdet med at understøtte, at de får en uddannelse.



Vi forventer, at du besidder flere af følgende kompetencer:



  • Erfaring med at arbejde uddannelsesrettet med unge som har diagnoser, misbrug, intellektuelle begrænsninger mm.
  • Indgående kendskab til lovgivningen på området og gerne erfaring med indstillinger til rehabiliteringsteam
  • Stor erfaring i at arbejde systematisk og målrettet med samtalen som værktøj
  • Erfaring med arbejdet i et jobcenter
  • Kendskab til uddannelsessystemet, herunder særlige uddannelsesordninger
  • Gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt.
  • Erfaring med at arbejde i KMD Momentum og ESDH systemer


Du skal desuden være psykisk robust og kunne rumme at arbejde med unge mennesker, som har svære vanskeligheder. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring i at arbejde med Effekt og Progressionsværktøjet.



Vi tilbyder:



  • Et meningsfyldt, udfordrende og selvstændigt arbejde med politisk bevågenhed
  • En arbejdsdag, der både rummer rutineprægede arbejdsopgaver og uforudsigelighed
  • Kollegial sparring og supervison
  • Mulighed for, at præge og udvikle teamet og arbejdsområdet
  • Fagligt dygtige og engagerede kollegaer
  • En uhøjtidelig omgangstone
  • En række personalegoder, bl.a. gratis kaffe og frugtordning


Løn og pension efter overenskomst med HK eller Socialrådgiverforeningen.





Ansøgning:

Ansøgningsfrist: fredag d. 25. oktober 2019.



Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Høg Larsen, tlf. 51587851.





Ungeindsatsen - EnghøjhusetHvidovre2019-10-09T00:00:002019-10-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Litehouse Consult søger socialrådgiver (freelance)

Litehouse Consult ApS

København Ø
Litehouse Consult søger erfaren socialrådgiver til komplekse samværssager og sociale sager i Jylland og på Fyn og øerne (freelance), 25.09.19 Lille landsdækkende rådgivningsvirksomhed søger en særdeles selvstændig, erfaren, ansvarlig og menneskeligt...
Indrykket:1. oktober 2019
Udløbsdato:22. november 2019

Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver/socialformidler til børneområdet i Herlev

Personale og Arbejdsmiljø

Herlev
Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny soci...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Familierådgivningen søger to dygtige familierådgivere til faste stillinger på det psykosociale område

Hvidovre Kommune

Hvidovre
Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019. Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med S...
Indrykket:7. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019

Socialrådgiver/socialformidler til Voksen Handicap og Psykiatri teamet

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser? Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teame...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:28. oktober 2019

Socialrådgiver/socialformidler søges til Hvidovre Kommunale Ungeindsats pr. 1. januar 2020

Ungeindsatsen - Enghøjhuset

Hvidovre
Du skal arbejde med unge, der har vanskeligheder i forhold til, at kunne påbegynde og gennemføre en uddannelse og som er vurderet aktivitetsparate. Det betyder, at du skal: Være sagsansvarlig for et antal unge Afholde jobsamtaler, registrering i Mom...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:25. oktober 2019