Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver til Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Center for Spiseforstyrrelser U2, Roskilde

Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri er en stilling som socialrådgiver ledig fra den 01.09.18. Ansættelsen er ved Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit), men der vil også være opgaver i Center for Spiseforstyrrelser, klinik samt Børnepsykiatrisk Afsnit U3 (døgnafsnit). Stillingen er på 37 timer pr. uge.

I begge døgnafsnit er det miljøterapeutiske arbejde den bærende kraft for udredning og behandling, og det øvrige individuelle/familierettede, udredende og terapeutiske arbejde. Der er et tæt, tværfagligt samarbejde mellem alle faggrupper.

Kompetencer

  • Uddannet socialrådgiver, socionom eller socialformidler
  • Gerne børne- ungdomspsykiatrisk eller psykiatrisk erfaring
  • Gerne supplerende efteruddannelse
  • Selvstændigt kunne forestå varetagelse af specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling i forhold til de indlagte børn og unge
  • Gerne kendskab til institutioner og erfaring med socialforvaltningsarbejde
  • God til kommunikation og formidling
  • God til mange og skiftende arbejdsopgaver
  • Evne til konstruktivt og udviklende samarbejde

Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit) samt klinik

Center for Spiseforstyrrelser består af døgnafsnit U2 og en klinik, der er placeret i en selvstændig bygning.

Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit) har 11 pladser til børn, unge og voksne, der har behov for behandling af alvorlig spiseforstyrrelse under indlæggelse. Vi arbejder, i lighed med regionens øvrige børne- og ungdomspsykiatriske afsnit, ud fra en dynamisk og miljøterapeutisk tilgang.

Døgnafsnittet ligger i direkte tilknytning til de børne- og ungdomspsykiatriske døgnafsnit.

Læs mere om døgnafsnittet her

Center for Spiseforstyrrelser klinik forestår det ambulante arbejde rettet mod børn, unge og voksne med spiseforstyrrelser.

Læs mere om klinikken her

Børnepsykiatrisk afsnit U3 (døgnafsnit)

Afsnittet har seks børnepladser og modtager børn fra 0-13 år fra hele Region Sjælland med diverse komplekse problemstillinger.

Socialrådgiverfunktionen, i relation til de seks børnedøgnpladser, vil indebære tæt samarbejde med behandlere, der har primær tilknytning til de børnepsykiatriske døgnpladser. Derudover vil den primære opgave være centreret om kontakt til kommunale samarbejdspartnere koordineret med kontakt med forældre.

Læs mere om døgnafsnittet her

Arbejdsopgaver

  • Kontaktperson til de sociale myndigheder
  • Varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling
  • Medvirke til planlægning og udførelse af socialpsykiatrisk behandling
  • Bidrage med specialviden i relation til den øvrige personalegruppe
  • Samarbejde med de indlagte børn og unges netværk, herunder særligt familien og indhente oplysninger der vil have afgørende indflydelse på forløbet
  • Have relevant patient- og pårørendekontakt, og forventes at deltage i forældregrupper
  • Være opdateret i lovgivning omkring sociale forhold

Vi tilbyder dig

  • Grundig introduktion
  • At indgå i et engageret og fagligt højt kvalificeret behandlerteam
  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med dygtige monofaglige og tværfaglige kollegaer
  • Faglig tilknytning til socialrådgivere i børne- og ungdomspsykiatrien, Region Sjælland
  • Inddragelse i arbejdsopgaver vedrørende undervisning og supervision i relation til fagligt niveau og erfaring
  • Deltagelse i undervisning og proces/temadage

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn i henhold til overenskomst.

Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børne- og straffeattest.

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri dækker hele Region Sjælland. I Regionen bor der ca. 185.000 børn og unge. Afdelingen består af otte kliniske afsnit, og de enkelte afsnit har selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Der er ca. 300 ansatte. Afdelingsledelsen og ledelsessekretariatet er placeret i Roskilde.

  • Afdelingen prioriterer høj faglighed og har stort fokus på læringsmiljø, hvorfor læring i hverdagen, men også mere formaliseret undervisning prioriteres højt
  • Uddannelsesaktiviteter i forhold til såvel grund-, videre- og specialistuddannelser
  • Afdelingen er godkendt til alle specialets regionsfunktioner
  • Afdelingen har godkendte supervisorer inden for flere specialistretninger
  • Det psykoterapeutiske arbejde vægtes højt. Klinik for Psykoterapi og Selvmordstruede tilbyder undervisning og supervision til Yngre Læger og psykologer under uddannelse
  • I samarbejde med Psykiatriens Forskningsenhed, Region Sjælland har vi i afdelingen aktuelt ansat en forskningslektor, to Ph.d.-studerende og en post doc. Nærmere oplysninger om Forskningsenheden findes her

Yderligere oplysninger

Du er meget velkommen til at kontakte afsnitsledelsen ved Center for Spiseforstyrrelser U2, overlæge Anne Berit Boeskov og afdelingssygeplejerske Lene Kronquist, 58 53 80 40 eller ledende oversygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66.

Ansøgning

Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse samt dokumentation på certificering i Sundhedsplatformen skal medsendes ansøgningen. Ansøgning fremsendes elektronisk via ’søg jobbet’.

Ansøgningsfrist 28.06.18

”Mennesker og muligheder – en psykiatri med relationer”

Om Psykiatrien
Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager den psykiatriske forsknings-, uddannelses- og akutforpligtelse i Region Sjælland. Vi udvikler og formidler løbende en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere.

Med ibrugtagning af det nye psykiatrisygehus i Slagelse i 2015 har Psykiatrien samlet sengeafsnit og specialiserede funktioner tre steder: Slagelse, Roskilde og Vordingborg. De ambulante enheder er placeret i de større byer i regionen.

Psykiatrisygehuset i Slagelse er et af Europas største og mest moderne sygehuse. I byggeriet er inddraget banebrydende elementer indenfor arkitektur, brugen af lys samt kunst og natur, der også har behandlingsmæssig betydning. 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329831005Phoenix-2ad971e812018-06-28T00:00:00Socialrådgiver til Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri, Center for Spiseforstyrrelser U2, Roskilde

Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri er en stilling som socialrådgiver ledig fra den 01.09.18. Ansættelsen er ved Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit), men der vil også være opgaver i Center for Spiseforstyrrelser, klinik samt Børnepsykiatrisk Afsnit U3 (døgnafsnit). Stillingen er på 37 timer pr. uge.

I begge døgnafsnit er det miljøterapeutiske arbejde den bærende kraft for udredning og behandling, og det øvrige individuelle/familierettede, udredende og terapeutiske arbejde. Der er et tæt, tværfagligt samarbejde mellem alle faggrupper.

Kompetencer

  • Uddannet socialrådgiver, socionom eller socialformidler
  • Gerne børne- ungdomspsykiatrisk eller psykiatrisk erfaring
  • Gerne supplerende efteruddannelse
  • Selvstændigt kunne forestå varetagelse af specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling i forhold til de indlagte børn og unge
  • Gerne kendskab til institutioner og erfaring med socialforvaltningsarbejde
  • God til kommunikation og formidling
  • God til mange og skiftende arbejdsopgaver
  • Evne til konstruktivt og udviklende samarbejde

Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit) samt klinik

Center for Spiseforstyrrelser består af døgnafsnit U2 og en klinik, der er placeret i en selvstændig bygning.

Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit) har 11 pladser til børn, unge og voksne, der har behov for behandling af alvorlig spiseforstyrrelse under indlæggelse. Vi arbejder, i lighed med regionens øvrige børne- og ungdomspsykiatriske afsnit, ud fra en dynamisk og miljøterapeutisk tilgang.

Døgnafsnittet ligger i direkte tilknytning til de børne- og ungdomspsykiatriske døgnafsnit.

Læs mere om døgnafsnittet her

Center for Spiseforstyrrelser klinik forestår det ambulante arbejde rettet mod børn, unge og voksne med spiseforstyrrelser.

Læs mere om klinikken her

Børnepsykiatrisk afsnit U3 (døgnafsnit)

Afsnittet har seks børnepladser og modtager børn fra 0-13 år fra hele Region Sjælland med diverse komplekse problemstillinger.

Socialrådgiverfunktionen, i relation til de seks børnedøgnpladser, vil indebære tæt samarbejde med behandlere, der har primær tilknytning til de børnepsykiatriske døgnpladser. Derudover vil den primære opgave være centreret om kontakt til kommunale samarbejdspartnere koordineret med kontakt med forældre.

Læs mere om døgnafsnittet her

Arbejdsopgaver

  • Kontaktperson til de sociale myndigheder
  • Varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling
  • Medvirke til planlægning og udførelse af socialpsykiatrisk behandling
  • Bidrage med specialviden i relation til den øvrige personalegruppe
  • Samarbejde med de indlagte børn og unges netværk, herunder særligt familien og indhente oplysninger der vil have afgørende indflydelse på forløbet
  • Have relevant patient- og pårørendekontakt, og forventes at deltage i forældregrupper
  • Være opdateret i lovgivning omkring sociale forhold

Vi tilbyder dig

  • Grundig introduktion
  • At indgå i et engageret og fagligt højt kvalificeret behandlerteam
  • Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med dygtige monofaglige og tværfaglige kollegaer
  • Faglig tilknytning til socialrådgivere i børne- og ungdomspsykiatrien, Region Sjælland
  • Inddragelse i arbejdsopgaver vedrørende undervisning og supervision i relation til fagligt niveau og erfaring
  • Deltagelse i undervisning og proces/temadage

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn i henhold til overenskomst.

Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børne- og straffeattest.

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri

Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri dækker hele Region Sjælland. I Regionen bor der ca. 185.000 børn og unge. Afdelingen består af otte kliniske afsnit, og de enkelte afsnit har selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Der er ca. 300 ansatte. Afdelingsledelsen og ledelsessekretariatet er placeret i Roskilde.

  • Afdelingen prioriterer høj faglighed og har stort fokus på læringsmiljø, hvorfor læring i hverdagen, men også mere formaliseret undervisning prioriteres højt
  • Uddannelsesaktiviteter i forhold til såvel grund-, videre- og specialistuddannelser
  • Afdelingen er godkendt til alle specialets regionsfunktioner
  • Afdelingen har godkendte supervisorer inden for flere specialistretninger
  • Det psykoterapeutiske arbejde vægtes højt. Klinik for Psykoterapi og Selvmordstruede tilbyder undervisning og supervision til Yngre Læger og psykologer under uddannelse
  • I samarbejde med Psykiatriens Forskningsenhed, Region Sjælland har vi i afdelingen aktuelt ansat en forskningslektor, to Ph.d.-studerende og en post doc. Nærmere oplysninger om Forskningsenheden findes her

Yderligere oplysninger

Du er meget velkommen til at kontakte afsnitsledelsen ved Center for Spiseforstyrrelser U2, overlæge Anne Berit Boeskov og afdelingssygeplejerske Lene Kronquist, 58 53 80 40 eller ledende oversygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66.

Ansøgning

Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse samt dokumentation på certificering i Sundhedsplatformen skal medsendes ansøgningen. Ansøgning fremsendes elektronisk via ’søg jobbet’.

Ansøgningsfrist 28.06.18

”Mennesker og muligheder – en psykiatri med relationer”

Om Psykiatrien
Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager den psykiatriske forsknings-, uddannelses- og akutforpligtelse i Region Sjælland. Vi udvikler og formidler løbende en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere.

Med ibrugtagning af det nye psykiatrisygehus i Slagelse i 2015 har Psykiatrien samlet sengeafsnit og specialiserede funktioner tre steder: Slagelse, Roskilde og Vordingborg. De ambulante enheder er placeret i de større byer i regionen.

Psykiatrisygehuset i Slagelse er et af Europas største og mest moderne sygehuse. I byggeriet er inddraget banebrydende elementer indenfor arkitektur, brugen af lys samt kunst og natur, der også har behandlingsmæssig betydning. 

2018-07-02T15:57:14.073 Ved Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri er en stilling som socialrådgiver ledig fra den 01.09.18. Ansættelsen er ved Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit), men der vil også være opgaver i Center for Spiseforstyrrelser, klinik samt Børnepsykiatrisk Afsnit U3 (døgnafsnit). Stillingen er på 37 timer pr. uge. I begge døgnafsnit er det miljøterapeutiske arbejde den bærende kraft for udredning og behandling, og det øvrige individuelle familierettede, udredende og terapeutiske arbejde. Der er et tæt, tværfagligt samarbejde mellem alle faggrupper. Kompetencer Uddannet socialrådgiver, socionom eller socialformidler Gerne børne- ungdomspsykiatrisk eller psykiatrisk erfaring Gerne supplerende efteruddannelse Selvstændigt kunne forestå varetagelse af specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling i forhold til de indlagte børn og unge Gerne kendskab til institutioner og erfaring med socialforvaltningsarbejde God til kommunikation og formidling God til mange og skiftende arbejdsopgaver Evne til konstruktivt og udviklende samarbejde Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit) samt klinik Center for Spiseforstyrrelser består af døgnafsnit U2 og en klinik, der er placeret i en selvstændig bygning. Center for Spiseforstyrrelser U2 (døgnafsnit) har 11 pladser til børn, unge og voksne, der har behov for behandling af alvorlig spiseforstyrrelse under indlæggelse. Vi arbejder, i lighed med regionens øvrige børne- og ungdomspsykiatriske afsnit, ud fra en dynamisk og miljøterapeutisk tilgang. Døgnafsnittet ligger i direkte tilknytning til de børne- og ungdomspsykiatriske døgnafsnit. Læs mere om døgnafsnittet her Center for Spiseforstyrrelser klinik forestår det ambulante arbejde rettet mod børn, unge og voksne med spiseforstyrrelser. Læs mere om klinikken her Børnepsykiatrisk afsnit U3 (døgnafsnit) Afsnittet har seks børnepladser og modtager børn fra 0-13 år fra hele Region Sjælland med diverse komplekse problemstillinger. Socialrådgiverfunktionen, i relation til de seks børnedøgnpladser, vil indebære tæt samarbejde med behandlere, der har primær tilknytning til de børnepsykiatriske døgnpladser. Derudover vil den primære opgave være centreret om kontakt til kommunale samarbejdspartnere koordineret med kontakt med forældre. Læs mere om døgnafsnittet her Arbejdsopgaver Kontaktperson til de sociale myndigheder Varetage specifikke socialrådgiveropgaver i forbindelse med udredning, undersøgelse og behandling Medvirke til planlægning og udførelse af socialpsykiatrisk behandling Bidrage med specialviden i relation til den øvrige personalegruppe Samarbejde med de indlagte børn og unges netværk, herunder særligt familien og indhente oplysninger der vil have afgørende indflydelse på forløbet Have relevant patient- og pårørendekontakt, og forventes at deltage i forældregrupper Være opdateret i lovgivning omkring sociale forhold Vi tilbyder dig Grundig introduktion At indgå i et engageret og fagligt højt kvalificeret behandlerteam Et fagligt udfordrende arbejdsmiljø med dygtige monofaglige og tværfaglige kollegaer Faglig tilknytning til socialrådgivere i børne- og ungdomspsykiatrien, Region Sjælland Inddragelse i arbejdsopgaver vedrørende undervisning og supervision i relation til fagligt niveau og erfaring Deltagelse i undervisning og proces temadage Løn- og ansættelsesvilkår Løn i henhold til overenskomst. Ansættelse er betinget af, at der senest ved tiltrædelsen foreligger tilfredsstillende børne- og straffeattest. Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri Afdeling for Børne- og Ungdomspsykiatri dækker hele Region Sjælland. I Regionen bor der ca. 185.000 børn og unge. Afdelingen består af otte kliniske afsnit, og de enkelte afsnit har selvstændig daglig ledelse, der alle refererer til afdelingsledelsen. Der er ca. 300 ansatte. Afdelingsledelsen og ledelsessekretariatet er placeret i Roskilde. Afdelingen prioriterer høj faglighed og har stort fokus på læringsmiljø, hvorfor læring i hverdagen, men også mere formaliseret undervisning prioriteres højt Uddannelsesaktiviteter i forhold til såvel grund-, videre- og specialistuddannelser Afdelingen er godkendt til alle specialets regionsfunktioner Afdelingen har godkendte supervisorer inden for flere specialistretninger Det psykoterapeutiske arbejde vægtes højt. Klinik for Psykoterapi og Selvmordstruede tilbyder undervisning og supervision til Yngre Læger og psykologer under uddannelse I samarbejde med Psykiatriens Forskningsenhed, Region Sjælland har vi i afdelingen aktuelt ansat en forskningslektor, to Ph.d.-studerende og en post doc. Nærmere oplysninger om Forskningsenheden findes her Yderligere oplysninger Du er meget velkommen til at kontakte afsnitsledelsen ved Center for Spiseforstyrrelser U2, overlæge Anne Berit Boeskov og afdelingssygeplejerske Lene Kronquist, 58 53 80 40 eller ledende oversygeplejerske Poul Erik Ravnsmed, 29 27 12 66. Ansøgning Ansøgning vedlagt dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse samt dokumentation på certificering i Sundhedsplatformen skal medsendes ansøgningen. Ansøgning fremsendes elektronisk via søg jobbet . Ansøgningsfrist 28.06.18 Mennesker og muligheder en psykiatri med relationer Om Psykiatrien Psykiatrien Region Sjælland er en behandlingspsykiatri, der består af en række sengeafsnit og ambulante enheder rundt omkring i regionen. Vi varetager den psykiatriske forsknings-, uddannelses- og akutforpligtelse i Region Sjælland. Vi udvikler og formidler løbende en bred vifte af psykiatriske tilbud til regionens borgere. Med ibrugtagning af det nye psykiatrisygehus i Slagelse i 2015 har Psykiatrien samlet sengeafsnit og specialiserede funktioner tre steder: Slagelse, Roskilde og Vordingborg. De ambulante enheder er placeret i de større byer i regionen. Psykiatrisygehuset i Slagelse er et af Europas største og mest moderne sygehuse. I byggeriet er inddraget banebrydende elementer indenfor arkitektur, brugen af lys samt kunst og natur, der også har behandlingsmæssig betydning.11Jobnet2ad971e8100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-07-28T00:00:000000http://www.regionsjaelland.dk/JobOgKarriere/Sider//JobSideMedStatus.aspx?nr=118000EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-TaastrupEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandLejreEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3285161Region Sjælland11Smedegade 164000RoskildeDKDanmark0perv@regionsjaelland.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent589427JobNet483982948398291000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2ad971e8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=2ad971e8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2ad971e8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2ad971e8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/1.jpgBrænder du for at blive Socialrådgiver?12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed355608153Poulperv@regionsjaelland.dkDKDanmarkDKDanmark330001811Sagsbehandler til servicemindet og nytænkende team på det specialiserede voksenområdeRobot Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager. Om os Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået. Vi vil gerne være i front ift. at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil. Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som samarbejder, kommunikerer og sparrer med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller på anden vis har tilegnet dig relevante kvalifikationerHar erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområdeKan arbejde selvstændigt, planlægge arbejde selv og reflektere over egen praksisHar gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligtEr servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnereHar gode it-kompetencer Du kan skabe ro og orden i kaos, og med det mener vi, at vi oftest har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, men hvor vi alle deltager i at finde de gode løsninger sammen. Opgaveløsningen er kompleks og kerneopgaven medfører, at du skal kende sagsgangen og lovgivningen, men også have forståelse for og kunne finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om. Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren. Yderligere oplysninger Jobbet er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er onsdag den 12. maj 2019 Der vil være første samtalerunde den 21. maj og anden samtalerunde den 24. maj 2019. Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk. Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618. Om Social- og handicapcentret Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver – og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager.

Om os
Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået.

Vi vil gerne være i front ift. at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil.

Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som samarbejder, kommunikerer og sparrer med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller på anden vis har tilegnet dig relevante kvalifikationer
  • Har erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområde
  • Kan arbejde selvstændigt, planlægge arbejde selv og reflektere over egen praksis
  • Har gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt
  • Er servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Har gode it-kompetencer

Du kan skabe ro og orden i kaos, og med det mener vi, at vi oftest har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, men hvor vi alle deltager i at finde de gode løsninger sammen. Opgaveløsningen er kompleks og kerneopgaven medfører, at du skal kende sagsgangen og lovgivningen, men også have forståelse for og kunne finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om.

Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren.

Yderligere oplysninger
Jobbet er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er onsdag den 12. maj 2019
Der vil være første samtalerunde den 21. maj og anden samtalerunde den 24. maj 2019.

Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618.

Om Social- og handicapcentret
Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-04-05T00:00:002019-05-12T00:00:00
330003819Barselsvikar for sagsbehandler til beskæftigelsesområdet for voksne kontanthjælpsmodtagere over 30 årRobot Brænder du for at understøtte indsatsen overfor borgere, som modtager kontanthjælp og er vurderet som aktivitetsparate, så er du måske den rette kollega for os? Vi søger en barselsvikar for en af vore sagsbehandlere med tiltrædelse den 1. maj 2019. Om jobbet Vi arbejder med alle muligheder indenfor Beskæftigelsesloven, og vi har fokus på en tidlig, forebyggende og tværfaglig indsats, for at understøtte borgerens vej tilbage til arbejdsmarkedet. Vi udvikler hele tiden indsatsen, hvor vi har fokus på de ting, der er evidens for virker. Derfor er vores primære indsats virksomhedsvendte forløb. Du vil, hvis du griber chancen, kunne få stor indflydelse på tilrettelæggelse af såvel indsats som tilrettelæggelse af arbejdsgange. Stillingen er et begivenhedsbestemt vikariat på grund af barselsorlov. Om dine opgaver Som sagsbehandler i teamet indgår du i funktionen som koordinerende sagsbehandler og skal i samarbejde med et professionelt mentorkorps og dygtige virksomhedskonsulenter understøtte borgerne i at kunne indgå på arbejdsmarkedet. Du er som sagsbehandler selv det vigtigste redskab, og derfor skal du tro på borgerne, arbejde motiverende og se muligheder frem for begrænsninger. Vi udvikler løbende på vores indsats, og vi arbejder med en tidlig målrettet indsats med henblik på at opnå tilknytning i arbejdsmarkedet. Som en del af funktionen skal du også udrede sager til forelæggelse på Rehabiliteringsteamet og deltage i møder i rehabiliteringsteamet sammen med borgeren. Hvem er du:Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidlerDu kan kommunikere klart og præcist, såvel mundtligt som skriftligtDu har sans for administrative opgaver og kan arbejde med forskellige IT- systemerDu har et ønske om at arbejde aktivt og motiverende med borgerenDu kan anvende forskellige samtaleteknikker og bruge alle redskaberDu kan håndtere modstand og håndtere konflikterDu holder humøret højt og bidrager til at være en del af det gode sociale fællesskabDu er dygtig, inspirerende og loyalDu har humor og er god til at skabe kontakt til såvel borgere som kolleger og samarbejdspartnereDu har lyst til teamwork med faglighed i højsædetDu kan arbejde på tværs og sammen med andre faggrupper Afdeling Kontanthjælpsteamet består af 6 rådgivere. Vi har 3 administrative medarbejdere, der understøtter sagsbehandlerne med indkaldelser af borgere til samtaler og klarer en stor del af de administrative opgaver for os. Vi tilbyderDygtige og engagerede kollegerMulighed for faglig sparring og erfaringsudveksling samt månedlig supervisionAt både medarbejdere og ledelse løbende har fokus på at udvikle og forbedre vores faglige metoderAt vi har travlt, men ikke mere end der er plads til kreativitet og god borgerbetjeningAt vi vægter arbejdsmiljø højtGod stemning og vi hjælper hinandenVi har en aktiv Personaleklub, flextid, frugtordning og madordning m.m. Vi betegner os selv som friske og med hang til humor og socialt fællesskab. Derudover er vi opmærksomme på vigtigheden af et godt arbejdsmiljø og at dette kun kan opnås ved fælles hjælp og ansvar. Vores faglighed er i konstant udvikling og vægtes højt blandt andet med fælles faglige ugentlige møder. Vi er en arbejdsplads, hvor nytænkning af driften er i fokus. Du skal trives med forandringer og have lyst til at bidrage til at vores drift er i top. De medarbejdere vi søger, skal have lyst til udvikling og brænde for det, der hører til traditionelt sagsbehandlerarbejde. Herudover skal du kunne lide at arbejde på tværs af faggrupper og sammen med de mange aktører på feltet. Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil. Der afholdes ansættelsessamtaler den 29. april 2019. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst. Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.Brænder du for at understøtte indsatsen overfor borgere, som modtager kontanthjælp og er vurderet som aktivitetsparate, så er du måske den rette kollega for os?
 
Vi søger en barselsvikar for en af vore sagsbehandlere med tiltrædelse den 1. maj 2019.
 
Om jobbet
Vi arbejder med alle muligheder indenfor Beskæftigelsesloven, og vi har fokus på en tidlig, forebyggende og tværfaglig indsats, for at understøtte borgerens vej tilbage til arbejdsmarkedet.
 
Vi udvikler hele tiden indsatsen, hvor vi har fokus på de ting, der er evidens for virker. Derfor er vores primære indsats virksomhedsvendte forløb. Du vil, hvis du griber chancen, kunne få stor indflydelse på tilrettelæggelse af såvel indsats som tilrettelæggelse af arbejdsgange.
 
Stillingen er et begivenhedsbestemt vikariat på grund af barselsorlov.
 
Om dine opgaver
Som sagsbehandler i teamet indgår du i funktionen som koordinerende sagsbehandler og skal i samarbejde med et professionelt mentorkorps og dygtige virksomhedskonsulenter understøtte borgerne i at kunne indgå på arbejdsmarkedet. Du er som sagsbehandler selv det vigtigste redskab, og derfor skal du tro på borgerne, arbejde motiverende og se muligheder frem for begrænsninger.
 
Vi udvikler løbende på vores indsats, og vi arbejder med en tidlig målrettet indsats med henblik på at opnå tilknytning i arbejdsmarkedet.
 
Som en del af funktionen skal du også udrede sager til forelæggelse på Rehabiliteringsteamet og deltage i møder i rehabiliteringsteamet sammen med borgeren.
 
Hvem er du:
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan kommunikere klart og præcist, såvel mundtligt som skriftligt
  • Du har sans for administrative opgaver og kan arbejde med forskellige IT- systemer
  • Du har et ønske om at arbejde aktivt og motiverende med borgeren
  • Du kan anvende forskellige samtaleteknikker og bruge alle redskaber
  • Du kan håndtere modstand og håndtere konflikter
  • Du holder humøret højt og bidrager til at være en del af det gode sociale fællesskab
  • Du er dygtig, inspirerende og loyal
  • Du har humor og er god til at skabe kontakt til såvel borgere som kolleger og samarbejdspartnere
  • Du har lyst til teamwork med faglighed i højsædet
  • Du kan arbejde på tværs og sammen med andre faggrupper

 
Afdeling
Kontanthjælpsteamet består af 6 rådgivere. Vi har 3 administrative medarbejdere, der understøtter sagsbehandlerne med indkaldelser af borgere til samtaler og klarer en stor del af de administrative opgaver for os.
 
Vi tilbyder
  • Dygtige og engagerede kolleger
  • Mulighed for faglig sparring og erfaringsudveksling samt månedlig supervision
  • At både medarbejdere og ledelse løbende har fokus på at udvikle og forbedre vores faglige metoder
  • At vi har travlt, men ikke mere end der er plads til kreativitet og god borgerbetjening
  • At vi vægter arbejdsmiljø højt
  • God stemning og vi hjælper hinanden
  • Vi har en aktiv Personaleklub, flextid, frugtordning og madordning m.m.

 
Vi betegner os selv som friske og med hang til humor og socialt fællesskab. Derudover er vi opmærksomme på vigtigheden af et godt arbejdsmiljø og at dette kun kan opnås ved fælles hjælp og ansvar. Vores faglighed er i konstant udvikling og vægtes højt blandt andet med fælles faglige ugentlige møder.
 
Vi er en arbejdsplads, hvor nytænkning af driften er i fokus. Du skal trives med forandringer og have lyst til at bidrage til at vores drift er i top. De medarbejdere vi søger, skal have lyst til udvikling og brænde for det, der hører til traditionelt sagsbehandlerarbejde. Herudover skal du kunne lide at arbejde på tværs af faggrupper og sammen med de mange aktører på feltet.
 
Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil.
 
Der afholdes ansættelsessamtaler den 29. april 2019.
 
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst.
 
Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.
 
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.

ArbejdsmarkedscenterRingsted2019-04-09T00:00:002019-04-24T00:00:00
330002913Resocialiseringskonsulent (barselsvikariat) til Storstrøm FængselRobot Kriminalforsorgen Sjælland, resocialiseringsenheden, søger en resocialiseringskonsulent til et barselsvikariat. Det ledige vikariat vedrører de socialfaglige indsatser og den konkrete opgavevaretagelse foregår på Storstrøm fængsel. Resocialiseringskonsulenterne skal koordinere de faglige indsatser på tværs af institutionerne i Område Sjælland. Det er f.eks. udvikling af fælles faglige standarder og faglig bistand til institutionerne, som du vil få et tæt opgavefællesskab og samarbejde med. Som resocialiseringskonsulent skal du favne det socialfaglige arbejde, behandlingstiltag og RNR-principperne, som er et vigtigt grundlag for det resocialiserende arbejde i Kriminalforsorgen. Som resocialiseringskonsulent på Storstrøm fængsel skal du skabe kobling fra de overordnede resocialiserende initiativer på koncern- og områdeniveau til konkrete indsatser på Storstrøm fængsel. Det kan f.eks. være at øge kvalitetssikringen inden for et bestemt sagsbehandlingsområde. Det kan også være at styrke og strukturere samarbejdet med forskellige samarbejdspartnere eller myndigheder. Du må således gerne være hjemmevant med at undervise og udøve faglig bistand til kollegaer, ligesom du skal have en god teoretisk ballast. Vi ser gerne, at du fagligt har En uddannelsesmæssig baggrund som socialrådgiver socialformidler Kompetencer, viden og erhvervserfaring indenfor resocialiserende arbejde i bred forstand Erfaring med klientarbejde Erfaring med og gode færdigheder med formidling og undervisning Erfaring med forandringsprocesser og faglige udviklingsforløb for grupper eller individuelt Vi ser gerne, at du som person Trives med at arbejde sammen med andre på tværs af faglighed og geografisk placering Er proaktiv og har øje for udviklingsmuligheder Har gode kommunikationsevner Er fleksibel og serviceminded Kan arbejde selvstændigt, struktureret og har et godt overblik Vi kan tilbyde Stillingen er forankret i resocialiseringsenheden i Områdekontoret. Du refererer til Områdechefen for resocialisering. Resocialiseringsenheden har ansvaret for den generelle og konkrete koordinering af de resocialiserende indsatser i og på tværs af områderne via input og deltagelse i arbejdsgrupper og underpartnerskaber. Resocialiserende indsatser omfatter blandt andet beskæftigelsestilbud i form af programvirksomhed, misbrugsbehandling, uddannelse og arbejde, socialfaglige indsatser, kriminalpræventivt samarbejde med andre myndigheder, samt alternativer til afsoning. Du bliver en del af et tværfagligt stærkt dynamisk miljø i Områdekontoret med tæt kontakt til Områdets institutioner, mange kollegaer og samarbejdspartnere. Vi er en arbejdsplads i rivende udvikling, der samtidig lægger vægt på, at der i vores travle hverdag er en god omgangstone, hjælpsomhed og fokus på, at der for den enkelte medarbejder er gode udviklingsmuligheder og en god balance mellem arbejdsliv og familieliv. Du vil få en god introduktion til jobbet. Du skal påregne, at du som udgangspunkt er på Storstrøm fængsel 3 dage ugentligt og i Områdekontoret 2 dage ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er med tiltrædelse 1. august 2019. Stillingen er et barselsvikariat af 7 måneders varighed med mulighed for forlængelse. Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst (LC CO10-fællesoverenskomsten) samt organi sationsaftale for socialrådgivere i staten. Arbejdsstedet er enten Storstrøm Fængsel, Blichersvej 1, Nørre Alslev eller udkørende fra Kriminalforsorgen Sjælland, Områdekontoret i Ringsted, Tinggade 15, Ringsted. Områdekontoret er en del af Kriminalforsorgen Sjælland, der omfatter 5 institutioner, bestående af lukkede fængsler, et åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted. Områdekontoret varetager ledelse og styring af driften i området. Områdekontorets opgaver er derfor styring, controlling og kvalitetssikring i forhold til områdets institutioner, samt bistand til løsning af kli entnære opgaver. Det vil endvidere være områdekontorets ansvar at prioritere og koordinere områdets samlede ressourcer og aktiviteter. Området har ca. 750 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sund hedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. For yderli gere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.kriminalforsorgen.dk Du søger stillingen via knappen søg stillingen . Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling. For interne ansøgere: Som tjenestemand skal du inden ansøgningsfristens udløb den 22. april 2019 uploade din ansøgning, samt anmode din nærmeste leder om at få en bedømmelse. Denne bedømmelse uploades senest ved indsendelsesfristens udløb den 26. april 2019 kl. 12.00. Overenskomstansatte uploader ansøgningen direkte i HR-manager. For eksterne ansøgere er ansøgningsfristen den 26. april 2019 kl. 12.00. Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra Det Centrale Kriminalregister. Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef for Resocialisering Merete Nielsen, tlf. 72 55 47 29.Kriminalforsorgen Sjælland, resocialiseringsenheden, søger en resocialiseringskonsulent til et barselsvikariat. Det ledige vikariat vedrører de socialfaglige indsatser og den konkrete opgavevaretagelse foregår på Storstrøm fængsel.

Resocialiseringskonsulenterne skal koordinere de faglige indsatser på tværs af institutionerne i Område Sjælland. Det er f.eks. udvikling af fælles faglige standarder og faglig bistand til institutionerne, som du vil få et tæt opgavefællesskab og samarbejde med.

Som resocialiseringskonsulent skal du favne det socialfaglige arbejde, behandlingstiltag og RNR-principperne, som er et vigtigt grundlag for det resocialiserende arbejde i Kriminalforsorgen.

Som resocialiseringskonsulent på Storstrøm fængsel skal du skabe kobling fra de overordnede resocialiserende initiativer på koncern- og områdeniveau til konkrete indsatser på Storstrøm fængsel. Det kan f.eks. være at øge kvalitetssikringen inden for et bestemt sagsbehandlingsområde. Det kan også være at styrke og strukturere samarbejdet med forskellige samarbejdspartnere eller myndigheder.

Du må således gerne være hjemmevant med at undervise og udøve faglig bistand til kollegaer, ligesom du skal have en god teoretisk ballast.

Vi ser gerne, at du fagligt har
  • En uddannelsesmæssig baggrund som socialrådgiver/socialformidler
  • Kompetencer, viden og erhvervserfaring indenfor resocialiserende arbejde i bred forstand
  • Erfaring med klientarbejde
  • Erfaring med og gode færdigheder med formidling og undervisning
  • Erfaring med forandringsprocesser og faglige udviklingsforløb for grupper eller individuelt
Vi ser gerne, at du som person
  • Trives med at arbejde sammen med andre på tværs af faglighed og geografisk placering
  • Er proaktiv og har øje for udviklingsmuligheder
  • Har gode kommunikationsevner
  • Er fleksibel og serviceminded
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og har et godt overblik
Vi kan tilbyde
Stillingen er forankret i resocialiseringsenheden i Områdekontoret. Du refererer til Områdechefen for resocialisering. Resocialiseringsenheden har ansvaret for den generelle og konkrete koordinering af de resocialiserende indsatser i og på tværs af områderne via input og deltagelse i arbejdsgrupper og underpartnerskaber. Resocialiserende indsatser omfatter blandt andet beskæftigelsestilbud i form af programvirksomhed, misbrugsbehandling, uddannelse og arbejde, socialfaglige indsatser, kriminalpræventivt samarbejde med andre myndigheder, samt alternativer til afsoning.

Du bliver en del af et tværfagligt stærkt dynamisk miljø i Områdekontoret med tæt kontakt til Områdets institutioner, mange kollegaer og samarbejdspartnere. Vi er en arbejdsplads i rivende udvikling, der samtidig lægger vægt på, at der i vores travle hverdag er en god omgangstone, hjælpsomhed og fokus på, at der for den enkelte medarbejder er gode udviklingsmuligheder og en god balance mellem arbejdsliv og familieliv. Du vil få en god introduktion til jobbet.

Du skal påregne, at du som udgangspunkt er på Storstrøm fængsel 3 dage ugentligt og i Områdekontoret 2 dage ugentligt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er med tiltrædelse 1. august 2019. Stillingen er et barselsvikariat af 7 måneders varighed med mulighed for forlængelse. Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt organi­sationsaftale for socialrådgivere i staten.

Arbejdsstedet er enten Storstrøm Fængsel, Blichersvej 1, Nørre Alslev eller udkørende fra Kriminalforsorgen Sjælland, Områdekontoret i Ringsted, Tinggade 15, Ringsted.

Områdekontoret er en del af Kriminalforsorgen Sjælland, der omfatter 5 institutioner, bestående af lukkede fængsler, et åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted.

Områdekontoret varetager ledelse og styring af driften i området. Områdekontorets opgaver er derfor styring, controlling og kvalitetssikring i forhold til områdets institutioner, samt bistand til løsning af kli­entnære opgaver. Det vil endvidere være områdekontorets ansvar at prioritere og koordinere områdets samlede ressourcer og aktiviteter.

Området har ca. 750 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sund­hedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. For yderli­gere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.kriminalforsorgen.dk

Du søger stillingen via knappen ”søg stillingen”. Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling.

For interne ansøgere: Som tjenestemand skal du inden ansøgningsfristens udløb den 22. april 2019 uploade din ansøgning, samt anmode din nærmeste leder om at få en bedømmelse. Denne bedømmelse uploades senest ved indsendelsesfristens udløb den 26. april 2019 kl. 12.00.

Overenskomstansatte uploader ansøgningen direkte i HR-manager.

For eksterne ansøgere er ansøgningsfristen den 26. april 2019 kl. 12.00.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig fra Det Centrale Kriminalregister.

Kriminalforsorgen opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef for Resocialisering Merete Nielsen, tlf. 72 55 47 29.
Områdekontor RingstedRingsted2019-04-08T00:00:002019-04-26T00:00:00
330002797RådgiverRobot Skal vi være sammen om fastholdelse ? Grundet opnormering af området søger Lejre Jobcenter rådgiver i Team Arbejdsfastholdelse pr. 1. juli Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomhedsledere ? Er du god til at samarbejde med borgeren i centrum ? Tror du på, at arbejde spiller en vigtig rolle i menneskers liv ? Om jobbet Dine opgaver vil blandt andet være: Sygedagpengeopfølgning Afholdelse af møder på borgernes arbejdsplads med henblik på arbejdsfastholdelse både for sygemeldte borgere men også dem, som ikke er sygemeldte endnu Koordinering og igangsættelse af indsatser i forhold til tilbagevenden til arbejde eller afklaring af arbejdsevnen Gøre sager klar til kommunens rehabiliteringsteam Om dig Vi ønsker os en kollega som kan: Samarbejde på tværs af kommunen Se muligheder frem for begrænsninger Skabe gode relationer til borgerne Samarbejde med virksomhederne omkring fastholdelsesplaner Vi ser også gerne, at du har en socialfaglig uddannelsesbaggrund Om os du bliver en del af Team Arbejdsfastholdelse Du bliver en del af Afdelingen for Beskæftigelse og Jobrehabilitering, hvor vi med vores høje faglighed arbejder på at bringe borgerne tilbage på arbejdsmarkedet. Det er et sted med en uformel tone og arbejdsdage, der aldrig ligner hinanden. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden med at sikre en god brugeroplevelse for borgerne. Lejre Kommune er et sted med plads til gode ideer. Vi nytænker livet på landet og er tæt på byen. Et sted med fællesskaber. Både for vores borgere og for hinanden på arbejdspladsen. Her er borgere, politikere og embedsmænd tæt på hinanden. Vi bygger den moderne landsby med kvalitet i centrum. Er det et sted, du har lyst til at arbejde? Løn og ansættelse Vores nye kollega skal helst begynde 1. juli. Du vil blive ansat på 35 timer om ugen efter gældende overenskomst. Du vil komme til at arbejde på Hvalsø Rådhus, Møllebjergvej 4, 4330 Hvalsø.Skal vi være sammen om fastholdelse ?

Grundet opnormering af området søger Lejre Jobcenter rådgiver i Team Arbejdsfastholdelse pr. 1. juli

Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomhedsledere ? Er du god til at samarbejde med borgeren i centrum ? Tror du på, at arbejde spiller en vigtig rolle i menneskers liv ?

Om jobbet

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Sygedagpengeopfølgning

  • Afholdelse af møder på borgernes arbejdsplads med henblik på arbejdsfastholdelse både for sygemeldte borgere men også dem, som ikke er sygemeldte endnu

  • Koordinering og igangsættelse af indsatser i forhold til tilbagevenden til arbejde eller afklaring af arbejdsevnen

  • Gøre sager klar til kommunens rehabiliteringsteam

Om dig

Vi ønsker os en kollega som kan:

  • Samarbejde på tværs af kommunen

  • Se muligheder frem for begrænsninger

  • Skabe gode relationer til borgerne

  • Samarbejde med virksomhederne omkring fastholdelsesplaner

Vi ser også gerne, at du har en socialfaglig uddannelsesbaggrund

Om os – du bliver en del af Team Arbejdsfastholdelse

Du bliver en del af Afdelingen for Beskæftigelse og Jobrehabilitering, hvor vi med vores høje faglighed arbejder på at bringe borgerne tilbage på arbejdsmarkedet. Det er et sted med en uformel tone og arbejdsdage, der aldrig ligner hinanden. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden med at sikre en god brugeroplevelse for borgerne.

Lejre Kommune er et sted med plads til gode ideer. Vi nytænker livet på landet og er tæt på byen. Et sted med fællesskaber. Både for vores borgere og for hinanden på arbejdspladsen. Her er borgere, politikere og embedsmænd tæt på hinanden. Vi bygger den moderne landsby med kvalitet i centrum. Er det et sted, du har lyst til at arbejde?

Løn og ansættelse

Vores nye kollega skal helst begynde 1. juli. Du vil blive ansat på 35 timer om ugen efter gældende overenskomst. Du vil komme til at arbejde på Hvalsø Rådhus, Møllebjergvej 4, 4330 Hvalsø.

Lejre KommuneHvalsø2019-04-08T00:00:002019-05-01T00:00:00
330004613Socialrådgiver eller socialformidler til beskæftigelsesområdet i Ungeenheden i Ringsted KommuneRobot Brænder du for arbejdet med de unge og for det tværfaglige samarbejde, så er du måske den rette medarbejder for os. Ungeenheden søger én engageret socialrådgiver formidler til et barselsvikariat på 37 timer om ugen i vores beskæftigelsesteam. Afdeling Ungeenheden er en specialiseret enhed i Ringsted Kommune, hvor vi lægger stor vægt på det tværfaglige samarbejde, med det fælles formål at få flere unge til at gennemføre en uddannelse, og opnå mulighed for et selvstændigt liv uanset baggrund og opvækst. Vores medarbejdere kommer fra forskellige fagområder og yder i fællesskab en sagsbehandling, hvor gode overgange og helhedsperspektiv har første prioritet. Om jobbet Du skal som udgangspunkt arbejde indenfor Beskæftigelseslovens område, i forhold til aktivitetsparate borgere mellem 18 og 29 år. Du kommer til at indgå i et team med 6 engagerede kolleger, som alle arbejder med opgaver i forhold til Ungeenhedens målgrupper. Ungeenhedens målgruppe på beskæftigelses-området, er unge uden en erhvervskompetencegivende uddannelse. Det primære fokus i forhold til de unge, er at vejlede og støtte dem, således at de påbegynder uddannelse og opnår mulighed for varig selvforsørgelse. Af opgaver i forbindelse med stillingen kan nævnes: Varetage rådgivning og vejledning af de unge i forbindelse med valg af uddannelsesmuligheder og fremtidsplaner I fællesskab med de unge at afdække, planlægge og iværksætte forskellige aktiviteter, som kan bringe dem i uddannelse eller beskæftigelse. Afholde opfølgningssamtaler og møder med de unge og forskellige samarbejdspartnere i forbindelse med planlægning og opfølgning på iværksatte aktiviteter Samarbejde med forskellige aktører i Ungeenheden, Ringsted Kommune og andre tilbud der skal understøtte indsatsen overfor den enkelte unge Koordinere opgaverne og være med til at skabe sammenhængende indsatser for de unge Administrative opgaver i forbindelse med henvisning til tilbud, samarbejde med forskellige instanser, og lovpligtige indberetninger Hvem er du?Du har en socialfaglig uddannelse og har relevant erfaring med målgruppenHar erfaring med opgaver indenfor BeskæftigelseslovenEr god til både skriftlig og mundtlig formidlingEr struktureret og kan gøre brug af forskellige It-systemer til dokumentation og journalisering i sagerneHar erfaring med og kendskab til at arbejde med ungeEvner at indgå i et samarbejde på tværs af forskellige teams og fagområderKan arbejde selvstændigt og være ansvarlig for opgaveløsningenEvner at have flere bolde i luften og kan prioritere i opgaverne Vi tilbyderEt spændende vikariat med ansvar og indflydelse på opgaveløsningenDygtige og engagerede kolleger Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil. Der vil blive holdt samtaler mandag d. 29. april 2019. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst. Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.Brænder du for arbejdet med de unge og for det tværfaglige samarbejde, så er du måske den rette medarbejder for os. Ungeenheden søger én engageret socialrådgiver/formidler til et barselsvikariat på 37 timer om ugen i vores beskæftigelsesteam.
 
Afdeling
Ungeenheden er en specialiseret enhed i Ringsted Kommune, hvor vi lægger stor vægt på det tværfaglige samarbejde, med det fælles formål at få flere unge til at gennemføre en uddannelse, og opnå mulighed for et selvstændigt liv uanset baggrund og opvækst. Vores medarbejdere kommer fra forskellige fagområder og yder i fællesskab en sagsbehandling, hvor gode overgange og helhedsperspektiv har første prioritet.
 
Om jobbet
Du skal som udgangspunkt arbejde indenfor Beskæftigelseslovens område, i forhold til aktivitetsparate borgere mellem 18 og 29 år. Du kommer til at indgå i et team med 6 engagerede kolleger, som alle arbejder med opgaver i forhold til Ungeenhedens målgrupper. Ungeenhedens målgruppe på beskæftigelses-området, er unge uden en erhvervskompetencegivende uddannelse. Det primære fokus i forhold til de unge, er at vejlede og støtte dem, således at de påbegynder uddannelse og opnår mulighed for varig selvforsørgelse.
 
Af opgaver i forbindelse med stillingen kan nævnes: 
  • Varetage rådgivning og vejledning af de unge i forbindelse med valg af
    uddannelsesmuligheder og fremtidsplaner 
  • I fællesskab med de unge at afdække, planlægge og iværksætte forskellige aktiviteter, som kan bringe dem i uddannelse eller beskæftigelse. 
  • Afholde opfølgningssamtaler og møder med de unge og forskellige
    samarbejdspartnere i forbindelse med planlægning og opfølgning på iværksatte aktiviteter 
  • Samarbejde med forskellige aktører i Ungeenheden, Ringsted Kommune og andre tilbud der skal understøtte indsatsen overfor den enkelte unge 
  • Koordinere opgaverne og være med til at skabe sammenhængende indsatser for de unge 
  • Administrative opgaver i forbindelse med henvisning til tilbud, samarbejde med forskellige instanser, og lovpligtige indberetninger

 
Hvem er du?
  • Du har en socialfaglig uddannelse og har relevant erfaring med målgruppen
  • Har erfaring med opgaver indenfor Beskæftigelsesloven
  • Er god til både skriftlig og mundtlig formidling
  • Er struktureret og kan gøre brug af forskellige It-systemer til dokumentation og journalisering i sagerne
  • Har erfaring med og kendskab til at arbejde med unge
  • Evner at indgå i et samarbejde på tværs af forskellige teams og fagområder
  • Kan arbejde selvstændigt og være ansvarlig for opgaveløsningen
  • Evner at have flere bolde i luften og kan prioritere i opgaverne
 
Vi tilbyder
  • Et spændende vikariat med ansvar og indflydelse på opgaveløsningen
  • Dygtige og engagerede kolleger

 
Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil.

Der vil blive holdt samtaler mandag d. 29. april 2019.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst.
 
Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.
 
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.

ArbejdsmarkedscenterRingsted2019-04-11T00:00:002019-04-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til servicemindet og nytænkende team på det specialiserede voksenområde

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager. Om os Du bliver en del af ...
Indrykket:5. april 2019
Udløbsdato:12. maj 2019

Barselsvikar for sagsbehandler til beskæftigelsesområdet for voksne kontanthjælpsmodtagere over 30 år

Arbejdsmarkedscenter

Ringsted
Brænder du for at understøtte indsatsen overfor borgere, som modtager kontanthjælp og er vurderet som aktivitetsparate, så er du måske den rette kollega for os? Vi søger en barselsvikar for en af vore sagsbehandlere med tiltrædelse den 1. maj 2019. ...
Indrykket:9. april 2019
Udløbsdato:24. april 2019

Resocialiseringskonsulent (barselsvikariat) til Storstrøm Fængsel

Områdekontor Ringsted

Ringsted
Kriminalforsorgen Sjælland, resocialiseringsenheden, søger en resocialiseringskonsulent til et barselsvikariat. Det ledige vikariat vedrører de socialfaglige indsatser og den konkrete opgavevaretagelse foregår på Storstrøm fængsel. Resocialiseringsk...
Indrykket:8. april 2019
Udløbsdato:26. april 2019

Rådgiver

Lejre Kommune

Hvalsø
Skal vi være sammen om fastholdelse ? Grundet opnormering af området søger Lejre Jobcenter rådgiver i Team Arbejdsfastholdelse pr. 1. juli Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomhedsledere ? Er du god til at samarbejde med borgeren i cen...
Indrykket:8. april 2019
Udløbsdato:1. maj 2019

Socialrådgiver eller socialformidler til beskæftigelsesområdet i Ungeenheden i Ringsted Kommune

Arbejdsmarkedscenter

Ringsted
Brænder du for arbejdet med de unge og for det tværfaglige samarbejde, så er du måske den rette medarbejder for os. Ungeenheden søger én engageret socialrådgiver formidler til et barselsvikariat på 37 timer om ugen i vores beskæftigelsesteam. Afdeli...
Indrykket:11. april 2019
Udløbsdato:25. april 2019