Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver til Center for Seksuelle Overgreb

Gynækologisk Klinik, Juliane Marie Centret



Vi søger en socialrådgiver 26 timer ugentlig til Center for Seksuelle Overgreb Unge-voksenteam med tiltrædelse 1.1.2020. Stillingen er tidsbegrænset fra 1.1.2020 til 31.12.2022.



Center for Seksuelle Overgreb

Center for Seksuelle Overgreb er en tværfaglig modtagefunktion for børn, unge og voksne, der har været udsat for seksuelle overgreb. I centret er der ansat psykologer, socialrådgivere, læger, sygeplejersker og sekretærer. Centret yder støtte, udredning, rådgivning og behandling til børn og familier, unge og voksne, samt tilbyder rådgivning til myndigheder og professionelle i regioner og kommuner. Desuden har centret tilknyttet en videnscenterfunktion for området.

Unge/voksen-teamet i Center for Seksuelle Overgreb består af et tværfagligt team med psykologer, socialrådgivere, en videnscenter-medarbejder, gynækologer, sygeplejersker og en sekretær. Der er tæt samarbejde mellem faggrupperne, herunder en fast ugentlig visitationskonference.

Psykologer, socialrådgivere og videnscentermedarbejderen i teamet sidder i en mindre enhed, adskilt fra den kliniske akutte modtagelse, hvor vi nyder godt af det tværfaglige samarbejde mellem alle faggrupper. Vi har faste arbejdsopgaver i fleksible rammer, godt kollegaskab og høj faglighed.

Socialrådgiverens arbejdsopgaver omfatter:

  • Visiterende samtaler med patienter herunder tilbud om enkelte støttende forløb
  • Samtaler med pårørende
  • Telefonrådgivning til patienter, pårørende og professionelle
  • Supervision/sparring til professionelle
  • Udfærdige underretninger til de sociale myndigheder
  • Have kontakt til de sociale myndigheder, jobcentre, dagpengekontor o.l.
  • Deltager i visitationskonferencer
  • Deltager i relevante nationale fora
  • Holde oplæg om vores center og arbejde
Vi søger en socialrådgiver, der er opdateret i den sociale lovgivning, sygedagpengeregler, arbejdsmarkedslovgivning samt andre relevante lovgivninger, som f.eks. forvaltningsloven, straffeloven og sundhedsloven og har erfaring med og interesse i:

  • At afholde visitationssamtaler med mennesker, der er i krise efter en traumatisk oplevelse
  • At have pårørendesamtaler
  • At deltage i tværfagligt samarbejde
  • At yde rådgivning og sparring
Løn – og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.



Ansøgningsfrist: mandag d. 14. oktober.

Ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 43.



Ansøgning med eksamensbevis og CV sendes elektronisk via linket.



Yderligere spørgsmål om stillingen kan rettes til Linda Svale Lund på tlf. 35 45 40 87 eller oversygeplejerske Charlotte Strømberg på 35 45 84 76.



Stillinger i Juliane Marie Centret er omfattet af bekendtgørelse om indhentelse af børneattest. Det er derfor en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest. Centret indhenter børneattesten hos Rigspolitiet, efter samtykke fra ansøger.



Rigshospitalet er en røgfri arbejdsplads.



Rigshospitalet er en del af Region Hovedstaden.






Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330092834Phoenix-703e229112019-09-19T00:00:00Socialrådgiver til Center for Seksuelle OvergrebGynækologisk Klinik, Juliane Marie Centret



Vi søger en socialrådgiver 26 timer ugentlig til Center for Seksuelle Overgreb Unge-voksenteam med tiltrædelse 1.1.2020. Stillingen er tidsbegrænset fra 1.1.2020 til 31.12.2022.



Center for Seksuelle Overgreb

Center for Seksuelle Overgreb er en tværfaglig modtagefunktion for børn, unge og voksne, der har været udsat for seksuelle overgreb. I centret er der ansat psykologer, socialrådgivere, læger, sygeplejersker og sekretærer. Centret yder støtte, udredning, rådgivning og behandling til børn og familier, unge og voksne, samt tilbyder rådgivning til myndigheder og professionelle i regioner og kommuner. Desuden har centret tilknyttet en videnscenterfunktion for området.

Unge/voksen-teamet i Center for Seksuelle Overgreb består af et tværfagligt team med psykologer, socialrådgivere, en videnscenter-medarbejder, gynækologer, sygeplejersker og en sekretær. Der er tæt samarbejde mellem faggrupperne, herunder en fast ugentlig visitationskonference.

Psykologer, socialrådgivere og videnscentermedarbejderen i teamet sidder i en mindre enhed, adskilt fra den kliniske akutte modtagelse, hvor vi nyder godt af det tværfaglige samarbejde mellem alle faggrupper. Vi har faste arbejdsopgaver i fleksible rammer, godt kollegaskab og høj faglighed.

Socialrådgiverens arbejdsopgaver omfatter:

  • Visiterende samtaler med patienter herunder tilbud om enkelte støttende forløb
  • Samtaler med pårørende
  • Telefonrådgivning til patienter, pårørende og professionelle
  • Supervision/sparring til professionelle
  • Udfærdige underretninger til de sociale myndigheder
  • Have kontakt til de sociale myndigheder, jobcentre, dagpengekontor o.l.
  • Deltager i visitationskonferencer
  • Deltager i relevante nationale fora
  • Holde oplæg om vores center og arbejde
Vi søger en socialrådgiver, der er opdateret i den sociale lovgivning, sygedagpengeregler, arbejdsmarkedslovgivning samt andre relevante lovgivninger, som f.eks. forvaltningsloven, straffeloven og sundhedsloven og har erfaring med og interesse i:

  • At afholde visitationssamtaler med mennesker, der er i krise efter en traumatisk oplevelse
  • At have pårørendesamtaler
  • At deltage i tværfagligt samarbejde
  • At yde rådgivning og sparring
Løn – og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.



Ansøgningsfrist: mandag d. 14. oktober.

Ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 43.



Ansøgning med eksamensbevis og CV sendes elektronisk via linket.



Yderligere spørgsmål om stillingen kan rettes til Linda Svale Lund på tlf. 35 45 40 87 eller oversygeplejerske Charlotte Strømberg på 35 45 84 76.



Stillinger i Juliane Marie Centret er omfattet af bekendtgørelse om indhentelse af børneattest. Det er derfor en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest. Centret indhenter børneattesten hos Rigspolitiet, efter samtykke fra ansøger.



Rigshospitalet er en røgfri arbejdsplads.



Rigshospitalet er en del af Region Hovedstaden.





2019-10-15T00:51:27.183 Gynækologisk Klinik, Juliane Marie Centret Vi søger en socialrådgiver 26 timer ugentlig til Center for Seksuelle Overgreb Unge-voksenteam med tiltrædelse 1.1.2020. Stillingen er tidsbegrænset fra 1.1.2020 til 31.12.2022. Center for Seksuelle Overgreb Center for Seksuelle Overgreb er en tværfaglig modtagefunktion for børn, unge og voksne, der har været udsat for seksuelle overgreb. I centret er der ansat psykologer, socialrådgivere, læger, sygeplejersker og sekretærer. Centret yder støtte, udredning, rådgivning og behandling til børn og familier, unge og voksne, samt tilbyder rådgivning til myndigheder og professionelle i regioner og kommuner. Desuden har centret tilknyttet en videnscenterfunktion for området. Unge voksen-teamet i Center for Seksuelle Overgreb består af et tværfagligt team med psykologer, socialrådgivere, en videnscenter-medarbejder, gynækologer, sygeplejersker og en sekretær. Der er tæt samarbejde mellem faggrupperne, herunder en fast ugentlig visitationskonference. Psykologer, socialrådgivere og videnscentermedarbejderen i teamet sidder i en mindre enhed, adskilt fra den kliniske akutte modtagelse, hvor vi nyder godt af det tværfaglige samarbejde mellem alle faggrupper. Vi har faste arbejdsopgaver i fleksible rammer, godt kollegaskab og høj faglighed. Socialrådgiverens arbejdsopgaver omfatter: Visiterende samtaler med patienter herunder tilbud om enkelte støttende forløb Samtaler med pårørende Telefonrådgivning til patienter, pårørende og professionelle Supervision sparring til professionelle Udfærdige underretninger til de sociale myndigheder Have kontakt til de sociale myndigheder, jobcentre, dagpengekontor o.l. Deltager i visitationskonferencer Deltager i relevante nationale fora Holde oplæg om vores center og arbejde Vi søger en socialrådgiver, der er opdateret i den sociale lovgivning, sygedagpengeregler, arbejdsmarkedslovgivning samt andre relevante lovgivninger, som f.eks. forvaltningsloven, straffeloven og sundhedsloven og har erfaring med og interesse i: At afholde visitationssamtaler med mennesker, der er i krise efter en traumatisk oplevelse At have pårørendesamtaler At deltage i tværfagligt samarbejde At yde rådgivning og sparring Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist: mandag d. 14. oktober. Ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 43. Ansøgning med eksamensbevis og CV sendes elektronisk via linket. Yderligere spørgsmål om stillingen kan rettes til Linda Svale Lund på tlf. 35 45 40 87 eller oversygeplejerske Charlotte Strømberg på 35 45 84 76. Stillinger i Juliane Marie Centret er omfattet af bekendtgørelse om indhentelse af børneattest. Det er derfor en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest. Centret indhenter børneattesten hos Rigspolitiet, efter samtykke fra ansøger. Rigshospitalet er en røgfri arbejdsplads. Rigshospitalet er en del af Region Hovedstaden.11jobnet703e2291100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=220339&DepartmentId=17187&MediaId=4710&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3615145Rigshospitalet11Blegdamsvej 92100København ØDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark7Deltid47Tidsbegrænset826302JobNet5047070504707010019-09-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=703e2291https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=703e2291https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=703e2291&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=703e2291&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSocialrådgiver til Center for Seksuelle Overgreb1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed362775622noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330098150Litehouse Consult søger socialrådgiver (freelance)Robot Litehouse Consult søger erfaren socialrådgiver til komplekse samværssager og sociale sager i Jylland og på Fyn og øerne (freelance), 25.09.19 Lille landsdækkende rådgivningsvirksomhed søger en særdeles selvstændig, erfaren, ansvarlig og menneskeligt engageret socialrådgiver (eller lignende) til på freelancebasis at varetage komplekse samværssager og sociale sager vest for Storebælt. Litehouse Consult er specialiseret i de komplekse sager om samvær og forældremyndighed. Det er hovedsagligt sager med påstande om fysisk eller psykisk vold, overgreb, misbrug, psykisk sygdom eller andre alvorlige situationer. Vi arbejder med at behandle de belastningsreaktioner, der opstår i kølvandet på sagerne. Og vi fører også sagerne som partsrepræsentanter ved kommuner og i Familieretshuset. Du vil blive tilknyttet vores virksomhed som selvstændig rådgiver, men indgår i vores faglige miljø med sparring, supervision og ugentlige (telefoniske) opfølgningsmøder. Du skal kunne serviceloven og forvaltningsloven på fingerspidserne. Det er afgørende, at du har en anerkendende tilgang, og viden om voldsramte kvinder og belastningsreaktioner er en fordel. Vi lægger vægt på høj socialfaglig kompetence og en vidensorienteret tilgang. Projektlederkompetencer Som ansvarlig for egne sager skal du besidde store projektlederkompetencer , altid være flere skridt foran og følge tæt op. Du skal kunne analysere behovene i alle sager, prioritere indsatsområder, sikre fremdrift og bevare overblikket. Selvstændig og ansvarlig Du får ansvar for dit eget arbejde, herunder planlægning af egen tid under ansvar over for klienterne. Vi overholder altid deadlines og er altid forberedt til tænderne! Sprogligt dygtig Du bør kunne gøre din indflydelse gældende skriftligt såvel som mundtligt ved møder, hvor du deltager sammen med klienten. Du bør kunne korrekturlæse dine egne skrivelser samt begå dig på en computer. Det er en fordel, at du er pernitten med dit skriftlige udtryk vores skrivelser afspejler klienterne og kan afgøre deres liv. Vi tilbyder at introducere dig for de øvrige lovgivninger, vi arbejder med og for forskning om risikofaktorer, spændende, komplekse og krævende sager, et godt fagligt og vidensorienteret miljø, som vi vedligeholder online og telefonisk på tværs af landet, tæt og regelmæssig opfølgning på stort såvel som småt, albueplads og højt til loftet, al den mulighed for at udvikle arbejdet, som du selv er motiveret til at forfølge. Du kan læse mere om Litehouse Consult på vores hjemmeside, www.litehouseconsult.dk. Og spørgsmål er naturligvis velkomne. Der er ingen ansøgningsfrist, da vi vurderer ansøgninger løbende. At stillingen er freelance betyder, at der ikke er garanti for minimums antal timer. Din ansøgning sendes til: Iben Elene Oksfeldt Chefpsykolog Tel 45 212 44 444 iben.elene@litehouseconsult.dk

Litehouse Consult søger erfaren socialrådgiver til komplekse samværssager og sociale sager i Jylland og på Fyn og øerne (freelance), 25.09.19

Lille landsdækkende rådgivningsvirksomhed søger en særdeles selvstændig, erfaren, ansvarlig og menneskeligt engageret socialrådgiver (eller lignende) til på freelancebasis at varetage komplekse samværssager og sociale sager vest for Storebælt.

Litehouse Consult er specialiseret i de komplekse sager om samvær og forældremyndighed. Det er hovedsagligt sager med påstande om fysisk eller psykisk vold, overgreb, misbrug, psykisk sygdom eller andre alvorlige situationer.

Vi arbejder med at behandle de belastningsreaktioner, der opstår i kølvandet på sagerne. Og vi fører også sagerne som partsrepræsentanter ved kommuner og i Familieretshuset.

Du vil blive tilknyttet vores virksomhed som selvstændig rådgiver, men indgår i vores faglige miljø med sparring, supervision og ugentlige (telefoniske) opfølgningsmøder.

Du skal kunne serviceloven og forvaltningsloven på fingerspidserne. Det er afgørende, at du har en anerkendende tilgang, og viden om voldsramte kvinder og belastningsreaktioner er en fordel. Vi lægger vægt på høj socialfaglig kompetence og en vidensorienteret tilgang.

 

Projektlederkompetencer

Som ansvarlig for egne sager skal du besidde store 'projektlederkompetencer', altid være flere skridt foran og følge tæt op. Du skal kunne analysere behovene i alle sager, prioritere indsatsområder, sikre fremdrift og bevare overblikket.

Selvstændig og ansvarlig

Du får ansvar for dit eget arbejde, herunder planlægning af egen tid under ansvar over for klienterne. Vi overholder altid deadlines og er altid forberedt til tænderne!

Sprogligt dygtig

Du bør kunne gøre din indflydelse gældende skriftligt såvel som mundtligt ved møder, hvor du deltager sammen med klienten. Du bør kunne korrekturlæse dine egne skrivelser samt begå dig på en computer. Det er en fordel, at du er pernitten med dit skriftlige udtryk – vores skrivelser afspejler klienterne og kan afgøre deres liv.

 

Vi tilbyder

  • at introducere dig for de øvrige lovgivninger, vi arbejder med og for forskning om risikofaktorer,
  • spændende, komplekse og krævende sager,
  • et godt fagligt og vidensorienteret miljø, som vi vedligeholder online og telefonisk på tværs af landet,
  • tæt og regelmæssig opfølgning på stort såvel som småt,
  • albueplads og højt til loftet,
  • al den mulighed for at udvikle arbejdet, som du selv er motiveret til at forfølge.

 

Du kan læse mere om Litehouse Consult på vores hjemmeside, www.litehouseconsult.dk. Og spørgsmål er naturligvis velkomne. Der er ingen ansøgningsfrist, da vi vurderer ansøgninger løbende.

At stillingen er freelance betyder, at der ikke er garanti for minimums antal timer.

 

Din ansøgning sendes til:

 

Iben Elene Oksfeldt

Chefpsykolog

Tel +45 212 44 444

iben.elene@litehouseconsult.dk

 

Litehouse Consult ApSKøbenhavn Ø2019-10-01T00:00:002019-11-22T00:00:00
330103859Socialrådgiver/socialformidler søges til Hvidovre Kommunale Ungeindsats pr. 1. januar 2020Robot Du skal arbejde med unge, der har vanskeligheder i forhold til, at kunne påbegynde og gennemføre en uddannelse og som er vurderet aktivitetsparate. Det betyder, at du skal: Være sagsansvarlig for et antal unge Afholde jobsamtaler, registrering i Momentum, KMD mv. Arbejde på tværs af forvaltninger og sektorer Samarbejde med mentorer og virksomheder Fungere som koordinerende sagsbehandler Du skal være indstillet på, at deltage i vagtordning i forhold til nyhenvendelser Kvalifikationer: Vi lægger vægt på, at du har erfaring og kendskab til arbejdet med unge, og at du brænder for arbejdet med at understøtte, at de får en uddannelse. Vi forventer, at du besidder flere af følgende kompetencer: Erfaring med at arbejde uddannelsesrettet med unge som har diagnoser, misbrug, intellektuelle begrænsninger mm. Indgående kendskab til lovgivningen på området og gerne erfaring med indstillinger til rehabiliteringsteam Stor erfaring i at arbejde systematisk og målrettet med samtalen som værktøj Erfaring med arbejdet i et jobcenter Kendskab til uddannelsessystemet, herunder særlige uddannelsesordninger Gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt. Erfaring med at arbejde i KMD Momentum og ESDH systemer Du skal desuden være psykisk robust og kunne rumme at arbejde med unge mennesker, som har svære vanskeligheder. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring i at arbejde med Effekt og Progressionsværktøjet. Vi tilbyder: Et meningsfyldt, udfordrende og selvstændigt arbejde med politisk bevågenhed En arbejdsdag, der både rummer rutineprægede arbejdsopgaver og uforudsigelighed Kollegial sparring og supervison Mulighed for, at præge og udvikle teamet og arbejdsområdet Fagligt dygtige og engagerede kollegaer En uhøjtidelig omgangstone En række personalegoder, bl.a. gratis kaffe og frugtordning Løn og pension efter overenskomst med HK eller Socialrådgiverforeningen. Ansøgning: Ansøgningsfrist: fredag d. 25. oktober 2019. Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Høg Larsen, tlf. 51587851.Du skal arbejde med unge, der har vanskeligheder i forhold til, at kunne påbegynde og gennemføre en uddannelse og som er vurderet aktivitetsparate.



Det betyder, at du skal:



  • Være sagsansvarlig for et antal unge
  • Afholde jobsamtaler, registrering i Momentum, KMD mv.
  • Arbejde på tværs af forvaltninger og sektorer
  • Samarbejde med mentorer og virksomheder
  • Fungere som koordinerende sagsbehandler
  • Du skal være indstillet på, at deltage i vagtordning i forhold til nyhenvendelser




Kvalifikationer:

Vi lægger vægt på, at du har erfaring og kendskab til arbejdet med unge, og at du brænder for arbejdet med at understøtte, at de får en uddannelse.



Vi forventer, at du besidder flere af følgende kompetencer:



  • Erfaring med at arbejde uddannelsesrettet med unge som har diagnoser, misbrug, intellektuelle begrænsninger mm.
  • Indgående kendskab til lovgivningen på området og gerne erfaring med indstillinger til rehabiliteringsteam
  • Stor erfaring i at arbejde systematisk og målrettet med samtalen som værktøj
  • Erfaring med arbejdet i et jobcenter
  • Kendskab til uddannelsessystemet, herunder særlige uddannelsesordninger
  • Gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt.
  • Erfaring med at arbejde i KMD Momentum og ESDH systemer


Du skal desuden være psykisk robust og kunne rumme at arbejde med unge mennesker, som har svære vanskeligheder. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring i at arbejde med Effekt og Progressionsværktøjet.



Vi tilbyder:



  • Et meningsfyldt, udfordrende og selvstændigt arbejde med politisk bevågenhed
  • En arbejdsdag, der både rummer rutineprægede arbejdsopgaver og uforudsigelighed
  • Kollegial sparring og supervison
  • Mulighed for, at præge og udvikle teamet og arbejdsområdet
  • Fagligt dygtige og engagerede kollegaer
  • En uhøjtidelig omgangstone
  • En række personalegoder, bl.a. gratis kaffe og frugtordning


Løn og pension efter overenskomst med HK eller Socialrådgiverforeningen.





Ansøgning:

Ansøgningsfrist: fredag d. 25. oktober 2019.



Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Høg Larsen, tlf. 51587851.





Ungeindsatsen - EnghøjhusetHvidovre2019-10-09T00:00:002019-10-25T00:00:00
330103853Familiekontakten søger en fuldtids familiebehandler med start 1. december 2019Robot Familiekontakten er en institution til sårbare gravide og familier som bor i Hvidovre kommune. Familiekontakten tilbyder dels afklarings- og udviklingsforløb for spæd- og småbørnsfamilier, som bor på vores afdeling eller ambulante forløb til sårbare gravide og spædbørnsfamilier, som bor i egen bolig. Familiekontakten åbnede for 6 år siden, og er løbende under udvikling idet vi har fokus på at tilbuddet skal være til bedst mulig hjælp til de familier som Familierådgivningen for øje på. Familiekontakten er der plads til 2 familier, snart 3 familier. Der er personale i hverdagene fra kl. 7.30 til kl. 22.00 og i weekenden 8 timer pr. dag. Der er ansat 6 familiebehandlere og 2 sundhedsplejersker. Vi arbejder på at skabe en sund tilknytning mellem forældrene og barn med særlig fokus på samspillet. Vores arbejde er metodisk og teoretisk velfunderet og tager afsæt i en systemisk forståelsesramme af familieproblematikker. Vi arbejde med at afdække og udvikle forældrenes forældreskab. Forældrene støttes af familiebehandlere og sundhedsplejersker i at læse barnets signaler, og forstå barnets behov, både de basale som følelsesmæssigt. Vi arbejder med at opbygge en relation mellem forældrene og personalet, så der opnås fælles mål med indsatsen og en tillid i behandlingsarbejdet. Der arbejdes med individuelle samtaler og eller forældresamtaler og behandlingsplaner, målrettet den enkelte familie. Der arbejdes netværksorienteret, og tæt samarbejde med familierådgiverne fra Familierådgivningen. Familiekontakten tilbyder også ambulant tilbud til sårbare gravide, ved en tidlig forebyggende indsats i graviditeten. I samarbejde med sundhedsplejerske tilbydes både tværfaglige samtaler samt terapeutiske samtaler af familiebehandleren. Ligeledes deltager familiebehandler i mødregruppe for de sårbare mødre. Vores ønsker til dig: Du har en relevant grunduddannelse som fx socialpædagog, socialrådgiver, psykolog Har gerne erfaring med systemisk narrativ mentaliserings baseret familiebehandling Kan udføre fx PC-ERA undersøgelse eller MIM-observation, PDI-undersøgelse, Marte-Meo Har erfaring med spædbørn og sårbare gravide og familier, og viden i forhold til spædbørns udvikling, omsorgssvigt o. Lign. Har en ambitiøs og nysgerrig tilgang til arbejdet samt faglig gejst og teamånd Har lyst til at arbejde systematisk og målrettet med din egen og teamets udvikling Har gode skriftlige evner, idet der arbejdes med statusrapporter Kan lide samt begå sig i fler- og tværfaglig samarbejde Er fleksibel og kan arbejde hver 4. weekend Må gerne have kendskab til FIT (feedback informed treatment) Vi tilbyder: Et inspirerende fagligt og socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling Spændende og alsidige arbejdsopgaver En mindre gruppe af engagerede, hjælpsomme og omsorgsfulde kollegaer Ekstern supervision Mulighed for at sætte dit præg på udvikling af Familiekontaktens tilbud Et tæt og udviklende samarbejde med familierådgiver og øvrige relevante samarbejdspartner. Intern refleksiv uddannelse Introduktionsforløb som en del af din opstart At blive en del af Hvidovre Ungecenter, som tilbyder forskellige indsatser til unge og familier. I Hvidovre Ungecenter arbejder ca. 50 medarbejdere, og der er fokus på at udvikle faglighed og opgaver på tværs i organisationen. Yderlige oplysninger kan fås ved henvendelse til daglig leder Heidi Larsen tlf 5077 5066 eller medarbejder Pia Laursen tlf 6191 6890 Der forventes samtale d. 29. oktober2019.Familiekontakten er en institution til sårbare gravide og familier som bor i Hvidovre kommune. Familiekontakten tilbyder dels afklarings- og udviklingsforløb for spæd- og småbørnsfamilier, som bor på vores afdeling eller ambulante forløb til sårbare gravide og spædbørnsfamilier, som bor i egen bolig.

Familiekontakten åbnede for 6 år siden, og er løbende under udvikling idet vi har fokus på at tilbuddet skal være til bedst mulig hjælp til de familier som Familierådgivningen for øje på. Familiekontakten er der plads til 2 familier, snart 3 familier. Der er personale i hverdagene fra kl. 7.30 til kl. 22.00 og i weekenden 8 timer pr. dag. Der er ansat 6 familiebehandlere og 2 sundhedsplejersker.

Vi arbejder på at skabe en sund tilknytning mellem forældrene og barn med særlig fokus på samspillet. Vores arbejde er metodisk og teoretisk velfunderet og tager afsæt i en systemisk forståelsesramme af familieproblematikker.

Vi arbejde med at afdække og udvikle forældrenes forældreskab. Forældrene støttes af familiebehandlere og sundhedsplejersker i at læse barnets signaler, og forstå barnets behov, både de basale som følelsesmæssigt.

Vi arbejder med at opbygge en relation mellem forældrene og personalet, så der opnås fælles mål med indsatsen og en tillid i behandlingsarbejdet. Der arbejdes med individuelle samtaler og/eller forældresamtaler og behandlingsplaner, målrettet den enkelte familie.

Der arbejdes netværksorienteret, og tæt samarbejde med familierådgiverne fra Familierådgivningen.

Familiekontakten tilbyder også ambulant tilbud til sårbare gravide, ved en tidlig forebyggende indsats i graviditeten. I samarbejde med sundhedsplejerske tilbydes både tværfaglige samtaler samt terapeutiske samtaler af familiebehandleren. Ligeledes deltager familiebehandler i mødregruppe for de sårbare mødre.

Vores ønsker til dig:

  • Du har en relevant grunduddannelse som fx socialpædagog, socialrådgiver, psykolog
  • Har gerne erfaring med systemisk/narrativ/mentaliserings baseret familiebehandling
  • Kan udføre fx PC-ERA undersøgelse eller MIM-observation, PDI-undersøgelse, Marte-Meo
  • Har erfaring med spædbørn og sårbare gravide og familier, og viden i forhold til spædbørns udvikling, omsorgssvigt o. Lign.
  • Har en ambitiøs og nysgerrig tilgang til arbejdet samt faglig gejst og teamånd
  • Har lyst til at arbejde systematisk og målrettet med din egen og teamets udvikling
  • Har gode skriftlige evner, idet der arbejdes med statusrapporter
  • Kan lide samt begå sig i fler- og tværfaglig samarbejde
  • Er fleksibel og kan arbejde hver 4. weekend
  • Må gerne have kendskab til FIT (feedback informed treatment)


Vi tilbyder:

  • Et inspirerende fagligt og socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling
  • Spændende og alsidige arbejdsopgaver
  • En mindre gruppe af engagerede, hjælpsomme og omsorgsfulde kollegaer
  • Ekstern supervision
  • Mulighed for at sætte dit præg på udvikling af Familiekontaktens tilbud
  • Et tæt og udviklende samarbejde med familierådgiver og øvrige relevante samarbejdspartner.
  • Intern refleksiv uddannelse
  • Introduktionsforløb som en del af din opstart
  • At blive en del af Hvidovre Ungecenter, som tilbyder forskellige indsatser til unge og familier. I Hvidovre Ungecenter arbejder ca. 50 medarbejdere, og der er fokus på at udvikle faglighed og opgaver på tværs i organisationen.
Yderlige oplysninger kan fås ved henvendelse til daglig leder Heidi Larsen tlf 5077 5066 eller medarbejder Pia Laursen tlf 6191 6890

Der forventes samtale d. 29. oktober2019.





Hvidovre KommuneHvidovre2019-10-09T00:00:002019-10-24T00:00:00
330103555Socialrådgiver/socialformidler til Voksen Handicap og Psykiatri teametRobot Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser? Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teamet i Herlev Kommune. Voksen Handicap og Psykiatri teamet søger fra 1. januar 2020 en sagsbehandler til en fast stilling 37 timer om ugen. Vi arbejder med paragrafferne i serviceloven 84, 85,97,98,100,102,103,104,107,108,109 og 110. Der ud over yder vi råd og vejledning i forhold til lovgivningen generelt. Vi arbejder og dokumenterer i KMD NEXUS. I Handicap og Psykiatri teamet er vi 8 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder. Vi anvender voksenudredningsmetoden, VUM, og vores arbejdsopgaver er at målgruppebestemme, udarbejde handleplan og bestilling, iværksættelse af foranstaltninger, opfølgning på handleplaner og bestillinger og føre det personrettede tilsyn. I Herlev Kommune har vi fokus på at arbejde med sammenhængende og koordinerer indsats på tværs af afdelinger. Du vil indgå i en aktiv og selvstændig gruppe med faglig kompetente kollegaer, hvor ansvarsbevidsthed, humor og faglig sparring er vigtige nøgleord. I sagsbehandlingen indgår en del skriftligt arbejde med dokumentation, indstillinger og afgørelser, hvorfor du skal have flair for at kommunikerer på skrift. Det vil i ansættelses vægte at du har erfaring med myndighedsrollen. Vi forventer, at duhar lyst til at arbejde selvstændigt og tværfagligter beslutningsdygtig og kan prioriterer i en travl hverdager engageret og anerkendende i din tilgang til borgerne, kollegaerne og samarbejdspartnere Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Yderligere oplysninger skal der henvises til leder Kirsten Bach på telefon 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen på telefon 4452 8652. Ansøgningsfrist: 28. oktober 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser?  Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teamet i Herlev Kommune.

Voksen Handicap og Psykiatri teamet søger fra 1. januar 2020 en sagsbehandler til en fast stilling 37 timer om ugen.

Vi arbejder med paragrafferne i serviceloven §§ 84, 85,97,98,100,102,103,104,107,108,109 og 110. Der ud over yder vi råd og vejledning i forhold til lovgivningen generelt. Vi arbejder og dokumenterer i KMD NEXUS.

I Handicap og Psykiatri teamet er vi 8 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder.
Vi anvender voksenudredningsmetoden, VUM, og vores arbejdsopgaver er at målgruppebestemme, udarbejde handleplan og bestilling, iværksættelse af foranstaltninger, opfølgning på handleplaner og bestillinger og føre det personrettede tilsyn.
 
I Herlev Kommune har vi fokus på at arbejde med sammenhængende og koordinerer indsats på tværs af afdelinger.

Du vil indgå i en aktiv og selvstændig gruppe med faglig kompetente kollegaer, hvor ansvarsbevidsthed, humor og faglig sparring er vigtige nøgleord.
I sagsbehandlingen indgår en del skriftligt arbejde med dokumentation, indstillinger og afgørelser, hvorfor du skal have flair for at kommunikerer på skrift.

Det vil i ansættelses vægte at du har erfaring med myndighedsrollen.
Vi forventer, at du
  • har lyst til at arbejde selvstændigt og tværfagligt
  • er beslutningsdygtig og kan prioriterer i en travl hverdag
  • er engageret og anerkendende i din tilgang til borgerne, kollegaerne og samarbejdspartnere
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger skal der henvises til leder Kirsten Bach på telefon 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen på telefon 4452 8652.
 
Ansøgningsfrist: 28. oktober 2019
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-10-09T00:00:002019-10-28T00:00:00
330102181Familierådgivningen søger to dygtige familierådgivere til faste stillinger på det psykosociale områdeRobot Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019. Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse. Det har betydet øget fokus på, at indsatserne for børn og unge skal være tilgængelige i deres nærområde, og herfra er der taget afsæt til at udvikle en bred tilbudsvifte. Hvidovre kommune arbejder videre med den faglige strategi Lige Muligheder , de erfaringer, det mindset og de tiltag, som er udviklet under partnerskabet. Vi har fortsat fokus på tidlig indsats og hyppig opfølgning, samt på at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst muligt indgribende for børnene og de unge. Vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier: Alle forældre vil deres børns bedste Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig Tværfagligt samarbejde Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau. Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og har forskellig erfaring. Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU. Vi tilbyder dig: Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning Ekstern supervision Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed Mulighed for hjemmearbejdsplads Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder) Vi forventer af dig: Du har erfaring indenfor området Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du kan bevare overblikket i pressede situationer Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe Bidrager til et positivt arbejdsmiljø Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 4186 6793 eller familierådgiver Inge Brandt tlf. 3639 3706. Ansøgningsfrist er d. 22. oktober 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 28. oktober 2019. Du kan læse mere om stillingen her: Lige muligheder Lige muligheder (pixi-udgave) Funktionsbeskrivelse Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019.

Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse. Det har betydet øget fokus på, at indsatserne for børn og unge skal være tilgængelige i deres nærområde, og herfra er der taget afsæt til at udvikle en bred tilbudsvifte.

Hvidovre kommune arbejder videre med den faglige strategi – ”Lige Muligheder”, de erfaringer, det ”mindset” og de tiltag, som er udviklet under partnerskabet. Vi har fortsat fokus på tidlig indsats og hyppig opfølgning, samt på at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst muligt indgribende for børnene og de unge.

Vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier:

  • Alle forældre vil deres børns bedste
  • Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien
  • Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig
  • Tværfagligt samarbejde
Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau.



Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og har forskellig erfaring.

Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU.



Vi tilbyder dig:

  • Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence
  • God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring
  • Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære
  • En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning
  • Ekstern supervision
  • Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads
  • Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder)
Vi forventer af dig:

  • Du har erfaring indenfor området
  • Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person
  • Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe
  • Bidrager til et positivt arbejdsmiljø
Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 4186 6793 eller familierådgiver Inge Brandt tlf. 3639 3706.

Ansøgningsfrist er d. 22. oktober 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 28. oktober 2019.

Du kan læse mere om stillingen her:

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.







Hvidovre KommuneHvidovre2019-10-07T00:00:002019-10-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Litehouse Consult søger socialrådgiver (freelance)

Litehouse Consult ApS

København Ø
Litehouse Consult søger erfaren socialrådgiver til komplekse samværssager og sociale sager i Jylland og på Fyn og øerne (freelance), 25.09.19 Lille landsdækkende rådgivningsvirksomhed søger en særdeles selvstændig, erfaren, ansvarlig og menneskeligt...
Indrykket:1. oktober 2019
Udløbsdato:22. november 2019

Socialrådgiver/socialformidler søges til Hvidovre Kommunale Ungeindsats pr. 1. januar 2020

Ungeindsatsen - Enghøjhuset

Hvidovre
Du skal arbejde med unge, der har vanskeligheder i forhold til, at kunne påbegynde og gennemføre en uddannelse og som er vurderet aktivitetsparate. Det betyder, at du skal: Være sagsansvarlig for et antal unge Afholde jobsamtaler, registrering i Mom...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:25. oktober 2019

Familiekontakten søger en fuldtids familiebehandler med start 1. december 2019

Hvidovre Kommune

Hvidovre
Familiekontakten er en institution til sårbare gravide og familier som bor i Hvidovre kommune. Familiekontakten tilbyder dels afklarings- og udviklingsforløb for spæd- og småbørnsfamilier, som bor på vores afdeling eller ambulante forløb til sårbare...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Socialrådgiver/socialformidler til Voksen Handicap og Psykiatri teamet

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser? Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teame...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:28. oktober 2019

Familierådgivningen søger to dygtige familierådgivere til faste stillinger på det psykosociale område

Hvidovre Kommune

Hvidovre
Vi har fået en opnormering på grund af opgaverne i Ungdomskriminalitetsnævnet og en kollega - skal prøve nye opgaver. Stillingerne er til besættelse 1. december 2019. Familierådgivningen i Hvidovre kommune har fra 2015-2018 været i partnerskab med S...
Indrykket:7. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019