Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver til Dansk Kvindesamfunds Krisecenter

Brænder du for at gøre en forskel og være med til at skabe muligheder for kvinder og børn, der er på vej mod en tilværelse uden vold? Så er jobbet som socialrådgiver i Dansk Kvindesamfunds Krisecenter måske noget for dig.

Til vores nye krisecenter i København søger vi en socialrådgiver.

Som socialrådgiver bliver du kontaktperson for nogle af de kvinder, der bor på krisecentret. Du får ansvar for kontakt til relevante myndigheder, og din vigtigste opgave bliver at støtte og hjælpe kvinden, mens hun bor på krisecentret.

Du vil indgå i et engageret og tværfagligt team bestående af både fastansatte specialister, nat- og weekendvagter samt frivillige. Vi arbejder ud fra et fælles mål om at forebygge og bekæmpe vold mod kvinder.

Du er uddannet socialrådgiver og har erfaring med kommunikation i forhold til offentlige myndigheder. Det vil være en fordel, hvis du har NGO-erfaring, ligesom det også vil være en fordel, hvis du har kendskab til metoden ”Response Based Practice”.

Som person er du empatisk, og du kommunikerer anerkendende og tydeligt. Det er vigtigt for os, at du betragter vold mod kvinder som et ligestillingsproblem. Vi lægger vægt på, at du er effektiv, venlig og bidrager til et godt samarbejdsmiljø med en positiv og løsningsorienteret tilgang. Det betyder også, at du er klar til at gøre en ekstra indsats, når det brænder på.

Dansk Kvindesamfunds Krisecenter tilbyder først og fremmest en stilling, hvor du gør en vigtig indsats for en sag, som vi selv synes er en af Danmarks vigtigste. Du vil få et job med udfordrende og varierede arbejdsopgaver, som vil give dig mulighed for personlig og faglig udvikling. Derudover tilbyder vi et dedikeret og stærkt fagmiljø, hvor vi sammen kæmper for at stoppe mænds vold mod kvinder i Danmark.

 

Arbejdstid

37 timer pr. uge.

1 ugentlig aftenvagt.

 

Løn og ansættelse

Løn og ansættelse efter aftale.

Ansættelsen vil ske pr. 1. juni 2018.

Arbejdssted er Dansk Kvindesamfunds Krisecenter, H.C. Andersens Boulevard 10, 1553 København V.

Yderligere oplysninger

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du læse mere i stillingsbeskrivelsen, som du kan rekvirere hos Simone på sk@danskkvindesamfund.dk

Ansøgning

Ansøgningsfristen er d. 19. april 2018, kl. 12.00.

Vi afholder samtaler d. 24. april 2018.

Du sender din ansøgning og CV mærket ”socialrådgiver” til sk@danskkvindesamfund.dk

Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.

Om Dansk Kvindesamfunds Krisecenter

Dansk Kvindesamfunds Krisecenter betragter mænds vold mod kvinder som et ligestillingsproblem. Vi møder kvinder, der har været udsat for vold af mænd eller familie, med værdighed, respekt og ligeværd såvel som tværkulturel forståelse. Vi har en klar forventning om, at alle ansatte og frivillige lever op til disse værdier.

Du kan læse mere på vores hjemmeside krisecenteret.dk og følge os på Facebook.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329789920Phoenix-acda7d2612018-04-09T14:12:14.190Socialrådgiver til Dansk Kvindesamfunds Krisecenter

Brænder du for at gøre en forskel og være med til at skabe muligheder for kvinder og børn, der er på vej mod en tilværelse uden vold? Så er jobbet som socialrådgiver i Dansk Kvindesamfunds Krisecenter måske noget for dig.

Til vores nye krisecenter i København søger vi en socialrådgiver.

Som socialrådgiver bliver du kontaktperson for nogle af de kvinder, der bor på krisecentret. Du får ansvar for kontakt til relevante myndigheder, og din vigtigste opgave bliver at støtte og hjælpe kvinden, mens hun bor på krisecentret.

Du vil indgå i et engageret og tværfagligt team bestående af både fastansatte specialister, nat- og weekendvagter samt frivillige. Vi arbejder ud fra et fælles mål om at forebygge og bekæmpe vold mod kvinder.

Du er uddannet socialrådgiver og har erfaring med kommunikation i forhold til offentlige myndigheder. Det vil være en fordel, hvis du har NGO-erfaring, ligesom det også vil være en fordel, hvis du har kendskab til metoden ”Response Based Practice”.

Som person er du empatisk, og du kommunikerer anerkendende og tydeligt. Det er vigtigt for os, at du betragter vold mod kvinder som et ligestillingsproblem. Vi lægger vægt på, at du er effektiv, venlig og bidrager til et godt samarbejdsmiljø med en positiv og løsningsorienteret tilgang. Det betyder også, at du er klar til at gøre en ekstra indsats, når det brænder på.

Dansk Kvindesamfunds Krisecenter tilbyder først og fremmest en stilling, hvor du gør en vigtig indsats for en sag, som vi selv synes er en af Danmarks vigtigste. Du vil få et job med udfordrende og varierede arbejdsopgaver, som vil give dig mulighed for personlig og faglig udvikling. Derudover tilbyder vi et dedikeret og stærkt fagmiljø, hvor vi sammen kæmper for at stoppe mænds vold mod kvinder i Danmark.

 

Arbejdstid

37 timer pr. uge.

1 ugentlig aftenvagt.

 

Løn og ansættelse

Løn og ansættelse efter aftale.

Ansættelsen vil ske pr. 1. juni 2018.

Arbejdssted er Dansk Kvindesamfunds Krisecenter, H.C. Andersens Boulevard 10, 1553 København V.

Yderligere oplysninger

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du læse mere i stillingsbeskrivelsen, som du kan rekvirere hos Simone på sk@danskkvindesamfund.dk

Ansøgning

Ansøgningsfristen er d. 19. april 2018, kl. 12.00.

Vi afholder samtaler d. 24. april 2018.

Du sender din ansøgning og CV mærket ”socialrådgiver” til sk@danskkvindesamfund.dk

Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.

Om Dansk Kvindesamfunds Krisecenter

Dansk Kvindesamfunds Krisecenter betragter mænds vold mod kvinder som et ligestillingsproblem. Vi møder kvinder, der har været udsat for vold af mænd eller familie, med værdighed, respekt og ligeværd såvel som tværkulturel forståelse. Vi har en klar forventning om, at alle ansatte og frivillige lever op til disse værdier.

Du kan læse mere på vores hjemmeside krisecenteret.dk og følge os på Facebook.

2018-04-20T00:50:45.577 Brænder du for at gøre en forskel og være med til at skabe muligheder for kvinder og børn, der er på vej mod en tilværelse uden vold? Så er jobbet som socialrådgiver i Dansk Kvindesamfunds Krisecenter måske noget for dig. Til vores nye krisecenter i København søger vi en socialrådgiver. Som socialrådgiver bliver du kontaktperson for nogle af de kvinder, der bor på krisecentret. Du får ansvar for kontakt til relevante myndigheder, og din vigtigste opgave bliver at støtte og hjælpe kvinden, mens hun bor på krisecentret. Du vil indgå i et engageret og tværfagligt team bestående af både fastansatte specialister, nat- og weekendvagter samt frivillige. Vi arbejder ud fra et fælles mål om at forebygge og bekæmpe vold mod kvinder. Du er uddannet socialrådgiver og har erfaring med kommunikation i forhold til offentlige myndigheder. Det vil være en fordel, hvis du har NGO-erfaring, ligesom det også vil være en fordel, hvis du har kendskab til metoden Response Based Practice . Som person er du empatisk, og du kommunikerer anerkendende og tydeligt. Det er vigtigt for os, at du betragter vold mod kvinder som et ligestillingsproblem. Vi lægger vægt på, at du er effektiv, venlig og bidrager til et godt samarbejdsmiljø med en positiv og løsningsorienteret tilgang. Det betyder også, at du er klar til at gøre en ekstra indsats, når det brænder på. Dansk Kvindesamfunds Krisecenter tilbyder først og fremmest en stilling, hvor du gør en vigtig indsats for en sag, som vi selv synes er en af Danmarks vigtigste. Du vil få et job med udfordrende og varierede arbejdsopgaver, som vil give dig mulighed for personlig og faglig udvikling. Derudover tilbyder vi et dedikeret og stærkt fagmiljø, hvor vi sammen kæmper for at stoppe mænds vold mod kvinder i Danmark. Arbejdstid 37 timer pr. uge. 1 ugentlig aftenvagt. Løn og ansættelse Løn og ansættelse efter aftale. Ansættelsen vil ske pr. 1. juni 2018. Arbejdssted er Dansk Kvindesamfunds Krisecenter, H.C. Andersens Boulevard 10, 1553 København V. Yderligere oplysninger Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du læse mere i stillingsbeskrivelsen, som du kan rekvirere hos Simone på sk@danskkvindesamfund.dk Ansøgning Ansøgningsfristen er d. 19. april 2018, kl. 12.00. Vi afholder samtaler d. 24. april 2018. Du sender din ansøgning og CV mærket socialrådgiver til sk@danskkvindesamfund.dk Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge. Om Dansk Kvindesamfunds Krisecenter Dansk Kvindesamfunds Krisecenter betragter mænds vold mod kvinder som et ligestillingsproblem. Vi møder kvinder, der har været udsat for vold af mænd eller familie, med værdighed, respekt og ligeværd såvel som tværkulturel forståelse. Vi har en klar forventning om, at alle ansatte og frivillige lever op til disse værdier. Du kan læse mere på vores hjemmeside krisecenteret.dk og følge os på Facebook.11Jobnetacda7d26100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-19T00:00:0000010EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3210348Dansk Kvindesamfunds Krisecenter11Vodroffsvej 401900Frederiksberg CDKDanmark0
sk@danskkvindesamfund.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent551538JobNet48060091000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=acda7d26https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=acda7d26https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=acda7d26&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=acda7d26&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/5.jpgEr du den nye Socialrådgiver i Dansk Kvindesamfunds Krisecenter?12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed354269498Simone Kenhofsk@danskkvindesamfund.dkDKDanmarkDKDanmark329974263Administrativ socialrådgiver søges til JobCare på deltid.Robot Administrativ socialrådgiver søges til JobCare på deltid. JobCare søger en medarbejder, der brænder for at arbejde med administrative opgaver indenfor socialrådgivning. Du bliver en del af et team hvor vi med højt humør, samarbejder tæt og hjælper hinanden med vores tværfaglige opgaver. Du betegnes som ildsjæl indenfor, at hjælpe mennesker på kanten af arbejdsmarkedet tilbage til en meningsfyldt hverdag og selvforsørgelse. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte: Statistisk rapporter Oprettelse og opfølgning i Vitas Support v. rapporter Praktiksøgning Som medarbejder og kollega er du: Struktureret, og kan jonglere med flere opgaver samtidig Fleksibel og serviceminded Besiddelse af et højt drive Handlekraftig og løsningsorienteret Ansvarlig og pligtopfyldende Vi forventer, at du: Har administrativ erfaring Er uddannet socialrådgiver Har erfaring med beskæftigelsesrettet arbejde Kan arbejde meget selvstændigt, da det meste kontakt foregår pr. telefon og mail, også med dine kollegaer Er opsøgende overfor nye opgaver og er god til at finde løsninger Møder andre med et smil (også i telefonen) Er rutineret bruger i Office-pakken, og har flair for IT generelt Taler og forstår dansk, mundtligt og skriftligt Har kørekort, egen bil og villig til at bruge den i jobbet Vi har adresse i Glostrup, hvor vi også holder ugentligt teammøde. Der er tale om et fleksjob eller en deltidsstilling på 8-10 timer om ugen. Aflønning i forhold til kvalifikationer. Vi tilbyder et positivt arbejdsmiljø og engagerede kollegaer med høj faglighed. JobCare har siden etableringen i 2000 haft en stabil og solid vækst. Væksten bygger på viden og erfaring, som er afgørende for JobCare. Vi ansætter kun specialister fra socialrådgivere og til psykoterapeuter og coaches. Har du lyst til at være med på holdet? Så fremsend ansøgning og CV på mail til: frederiksberg@job-care.dk Vi indkalder løbende til samtaler til den rette kandidat er fundet. Vi glæder os til at høre fra dig!

Administrativ socialrådgiver søges til JobCare på deltid.

JobCare søger en medarbejder, der brænder for at arbejde med administrative opgaver indenfor socialrådgivning. Du bliver en del af et team hvor vi med højt humør, samarbejder tæt og hjælper hinanden med vores tværfaglige opgaver.

Du betegnes som ildsjæl indenfor, at hjælpe mennesker på kanten af arbejdsmarkedet tilbage til en meningsfyldt hverdag og selvforsørgelse.

 

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • Statistisk rapporter
  • Oprettelse og opfølgning i Vitas
  • Support v. rapporter
  • Praktiksøgning

 

Som medarbejder og kollega er du:

  • Struktureret, og kan jonglere med flere opgaver samtidig
  • Fleksibel og serviceminded
  • Besiddelse af et højt drive
  • Handlekraftig og løsningsorienteret
  • Ansvarlig og pligtopfyldende

 

Vi forventer, at du:

  • Har administrativ erfaring
  • Er uddannet socialrådgiver
  • Har erfaring med beskæftigelsesrettet arbejde
  • Kan arbejde meget selvstændigt, da det meste kontakt foregår pr. telefon og mail, også med dine kollegaer
  • Er opsøgende overfor nye opgaver og er god til at finde løsninger
  • Møder andre med et smil (også i telefonen)
  • Er rutineret bruger i Office-pakken, og har flair for IT generelt
  • Taler og forstår dansk, mundtligt og skriftligt
  • Har kørekort, egen bil og villig til at bruge den i jobbet

 

Vi har adresse i Glostrup, hvor vi også holder ugentligt teammøde.

Der er tale om et fleksjob eller en deltidsstilling på 8-10 timer om ugen.

Aflønning i forhold til kvalifikationer.

Vi tilbyder et positivt arbejdsmiljø og engagerede kollegaer med høj faglighed. JobCare har siden etableringen i 2000 haft en stabil og solid vækst. Væksten bygger på viden og erfaring, som er afgørende for JobCare. Vi ansætter kun specialister – fra socialrådgivere og til psykoterapeuter og coaches.

 

Har du lyst til at være med på holdet?

Så fremsend ansøgning og CV på mail til: frederiksberg@job-care.dk

Vi indkalder løbende til samtaler til den rette kandidat er fundet.

 

Vi glæder os til at høre fra dig!

JobCare A/SFrederiksberg2019-03-08T00:00:002019-05-01T00:00:00
329974089To ledige socialrådgiverstilliinger til Psykiatrisk Center København - Frederiksberg HospitalRobot To ledige socialrådgiverstillinger på Psykiatrisk Center København en fast stilling og et barselsvikariat, begge på Frederiksbergmatriklen Vi søger to socialrådgivere til vores team på 7 socialrådgivere, som i samarbejde varetager socialfaglige opgaver på tværs af Psykiatrisk Center Københavns sengeafsnit beliggende på Rigshospitalet, Bispebjerg, Gentofte og Frederiksberg Hospital. Vi tilbyder et spændende, lærerigt og afvekslende job i en dynamisk organisation, hvor der tænkes i sammenhængende patientforløb og recovery. Primære opgaver Du varetager det socialfaglige arbejde i relation til patienter med komplekse sociale problemstillinger Du gennemfører socialfaglig screening af nyindlagte patienter uden ambulant tilknytning Administrativt arbejde herunder at bidrage til udarbejdelse af underretninger og erklæringer til de sociale myndigheder i samarbejde med læger og psykologer Bidrage med aktuel viden om sociallovgivning Koordinere samarbejde i forhold til socialforvaltning og kommunerne Initiering af netværksmøder Om dig Praksiserfaring som socialrådgiver, gerne fra socialforvaltning Engagement, godt overblik og solidt kendskab til den sociale lovgivning Faglig interesse for at arbejde på at skabe gode og sammenhængende tværsektorielle forløb for vores patienter og familier Gode samarbejdsevner både ift dine daglige kollegaer og vores tværsektorielle samarbejdspartnere Interesse og flair for administrativt arbejde og brobygningsarbejde til patienternes hjemkommune Gode kommunikative evner såvel mundtligt som skriftligt Flair og interesse for IT Vi er en organisation i konstant udvikling, vi ønsker derfor en udviklingsorienteret og omstillingsparat socialrådgiver Om PCK Psykiatrisk Center København er Danmarks største psykiatriske center med mere end 1200 medarbejdere, 4 sengematrikler, 4 store psykiatriske ambulatorier og hertil flere specialambulatorier. Du kan læse mere om centeret på vores hjemmeside her. Ønsker du yderligere oplysninger, kan du kontakte ledende socialrådgiver Helle Busck tlf. 2612 4636 eller mail helle.busck@regionh.dk eller socialrådgiver Astrid Nielsen tlf. 2910 2764. Søg stilling Er du interesseret, bedes du fremsende ansøgning med CV, kopi af eksamensbevis samt eventuelle bilag. Du bedes i ansøgningen angive hvilken af de to stillinger, du søger. Stillingerne er som udgangspunkt fuldtidsstillinger og ønskes besat snarest muligt. Ansøgningsfristen er mandag den 25. marts kl. 12, og samtaler vil blive afholdt den 26. og 27. marts 2019. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer inden endelig beslutning om ansættelse.To ledige socialrådgiverstillinger på Psykiatrisk Center København – en fast stilling og et barselsvikariat, begge på Frederiksbergmatriklen

Vi søger to socialrådgivere til vores team på 7 socialrådgivere, som i samarbejde varetager socialfaglige opgaver på tværs af Psykiatrisk Center Københavns sengeafsnit; beliggende på Rigshospitalet, Bispebjerg, Gentofte og Frederiksberg Hospital. Vi tilbyder et spændende, lærerigt og afvekslende job i en dynamisk organisation, hvor der tænkes i sammenhængende patientforløb og recovery.

Primære opgaver
  • Du varetager det socialfaglige arbejde i relation til patienter med komplekse sociale problemstillinger
  • Du gennemfører socialfaglig screening af nyindlagte patienter uden ambulant tilknytning
  • Administrativt arbejde herunder at bidrage til udarbejdelse af underretninger og erklæringer til de sociale myndigheder i samarbejde med læger og psykologer
  • Bidrage med aktuel viden om sociallovgivning
  • Koordinere samarbejde i forhold til socialforvaltning og kommunerne
  • Initiering af netværksmøder

Om dig
  • Praksiserfaring som socialrådgiver, gerne fra socialforvaltning
  • Engagement, godt overblik og solidt kendskab til den sociale lovgivning
  • Faglig interesse for at arbejde på at skabe gode og sammenhængende tværsektorielle forløb for vores patienter og familier
  • Gode samarbejdsevner både ift dine daglige kollegaer og vores tværsektorielle samarbejdspartnere
  • Interesse og flair for administrativt arbejde og brobygningsarbejde til patienternes hjemkommune
  • Gode kommunikative evner såvel mundtligt som skriftligt
  • Flair og interesse for IT
  • Vi er en organisation i konstant udvikling, vi ønsker derfor en udviklingsorienteret og omstillingsparat socialrådgiver


Om PCK
Psykiatrisk Center København er Danmarks største psykiatriske center med mere end 1200 medarbejdere, 4 sengematrikler, 4 store psykiatriske ambulatorier og hertil flere specialambulatorier. Du kan læse mere om centeret på vores hjemmeside her.

Ønsker du yderligere oplysninger, kan du kontakte ledende socialrådgiver Helle Busck tlf. 2612 4636 eller mail helle.busck@regionh.dk eller socialrådgiver Astrid Nielsen tlf. 2910 2764.

Søg stilling
Er du interesseret, bedes du fremsende ansøgning med CV, kopi af eksamensbevis samt eventuelle bilag.
Du bedes i ansøgningen angive hvilken af de to stillinger, du søger.

Stillingerne er som udgangspunkt fuldtidsstillinger og ønskes besat snarest muligt.

Ansøgningsfristen er mandag den 25. marts kl. 12, og samtaler vil blive afholdt den 26. og 27. marts 2019.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer inden endelig beslutning om ansættelse.
Psykiatrisk Center KøbenhavnKøbenhavn Ø2019-03-08T00:00:002019-03-25T00:00:00
329977799Socialrådgiver til Børn og Familie, Rudersdal KommuneRobot Om jobbet Børn og Families psykosociale gruppe, består af i alt 14 socialrådgivere fordelt på to foranstaltningsteams og en modtagelse. Den ledige stilling er placeret i foranstaltningsteamet, som varetager myndighedsopgaver for familier med børn i alderen 0-17 år (18-23) jf. Lov om social service. Arbejdsopgaverne i teamet omfatter børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgninger. Vi arbejder ud fra ICS metoden som understøttes af IT systemet DUBU. Der er fokus på tværfagligt samarbejde, samt tidlig indsats og forebyggelse (TIFO). Vi er opdelt i skoledistrikter, som er med til at øge lokalkendskabet og styrker den professionelle relation til skolerne og institutionerne. Din profil Du er uddannet socialrådgiver og har interesse i og gerne erfaring med arbejdet inden for servicelovens børneområde. Du kan arbejde struktureret og målrettet som myndighedsrådgiver og er god til både skriftlig og mundtlig formidling. Du er engageret og ansvarsfuld og kan bevare overblikket i pressede situationer. Du er indstillet på teamarbejde, at arbejde tværfagligt og vil være med til at bidrage til et godt arbejdsmiljø. Derfor skal du vælge os Du får et selvstændig og alsidigt arbejde med mange samarbejdspartnere og engagerede, dygtige og hjælpsomme kolleger. Der er ugentlige behandlingsmøder med deltagelse af faglig leder og psykologisk konsulent, og der er tilknyttet administrativ og juridisk bistand til gruppen. Er du nyuddannet får du tilknyttet en kollega som mentor til fast sparring. Du får mulighed for fleksible arbejdstider, kantine, motion og massageordning. Vi er et velfungerende team, der ligger stor vægt på fagligt og socialt sammenhold. Ansættelsesvilkår Jobbet er en fast stilling på 37 timer ugentligt med start 1. maj 2019 eller snarest herefter. Løn efter gældende overenskomst. Om os Børn og Familie har til huse i Administrationsbygningen i Birkerød, Stationsvej 36, 3460 Birkerød - 2 minutter fra Birkerød S-togsstation. Ansøgning, samtale og kontakt Du søger jobbet ved at klikke på knappen Søg stilling nedenfor. Samtaler: Planlagt til den 23. april 2019.Om jobbet

Børn og Families psykosociale gruppe, består af i alt 14 socialrådgivere fordelt på to foranstaltningsteams og en modtagelse.

Den ledige stilling er placeret i foranstaltningsteamet, som varetager myndighedsopgaver for familier med børn i alderen 0-17 år (18-23) jf. Lov om social service.

Arbejdsopgaverne i teamet omfatter børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgninger. Vi arbejder ud fra ICS metoden som understøttes af IT systemet DUBU. Der er fokus på tværfagligt samarbejde, samt tidlig indsats og forebyggelse (TIFO). Vi er opdelt i skoledistrikter, som er med til at øge lokalkendskabet og styrker den professionelle relation til skolerne og institutionerne.

Din profil

Du er uddannet socialrådgiver og har interesse i og gerne erfaring med arbejdet inden for servicelovens børneområde. Du kan arbejde struktureret og målrettet som myndighedsrådgiver og er god til både skriftlig og mundtlig formidling. Du er engageret og ansvarsfuld og kan bevare overblikket i pressede situationer. Du er indstillet på teamarbejde, at arbejde tværfagligt og vil være med til at bidrage til et godt arbejdsmiljø.

Derfor skal du vælge os

Du får et selvstændig og alsidigt arbejde med mange samarbejdspartnere og engagerede, dygtige og hjælpsomme kolleger. Der er ugentlige behandlingsmøder med deltagelse af faglig leder og psykologisk konsulent, og der er tilknyttet administrativ og juridisk bistand til gruppen. Er du nyuddannet får du tilknyttet en kollega som mentor til fast sparring.

Du får mulighed for fleksible arbejdstider, kantine, motion og massageordning.

Vi er et velfungerende team, der ligger stor vægt på fagligt og socialt sammenhold.

Ansættelsesvilkår

Jobbet er en fast stilling på 37 timer ugentligt med start 1. maj 2019 eller snarest herefter.

Løn efter gældende overenskomst.

Om os

Børn og Familie har til huse i Administrationsbygningen i Birkerød, Stationsvej 36, 3460 Birkerød - 2 minutter fra Birkerød S-togsstation.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler: Planlagt til den 23. april 2019.

Rudersdal KommuneBirkerød2019-03-15T00:00:002019-04-17T00:00:00
329976261Psykoterapeutisk uddannet patientbehandler med psykiatrisk erfaring søges tilRobot Psykiatrisk Center Ballerup søger en dygtig sundheds- eller socialfaglig patientbehandler med psykoterapeutisk efteruddannelse samt interesse i behandling af spiseforstyrrelser. Denne stilling giver mulighed for specialiseret oplæring i behandling af spiseforstyrrelser hos erfarne behandlere. Vi laver en skræddersyet plan for din introduktion i afsnittet og oplæring. Stillingen er på 37 timer ugentligt og ledig i Team 1-2 pr. 1 5 2019. Team 1-2 arbejder med behandling af moderat til svært syge patienter med anoreksi, bulimi eller atypisk spiseforstyrrelse. Se herunder. Psykoterapeutisk Ambulatorium for Spiseforstyrrelser Ambulatoriet er opdelt i 3 behandlerteams og et sekretariat. Team 1-2 har tidligere været tilknyttet Psykoterapeutisk Center Stolpegård. Team 3 har tidligere været tilknyttet Rigshospitalet. Team 1-2 modtager personer med moderate til svære spiseforstyrrelser, der vurderes at kunne profitere af ambulant psykoterapi. Behandlingen er flersporet og omfatter systemisk narrativ gruppeterapi med diætetisk vejledning, lægesamtaler, pårørendesamtaler og socialfaglig bistand. Vi tilbyder desuden afklarende motivationsterapi, diætistgruppe og kropsterapi, og i mindre omfang individuel terapi og par- og familieterapi af kortere varighed. Behandlingen foregår i et tværfagligt samarbejde mellem speciallæger, læger, psykologer, kliniske diætister, sygeplejersker, socialrådgivere og fysioterapeuter. De sidste 3 fagprofessioner er efteruddannet og arbejder alle psykoterapeutisk ud over den monofaglige vinkel. Team 1-2 varetager endvidere indledende vurderinger og samtaler med nyhenviste patienter. Team 3 har højt specialiseret funktion og varetager primært langvarige psykoterapeutiske behandlingsforløb med udgangspunkt i en psykodynamisk referenceramme. Patienterne har overvejende svær anoreksi, ofte langvarig og med høj grad af komorbiditet. Team 3 arbejder ligeledes flersporet og det tværfaglige samarbejde vægtes højt. Som patientbehandler i Team 1-2 vil du bl.a. varetage følgende opgaver Psykoterapi i grupper og individuelt Udredning, visitation og behandling af patienter Familie og netværksarbejde Psykoedukation af patienter og pårørende Undervisning af personale og samarbejdspartnere Forskning og effektevaluering Dine kompetencer Sundheds- eller socialfaglig fagprofessionel med erfaring i behandling af spiseforstyrrelser Teoretisk og praktisk erfaring med gruppeterapi Ansøgere med uddannelse i og erfaring med systemisk og narrativ terapi vil blive foretrukket Undervisningserfaring Fleksibiliet og evne til at samarbejde selvstændigt og udviklingsorientert God samarbejdsevner og lyst til at samarbejde tværfagligt Landets største center for spiseforstyrrelser Behandlingen af personer over 18 år med spiseforstyrrelser i Region Hovedstadens Psykiatri er fusioneret i 2017, og flyttet i nybyggede moderniserede lokaler på Psykiatrisk Center Ballerup i maj 2018. Det nye center samler ca. 120 erfarne fagprofessionelle, der arbejder med fælles visitation, udredning og behandling samt kliniknær forskning. Behandlingen varetages i et fusioneret ambulatorium, et dagafsnit og to sengeafsnit med i alt 27 sengepladser. Spiseforstyrrelsesområdet er et strategisk prioriteret område i Region Hovedstadens Psykiatris forskningsstrategi. I de kommende år vil forskning i spiseforstyrrelser blive prioriteret højt på Psykiatrisk Center Ballerup. Om Psykiatrisk Center Ballerup, PCB PCB er et moderne hospital med ca. 700 ansatte og hovedfunktioner inden for akut modtagelse, døgn-, dag- og ambulant behandling. PCB har specialfunktioner inden for behandling af spiseforstyrrelser, traumatiserede flygtninge, rehabilitering og døvepsykiatri. Vi arbejder tæt sammen med Herlev Hospital bl.a. via udbygget tilsynsfunktion og undervisning. Vi har præ- og postgraduat uddannelse på alle niveauer. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til: Afsnitsleder og ledende diætist Lene Kiib Hecht, telefon 5140 9556, mail: lene.kiib.hecht@regionh.dk eller Teamkoordinator og speciallæge Birgitte Munch Jensen, telefon 3864 5352, mail: birgitte.munch.jensen@regionh.dk Ansøgningsfrist den 20. marts 2019 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 21. marts 2019 kl.13-16.00. Ansøgning, CV og relevante eksamensdokumenter bedes sendt online via link.Psykiatrisk Center Ballerup søger en dygtig sundheds- eller socialfaglig patientbehandler med psykoterapeutisk efteruddannelse samt interesse i behandling af spiseforstyrrelser.

Denne stilling giver mulighed for specialiseret oplæring i behandling af spiseforstyrrelser hos erfarne behandlere. Vi laver en skræddersyet plan for din introduktion i afsnittet og oplæring.

Stillingen er på 37 timer ugentligt og ledig i Team 1-2 pr. 1/5 2019.
Team 1-2 arbejder med behandling af moderat til svært syge patienter med anoreksi, bulimi eller atypisk spiseforstyrrelse. Se herunder.

Psykoterapeutisk Ambulatorium for Spiseforstyrrelser
Ambulatoriet er opdelt i 3 behandlerteams og et sekretariat. Team 1-2 har tidligere været tilknyttet Psykoterapeutisk Center Stolpegård. Team 3 har tidligere været tilknyttet Rigshospitalet.
Team 1-2 modtager personer med moderate til svære spiseforstyrrelser, der vurderes at kunne profitere af ambulant psykoterapi. Behandlingen er flersporet og omfatter systemisk narrativ gruppeterapi med diætetisk vejledning, lægesamtaler, pårørendesamtaler og socialfaglig bistand. Vi tilbyder desuden afklarende motivationsterapi, diætistgruppe og kropsterapi, og i mindre omfang individuel terapi og par- og familieterapi af kortere varighed.
Behandlingen foregår i et tværfagligt samarbejde mellem speciallæger, læger, psykologer, kliniske diætister, sygeplejersker, socialrådgivere og fysioterapeuter. De sidste 3 fagprofessioner er efteruddannet og arbejder alle psykoterapeutisk ud over den monofaglige vinkel. Team 1-2 varetager endvidere indledende vurderinger og samtaler med nyhenviste patienter.
Team 3 har højt specialiseret funktion og varetager primært langvarige psykoterapeutiske behandlingsforløb med udgangspunkt i en psykodynamisk referenceramme. Patienterne har overvejende svær anoreksi, ofte langvarig og med høj grad af komorbiditet. Team 3 arbejder ligeledes flersporet og det tværfaglige samarbejde vægtes højt.

Som patientbehandler i Team 1-2 vil du bl.a. varetage følgende opgaver
  • Psykoterapi i grupper og individuelt
  • Udredning, visitation og behandling af patienter
  • Familie og netværksarbejde
  • Psykoedukation af patienter og pårørende
  • Undervisning af personale og samarbejdspartnere
  • Forskning og effektevaluering

Dine kompetencer
  • Sundheds- eller socialfaglig fagprofessionel med erfaring i behandling af spiseforstyrrelser
  • Teoretisk og praktisk erfaring med gruppeterapi
  • Ansøgere med uddannelse i og erfaring med systemisk og narrativ terapi vil blive foretrukket
  • Undervisningserfaring
  • Fleksibiliet og evne til at samarbejde selvstændigt og udviklingsorientert
  • God samarbejdsevner og lyst til at samarbejde tværfagligt

Landets største center for spiseforstyrrelser
Behandlingen af personer over 18 år med spiseforstyrrelser i Region Hovedstadens Psykiatri er fusioneret i 2017, og flyttet i nybyggede moderniserede lokaler på Psykiatrisk Center Ballerup i maj 2018. Det nye center samler ca. 120 erfarne fagprofessionelle, der arbejder med fælles visitation, udredning og behandling samt kliniknær forskning. Behandlingen varetages i et fusioneret ambulatorium, et dagafsnit og to sengeafsnit med i alt 27 sengepladser.
Spiseforstyrrelsesområdet er et strategisk prioriteret område i Region Hovedstadens Psykiatris forskningsstrategi. I de kommende år vil forskning i spiseforstyrrelser blive prioriteret højt på Psykiatrisk Center Ballerup.

Om Psykiatrisk Center Ballerup, PCB
PCB er et moderne hospital med ca. 700 ansatte og hovedfunktioner inden for akut modtagelse, døgn-, dag- og ambulant behandling. PCB har specialfunktioner inden for behandling af spiseforstyrrelser, traumatiserede flygtninge, rehabilitering og døvepsykiatri. Vi arbejder tæt sammen med Herlev Hospital bl.a. via udbygget tilsynsfunktion og undervisning. Vi har præ- og postgraduat uddannelse på alle niveauer.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Afsnitsleder og ledende diætist Lene Kiib Hecht, telefon 5140 9556, mail: lene.kiib.hecht@regionh.dk eller
Teamkoordinator og speciallæge Birgitte Munch Jensen, telefon 3864 5352, mail: birgitte.munch.jensen@regionh.dk

Ansøgningsfrist den 20. marts 2019 kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 21. marts 2019 kl.13-16.00.

Ansøgning, CV og relevante eksamensdokumenter bedes sendt online via link.
Psykiatrisk Center BallerupBallerup2019-03-16T00:00:002019-03-20T00:00:00
329973965Socialrådgiver til Forebyggelses- og sikkerhedsteamRobot Er du socialrådgiver med erfaring, stærk i relationer og kan levere myndighedsarbejde med empati og tydelighed, så kan du være vores nye medarbejder. Da vi, med stærk politisk opbakning, har besluttet at styrke vores forebyggende arbejde og sikkerhed for børn i udsatte positioner søger vi flere socialrådgivere, med evner og lyst til at arbejde med de mest udsatte børn og unge. Familieafsnittet varetager socialfaglige indsatser efter Serviceloven og samarbejder på tværs i det tidlige forbyggende arbejde med udsatte børn og unge. I Glostrup Kommune arbejder vi ud fra de to kerneopgaver Mestring og udfoldelse. De rammesætter sammen med den systemiske narrative tilgang arbejdet i Familieafsnittet. Ambition og metode Familieafsnittets ambition er at arbejde innovativt og skræddersy løsninger, så vi sætter det enkelte barn den enkelte unge og familien i centrum for indsatsen. Vi arbejder strategisk med at inddrage og ansvarliggøre forældre og netværk og tilrettelægger vores arbejde ud fra et hverdagslivsperspektiv. Indsatserne er videns baserede, og vi arbejder i DUBU, med ICS og på sigt SOS som grundlæggende metoder. Organisering Familieafsnittet er organiseret med en specialteam, et forebyggelses- og sikkerhedsteam og et foranstaltnings- og rådgivningsteam. Udover myndighedsrådgiverne har vi en familieplejekonsulent, forebyggende skole- og dagtilbudssocialrådgivere, administrativ medarbejder, faglig koordinator og funktionsleder. Stillingen er i forebyggelses- og sikkerhedsteamet med 0-17.årige. Arbejdet består primært i, at faciliterer netværks- og underretningsmøder, vurdere underretninger, sammen med Foranstaltningsteamet beslutte børnefaglige undersøgelser, handle i overgrebssager og medvirke til der skabes sikkerhed for udsatte børn unge i akutte situationer. Teamet er nystartet og du skal medvirke i udviklingen af det. Vi ønsker os en ny kollega, der: Har kontakt til sin indre socialarbejder og besidder stærke relationelle egenskaber Kommunikerer klart, tydeligt og anerkendende overfor borgene, kollegaer og samarbejdspartnere Kan arbejde netværksindragende og styre større netværksmøder fra tavlen Har styr på det administrative i myndighedsarbejdet og kan afstemme det med sin rolle som socialarbejder Er uddannet socialrådgiver formidler Kan arbejde kreativt og innovativt indenfor de økonomiske og juridiske rammer, der er for arbejdet Trives med vagtdage hvor dagen sjældent ender som planlagt Har den nødvendige psykiske robusthed til at møde de mest udsatte børn og unge Kan og forstår at arbejde i en politisk styret organisation Vi tilbyder: En arbejdsplads i rivende udvikling, hvor du kan være medskaber af udviklingen Et arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet og plads til faglig udfoldelse Et spændende fagligt og tværfagligt miljø med vide rammer for udvikling og nytænkning inden for børne- og ungdomsområdet Kort og ubureaukratisk afstand til de interne samarbejdspartnere Arbejdsplads tæt på Glostrup Station, med tværgående tog bus forbindelser Tæt faglig og kollegial sparring, mulighed for supervision Politisk bevågenhed og forståelse for dit arbejdsområde. Det praktiske: Ansøgningsfristen er den 22. marts 2019, kl. 12.00. Vi forventer at gennemføre samtaler den 27. marts 2019. Stillingen på 37 timer om ugen, forventes besat fra 1. maj 2019. Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst. Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for endt uddannelse og andre relevante bilag. Spørgsmål? Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Bent Hansen på telefon 30841447.

Er du socialrådgiver med erfaring, stærk i relationer og kan levere myndighedsarbejde med empati og tydelighed, så kan du være vores nye medarbejder. Da vi, med stærk politisk opbakning, har besluttet at styrke vores forebyggende arbejde og sikkerhed for børn i udsatte positioner søger vi flere socialrådgivere, med evner og lyst til at arbejde med de mest udsatte børn og unge.

Familieafsnittet varetager socialfaglige indsatser efter Serviceloven og samarbejder på tværs i det tidlige forbyggende arbejde med udsatte børn og unge.

I Glostrup Kommune arbejder vi ud fra de to kerneopgaver Mestring og udfoldelse. De rammesætter sammen med den systemiske/narrative tilgang arbejdet i Familieafsnittet.

Ambition og metode

Familieafsnittets ambition er at arbejde innovativt og skræddersy løsninger, så vi sætter det enkelte barn/den enkelte unge og familien i centrum for indsatsen. Vi arbejder strategisk med at inddrage og ansvarliggøre forældre og netværk – og tilrettelægger vores arbejde ud fra et hverdagslivsperspektiv. Indsatserne er videns baserede, og vi arbejder i DUBU, med ICS og på sigt SOS som grundlæggende metoder.

Organisering

Familieafsnittet er organiseret med en specialteam, et forebyggelses- og sikkerhedsteam og et foranstaltnings- og rådgivningsteam. Udover myndighedsrådgiverne har vi en familieplejekonsulent, forebyggende skole- og dagtilbudssocialrådgivere, administrativ medarbejder, faglig koordinator og funktionsleder.

Stillingen er i forebyggelses- og sikkerhedsteamet med 0-17.årige. Arbejdet består primært i, at faciliterer netværks- og underretningsmøder, vurdere underretninger, sammen med Foranstaltningsteamet beslutte børnefaglige undersøgelser, handle i overgrebssager og medvirke til der skabes sikkerhed for udsatte børn/unge i akutte situationer. Teamet er nystartet og du skal medvirke i udviklingen af det.

Vi ønsker os en ny kollega, der:

  • Har kontakt til sin indre socialarbejder og besidder stærke relationelle egenskaber
  • Kommunikerer klart, tydeligt og anerkendende overfor borgene, kollegaer og samarbejdspartnere
  • Kan arbejde netværksindragende og styre større netværksmøder fra tavlen
  • Har styr på det administrative i myndighedsarbejdet og kan afstemme det med sin rolle som socialarbejder
  • Er uddannet socialrådgiver/formidler
  • Kan arbejde kreativt og innovativt indenfor de økonomiske og juridiske rammer, der er for arbejdet
  • Trives med vagtdage hvor dagen sjældent ender som planlagt
  • Har den nødvendige psykiske robusthed til at møde de mest udsatte børn og unge
  • Kan og forstår at arbejde i en politisk styret organisation

Vi tilbyder:

  • En arbejdsplads i rivende udvikling, hvor du kan være medskaber af udviklingen
  • Et arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet og plads til faglig udfoldelse
  • Et spændende fagligt og tværfagligt miljø med vide rammer for udvikling og nytænkning inden for børne- og ungdomsområdet
  • Kort og ubureaukratisk afstand til de interne samarbejdspartnere
  • Arbejdsplads tæt på Glostrup Station, med tværgående tog/bus forbindelser
  • Tæt faglig og kollegial sparring, mulighed for supervision
  • Politisk bevågenhed og forståelse for dit arbejdsområde.

Det praktiske:

Ansøgningsfristen er den 22. marts 2019, kl. 12.00. Vi forventer at gennemføre samtaler den 27. marts 2019.

Stillingen på 37 timer om ugen, forventes besat fra 1. maj 2019.

Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest.

Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.

Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for endt uddannelse og andre relevante bilag.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Bent Hansen på telefon 30841447.

Glostrup KommuneGlostrup2019-03-08T00:00:002019-03-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Administrativ socialrådgiver søges til JobCare på deltid.

JobCare A/S

Frederiksberg
Administrativ socialrådgiver søges til JobCare på deltid. JobCare søger en medarbejder, der brænder for at arbejde med administrative opgaver indenfor socialrådgivning. Du bliver en del af et team hvor vi med højt humør, samarbejder tæt og hjælper h...
Indrykket:8. marts 2019
Udløbsdato:1. maj 2019

To ledige socialrådgiverstilliinger til Psykiatrisk Center København - Frederiksberg Hospital

Psykiatrisk Center København

København Ø
To ledige socialrådgiverstillinger på Psykiatrisk Center København en fast stilling og et barselsvikariat, begge på Frederiksbergmatriklen Vi søger to socialrådgivere til vores team på 7 socialrådgivere, som i samarbejde varetager socialfaglige opga...
Indrykket:8. marts 2019
Udløbsdato:25. marts 2019

Socialrådgiver til Børn og Familie, Rudersdal Kommune

Rudersdal Kommune

Birkerød
Om jobbet Børn og Families psykosociale gruppe, består af i alt 14 socialrådgivere fordelt på to foranstaltningsteams og en modtagelse. Den ledige stilling er placeret i foranstaltningsteamet, som varetager myndighedsopgaver for familier med børn i ...
Indrykket:15. marts 2019
Udløbsdato:17. april 2019

Psykoterapeutisk uddannet patientbehandler med psykiatrisk erfaring søges til

Psykiatrisk Center Ballerup

Ballerup
Psykiatrisk Center Ballerup søger en dygtig sundheds- eller socialfaglig patientbehandler med psykoterapeutisk efteruddannelse samt interesse i behandling af spiseforstyrrelser. Denne stilling giver mulighed for specialiseret oplæring i behandling a...
Indrykket:16. marts 2019
Udløbsdato:20. marts 2019

Socialrådgiver til Forebyggelses- og sikkerhedsteam

Glostrup Kommune

Glostrup
Er du socialrådgiver med erfaring, stærk i relationer og kan levere myndighedsarbejde med empati og tydelighed, så kan du være vores nye medarbejder. Da vi, med stærk politisk opbakning, har besluttet at styrke vores forebyggende arbejde og sikkerhe...
Indrykket:8. marts 2019
Udløbsdato:22. marts 2019