Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver til Ungeenheden i Ungecenter

Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år, der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge er vurderet åbenlys uddannelsesparate eller øvrig uddannelsesparate.

Vores fælles opgave i ungecentret er, at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job og samtidig har stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os, og vi ønsker, at der via dette kommer én fælles plan for den unge.

Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg kommunes værdier og vision.

Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på, at det er grundlaget for at skabe forandring sammen.

Med den fælles politiske aftale "Bedre veje til job og uddannelse" er der sat fokus på ungeområdet. Det betyder bl.a., at vi pr. den 1. august er den kommunale ungeindsats - vi får det fulde ansvar for at gøre alle unge parate til at gennemføre en ungdomsuddannelse eller gå i beskæftigelse. Dermed vil der kunne forekommende ændringer ift. opgaveløsningen inden for Ungeenhedens løsning af myndighedsopgaverne.

Opgaver
De primære arbejdsopgaver vil være afholdelse af opfølgningssamtaler med borgerne, afgivelse af beskæftigelsesrettede tilbud, udfærdigelse af "Min plan", sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udvikling af arbejdsevne, endvidere give råd og vejledning i forhold til en tilbagevenden til uddannelse eller arbejdsmarkedet. Du vil primært have din daglige arbejdsdag på Asylgade 18b i Skanderborg. Her vil du arbejde tæt sammen med de unge samt samarbejdspartnere, der kan være ind over den unges plan.

Du skal koordinere og samarbejde på tværs af fagsekretariater og sikre en helhedsorienteret indsats, hvor borgeren er i fokus. Koordineringsarbejdet er ligeledes ift. eksterne samarbejdspartnere f.eks. uddannelsestilbud, regionspsykiatrien, kriminalforsorgen m.fl.

Der er ligeledes opgaver i vores ungevisitation, som er placeret på Campus, Højvangens torv 2, Skanderborg. Disse opgaver indebærer bl.a. at afholde visitationssamtaler, herunder foretage vurdering og afklaring af målgruppe, af om den unge stiller sig til rådighed for arbejde og beskæftigelsesfremmende tiltag samt at yde råd og vejleding.

Vi søger en kollega, som

  • evner at møde de unge med en tro på, at de unge både kan og vil - og du kan hjælpe de unge med at stille de rammer op, som gør, at målet nås
  • har lyst til at arbejde med målgruppen og kan stille krav til den unge omkring afklaring af uddannelses- og arbejdsmarkedsmuligheder
  • har relevant uddannelse som f.eks. socialrådgiver
  • har kendskab til relevant lovgivning og arbejdsmarkedsforhold, gerne både lokalt og på landsplan
  • er robust og kan have travlt uden at miste overblikket
  • har en god datadisciplin, en god skriftlighed (vi anvender Momentum) og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.

Vi tilbyder
  • en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentiale
  • gode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparring
  • et arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • en god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.

Organisering
Myndighedsområdet i Beskæftigelse og Sundhed er organiseret med myndighedsfunktioner i henholdsvis Jobcenteret og Ungecenteret. Teamet omkring målgruppen er organiseret i Ungecenteret, hvor der er etableret en Ungeenhed. UU Odder Skanderborg er ligeledes en del af Ungecenteret. Ungeenheden varetager myndighedsopgaver omkring såvel de unge åbenlyst uddannelsesparate, øvrige uddannelsesparate samt de unge aktivitetsparate. Derforuden unge der er ledige selvforsørgende og unge der overgår fra Børn og Unge til en indsats på uddannelseshjælp. Desuden varetager vi myndighedsopgaver inden for serviceloven.

Løn og arbejdstid
Stillingen er en fast stilling

Arbejdstidenen er på 37 timer ugentligt.

Ansættelsesdato er seneste den 1. oktober 2019

Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg. Du vil primært have din daglige arbejdsdag på Asylgade 18b, 8660 Skanderborg samt Campus, Højvangens torv 2, 8660 Skanderborg.

Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på tlf. 87 94 76 11 eller stine.wurtz@skanderborg.dk
Grundet ferie i uge 29, 30 og 31 er du velkommen til i denne periode til at kontakte socialrådgiver Line Lausten på tlf. 87 94 76 21 for yderligere oplysninger om stillingen.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 15. august 2019.

Samtaler afholdes mandag den 26. august 2019.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330051477Phoenix-f9d2242312019-07-01T00:00:00Socialrådgiver til Ungeenheden i UngecenterVi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år, der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge er vurderet åbenlys uddannelsesparate eller øvrig uddannelsesparate.

Vores fælles opgave i ungecentret er, at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job og samtidig har stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os, og vi ønsker, at der via dette kommer én fælles plan for den unge.

Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg kommunes værdier og vision.

Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på, at det er grundlaget for at skabe forandring sammen.

Med den fælles politiske aftale "Bedre veje til job og uddannelse" er der sat fokus på ungeområdet. Det betyder bl.a., at vi pr. den 1. august er den kommunale ungeindsats - vi får det fulde ansvar for at gøre alle unge parate til at gennemføre en ungdomsuddannelse eller gå i beskæftigelse. Dermed vil der kunne forekommende ændringer ift. opgaveløsningen inden for Ungeenhedens løsning af myndighedsopgaverne.

Opgaver
De primære arbejdsopgaver vil være afholdelse af opfølgningssamtaler med borgerne, afgivelse af beskæftigelsesrettede tilbud, udfærdigelse af "Min plan", sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udvikling af arbejdsevne, endvidere give råd og vejledning i forhold til en tilbagevenden til uddannelse eller arbejdsmarkedet. Du vil primært have din daglige arbejdsdag på Asylgade 18b i Skanderborg. Her vil du arbejde tæt sammen med de unge samt samarbejdspartnere, der kan være ind over den unges plan.

Du skal koordinere og samarbejde på tværs af fagsekretariater og sikre en helhedsorienteret indsats, hvor borgeren er i fokus. Koordineringsarbejdet er ligeledes ift. eksterne samarbejdspartnere f.eks. uddannelsestilbud, regionspsykiatrien, kriminalforsorgen m.fl.

Der er ligeledes opgaver i vores ungevisitation, som er placeret på Campus, Højvangens torv 2, Skanderborg. Disse opgaver indebærer bl.a. at afholde visitationssamtaler, herunder foretage vurdering og afklaring af målgruppe, af om den unge stiller sig til rådighed for arbejde og beskæftigelsesfremmende tiltag samt at yde råd og vejleding.

Vi søger en kollega, som
  • evner at møde de unge med en tro på, at de unge både kan og vil - og du kan hjælpe de unge med at stille de rammer op, som gør, at målet nås
  • har lyst til at arbejde med målgruppen og kan stille krav til den unge omkring afklaring af uddannelses- og arbejdsmarkedsmuligheder
  • har relevant uddannelse som f.eks. socialrådgiver
  • har kendskab til relevant lovgivning og arbejdsmarkedsforhold, gerne både lokalt og på landsplan
  • er robust og kan have travlt uden at miste overblikket
  • har en god datadisciplin, en god skriftlighed (vi anvender Momentum) og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.

Vi tilbyder
  • en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentiale
  • gode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparring
  • et arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • en god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.

Organisering
Myndighedsområdet i Beskæftigelse og Sundhed er organiseret med myndighedsfunktioner i henholdsvis Jobcenteret og Ungecenteret. Teamet omkring målgruppen er organiseret i Ungecenteret, hvor der er etableret en Ungeenhed. UU Odder Skanderborg er ligeledes en del af Ungecenteret. Ungeenheden varetager myndighedsopgaver omkring såvel de unge åbenlyst uddannelsesparate, øvrige uddannelsesparate samt de unge aktivitetsparate. Derforuden unge der er ledige selvforsørgende og unge der overgår fra Børn og Unge til en indsats på uddannelseshjælp. Desuden varetager vi myndighedsopgaver inden for serviceloven.

Løn og arbejdstid
Stillingen er en fast stilling

Arbejdstidenen er på 37 timer ugentligt.

Ansættelsesdato er seneste den 1. oktober 2019

Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg. Du vil primært have din daglige arbejdsdag på Asylgade 18b, 8660 Skanderborg samt Campus, Højvangens torv 2, 8660 Skanderborg.

Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på tlf. 87 94 76 11 eller stine.wurtz@skanderborg.dk
Grundet ferie i uge 29, 30 og 31 er du velkommen til i denne periode til at kontakte socialrådgiver Line Lausten på tlf. 87 94 76 21 for yderligere oplysninger om stillingen.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 15. august 2019.

Samtaler afholdes mandag den 26. august 2019.

 

2019-08-16T00:51:40.747 Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år, der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge er vurderet åbenlys uddannelsesparate eller øvrig uddannelsesparate.Vores fælles opgave i ungecentret er, at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job og samtidig har stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os, og vi ønsker, at der via dette kommer én fælles plan for den unge.Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg kommunes værdier og vision.Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på, at det er grundlaget for at skabe forandring sammen.Med den fælles politiske aftale Bedre veje til job og uddannelse er der sat fokus på ungeområdet. Det betyder bl.a., at vi pr. den 1. august er den kommunale ungeindsats - vi får det fulde ansvar for at gøre alle unge parate til at gennemføre en ungdomsuddannelse eller gå i beskæftigelse. Dermed vil der kunne forekommende ændringer ift. opgaveløsningen inden for Ungeenhedens løsning af myndighedsopgaverne.OpgaverDe primære arbejdsopgaver vil være afholdelse af opfølgningssamtaler med borgerne, afgivelse af beskæftigelsesrettede tilbud, udfærdigelse af Min plan , sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udvikling af arbejdsevne, endvidere give råd og vejledning i forhold til en tilbagevenden til uddannelse eller arbejdsmarkedet. Du vil primært have din daglige arbejdsdag på Asylgade 18b i Skanderborg. Her vil du arbejde tæt sammen med de unge samt samarbejdspartnere, der kan være ind over den unges plan.Du skal koordinere og samarbejde på tværs af fagsekretariater og sikre en helhedsorienteret indsats, hvor borgeren er i fokus. Koordineringsarbejdet er ligeledes ift. eksterne samarbejdspartnere f.eks. uddannelsestilbud, regionspsykiatrien, kriminalforsorgen m.fl.Der er ligeledes opgaver i vores ungevisitation, som er placeret på Campus, Højvangens torv 2, Skanderborg. Disse opgaver indebærer bl.a. at afholde visitationssamtaler, herunder foretage vurdering og afklaring af målgruppe, af om den unge stiller sig til rådighed for arbejde og beskæftigelsesfremmende tiltag samt at yde råd og vejleding.Vi søger en kollega, somevner at møde de unge med en tro på, at de unge både kan og vil - og du kan hjælpe de unge med at stille de rammer op, som gør, at målet nåshar lyst til at arbejde med målgruppen og kan stille krav til den unge omkring afklaring af uddannelses- og arbejdsmarkedsmulighederhar relevant uddannelse som f.eks. socialrådgiverhar kendskab til relevant lovgivning og arbejdsmarkedsforhold, gerne både lokalt og på landsplaner robust og kan have travlt uden at miste overblikkethar en god datadisciplin, en god skriftlighed (vi anvender Momentum) og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligter god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.Vi tilbyderen fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentialegode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdetet spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparringet arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparringen god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.OrganiseringMyndighedsområdet i Beskæftigelse og Sundhed er organiseret med myndighedsfunktioner i henholdsvis Jobcenteret og Ungecenteret. Teamet omkring målgruppen er organiseret i Ungecenteret, hvor der er etableret en Ungeenhed. UU Odder Skanderborg er ligeledes en del af Ungecenteret. Ungeenheden varetager myndighedsopgaver omkring såvel de unge åbenlyst uddannelsesparate, øvrige uddannelsesparate samt de unge aktivitetsparate. Derforuden unge der er ledige selvforsørgende og unge der overgår fra Børn og Unge til en indsats på uddannelseshjælp. Desuden varetager vi myndighedsopgaver inden for serviceloven.Løn og arbejdstidStillingen er en fast stillingArbejdstidenen er på 37 timer ugentligt.Ansættelsesdato er seneste den 1. oktober 2019Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg. Du vil primært have din daglige arbejdsdag på Asylgade 18b, 8660 Skanderborg samt Campus, Højvangens torv 2, 8660 Skanderborg.Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.Yderligere oplysningerHar du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på tlf. 87 94 76 11 eller stine.wurtz@skanderborg.dkGrundet ferie i uge 29, 30 og 31 er du velkommen til i denne periode til at kontakte socialrådgiver Line Lausten på tlf. 87 94 76 21 for yderligere oplysninger om stillingen.AnsøgningsfristVi skal have modtaget din ansøgning senest den 15. august 2019.Samtaler afholdes mandag den 26. august 2019.11jobnetf9d22423100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-15T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1524&ERId=361280EuropaDanmarkJyllandØstjyllandOdder3555059Skanderborg Kommune11Skanderborg Fælled 18660SkanderborgDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent785481JobNet5011647501164710028-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f9d22423https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f9d22423https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f9d22423&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f9d22423&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/2.jpgSocialrådgiver til Ungeenheden i Ungecenter12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen362162121noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330102907Medarbejder til støttende tilbud til Skanderborg RusmiddelcenterRobot Vil du være med til at gøre en forskel for børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer? Motiveres du af høj faglighed i store og små fællesskaber? Og kan du lide udvikling og en afvekslende hverdag, så er du måske vores nye kollega.Skanderborg Rusmiddelcenter søger pr. 1. januar 2020 en behandler til en 4-årig projektstilling i BRUS. BRUS er et tværkommunalt støttende tilbud til børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer. Formålet er at styrke børn og unges muligheder for at håndtere de udfordringer, som følger af en opvækst præget af rusmiddelproblemer. Målet er at bidrage til, at de oplever en generel bedring i trivsel og udvikling, og på sigt kan opnå de samme muligheder for at udnytte deres potentiale, som andre børn. BRUS tilbyder individuelle samtaler, chatsamtaler, familiesamtaler og gruppeforløb til børn og unge i alderen 0-24 år. Der arbejdes ud fra en mestringsfokuseret kognitiv, systemisk og narrativ tilgang.BRUS foregår i tæt samarbejde med 10 andre kommuner i Region Midtjylland samt Center for digital pædagogik. Der er således tale om eet samlet projekt, men med 11 lokale afdelinger, der alle er forankret i de kommunale rusmiddelcentre. Projektet har eksisteret i 4 år og der er netop modtaget midler til, at projektet forlænges med yderligere 4 år. Hidtil har BRUS, Skanderborg været bemandet med 2 deltidsstillinger, men det ønskes nu at samle stillingen, så det bliver een fuldtidsstilling på 37 timer.Dine opgaver: Støttende samtaleforløb med børn og unge i alderen 0 24 årInddragelse af familie og øvrigt netværkBrug af redskabet FIT i alle forløbSamarbejde med rusmiddelbehandlerne i SRCSynliggørelse af tilbuddet via f.eks. oplæg på skoler, ungdomsuddannelser og hos relevante samarbejdspartnereBemanding af chat i turnus med de øvrige BRUS-kommunerVurdering af om BRUS er rette tilbudLøbende udvikling af BRUS.Din faglige profil: Har en socialfaglig grunduddannelse som f.eks. socialrådgiver og med en systemisk, narrativ eller kognitiv efteruddannelseHar erfaring med samtaleforløb med børn, unge og familier, gerne både individuelt og i gruppeHar erfaring med inddragelse af forældre og netværkHar gerne har erfaring med FITHar lyst til at arbejde med chatKan tænke kreativt i forhold til opsporing og motivering til samtaletilbuddetEr en stærk formidlerHar forståelse for afhængighed og empati for mennesker, der er udfordret af misbrug.Din personlige profil: Trives med projektarbejde, kan arbejde selvstændigt og er glad for mangeartede opgaverHar fleksibilitet i forhold til arbejdstiderKan forene det at arbejde under lokale forhold (BRUS, Skanderborg) og være en del af et større projekt (11 kommuner)Kan skabe relationer i forhold til såvel borgere som kollegerHar mod til at stå ved hvad du kan og hvad du ikke kan.Vi tilbyder: En spændende, udfordrende og alsidig stilling med en stor grad af selvstændighedFælles netværks- og erfaringsudveksling samt kompetenceudvikling med BRUS-kollegerne i de andre kommunerOplæring og sparring fra de tidligere BRUS-ansatte i husetSupervisionTilknytning til rusmiddelcenterets voksen-og familieteam.Mere om stillingen og Skanderborg Rusmiddelcenter: Stillingen er organisatorisk forankret i Skanderborg Rusmiddelcenter, der er Skanderborg kommunes tilbud til borgere fra 13 år, som ønsker at ændre deres forbrug af rusmidler. Vi er en ambitiøs arbejdsplads med et kontinuerligt fokus på udvikling. Byrådets vision Mennesker møder mennesker er tydeligt afspejlet i vores arbejde med borgerne. Vi vægter en høj grad af ordentlighed i relationen med såvel borgere som samarbejdspartnere og kolleger.Ansøgningsfrist og tiltrædelse: Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. januar 2020. Den er tidsbegrænset for perioden 1. januar 2020 til 31. december 2023.Løn aftales efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist er den 12. november 2019. Ansøgninger bedes fremsendt elektronisk.Der afholdes informationsmøde den 29. oktober kl. 16.30. Tilmelding via rusmiddel@skanderborg.dk senest den 23. oktober 2019. Herefter oplyses adresse for mødet afholdelse.Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 19. november 2019 samt den 21. november 2019 for de ansøgere, der går videre efter første samtale.Der indhentes børneattest i forbindelse med tiltrædelse af stillingen.Du vil få fysisk arbejdsplads på Skanderborg Rumiddelcenter, Ole Lund Kirkegaards Stræde 2f, 8660 Skanderborg Du kan læse mere om os og projekt BRUS på www.skanderborgrusmiddelcenter.dk og www.projektbrus.dk. Vedhæftet dette stillingsopslag er desuden projektbeskrivelse for projekt BRUS.Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Charlotte Korsgaard Nielsen, telefon 40 24 28 59.Vil du være med til at gøre en forskel for børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer? Motiveres du af høj faglighed i store og små fællesskaber? Og kan du lide udvikling og en afvekslende hverdag, så er du måske vores nye kollega.

Skanderborg Rusmiddelcenter søger pr. 1. januar 2020 en behandler til en 4-årig projektstilling i BRUS. BRUS er et tværkommunalt støttende tilbud til børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer. Formålet er at styrke børn og unges muligheder for at håndtere de udfordringer, som følger af en opvækst præget af rusmiddelproblemer. Målet er at bidrage til, at de oplever en generel bedring i trivsel og udvikling, og på sigt kan opnå de samme muligheder for at udnytte deres potentiale, som andre børn. BRUS tilbyder individuelle samtaler, chatsamtaler, familiesamtaler og gruppeforløb til børn og unge i alderen 0-24 år. Der arbejdes ud fra en mestringsfokuseret kognitiv, systemisk og narrativ tilgang.

BRUS foregår i tæt samarbejde med 10 andre kommuner i Region Midtjylland samt Center for digital pædagogik. Der er således tale om eet samlet projekt, men med 11 lokale afdelinger, der alle er forankret i de kommunale rusmiddelcentre. Projektet har eksisteret i 4 år og der er netop modtaget midler til, at projektet forlænges med yderligere 4 år. Hidtil har BRUS, Skanderborg været bemandet med 2 deltidsstillinger, men det ønskes nu at samle stillingen, så det bliver een fuldtidsstilling på 37 timer.

Dine opgaver:
  • Støttende samtaleforløb med børn og unge i alderen 0 – 24 år
  • Inddragelse af familie og øvrigt netværk
  • Brug af redskabet FIT i alle forløb
  • Samarbejde med rusmiddelbehandlerne i SRC
  • Synliggørelse af tilbuddet via f.eks. oplæg på skoler, ungdomsuddannelser og hos relevante samarbejdspartnere
  • Bemanding af chat i turnus med de øvrige BRUS-kommuner
  • Vurdering af om BRUS er rette tilbud
  • Løbende udvikling af BRUS.

Din faglige profil:
  • Har en socialfaglig grunduddannelse som f.eks. socialrådgiver – og med en systemisk, narrativ eller kognitiv efteruddannelse
  • Har erfaring med samtaleforløb med børn, unge og familier, gerne både individuelt og i gruppe
  • Har erfaring med inddragelse af forældre og netværk
  • Har gerne har erfaring med FIT
  • Har lyst til at arbejde med chat
  • Kan tænke kreativt i forhold til opsporing og motivering til samtaletilbuddet
  • Er en stærk formidler
  • Har forståelse for afhængighed og empati for mennesker, der er udfordret af misbrug.

Din personlige profil:
  • Trives med projektarbejde, kan arbejde selvstændigt og er glad for mangeartede opgaver
  • Har fleksibilitet i forhold til arbejdstider
  • Kan forene det at arbejde under lokale forhold (BRUS, Skanderborg) og være en del af et større projekt (11 kommuner)
  • Kan skabe relationer i forhold til såvel borgere som kolleger
  • Har mod til at stå ved hvad du kan og hvad du ikke kan.

Vi tilbyder:
  • En spændende, udfordrende og alsidig stilling med en stor grad af selvstændighed
  • Fælles netværks- og erfaringsudveksling samt kompetenceudvikling med BRUS-kollegerne i de andre kommuner
  • Oplæring og sparring fra de tidligere BRUS-ansatte i huset
  • Supervision
  • Tilknytning til rusmiddelcenterets voksen-og familieteam.

Mere om stillingen og Skanderborg Rusmiddelcenter:
Stillingen er organisatorisk forankret i Skanderborg Rusmiddelcenter, der er Skanderborg kommunes tilbud til borgere fra 13 år, som ønsker at ændre deres forbrug af rusmidler. Vi er en ambitiøs arbejdsplads med et kontinuerligt fokus på udvikling. Byrådets vision ”Mennesker møder mennesker” er tydeligt afspejlet i vores arbejde med borgerne. Vi vægter en høj grad af ordentlighed i relationen med såvel borgere som samarbejdspartnere og kolleger.

Ansøgningsfrist og tiltrædelse:
Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. januar 2020. Den er tidsbegrænset for perioden 1. januar 2020 til 31. december 2023.

Løn aftales efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist er den 12. november 2019. Ansøgninger bedes fremsendt elektronisk.

Der afholdes informationsmøde den 29. oktober kl. 16.30. Tilmelding via rusmiddel@skanderborg.dk senest den 23. oktober 2019. Herefter oplyses adresse for mødet afholdelse.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 19. november 2019 samt den 21. november 2019 for de ansøgere, der går videre efter første samtale.

Der indhentes børneattest i forbindelse med tiltrædelse af stillingen.

Du vil få fysisk arbejdsplads på Skanderborg Rumiddelcenter, Ole Lund Kirkegaards Stræde 2f, 8660 Skanderborg Du kan læse mere om os og projekt BRUS på www.skanderborgrusmiddelcenter.dk og www.projektbrus.dk. Vedhæftet dette stillingsopslag er desuden projektbeskrivelse for projekt BRUS.

Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Charlotte Korsgaard Nielsen, telefon 40 24 28 59.

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2019-10-08T00:00:002019-11-12T00:00:00
330102906Socialrådgiver til Ungeenheden i Ungecenter SkanderborgRobot Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til et vikariat til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge kan have komplekse problemstillinger og er vurderet aktivitetsparate. Vores fælles opgave i ungecentret er at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job, og samtidig har stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os og vi ønsker at der via dette kommer én fælles plan for den unge. Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg kommunes værdier og vision. Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på at det er grundlaget for at skabe forandring sammen. Med den fælles politiske aftale Bedre veje til job og uddannelse er der sat fokus på ungeområdet. Det betyder bl.a. at vi fra den 1. august er Den kommunale ungeindsats vi har det fulde ansvar for at gøre alle unge parate til at gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme i beskæftigelse. Der vil kunne forekommende ændringer ift. opgaveløsningen indenfor Ungeenhedens løsning af myndighedsopgaverne. Opgaver De primære arbejdsopgaver vil være afholdelse af opfølgningssamtaler med de unge, afgivelse af beskæftigelsesrettede tilbud, udfærdigelse af Min plan , sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udvikling af arbejdsevne, endvidere give råd og vejledning i forhold til en tilbagevenden til uddannelse eller arbejdsmarkedet samt skrive sager til rehabiliteringsteamet. Du skal koordinere og samarbejde på tværs af fagsekretariater og sikre en helhedsorienteret indsats, hvor borgeren er i fokus. Koordineringsarbejdet er ligeledes ift. eksterne samarbejdspartnere f.eks. uddannelsestilbud, regionspsykiatrien, kriminalforsorgen m.fl. Du får desuden en unik chance for at arbejde helhedsorienteret, idet at rådgivnings- og myndighedsopgaverne inden for Serviceloven ligeledes er en integreret del af arbejdet. Der er ligeledes enkelte opgaver i vores ungevisitation, som er placeret på Campus, Højvangens torv 2, Skanderborg. Disse opgaver indebærer bl.a. at afholde visitationssamtaler herunder foretage vurdering og afklaring af målgruppe, af om den unge stiller sig til rådighed for arbejde og beskæftigelsesfremmende tiltag samt at yde råd og vejleding. Vi søger en kollega som evner at møde de unge med en tro på, at de både kan og vil - og du kan hjælpe de unge med at stille de rammer op, som gør, at målet nåshar lyst til at arbejde med målgruppen og kan stille krav til den unge omkring afklaring af uddannelses- og arbejdsmarkedsmulighederhar relevant uddannelse som f.eks. socialrådgiverhar kendskab til relevant lovgivning og arbejdsmarkedsforhold, gerne både lokalt og på landsplaner robust og kan have travlt uden at miste overblikkethar en god datadisciplin, en god skriftlighed og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligter god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder. Vi tilbyder en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentialegode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdetet spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparringet arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparringen god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.Organisering Myndighedsområdet i Beskæftigelse og Sundhed er organiseret med myndighedsfunktioner i henholdsvis Jobcenteret og Ungecenteret. Teamet omkring målgruppen er organiseret i Ungecenteret, hvor der er etableret en Ungeenhed. UU Odder Skanderborg er ligeledes en del af Ungecenteret. Ungeenheden varetager myndighedsopgaver omkring såvel de unge åbenlyst uddannelsesparate, uddannelsesparate samt de unge aktivitetsparate borgere samt unge der er ledig selvforsørgende og unge der overgår fra Børn og Unge til en indsats på uddannelseshjælp. Desuden varetager vi myndighedsopgaver indenfor serviceloven. Løn og arbejdstid Stillingen er et vikariat på 7 måneder evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdstiden: 37 timer ugentligt. Ansættelsesdato: Seneste den 1. december 2019 Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg. Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn. Yderligere oplysninger Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på tlf. 8794 7611 eller mail: stine.wurtz@skanderborg.dk. Ansøgningsfrist Den 22. oktober 2019 Ansøgningen sendes elektronisk via linket. Samtaler afholdes Mandag den 28. oktober 2019Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til et vikariat til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge kan have komplekse problemstillinger og er vurderet aktivitetsparate.

Vores fælles opgave i ungecentret er at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job, og samtidig har stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os og vi ønsker at der via dette kommer én fælles plan for den unge.

Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg kommunes værdier og vision.

Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på at det er grundlaget for at skabe forandring sammen.

Med den fælles politiske aftale ”Bedre veje til job og uddannelse” – er der sat fokus på ungeområdet. Det betyder bl.a. at vi fra den 1. august er Den kommunale ungeindsats – vi har det fulde ansvar for at gøre alle unge parate til at gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme i beskæftigelse. Der vil kunne forekommende ændringer ift. opgaveløsningen indenfor Ungeenhedens løsning af myndighedsopgaverne.

Opgaver
De primære arbejdsopgaver vil være afholdelse af opfølgningssamtaler med de unge, afgivelse af beskæftigelsesrettede tilbud, udfærdigelse af 'Min plan', sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udvikling af arbejdsevne, endvidere give råd og vejledning i forhold til en tilbagevenden til uddannelse eller arbejdsmarkedet samt skrive sager til rehabiliteringsteamet.

Du skal koordinere og samarbejde på tværs af fagsekretariater og sikre en helhedsorienteret indsats, hvor borgeren er i fokus. Koordineringsarbejdet er ligeledes ift. eksterne samarbejdspartnere f.eks. uddannelsestilbud, regionspsykiatrien, kriminalforsorgen m.fl.

Du får desuden en unik chance for at arbejde helhedsorienteret, idet at rådgivnings- og myndighedsopgaverne inden for Serviceloven ligeledes er en integreret del af arbejdet.

Der er ligeledes enkelte opgaver i vores ungevisitation, som er placeret på Campus, Højvangens torv 2, Skanderborg. Disse opgaver indebærer bl.a. at afholde visitationssamtaler herunder foretage vurdering og afklaring af målgruppe, af om den unge stiller sig til rådighed for arbejde og beskæftigelsesfremmende tiltag samt at yde råd og vejleding.

Vi søger en kollega som
  • evner at møde de unge med en tro på, at de både kan og vil - og du kan hjælpe de unge med at stille de rammer op, som gør, at målet nås
  • har lyst til at arbejde med målgruppen og kan stille krav til den unge omkring afklaring af uddannelses- og arbejdsmarkedsmuligheder
  • har relevant uddannelse som f.eks. socialrådgiver
  • har kendskab til relevant lovgivning og arbejdsmarkedsforhold, gerne både lokalt og på landsplan
  • er robust og kan have travlt uden at miste overblikket
  • har en god datadisciplin, en god skriftlighed og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.

Vi tilbyder
  • en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentiale
  • gode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparring
  • et arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • en god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.
Organisering
Myndighedsområdet i Beskæftigelse og Sundhed er organiseret med myndighedsfunktioner i henholdsvis Jobcenteret og Ungecenteret. Teamet omkring målgruppen er organiseret i Ungecenteret, hvor der er etableret en Ungeenhed. UU Odder Skanderborg er ligeledes en del af Ungecenteret. Ungeenheden varetager myndighedsopgaver omkring såvel de unge åbenlyst uddannelsesparate, uddannelsesparate samt de unge aktivitetsparate borgere samt unge der er ledig selvforsørgende og unge der overgår fra Børn og Unge til en indsats på uddannelseshjælp. Desuden varetager vi myndighedsopgaver indenfor serviceloven.

Løn og arbejdstid
Stillingen er et vikariat på 7 måneder evt. med mulighed for forlængelse.

Arbejdstiden: 37 timer ugentligt.
Ansættelsesdato: Seneste den 1. december 2019

Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på tlf. 8794 7611 eller mail: stine.wurtz@skanderborg.dk.

Ansøgningsfrist
Den 22. oktober 2019
Ansøgningen sendes elektronisk via linket.

Samtaler afholdes
Mandag den 28. oktober 2019

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2019-10-08T00:00:002019-10-22T00:00:00
330088475Socialrådgiver til Afdeling for Traume- og TorturoverlevereBasic ATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af veteraner og flygtninge med PTSD. Vi tilbyder specialiseret, differentieret behandling på et psykodynamisk, mentaliseringsbaseret grundlag. Afdeling for Traume- og Torturoverlevere (ATT) søger en socialrådgiver til vores ambulante behandlingstilbud i Vejle. ATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af veteraner og flygtninge med PTSD. Vi tilbyder specialiseret, differentieret behandling på et psykodynamisk, mentaliseringsbaseret grundlag. Vi søger en person, der med sin faglighed og erfaring kan bidrage til at styrke den tværfaglige indsats overfor vores patienter og pårørende. Ligeledes har vi fokus på sammenhæng i patienternes forløb på tværs af sektorer med fokus på patienten og de pårørende i centrum. VI ønsker en socialrådgiver, der har interesse for flygtninge såvel som veteraner og de problemstillinger der er knyttet til den enkelte gruppe. Som socialrådgiver i vores ambulante behandlingstilbud vil du blive en del af et tværfagligt team, der består af psykologer, fysioterapeuter, socialrådgivere, læge og sygeplejerske. Teamets opgave er at yde specialiseret udredning, behandling og vejledning af afdelingens målgruppe, dvs. flygtninge og veteraner med svær PTSD. Der tilbydes behandling i gruppe såvel som individuelt. Der tilbydes behandling i huset såvel som i patientens hjem. Som socialrådgiver vil du især have fokus på at afklare og beskrive patienternes sociale problemstillinger, så de på bedst mulig vis bliver i stand til at modtage traumebehandling. Du vil herudover skulle have en særlig opmærksomhed på patientens familie og stå for pårørendeinddragelse i behandlingsforløbet. Det forventes at du kan indgå i udkørende behandling ved behov sammen med kolleger. Vi forventer, at du Er uddannet socialrådgiver Har erfaring med ATT´s målgruppe fra psykiatrien Har erfaring med at arbejde med voksne med psykiatriske lidelser Har erfaring med kendskab til lovgivning inden for både beskæftigelses-, flygtninge- og børne- familieområdet Er helhedsorienteret og i stand til at afdække og se ressourcer hos de hårdest ramte patienter Har en omsorgsfuld tilgang til dine patienter Har kørekort. Vi tilbyder dig En udfordrende og alsidig hverdag med mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af indsatsen i vores behandlingsteam Intern og ekstern monofaglig supervision samt tværfaglig supervision Mentorordning for nyansatte Mulighed for at indgå i et kollegialt miljø præget af humor, uhøjtidelighed og høj faglighed En velfungerende afdeling, der lægger vægt på trivsel og godt arbejdsmiljø Gode muligheder for flekstid Monofaglig forankring i en velfungerende socialrådgivergruppe, med gode muligheder for sparring og faglig udvikling. Vi lægger vægt på Åbenhed, gode samarbejdsevner og fagligt engagement At du kan arbejde selvstændigt og struktureret og er i stand til at prioritere dine opgaver Lyst til at indgå i det fortsatte udviklingsarbejde i afdelingen. Yderligere information om stillingen Søg jobbet på job.regionsyddanmark.dk under jobnummer 208617. Ansøgningsfristen er mandag d. 14.oktober 2019. Vi forventer at holde samtaler onsdag d. 23.10.2019. Samtalerne foregår i Vejle på adressen Vestre Engvej 51B, 3. sal. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. december eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og Dansk Socialrådgiverforening. Det bemærkes, at Region Syddanmark anvender prøvetid. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver Didde Ohrt på didde.ohrt@rsyd.dk eller på tlf. 9944 4600 eller afdelingschef Louise Schwartz, på louise.schwartz@rsyd.dk eller tlf. 2364 2143. Du kan finde mere information om afdelingen og om psykiatrien i Region Syddanmark på www.traumeogtorturoverlevere.dk og www.psykiatrienisyddanmark.dkATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af veteraner og flygtninge med PTSD. Vi tilbyder specialiseret, differentieret behandling på et psykodynamisk, mentaliseringsbaseret grundlag.

Afdeling for Traume- og Torturoverlevere (ATT) søger en socialrådgiver til vores ambulante behandlingstilbud i Vejle.

ATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af veteraner og flygtninge med PTSD. Vi tilbyder specialiseret, differentieret behandling på et psykodynamisk, mentaliseringsbaseret grundlag.

Vi søger en person, der med sin faglighed og erfaring kan bidrage til at styrke den tværfaglige indsats overfor vores patienter og pårørende. Ligeledes har vi fokus på sammenhæng i patienternes forløb på tværs af sektorer med fokus på patienten og de pårørende i centrum. VI ønsker en socialrådgiver, der har interesse for flygtninge såvel som veteraner og de problemstillinger der er knyttet til den enkelte gruppe.

Som socialrådgiver i vores ambulante behandlingstilbud vil du blive en del af et tværfagligt team, der består af psykologer, fysioterapeuter, socialrådgivere, læge og sygeplejerske. Teamets opgave er at yde specialiseret udredning, behandling og vejledning af afdelingens målgruppe, dvs. flygtninge og veteraner med svær PTSD. Der tilbydes behandling i gruppe såvel som individuelt. Der tilbydes behandling i huset såvel som i patientens hjem. Som socialrådgiver vil du især have fokus på at afklare og beskrive patienternes sociale problemstillinger, så de på bedst mulig vis bliver i stand til at modtage traumebehandling. Du vil herudover skulle have en særlig opmærksomhed på patientens familie og stå for pårørendeinddragelse i behandlingsforløbet. Det forventes at du kan indgå i udkørende behandling ved behov sammen med kolleger.

 

Vi forventer, at du

  • Er uddannet socialrådgiver
  • Har erfaring med ATT´s målgruppe fra psykiatrien
  • Har erfaring med at arbejde med voksne med psykiatriske lidelser
  • Har erfaring med/kendskab til lovgivning inden for både beskæftigelses-, flygtninge- og børne-/familieområdet
  • Er helhedsorienteret og i stand til at afdække og se ressourcer hos de hårdest ramte patienter
  • Har en omsorgsfuld tilgang til dine patienter
  • Har kørekort.

 

Vi tilbyder dig

  • En udfordrende og alsidig hverdag med mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af indsatsen i vores behandlingsteam
  • Intern og ekstern monofaglig supervision samt tværfaglig supervision
  • Mentorordning for nyansatte
  • Mulighed for at indgå i et kollegialt miljø præget af humor, uhøjtidelighed og høj faglighed
  • En velfungerende afdeling, der lægger vægt på trivsel og godt arbejdsmiljø
  • Gode muligheder for flekstid
  • Monofaglig forankring i en velfungerende socialrådgivergruppe, med gode muligheder for sparring og faglig udvikling.

 

Vi lægger vægt på

  • Åbenhed, gode samarbejdsevner og fagligt engagement
  • At du kan arbejde selvstændigt og struktureret og er i stand til at prioritere dine opgaver
  • Lyst til at indgå i det fortsatte udviklingsarbejde i afdelingen.

 

Yderligere information om stillingen

 

Søg jobbet på job.regionsyddanmark.dk under jobnummer 208617. Ansøgningsfristen er mandag d. 14.oktober 2019.

 

Vi forventer at holde samtaler onsdag d. 23.10.2019. Samtalerne foregår i Vejle på adressen Vestre Engvej 51B, 3. sal.

 

Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. december eller efter aftale.

 

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og Dansk Socialrådgiverforening.

 

Det bemærkes, at Region Syddanmark anvender prøvetid.

 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver Didde Ohrt på didde.ohrt@rsyd.dk eller på tlf. 9944 4600 eller afdelingschef Louise Schwartz, på louise.schwartz@rsyd.dk eller tlf. 2364 2143.

 

Du kan finde mere information om afdelingen og om psykiatrien i Region Syddanmark på www.traumeogtorturoverlevere.dk og www.psykiatrienisyddanmark.dk

 

ORS/Small/e95f3954_logo.pngATT VejleVejle2019-09-11T18:01:39.3002019-10-14T00:00:00
330104332Genopslag: Medarbejder til opsøgende arbejdeRobot Kan du åbne døre til kommuner og virksomheder? OBS! Vi slog første gang denne stilling op i august. Men vores valgte kandidat sprang fra kort før ansættelsesstart på grund af andet jobtilbud. Derfor genopslår vi nu stillingen. Vi opfordrer derfor alle interesserede til at søge stillingen, uanset om de søgte sidst eller ej. Castberggård Job- og Udviklingscenter, Danmarks eneste jobcenter for døve og personer med høretab, ønsker at styrke indsatsen for at få flere i forløb og få en bedre kontakt med de kommunale jobcentre. Vi søger derfor en medarbejder til vores hovedafdeling i Urlev syd for Horsens, der kan lave opsøgende og relationsskabende kontakt til relevante myndigheder og samarbejdspartnere for at sætte mere fokus på vores indsatser. Vi forestiller os, at du har erfaring som virksomhedskonsulent eller evt. salgserfaring og kendskab til beskæftigelsesområdet f.eks. fra arbejde hos anden aktør. Erfaring fra arbejdet i et kommunalt jobcenter med fokus på udplacering vil også være en fordel. Indhold i stillingen: Opsøgende arbejde i kommuner over hele Danmark Virksomhedskonsulentarbejde Indgå i samarbejdet omkring Job- og Udviklingscentrets synliggørelse og branding Bidrage til udvikling af tilbud Bidrage til nytænkning i forbindelser med projekter og samarbejdsrelationer Bidrage til udplacering af ledige, samt i konkrete tilfælde bidrage med vejledning og undervisning Vi forventer, at du Er udadvendt og ansvarsfuld overfor opgaven Har et godt kendskab til kommunale strukturer Kan indgå i et konstruktivt teamsarbejde og bidrage til udvikling på vores område Har kørekort og Vi stiller en bil til rådighed, som skal hentes og afleveres på arbejdspladsen. Vælger du at køre i egen bil, får du kørselsgodtgørelse (lav takst). Vi tror på, at der er plads til døve og personer med høretab på arbejdsmarkedet og at vores indsats gør en afgørende forskel for den enkelte borger. Vi forventer, at du kan tilslutte dig dette med en indsats, der afspejler, at du kan se, du kan gøre en forskel. Castberggård er en tosproglig arbejdsplads, og vi værdsætter mangfoldighed på arbejdspladsen. Vi forventer derfor, at du er indstillet på at lære tegnsprog hvis du ikke allerede kan. Arbejdssted:Castberggård Job- og UdviklingscenterØsterskovvej 1, Urlev?8722 Hedensted Arbejdstid: 37 timer ugl. Løn efter kvalifikationer. Sidste ansøgningsfrist: Torsdag den 24. oktober 2019 kl.12.00 Samtaler: Afholdes tirsdag den 29. oktober. Ansættelse: 1. december eller snarest derefter. For yderligere oplysninger: Kontakt venligst Job- og Udviklingscenterchef Holger Jensen på tlf. 28582087 Ansøgning: På mail til: hn@cbg.dk Link til stillingsopslaget på vores hjemmeside: https: cbg-job.dk da medarbejder-til-opsoegende-arbejde

Kan du åbne døre til kommuner og virksomheder?

OBS! Vi slog første gang denne stilling op i august. Men vores valgte kandidat sprang fra kort før ansættelsesstart på grund af andet jobtilbud. Derfor genopslår vi nu stillingen. Vi opfordrer derfor alle interesserede til at søge stillingen, uanset om de søgte sidst eller ej.

Castberggård Job- og Udviklingscenter, Danmarks eneste jobcenter for døve og personer med høretab, ønsker at styrke indsatsen for at få flere i forløb og få en bedre kontakt med de kommunale jobcentre.

Vi søger derfor en medarbejder til vores hovedafdeling i Urlev syd for Horsens, der kan lave opsøgende og relationsskabende kontakt til relevante myndigheder og samarbejdspartnere for at sætte mere fokus på vores indsatser. 

Vi forestiller os, at du har erfaring som virksomhedskonsulent eller evt. salgserfaring og kendskab til beskæftigelsesområdet f.eks. fra arbejde hos anden aktør.

Erfaring fra arbejdet i et kommunalt jobcenter med fokus på udplacering vil også være en fordel.

Indhold i stillingen:

  • Opsøgende arbejde i kommuner over hele Danmark
  • Virksomhedskonsulentarbejde
  • Indgå i samarbejdet omkring Job- og Udviklingscentrets synliggørelse og branding
  • Bidrage til udvikling af tilbud
  • Bidrage til nytænkning i forbindelser med projekter og samarbejdsrelationer
  • Bidrage til udplacering af ledige, samt i konkrete tilfælde bidrage med vejledning og undervisning

Vi forventer, at du

  • Er udadvendt og ansvarsfuld overfor opgaven
  • Har et godt kendskab til kommunale strukturer
  • Kan indgå i et konstruktivt teamsarbejde og bidrage til udvikling på vores område
  • Har kørekort og 

Vi stiller en bil til rådighed, som skal hentes og afleveres på arbejdspladsen. Vælger du at køre i egen bil, får du kørselsgodtgørelse (lav takst).

Vi tror på, at der er plads til døve og personer med høretab på arbejdsmarkedet og at vores indsats gør en afgørende forskel for den enkelte borger. Vi forventer, at du kan tilslutte dig dette med en indsats, der afspejler, at du kan se, du kan gøre en forskel.

Castberggård er en tosproglig arbejdsplads, og vi værdsætter mangfoldighed på arbejdspladsen. Vi forventer derfor, at du er indstillet på at lære tegnsprog hvis du ikke allerede kan.

Arbejdssted:
Castberggård Job- og Udviklingscenter
Østerskovvej 1, Urlev
?8722 Hedensted

Arbejdstid: 37 timer/ugl. Løn efter kvalifikationer.

Sidste ansøgningsfrist: Torsdag den 24. oktober 2019 kl.12.00

Samtaler: Afholdes tirsdag den 29. oktober.  

Ansættelse: 1. december eller snarest derefter.

For yderligere oplysninger: Kontakt venligst Job- og Udviklingscenterchef Holger Jensen på tlf. 28582087

Ansøgning: På mail til: hn@cbg.dk


Link til stillingsopslaget på vores hjemmeside: https://cbg-job.dk/da/medarbejder-til-opsoegende-arbejde

DEN SELVEJENDE INSTITUTION CASTBERGGAARDHedensted2019-10-10T00:00:002019-10-24T00:00:00
330101795Uddannelsesvejleder til Ungeguiden, Erhverv og UddannelseRobot I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et stort engagement om opgaven blandt både medarbejdere og ledere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. Vi har før sommerferien afsluttet en længere proces i Ungeguiden, som er mundet ud i en ny organisering, der sætter vores faglighed bedre i spil for at skabe større sammenhæng for den unge. Ungeguiden rummer et opgavefællesskab, hvor beskæftigelseskonsulenter, koordinerende sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter, mentorer, fastholdelsesmentorer og uddannelsesvejledere arbejder sammen om vores fælles kerneopgave i forhold til de unge. Den nye organisering skal blandt andet gøre os bedre rustede til, at vi kan leve op til opgaverne i forbindelse med den Kommunale Ungeindsats, som beskrevet i reformen Bedre Veje til Uddannelse og Job. Dette sker i et tæt samspil med de øvrige afdelinger i kommunen, byens uddannelsesinstitutioner, erhvervslivet og ikke mindst de unge selv. Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsatser efter de unges behov, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen. Samlet set er der 65 medarbejdere i Ungeguiden heriblandt fem teamkoordinatorer og to funktionsledere. Pr. 1. november 2019 eller snarest herefter søger vi en uddannelsesvejleder på fuld tid, som: har en diplomuddannelse i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning og eller anden tilsvarende relevant uddannelsesmæssig baggrund. har erfaring i arbejdet med unge og voksne (lærer, pædagog, socialrådgiver, vejleder eller andet relevant).har hjertet på rette sted og har en anerkendende tilgang med et humoristisk og positivt livssyn.har fokus på et godt og trygt internt samarbejde med refleksion, deprivatisering og sparring.er visionær og udviklingsorienteret.har erfaring med formidling og kommunikation til små og store grupper.har gode IT-kompetencer og har flair for administrativt arbejde.er indstillet på at dygtiggøre sig gennem kurser og uddannelse i vejledning. er indstillet på fleksibel arbejdstid og arbejdssteder.kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere, planlægge og strukturere sit arbejde i en kompliceret hverdag med højt tempo og mange deadlines.har egen bil til rådighed. Vi tilbyder:at du kan blive del af en ny organisation, hvor det gode arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen. dygtige, engagerede og fagligt kompetente kolleger.en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til et godt grin.høj grad af fleksibilitet og selvstændighed i hverdagen.høj prioritering af inddragelse og meningsskabende vejledningsindsats for de unge.Da vi ønsker fleksibilitet i forhold til fordeling af arbejdsopgaver blandt uddannelsesvejledere, foretrækker vi ansøgere, der har interesse for både grundskolen og vejledning af voksne op til 30 år. Den ledige stilling drejer sig dog om vejledning på grundskoler samt ungevejledning af unge op til 18 år. Grundskolevejledningen tager udgangspunkt i en kommunal samarbejdsaftale med skoleafdelingen. Se Samarbejdsaftale. Vejledningen sker altid i et samarbejde med skolens lærere og ledelse. Ungevejledningen er primært rettet mod de unge, som ikke starter direkte i uddannelse efter endt skolegang. Du kan læse mere om Silkeborg Kommune og Beskæftigelsesafdelingen på: www.silkeborg.dk og om Ungeguiden på www.uusilkeborg.dk Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator i Ungeguiden Susan Hove, på tlf. 20 59 83 65 eller funktionsleder i Ungeguiden Rikke Skjoldan Kjær på tlf. 23 37 51 81. Ansøgningsfrist søndag 20. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 22. oktober. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et stort engagement om opgaven blandt både medarbejdere og ledere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
 
Vi har før sommerferien afsluttet en længere proces i Ungeguiden, som er mundet ud i en ny organisering, der sætter vores faglighed bedre i spil for at skabe større sammenhæng for den unge. Ungeguiden rummer et opgavefællesskab, hvor beskæftigelseskonsulenter, koordinerende sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter, mentorer, fastholdelsesmentorer og uddannelsesvejledere arbejder sammen om vores fælles kerneopgave i forhold til de unge.
 
Den nye organisering skal blandt andet gøre os bedre rustede til, at vi kan leve op til opgaverne i forbindelse med den Kommunale Ungeindsats, som beskrevet i reformen Bedre Veje til Uddannelse og Job. Dette sker i et tæt samspil med de øvrige afdelinger i kommunen, byens uddannelsesinstitutioner, erhvervslivet og ikke mindst de unge selv.
 
Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsatser efter de unges behov, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen.
 
Samlet set er der 65 medarbejdere i Ungeguiden – heriblandt fem teamkoordinatorer og to funktionsledere.
 
Pr. 1. november 2019 eller snarest herefter søger vi en uddannelsesvejleder på fuld tid, som: 
  • har en diplomuddannelse i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning og/eller anden tilsvarende relevant uddannelsesmæssig baggrund. 
  • har erfaring i arbejdet med unge og voksne (lærer, pædagog, socialrådgiver, vejleder eller andet relevant).
  • har hjertet på rette sted og har en anerkendende tilgang med et humoristisk og positivt livssyn.
  • har fokus på et godt og trygt internt samarbejde med refleksion, deprivatisering og sparring.
  • er visionær og udviklingsorienteret.
  • har erfaring med formidling og kommunikation til små og store grupper.
  • har gode IT-kompetencer og har flair for administrativt arbejde.
  • er indstillet på at dygtiggøre sig gennem kurser og uddannelse i vejledning. 
  • er indstillet på fleksibel arbejdstid og arbejdssteder.
  • kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere, planlægge og strukturere sit arbejde i en kompliceret hverdag med højt tempo og mange deadlines.
  • har egen bil til rådighed. 
Vi tilbyder:
  • at du kan blive del af en ny organisation, hvor det gode arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen.  
  • dygtige, engagerede og fagligt kompetente kolleger.
  • en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til et godt grin.
  • høj grad af fleksibilitet og selvstændighed i hverdagen.
  • høj prioritering af inddragelse og meningsskabende vejledningsindsats for de unge.
Da vi ønsker fleksibilitet i forhold til fordeling af arbejdsopgaver blandt uddannelsesvejledere, foretrækker vi ansøgere, der har interesse for både grundskolen og vejledning af voksne op til 30 år. Den ledige stilling drejer sig dog om vejledning på grundskoler samt ungevejledning af unge op til 18 år.
 
Grundskolevejledningen tager udgangspunkt i en kommunal samarbejdsaftale med skoleafdelingen.
Se Samarbejdsaftale. Vejledningen sker altid i et samarbejde med skolens lærere og ledelse.
 
Ungevejledningen er primært rettet mod de unge, som ikke starter direkte i uddannelse efter endt skolegang.
 
Du kan læse mere om Silkeborg Kommune og Beskæftigelsesafdelingen på:
www.silkeborg.dk og om Ungeguiden på www.uusilkeborg.dk
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator i Ungeguiden Susan Hove, på tlf. 20 59 83 65 eller funktionsleder i Ungeguiden Rikke Skjoldan Kjær på tlf. 23 37 51 81.
 
Ansøgningsfrist søndag 20. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 22. oktober.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-10-14T00:00:002019-10-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Medarbejder til støttende tilbud til Skanderborg Rusmiddelcenter

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Vil du være med til at gøre en forskel for børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer? Motiveres du af høj faglighed i store og små fællesskaber? Og kan du lide udvikling og en afvekslende hverdag, så er du måske vores nye kollega...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:12. november 2019

Socialrådgiver til Ungeenheden i Ungecenter Skanderborg

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til et vikariat til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge kan have komplekse problemstillinger og er vurderet aktivitetsparate. Vor...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019

Socialrådgiver til Afdeling for Traume- og Torturoverlevere

ATT Vejle

Vejle
ATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af vet...
Indrykket:11. september 2019
Udløbsdato:14. oktober 2019

Genopslag: Medarbejder til opsøgende arbejde

DEN SELVEJENDE INSTITUTION CASTBERGGAARD

Hedensted
Kan du åbne døre til kommuner og virksomheder? OBS! Vi slog første gang denne stilling op i august. Men vores valgte kandidat sprang fra kort før ansættelsesstart på grund af andet jobtilbud. Derfor genopslår vi nu stillingen. Vi opfordrer derfor al...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Uddannelsesvejleder til Ungeguiden, Erhverv og Uddannelse

Silkeborg Kommune

Silkeborg
I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader...
Indrykket:14. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019