Socialrådgiver til ungeteamet i Familieafdelingen

Søger du nye udfordringer og har du erfaring med sagsbehandling inden for børne- og familieområdet, så har vi en ledig stilling i Struer Kommunes Familieafdeling under Børne- og Familiecentret.

En af vores dygtige medarbejdere har søgt nye udfordringer, og vi skal derfor bruge en ny kollega til en fast stilling i vores Ungeteam.
Stillingen er på fuldtid og ønskes besat pr. 1. august 2019.

Om Børne- og Familiecentret
Børne- og Familiecentret består foruden Familieafdelingen af Sundhedsplejen, PPR og Familiehuset (Behandlingsafsnittet) og en stab. Vores opgaver strækker sig fra det almene område, herunder sundhedsplejens sundhedsfremmende arbejde til eksempelvis myndighedsområdets forebyggende, specialiserede og mere intervenerende arbejde. Vi tilbyder råd og vejledning og anden hjælp til børn og familier hvoraf nogle har særlige sociale, psykiske, fysiske eller adfærdsmæssige vanskeligheder.

Børne- og Familiecentret beskæftiger ca. 50 medarbejdere og er beliggende på Bremdal Torv 4, 7600 Struer. Det er vigtigt for os, at vores indsatser fremstår helhedsorienteret og sammenhængende for den enkelte borger, og således også for det barn og den familie, vi konkret er i berøring med. Derfor vægter vi et godt samarbejde både internt og på tværs.

Familieafdelingen
Familieafdelingen består af fire teams, hvis målgruppe er udsatte børn og unge. De fire teams er: et Modtagelsesteam, et Børneteam, et Ungeteam og et Handicapteam. Som ny kollega i Familieafdelingen bliver du en del af Ungeteamet, som i alt består af fire socialrådgivere.

Som medarbejder i Ungeteamet tilbyder vi dig en hverdag med store faglige og personlige udfordringer, hvor ikke to dage er ens. Vi har et godt professionelt samarbejde ligesom det sociale fællesskab i høj grad er præget af en god stemning, humor og engagement. Du vil skulle indgå i tværfagligt samarbejde med kollegaer fra almenområdet, sundhedsområdet, SSP, familiebehandlere og kontaktpersoner, politi og andre myndigheder.

Arbejdsopgaverne vil primært bestå af

  • udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og handleplaner.
  • varetagelse af iværksættelse, opfølgning og afslutning af foranstaltninger jævnfør Servicelovens § 52
  • tværfagligt koordinering og samarbejde i sagerne
  • forberedelse til og varetagelse af sager i Ungdomskriminalitetsnævnet.

Vi forventer af dig, at du
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og gerne med erfaring inden for området
  • er engageret og har erfaring med at arbejde i familier, der har mange forskellige problematikker
  • har lyst og evne til tværfagligt samarbejde
  • er god til at skabe overblik i en travl hverdag, og arbejder systematisk
  • er god til både at inddrage dine kolleger i opgaveløsningen samt at arbejde selvstændigt
  • har lyst til at arbejde i en konsulterende funktion på tværs af mange afdelinger
  • har lyst til at indgå i det faglige og sociale fællesskab i afdelingen, hvor humor, godt humør og et glimt i øjet er kendetegnende for vores arbejdsmiljø

Vi tilbyder
En velorganiseret afdeling med kompetente og sammenspillede medarbejdere, der har lyst og vilje til at sikre de bedst mulige resultater. Vi tilbyder et spændende job, hvor du kommer til at bruge dine faglige og personlige kompetencer i et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø. Vi har erfaring med, at et godt samarbejde sammen med faglig og personlig udvikling skaber de bedste resultater og god social kapital.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse
Den 1. august 2019

Hvis du vil vide mere
er du velkommen til at kontakte Leder af Familieafdelingen Jens Birkmose på mail; jensbi@struer.dk eller telefon 20 48 50 88 eller
Fagkoordinator Lene Vang på mail; lvp@struer.dk eller telefon 61 89 28 16.

Praktiske oplysninger
Ansøgning vedlagt relevante bilag sendes via link på http://struer.dk

Ansøgningsfristen
er mandag den 17. juni kl. 8.00
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 19. juni.

Du kan læse mere om Struer Kommune på http://www.struer.dk

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033360Phoenix-0269679f12019-06-04T00:00:00Socialrådgiver til ungeteamet i FamilieafdelingenSøger du nye udfordringer og har du erfaring med sagsbehandling inden for børne- og familieområdet, så har vi en ledig stilling i Struer Kommunes Familieafdeling under Børne- og Familiecentret.

En af vores dygtige medarbejdere har søgt nye udfordringer, og vi skal derfor bruge en ny kollega til en fast stilling i vores Ungeteam.
Stillingen er på fuldtid og ønskes besat pr. 1. august 2019.

Om Børne- og Familiecentret
Børne- og Familiecentret består foruden Familieafdelingen af Sundhedsplejen, PPR og Familiehuset (Behandlingsafsnittet) og en stab. Vores opgaver strækker sig fra det almene område, herunder sundhedsplejens sundhedsfremmende arbejde til eksempelvis myndighedsområdets forebyggende, specialiserede og mere intervenerende arbejde. Vi tilbyder råd og vejledning og anden hjælp til børn og familier hvoraf nogle har særlige sociale, psykiske, fysiske eller adfærdsmæssige vanskeligheder.

Børne- og Familiecentret beskæftiger ca. 50 medarbejdere og er beliggende på Bremdal Torv 4, 7600 Struer. Det er vigtigt for os, at vores indsatser fremstår helhedsorienteret og sammenhængende for den enkelte borger, og således også for det barn og den familie, vi konkret er i berøring med. Derfor vægter vi et godt samarbejde både internt og på tværs.

Familieafdelingen
Familieafdelingen består af fire teams, hvis målgruppe er udsatte børn og unge. De fire teams er: et Modtagelsesteam, et Børneteam, et Ungeteam og et Handicapteam. Som ny kollega i Familieafdelingen bliver du en del af Ungeteamet, som i alt består af fire socialrådgivere.

Som medarbejder i Ungeteamet tilbyder vi dig en hverdag med store faglige og personlige udfordringer, hvor ikke to dage er ens. Vi har et godt professionelt samarbejde ligesom det sociale fællesskab i høj grad er præget af en god stemning, humor og engagement. Du vil skulle indgå i tværfagligt samarbejde med kollegaer fra almenområdet, sundhedsområdet, SSP, familiebehandlere og kontaktpersoner, politi og andre myndigheder.

Arbejdsopgaverne vil primært bestå af
  • udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og handleplaner.
  • varetagelse af iværksættelse, opfølgning og afslutning af foranstaltninger jævnfør Servicelovens § 52
  • tværfagligt koordinering og samarbejde i sagerne
  • forberedelse til og varetagelse af sager i Ungdomskriminalitetsnævnet.

Vi forventer af dig, at du
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og gerne med erfaring inden for området
  • er engageret og har erfaring med at arbejde i familier, der har mange forskellige problematikker
  • har lyst og evne til tværfagligt samarbejde
  • er god til at skabe overblik i en travl hverdag, og arbejder systematisk
  • er god til både at inddrage dine kolleger i opgaveløsningen samt at arbejde selvstændigt
  • har lyst til at arbejde i en konsulterende funktion på tværs af mange afdelinger
  • har lyst til at indgå i det faglige og sociale fællesskab i afdelingen, hvor humor, godt humør og et glimt i øjet er kendetegnende for vores arbejdsmiljø

Vi tilbyder
En velorganiseret afdeling med kompetente og sammenspillede medarbejdere, der har lyst og vilje til at sikre de bedst mulige resultater. Vi tilbyder et spændende job, hvor du kommer til at bruge dine faglige og personlige kompetencer i et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø. Vi har erfaring med, at et godt samarbejde sammen med faglig og personlig udvikling skaber de bedste resultater og god social kapital.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse
Den 1. august 2019

Hvis du vil vide mere
er du velkommen til at kontakte Leder af Familieafdelingen Jens Birkmose på mail; jensbi@struer.dk eller telefon 20 48 50 88 eller
Fagkoordinator Lene Vang på mail; lvp@struer.dk eller telefon 61 89 28 16.

Praktiske oplysninger
Ansøgning vedlagt relevante bilag sendes via link på http://struer.dk

Ansøgningsfristen
er mandag den 17. juni kl. 8.00
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 19. juni.

Du kan læse mere om Struer Kommune på http://www.struer.dk

 

Søger du nye udfordringer og har du erfaring med sagsbehandling inden for børne- og familieområdet, så har vi en ledig stilling i Struer Kommunes Familieafdeling under Børne- og Familiecentret.En af vores dygtige medarbejdere har søgt nye udfordringer, og vi skal derfor bruge en ny kollega til en fast stilling i vores Ungeteam.Stillingen er på fuldtid og ønskes besat pr. 1. august 2019.Om Børne- og FamiliecentretBørne- og Familiecentret består foruden Familieafdelingen af Sundhedsplejen, PPR og Familiehuset (Behandlingsafsnittet) og en stab. Vores opgaver strækker sig fra det almene område, herunder sundhedsplejens sundhedsfremmende arbejde til eksempelvis myndighedsområdets forebyggende, specialiserede og mere intervenerende arbejde. Vi tilbyder råd og vejledning og anden hjælp til børn og familier hvoraf nogle har særlige sociale, psykiske, fysiske eller adfærdsmæssige vanskeligheder.Børne- og Familiecentret beskæftiger ca. 50 medarbejdere og er beliggende på Bremdal Torv 4, 7600 Struer. Det er vigtigt for os, at vores indsatser fremstår helhedsorienteret og sammenhængende for den enkelte borger, og således også for det barn og den familie, vi konkret er i berøring med. Derfor vægter vi et godt samarbejde både internt og på tværs.FamilieafdelingenFamilieafdelingen består af fire teams, hvis målgruppe er udsatte børn og unge. De fire teams er: et Modtagelsesteam, et Børneteam, et Ungeteam og et Handicapteam. Som ny kollega i Familieafdelingen bliver du en del af Ungeteamet, som i alt består af fire socialrådgivere.Som medarbejder i Ungeteamet tilbyder vi dig en hverdag med store faglige og personlige udfordringer, hvor ikke to dage er ens. Vi har et godt professionelt samarbejde ligesom det sociale fællesskab i høj grad er præget af en god stemning, humor og engagement. Du vil skulle indgå i tværfagligt samarbejde med kollegaer fra almenområdet, sundhedsområdet, SSP, familiebehandlere og kontaktpersoner, politi og andre myndigheder.Arbejdsopgaverne vil primært bestå afudarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og handleplaner.varetagelse af iværksættelse, opfølgning og afslutning af foranstaltninger jævnfør Servicelovens § 52tværfagligt koordinering og samarbejde i sagerneforberedelse til og varetagelse af sager i Ungdomskriminalitetsnævnet.Vi forventer af dig, at duer uddannet socialrådgiver eller socialformidler og gerne med erfaring inden for områdeter engageret og har erfaring med at arbejde i familier, der har mange forskellige problematikkerhar lyst og evne til tværfagligt samarbejdeer god til at skabe overblik i en travl hverdag, og arbejder systematisker god til både at inddrage dine kolleger i opgaveløsningen samt at arbejde selvstændigthar lyst til at arbejde i en konsulterende funktion på tværs af mange afdelingerhar lyst til at indgå i det faglige og sociale fællesskab i afdelingen, hvor humor, godt humør og et glimt i øjet er kendetegnende for vores arbejdsmiljøVi tilbyderEn velorganiseret afdeling med kompetente og sammenspillede medarbejdere, der har lyst og vilje til at sikre de bedst mulige resultater. Vi tilbyder et spændende job, hvor du kommer til at bruge dine faglige og personlige kompetencer i et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø. Vi har erfaring med, at et godt samarbejde sammen med faglig og personlig udvikling skaber de bedste resultater og god social kapital.Løn- og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.TiltrædelseDen 1. august 2019Hvis du vil vide mereer du velkommen til at kontakte Leder af Familieafdelingen Jens Birkmose på mail jensbi@struer.dk eller telefon 20 48 50 88 ellerFagkoordinator Lene Vang på mail lvp@struer.dk eller telefon 61 89 28 16.Praktiske oplysningerAnsøgning vedlagt relevante bilag sendes via link på http: struer.dkAnsøgningsfristener mandag den 17. juni kl. 8.00Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 19. juni.Du kan læse mere om Struer Kommune på http: www.struer.dk11jobnet0269679f100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1529&ERId=354800EuropaDanmarkJyllandVestjyllandStruerEuropaDanmarkJyllandVestjyllandHolstebroEuropaDanmarkJyllandVestjyllandLemvig3536555Struer Kommune11Bremdal Torv 47600Struer96848484DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769245JobNet4996791499679110028-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0269679fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0269679fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0269679f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0269679f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/5.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Struer Kommune er dette netop hvad du bliver mødt af.12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed361937449noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330037860Socialrådgiver til FamiliesektionenRobot Familiesektionen i Holstebro Kommune søger socialrådgiver i fast stilling til vores ungeteam.Vi tror på, at alle børn, unge og familier har ret til et godt liv, og at alle har ret til de samme muligheder i livet, uanset de vilkår man har med sig. Derfor arbejder vi i Familiesektionen i Holstebro Kommune med udgangspunkt i meget kvalificeret service på at blive danmarks bedste familiesektion og dermed på at sikre, at alle de børn, unge og familier, vi kommer i kontakt med får den bedste hjælp til at få et bedre liv.Dette gør vi ved at have en enormt stor faglighed, ved at være meget inddragende og nysgerrige og ved at have et stort fokus på kerneopgaven: Det gode liv for alle.Vil du være med? Så søger vi nemlig lige nu en dygtig socialrådgiver eller formidler til en fast stilling i vores ungeteam.Vi har henover det seneste år været i gang med en større re-definering i Familiesektionen. Vi har dels foretaget en større omorganisering, og så har vi implementeret Signs Of Safety som socialfaglig metode. Vi tror på, at disse processer betyder, vi fremover både kan være dygtigere og hurtigere til at lave kompetent sagsbehandling i vores sektion i fuld øjenhøjde med borgerne.Sektionen består af fire rådgiverteams: et handicapteam, et børneteam, et ungeteam og et fremskudt rådgiverteam der fungerer på skoler og daginstitutioner. Derudover består sektionen af et konsulentteam med juridisk konsulent, socialfaglig konsulent og to netværkskonsulenter, samt et administrativt team. Ledelsen forestås af sektionsleder og tre teamledere.Familiesektionen er Holstebro Kommunes myndighedsafdeling på Børne- og familieområdet. Vi har dermed myndighedsfunktioner i relation til Lov om Social Service i aldersgruppen 0-18 år (samt efterværn).Den ledige stilling er som sagt i vores Ungeteam, som arbejder med målgruppen fra det 13. år til det 18. år og unge i efterværn. Som rådgiver i Ungeteamet sidder du med alle typer sager (dog ikke handicapsager), og vil dermed få en sagsstamme, hvor der både vil være forebyggelsessager, rådgivningssager og anbringelsessager.Ungeteamet har et helt naturligt samarbejde på tværs med voksenregi i arbejdsmarkedsafdelingen og socialafdelingen, og vi arbejder meget seriøst med den gode overlevering.Teamet består af ti meget dygtige rådgivere. Der er en rigtig god samarbejdskultur - ikke bare i teamet, men i afdelingen generelt - og vi arbejder bevidst med vores individuelle profiler og personligheder i forsøget på at skabe en højkompetent organisation.Som rådgiver i Familiesektionen er det vigtigt, at dubrænder for det socialfaglige område for målgruppen og har faglig kvalitet og udvikling heraf som væsentlig kerneværdihar kendskab til lovgivningenhar erfaring som socialrådgiver eller tilsvarende funktionkan strukturere og selvplanlægge dit arbejde og din dagligdag, så du trives og udvikler dig i en travl hverdagevner at tage et helhedsperspektiv - både ift. enkeltsager i teamet og ift. samarbejdet på tværshar et godt humør med på arbejde og kan lide et miljø der både er fagligt og professionelt men hvor der samtidig er en uformel og uhøjtidelig omgangstone.Til gengæld får duansættelse i en sektion, hvor der er mange spændende ting i gang, og hvor der er en stor faglighed og en stor vilje til at lære og lære fra sigen stilling i en organisation præget af en alsidig og udfordrende hverdag, og hvor der kontinuerligt er fokus på at gøre det bedste gode kollegaer og ledere i en sektion hvor vi også husker at have det sjovt og hyggeligt sammendygtige kollegaer der dagligt vil udfordre din tænkning og få dig til at præstere dit ypperstgod oplæring af en mentormuligheden for at være med til at sætte dit faglige og personlige præg i spil for at blive Danmarks Bedste FamiliesektionLæs mere på kommunens hjemmeside (http: www.holstebro.dk.) AnsættelsesvilkårStillingen besættes på overenskomstvilkår efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.Der er tale om en fuldtidsansættelse på 37 timer.Yderligere oplysningerNærmere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Teamleder i Familiesektionen Helle Højmark Sønderborg på tlf. 96 11 52 23. AnsøgningsfristSøg stillingen elektronisk på Holstebro Kommunes hjemmeside senest dem 17. juni 2019.Udvalgte kandidater skal regne med at skulle til samtale mandag den 24. juni 2019.Familiesektionen i Holstebro Kommune søger socialrådgiver i fast stilling til vores ungeteam.

Vi tror på, at alle børn, unge og familier har ret til et godt liv, og at alle har ret til de samme muligheder i livet, uanset de vilkår man har med sig. Derfor arbejder vi i Familiesektionen i Holstebro Kommune med udgangspunkt i meget kvalificeret service på at blive danmarks bedste familiesektion og dermed på at sikre, at alle de børn, unge og familier, vi kommer i kontakt med får den bedste hjælp til at få et bedre liv.
Dette gør vi ved at have en enormt stor faglighed, ved at være meget inddragende og nysgerrige og ved at have et stort fokus på kerneopgaven: Det gode liv for alle.

Vil du være med? Så søger vi nemlig lige nu en dygtig socialrådgiver eller formidler til en fast stilling i vores ungeteam.

Vi har henover det seneste år været i gang med en større re-definering i Familiesektionen. Vi har dels foretaget en større omorganisering, og så har vi implementeret Signs Of Safety som socialfaglig metode. Vi tror på, at disse processer betyder, vi fremover både kan være dygtigere og hurtigere til at lave kompetent sagsbehandling i vores sektion i fuld øjenhøjde med borgerne.

Sektionen består af fire rådgiverteams: et handicapteam, et børneteam, et ungeteam og et fremskudt rådgiverteam der fungerer på skoler og daginstitutioner. Derudover består sektionen af et konsulentteam med juridisk konsulent, socialfaglig konsulent og to netværkskonsulenter, samt et administrativt team. Ledelsen forestås af sektionsleder og tre teamledere.

Familiesektionen er Holstebro Kommunes myndighedsafdeling på Børne- og familieområdet. Vi har dermed myndighedsfunktioner i relation til Lov om Social Service i aldersgruppen 0-18 år (samt efterværn).

Den ledige stilling er som sagt i vores Ungeteam, som arbejder med målgruppen fra det 13. år til det 18. år og unge i efterværn. Som rådgiver i Ungeteamet sidder du med alle typer sager (dog ikke handicapsager), og vil dermed få en sagsstamme, hvor der både vil være forebyggelsessager, rådgivningssager og anbringelsessager.

Ungeteamet har et helt naturligt samarbejde på tværs med voksenregi i arbejdsmarkedsafdelingen og socialafdelingen, og vi arbejder meget seriøst med den gode overlevering.

Teamet består af ti meget dygtige rådgivere. Der er en rigtig god samarbejdskultur - ikke bare i teamet, men i afdelingen generelt - og vi arbejder bevidst med vores individuelle profiler og personligheder i forsøget på at skabe en højkompetent organisation.

Som rådgiver i Familiesektionen er det vigtigt, at du
  • brænder for det socialfaglige område for målgruppen og har faglig kvalitet og udvikling heraf som væsentlig kerneværdi
  • har kendskab til lovgivningen
  • har erfaring som socialrådgiver eller tilsvarende funktion
  • kan strukturere og selvplanlægge dit arbejde og din dagligdag, så du trives og udvikler dig i en travl hverdag
  • evner at tage et helhedsperspektiv - både ift. enkeltsager i teamet og ift. samarbejdet på tværs
  • har et godt humør med på arbejde og kan lide et miljø der både er fagligt og professionelt men hvor der samtidig er en uformel og uhøjtidelig omgangstone.

Til gengæld får du
  • ansættelse i en sektion, hvor der er mange spændende ting i gang, og hvor der er en stor faglighed og en stor vilje til at lære og lære fra sig
  • en stilling i en organisation præget af en alsidig og udfordrende hverdag, og hvor der kontinuerligt er fokus på at "gøre det bedste"
  • gode kollegaer og ledere i en sektion hvor vi også husker at have det sjovt og hyggeligt sammen
  • dygtige kollegaer der dagligt vil udfordre din tænkning og få dig til at præstere dit ypperst
  • god oplæring af en mentor
  • muligheden for at være med til at sætte dit faglige og personlige præg i spil for at blive Danmarks Bedste Familiesektion

Læs mere på kommunens hjemmeside (http://www.holstebro.dk.)

Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes på overenskomstvilkår efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Der er tale om en fuldtidsansættelse på 37 timer.

Yderligere oplysninger
Nærmere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Teamleder i Familiesektionen Helle Højmark Sønderborg på tlf. 96 11 52 23.

Ansøgningsfrist
Søg stillingen elektronisk på Holstebro Kommunes hjemmeside senest dem 17. juni 2019.

Udvalgte kandidater skal regne med at skulle til samtale mandag den 24. juni 2019.

 

Holstebro KommuneHolstebro2019-06-06T00:00:002019-06-17T00:00:00
330033406Socialrådgiver til handicapteamet i Familieafdelingen - barselsvikariatRobot Vil du være med til at styrke indsatsen til familier med børn og unge med nedsat funktionsevne eller en indgribende lidelse?Søger du nye udfordringer og har du erfaring med, eller interesse for socialt arbejde indenfor det specialiserede børne- og ungeområde - så har vi stillingen til dig.Handicapteamet i Familieafdelingen søger en socialrådgiver til et barselsvikariat med tiltrædelse pr. 1 september 2019. Stillingen er som udgangspunkt på 32 timer.Om HandicapteametHandicapteamet er et lille velfungerende team bestående af 4 medarbejdere heraf 1 koordinator.I teamet er et godt kollegialt sammenhold, hvor vi vægter at hjælpe hinanden.Vi har ugentlige gruppemøder med deltagelse af koordinator, hvor der er rum og tid til både at vende større og mindre problemstillinger i sagerne.Vi vægter positiv stemning og god humor højt i vores hverdag, og vores åben dør politik, betyder at man altid kan søge råd og vejledning hos en kollega.Du vil som nyansat i vores Handicapteam overtage en opdateret sagsstamme med et sagsantal der modsvarer vejledende sagsantal fra Dansk Socialrådgiverforening.ArbejdsopgaverSom socialrådgiver i Handicapteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser i kapitel 11, samt kompenserende ydelser inden for handicapområdets § 41 merudgifter og § 42 tabt arbejdsfortjeneste samt § 44 84 afløsning og aflastning.Arbejdet indeholder en generel indsats på børne- og familieområdet, hvor du også vil skulle udarbejde børnefaglige undersøgelser og iværksætte foranstaltninger heraf.Vi forventer, at duer uddannet socialrådgiver - og gerne med erfaring inden for børnehandicapområdethar interesse for arbejdsområdeter en holdspillerhar flair for IT og administrativt arbejdeer psykisk robust og omstillingsparatfinder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligthar lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorientereter optaget af lovgivningen og formidlingen af denhar et positivt menneskesynhar kke mindst har energi og gå-på-modVi tilbyderEn velorganiseret afdeling med kompetente og samspillende medarbejdere, der har lyst og vilje til at sikre de bedst mulige resultater.Vi tilbyder et spændende job, hvor du kommer til at bruge dine faglige og personlige kompetencer i et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø.Du vil blive taget imod af gode kollegaer, der vil glæde sig til at byde dig velkommen, og du vil i din opstart være sikret en introduktionsplan og jævnlig opfølgning ved koordinator. Ligeledes er afdelingen tilknyttet ekstern supervision.Om Familieafdelingen og Børne- og FamiliecentretStillingen i Handicapteamet er forankret i Familieafdelingen under Børne- og Familiecentret i Struer Kommune.Familieafdelingen består af 4 teams, hvis målgruppe er udsatte børn. De 4 teams er et Modtagelsesteam, et Spæd- og småbørnsteam, et Ungeteam og et Handicapteam.Børne- og Familiecentret består foruden af Familieafdelingen af Sundhedsplejen, PPR, Behandlingsafsnittet og en stab. Vores opgaver strækker sig fra det almene område, herunder sundhedsplejens sundhedsfremmende arbejde til eksempelvis myndighedsområdets forebyggende, specialiserende og mere intervenerende arbejde.Vi tilbyder hjælp, råd og vejledning til børn og familier med særlige sociale, psykiske, fysiske eller adfærdsmæssige vanskeligheder.Børne- og Familiecentret beskæftiger ca. 50 medarbejdere og er beliggende på Bremdal Torv 4, 7600 Struer Kommune.Det er vigtigt for os, at vores indsatser fremstår helhedsorienterede og sammenhængende for den enkelte borger, det barn og den familie, som vi konkret er i berøring med. Derfor vægter vi et godt samarbejde både internt og på tværs.Løn- og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisationTiltrædelseDen 1. september 2019.Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte leder af Familieafdelingen, Jens Birkmose på mail jensbi@struer.dk tlf. 20 48 50 88 ellerkoordinator i Handicapteamet, Sara Larsen på mail saraml@struer.dk tlf. 20 61 27 78.Praktiske oplysningerAnsøgning vedlagt relevante bilag sendes via link på Struer.dkAnsøgningsfristMandag den 17. juni 2019 kl. 8.00.Ansættelsessamtale forventes afholdt onsdag den 19. juni 2019.Du kan læse mere om Struer Kommune her (http: www.struer.dk ).Vil du være med til at styrke indsatsen til familier med børn og unge med nedsat funktionsevne eller en indgribende lidelse?

Søger du nye udfordringer og har du erfaring med, eller interesse for socialt arbejde indenfor det specialiserede børne- og ungeområde - så har vi stillingen til dig.

Handicapteamet i Familieafdelingen søger en socialrådgiver til et barselsvikariat med tiltrædelse pr. 1 september 2019. Stillingen er som udgangspunkt på 32 timer.

Om Handicapteamet
Handicapteamet er et lille velfungerende team bestående af 4 medarbejdere – heraf 1 koordinator.
I teamet er et godt kollegialt sammenhold, hvor vi vægter at hjælpe hinanden.
Vi har ugentlige gruppemøder med deltagelse af koordinator, hvor der er rum og tid til både at vende større og mindre problemstillinger i sagerne.
Vi vægter positiv stemning og god humor højt i vores hverdag, og vores ”åben dør” politik, betyder at man altid kan søge råd og vejledning hos en kollega.
Du vil som nyansat i vores Handicapteam overtage en opdateret sagsstamme med et sagsantal der modsvarer vejledende sagsantal fra Dansk Socialrådgiverforening.

Arbejdsopgaver
Som socialrådgiver i Handicapteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser i kapitel 11, samt kompenserende ydelser inden for handicapområdets § 41 merudgifter og § 42 tabt arbejdsfortjeneste samt § 44/84 afløsning og aflastning.

Arbejdet indeholder en generel indsats på børne- og familieområdet, hvor du også vil skulle udarbejde børnefaglige undersøgelser og iværksætte foranstaltninger heraf.

Vi forventer, at du
  • er uddannet socialrådgiver - og gerne med erfaring inden for børnehandicapområdet
  • har interesse for arbejdsområdet
  • er en holdspiller
  • har flair for IT og administrativt arbejde
  • er psykisk robust og omstillingsparat
  • finder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligt
  • har lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorienteret
  • er optaget af lovgivningen og formidlingen af den
  • har et positivt menneskesyn
  • har kke mindst har energi og gå-på-mod

Vi tilbyder
En velorganiseret afdeling med kompetente og samspillende medarbejdere, der har lyst og vilje til at sikre de bedst mulige resultater.
Vi tilbyder et spændende job, hvor du kommer til at bruge dine faglige og personlige kompetencer i et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø.

Du vil blive taget imod af gode kollegaer, der vil glæde sig til at byde dig velkommen, og du vil i din opstart være sikret en introduktionsplan og jævnlig opfølgning ved koordinator. Ligeledes er afdelingen tilknyttet ekstern supervision.

Om Familieafdelingen og Børne- og Familiecentret
Stillingen i Handicapteamet er forankret i Familieafdelingen under Børne- og Familiecentret i Struer Kommune.
Familieafdelingen består af 4 teams, hvis målgruppe er udsatte børn. De 4 teams er; et Modtagelsesteam, et Spæd- og småbørnsteam, et Ungeteam og et Handicapteam.

Børne- og Familiecentret består foruden af Familieafdelingen af Sundhedsplejen, PPR, Behandlingsafsnittet og en stab. Vores opgaver strækker sig fra det almene område, herunder sundhedsplejens sundhedsfremmende arbejde til eksempelvis myndighedsområdets forebyggende, specialiserende og mere intervenerende arbejde.
Vi tilbyder hjælp, råd og vejledning til børn og familier med særlige sociale, psykiske, fysiske eller adfærdsmæssige vanskeligheder.
Børne- og Familiecentret beskæftiger ca. 50 medarbejdere og er beliggende på Bremdal Torv 4, 7600 Struer Kommune.
Det er vigtigt for os, at vores indsatser fremstår helhedsorienterede og sammenhængende for den enkelte borger, det barn og den familie, som vi konkret er i berøring med. Derfor vægter vi et godt samarbejde både internt og på tværs.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation

Tiltrædelse
Den 1. september 2019.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte leder af Familieafdelingen, Jens Birkmose på mail jensbi@struer.dk / tlf. 20 48 50 88 eller
koordinator i Handicapteamet, Sara Larsen på mail saraml@struer.dk / tlf. 20 61 27 78.

Praktiske oplysninger
Ansøgning vedlagt relevante bilag sendes via link på Struer.dk

Ansøgningsfrist
Mandag den 17. juni 2019 kl. 8.00.

Ansættelsessamtale forventes afholdt onsdag den 19. juni 2019.

Du kan læse mere om Struer Kommune her (http://www.struer.dk/).

 

Struer KommuneStruer2019-06-04T00:00:002019-06-17T00:00:00
330030007Pædagog/socialrådgiverRobot Havredal Praktiske Uddannelser søger per 1. august 2019 en medarbejder med pædagogisk og eller socialrådgiverbaggrund til en fast stilling på 37 timer uge. Havredal Praktiske Uddannelser er et helhedsorienteret uddannelsestilbud, som tilbyder uddannelse inden for landbrug, have-anlæg og butik i autentiske læringsmiljøer med henblik på udslusning til job og en tilværelse i egen bolig med et så selvstændigt liv som muligt. Målgruppen er unge med særlige behov i alderen 16-25 år med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser. Tilbuddet er ikke for kriminelle, misbrugere eller unge, der har behov for døgndækning. Vi arbejder bl.a. med KRAP, KAT kassen og neuropædagogiske og psykologiske tilgange i et situeret læringsperspektiv. Stillingen omfatter opgaver inden for to afdelinger teams: • Beskrivelser med henblik på afklaring af arbejdsevne samt vurdering af bostøttebehov. Beskrivelserne skal kunne indgå i rehabiliteringsplaner med henblik på indstilling til fleksjob eller ressourceforløb. • Løbende evaluering og sparring med henblik på at understøtte skolens arbejde med målsætninger for den enkelte elev. • Være med til at understøtte et bredt tværfagligt samarbejde med faglærere, boundervisere, jobkonsulenter samt med forvaltninger i mange kommuner. • Boundervisning og kontaktlærerfunktion • Kontaktlærerfunktion med primært ansvar for et antal elevers trivsel og udvikling til så selvstændig livsførelse, som den enkeltes potentiale rækker til (ADL funktioner). • Aftenvagter i boundervisningen hvor den primære opgave er at understøtte praktiske funktioner bl.a. madlavning i elevhusene samt understøtte udviklingen af elevernes sociale kompetencer. Der må forventes to aftenvagter 15.00-21.00 om ugen. Vi forventer: • At du har kompetencer og kendskab til unge med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser. • At du har flair for IT samt sikker skriftlig formuleringsevne. • At du kan arbejde selvstændigt og vedholdende. • At du kan arbejde struktureret og med overblik ift. faglig dokumentation. Det er en fordel at have kendskab til STU uddannelsesplaner herunder UVvej og UNOIT. • At du er systematisk, struktureret og selvstændig i udførelsen af opgaverne. • At du er fleksibel og kan bevare overblikket i akutte og pressede situationer. • At du har gode relationelle kompetencer og evner at være i en ligeværdig dialog med eleverne. • At du har en anerkendende og rummelig tilgang til andre mennesker, formår at tilsidesætte egne normer, holdninger og værdier og i høj grad følger og understøtter elevernes initiativer og ønsker. Vi tilbyder: • En høj faglighed, hvor en anerkendende og neuropædagogisk tilgang har fokus. • Tværprofessionelt samarbejde som et fast redskab i hverdagen. • Plads til nytænkning og en høj grad af frihed i opgaveløsningen. • Sparring og supervision med kolleger, ledelse og eksterne supervisere. • Et spændende job på et uddannelsestilbud i konstant udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret. • Løn efter overenskomst med SL. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til pædagogisk leder Mette Navntoft på tlf. 61620225. se også mere på www.havredal.dk Ansøgningen mærkes Ansøgning og skal være os i hænde senest fredag den 21.06.2019. Samtalerne finder sted onsdag 26. juni kl. 13-15.

Havredal Praktiske Uddannelser søger per 1. august 2019 en medarbejder med pædagogisk og/eller socialrådgiverbaggrund til en fast stilling på 37 timer/uge.


Havredal Praktiske Uddannelser er et helhedsorienteret uddannelsestilbud, som tilbyder uddannelse inden for landbrug, have-anlæg og butik i autentiske læringsmiljøer med henblik på udslusning til job og en tilværelse i egen bolig med et så selvstændigt liv som muligt. Målgruppen er unge med særlige behov i alderen 16-25 år med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser.
Tilbuddet er ikke for kriminelle, misbrugere eller unge, der har behov for døgndækning.


Vi arbejder bl.a. med KRAP, KAT kassen og neuropædagogiske og psykologiske tilgange i et situeret læringsperspektiv.


Stillingen omfatter opgaver inden for to afdelinger/teams:


• Beskrivelser med henblik på afklaring af arbejdsevne samt vurdering af bostøttebehov. Beskrivelserne skal kunne indgå i rehabiliteringsplaner med henblik på indstilling til fleksjob eller ressourceforløb.


• Løbende evaluering og sparring med henblik på at understøtte skolens arbejde
med målsætninger for den enkelte elev.


• Være med til at understøtte et bredt tværfagligt samarbejde med faglærere, boundervisere, jobkonsulenter samt med forvaltninger i mange kommuner.


• Boundervisning og kontaktlærerfunktion


• Kontaktlærerfunktion med primært ansvar for et antal elevers trivsel og udvikling til så selvstændig livsførelse, som den enkeltes potentiale rækker til (ADL funktioner).


• Aftenvagter i boundervisningen hvor den primære opgave er at understøtte praktiske funktioner bl.a. madlavning i elevhusene samt understøtte udviklingen af elevernes sociale kompetencer. Der må forventes to aftenvagter 15.00-21.00 om ugen.


Vi forventer:


• At du har kompetencer og kendskab til unge med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser.


• At du har flair for IT samt sikker skriftlig formuleringsevne.


• At du kan arbejde selvstændigt og vedholdende.

• At du kan arbejde struktureret og med overblik ift. faglig dokumentation. Det er en fordel at have kendskab til STU uddannelsesplaner herunder UVvej og UNOIT.


• At du er systematisk, struktureret og selvstændig i udførelsen af opgaverne.


• At du er fleksibel og kan bevare overblikket i akutte og pressede situationer.


• At du har gode relationelle kompetencer og evner at være i en ligeværdig dialog med eleverne.


• At du har en anerkendende og rummelig tilgang til andre mennesker, formår at tilsidesætte egne normer, holdninger og værdier og i høj grad følger og understøtter elevernes initiativer og ønsker.


Vi tilbyder:


• En høj faglighed, hvor en anerkendende og neuropædagogisk tilgang har fokus.


• Tværprofessionelt samarbejde som et fast redskab i hverdagen.


• Plads til nytænkning og en høj grad af frihed i opgaveløsningen.


• Sparring og supervision med kolleger, ledelse og eksterne supervisere.


• Et spændende job på et uddannelsestilbud i konstant udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret.


• Løn efter overenskomst med SL.

 

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til pædagogisk leder Mette Navntoft på
tlf. 61620225. – se også mere på www.havredal.dk


Ansøgningen mærkes ”Ansøgning” og skal være os i hænde senest fredag den 21.06.2019.
Samtalerne finder sted onsdag 26. juni kl. 13-15.

 

Havredal Praktiske Uddannelser S/IKarup J2019-06-04T00:00:002019-06-21T00:00:00
330037811Udadvendt og engageret fastholdelsesrådgiverRobot Vil du hjælpe mennesker ramt af sygdom med at bevare kontakten til arbejdspladsen? Så har vi en faglig udfordring til dig.Vi søger to socialrådgivere, socialformidlere eller ergoterapeuter til en stilling som fastholdelsesrådgiver.Om osCEB (Center for Erhvervsafklaring & Beskæftigelse) er en del af Herning Kommunes Social- og Beskæftigelsesafdeling. Vi har ansvar for sygefraværs- og jobfastholdelsesindsatsen i Herning Kommune, hvilket betyder at såvel myndighedsopgaven som indsatsdelen for borgere i sygedagpenge-, jobafklarings- og ressourceforløb er placeret her under ét tag.CEB har igennem årene opbygget en position som et stærkt videnscenter i sygefravær og jobfastholdelse. Med stor indsigt i arbejdsmarkedet og helbredsproblematikker ved vi, hvad der skal til for at hjælpe mennesker tilbage i job.CEB er en spændende og værdibaseret ledet arbejdsplads i konstant udvikling. Vi er ambitiøse, både i forhold til at løse vores kerneopgave og til at være en attraktiv arbejdsplads. Huset rummer engagerede og dygtige medarbejdere med et højt fagligt niveau, som sammen med ledelsen har fokus på at gøre dét vi gør bedst muligt. Derfor tør vi også stille spørgsmål ved egen praksis med det sigte at blive bedre. CEB har et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone, hvor der er højt til loftet og plads til forskellighed.Om jobbetVi søger to socialrådgivere, socialformidlere eller ergoterapeuter til to faste stillinger som fastholdelsesrådgivere med tiltrædelse per 15. august 2019.Jobbet indebærer, at du i tæt samspil med den sygemeldtes arbejdsgiver understøtter, at sygemeldte borgere kan bibeholde deres arbejde. Størstedelen af de sygemeldte kommer fra beskæftigelse, og derfor har vi stort fokus på samarbejdet med borger og arbejdsgiver om at finde løsninger, så den sygemeldte medarbejder kan vende tilbage til sit job - sikkert og hurtigst muligt. Du vil således som fastholdelsesrådgiver varetage myndighedsrollen og i et samspil med borgeren iværksætte arbejdsmarkedsrettede initiativer, som kan føre til at borgeren hurtigst muligt kan stå til rådighed for et arbejde igen.Har du en ergoterapeutisk baggrund, vil du desuden komme til at indgå i vores aktiviteter omkring forebyggelse af sygefravær, som blandt andet omfatter rådgivning om indretning af arbejdspladsen, så den kan imødekomme borgerens skånehensyn.Alt i alt et spændende og alsidigt arbejde med fokus på tværfaglighed, virksomhedsrettede forløb og helbredsmestring som parallelindsatser.Du vil blive en del af afsnit I, der består af 28 fastholdelsesrådgivere og én administrativ medarbejder. Afsnittets målgruppe er borgere, der modtager sygedagpenge og borgere, der er i risiko for at blive sygemeldte.Om digdu er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller ergoterapeutdu har indsigt i og forståelse for processer, der kan understøtte mennesker i udviklingdu har lyst til at arbejde i et stærkt juridisk fagområde med mange myndighedsopgaverdu er god til at koordinere samarbejdet med arbejdsgivere, herunder gennemføre rundbordssamtaler og varetage rollen som formidler og katalysator for indsatsendu trives med at koordinere det tværfaglige samarbejde til gavn for borgerendu arbejder struktureret og med fokus på systematik i din opgaveløsningdu har kørekort og egen bil til rådighed for arbejdet. Der ydes naturligvis kørselsgodtgørelse efter gældende regler.Vi tilbyderet fagligt stimulerende og godt arbejdsmiljø, hvor sparring er en selvfølgeet spændende arbejdsområde med mulighed for at anvende og udvikle dine socialfaglige kompetencerfrihed og fleksibilitet til at planlægge arbejdet selvstændigtet introduktionsforløb med mentorgode muligheder for og forventning om kompetenceudvikling og videreuddannelseflere personalegoder, herunder mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejdsdage samt frugt- og kantineordning.Læs mere om CEB på vores hjemmeside (http: http: ceb.herning.dk)Vilkår og lønLøn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.Begge stillinger er på 37 timer.Yderligere informationEr du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afsnitsleder Majbrit Uldal på tlf. 20 26 09 39 eller faglig specialist Anette Simonsen på tlf. 96 28 50 51.AnsøgningsfristVi skal have modtaget din ansøgning torsdag den 20. juni kl. 10.00.Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019.Vil du hjælpe mennesker ramt af sygdom med at bevare kontakten til arbejdspladsen? Så har vi en faglig udfordring til dig.

Vi søger to socialrådgivere, socialformidlere eller ergoterapeuter til en stilling som fastholdelsesrådgiver.

Om os
CEB (Center for Erhvervsafklaring & Beskæftigelse) er en del af Herning Kommunes Social- og Beskæftigelsesafdeling. Vi har ansvar for sygefraværs- og jobfastholdelsesindsatsen i Herning Kommune, hvilket betyder at såvel myndighedsopgaven som indsatsdelen for borgere i sygedagpenge-, jobafklarings- og ressourceforløb er placeret her under ét tag.

CEB har igennem årene opbygget en position som et stærkt videnscenter i sygefravær og jobfastholdelse. Med stor indsigt i arbejdsmarkedet og helbredsproblematikker ved vi, hvad der skal til for at hjælpe mennesker tilbage i job.

CEB er en spændende og værdibaseret ledet arbejdsplads i konstant udvikling. Vi er ambitiøse, både i forhold til at løse vores kerneopgave og til at være en attraktiv arbejdsplads. Huset rummer engagerede og dygtige medarbejdere med et højt fagligt niveau, som sammen med ledelsen har fokus på at gøre dét vi gør bedst muligt. Derfor tør vi også stille spørgsmål ved egen praksis med det sigte at blive bedre. CEB har et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone, hvor der er højt til loftet og plads til forskellighed.

Om jobbet
Vi søger to socialrådgivere, socialformidlere eller ergoterapeuter til to faste stillinger som fastholdelsesrådgivere med tiltrædelse per 15. august 2019.

Jobbet indebærer, at du i tæt samspil med den sygemeldtes arbejdsgiver understøtter, at sygemeldte borgere kan bibeholde deres arbejde. Størstedelen af de sygemeldte kommer fra beskæftigelse, og derfor har vi stort fokus på samarbejdet med borger og arbejdsgiver om at finde løsninger, så den sygemeldte medarbejder kan vende tilbage til sit job - sikkert og hurtigst muligt. Du vil således som fastholdelsesrådgiver varetage myndighedsrollen og i et samspil med borgeren iværksætte arbejdsmarkedsrettede initiativer, som kan føre til at borgeren hurtigst muligt kan stå til rådighed for et arbejde igen.

Har du en ergoterapeutisk baggrund, vil du desuden komme til at indgå i vores aktiviteter omkring forebyggelse af sygefravær, som blandt andet omfatter rådgivning om indretning af arbejdspladsen, så den kan imødekomme borgerens skånehensyn.

Alt i alt et spændende og alsidigt arbejde med fokus på tværfaglighed, virksomhedsrettede forløb og helbredsmestring som parallelindsatser.

Du vil blive en del af afsnit I, der består af 28 fastholdelsesrådgivere og én administrativ medarbejder. Afsnittets målgruppe er borgere, der modtager sygedagpenge og borgere, der er i risiko for at blive sygemeldte.

Om dig
  • du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller ergoterapeut
  • du har indsigt i og forståelse for processer, der kan understøtte mennesker i udvikling
  • du har lyst til at arbejde i et stærkt juridisk fagområde med mange myndighedsopgaver
  • du er god til at koordinere samarbejdet med arbejdsgivere, herunder gennemføre rundbordssamtaler og varetage rollen som formidler og katalysator for indsatsen
  • du trives med at koordinere det tværfaglige samarbejde til gavn for borgeren
  • du arbejder struktureret og med fokus på systematik i din opgaveløsning
  • du har kørekort og egen bil til rådighed for arbejdet. Der ydes naturligvis kørselsgodtgørelse efter gældende regler.

Vi tilbyder
  • et fagligt stimulerende og godt arbejdsmiljø, hvor sparring er en selvfølge
  • et spændende arbejdsområde med mulighed for at anvende og udvikle dine socialfaglige kompetencer
  • frihed og fleksibilitet til at planlægge arbejdet selvstændigt
  • et introduktionsforløb med mentor
  • gode muligheder for og forventning om kompetenceudvikling og videreuddannelse
  • flere personalegoder, herunder mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejdsdage samt frugt- og kantineordning.

Læs mere om CEB på vores hjemmeside (http://http://ceb.herning.dk)

Vilkår og løn
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Begge stillinger er på 37 timer.

Yderligere information
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afsnitsleder Majbrit Uldal på tlf. 20 26 09 39 eller faglig specialist Anette Simonsen på tlf. 96 28 50 51.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning torsdag den 20. juni kl. 10.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019.

 

Herning KommuneHerning2019-06-06T00:00:002019-06-20T00:00:00
330035952DUBU superbruger til kombinationsstillingRobot Er du DUBU superbruger, socialrådgiver socialformidler OG med erfaring fra børn- og familieområdet, så er du måske vores nye kollega? En af vores to dygtige DUBU superbrugere er gået på barsel, hvorfor vi søger en ny fast DUBU superbruger kollega i familieafdelingen. DUBU funktionen er fordelt på to medarbejdere, der hver er kompenseret i sager opgaver svarende til 18,5 time pr. uge. Der er således tale om en kombinationsstilling, hvor du halvdelen af tiden vil varetage DUBU superbrugerfunktionen, mens du den anden halvdel af tiden vil varetage opgaver som udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, opfølgninger mv., der har til formål at understøtte den daglige drift. Vi er inde i en positiv faglig udvikling på børne- og familieområdet med fokus på det gode samarbejde med borgere og samarbejdspartnere. En stor del af denne udvikling skyldes en systematik i sagsbehandlingen, som netop DUBU understøtter. DUBU teamet består således af to medarbejdere, der dækker for hinanden ved ferier, såvel som I supplerer hinanden i superbrugeropgaven. Vi forventer af dig at: Du er superbrugeruddannet og har erfaring med opgaven Dit positive sind og indstilling smitter af på dine kollegaer Du er dygtig formidler Du løser opgaven der kaldes på Du kan arbejde selvstændigt OG er teamplayer Du er modig, ordentlig og dygtig Du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse Du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation Du har borgeren i fokus i opgaveløsningen Du kan forvente: Superdygtige og engagerede kollegaer og ledere En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartner En individuelt tilrettelagt mentorordning Glade kollegaer og god stemning Om stillingen: Der er tale om en fast fuldtidsstilling. For nuværende er stillingen en kombinationsstilling. Stillingen er til besættelse snarest muligt. Du er ledelsesmæssigt forankret under teamlederen for fremskudte, front og integration. Om Familieafdelingen: Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere. Afdelingen består af: Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen) Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv) Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden) Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL 41 og 42, men også efter SEL 50) Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år) Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år) Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder Som afdeling sætter vi spot på det forebyggende sociale arbejde. Vi arbejder sammen med resten af Børn- og Unge med TOPI (tidlig opsporing og indsats) og fælles grundlag for børns læring. Vi tror på at den bedste indsats for vores borgere sker i samarbejde med borgeren og vores samarbejdspartnere. Familiens netværk, privat såvel som professionelt, har stor betydning for om vi sammen med familierne lykkes med vores indsatser. Derfor vægter vi inddragelse af netværk højt. Vi tror på at vi gennem mobilisering af netværket får skabt bedre og mere holdbare løsninger for familierne. Siden 2010 har vi haft - og har fortsat - et skærpet fokus på gravide og spædbørnsområdet. Vi har i snart 2 år haft en rådgiver ansat til at varetage en fremskudt funktion med samarbejdsflader til Jordemodercentret, børneafdelingen og de praktiserende læger. Vores fokus er rettet mod at skabe balance mellem den stabile lovmedholdelige drift OG udvikling af driften. Vi vægter samtidig at være en fagligt velfungerende afdeling med plads til mangfoldighed. Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte: Teamleder, Line Rugbjerg Ilsøe på telefon 23 64 32 61 DUBU superbruger, Louise Ki Andersen på telefon 41 93 34 55 Ansættelsessamtalen bliver afholdt følgende dato: 26. juni 2019Er du DUBU superbruger, socialrådgiver/socialformidler OG med erfaring fra børn- og familieområdet, så er du måske vores nye kollega?
 
En af vores to dygtige DUBU superbrugere er gået på barsel, hvorfor vi søger en ny fast DUBU superbruger kollega i familieafdelingen.
DUBU funktionen er fordelt på to medarbejdere, der hver er kompenseret i sager/opgaver svarende til 18,5 time pr. uge. Der er således tale om en kombinationsstilling, hvor du halvdelen af tiden vil varetage DUBU superbrugerfunktionen, mens du den anden halvdel af tiden vil varetage opgaver som udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, opfølgninger mv., der har til formål at understøtte den daglige drift.
Vi er inde i en positiv faglig udvikling på børne- og familieområdet med fokus på det gode samarbejde med borgere og samarbejdspartnere. En stor del af denne udvikling skyldes en systematik i sagsbehandlingen, som netop DUBU understøtter.
DUBU teamet består således af to medarbejdere, der dækker for hinanden ved ferier, såvel som I supplerer hinanden i superbrugeropgaven.
 
Vi forventer af dig at:
Du er superbrugeruddannet og har erfaring med opgaven
Dit positive sind og indstilling smitter af på dine kollegaer
Du er dygtig formidler
Du løser opgaven der kaldes på
Du kan arbejde selvstændigt OG er teamplayer
Du er modig, ordentlig og dygtig
Du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse
Du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation
Du har borgeren i fokus i opgaveløsningen
 
Du kan forvente:
Superdygtige og engagerede kollegaer og ledere
En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden
En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartner
En individuelt tilrettelagt mentorordning
Glade kollegaer og god stemning
                         
Om stillingen:
Der er tale om en fast fuldtidsstilling. For nuværende er stillingen en kombinationsstilling. Stillingen er til besættelse snarest muligt. Du er ledelsesmæssigt forankret under teamlederen for fremskudte, front og integration.
 
Om Familieafdelingen:
Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere.

Afdelingen består af:
• Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)
• Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)
• Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)
• Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL §§ 41 og 42, men også efter SEL § 50)
• Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)
• Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)
• Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder
 
Som afdeling sætter vi spot på det forebyggende sociale arbejde. Vi arbejder sammen med resten af Børn- og Unge med TOPI (tidlig opsporing og indsats) og fælles grundlag for børns læring. Vi tror på at den bedste indsats for vores borgere sker i samarbejde med borgeren og vores samarbejdspartnere.
Familiens netværk, privat såvel som professionelt, har stor betydning for om vi sammen med familierne lykkes med vores indsatser. Derfor vægter vi inddragelse af netværk højt. Vi tror på at vi gennem mobilisering af netværket får skabt bedre og mere holdbare løsninger for familierne.
Siden 2010 har vi haft - og har fortsat - et skærpet fokus på gravide og spædbørnsområdet. Vi har i snart 2 år haft en rådgiver ansat til at varetage en fremskudt funktion med samarbejdsflader til Jordemodercentret, børneafdelingen og de praktiserende læger.
Vores fokus er rettet mod at skabe balance mellem den stabile lovmedholdelige drift OG udvikling af driften. Vi vægter samtidig at være en fagligt velfungerende afdeling med plads til mangfoldighed.
 
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte:
Teamleder, Line Rugbjerg Ilsøe på telefon 23 64 32 61
DUBU superbruger, Louise Ki Andersen på telefon 41 93 34 55 
 
Ansættelsessamtalen bliver afholdt følgende dato: 26. juni 2019
 

Børn & UngeViborg2019-06-04T00:00:002019-06-17T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til Familiesektionen

Holstebro Kommune

Holstebro
Familiesektionen i Holstebro Kommune søger socialrådgiver i fast stilling til vores ungeteam.Vi tror på, at alle børn, unge og familier har ret til et godt liv, og at alle har ret til de samme muligheder i livet, uanset de vilkår man har med sig. De...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:17. juni 2019

Socialrådgiver til handicapteamet i Familieafdelingen - barselsvikariat

Struer Kommune

Struer
Vil du være med til at styrke indsatsen til familier med børn og unge med nedsat funktionsevne eller en indgribende lidelse?Søger du nye udfordringer og har du erfaring med, eller interesse for socialt arbejde indenfor det specialiserede børne- og u...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:17. juni 2019

Pædagog/socialrådgiver

Havredal Praktiske Uddannelser S/I

Karup J
Havredal Praktiske Uddannelser søger per 1. august 2019 en medarbejder med pædagogisk og eller socialrådgiverbaggrund til en fast stilling på 37 timer uge. Havredal Praktiske Uddannelser er et helhedsorienteret uddannelsestilbud, som tilbyder uddann...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:21. juni 2019

Udadvendt og engageret fastholdelsesrådgiver

Herning Kommune

Herning
Vil du hjælpe mennesker ramt af sygdom med at bevare kontakten til arbejdspladsen? Så har vi en faglig udfordring til dig.Vi søger to socialrådgivere, socialformidlere eller ergoterapeuter til en stilling som fastholdelsesrådgiver.Om osCEB (Center f...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

DUBU superbruger til kombinationsstilling

Børn & Unge

Viborg
Er du DUBU superbruger, socialrådgiver socialformidler OG med erfaring fra børn- og familieområdet, så er du måske vores nye kollega? En af vores to dygtige DUBU superbrugere er gået på barsel, hvorfor vi søger en ny fast DUBU superbruger kollega i ...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:17. juni 2019