Socialrådgivere eller socialformidlere til Visitation/Forebyggelse og indsatsgruppen Børn

Afdeling for Børn og Familie i Center for Børn og Unge

Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende indsats for børn og unge i Slagelse Kommune, og har du lyst til at være med på holdet i en organisation, der er i gang med en positiv faglig udvikling, så er det lige dig vi har brug for i afdeling for Børn og Unge

Hvem er vi?
Center for Børn og Unge blev i juni 2018 et samlet center for alle børn mellem 0-18 år, så udover afdeling for Børn og Familie indgår dagtilbud, skole, sundhedstjenesten, Pædagogisk Udvikling og Inklusionsenheden m.v. også i centeret.

Vi er i afdeling for Børn og Familie særdeles optaget af at arbejde efter ”mindste indgrebsprincippet”, hvor vi gerne vil arbejde med barnet/familien i den kontekst, hvor dagligdagen foregår. Samtidig har vi fokus på, hvordan vi kan bruge familien og netværkets ressourcer til at få lavet de bedste helhedsorienterede indsatser.

I afdelingen er vi inddelt i fem grupper: Visitation/Forebyggelse, Forebyggelse I Familien, Børn, Unge og Handicap.

Aktuelt er vi på jagt efter to nye kollegaer. En faststilling til Visitation/Forebyggelse, hvor den primære arbejdsopgave bliver at indgå i vagtteamet.
Et længerevarende vikariat i børnegruppen, hvor arbejdsopgaverne er, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner og andet myndighedsarbejde.

For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet, er det vigtigt at du

  • er fagligt velfunderet og optaget af at omsætte fælles mål til handling
  • er optaget af myndighedskrav til sagsbehandlingen, og tværfagligt samarbejde
  • er indstillet på, at det er opgaven der sætter holdet, og er god til at samarbejde med andre fagligheder, både internt og eksternt
  • er fleksibel, nysgerrig og er indstillet på at være fleksibel i den samlede afdelings løsning af arbejdsopgaver
  • har kendskab til DUBU
  • har kørekort, idet Slagelse Kommune geografisk dækker et stort område

Vi tilbyder dig muligheden for
  • en ambitiøs arbejdsplads
  • høj faglighed
  • kompetenceudvikling
  • gode kolleger
  • en introduktionsplan og mentor
  • en travl og spændende hverdag
  • ekstern supervision

Lidt mere om os og hvor vi ”bor”
Afdeling for Børn og Familie er en del af Center for Børn og Unge. Centret er beliggende i Slagelse centrum tæt ved stationen. Kommer du med tog, tager det under 1 time fra København H og lidt over en halv time fra Odense.

Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt og gerne senest 1. september 2019.

Løn og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Ansættelse er med udgangspunkt i løn på trin 37.

Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at ringe eller maile til
  • teamleder for Børnegruppen Rikke Press, tlf. 24 61 65 89 eller mail press@slagelse.dk
  • afdelingsleder Keld Vejen Hansen, tlf. 21 28 15 88 eller mail kehan@slagelse.dk
  • teamleder for Visitation/Forebyggelse Cathe Bilenberg, tlf. 21 33 38 39 eller mail cathb@slagelse.dk

Ansøgningsfrist
  • 6. august 2019.

Vi forventer at holde samtaler i uge 33.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049041Phoenix-4dff603512019-06-25T00:00:00Socialrådgivere eller socialformidlere til Visitation/Forebyggelse og indsatsgruppen BørnAfdeling for Børn og Familie i Center for Børn og Unge

Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende indsats for børn og unge i Slagelse Kommune, og har du lyst til at være med på holdet i en organisation, der er i gang med en positiv faglig udvikling, så er det lige dig vi har brug for i afdeling for Børn og Unge

Hvem er vi?
Center for Børn og Unge blev i juni 2018 et samlet center for alle børn mellem 0-18 år, så udover afdeling for Børn og Familie indgår dagtilbud, skole, sundhedstjenesten, Pædagogisk Udvikling og Inklusionsenheden m.v. også i centeret.

Vi er i afdeling for Børn og Familie særdeles optaget af at arbejde efter ”mindste indgrebsprincippet”, hvor vi gerne vil arbejde med barnet/familien i den kontekst, hvor dagligdagen foregår. Samtidig har vi fokus på, hvordan vi kan bruge familien og netværkets ressourcer til at få lavet de bedste helhedsorienterede indsatser.

I afdelingen er vi inddelt i fem grupper: Visitation/Forebyggelse, Forebyggelse I Familien, Børn, Unge og Handicap.

Aktuelt er vi på jagt efter to nye kollegaer. En faststilling til Visitation/Forebyggelse, hvor den primære arbejdsopgave bliver at indgå i vagtteamet.
Et længerevarende vikariat i børnegruppen, hvor arbejdsopgaverne er, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner og andet myndighedsarbejde.

For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet, er det vigtigt at du
  • er fagligt velfunderet og optaget af at omsætte fælles mål til handling
  • er optaget af myndighedskrav til sagsbehandlingen, og tværfagligt samarbejde
  • er indstillet på, at det er opgaven der sætter holdet, og er god til at samarbejde med andre fagligheder, både internt og eksternt
  • er fleksibel, nysgerrig og er indstillet på at være fleksibel i den samlede afdelings løsning af arbejdsopgaver
  • har kendskab til DUBU
  • har kørekort, idet Slagelse Kommune geografisk dækker et stort område

Vi tilbyder dig muligheden for
  • en ambitiøs arbejdsplads
  • høj faglighed
  • kompetenceudvikling
  • gode kolleger
  • en introduktionsplan og mentor
  • en travl og spændende hverdag
  • ekstern supervision

Lidt mere om os og hvor vi ”bor”
Afdeling for Børn og Familie er en del af Center for Børn og Unge. Centret er beliggende i Slagelse centrum tæt ved stationen. Kommer du med tog, tager det under 1 time fra København H og lidt over en halv time fra Odense.

Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt og gerne senest 1. september 2019.

Løn og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Ansættelse er med udgangspunkt i løn på trin 37.

Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at ringe eller maile til
  • teamleder for Børnegruppen Rikke Press, tlf. 24 61 65 89 eller mail press@slagelse.dk
  • afdelingsleder Keld Vejen Hansen, tlf. 21 28 15 88 eller mail kehan@slagelse.dk
  • teamleder for Visitation/Forebyggelse Cathe Bilenberg, tlf. 21 33 38 39 eller mail cathb@slagelse.dk

Ansøgningsfrist
  • 6. august 2019.

Vi forventer at holde samtaler i uge 33.

 

Afdeling for Børn og Familie i Center for Børn og Unge Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende indsats for børn og unge i Slagelse Kommune, og har du lyst til at være med på holdet i en organisation, der er i gang med en positiv faglig udvikling, så er det lige dig vi har brug for i afdeling for Børn og Unge Hvem er vi? Center for Børn og Unge blev i juni 2018 et samlet center for alle børn mellem 0-18 år, så udover afdeling for Børn og Familie indgår dagtilbud, skole, sundhedstjenesten, Pædagogisk Udvikling og Inklusionsenheden m.v. også i centeret. Vi er i afdeling for Børn og Familie særdeles optaget af at arbejde efter mindste indgrebsprincippet , hvor vi gerne vil arbejde med barnet familien i den kontekst, hvor dagligdagen foregår. Samtidig har vi fokus på, hvordan vi kan bruge familien og netværkets ressourcer til at få lavet de bedste helhedsorienterede indsatser. I afdelingen er vi inddelt i fem grupper: Visitation Forebyggelse, Forebyggelse I Familien, Børn, Unge og Handicap. Aktuelt er vi på jagt efter to nye kollegaer. En faststilling til Visitation Forebyggelse, hvor den primære arbejdsopgave bliver at indgå i vagtteamet. Et længerevarende vikariat i børnegruppen, hvor arbejdsopgaverne er, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner og andet myndighedsarbejde. For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet, er det vigtigt at du er fagligt velfunderet og optaget af at omsætte fælles mål til handlinger optaget af myndighedskrav til sagsbehandlingen, og tværfagligt samarbejdeer indstillet på, at det er opgaven der sætter holdet, og er god til at samarbejde med andre fagligheder, både internt og eksternter fleksibel, nysgerrig og er indstillet på at være fleksibel i den samlede afdelings løsning af arbejdsopgaverhar kendskab til DUBUhar kørekort, idet Slagelse Kommune geografisk dækker et stort område Vi tilbyder dig muligheden for en ambitiøs arbejdspladshøj faglighedkompetenceudviklinggode kollegeren introduktionsplan og mentoren travl og spændende hverdagekstern supervision Lidt mere om os og hvor vi bor Afdeling for Børn og Familie er en del af Center for Børn og Unge. Centret er beliggende i Slagelse centrum tæt ved stationen. Kommer du med tog, tager det under 1 time fra København H og lidt over en halv time fra Odense. Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt og gerne senest 1. september 2019. Løn og ansættelsesvilkår I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Ansættelse er med udgangspunkt i løn på trin 37. Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at ringe eller maile til teamleder for Børnegruppen Rikke Press, tlf. 24 61 65 89 eller mail press@slagelse.dkafdelingsleder Keld Vejen Hansen, tlf. 21 28 15 88 eller mail kehan@slagelse.dkteamleder for Visitation Forebyggelse Cathe Bilenberg, tlf. 21 33 38 39 eller mail cathb@slagelse.dk Ansøgningsfrist 6. august 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 33.11jobnet4dff6035100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-06T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=360570EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSorøEuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønNæstvedEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandKalundborgEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSlagelse3552388Slagelse Kommune11Torvegade 244200SlagelseDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent783486JobNet5009375500937510025-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4dff6035https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4dff6035https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4dff6035&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4dff6035&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgMed et job indenfor Sundhed bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Socialrådgiver lige noget for dig.12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen362135401noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330055535Socialformidler eller socialrådgiver til afdelingen Rådgivning og UdbetalingRobot En af vores kolleger har søgt nyt arbejde, og vi søger derfor en kompetent sagsbehandler på fuld tid til vores behandlerteam pr. 1. oktober 2019. I behandlerteamet er der tilknyttet 17 socialrådgivere socialformidlere, der arbejder indenfor ydelsesområdet med borgere, som modtager kontanthjælpsydelser eller folke- og førtidspension. Vi er i gang med at omlægge vores sagsbehandling af førstegangsansøgninger på kontanthjælp til digital og administrativ sagsbehandling, og søger derfor en kollega med relevant erfaring i denne opgave. Kerneopgaver i behandlerteametansøgninger om forsørgelses- og enkeltydelser, personlige tillæg mv.beslutningsskrivelser, ankebesvarelser og almindelig digital journalisering.akut boligplacering af husvilde borgere, anbringelse og opfølgning på krisecentersager.social faglig råd og vejledning telefonisk og personligt. vi bistår borgere, pårørende og andre myndigheder ved udskrivning fra sygehus, ophold på plejehjem og dødsfald.vi indgår i det nationale tværfaglige Exit-program og i en mængde andre kommunalt forankrede indsatsområder.vi tilkender førtidspension.vi deltager i tværfaglige sociale indsatser. Vi lægger vægt på, at duevner at arbejde engageret, struktureret og helhedsorienteret i et borgerperspektivanerkender dialog som et fagligt redskabhar erfaring med kontanthjælps- eller pensionsområdet og KMD Aktiver sikker i lovgivning og trives med administrative opgaver. Vi tilbyderdygtige og erfarne kolleger, som lægger vægt på et højt socialfagligt niveauet højt arbejdstempo i en afslappet atmosfærefokus på faglig udvikling, vidensdeling og lyst til arbejdsområdernefokus på værdierne: modig, tydelig, kompetent og med glædeet tæt og prioriteret samarbejde med kommunens øvrige afdelingerstor selvstændig kompetence. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn, med udgangspunkt i grundløn 37 for socialrådgivere og Socialformidlere. Vi har flekstid, sundhedsordning, fri kaffe og gode arbejdsforhold. Vi har til huse centralt i Slagelse, 10 minutters gang fra Slagelse station. Flere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:områdeleder Birgitte Tribler, tlf. 58 57 32 80 eller mail bitri@slagelse.dkfagspecialist Astrid Olsen, tlf. 58 57 34 74 eller mail astso@slagelse.dk Frist for ansøgning19. august 2019 kl. 8.00, vedhæftet dokumentation for uddannelse.Opgiv venligst en sikker e-mail adresse og et telefonnummer, som vi kan benytte. Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune. Samtaler forventes afholdt i uge 35.En af vores kolleger har søgt nyt arbejde, og vi søger derfor en kompetent sagsbehandler på fuld tid til vores behandlerteam pr. 1. oktober 2019. I behandlerteamet er der tilknyttet 17 socialrådgivere/socialformidlere, der arbejder indenfor ydelsesområdet med borgere, som modtager kontanthjælpsydelser eller folke- og førtidspension. Vi er i gang med at omlægge vores sagsbehandling af førstegangsansøgninger på kontanthjælp til digital og administrativ sagsbehandling, og søger derfor en kollega med relevant erfaring i denne opgave.

Kerneopgaver i behandlerteamet
  • ansøgninger om forsørgelses- og enkeltydelser, personlige tillæg mv.
  • beslutningsskrivelser, ankebesvarelser og almindelig digital journalisering.
  • akut boligplacering af husvilde borgere, anbringelse og opfølgning på krisecentersager.
  • social faglig råd og vejledning telefonisk og personligt.
  • vi bistår borgere, pårørende og andre myndigheder ved udskrivning fra sygehus, ophold på plejehjem og dødsfald.
  • vi indgår i det nationale tværfaglige Exit-program og i en mængde andre kommunalt forankrede indsatsområder.
  • vi tilkender førtidspension.
  • vi deltager i tværfaglige sociale indsatser.

Vi lægger vægt på, at du
  • evner at arbejde engageret, struktureret og helhedsorienteret i et borgerperspektiv
  • anerkender dialog som et fagligt redskab
  • har erfaring med kontanthjælps- eller pensionsområdet og KMD Aktiv
  • er sikker i lovgivning og trives med administrative opgaver.

Vi tilbyder
  • dygtige og erfarne kolleger, som lægger vægt på et højt socialfagligt niveau
  • et højt arbejdstempo i en afslappet atmosfære
  • fokus på faglig udvikling, vidensdeling og lyst til arbejdsområderne
  • fokus på værdierne: modig, tydelig, kompetent og med glæde
  • et tæt og prioriteret samarbejde med kommunens øvrige afdelinger
  • stor selvstændig kompetence.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn, med udgangspunkt i grundløn 37 for socialrådgivere og Socialformidlere.
Vi har flekstid, sundhedsordning, fri kaffe og gode arbejdsforhold. Vi har til huse centralt i Slagelse, 10 minutters gang fra Slagelse station.

Flere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Frist for ansøgning
  • 19. august 2019 kl. 8.00, vedhæftet dokumentation for uddannelse.
Opgiv venligst en sikker e-mail adresse og et telefonnummer, som vi kan benytte.
Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.
Samtaler forventes afholdt i uge 35.

 

Slagelse KommuneSlagelse2019-07-05T00:00:002019-08-19T00:00:00
330058176Børne- og familierådgivningen søger dygtige socialrådgivere til behandling af børnesagerRobot Vi er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi har en ambition om at blive en af landets bedste og dygtigste børnemyndighedsafdelinger vil du være med til det? Børne- og Familierådgivningen har inden for de sidste år været igennem en turbulent periode. Vi er nu på rette vej og er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi søger derfor dygtige socialrådgivere med et højt fagligt niveau og med fokus på at inddrage børn og familier så meget som muligt i sagsbehandlingen, og som samtidig ser det som en spændende udfordring, at være med til at skabe en rigtig god arbejdsplads, hvor det er rart at være, og alle er stolte af at være en del af. Børne- og Familierådgivningens opgave er at understøtte børn og unge i alderen 0-16 år, der har et særligt behov herfor samt sikre, at disse børn og unge kan opnå de samme muligheder for personlig udvikling, sundhed og et selvstændigt voksenliv som deres jævnaldrende. Det er Børne- og Familierådgivningens vision at give alle børn og familier i Ringsted Kommune de bedste muligheder for at lære, trives og udvikle sig. Der er 2 ledige stillinger. Stillingerne er placeret i vores Adfærdsteam. Arbejdsopgaverne i Adfærdsteamet består blandt andet i at udarbejde børnefaglige undersøgelser i nye sager samt iværksætte og følge op på sager med forebyggende indsatser og anbringelsessager. Stillingerne er på fuld tid, 37 timer om ugen, og med tiltrædelse hurtigst muligt. Din profil:Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidlerDu har lyst til at være med til at skabe fremtidens Børne og familierådgivning, sammen med dine nye kollegaerDu har erfaring med ICS og DUBU Du er fagligt, skriftligt og juridisk velfunderet og har tiltro til egne evnerDu arbejder med inddragende metoder med primært fokus på børn og familiers kompetencer og ressourcer og vægter dialog højtDu arbejder systematisk, har evnen til sagsorganisering og er robust i forhold til at skulle handle i svære og akutte sagerDu har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt, herunder god til at skrive afgørelser og arbejde inden for de politisk vedtagne og lovbestemte tidsfristerDu brænder for socialt arbejde med børn og unge og vil gerne udvikle både dig selv og fagetDu er stærk i det tværprofessionelle samarbejdeDu kan både arbejde selvstændigt og være en god teamplayerDu er positiv, loyal og har et godt humør Derfor skal du vælge os:Du får mulighed for at sætte dit præg på opbygningen af en relativ ny afdelingDu får mulighed for at være med til at præge udviklingen af Ringsted Kommunes specialiserede børneområde for de 0-16 årigeDu får et spændende job sammen med engagerede og dygtige kollegaer, hvor det er rart at være og ledelsen lytter på input fra digDu får mulighed for faglig og personlig udvikling og en ledelse, der ser velvilligt på kompetenceudviklingDu får en 37 timers arbejdsuge, med mulighed for flekstidDu får et selvstændigt job med ansvar for og indflydelse på opgaveløsningenDu modtager supervision sammen med dine kollegaerDu får personalegoder som attraktiv personaleforening, kaffe, the og frugt Flere oplysninger: Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Børne- og familierådgivningen Anja Falk Rømer på telefon 30591994. I ugerne 29-31 vil der pga. sommerferie være begrænset besvarelse af opkald, men alle der lægger en besked vil blive ringet op efter uge 31. Når du sender din ansøgning bedes du medsende kopi af anbefalinger og dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35. Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst. Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.Vi er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi har en ambition om at blive en af landets bedste og dygtigste børnemyndighedsafdelinger – vil du være med til det?

Børne- og Familierådgivningen har inden for de sidste år været igennem en turbulent periode. Vi er nu på rette vej og er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi søger derfor dygtige socialrådgivere med et højt fagligt niveau og med fokus på at inddrage børn og familier så meget som muligt i sagsbehandlingen, og som samtidig ser det som en spændende udfordring, at være med til at skabe en rigtig god arbejdsplads, hvor det er rart at være, og alle er stolte af at være en del af.

Børne- og Familierådgivningens opgave er at understøtte børn og unge i alderen 0-16 år, der har et særligt behov herfor samt sikre, at disse børn og unge kan opnå de samme muligheder for personlig udvikling, sundhed og et selvstændigt voksenliv som deres jævnaldrende. Det er Børne- og Familierådgivningens vision at give alle børn og familier i Ringsted Kommune de bedste muligheder for at lære, trives og udvikle sig.

Der er 2 ledige stillinger. Stillingerne er placeret i vores Adfærdsteam. Arbejdsopgaverne i Adfærdsteamet består blandt andet i at udarbejde børnefaglige undersøgelser i nye sager samt iværksætte og følge op på sager med forebyggende indsatser og anbringelsessager.
Stillingerne er på fuld tid, 37 timer om ugen, og med tiltrædelse hurtigst muligt.

Din profil:
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har lyst til at være med til at skabe fremtidens Børne og familierådgivning, sammen med dine nye kollegaer
  • Du har erfaring med ICS og DUBU  
  • Du er fagligt, skriftligt og juridisk velfunderet og har tiltro til egne evner
  • Du arbejder med inddragende metoder med primært fokus på børn og familiers kompetencer og ressourcer og vægter dialog højt
  • Du arbejder systematisk, har evnen til sagsorganisering og er robust i forhold til at skulle handle i svære og akutte sager
  • Du har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt, herunder god til at skrive afgørelser og arbejde inden for de politisk vedtagne og lovbestemte tidsfrister
  • Du brænder for socialt arbejde med børn og unge og vil gerne udvikle både dig selv og faget
  • Du er stærk i det tværprofessionelle samarbejde
  • Du kan både arbejde selvstændigt og være en god teamplayer
  • Du er positiv, loyal og har et godt humør

Derfor skal du vælge os:
  • Du får mulighed for at sætte dit præg på opbygningen af en relativ ny afdeling
  • Du får mulighed for at være med til at præge udviklingen af Ringsted Kommunes specialiserede børneområde for de 0-16 årige
  • Du får et spændende job sammen med engagerede og dygtige kollegaer, hvor det er rart at være og ledelsen lytter på input fra dig
  • Du får mulighed for faglig og personlig udvikling og en ledelse, der ser velvilligt på kompetenceudvikling
  • Du får en 37 timers arbejdsuge, med mulighed for flekstid
  • Du får et selvstændigt job med ansvar for og indflydelse på opgaveløsningen
  • Du modtager supervision sammen med dine kollegaer
  • Du får personalegoder som attraktiv personaleforening, kaffe, the og frugt

Flere oplysninger:
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af
Børne- og familierådgivningen Anja Falk Rømer på telefon 30591994. I ugerne 29-31 vil der pga. sommerferie være begrænset besvarelse af opkald, men alle der lægger en besked vil blive ringet op efter uge 31.

Når du sender din ansøgning bedes du medsende kopi af anbefalinger og dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35.

Vi bryster os af, at Ringsted Kommune er Midt i mulighederne. Det betyder blandt andet ideelle transportmuligheder i alle retninger med både offentlig transport og bil.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst.

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" neden under selve stillingsopslaget og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mv.
 

Ringsted KommuneRingsted2019-07-10T00:00:002019-08-19T00:00:00
330057342Socialrådgiver/formidler til myndighedsområdet på det specialiserede voksenområdeRobot Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med fokus på bl.a. sammenhæng i indsatserne og tværgående samarbejde, internt såvel som eksternt. Myndighedsenheden består af tre teams: Voksenteamet, Visitationsteamet og Hjælpemiddelteamet. Afdelingen ledes overordnet af en afdelingsleder, en teamleder og understøttes af en administrativ enhed. Myndighedsenheden er organisatorisk placeret i Center for Social og Psykiatri og holder til i Højby. Vi søger vi en socialrådgiver formidler som er interesseret i at arbejde inden for det specialiserede voksenområde, og som har en særlig interesse i arbejdet med at skabe helhedsorienterede og målrettede rehabiliteringsforløb for den enkelte borger. Vi er 15 medarbejdere med forskellige relevante uddannelser og varetager myndighedsopgaven efter bestemmelserne i Lov om Social Service 85 til 110. Vores målgruppe er voksne over 18 år med fysiske og eller psykiske funktionsnedsættelser. Endvidere kan psykiatriske tillægsproblematikker forekomme. Vi har en høj faglighed og arbejder med afsæt i VUM og har fokus på rehabilitering. Vi arbejder efter den rehabiliterende arbejdsgang, som er en metode til at sikre en koordineret, tidsbestemt, sammenhængende og målrettet samarbejdsproces med borgeren. Vi tror på at borgerne kan udvikle sig og tager afsæt i den enkelte borgers ressourcer og aktive medvirken. Voksenteamet har organiseret sig således, at vi er opdelt i et psykiatri- og et handicapteam. Der er en ledig stilling i psykiatriteamet og du vil i høj grad sammen med dine kollegaer være med til at sætte dit præg på indhold og arbejdsopgaverne. Voksenteamet deltager i et udviklingsprojekt med Social- og Ankestyrelsen med henblik på fortsat at optimere myndighedsrollen i socialt arbejde. Et arbejde, der løber over det næste år, med fokus på udvikling af den generelle myndighedsrolle. Et projekt, som vi se frem til og har en stor forventning til. Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af: Systematisk sagsbehandling og dokumentation med afsæt i VUM og rehabiliterende arbejdsgange og procedurer. Vurdering af støttebehov jf. Serviceloven og de politisk besluttede rammer i Odsherred kommune. Tilrettelæggelse af en rehabiliterende, helhedsorienteret og koordineret indsats i samarbejde med borgere, interne og eksterne samarbejdspartnere. Sparring og faglig feedback i teamet omkring borgerforløb. Vi kvalificerer vores udredninger og afgørelser i teamet. Råd og vejledning indenfor servicelovens rammer. I opgaveløsningen vægtes systematik, dokumentation og skriftlighed samt et godt indblik i den gældende lovgivning. Faglige- og personlige kompetencer Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver eller socialformidler vil bidrage positivt til vidensdeling, sparring og udvikling internt i afdelingen. har kendskab til målgruppen og møder borgerne med respekt og indlevelse. har et godt humør, et positivt menneskesyn og bidrager aktivt til et godt arbejdsklima. er struktureret, systematisk og metodisk i din tilgang. Du tænker og arbejder rehabiliterende. kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv spiller i et team og fremme det gode samarbejde. har gode kommunikationsevner, mundtligt såvel som skriftligt og vægter dokumentation. er faglig og personlig stærk i myndighedsrollen. trives i en til tider uforudsigelig hverdag og i arbejdet med komplekse forløb. har fokus på muligheder og ressourcer. Vi tilbyder: et job, hvor du medvirker til at gøre en positiv forskel i borgerens liv. et job, hvor du har mulighed for indflydelse og et stort ansvar i forhold til beslutninger i den enkelte sag. en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger. en udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø. et dynamisk samarbejde med borgere, institutioner og øvrige samarbejdspartnere. et tværfagligt samarbejde og en stor berøringsflade såvel internt som eksternt. systematisk introduktion og oplæring et job med faglig sparring samt mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling. Voksenteamet er placeret Højby tæt ved den øvrige administration i Odsherred kommune. Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 37 timer om ugen. Forventet tiltrædelse 1. oktober 2019. Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen. Praktisk information: Ansøgning samt CV indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside senest den 21. august 2019 kl.12.00. Spørgsmål kan rettes til teamets svargruppe 59 66 60 20 i uge 28-29-30-31. I uge 32-33-34 kan afdelingsleder Jane Jensby kontaktes på telefon 59 66 14 06 eller mobil 23 35 76 06. Ansættelsessamtaler afholdes den 28. august 2019.Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med fokus på bl.a. sammenhæng i indsatserne og tværgående samarbejde, internt såvel som eksternt.

Myndighedsenheden består af tre teams: Voksenteamet, Visitationsteamet og Hjælpemiddelteamet. Afdelingen ledes overordnet af en afdelingsleder, en teamleder og understøttes af en administrativ enhed.

Myndighedsenheden er organisatorisk placeret i Center for Social og Psykiatri og holder til i Højby.

Vi søger vi en socialrådgiver/formidler som er interesseret i at arbejde inden for det specialiserede voksenområde, og som har en særlig interesse i arbejdet med at skabe helhedsorienterede og målrettede rehabiliteringsforløb for den enkelte borger.

Vi er 15 medarbejdere med forskellige relevante uddannelser og varetager myndighedsopgaven efter bestemmelserne i Lov om Social Service §§ 85 til 110.

Vores målgruppe er voksne over 18 år med fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser. Endvidere kan psykiatriske tillægsproblematikker forekomme.

Vi har en høj faglighed og arbejder med afsæt i VUM og har fokus på rehabilitering. Vi arbejder efter den rehabiliterende arbejdsgang, som er en metode til at sikre en koordineret, tidsbestemt, sammenhængende og målrettet samarbejdsproces med borgeren. Vi tror på at borgerne kan udvikle sig og tager afsæt i den enkelte borgers ressourcer og aktive medvirken.

Voksenteamet har organiseret sig således, at vi er opdelt i et psykiatri- og et handicapteam.

Der er en ledig stilling i psykiatriteamet og du vil i høj grad sammen med dine kollegaer være med til at sætte dit præg på indhold og arbejdsopgaverne.

Voksenteamet deltager i et udviklingsprojekt med Social- og Ankestyrelsen med henblik på fortsat at optimere myndighedsrollen i socialt arbejde. Et arbejde, der løber over det næste år, med fokus på udvikling af den generelle myndighedsrolle. Et projekt, som vi se frem til og har en stor forventning til.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af:

  • Systematisk sagsbehandling og dokumentation med afsæt i VUM og rehabiliterende arbejdsgange og procedurer.
  • Vurdering af støttebehov jf. Serviceloven og de politisk besluttede rammer i Odsherred kommune.
  • Tilrettelæggelse af en rehabiliterende, helhedsorienteret og koordineret indsats i samarbejde med borgere, interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • Sparring og faglig feedback i teamet omkring borgerforløb. Vi kvalificerer vores udredninger og afgørelser i teamet.
  • Råd og vejledning indenfor servicelovens rammer.
  • I opgaveløsningen vægtes systematik, dokumentation og skriftlighed samt et godt indblik i den gældende lovgivning.

Faglige- og personlige kompetencer

Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • vil bidrage positivt til vidensdeling, sparring og udvikling internt i afdelingen.
  • har kendskab til målgruppen og møder borgerne med respekt og indlevelse.
  • har et godt humør, et positivt menneskesyn og bidrager aktivt til et godt arbejdsklima.
  • er struktureret, systematisk og metodisk i din tilgang. Du tænker og arbejder rehabiliterende.
  • kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv spiller i et team og fremme det gode samarbejde.
  • har gode kommunikationsevner, mundtligt såvel som skriftligt og vægter dokumentation.
  • er faglig og personlig stærk i myndighedsrollen.
  • trives i en til tider uforudsigelig hverdag og i arbejdet med komplekse forløb.
  • har fokus på muligheder og ressourcer.

Vi tilbyder:

  • et job, hvor du medvirker til at gøre en positiv forskel i borgerens liv.
  • et job, hvor du har mulighed for indflydelse og et stort ansvar i forhold til beslutninger i den enkelte sag.
  • en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger.
  • en udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø.
  • et dynamisk samarbejde med borgere, institutioner og øvrige samarbejdspartnere.
  • et tværfagligt samarbejde og en stor berøringsflade såvel internt som eksternt.
  • systematisk introduktion og oplæring
  • et job med faglig sparring samt mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling.

Voksenteamet er placeret Højby tæt ved den øvrige administration i Odsherred kommune.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 37 timer om ugen. Forventet tiltrædelse 1. oktober 2019.

Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen.

Praktisk information:
Ansøgning samt CV indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside senest den 21. august 2019 kl.12.00.

Spørgsmål kan rettes til teamets svargruppe 59 66 60 20 i uge 28-29-30-31. I uge 32-33-34 kan afdelingsleder Jane Jensby kontaktes på telefon 59 66 14 06 eller mobil 23 35 76 06.

Ansættelsessamtaler afholdes den 28. august 2019.

Odsherred KommuneHøjby2019-07-09T00:00:002019-08-21T00:00:00
330059626Socialrådgivere/-formidlere til Fagcenter Børn og FamilieRobot Om jobbetFagcenter Børn og Familie i Kalundborg, søger 2 rådgivere til nyt pilotprojekt på handicapområdet pr. 1. oktober 2019 Sammen om familien . Fagcentret er et af to fagcentre på 0-18 års området, som arbejder sammen om at støtte børn og familier. Ud fra et børnesyn om, at alle børn har ressourcer og muligheder for at udvikle sig, derfor arbejder fagcentrets ledelse og medarbejdere tæt sammen med blandt andet skoler og dagtilbud om at skabe de bedste muligheder for børn i Kalundborg. Der er udviklet en samarbejdsmodel, som i et års tid har udgjort den overordnede ramme for samarbejdet på tværs af 0-18 års området. Modellen har skabt grobund for et godt samarbejde. Børn og Unge Afdelingen i Fagcenter Børn og Familie, varetager myndighedsområdet for udsatte børn og unge og børn og unge med funktionsnedsættelser i alderen 0-23 år. Afdelingen er kendetegnet ved høj faglighed, høj social kapital og medarbejdere der har et stort ønske om kontinuerligt at udvikle deres fag i tæt samarbejde med borgere, samarbejdspartnere, kollegaer og ledelse. Vi søger 2 fuldtidsrådgivere til vores handicapteam. Fagcenteret har fået bevilliget puljemidler fra Socialstyrelsen til at afprøve en ny metodetilgang på Børnehandicapområdet, hvor vi i tæt samarbejde med familien, skal sikre en koordineret sagsbehandling for barnet og familien. Der skal afprøves nye metodetilgange i arbejdet med familien Projekt: Sammen med familien , som har fokus på: At arbejde med faste metodikker. At have løbende stop op møder så, metoder sikres og effekter evalueres. At have hyppig opfølgning med familien. At der arbejdes i makkerpar. At være brobyggere for familien til andre aktører så familien oplever, sig bedre hjulpet i kontakten med kommunen. Projektet løber over 3 år, men stillingerne vil være faste stillinger da metodetilgangen forventes implementeret efter endt projektperiode. Din profilVi søger 2 socialrådgivere -formidlere der: Ønsker at være med til at udvikle det socialfaglige arbejde på handicapområdet. Ønsker at indgår i et kompetencegivende forløb. Ønsker at arbejde metodestringent på handicapområdet. Ønsker i højere grad at arbejde med inddragende metoder og i tættere samarbejde med børn og familier. Ønsker at arbejde med en sagsstamme på 25 børn omfattet af 52, 45 og 44 84. Du kan læse mere om projektet på Socialstyrelsens hjemmesiden. Metoderne anvendt i dette projekt spiller sammen med, hvordan der ellers arbejdes i handicapteamet og i Børn og Unge Afdelingen. Derfor skal du vælge osFagcentret har i alt 115 medarbejdere i følgende teams: Børn og ungeteamet har 44 medarbejdere, som sammen med faglige koordinatorer og 2 ledere varetager myndighedsopgaver i forhold til børn med handicap og særlige behov. Pædagogisk Psykologisk Rådgivning består af 22 medarbejdere, en psykologfaglig koordinator, en tale høre-koordinator og en leder. Medarbejderne her yder rådgivning og varetager myndighedsopgaver i forhold til dagtilbud og skoler. Familie- og ungevejledningen har 26 medarbejdere, 3 faglige koordinatorer og en leder. FUV er afdelingens udførende led, som varetager familiepleje, tidligt forebyggende foranstaltninger jf. SEL 52 og hertil støtte og konsulentfunktioner jf. SEL 11. Opgaverne varetages af familiebehandlere, specialpædagoger, psykologer og familieplejekonsulenter. SSP-teamet består af tre medarbejdere, heraf en koordinator og står for kommunens kriminalitetsforebyggende samarbejde på tværs. SSP-teamet har reference til fagcenterchefen. Sekretariatet har 7 administrative medarbejdere med direkte reference til fagcenterchefen. Løn og ansættelsesvilkårEfter gældende overenskomst på området. Hvis du vil vide mereSåfremt du måtte have spørgsmål til stillingerne kan du kontakte faglig koordinator Anders T. Poulsen tlf. 59 53 54 75 anders.poulsen@kalundborg.dk eller fagcenterchef Julie Folke Jacobsen 59 53 54 35 Julie.Jacobsen@kalundborg.dk. AnsøgningDer er ansøgningsfrist søndag den 18. august 2019. Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 23. august 2019. Om osKalundborg er en kommune i vækst. Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups. Ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på. Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur. Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed. Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Om jobbet
Fagcenter Børn og Familie i Kalundborg, søger 2 rådgivere til nyt pilotprojekt på handicapområdet pr. 1. oktober 2019 – ”Sammen om familien”.

Fagcentret er et af to fagcentre på 0-18 års området, som arbejder sammen om at støtte børn og familier. Ud fra et børnesyn om, at alle børn har ressourcer og muligheder for at udvikle sig, derfor arbejder fagcentrets ledelse og medarbejdere tæt sammen med blandt andet skoler og dagtilbud om at skabe de bedste muligheder for børn i Kalundborg.

Der er udviklet en samarbejdsmodel, som i et års tid har udgjort den overordnede ramme for samarbejdet på tværs af 0-18 års området. Modellen har skabt grobund for et godt samarbejde.

Børn og Unge Afdelingen i Fagcenter Børn og Familie, varetager myndighedsområdet for udsatte børn og unge og børn og unge med funktionsnedsættelser i alderen 0-23 år.

Afdelingen er kendetegnet ved høj faglighed, høj social kapital og medarbejdere der har et stort ønske om kontinuerligt at udvikle deres fag i tæt samarbejde med borgere, samarbejdspartnere, kollegaer og ledelse.

Vi søger 2 fuldtidsrådgivere til vores handicapteam.

Fagcenteret har fået bevilliget puljemidler fra Socialstyrelsen til at afprøve en ny metodetilgang på Børnehandicapområdet, hvor vi i tæt samarbejde med familien, skal sikre en koordineret sagsbehandling for barnet og familien.

Der skal afprøves nye metodetilgange i arbejdet med familien – Projekt: ”Sammen med familien”, som har fokus på:

  • At arbejde med faste metodikker.
  • At have løbende stop op møder så, metoder sikres og effekter evalueres.
  • At have hyppig opfølgning med familien.
  • At der arbejdes i makkerpar.
  • At være brobyggere for familien til andre aktører så familien oplever, sig bedre hjulpet i kontakten med kommunen.

Projektet løber over 3 år, men stillingerne vil være faste stillinger da metodetilgangen forventes implementeret efter endt projektperiode.

 

Din profil
Vi søger 2 socialrådgivere/-formidlere der:

  • Ønsker at være med til at udvikle det socialfaglige arbejde på handicapområdet.
  • Ønsker at indgår i et kompetencegivende forløb.
  • Ønsker at arbejde metodestringent på handicapområdet.
  • Ønsker i højere grad at arbejde med inddragende metoder og i tættere samarbejde med børn og familier.
  • Ønsker at arbejde med en sagsstamme på 25 børn omfattet af §§ 52, 45 og 44/84.

Du kan læse mere om projektet på Socialstyrelsens hjemmesiden.

Metoderne anvendt i dette projekt spiller sammen med, hvordan der ellers arbejdes i handicapteamet og i Børn og Unge Afdelingen.

 

Derfor skal du vælge os
Fagcentret har i alt 115 medarbejdere i følgende teams:

Børn og ungeteamet har 44 medarbejdere, som sammen med faglige koordinatorer og 2 ledere varetager myndighedsopgaver i forhold til børn med handicap og særlige behov.

Pædagogisk Psykologisk Rådgivning består af 22 medarbejdere, en psykologfaglig koordinator, en tale/høre-koordinator og en leder. Medarbejderne her yder rådgivning og varetager myndighedsopgaver i forhold til dagtilbud og skoler.

Familie- og ungevejledningen har 26 medarbejdere, 3 faglige koordinatorer og en leder. FUV er afdelingens udførende led, som varetager familiepleje, tidligt forebyggende foranstaltninger jf. SEL § 52 og hertil støtte og konsulentfunktioner jf. SEL § 11.

Opgaverne varetages af familiebehandlere, specialpædagoger, psykologer og familieplejekonsulenter.   

SSP-teamet består af tre medarbejdere, heraf en koordinator og står for kommunens kriminalitetsforebyggende samarbejde på tværs. SSP-teamet har reference til fagcenterchefen.

Sekretariatet har 7 administrative medarbejdere med direkte reference til fagcenterchefen.

 

Løn og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst på området.

 

Hvis du vil vide mere
Såfremt du måtte have spørgsmål til stillingerne kan du kontakte faglig koordinator

Anders T. Poulsen tlf. 59 53 54 75/ anders.poulsen@kalundborg.dk eller fagcenterchef Julie Folke Jacobsen 59 53 54 35 Julie.Jacobsen@kalundborg.dk.

 

Ansøgning
Der er ansøgningsfrist søndag den 18. august 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 23. august 2019.

 

Om os
Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups.

Ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.

Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk  

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Kalundborg KomuneKalundborg2019-07-15T00:00:002019-08-18T00:00:00
330049178Børn og Unges Forvisitation søger to udviklingsorienterede socialrådgivere til fremskudt funktion i skoler og dagtilbudBasic Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på hele Børn og Unge området arbejder tværfagligt sammen om tidlig opsporing og rette forebyggende indsats. Vores fælles mål er at finde de bedste løsninger for de børn og familier vi arbejder med. Forvisitationen er en spændende arbejdsplads, sammensat af fem fremskudte socialrådgivere, og fem myndighedsrådgivere, en studentermedhjælper, en administrativ medarbejder og en leder. Selv om vi arbejder i forskellige funktioner, er vi meget optagede af den fælles faglige sparring, og i at tænke i forskellige løsningsscenarier sammen. Vi har løbende kompetenceudvikling, og fast ekstern supervision. Forvisitationen er karakteriseret ved et godt kollegialt miljø med plads til at grine sammen. Vi sidder aldrig stille, og høj faglighed og højt tempo er en del af vores identitet. Som en del af vores fremskudte socialrådgiverteam er du altid i bevægelse og din arbejdsfunktion er dynamisk, så en arbejdsdag foregår både i skoler, dagtilbud, i familiers hjem, på Rådhuset og hos samarbejdspartnere. Her er det helt afgørende at du mestrer dialogen med de forskellige faggrupper og i særdeleshed med børn, unge og familier. Den fremskudte socialrådgivers opgaveportefølje er: At deltage i tværfaglige fokusteammøder At deltage i og facilitere netværksmøder At undervise i Roskildemodellen At arbejde på implementering af Roskildemodellen, samt fastholdelse af fokus på Roskildemodellen At udvikle forebyggende forløb for udsatte børn og familier At yde råd og vejledning til familier Samtaleforløb med børn og familier At yde sparring til lærere, pædagoger og ledelse på skole-dagtilbudsområdet Rådgivning og vejledning til samarbejdspartnere At udbrede viden om Roskilde Kommunes tilbudsmuligheder At rådgive om og kvalificere underretninger At have et tæt fagligt parløb med myndighedsrådgiver At arbejde metodisk med inddragende samtaler, med afsæt i Børns Vilkårs Bedre Børneinddragelse Vi forestiller os at: Du er uddannet socialrådgiver, evt. med efteruddannelser Du har erfaring med at arbejde som socialrådgiver Du kan omsætte og oversætte metoder, råd og vejledning til det praktiske arbejde med familier, børn og unge Du er optaget af at arbejde med barnet i dets omgivelser Du har et smittende drive og umætteligt mod på komplekse opgaver Du kan begå dig i forskellige faglige arenaer, hvor omstillingsparathed og evne til at læse ind i en faglig kontekst er bærende Du får energi af at arbejde i et felt i konstant forandring, og i en funktion der er i konstant udvikling - med arbejdsdage, hvor der er fart på Du kan arbejde på fleksible tidspunkter Du kan arbejde i miljøer med et højt konfliktniveau, fordi du kan arbejde med den konstruktive energi og de relationer, der er på spil i konflikter Du kan indgå i et team med højt ambitionsniveau og faglighed Du har kørekort og egen bil til rådighed i forbindelse med varetagelsen af arbejdet som fremskudt socialrådgiver Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Nadia Frederiksen på telefon 5152 5226 (træffes dog ikke i uge 30 og 31). Begge stillinger er på 37 timer og til besættelse den 1. oktober, eller snarest muligt. Løn og ansættelsesforhold forhandles i forhold til gældende overenskomst mellem faglig relevant organisation og KL. Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden ansættelse. Ansøgningsfristen er d. 5. august 2019, kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 14. august.

 

Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på hele Børn og Unge området arbejder tværfagligt sammen om tidlig opsporing og rette forebyggende indsats. Vores fælles mål er at finde de bedste løsninger for de børn og familier vi arbejder med.

 

 

 

 

Forvisitationen er en spændende arbejdsplads, sammensat af fem fremskudte socialrådgivere, og fem myndighedsrådgivere, en studentermedhjælper, en administrativ medarbejder og en leder. Selv om vi arbejder i forskellige funktioner, er vi meget optagede af den fælles faglige sparring, og i at tænke i forskellige løsningsscenarier sammen. Vi har løbende kompetenceudvikling, og fast ekstern supervision.

 

 

 

Forvisitationen er karakteriseret ved et godt kollegialt miljø med plads til at grine sammen. Vi sidder aldrig stille, og høj faglighed og højt tempo er en del af vores identitet. Som en del af vores fremskudte socialrådgiverteam er du altid i bevægelse og din arbejdsfunktion er dynamisk, så en arbejdsdag foregår både i skoler, dagtilbud, i familiers hjem, på Rådhuset og hos samarbejdspartnere. Her er det helt afgørende at du mestrer dialogen med de forskellige faggrupper og i særdeleshed med børn, unge og familier.

 

 

 

Den fremskudte socialrådgivers opgaveportefølje er:

 

 

 

  • At deltage i tværfaglige fokusteammøder
  • At deltage i og facilitere netværksmøder
  • At undervise i Roskildemodellen
  • At arbejde på implementering af Roskildemodellen, samt fastholdelse af fokus på Roskildemodellen
  • At udvikle forebyggende forløb for udsatte børn og familier
  • At yde råd og vejledning til familier
  • Samtaleforløb med børn og familier
  • At yde sparring til lærere, pædagoger og ledelse på skole-dagtilbudsområdet
  • Rådgivning og vejledning til samarbejdspartnere
  • At udbrede viden om Roskilde Kommunes tilbudsmuligheder
  • At rådgive om og kvalificere underretninger
  • At have et tæt fagligt parløb med myndighedsrådgiver
  • At arbejde metodisk med inddragende samtaler, med afsæt i Børns Vilkårs ”Bedre Børneinddragelse”

 

 

 

 

 

 

Vi forestiller os at:

 

 

 

  • Du er uddannet socialrådgiver, evt. med efteruddannelser
  • Du har erfaring med at arbejde som socialrådgiver
  • Du kan omsætte og oversætte metoder, råd og vejledning til det praktiske arbejde med familier, børn og unge
  • Du er optaget af at arbejde med barnet i dets omgivelser
  • Du har et smittende drive og umætteligt mod på komplekse opgaver
  • Du kan begå dig i forskellige faglige arenaer, hvor omstillingsparathed og evne til at læse ind i en faglig kontekst er bærende
  • Du får energi af at arbejde i et felt i konstant forandring, og i en funktion der er i konstant udvikling - med arbejdsdage, hvor der er fart på
  • Du kan arbejde på fleksible tidspunkter
  • Du kan arbejde i miljøer med et højt konfliktniveau, fordi du kan arbejde med den konstruktive energi og de relationer, der er på spil i konflikter
  • Du kan indgå i et team med højt ambitionsniveau og faglighed
  • Du har kørekort og egen bil til rådighed i forbindelse med varetagelsen af arbejdet som fremskudt socialrådgiver

 

 

 

 

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte konstitueret leder Nadia Frederiksen på telefon 5152 5226 (træffes dog ikke i uge 30 og 31).

 

 

 

Begge stillinger er på 37 timer og til besættelse den 1. oktober, eller snarest muligt.

 

 

 

Løn og ansættelsesforhold forhandles i forhold til gældende overenskomst mellem faglig relevant organisation og KL.

 

 

 

Roskilde Kommune indhenter straffe- og børneattest inden ansættelse.

 

 

 

 

 

Ansøgningsfristen er d. 5. august 2019, kl. 12. Vi forventer at afholde samtaler den 14. august.

 

ORS/Small/a6f13266_logo.pngRoskilde Kommune - Børn og UngeRoskilde2019-06-25T16:04:07.5802019-08-05T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialformidler eller socialrådgiver til afdelingen Rådgivning og Udbetaling

Slagelse Kommune

Slagelse
En af vores kolleger har søgt nyt arbejde, og vi søger derfor en kompetent sagsbehandler på fuld tid til vores behandlerteam pr. 1. oktober 2019. I behandlerteamet er der tilknyttet 17 socialrådgivere socialformidlere, der arbejder indenfor ydelseso...
Indrykket:5. juli 2019
Udløbsdato:19. august 2019

Børne- og familierådgivningen søger dygtige socialrådgivere til behandling af børnesager

Ringsted Kommune

Ringsted
Vi er godt i gang med at opbygge en helt ny afdeling. Vi har en ambition om at blive en af landets bedste og dygtigste børnemyndighedsafdelinger vil du være med til det? Børne- og Familierådgivningen har inden for de sidste år været igennem en turbu...
Indrykket:10. juli 2019
Udløbsdato:19. august 2019

Socialrådgiver/formidler til myndighedsområdet på det specialiserede voksenområde

Odsherred Kommune

Højby
Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med f...
Indrykket:9. juli 2019
Udløbsdato:21. august 2019

Socialrådgivere/-formidlere til Fagcenter Børn og Familie

Kalundborg Komune

Kalundborg
Om jobbetFagcenter Børn og Familie i Kalundborg, søger 2 rådgivere til nyt pilotprojekt på handicapområdet pr. 1. oktober 2019 Sammen om familien . Fagcentret er et af to fagcentre på 0-18 års området, som arbejder sammen om at støtte børn og famili...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:18. august 2019

Børn og Unges Forvisitation søger to udviklingsorienterede socialrådgivere til fremskudt funktion i skoler og dagtilbud

Roskilde Kommune - Børn og Unge

Roskilde
Som vores kommende fremskudte socialrådgiver vil du indgå i et team af engagerede og fagligt dygtige kollegaer, som har et udpræget løsnings -og ressourcefokuseret blik på det socialfaglige arbejde. Du vil ligeledes indgå i en organisation, der på h...
Indrykket:25. juni 2019
Udløbsdato:5. august 2019