Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgivere eller socialformidlere til Visitation/Forebyggelse og indsatsgruppen Børn

Afdeling for Børn og Familie i Center for Børn og Unge

Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende indsats for børn og unge i Slagelse Kommune, og har du lyst til at være med på holdet i en organisation, der er i gang med en positiv faglig udvikling, så er det lige dig vi har brug for i afdeling for Børn og Unge

Hvem er vi?
Center for Børn og Unge blev i juni 2018 et samlet center for alle børn mellem 0-18 år, så udover afdeling for Børn og Familie indgår dagtilbud, skole, sundhedstjenesten, Pædagogisk Udvikling og Inklusionsenheden m.v. også i centeret.

Vi er i afdeling for Børn og Familie særdeles optaget af at arbejde efter ”mindste indgrebsprincippet”, hvor vi gerne vil arbejde med barnet/familien i den kontekst, hvor dagligdagen foregår. Samtidig har vi fokus på, hvordan vi kan bruge familien og netværkets ressourcer til at få lavet de bedste helhedsorienterede indsatser.

I afdelingen er vi inddelt i fem grupper: Visitation/Forebyggelse, Forebyggelse I Familien, Børn, Unge og Handicap.

Aktuelt er vi på jagt efter to nye kollegaer. En faststilling til Visitation/Forebyggelse, hvor den primære arbejdsopgave bliver at indgå i vagtteamet.
Et længerevarende vikariat i børnegruppen, hvor arbejdsopgaverne er, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner og andet myndighedsarbejde.

For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet, er det vigtigt at du

  • er fagligt velfunderet og optaget af at omsætte fælles mål til handling
  • er optaget af myndighedskrav til sagsbehandlingen, og tværfagligt samarbejde
  • er indstillet på, at det er opgaven der sætter holdet, og er god til at samarbejde med andre fagligheder, både internt og eksternt
  • er fleksibel, nysgerrig og er indstillet på at være fleksibel i den samlede afdelings løsning af arbejdsopgaver
  • har kendskab til DUBU
  • har kørekort, idet Slagelse Kommune geografisk dækker et stort område

Vi tilbyder dig muligheden for
  • en ambitiøs arbejdsplads
  • høj faglighed
  • kompetenceudvikling
  • gode kolleger
  • en introduktionsplan og mentor
  • en travl og spændende hverdag
  • ekstern supervision

Lidt mere om os og hvor vi ”bor”
Afdeling for Børn og Familie er en del af Center for Børn og Unge. Centret er beliggende i Slagelse centrum tæt ved stationen. Kommer du med tog, tager det under 1 time fra København H og lidt over en halv time fra Odense.

Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt og gerne senest 1. september 2019.

Løn og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Ansættelse er med udgangspunkt i løn på trin 37.

Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at ringe eller maile til
  • teamleder for Børnegruppen Rikke Press, tlf. 24 61 65 89 eller mail press@slagelse.dk
  • afdelingsleder Keld Vejen Hansen, tlf. 21 28 15 88 eller mail kehan@slagelse.dk
  • teamleder for Visitation/Forebyggelse Cathe Bilenberg, tlf. 21 33 38 39 eller mail cathb@slagelse.dk

Ansøgningsfrist
  • 6. august 2019.

Vi forventer at holde samtaler i uge 33.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049041Phoenix-4dff603512019-06-25T00:00:00Socialrådgivere eller socialformidlere til Visitation/Forebyggelse og indsatsgruppen BørnAfdeling for Børn og Familie i Center for Børn og Unge

Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende indsats for børn og unge i Slagelse Kommune, og har du lyst til at være med på holdet i en organisation, der er i gang med en positiv faglig udvikling, så er det lige dig vi har brug for i afdeling for Børn og Unge

Hvem er vi?
Center for Børn og Unge blev i juni 2018 et samlet center for alle børn mellem 0-18 år, så udover afdeling for Børn og Familie indgår dagtilbud, skole, sundhedstjenesten, Pædagogisk Udvikling og Inklusionsenheden m.v. også i centeret.

Vi er i afdeling for Børn og Familie særdeles optaget af at arbejde efter ”mindste indgrebsprincippet”, hvor vi gerne vil arbejde med barnet/familien i den kontekst, hvor dagligdagen foregår. Samtidig har vi fokus på, hvordan vi kan bruge familien og netværkets ressourcer til at få lavet de bedste helhedsorienterede indsatser.

I afdelingen er vi inddelt i fem grupper: Visitation/Forebyggelse, Forebyggelse I Familien, Børn, Unge og Handicap.

Aktuelt er vi på jagt efter to nye kollegaer. En faststilling til Visitation/Forebyggelse, hvor den primære arbejdsopgave bliver at indgå i vagtteamet.
Et længerevarende vikariat i børnegruppen, hvor arbejdsopgaverne er, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner og andet myndighedsarbejde.

For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet, er det vigtigt at du
  • er fagligt velfunderet og optaget af at omsætte fælles mål til handling
  • er optaget af myndighedskrav til sagsbehandlingen, og tværfagligt samarbejde
  • er indstillet på, at det er opgaven der sætter holdet, og er god til at samarbejde med andre fagligheder, både internt og eksternt
  • er fleksibel, nysgerrig og er indstillet på at være fleksibel i den samlede afdelings løsning af arbejdsopgaver
  • har kendskab til DUBU
  • har kørekort, idet Slagelse Kommune geografisk dækker et stort område

Vi tilbyder dig muligheden for
  • en ambitiøs arbejdsplads
  • høj faglighed
  • kompetenceudvikling
  • gode kolleger
  • en introduktionsplan og mentor
  • en travl og spændende hverdag
  • ekstern supervision

Lidt mere om os og hvor vi ”bor”
Afdeling for Børn og Familie er en del af Center for Børn og Unge. Centret er beliggende i Slagelse centrum tæt ved stationen. Kommer du med tog, tager det under 1 time fra København H og lidt over en halv time fra Odense.

Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt og gerne senest 1. september 2019.

Løn og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Ansættelse er med udgangspunkt i løn på trin 37.

Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at ringe eller maile til
  • teamleder for Børnegruppen Rikke Press, tlf. 24 61 65 89 eller mail press@slagelse.dk
  • afdelingsleder Keld Vejen Hansen, tlf. 21 28 15 88 eller mail kehan@slagelse.dk
  • teamleder for Visitation/Forebyggelse Cathe Bilenberg, tlf. 21 33 38 39 eller mail cathb@slagelse.dk

Ansøgningsfrist
  • 6. august 2019.

Vi forventer at holde samtaler i uge 33.

 

2019-08-07T00:51:47.590 Afdeling for Børn og Familie i Center for Børn og Unge Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende indsats for børn og unge i Slagelse Kommune, og har du lyst til at være med på holdet i en organisation, der er i gang med en positiv faglig udvikling, så er det lige dig vi har brug for i afdeling for Børn og Unge Hvem er vi? Center for Børn og Unge blev i juni 2018 et samlet center for alle børn mellem 0-18 år, så udover afdeling for Børn og Familie indgår dagtilbud, skole, sundhedstjenesten, Pædagogisk Udvikling og Inklusionsenheden m.v. også i centeret. Vi er i afdeling for Børn og Familie særdeles optaget af at arbejde efter mindste indgrebsprincippet , hvor vi gerne vil arbejde med barnet familien i den kontekst, hvor dagligdagen foregår. Samtidig har vi fokus på, hvordan vi kan bruge familien og netværkets ressourcer til at få lavet de bedste helhedsorienterede indsatser. I afdelingen er vi inddelt i fem grupper: Visitation Forebyggelse, Forebyggelse I Familien, Børn, Unge og Handicap. Aktuelt er vi på jagt efter to nye kollegaer. En faststilling til Visitation Forebyggelse, hvor den primære arbejdsopgave bliver at indgå i vagtteamet. Et længerevarende vikariat i børnegruppen, hvor arbejdsopgaverne er, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner og andet myndighedsarbejde. For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet, er det vigtigt at du er fagligt velfunderet og optaget af at omsætte fælles mål til handlinger optaget af myndighedskrav til sagsbehandlingen, og tværfagligt samarbejdeer indstillet på, at det er opgaven der sætter holdet, og er god til at samarbejde med andre fagligheder, både internt og eksternter fleksibel, nysgerrig og er indstillet på at være fleksibel i den samlede afdelings løsning af arbejdsopgaverhar kendskab til DUBUhar kørekort, idet Slagelse Kommune geografisk dækker et stort område Vi tilbyder dig muligheden for en ambitiøs arbejdspladshøj faglighedkompetenceudviklinggode kollegeren introduktionsplan og mentoren travl og spændende hverdagekstern supervision Lidt mere om os og hvor vi bor Afdeling for Børn og Familie er en del af Center for Børn og Unge. Centret er beliggende i Slagelse centrum tæt ved stationen. Kommer du med tog, tager det under 1 time fra København H og lidt over en halv time fra Odense. Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt og gerne senest 1. september 2019. Løn og ansættelsesvilkår I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Ansættelse er med udgangspunkt i løn på trin 37. Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at ringe eller maile til teamleder for Børnegruppen Rikke Press, tlf. 24 61 65 89 eller mail press@slagelse.dkafdelingsleder Keld Vejen Hansen, tlf. 21 28 15 88 eller mail kehan@slagelse.dkteamleder for Visitation Forebyggelse Cathe Bilenberg, tlf. 21 33 38 39 eller mail cathb@slagelse.dk Ansøgningsfrist 6. august 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 33.11jobnet4dff6035100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-06T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=360570EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSorøEuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønNæstvedEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandKalundborgEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSlagelse3552388Slagelse Kommune11Torvegade 244200SlagelseDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent783486JobNet5009375500937510025-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4dff6035https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4dff6035https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4dff6035&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4dff6035&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgSocialrådgivere eller socialformidlere til Visitation/Forebyggelse og indsatsgruppen Børn12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen362135401noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330115066Faglig konsulent til afdelingen for Fastholdelse, Jobcenter SlagelseRobot Er du på udkig efter et job, hvor du kan bruge din høje faglighed og samtidig udvikle dine evner med at styrke samarbejdet gennem gode relationer?I Jobcenter Slagelse vil du som faglig konsulent få mulighed for at bidrage til en udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi er stolte af at levere gode resultater til gavn for kommunens borgere og omkringliggende virksomheder.Vi lægger i det daglige vægt på, at sætte den enkelte borger i centrum, har en tro på at helhedsorienterede forløb, der bygger på en tidlig indsats, parallelle indsatser samt virksomhedsrettede forløb med ordinære timer, kan sikre en bedre velfærd for den enkelte borger. Det fordrer, at du handler på baggrund af værdikædetankegangen og samtidig understøtter medarbejdernes udvikling.Om jobbetunderstøtte rådgivere jobkonsulenter med faglig sparring inden for sygedagpenge, ressource- og jobafklaringsforløbbidrage til at holde den faglige kvalitet samt flow i sagsarbejdetovholderfunktion i forhold til projekter og tiltag, ofte på tværs i og udenfor vores organisationunderstøtte lederen i den daglige driftafholde løbende møder med eksterne leverandører samt forestå kontraktindgåelsemødeleder i forbindelse med fagmøder når leder er forhindretbesvarelse af klage- og ankesagerudarbejdelse af ledelsestilsyn hvert kvartaldeltage i faglige netværk og arbejdsgrupper på tværs af forvaltningerindgå i samarbejde med fagkonsulenterne på de øvrige områder inden for beskæftigelsesområdetad hoc opgaver.Din profiluddannet socialrådgiver socialformidler jurist eller har anden relevant uddannelse eller erfaringhar solid erfaring inden for beskæftigelsesområdet, gerne som fagkonsulentdu kan tænke i helheder og sammenhænge - har strategisk overbliker drift- og udviklingsorientereter en dygtig formidler, og det er en fordel hvis du har undervisningserfaringer opdateret på lovgivning om Sygedagpenge, Aktiv beskæftigelsesindsats, Aktiv Socialpolitik, Forvaltning- og Retssikkerhedslovengod til at sætte dig ind i lovændringer og principielle afgørelserkan kombinere stærk faglighed med evnen til at skabe godt samarbejde og følgeskab hos dine kollegaer samt samarbejdspartnereer god til at kommunikere i skrift og talevægter høj faglig kvalitet, arbejder systematisk, struktureret, kan overholde deadlines og selvstændigt prioritere dine opgavertager ansvar for egne opgaver og medansvar for faglige opgaveløsninger på områdethar flair for og lyst til at arbejde med digitale løsninger, administrative opgaver, dokumentation og registrering i vores fagsystem FASITvi arbejder blandt andet i fagsystemet FASIT, og det er en fordel hvis du har kendskab til systemet.Kort sagt, du værdsætter arbejdet med paragraffer og samarbejde højt.Vi kan tilbyde digen arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsglæde og et godt arbejdsmiljø som forudsætning for den gode opgaveløsningstor selvstændigheden arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde er i højsæde.en arbejdsplads med engagerede og dygtige kollegaer, der brænder for deres arbejde og som ønsker at levere resultater til gavn for borgerneflekstids-, massage- og frugtordning.Der er tale om en fuldtidsstilling med ansættelse 1. januar 2020Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og lønnen forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.Stillingen er forankret i Center for Arbejdsmarked og Integration, Slagelse Kommune med reference til afdelingslederen på området. Den fysiske placering er i Jobcenteret, Kalundborgvej 59, 4200 Slagelse.Flere oplysningerHvis du vil vide mere om stillingens indhold, er du velkommen til at kontakteAfdelingsleder Helle Wiehe, tlf. 91166394, mail hellw@slagelse.dkAnsøgningsfristonsdag den 20. november 2019, kl. 12.00Samtaler forventes afholdt hhv. fredag den 22. november og mandag den 25. november 2019Der vil i forbindelse med en samtale blive tilsendt case, som vil være udgangspunkt for samtalen.Er du på udkig efter et job, hvor du kan bruge din høje faglighed og samtidig udvikle dine evner med at styrke samarbejdet gennem gode relationer?

I Jobcenter Slagelse vil du som faglig konsulent få mulighed for at bidrage til en udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi er stolte af at levere gode resultater til gavn for kommunens borgere og omkringliggende virksomheder.

Vi lægger i det daglige vægt på, at sætte den enkelte borger i centrum, har en tro på at helhedsorienterede forløb, der bygger på en tidlig indsats, parallelle indsatser samt virksomhedsrettede forløb med ordinære timer, kan sikre en bedre velfærd for den enkelte borger. Det fordrer, at du handler på baggrund af værdikædetankegangen og samtidig understøtter medarbejdernes udvikling.

Om jobbet
  • understøtte rådgivere/jobkonsulenter med faglig sparring inden for sygedagpenge, ressource- og jobafklaringsforløb
  • bidrage til at holde den faglige kvalitet samt flow i sagsarbejde
  • tovholderfunktion i forhold til projekter og tiltag, ofte på tværs i og udenfor vores organisation
  • understøtte lederen i den daglige drift
  • afholde løbende møder med eksterne leverandører samt forestå kontraktindgåelse
  • mødeleder i forbindelse med fagmøder når leder er forhindret
  • besvarelse af klage- og ankesager
  • udarbejdelse af ledelsestilsyn hvert kvartal
  • deltage i faglige netværk og arbejdsgrupper på tværs af forvaltninger
  • indgå i samarbejde med fagkonsulenterne på de øvrige områder inden for beskæftigelsesområdet
  • ad hoc opgaver.

Din profil
  • uddannet socialrådgiver/socialformidler/jurist eller har anden relevant uddannelse eller erfaring
  • har solid erfaring inden for beskæftigelsesområdet, gerne som fagkonsulent
  • du kan tænke i helheder og sammenhænge - har strategisk overblik
  • er drift- og udviklingsorienteret
  • er en dygtig formidler, og det er en fordel hvis du har undervisningserfaring
  • er opdateret på lovgivning om Sygedagpenge, Aktiv beskæftigelsesindsats, Aktiv Socialpolitik, Forvaltning- og Retssikkerhedsloven
  • god til at sætte dig ind i lovændringer og principielle afgørelser
  • kan kombinere stærk faglighed med evnen til at skabe godt samarbejde og følgeskab hos dine kollegaer samt samarbejdspartnere
  • er god til at kommunikere i skrift og tale
  • vægter høj faglig kvalitet, arbejder systematisk, struktureret, kan overholde deadlines og selvstændigt prioritere dine opgaver
  • tager ansvar for egne opgaver og medansvar for faglige opgaveløsninger på området
  • har flair for og lyst til at arbejde med digitale løsninger, administrative opgaver, dokumentation og registrering i vores fagsystem FASIT
  • vi arbejder blandt andet i fagsystemet FASIT, og det er en fordel hvis du har kendskab til systemet.

Kort sagt, du værdsætter arbejdet med paragraffer og samarbejde højt.

Vi kan tilbyde dig
  • en arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsglæde og et godt arbejdsmiljø som forudsætning for den gode opgaveløsning
  • stor selvstændighed
  • en arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde er i højsæde.
  • en arbejdsplads med engagerede og dygtige kollegaer, der brænder for deres arbejde og som ønsker at levere resultater til gavn for borgerne
  • flekstids-, massage- og frugtordning.

Der er tale om en fuldtidsstilling med ansættelse 1. januar 2020

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og lønnen forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er forankret i Center for Arbejdsmarked og Integration, Slagelse Kommune med reference til afdelingslederen på området. Den fysiske placering er i Jobcenteret, Kalundborgvej 59, 4200 Slagelse.

Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte
Ansøgningsfrist
  • onsdag den 20. november 2019, kl. 12.00
Samtaler forventes afholdt hhv. fredag den 22. november og mandag den 25. november 2019

Der vil i forbindelse med en samtale blive tilsendt case, som vil være udgangspunkt for samtalen.

 

Slagelse KommuneSlagelse2019-10-30T00:00:002019-11-20T00:00:00
330119298Beskæftigelsesmedarbejdere til sygedagpengeenheden, Jobcenter SlagelseRobot Til vores sygedagpengeenhed søges beskæftigelsesmedarbejdereVi har fået tilført økonomiske midler, hvorfor vi nu søger tre socialrådgivere socialformidlere til sygedagpengeområdet i afdelingen for Fastholdelse, Jobcenter Slagelse.Trives du i en travl hverdag i et aktivt og godt arbejdsmiljø, hvor alle hjælper hinanden, og hvor fagligheden vægtes højt? Hvor fokus er på at motivere og inspirere den enkelte borger tilbage til arbejdsmarkedet?Så er stillingen som beskæftigelsesmedarbejder på sygedagpengeområdet måske lige noget for dig.Det er et krav, at du er uddannet socialrådgiver socialformidler eller har joberfaring fra sygedagpengeområdet.Du kan se dig selv i følgendehar godt kendskab til Sygedagpengelovgivningener engageret og robusttrives med at arbejde selvstændigtarbejder struktureret og systematiskkan bevare overblikket og overholde deadlineshar gode samarbejdsevnerer venlig og imødekommende i mødet med borgere og samarbejdspartnereer skriftlig og mundtlig velformulereter indstillet på, at der sker løbende forandringerhar du kendskab til fagsystemet FASIT vil det være en fordel.Vi arbejder på følgende mådeFagligt arbejder vi ud fra en anerkendende metode. Vi lægger vægt på, at sætte den enkelte borger i centrum og vi har en tro på at helhedsorienterede forløb virker.Vi arbejder ud fra et ønske om bedre velfærd for den enkelte borger, som sikres ved bl.a. medinddragelse, ejerskab til egen sag, en tidlig indsats, parallelle indsatser samt en virksomhedsrettede indsats.Faglig tryghedVi har fag- og dialogmøder for at sikre, at du får den fornødne hjælp og støtte i dit arbejde. Du kan altid få hjælp til en sag hos en kollega eller hos din leder.Vi tilbyder digen arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsglæde og et godt arbejdsmiljø som forudsætning for den gode opgaveløsningen arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde er i højsædeten arbejdsplads med engagerede og dygtige kollegerflekstids-, massage- og frugtordningLøn- og ansættelsesvilkårDer er tale om fuldtidsstillinger med ansættelse 1. januar 2020.Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil endvidere blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.Vi gør opmærksom på, at der ved ansættelsen skal foreligge straffeattest og at det er en fordel at du har kørekort.Ansøgningmandag den 25. november 2019, kl. 08.00Send din ansøgning med relevante bilag, herunder CV samt dokumentation for uddannelse via linket.Flere oplysningerStillingen er forankret i Center for Arbejdsmarked og Integration, Slagelse Kommune med reference til afdelingslederen på området. Den fysiske placering er i jobcenteret, Kalundborgvej 59, 4200 Slagelse.Flere informationerHvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakteafdelingsleder Helle Wiehe, telefon 91 16 63 94, mail hellw@slagelse.dkAnsættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 26. november 2019.Der vil i forbindelse med en samtale blive tilsendt case, som vil være udgangspunkt for samtalen.Til vores sygedagpengeenhed søges beskæftigelsesmedarbejdere
Vi har fået tilført økonomiske midler, hvorfor vi nu søger tre socialrådgivere/socialformidlere til sygedagpengeområdet i afdelingen for Fastholdelse, Jobcenter Slagelse.

Trives du i en travl hverdag i et aktivt og godt arbejdsmiljø, hvor alle hjælper hinanden, og hvor fagligheden vægtes højt? Hvor fokus er på at motivere og inspirere den enkelte borger tilbage til arbejdsmarkedet?

Så er stillingen som beskæftigelsesmedarbejder på sygedagpengeområdet måske lige noget for dig.

Det er et krav, at du er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har joberfaring fra sygedagpengeområdet.

Du kan se dig selv i følgende
  • har godt kendskab til Sygedagpengelovgivningen
  • er engageret og robust
  • trives med at arbejde selvstændigt
  • arbejder struktureret og systematisk
  • kan bevare overblikket og overholde deadlines
  • har gode samarbejdsevner
  • er venlig og imødekommende i mødet med borgere og samarbejdspartnere
  • er skriftlig og mundtlig velformuleret
  • er indstillet på, at der sker løbende forandringer
  • har du kendskab til fagsystemet FASIT vil det være en fordel.

Vi arbejder på følgende måde
Fagligt arbejder vi ud fra en anerkendende metode. Vi lægger vægt på, at sætte den enkelte borger i centrum og vi har en tro på at helhedsorienterede forløb virker.

Vi arbejder ud fra et ønske om bedre velfærd for den enkelte borger, som sikres ved bl.a. medinddragelse, ejerskab til egen sag, en tidlig indsats, parallelle indsatser samt en virksomhedsrettede indsats.

Faglig tryghed
Vi har fag- og dialogmøder for at sikre, at du får den fornødne hjælp og støtte i dit arbejde. Du kan altid få hjælp til en sag hos en kollega eller hos din leder.

Vi tilbyder dig
  • en arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsglæde og et godt arbejdsmiljø som forudsætning for den gode opgaveløsning
  • en arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde er i højsædet
  • en arbejdsplads med engagerede og dygtige kolleger
  • flekstids-, massage- og frugtordning

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om fuldtidsstillinger med ansættelse 1. januar 2020.

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil endvidere blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.

Vi gør opmærksom på, at der ved ansættelsen skal foreligge straffeattest og at det er en fordel at du har kørekort.

Ansøgning
  • mandag den 25. november 2019, kl. 08.00

Send din ansøgning med relevante bilag, herunder CV samt dokumentation for uddannelse via linket.

Flere oplysninger
Stillingen er forankret i Center for Arbejdsmarked og Integration, Slagelse Kommune med reference til afdelingslederen på området. Den fysiske placering er i jobcenteret, Kalundborgvej 59, 4200 Slagelse.

Flere informationer
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 26. november 2019.

Der vil i forbindelse med en samtale blive tilsendt case, som vil være udgangspunkt for samtalen.

 

Slagelse KommuneSlagelse2019-11-06T00:00:002019-11-25T00:00:00
330122397Misbrugsrådgiver til Team Misbrug i Kalundborg kommuneRobot Om jobbetVi søger en misbrugsrådgiver 30 timer pr. uge indenfor stof- og alkoholområdet med start den 2. januar 2020Hos os bliver du en del af et tværfagligt team bestående af socialrådgivere, sygeplejersker, pædagoger m.fl. Team Misbrug er Kalundborg Kommunes tilbud til unge og voksne borgere der har udfordringer med alkohol og eller stoffer.Vi arbejder med udgangspunkt i Servicelovens 101 og i Sundhedslovens 141 og 142. I Team Misbrug Kalundborg forstås afhængighed ikke som et individuelt problem. Behandlingen er tilrettelagt inden for en systemisk forståelsesramme med fokus på borgerens relationer til familie og netværk. Arbejdet omfatter, Udredning og optagelse af anamnese Rammesætning af det senere arbejde med borgers behandlingsplan herunder indhente relevante oplysninger Gennemføre støttende og motiverende samtaler Fokus på sammenhængende indsatser for borgerne gennem samarbejde og koordinationen med andre relevante parter i sagen Foretage indberetninger til nationale databaser Deltagelse i supervision med ekstern supervisor Mange andre spændende opgaver Din profilDu har professionsbachelor: socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant uddannelse erfaringsgrundlag, som kan relateres til ovenstående arbejdsopgaver.Du har gerne: Erfaring med journalisering. (Vi arbejder i SenSum Bosted, SenSum InCorp og MS Office) Erfaring i professionelle samtaler med borgere Lyst og evne til at arbejde i et travlt og uforudsigeligt arbejdsmiljø, hvor det tværfaglige og tværsektorielle samarbejde er i fokus Kan arbejde selvstændigt Evnen til at samarbejde og er positiv i forhold til at arbejde på tværs med fokus på fælles opgaveløsning.Gerne med erfaring indenfor systemisk narrative metode Derfor skal du vælge osVi er, En arbejdsplads med fokus på borgeren Et tværfagligt team En arbejdsplads med faglige og engageret kollegaer En arbejdsplads hvor vi har indflydelse på Team Misbrugs forbyggende- og behandlingsfaglige indsats En arbejdsplads, hvor vi sætter godt humør og positiv tilgang i højsædet En arbejdsplads, hvor vi udvikler os fagligt, menneskeligt og som en del af Kalundborg Kommune Løn og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Hvis du vil vide mereEr du velkommen til at kontakte: Socialrådgiver Lisbeth Filthuth på telefonnr. 51 16 84 05Socialrådgiver Karina Egholm på telefonnr. 21 51 99 43Centerchef Mille Schjoldan på telefonnr. 29 64 61 88 AnsøgningAnsøgningsfrist søndag den 24. november 2019 klokken 12.00. Samtaler forventes afholdt onsdag den 27. november eller torsdag den 28. november 2019 Ansøgning sendes via link. Om osKalundborg er en kommune i vækst. Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendt Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på. Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur. Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed. Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk I Kalundborg kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest

Om jobbet
Vi søger en misbrugsrådgiver 30 timer pr. uge indenfor stof- og alkoholområdet med start den 2. januar 2020
Hos os bliver du en del af et tværfagligt team bestående af socialrådgivere, sygeplejersker, pædagoger m.fl.

Team Misbrug er Kalundborg Kommunes tilbud til unge og voksne borgere der har udfordringer med alkohol og/eller stoffer.
Vi arbejder med udgangspunkt i Servicelovens § 101 og i Sundhedslovens § 141 og 142.

I Team Misbrug Kalundborg forstås afhængighed ikke som et individuelt problem. Behandlingen er tilrettelagt inden for en systemisk forståelsesramme med fokus på borgerens relationer til familie og netværk.

Arbejdet omfatter,

•Udredning og optagelse af anamnese
•Rammesætning af det senere arbejde med borgers behandlingsplan – herunder indhente relevante oplysninger
•Gennemføre støttende og motiverende samtaler
•Fokus på sammenhængende indsatser for borgerne gennem samarbejde og koordinationen med andre relevante parter i sagen
•Foretage indberetninger til nationale databaser
•Deltagelse i supervision med ekstern supervisor
•Mange andre spændende opgaver

 

Din profil
Du har professionsbachelor: socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant uddannelse/erfaringsgrundlag, som kan relateres til ovenstående arbejdsopgaver.
Du har gerne:
•Erfaring med journalisering. (Vi arbejder i SenSum Bosted, SenSum InCorp og MS Office)
•Erfaring i professionelle samtaler med borgere
•Lyst og evne til at arbejde i et travlt og uforudsigeligt arbejdsmiljø, hvor det tværfaglige og tværsektorielle samarbejde er i fokus
•Kan arbejde selvstændigt
•Evnen til at samarbejde og er positiv i forhold til at arbejde på tværs med fokus på fælles opgaveløsning.
Gerne med erfaring indenfor systemisk/narrative metode

 

Derfor skal du vælge os
Vi er,
•En arbejdsplads med fokus på borgeren
•Et tværfagligt team
•En arbejdsplads med faglige og engageret kollegaer
•En arbejdsplads hvor vi har indflydelse på Team Misbrugs forbyggende- og behandlingsfaglige indsats
•En arbejdsplads, hvor vi sætter godt humør og positiv tilgang i højsædet
•En arbejdsplads, hvor vi udvikler os fagligt, menneskeligt og som en del af Kalundborg Kommune

 

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

 

Hvis du vil vide mere
Er du velkommen til at kontakte:


Socialrådgiver Lisbeth Filthuth på telefonnr. 51 16 84 05
Socialrådgiver Karina Egholm på telefonnr. 21 51 99 43
Centerchef Mille Schjoldan på telefonnr. 29 64 61 88

 

Ansøgning
Ansøgningsfrist søndag den 24. november 2019 klokken 12.00.

Samtaler forventes afholdt onsdag den 27. november eller torsdag den 28. november 2019

Ansøgning sendes via link.

 

Om os
Kalundborg er en kommune i vækst. Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendt Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på. Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere.

Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.

Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk

I Kalundborg kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest

BorgerserviceKalundborg2019-11-11T00:00:002019-11-24T00:00:00
3301200172 Socialrådgivere / socialformidlere til FamilieafdelingenRobot 2 Socialrådgivere socialformidlere søges Familieafdelingens børneteam og Fårevejleteamet (Sverigesmodellen) Fuldtidsstillinger fra 1. januar 2020 eller snarest Har du lyst og kompetencer til at blive en del af Familieafdelingen, som altid tilstræber at gøre en forskel for de mest sårbare børn og unge i Odsherred Kommune. Familieafdelingen: Familieafdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier. Centret har et stærkt fokus på, at flest mulige børn og unge trives og udvikles inden for almenområdets rammer. Familieafdelingen består af i alt 23 socialrådgivere socialformidlere. Derudover n administrativ enhed, 3 familieplejekonsulenter og et behandler og støtteperson team. Døgninstitutionen Nordstjernen er også en del af Familieafdelingen. Vi lægger vægt på nærværende faglig ledelse. Alle teams har egen teamleder med socialfaglig baggrund, og derudover en afdelingsleder for hele Familieafdelingen. Vores tilgang til ledelse er tillidsbaseret, inddragende og refleksiv. Vi prioriterer tilgængelig ledelse med fokus på de komplekse spørgsmål sagsbehandlingen indebærer og med fokus på den enkelte medarbejders faglige udvikling. Vi har stor respekt for hinandens fagligheder. Vi arbejder kontinuerlig med faglig udvikling. Familieafdelingens myndighedsområde består af et børneteam (0-12 årige), et ungeteam (12-18 23 årige) og et specialteam (børnehandicapområdet) samt Fårevejleteamet, som arbejder med elementer fra Sverigesmodellen. De 2 ledige stillinger er til henholdsvis børneteamet og Fårevejleteamet. Børneteamet og ungeteamet Vi søger 2 dygtige og engagerede socialrådgivere socialformidlere, der kan se sig selv ind i en afdeling, som ønsker at levere en god faglighed, relevante og effektfulde indsatser. De to teams består af i alt 20 rådgivere. Faglige opgaver, der skal varetages er primært: Forebyggende foranstaltninger Anbringelser Tværfaglige opgaveløsninger i tæt samspil med almenområdet. Inden for Familieafdelingens ansvarsområde er der behov for både stærke faglige og personlige kompetencer. For os er det vigtigt at kunne omsætte de faglige kompetencer i undersøgelse, vurdering, beslutninger og opfølgninger. Men lige så vigtigt er det at kunne formidle og omsætte det faglige arbejde i et respektfuldt og inddragende samarbejde med barnet, den unge, forældre og netværk. I Familieafdelingen anerkender vi dine kompetencer og understøtter dem ledelsesmæssigt. I Odsherred Kommune: Arbejder vi i DUBU og med afsæt i ICS - metoden Får medarbejdere ekstern supervision Har vi 4 dags arbejdsuge (35 arbejdstimer 2 kompetencetimer) med stor grad af fleksibilitet til selv at tilrettelægge arbejdsdage, herunder muligheden for aftalte hjemmearbejdsdage Om dig Du: Er uddannet Socialrådgiver eller socialformidler Kan trives på en arbejdsplads med travlhed Kan arbejde systematisk og tilrettelægge dine opgaver selvstændigt Trives med og ser værdien i finde de bedste løsninger i et tæt samspil med andre fagprofessionelle fra myndighed, behandlere -og fra almenområdet Kan prioritere dine arbejdsopgaver og arbejde selvstændigt Sætter pris på tæt ledelsesmæssig dialog og sparring Værdsætter kollegial sparring Fysiske rammer: Familieafdelingen er fysisk placeret i Nykøbing Sjælland. (20 min kørsel fra Holbæk). Vi tilstræber at alle rådgivere har eget kontor. Løn og ansættelsesvilkår Sker efter gældende overenskomst Kontakt: teamleder Annette Nelleman på tlf. 59 66 84 80 eller mail: anhne@odsherred.dk eller teamleder Marianne Poulsen på tlf: 59 66 65 37eller mail mavpo@odsherred.dk , hvis du vil høre mere om stillingerne Ansættelsessamtaler: Tirsdag d. 3. december og tirsdag d. 10. december 2019

2 Socialrådgivere / socialformidlere søges Familieafdelingens børneteam og Fårevejleteamet (Sverigesmodellen)

Fuldtidsstillinger fra 1. januar 2020 eller snarest

Har du lyst og kompetencer til at blive en del af Familieafdelingen, som altid tilstræber at gøre en forskel for de mest sårbare børn og unge i Odsherred Kommune.

Familieafdelingen:

Familieafdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier. Centret har et stærkt fokus på, at flest mulige børn og unge trives og udvikles inden for almenområdets rammer.

Familieafdelingen består af i alt 23 socialrådgivere/socialformidlere. Derudover én administrativ enhed, 3 familieplejekonsulenter og et behandler – og støtteperson team. Døgninstitutionen Nordstjernen er også en del af Familieafdelingen. Vi lægger vægt på nærværende faglig ledelse. Alle teams har egen teamleder med socialfaglig baggrund, og derudover en afdelingsleder for hele Familieafdelingen. Vores tilgang til ledelse er tillidsbaseret, inddragende og refleksiv. Vi prioriterer tilgængelig ledelse med fokus på de komplekse spørgsmål sagsbehandlingen indebærer og med fokus på den enkelte medarbejders faglige udvikling. Vi har stor respekt for hinandens fagligheder. Vi arbejder kontinuerlig med faglig udvikling.

Familieafdelingens myndighedsområde består af et børneteam (0-12 årige), et ungeteam (12-18/23 årige) og et specialteam (børnehandicapområdet) samt Fårevejleteamet, som arbejder med elementer fra Sverigesmodellen. De 2 ledige stillinger er til henholdsvis børneteamet og Fårevejleteamet.

Børneteamet og ungeteamet

Vi søger 2 dygtige og engagerede socialrådgivere/socialformidlere, der kan se sig selv ind i en afdeling, som ønsker at levere en god faglighed, relevante og effektfulde indsatser. De to teams består af i alt 20 rådgivere.

Faglige opgaver, der skal varetages er primært:

  • Forebyggende foranstaltninger

  • Anbringelser

  • Tværfaglige opgaveløsninger i tæt samspil med almenområdet.

Inden for Familieafdelingens ansvarsområde er der behov for både stærke faglige – og personlige kompetencer. For os er det vigtigt at kunne omsætte de faglige kompetencer i undersøgelse, vurdering, beslutninger og opfølgninger. Men lige så vigtigt er det at kunne formidle og omsætte det faglige arbejde i et respektfuldt og inddragende samarbejde med barnet, den unge, forældre og netværk. I Familieafdelingen anerkender vi dine kompetencer og understøtter dem ledelsesmæssigt.

I Odsherred Kommune:

  • Arbejder vi i DUBU og med afsæt i ICS - metoden

  • Får medarbejdere ekstern supervision

  • Har vi 4 dags arbejdsuge (35 arbejdstimer + 2 kompetencetimer) med stor grad af fleksibilitet til selv at tilrettelægge arbejdsdage, herunder muligheden for aftalte hjemmearbejdsdage

Om dig – Du:

  • Er uddannet Socialrådgiver eller socialformidler

  • Kan trives på en arbejdsplads med travlhed

  • Kan arbejde systematisk og tilrettelægge dine opgaver selvstændigt

  • Trives med og ser værdien i finde de bedste løsninger i et tæt samspil med andre fagprofessionelle fra myndighed, behandlere -og fra almenområdet

  • Kan prioritere dine arbejdsopgaver og arbejde selvstændigt

  • Sætter pris på tæt ledelsesmæssig dialog og sparring

  • Værdsætter kollegial sparring

Fysiske rammer:

Familieafdelingen er fysisk placeret i Nykøbing Sjælland. (20 min kørsel fra Holbæk).

Vi tilstræber at alle rådgivere har eget kontor.

Løn og ansættelsesvilkår

Sker efter gældende overenskomst

Kontakt: teamleder Annette Nelleman på tlf. 59 66 84 80 eller mail: anhne@odsherred.dk eller teamleder Marianne Poulsen på tlf: 59 66 65 37eller mail mavpo@odsherred.dk , hvis du vil høre mere om stillingerne

Ansættelsessamtaler: Tirsdag d. 3. december og tirsdag d. 10. december 2019

Odsherred KommuneNykøbing Sj2019-11-07T00:00:002019-11-28T00:00:00
330117686Socialrådgiver/formidler til myndighedsområdet på det specialiserede voksenområdeRobot Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med fokus på bl.a. sammenhæng i indsatserne og tværgående samarbejde, internt såvel som eksternt. Myndighedsenheden består af tre teams: Voksenteamet, Visitationsteamet og Hjælpemiddelteamet. Afdelingen ledes overordnet af en afdelingsleder, en teamleder og understøttes af en administrativ enhed. Myndighedsenheden er organisatorisk placeret i Center for Social og Psykiatri og holder til i Højby. Vi søger vi en socialrådgiver formidler som er interesseret i at arbejde inden for det specialiserede voksenområde, og som har en særlig interesse i arbejdet med at skabe helhedsorienterede og målrettede rehabiliteringsforløb for den enkelte borger. Vi er 15 medarbejdere med forskellige relevante uddannelser og varetager myndighedsopgaven efter bestemmelserne i Lov om Social Service 85 til 110. Vores målgruppe er voksne over 18 år med fysiske og eller psykiske funktionsnedsættelser. Endvidere kan psykiatriske tillægsproblematikker forekomme. Vi har en høj faglighed og arbejder med afsæt i VUM og har fokus på rehabilitering. Vi arbejder efter den rehabiliterende arbejdsgang, som er en metode til at sikre en koordineret, tidsbestemt, sammenhængende og målrettet samarbejdsproces med borgeren. Vi tror på at borgerne kan udvikle sig og tager afsæt i den enkelte borgers ressourcer og aktive medvirken. Voksenteamet har organiseret sig således, at vi er opdelt i et psykiatri- og et handicapteam. Der er en ledig stilling i psykiatriteamet og du vil i høj grad sammen med dine kollegaer være med til at sætte dit præg på indhold og arbejdsopgaverne. Voksenteamet deltager i et udviklingsprojekt med Social- og Ankestyrelsen med henblik på fortsat at optimere myndighedsrollen i socialt arbejde. Et arbejde, der løber over det næste år, med fokus på udvikling af den generelle myndighedsrolle. Et projekt, som vi se frem til og har en stor forventning til. Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af: Systematisk sagsbehandling og dokumentation med afsæt i VUM og rehabiliterende arbejdsgange og procedurer. Vurdering af støttebehov jf. Serviceloven og de politisk besluttede rammer i Odsherred kommune. Tilrettelæggelse af en rehabiliterende, helhedsorienteret og koordineret indsats i samarbejde med borgere, interne og eksterne samarbejdspartnere. Sparring og faglig feedback i teamet omkring borgerforløb. Vi kvalificerer vores udredninger og afgørelser i teamet. Råd og vejledning indenfor servicelovens rammer. I opgaveløsningen vægtes systematik, dokumentation og skriftlighed samt et godt indblik i den gældende lovgivning. Faglige- og personlige kompetencer Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver eller socialformidler vil bidrage positivt til vidensdeling, sparring og udvikling internt i afdelingen. har kendskab til målgruppen og møder borgerne med respekt og indlevelse. har et godt humør, et positivt menneskesyn og bidrager aktivt til et godt arbejdsklima. er struktureret, systematisk og metodisk i din tilgang. Du tænker og arbejder rehabiliterende. kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv spiller i et team og fremme det gode samarbejde. har gode kommunikationsevner, mundtligt såvel som skriftligt og vægter dokumentation. er faglig og personlig stærk i myndighedsrollen. trives i en til tider uforudsigelig hverdag og i arbejdet med komplekse forløb. har fokus på muligheder og ressourcer. Vi tilbyder: et job, hvor du medvirker til at gøre en positiv forskel i borgerens liv. et job, hvor du har mulighed for indflydelse og et stort ansvar i forhold til beslutninger i den enkelte sag. en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger. en udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø. et dynamisk samarbejde med borgere, institutioner og øvrige samarbejdspartnere. et tværfagligt samarbejde og en stor berøringsflade såvel internt som eksternt. systematisk introduktion og oplæring et job med faglig sparring samt mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling. Voksenteamet er placeret Højby tæt ved den øvrige administration i Odsherred kommune. Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 37 timer om ugen. Forventet tiltrædelse 1. januar 2020. Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen. Praktisk information: Ansøgning samt CV indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside senest den 24. november 2020 kl 12.00. Spørgsmål kan rettes til afdelingsleder Jane Jensby kontaktes på telefon 59 66 14 06 eller mobil 23 35 76 06. Ansættelsessamtaler afholdes den 26. november 2019.Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med fokus på bl.a. sammenhæng i indsatserne og tværgående samarbejde, internt såvel som eksternt.

Myndighedsenheden består af tre teams: Voksenteamet, Visitationsteamet og Hjælpemiddelteamet. Afdelingen ledes overordnet af en afdelingsleder, en teamleder og understøttes af en administrativ enhed.

Myndighedsenheden er organisatorisk placeret i Center for Social og Psykiatri og holder til i Højby.

Vi søger vi en socialrådgiver/formidler som er interesseret i at arbejde inden for det specialiserede voksenområde, og som har en særlig interesse i arbejdet med at skabe helhedsorienterede og målrettede rehabiliteringsforløb for den enkelte borger.

Vi er 15 medarbejdere med forskellige relevante uddannelser og varetager myndighedsopgaven efter bestemmelserne i Lov om Social Service §§ 85 til 110.

Vores målgruppe er voksne over 18 år med fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser. Endvidere kan psykiatriske tillægsproblematikker forekomme.

Vi har en høj faglighed og arbejder med afsæt i VUM og har fokus på rehabilitering. Vi arbejder efter den rehabiliterende arbejdsgang, som er en metode til at sikre en koordineret, tidsbestemt, sammenhængende og målrettet samarbejdsproces med borgeren. Vi tror på at borgerne kan udvikle sig og tager afsæt i den enkelte borgers ressourcer og aktive medvirken.

Voksenteamet har organiseret sig således, at vi er opdelt i et psykiatri- og et handicapteam.

Der er en ledig stilling i psykiatriteamet og du vil i høj grad sammen med dine kollegaer være med til at sætte dit præg på indhold og arbejdsopgaverne.

Voksenteamet deltager i et udviklingsprojekt med Social- og Ankestyrelsen med henblik på fortsat at optimere myndighedsrollen i socialt arbejde. Et arbejde, der løber over det næste år, med fokus på udvikling af den generelle myndighedsrolle. Et projekt, som vi se frem til og har en stor forventning til.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af:

  • Systematisk sagsbehandling og dokumentation med afsæt i VUM og rehabiliterende arbejdsgange og procedurer.
  • Vurdering af støttebehov jf. Serviceloven og de politisk besluttede rammer i Odsherred kommune.
  • Tilrettelæggelse af en rehabiliterende, helhedsorienteret og koordineret indsats i samarbejde med borgere, interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • Sparring og faglig feedback i teamet omkring borgerforløb. Vi kvalificerer vores udredninger og afgørelser i teamet.
  • Råd og vejledning indenfor servicelovens rammer.
  • I opgaveløsningen vægtes systematik, dokumentation og skriftlighed samt et godt indblik i den gældende lovgivning.

Faglige- og personlige kompetencer

Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • vil bidrage positivt til vidensdeling, sparring og udvikling internt i afdelingen.
  • har kendskab til målgruppen og møder borgerne med respekt og indlevelse.
  • har et godt humør, et positivt menneskesyn og bidrager aktivt til et godt arbejdsklima.
  • er struktureret, systematisk og metodisk i din tilgang. Du tænker og arbejder rehabiliterende.
  • kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv spiller i et team og fremme det gode samarbejde.
  • har gode kommunikationsevner, mundtligt såvel som skriftligt og vægter dokumentation.
  • er faglig og personlig stærk i myndighedsrollen.
  • trives i en til tider uforudsigelig hverdag og i arbejdet med komplekse forløb.
  • har fokus på muligheder og ressourcer.

Vi tilbyder:

  • et job, hvor du medvirker til at gøre en positiv forskel i borgerens liv.
  • et job, hvor du har mulighed for indflydelse og et stort ansvar i forhold til beslutninger i den enkelte sag.
  • en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger.
  • en udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø.
  • et dynamisk samarbejde med borgere, institutioner og øvrige samarbejdspartnere.
  • et tværfagligt samarbejde og en stor berøringsflade såvel internt som eksternt.
  • systematisk introduktion og oplæring
  • et job med faglig sparring samt mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling.

Voksenteamet er placeret Højby tæt ved den øvrige administration i Odsherred kommune.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 37 timer om ugen. Forventet tiltrædelse 1. januar 2020.

Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen.

Praktisk information:
Ansøgning samt CV indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside senest den 24. november 2020 kl 12.00.

Spørgsmål kan rettes til afdelingsleder Jane Jensby kontaktes på telefon 59 66 14 06 eller mobil 23 35 76 06.

Ansættelsessamtaler afholdes den 26. november 2019.

Odsherred KommuneHøjby2019-11-04T00:00:002019-11-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Faglig konsulent til afdelingen for Fastholdelse, Jobcenter Slagelse

Slagelse Kommune

Slagelse
Er du på udkig efter et job, hvor du kan bruge din høje faglighed og samtidig udvikle dine evner med at styrke samarbejdet gennem gode relationer?I Jobcenter Slagelse vil du som faglig konsulent få mulighed for at bidrage til en udviklingsorienteret...
Indrykket:30. oktober 2019
Udløbsdato:20. november 2019

Beskæftigelsesmedarbejdere til sygedagpengeenheden, Jobcenter Slagelse

Slagelse Kommune

Slagelse
Til vores sygedagpengeenhed søges beskæftigelsesmedarbejdereVi har fået tilført økonomiske midler, hvorfor vi nu søger tre socialrådgivere socialformidlere til sygedagpengeområdet i afdelingen for Fastholdelse, Jobcenter Slagelse.Trives du i en trav...
Indrykket:6. november 2019
Udløbsdato:25. november 2019

Misbrugsrådgiver til Team Misbrug i Kalundborg kommune

Borgerservice

Kalundborg
Om jobbetVi søger en misbrugsrådgiver 30 timer pr. uge indenfor stof- og alkoholområdet med start den 2. januar 2020Hos os bliver du en del af et tværfagligt team bestående af socialrådgivere, sygeplejersker, pædagoger m.fl. Team Misbrug er Kalundbo...
Indrykket:11. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019

2 Socialrådgivere / socialformidlere til Familieafdelingen

Odsherred Kommune

Nykøbing Sj
2 Socialrådgivere socialformidlere søges Familieafdelingens børneteam og Fårevejleteamet (Sverigesmodellen) Fuldtidsstillinger fra 1. januar 2020 eller snarest Har du lyst og kompetencer til at blive en del af Familieafdelingen, som altid tilstræber...
Indrykket:7. november 2019
Udløbsdato:28. november 2019

Socialrådgiver/formidler til myndighedsområdet på det specialiserede voksenområde

Odsherred Kommune

Højby
Odsherred Kommune er i gang med en udviklingsproces på myndighedsområdet i en nyetableret samlet myndighedsenhed for Servicelovsydelser på det specialiserede voksen- og ældreområdet. Vi vil være kendt for høj faglighed, samarbejde med borgerne med f...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019