Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver/socialformidler søges til barselsvikariat i Ungeenheden, Horsens

Socialrådgiver/socialformidler søges til barselsvikariat i Ungeenheden, Horsens
Er du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, at de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.
Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse.
Da en af vore dygtige rådgivere går på barsel, søger vi en engageret socialrådgiver/socialformidler til Visitations og sanktionsenheden i Ungeenheden, Horsens (VISA). Der er tale om et barselsvikariat på 32 timer ugentligt.

Om afdelingen:
Pr. 1. august 2019 bliver vi en del af kommunens nye Ungdomscenter, som vil være én fælles indgang for alle unge i alderen 14-30 år, med det formål at skabe en sammenhængende, koordineret ungeindsats på tværs af uddannelses-, beskæftigelses- og socialindsatsen.

Om teamet:
VISA-teamet består af uddannelsesrådgivere og UU-vejledere samt der er tilknyttet en faglig koordinator med vejledningsfaglig baggrund, som også er tilknyttet på tværs af afdelingens fem teams.
Uddannelsesrådgivere og UU-vejledere tager imod de unge der henvender sig for at søge uddannelseshjælp fra det 18. år. Der er i teamet fokus på, at vejledning og rådgivning skal understøtte den unges vej til uddannelse så hurtigt som muligt. For unge der er i teamets målgruppe etableres indsatser i form af nytteindsats eller screeningsforløbet ”Unge på vej” som udgangspunkt.
Teamet varetager opgaven omkring sanktionering af åbenlyse samt øvrige uddannelsesparate, samt unge der deltager i tilbuddet ”Unge på vej”, ”vendepunktet”, sprogcenteret samt ”nytteindsatsen”.
 
Som uddannelsesrådgiver i teamet er det vigtigt, at du er en person der kan lide en omskiftelig arbejdsdag, hvor du ikke altid på forhånd ved, hvilke konkrete opgaver du møder ind til. Der kan være forskel i forhold til, hvor mange unge der møder op for at søge uddannelseshjælp og der kan være opgaver i forhold til unge, der ikke møder i f.eks. nytteindsats eller bagvagtsopgaver ved kollegaers fravær. Du skal bl.a. være med til at bemande afdelingens reception og det er derfor vigtigt, at du er imødekommende og parat til at hjælpe unge videre i forhold til de spørgsmål, de henvender sig med.

Dine vigtigste opgaver er:

  • Visitationssamtaler
  • Iværksættelse af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp
  • Daglig sparring med vejlederkolleger for at skabe fælles retning omkring de unge
  • Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen
  • Udarbejdelse af uddannelsespålæg
  • Opfølgning på indsatser for unge åbenlyst uddannelsesparate
  • Tværfagligt samarbejde med uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m.
  • Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange
  • Råd og vejledning ved personlige og telefoniske henvendelser
  • Bagvagtsopgaver
Vi forventer, at:
  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning
  • Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer
  • Du er god til at formulere dig – skriftligt og mundtligt
  • Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed
  • Du er struktureret og kan skabe overblik
  • Du er omstillingsparat
  • Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen
  • Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger

Vi tilbyder:
  • Ansættelse i Ungeenheden.
  • En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund
  • En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet
  • Løbende faglig udvikling
 
I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen er med til at udvikle en ungeenhed, hvor vi i tæt samarbejde er med til at sikre, at de unge kommer i gang med og bliver fastholdt i uddannelse eller job.  Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 9. august 2019 kl. 24, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 14. august 2019.  Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019.
Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Julie Maaløe – tlf. 24 65 49 52 eller koordinator Søren Licht – tlf. 20 80 13 90 eller koordinator Rikke Boel – tlf.  61 61 51 18.
 
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.
Der er tale om et barselsvikariat på 32 timer ugentligt.
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049884Phoenix-303bb50812019-06-27T14:00:26.663Socialrådgiver/socialformidler søges til barselsvikariat i Ungeenheden, HorsensSocialrådgiver/socialformidler søges til barselsvikariat i Ungeenheden, Horsens
Er du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, at de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.
Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse.
Da en af vore dygtige rådgivere går på barsel, søger vi en engageret socialrådgiver/socialformidler til Visitations og sanktionsenheden i Ungeenheden, Horsens (VISA). Der er tale om et barselsvikariat på 32 timer ugentligt.

Om afdelingen:
Pr. 1. august 2019 bliver vi en del af kommunens nye Ungdomscenter, som vil være én fælles indgang for alle unge i alderen 14-30 år, med det formål at skabe en sammenhængende, koordineret ungeindsats på tværs af uddannelses-, beskæftigelses- og socialindsatsen.

Om teamet:
VISA-teamet består af uddannelsesrådgivere og UU-vejledere samt der er tilknyttet en faglig koordinator med vejledningsfaglig baggrund, som også er tilknyttet på tværs af afdelingens fem teams.
Uddannelsesrådgivere og UU-vejledere tager imod de unge der henvender sig for at søge uddannelseshjælp fra det 18. år. Der er i teamet fokus på, at vejledning og rådgivning skal understøtte den unges vej til uddannelse så hurtigt som muligt. For unge der er i teamets målgruppe etableres indsatser i form af nytteindsats eller screeningsforløbet ”Unge på vej” som udgangspunkt.
Teamet varetager opgaven omkring sanktionering af åbenlyse samt øvrige uddannelsesparate, samt unge der deltager i tilbuddet ”Unge på vej”, ”vendepunktet”, sprogcenteret samt ”nytteindsatsen”.
 
Som uddannelsesrådgiver i teamet er det vigtigt, at du er en person der kan lide en omskiftelig arbejdsdag, hvor du ikke altid på forhånd ved, hvilke konkrete opgaver du møder ind til. Der kan være forskel i forhold til, hvor mange unge der møder op for at søge uddannelseshjælp og der kan være opgaver i forhold til unge, der ikke møder i f.eks. nytteindsats eller bagvagtsopgaver ved kollegaers fravær. Du skal bl.a. være med til at bemande afdelingens reception og det er derfor vigtigt, at du er imødekommende og parat til at hjælpe unge videre i forhold til de spørgsmål, de henvender sig med.

Dine vigtigste opgaver er:
  • Visitationssamtaler
  • Iværksættelse af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp
  • Daglig sparring med vejlederkolleger for at skabe fælles retning omkring de unge
  • Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen
  • Udarbejdelse af uddannelsespålæg
  • Opfølgning på indsatser for unge åbenlyst uddannelsesparate
  • Tværfagligt samarbejde med uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m.
  • Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange
  • Råd og vejledning ved personlige og telefoniske henvendelser
  • Bagvagtsopgaver
Vi forventer, at:
  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning
  • Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer
  • Du er god til at formulere dig – skriftligt og mundtligt
  • Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed
  • Du er struktureret og kan skabe overblik
  • Du er omstillingsparat
  • Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen
  • Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger

Vi tilbyder:
  • Ansættelse i Ungeenheden.
  • En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund
  • En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet
  • Løbende faglig udvikling
 
I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen er med til at udvikle en ungeenhed, hvor vi i tæt samarbejde er med til at sikre, at de unge kommer i gang med og bliver fastholdt i uddannelse eller job.  Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 9. august 2019 kl. 24, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 14. august 2019.  Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019.
Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Julie Maaløe – tlf. 24 65 49 52 eller koordinator Søren Licht – tlf. 20 80 13 90 eller koordinator Rikke Boel – tlf.  61 61 51 18.
 
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.
Der er tale om et barselsvikariat på 32 timer ugentligt.
 
 

2019-08-02T01:50:08.807 Socialrådgiver socialformidler søges til barselsvikariat i Ungeenheden, HorsensEr du glad for at arbejde med unge mennesker, og vil du være med til at sikre, at de kommer godt i gang med en uddannelse? Kan du varetage en myndighedsposition og stadig møde de unge i øjenhøjde? Så er det måske dig, vi leder efter.Ungeenheden i Horsens Kommune er en sammenlægning af UU og beskæftigelsesindsatsen. Her arbejder vi alle med målet om, at alle kommunens unge får en uddannelse.Da en af vore dygtige rådgivere går på barsel, søger vi en engageret socialrådgiver socialformidler til Visitations og sanktionsenheden i Ungeenheden, Horsens (VISA). Der er tale om et barselsvikariat på 32 timer ugentligt.Om afdelingen:Pr. 1. august 2019 bliver vi en del af kommunens nye Ungdomscenter, som vil være n fælles indgang for alle unge i alderen 14-30 år, med det formål at skabe en sammenhængende, koordineret ungeindsats på tværs af uddannelses-, beskæftigelses- og socialindsatsen.Om teamet:VISA-teamet består af uddannelsesrådgivere og UU-vejledere samt der er tilknyttet en faglig koordinator med vejledningsfaglig baggrund, som også er tilknyttet på tværs af afdelingens fem teams.Uddannelsesrådgivere og UU-vejledere tager imod de unge der henvender sig for at søge uddannelseshjælp fra det 18. år. Der er i teamet fokus på, at vejledning og rådgivning skal understøtte den unges vej til uddannelse så hurtigt som muligt. For unge der er i teamets målgruppe etableres indsatser i form af nytteindsats eller screeningsforløbet Unge på vej som udgangspunkt.Teamet varetager opgaven omkring sanktionering af åbenlyse samt øvrige uddannelsesparate, samt unge der deltager i tilbuddet Unge på vej , vendepunktet , sprogcenteret samt nytteindsatsen . Som uddannelsesrådgiver i teamet er det vigtigt, at du er en person der kan lide en omskiftelig arbejdsdag, hvor du ikke altid på forhånd ved, hvilke konkrete opgaver du møder ind til. Der kan være forskel i forhold til, hvor mange unge der møder op for at søge uddannelseshjælp og der kan være opgaver i forhold til unge, der ikke møder i f.eks. nytteindsats eller bagvagtsopgaver ved kollegaers fravær. Du skal bl.a. være med til at bemande afdelingens reception og det er derfor vigtigt, at du er imødekommende og parat til at hjælpe unge videre i forhold til de spørgsmål, de henvender sig med.Dine vigtigste opgaver er: Visitationssamtaler Iværksættelse af indsatser for unge der modtager uddannelseshjælp Daglig sparring med vejlederkolleger for at skabe fælles retning omkring de unge Afklaring af den unges uddannelsespotentiale i samarbejde med UU-vejlederen Udarbejdelse af uddannelsespålæg Opfølgning på indsatser for unge åbenlyst uddannelsesparate Tværfagligt samarbejde med uddannelsesinstitutioner, læger, familieafdeling m.m. Udvikling af opgaveløsningen og tilrettelæggelse af arbejdsgange Råd og vejledning ved personlige og telefoniske henvendelser Bagvagtsopgaver Vi forventer, at: Du er uddannet socialrådgiver -formidler, eller du har relevant erfaring med myndighedssagsbehandling (efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats) i en kommunal forvaltning Du kan lide at arbejde med unge mennesker som har komplekse problemer Du er god til at formulere dig skriftligt og mundtligt Du har gode samarbejdsevner, empati og ansvarlighed Du er struktureret og kan skabe overblik Du er omstillingsparat Du er psykisk robust og i stand til at påtage dig myndighedsfunktionen Du har en positiv indgangsvinkel, et godt humør, humoristisk sans og kan håndtere en travl hverdag med en bred opgave portefølje Du ser muligheder frem for begrænsninger Vi tilbyder: Ansættelse i Ungeenheden. En flok begejstrede kollegaer med forskellig baggrund En organisation med højt til loftet og mulighed for at præge arbejdet Løbende faglig udvikling I Ungeenheden Horsens er vi en blandet flok af vejledere, rådgivere og administrative medarbejdere, som sammen er med til at udvikle en ungeenhed, hvor vi i tæt samarbejde er med til at sikre, at de unge kommer i gang med og bliver fastholdt i uddannelse eller job. Hvis du trives i et miljø, hvor vi lærer mens vi arbejder, og løsningerne ikke er givet på forhånd, så send din ansøgning til os hurtigst muligt.Det praktiskeAnsøgningsfrist er den 9. august 2019 kl. 24, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 14. august 2019. Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019.Vil du vide mere om stillingerne så kontakt afdelingsleder Julie Maaløe tlf. 24 65 49 52 eller koordinator Søren Licht tlf. 20 80 13 90 eller koordinator Rikke Boel tlf. 61 61 51 18. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst, herunder Ny Løn.Der er tale om et barselsvikariat på 32 timer ugentligt.10Phoenix303bb508101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-02T00:00:000000https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=7d074b14-ef36-4bd0-8708-745c0d2a75de0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandHorsensEuropaDanmarkJyllandØstjyllandHedensted3553317Ungeenheden11Christiansholmsgade 238700HorsensDKDanmarkORS/7d77cafa_logo.jpegORS/Small/7d77cafa_logo.jpeg0DKDanmarkDanmark7Deltid46Permanent784588HorsensKommuneMinimum303500027-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=303bb508https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=303bb508https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=303bb508&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=303bb508&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSocialrådgiver/socialformidler søges til barselsvikariat i Ungeenheden, Horsens1Dansk3Læse/ tale344302Socialformidler10Sundhed11Socialvæsen362145912anskj@horsens.dkDanmarkDanmark330088475Socialrådgiver til Afdeling for Traume- og TorturoverlevereBasic ATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af veteraner og flygtninge med PTSD. Vi tilbyder specialiseret, differentieret behandling på et psykodynamisk, mentaliseringsbaseret grundlag. Afdeling for Traume- og Torturoverlevere (ATT) søger en socialrådgiver til vores ambulante behandlingstilbud i Vejle. ATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af veteraner og flygtninge med PTSD. Vi tilbyder specialiseret, differentieret behandling på et psykodynamisk, mentaliseringsbaseret grundlag. Vi søger en person, der med sin faglighed og erfaring kan bidrage til at styrke den tværfaglige indsats overfor vores patienter og pårørende. Ligeledes har vi fokus på sammenhæng i patienternes forløb på tværs af sektorer med fokus på patienten og de pårørende i centrum. VI ønsker en socialrådgiver, der har interesse for flygtninge såvel som veteraner og de problemstillinger der er knyttet til den enkelte gruppe. Som socialrådgiver i vores ambulante behandlingstilbud vil du blive en del af et tværfagligt team, der består af psykologer, fysioterapeuter, socialrådgivere, læge og sygeplejerske. Teamets opgave er at yde specialiseret udredning, behandling og vejledning af afdelingens målgruppe, dvs. flygtninge og veteraner med svær PTSD. Der tilbydes behandling i gruppe såvel som individuelt. Der tilbydes behandling i huset såvel som i patientens hjem. Som socialrådgiver vil du især have fokus på at afklare og beskrive patienternes sociale problemstillinger, så de på bedst mulig vis bliver i stand til at modtage traumebehandling. Du vil herudover skulle have en særlig opmærksomhed på patientens familie og stå for pårørendeinddragelse i behandlingsforløbet. Det forventes at du kan indgå i udkørende behandling ved behov sammen med kolleger. Vi forventer, at du Er uddannet socialrådgiver Har erfaring med ATT´s målgruppe fra psykiatrien Har erfaring med at arbejde med voksne med psykiatriske lidelser Har erfaring med kendskab til lovgivning inden for både beskæftigelses-, flygtninge- og børne- familieområdet Er helhedsorienteret og i stand til at afdække og se ressourcer hos de hårdest ramte patienter Har en omsorgsfuld tilgang til dine patienter Har kørekort. Vi tilbyder dig En udfordrende og alsidig hverdag med mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af indsatsen i vores behandlingsteam Intern og ekstern monofaglig supervision samt tværfaglig supervision Mentorordning for nyansatte Mulighed for at indgå i et kollegialt miljø præget af humor, uhøjtidelighed og høj faglighed En velfungerende afdeling, der lægger vægt på trivsel og godt arbejdsmiljø Gode muligheder for flekstid Monofaglig forankring i en velfungerende socialrådgivergruppe, med gode muligheder for sparring og faglig udvikling. Vi lægger vægt på Åbenhed, gode samarbejdsevner og fagligt engagement At du kan arbejde selvstændigt og struktureret og er i stand til at prioritere dine opgaver Lyst til at indgå i det fortsatte udviklingsarbejde i afdelingen. Yderligere information om stillingen Søg jobbet på job.regionsyddanmark.dk under jobnummer 208617. Ansøgningsfristen er mandag d. 14.oktober 2019. Vi forventer at holde samtaler onsdag d. 23.10.2019. Samtalerne foregår i Vejle på adressen Vestre Engvej 51B, 3. sal. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. december eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og Dansk Socialrådgiverforening. Det bemærkes, at Region Syddanmark anvender prøvetid. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver Didde Ohrt på didde.ohrt@rsyd.dk eller på tlf. 9944 4600 eller afdelingschef Louise Schwartz, på louise.schwartz@rsyd.dk eller tlf. 2364 2143. Du kan finde mere information om afdelingen og om psykiatrien i Region Syddanmark på www.traumeogtorturoverlevere.dk og www.psykiatrienisyddanmark.dkATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af veteraner og flygtninge med PTSD. Vi tilbyder specialiseret, differentieret behandling på et psykodynamisk, mentaliseringsbaseret grundlag.

Afdeling for Traume- og Torturoverlevere (ATT) søger en socialrådgiver til vores ambulante behandlingstilbud i Vejle.

ATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af veteraner og flygtninge med PTSD. Vi tilbyder specialiseret, differentieret behandling på et psykodynamisk, mentaliseringsbaseret grundlag.

Vi søger en person, der med sin faglighed og erfaring kan bidrage til at styrke den tværfaglige indsats overfor vores patienter og pårørende. Ligeledes har vi fokus på sammenhæng i patienternes forløb på tværs af sektorer med fokus på patienten og de pårørende i centrum. VI ønsker en socialrådgiver, der har interesse for flygtninge såvel som veteraner og de problemstillinger der er knyttet til den enkelte gruppe.

Som socialrådgiver i vores ambulante behandlingstilbud vil du blive en del af et tværfagligt team, der består af psykologer, fysioterapeuter, socialrådgivere, læge og sygeplejerske. Teamets opgave er at yde specialiseret udredning, behandling og vejledning af afdelingens målgruppe, dvs. flygtninge og veteraner med svær PTSD. Der tilbydes behandling i gruppe såvel som individuelt. Der tilbydes behandling i huset såvel som i patientens hjem. Som socialrådgiver vil du især have fokus på at afklare og beskrive patienternes sociale problemstillinger, så de på bedst mulig vis bliver i stand til at modtage traumebehandling. Du vil herudover skulle have en særlig opmærksomhed på patientens familie og stå for pårørendeinddragelse i behandlingsforløbet. Det forventes at du kan indgå i udkørende behandling ved behov sammen med kolleger.

 

Vi forventer, at du

  • Er uddannet socialrådgiver
  • Har erfaring med ATT´s målgruppe fra psykiatrien
  • Har erfaring med at arbejde med voksne med psykiatriske lidelser
  • Har erfaring med/kendskab til lovgivning inden for både beskæftigelses-, flygtninge- og børne-/familieområdet
  • Er helhedsorienteret og i stand til at afdække og se ressourcer hos de hårdest ramte patienter
  • Har en omsorgsfuld tilgang til dine patienter
  • Har kørekort.

 

Vi tilbyder dig

  • En udfordrende og alsidig hverdag med mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af indsatsen i vores behandlingsteam
  • Intern og ekstern monofaglig supervision samt tværfaglig supervision
  • Mentorordning for nyansatte
  • Mulighed for at indgå i et kollegialt miljø præget af humor, uhøjtidelighed og høj faglighed
  • En velfungerende afdeling, der lægger vægt på trivsel og godt arbejdsmiljø
  • Gode muligheder for flekstid
  • Monofaglig forankring i en velfungerende socialrådgivergruppe, med gode muligheder for sparring og faglig udvikling.

 

Vi lægger vægt på

  • Åbenhed, gode samarbejdsevner og fagligt engagement
  • At du kan arbejde selvstændigt og struktureret og er i stand til at prioritere dine opgaver
  • Lyst til at indgå i det fortsatte udviklingsarbejde i afdelingen.

 

Yderligere information om stillingen

 

Søg jobbet på job.regionsyddanmark.dk under jobnummer 208617. Ansøgningsfristen er mandag d. 14.oktober 2019.

 

Vi forventer at holde samtaler onsdag d. 23.10.2019. Samtalerne foregår i Vejle på adressen Vestre Engvej 51B, 3. sal.

 

Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. december eller efter aftale.

 

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og Dansk Socialrådgiverforening.

 

Det bemærkes, at Region Syddanmark anvender prøvetid.

 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver Didde Ohrt på didde.ohrt@rsyd.dk eller på tlf. 9944 4600 eller afdelingschef Louise Schwartz, på louise.schwartz@rsyd.dk eller tlf. 2364 2143.

 

Du kan finde mere information om afdelingen og om psykiatrien i Region Syddanmark på www.traumeogtorturoverlevere.dk og www.psykiatrienisyddanmark.dk

 

ORS/Small/e95f3954_logo.pngATT VejleVejle2019-09-11T18:01:39.3002019-10-14T00:00:00
330092217Kollega til opfølgningsindsatsen for sygemeldte ledige borgereRobot Om jobbet Er du vores nye kollega i sygedagpengeindsatsen? Vi søger en ny kollega til opfølgningsindsatsen for sygemeldte ledige borgere. Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2019 eller snarest muligt, vi venter gerne på den rette. Der er tale om en stilling på 37 timer i et team på 4 medarbejdere. Denne gruppe borgere har en særlig udfordring, idet de udover helbredsmæssige skånehensyn også mangler et passende arbejde at vende tilbage til. Sygedagpenge er en korttidsydelse, derfor sætter vi tidligt ind med en beskæftigelsesrettet indsats. Dine arbejdsopgaver vil omfatte: Facilitering af borgerens tilbagevenden til arbejdsmarkedet gennem beskæftigelsesrettede samtaler, arbejde med CV, en aktiv indsats. Afholdelse af informationsmøder for nysygemeldte. Tæt samarbejde med virksomhedskonsulenterne omkring genetablering på arbejdsmarkedet med fokus på primær lønnet arbejde, alternativ opstart i virksomhedspraktik - optrapningsplaner - tilpasning af arbejdsopgaver vilkår anvendelse af handicapkompenserende indsatser ny-orientering udvikling af arbejdsevnen. Grundig relevant oplysning af borgerens situation. Hvor det er relevant: Tidligt tværfagligt samarbejde internt og eksternt for at understøtte borgerens tilbagevenden til arbejdsmarkedet, heri blandt iværksættelse af rundbordsamtaler med behandlere, faglige organisationer, andre forvaltninger, såsom familieafdelingen, Rusmiddelcentret mm. Funktion som tovholder og mødeleder med respekt for de involverede fagligheder. Myndighedsopgaver, såsom uarbejdsdygtighedsvurdering, opfølgning, bred vurdering, vurdering af forlængelsesmuligheder, udarbejdelse af forberedende rehabiliteringsplaner, partshøring og afgørelser. Rådgivning og vejledning omkring sygedagpenge, jobafklaringsforløb, ressourceforløb, revalidering, fleksjob samt førtidspension. Bidrage til den løbende udvikling af teamets indsats og gode resultater. Vi forventer, at du kender eller sætter dig ind i intentionerne bag lovgivning på dit arbejdsområde og generelt arbejder aktiv med lovgivningen, bl.a. via lovsystemet Schultz. Du holder ansvaret for processen hos borger og kommer med ideer til en fremadrettet plan for tilbagevenden til job, fx ved at inddrage relevante samarbejdspartnere (tværfaglighed). I et job med mange interessenter, skal du derfor trives med en, til tider, travl og hektisk hverdag. Vi kan tilbyde dig: Spændende og udfordrende arbejdsopgaver. Du er med til den løbende udvikling omkring indsatsen for borgere, som er sygemeldte fra ledighed. En personalegruppe der støtter hinanden med en uhøjtidelig omgangsform og en samarbejdskultur, der hviler på en anerkendende og værdsættende tilgang. En arbejdsplads hvor der bliver lagt vægt på, at opgaverne løses bedst på tværs af de forskellige kompetencer i Jobcenteret og kommunen, og hvor borgerens eget ansvar og tilknytning til arbejdsmarkedet er et grundlæggende princip for indsatsen. Et godt arbejdsklima med plads til et godt grin i hverdagen. Et introduktionsforløb hvor du lærer dine kolleger og samarbejdspartnere at kende samt relevant oplæring. Vi har flekstid, kantineordning, sundhedsordning samt en velfungerende personaleforening, der arrangerer fester. Din profil Kvalifikationer: Vi forestiller os, at du er socialrådgiver eller har anden relevant baggrund. Du har kendskab til og gerne erfaring med ovenstående måske fra arbejde med ledige borgere eller som beskæftigelsesrådgiver for sygedagpenge, kontanthjælp, jobafklaringsforløb eller noget tilsvarende. Eller du er nyuddannet og har måske erfaring fra et af disse områder via din praktiktid og mod på at udvikle dig til en ekspert på området. Det er vigtigt, at du desuden: er resultatorienteret, samtidig med at du har en ordentlig tilgang til arbejdsopgaver og kontakten med vores borgere, har gode samarbejdsevner og gode kommunikationsevner i skrift og tale, • har en generel positiv tilgang og godt humør, har styr på dine spørgetekniker, er lyttende og ser muligheder, kan oversætte lovteksten til borger og samarbejdspartner, har flair og interesse for IT systemer og administrativt arbejde, har en udviklingsorienteret tilgang til dit arbejde, kan arbejde mobilt , dvs. både ud af huset til rundbordsamtaler og på kontoret, kan bevare overblikket og arbejde selvstændigt og struktureret, er en engageret og positiv person og har let ved at skabe kontakt og tillid, er positiv over for de forandringer, vi løbende står i, vil være en del af vores attraktive arbejdsplads. Løn og ansættelsesvilkår Løn-og ansættelsesvilkår sker i henhold til ny løn tillæg i forhold til erfaring efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Hvis du vil vide mere Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte: Aneline Tietgen afdelingsleder, tlf. 29 25 40 03 eller aneline.tietgen@hedensted.dk Gitte Bisgaard faglig koordinator, tlf. 79833064 eller gitte.bisgaard@hedensted.dk Esther Kristensen beskæftigelsesrådgiver, tlf. 79755464 eller esther.kristensen@hedensted.dk Linda From beskæftigelsesrådgiver tlf. 79755455 eller linda.from@hedensted.dk Ansøgning Ansøgningsfristen er mandag den 23.09.2019. Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 26.09.2019. Der forventes, at du angiver en reference, vi kan kontakte, hvis vi vælger dig som vores nye kollega.

Om jobbet
Er du vores nye kollega i sygedagpengeindsatsen?

Vi søger en ny kollega til opfølgningsindsatsen for sygemeldte ledige borgere.

Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2019 eller snarest muligt, vi venter gerne på den rette. Der er tale om en stilling på 37 timer i et team på 4 medarbejdere.

Denne gruppe borgere har en særlig udfordring, idet de udover helbredsmæssige skånehensyn også mangler et passende arbejde at vende tilbage til. Sygedagpenge er en korttidsydelse, derfor sætter vi tidligt ind med en beskæftigelsesrettet indsats.


Dine arbejdsopgaver vil omfatte:

  • Facilitering af borgerens tilbagevenden til arbejdsmarkedet gennem beskæftigelsesrettede samtaler, arbejde med CV, en aktiv indsats.
  • Afholdelse af informationsmøder for nysygemeldte.
  • Tæt samarbejde med virksomhedskonsulenterne omkring genetablering på arbejdsmarkedet med fokus på primær lønnet arbejde, alternativ opstart i virksomhedspraktik - optrapningsplaner - tilpasning af arbejdsopgaver/vilkår – anvendelse af handicapkompenserende indsatser – ny-orientering – udvikling af arbejdsevnen.
  • Grundig relevant oplysning af borgerens situation.
  • Hvor det er relevant: Tidligt tværfagligt samarbejde internt og eksternt for at understøtte borgerens tilbagevenden til arbejdsmarkedet, heri blandt iværksættelse af rundbordsamtaler med behandlere, faglige organisationer, andre forvaltninger, såsom familieafdelingen, Rusmiddelcentret mm. Funktion som tovholder og mødeleder med respekt for de involverede fagligheder.
  • Myndighedsopgaver, såsom uarbejdsdygtighedsvurdering, opfølgning, bred vurdering, vurdering af forlængelsesmuligheder, udarbejdelse af forberedende rehabiliteringsplaner, partshøring og afgørelser.
  • Rådgivning og vejledning omkring sygedagpenge, jobafklaringsforløb, ressourceforløb, revalidering, fleksjob samt førtidspension.
  • Bidrage til den løbende udvikling af teamets indsats og gode resultater.
    Vi forventer, at du kender eller sætter dig ind i intentionerne bag lovgivning på dit arbejdsområde og generelt arbejder aktiv med lovgivningen, bl.a. via lovsystemet Schultz.
    Du holder ansvaret for processen hos borger og kommer med ideer til en fremadrettet plan for tilbagevenden til job, fx ved at inddrage relevante samarbejdspartnere (tværfaglighed). I et job med mange interessenter, skal du derfor trives med en, til tider, travl og hektisk hverdag.

Vi kan tilbyde dig:

  • Spændende og udfordrende arbejdsopgaver. Du er med til den løbende udvikling omkring indsatsen for borgere, som er sygemeldte fra ledighed. En personalegruppe der støtter hinanden med en uhøjtidelig omgangsform og en samarbejdskultur, der hviler på en anerkendende og værdsættende tilgang.
  • En arbejdsplads hvor der bliver lagt vægt på, at opgaverne løses bedst på tværs af de forskellige kompetencer i Jobcenteret og kommunen, og hvor borgerens eget ansvar og tilknytning til arbejdsmarkedet er et grundlæggende princip for indsatsen. Et godt arbejdsklima med plads til et godt grin i hverdagen.
  • Et introduktionsforløb hvor du lærer dine kolleger og samarbejdspartnere at kende samt relevant oplæring. Vi har flekstid, kantineordning, sundhedsordning samt en velfungerende personaleforening, der arrangerer fester.

 

Din profil
Kvalifikationer:

  • Vi forestiller os, at du er socialrådgiver eller har anden relevant baggrund.
  • Du har kendskab til og gerne erfaring med ovenstående – måske fra arbejde med ledige borgere eller som beskæftigelsesrådgiver for sygedagpenge, kontanthjælp, jobafklaringsforløb eller noget tilsvarende.
  • Eller du er nyuddannet og har måske erfaring fra et af disse områder via din praktiktid og mod på at udvikle dig til en ekspert på området.

Det er vigtigt, at du desuden:

  • er resultatorienteret, samtidig med at du har en ordentlig tilgang til arbejdsopgaver og kontakten med vores borgere,
  • har gode samarbejdsevner og gode kommunikationsevner i skrift og tale, • har en generel positiv tilgang og godt humør,
  • har styr på dine spørgetekniker, er lyttende og ser muligheder,
  • kan oversætte lovteksten til borger og samarbejdspartner,
  • har flair og interesse for IT systemer og administrativt arbejde,
  • har en udviklingsorienteret tilgang til dit arbejde,
  • kan arbejde ”mobilt”, dvs. både ud af huset til rundbordsamtaler og på kontoret,
  • kan bevare overblikket og arbejde selvstændigt og struktureret,
  • er en engageret og positiv person og har let ved at skabe kontakt og tillid,
  • er positiv over for de forandringer, vi løbende står i,
  • vil være en del af vores attraktive arbejdsplads.

 

Løn og ansættelsesvilkår
Løn-og ansættelsesvilkår sker i henhold til ny løn – tillæg i forhold til erfaring – efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Hvis du vil vide mere
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Aneline Tietgen – afdelingsleder, tlf. 29 25 40 03 eller aneline.tietgen@hedensted.dk
Gitte Bisgaard – faglig koordinator, tlf. 79833064 eller gitte.bisgaard@hedensted.dk
Esther Kristensen – beskæftigelsesrådgiver, tlf. 79755464 – eller esther.kristensen@hedensted.dk
Linda From – beskæftigelsesrådgiver – tlf. 79755455 – eller linda.from@hedensted.dk

 

Ansøgning
Ansøgningsfristen er mandag den 23.09.2019.
Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 26.09.2019.
Der forventes, at du angiver en reference, vi kan kontakte, hvis vi vælger dig som vores nye kollega.

Rådhuset HedenstedHedensted2019-09-18T00:00:002019-09-23T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til Afdeling for Traume- og Torturoverlevere

ATT Vejle

Vejle
ATT er en selvstændig afdeling i Psykiatrisygehuset i Region Syddanmark. Vores opgave er specialiseret udredning og behandling af personer med kompleks Post Traumatisk Stress Disorder (PTSD). ATT har højt specialiseret funktion for behandling af vet...
Indrykket:11. september 2019
Udløbsdato:14. oktober 2019

Kollega til opfølgningsindsatsen for sygemeldte ledige borgere

Rådhuset Hedensted

Hedensted
Om jobbet Er du vores nye kollega i sygedagpengeindsatsen? Vi søger en ny kollega til opfølgningsindsatsen for sygemeldte ledige borgere. Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2019 eller snarest muligt, vi venter gerne på den rette. Der er tale om ...
Indrykket:18. september 2019
Udløbsdato:23. september 2019