Socialrådgiver/socialformidler til Center for Børn og Familie søges

Vil du bringe din socialfaglighed maksimum i spil? Vil du være en del af en arbejdsplads, hvor et tillidsfuldt samarbejde og opbakning er i højsædet? Én af vores sagsbehandlere flytter til Jylland og vi har pt. to ledige stillinger som myndighedssagsbehandler.

 

Myndighed er en del af Center for Børn og Familie. Centret varetager opgaver inden for sagsbehandling, familiebehandling, PPR, sundhedspleje og dagtilbud og vi har et velfungerende tværfagligt samarbejde. I Bornholms Regionskommune er vores samarbejdspartnere tæt på, hvilket styrker din sagsbehandling og indsatsen i familierne.

 

Myndighed består af 27 sagsbehandlere fordelt i tre team med hver sin faglige koordinator, en socialfaglig konsulent, en familierådgiver og en myndighedsleder. Vi har en modtagefunktion, der håndterer modtagelse af underretninger og indledende vurdering af sagen. Medarbejderne i modtagefunktionen er tillige forankret i ét af de tre team. Vi arbejder med børn og unge med særlige behov inden for handicap- og socialområdet. Fokus er på inddragelse af børn, unge, familie og netværk samt høj kvalitet i sagsbehandlingen. Vi anvender systematisk metoderne ICS, Signs of Safety og vi benytter DUBU til at understøtte den systematiske sagsbehandling

 

Den ene ledige stilling er i Børneteamet, der primært varetager opgaver vedrørende 0- 12 –årige børn i socialt udsatte positioner.

 

Den anden stilling er i Specialteamet, der primært varetager opgaver vedr. børn og unge med funktionsnedsættelser.

 

Sagsbehandlerne har fået reduceret antallet af sager til gennemsnitligt 25 sager. Gennem skabelse af læringsrum for faglige drøftelser og fokus på tendenserne indenfor det sociale felt, praktiserer vi velfunderet socialfagligt arbejde til gavn for familierne. De sociale problemstillinger er ofte komplekse og favner bredt. Du vil derfor få lejlighed til at opnå en bred faglig viden og tillige få mulighed for at oparbejde specialviden på dine interesseområder.

 

Høj social kapital er et særkende for vores afdeling, hvilket bekræftes i den seneste trivselsmåling. Vores samarbejde er baseret på en høj grad af tillid og respekt, både kollegialt, men også mellem medarbejdere og ledelse. Dette giver os det bedste fundament for vores fælles opgaveløsning og fælles passion for at hjælpe børn og unge i udsatte positioner.

 

Det er vigtigt for os, at du får en god start. Derfor vil du få tilknyttet en mentor de første 6 måneder. Herudover kan vi tilbyde dig løbende kompetenceudvikling og obligatorisk supervision.

 

Arbejdsområdet omfatter blandt andet

  • rådgivning og vejledning af familier
  • koordinering
  • børnefaglige undersøgelser
  • handleplaner
  • iværksættelse af foranstaltninger
  • opfølgning og meget mere

Vi forventer, at du

  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant baggrund
  • udviser overblik og systematik i dit arbejde i en travl hverdag
  • er god til at kommunikere i skrift og tale
  • har en høj arbejdskapacitet og et rummeligt menneskesyn

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.  Der vil blive indhentet straffe- og børneattest ved ansættelse.  Kørekort til personbil er et krav.

Ansættelsen er pr. den 01-09-2019 eller snarest herefter.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 34 2019.

 

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via vores rekrutteringsserver, sådan at vi har modtaget den senest den 14-08-2019

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Marianne Westergaard på 56924102 eller 30182032

Vi er gerne behjælpelige med at finde en bolig på Bornholm, såfremt det er aktuelt.

 

Bornholms Regionskommune

Bornholms Regionskommune er en stor organisation med ca. 3.500 medarbejdere, og samtidig en unik kommunal arbejdsplads: Vi udgør en region for sig og arbejder med strategier og projekter, som danske kommuner normalt ikke kan. Vi har ansvar for områder som turisme og erhvervsudvikling, og står selv for internationale samarbejder og EU-programmer. Vi har visionære planer for øens fremtid. Ikke mindst drømmen om at skabe et CO2-neutralt samfund baseret på bæredygtig og vedvarende energi.

På www.brk.dk kan du læse mere om Bornholms Regionskommune.

På www.brk.dk/taetsammen kan du læse om projekt Tæt sammen, hvor vi sætter fokus på kultur, fælles identitet og samarbejde, ved at beskrive de mange former for samarbejde i 12 fortællinger om regionskommunen.

 

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?

Målt på naturscenerier og kulturarv er Bornholm Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden. Vi ved, at potentielle tilflyttere har brug for information, råd og vejledning, og derfor er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm. Han kan bl.a. fortælle, hvordan han kan hjælpe med at skaffe et job til din ægtefælle.

Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 30 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330046504Phoenix-6aad08dd12019-06-19T00:00:00Socialrådgiver/socialformidler til Center for Børn og Familie søges

Vil du bringe din socialfaglighed maksimum i spil? Vil du være en del af en arbejdsplads, hvor et tillidsfuldt samarbejde og opbakning er i højsædet? Én af vores sagsbehandlere flytter til Jylland og vi har pt. to ledige stillinger som myndighedssagsbehandler.

 

Myndighed er en del af Center for Børn og Familie. Centret varetager opgaver inden for sagsbehandling, familiebehandling, PPR, sundhedspleje og dagtilbud og vi har et velfungerende tværfagligt samarbejde. I Bornholms Regionskommune er vores samarbejdspartnere tæt på, hvilket styrker din sagsbehandling og indsatsen i familierne.

 

Myndighed består af 27 sagsbehandlere fordelt i tre team med hver sin faglige koordinator, en socialfaglig konsulent, en familierådgiver og en myndighedsleder. Vi har en modtagefunktion, der håndterer modtagelse af underretninger og indledende vurdering af sagen. Medarbejderne i modtagefunktionen er tillige forankret i ét af de tre team. Vi arbejder med børn og unge med særlige behov inden for handicap- og socialområdet. Fokus er på inddragelse af børn, unge, familie og netværk samt høj kvalitet i sagsbehandlingen. Vi anvender systematisk metoderne ICS, Signs of Safety og vi benytter DUBU til at understøtte den systematiske sagsbehandling

 

Den ene ledige stilling er i Børneteamet, der primært varetager opgaver vedrørende 0- 12 –årige børn i socialt udsatte positioner.

 

Den anden stilling er i Specialteamet, der primært varetager opgaver vedr. børn og unge med funktionsnedsættelser.

 

Sagsbehandlerne har fået reduceret antallet af sager til gennemsnitligt 25 sager. Gennem skabelse af læringsrum for faglige drøftelser og fokus på tendenserne indenfor det sociale felt, praktiserer vi velfunderet socialfagligt arbejde til gavn for familierne. De sociale problemstillinger er ofte komplekse og favner bredt. Du vil derfor få lejlighed til at opnå en bred faglig viden og tillige få mulighed for at oparbejde specialviden på dine interesseområder.

 

Høj social kapital er et særkende for vores afdeling, hvilket bekræftes i den seneste trivselsmåling. Vores samarbejde er baseret på en høj grad af tillid og respekt, både kollegialt, men også mellem medarbejdere og ledelse. Dette giver os det bedste fundament for vores fælles opgaveløsning og fælles passion for at hjælpe børn og unge i udsatte positioner.

 

Det er vigtigt for os, at du får en god start. Derfor vil du få tilknyttet en mentor de første 6 måneder. Herudover kan vi tilbyde dig løbende kompetenceudvikling og obligatorisk supervision.

 

Arbejdsområdet omfatter blandt andet

  • rådgivning og vejledning af familier
  • koordinering
  • børnefaglige undersøgelser
  • handleplaner
  • iværksættelse af foranstaltninger
  • opfølgning og meget mere

Vi forventer, at du

  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant baggrund
  • udviser overblik og systematik i dit arbejde i en travl hverdag
  • er god til at kommunikere i skrift og tale
  • har en høj arbejdskapacitet og et rummeligt menneskesyn

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.  Der vil blive indhentet straffe- og børneattest ved ansættelse.  Kørekort til personbil er et krav.

Ansættelsen er pr. den 01-09-2019 eller snarest herefter.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 34 2019.

 

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via vores rekrutteringsserver, sådan at vi har modtaget den senest den 14-08-2019

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Marianne Westergaard på 56924102 eller 30182032

Vi er gerne behjælpelige med at finde en bolig på Bornholm, såfremt det er aktuelt.

 

Bornholms Regionskommune

Bornholms Regionskommune er en stor organisation med ca. 3.500 medarbejdere, og samtidig en unik kommunal arbejdsplads: Vi udgør en region for sig og arbejder med strategier og projekter, som danske kommuner normalt ikke kan. Vi har ansvar for områder som turisme og erhvervsudvikling, og står selv for internationale samarbejder og EU-programmer. Vi har visionære planer for øens fremtid. Ikke mindst drømmen om at skabe et CO2-neutralt samfund baseret på bæredygtig og vedvarende energi.

På www.brk.dk kan du læse mere om Bornholms Regionskommune.

På www.brk.dk/taetsammen kan du læse om projekt Tæt sammen, hvor vi sætter fokus på kultur, fælles identitet og samarbejde, ved at beskrive de mange former for samarbejde i 12 fortællinger om regionskommunen.

 

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?

Målt på naturscenerier og kulturarv er Bornholm Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden. Vi ved, at potentielle tilflyttere har brug for information, råd og vejledning, og derfor er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm. Han kan bl.a. fortælle, hvordan han kan hjælpe med at skaffe et job til din ægtefælle.

Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 30 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/

Vil du bringe din socialfaglighed maksimum i spil? Vil du være en del af en arbejdsplads, hvor et tillidsfuldt samarbejde og opbakning er i højsædet? n af vores sagsbehandlere flytter til Jylland og vi har pt. to ledige stillinger som myndighedssagsbehandler. Myndighed er en del af Center for Børn og Familie. Centret varetager opgaver inden for sagsbehandling, familiebehandling, PPR, sundhedspleje og dagtilbud og vi har et velfungerende tværfagligt samarbejde. I Bornholms Regionskommune er vores samarbejdspartnere tæt på, hvilket styrker din sagsbehandling og indsatsen i familierne. Myndighed består af 27 sagsbehandlere fordelt i tre team med hver sin faglige koordinator, en socialfaglig konsulent, en familierådgiver og en myndighedsleder. Vi har en modtagefunktion, der håndterer modtagelse af underretninger og indledende vurdering af sagen. Medarbejderne i modtagefunktionen er tillige forankret i t af de tre team. Vi arbejder med børn og unge med særlige behov inden for handicap- og socialområdet. Fokus er på inddragelse af børn, unge, familie og netværk samt høj kvalitet i sagsbehandlingen. Vi anvender systematisk metoderne ICS, Signs of Safety og vi benytter DUBU til at understøtte den systematiske sagsbehandling Den ene ledige stilling er i Børneteamet, der primært varetager opgaver vedrørende 0- 12 årige børn i socialt udsatte positioner. Den anden stilling er i Specialteamet, der primært varetager opgaver vedr. børn og unge med funktionsnedsættelser. Sagsbehandlerne har fået reduceret antallet af sager til gennemsnitligt 25 sager. Gennem skabelse af læringsrum for faglige drøftelser og fokus på tendenserne indenfor det sociale felt, praktiserer vi velfunderet socialfagligt arbejde til gavn for familierne. De sociale problemstillinger er ofte komplekse og favner bredt. Du vil derfor få lejlighed til at opnå en bred faglig viden og tillige få mulighed for at oparbejde specialviden på dine interesseområder. Høj social kapital er et særkende for vores afdeling, hvilket bekræftes i den seneste trivselsmåling. Vores samarbejde er baseret på en høj grad af tillid og respekt, både kollegialt, men også mellem medarbejdere og ledelse. Dette giver os det bedste fundament for vores fælles opgaveløsning og fælles passion for at hjælpe børn og unge i udsatte positioner. Det er vigtigt for os, at du får en god start. Derfor vil du få tilknyttet en mentor de første 6 måneder. Herudover kan vi tilbyde dig løbende kompetenceudvikling og obligatorisk supervision. Arbejdsområdet omfatter blandt andet rådgivning og vejledning af familierkoordineringbørnefaglige undersøgelserhandleplaneriværksættelse af foranstaltningeropfølgning og meget mere Vi forventer, at du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant baggrundudviser overblik og systematik i dit arbejde i en travl hverdager god til at kommunikere i skrift og talehar en høj arbejdskapacitet og et rummeligt menneskesyn Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse. Der vil blive indhentet straffe- og børneattest ved ansættelse. Kørekort til personbil er et krav. Ansættelsen er pr. den 01-09-2019 eller snarest herefter. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 34 2019. Praktisk information Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via vores rekrutteringsserver, sådan at vi har modtaget den senest den 14-08-2019 Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Marianne Westergaard på 56924102 eller 30182032 Vi er gerne behjælpelige med at finde en bolig på Bornholm, såfremt det er aktuelt. Bornholms Regionskommune Bornholms Regionskommune er en stor organisation med ca. 3.500 medarbejdere, og samtidig en unik kommunal arbejdsplads: Vi udgør en region for sig og arbejder med strategier og projekter, som danske kommuner normalt ikke kan. Vi har ansvar for områder som turisme og erhvervsudvikling, og står selv for internationale samarbejder og EU-programmer. Vi har visionære planer for øens fremtid. Ikke mindst drømmen om at skabe et CO2-neutralt samfund baseret på bæredygtig og vedvarende energi. På www.brk.dk kan du læse mere om Bornholms Regionskommune. På www.brk.dk taetsammen kan du læse om projekt Tæt sammen, hvor vi sætter fokus på kultur, fælles identitet og samarbejde, ved at beskrive de mange former for samarbejde i 12 fortællinger om regionskommunen. Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm? Målt på naturscenerier og kulturarv er Bornholm Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden. Vi ved, at potentielle tilflyttere har brug for information, råd og vejledning, og derfor er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm. Han kan bl.a. fortælle, hvordan han kan hjælpe med at skaffe et job til din ægtefælle. Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 30 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http: næstestopbornholm.dk11jobnet6aad08dd100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-08T00:00:000000https://rekruttering.brk.dk/rekruttering/JobNotice.aspx?CompanyId=InnomateHR_Prod&JobNoticeId=23600EuropaDanmarkSjælland & øerBornholmBornholm3550031Bornholms Regionskommune11Ullasvej 233700RønneDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent781090JobNet5007493500749310019-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6aad08ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=6aad08ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6aad08dd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6aad08dd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen362110560post@brk.dkDKDanmarkDKDanmark330061839Ungerådgivningen søger medarbejderRobot Ungerådgiver Brænder du for unge, udvikling, tværfagligt samarbejde og netværkspleje? Og har du flair for administration og formidling på skift og i tale? Så har vi stillingen. Ungerådgivningen søger en medarbejder på 37 timer, der har lyst til at fortsætte den gode drift og udvikling af Ungerådgivningen og som kan omsætte dette i et tværfagligt samarbejde med unge, forældre og professionelle. Vi søger en engageret og kompetent medarbejder og har følgende ønsker til den kommende ungerådgivers kompetencer: du er administrativt orienteret herunder har stærke kommunikative kompetencer, da der er behov for kommunikation i forhold til pressen offentligheden, unge og deres pårørende, politikere og samarbejdspartnere.du er stærk, robust, rolig og vedholdende i relations arbejdet herunder gerne erfaring med udsatte borgere, gerne unge og deres pårørende.du har forståelse for tværfaglige komplekse sammenhænge herunder kunne være i kontakt med unge, der til tider har komplekse problemstillinger og også flere kontaktpunkter i kommunen og i sundhedsvæsnet. Derfor skal du kunne vise forståelse og respekt for disse andre sammenhænge og agere sammen med den unge heri.du har forståelse for ungdomskultur forstår og accepterer at unge i dag har andre muligheder, rammer, kommunikationsformer og handlemåder end tidligere.du har viden om og forstår brug og misbrug af rusmidler i et større perspektiv. Arbejdet: Det centrale omdrejningspunkt for medarbejderne i Ungerådgivning er, at sikre stabil drift og fortsat udvikling af Ungerådgivningens tilbud: rådgivning af unge i henholdsvis individuelle forløb og gruppeforløb.samarbejdet med uddannelsesinstitutioner både ordinære ungdomsuddannelser og institutioner, der arbejder med at forberede unge til uddannelsefaglig, saglig og relevant vejledning og rådgivning til pårørende og professionelle om rusmidler i relation til unge og trivsel.samarbejde og sparringsforløb med det professionelle netværk, så de kan tage de indledende samtaler og bygge bro til Ungerådgivningenudarbejdelse af årlig status til politikkerne, løbende formidling af ungerådgivningens tilbud, nyhedsbreve til netværk samt andre administrative ad hoc opgaver der måtte være relevant for Ungerådgivningen. Om Ungerådgivningen Ungerådgivningen, der består af to rådgivere inkl. dig, er et let tilgængeligt rådgivningstilbud til unge med et problematisk forbrug af rusmidler og til deres pårørende, samt et tilbud, der giver sparring og samarbejder med andre professionelle, der har daglig og løbende kontakt med de unge i dette problemfelt. Formelt er Ungerådgivning organiseret i Center for Sundhed og Forebyggelse og ledelsen varetages af lederen af Misbrugsområdet. Ungerådgivning har base i Ungeportens lokaler på Merkurvej 10, hvorfor den daglige ledelses opgave i praksis er en delt opgave imellem lederen af Misbrugsområdet og lederen af Ungeporten. Med placering i Ungeporten og tæt kontakt til UU-vejledningen er fundamentet for tæt og synligt samarbejde om de unge lagt. Ungerådgivningen er inspireret af en ikke-stigmatiserende tilgang til rusmiddelproblematikken og bygger på en systemisk, løsningsfokuseret og kognitiv tilgang til den unge og rusmiddelforbruget. Det vil sige, at der arbejdes med en systemisk problemforståelse, hvor den unges problemer anskues som skabt og opretholdt gennem de systemer, relationer og kontekster, som den unge indgår i. Ud fra dette perspektiv ses rusmidlerne som et symptom på øvrige problemer i den unges liv. Den unge skal først og fremmest ses som ung fremfor misbruger, og perspektivet bygger på en helhedsorienteret tilgang, hvor der tages udgangspunkt i hele den unges liv, den unges udfordringer og den unges ressourcer. Det betyder også, at der lægges stor vægt på inddragelse af den unges familie, netværk og relevante samarbejdspartnere. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse. Der indhentes straffe- og børneattest ved ansættelse. Det er en forudsætning at du har gyldigt kørekort til almindlig bil. Ansættelsen er pr. den 1. september 2019 eller hurtigst mulig herefter. Praktisk information Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via vores rekrutteringsserver, sådan at vi har modtaget den senest den 16. august 2019 Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 34 og 35. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Hanne Ulrich, Leder af Misbrugsområdet på tlf: 56927507 eller Gitte Svart, Leder af Ungeporten på tlf: 56923935 Bornholms Regionskommune Bornholms Regionskommune er en stor organisation med ca. 3.500 medarbejdere, og samtidig en unik kommunal arbejdsplads: Vi udgør en region for sig og arbejder med strategier og projekter, som danske kommuner normalt ikke kan. Vi har ansvar for områder som turisme og erhvervsudvikling, og står selv for internationale samarbejder og EU-programmer. Vi har visionære planer for øens fremtid. Ikke mindst drømmen om at skabe et CO2-neutralt samfund baseret på bæredygtig og vedvarende energi. På www.brk.dk kan du læse mere om Bornholms Regionskommune. På www.brk.dk taetsammen kan du læse om projekt Tæt sammen, hvor vi sætter fokus på kultur, fælles identitet og samarbejde, ved at beskrive de mange former for samarbejde i 12 fortællinger om regionskommunen. Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm? Målt på naturscenerier og kulturarv er Bornholm Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden. Vi ved, at potentielle tilflyttere har brug for information, råd og vejledning, og derfor er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm. Han kan bl.a. fortælle, hvordan han kan hjælpe med at skaffe et job til din ægtefælle. Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 30 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http: næstestopbornholm.dk

Ungerådgiver

Brænder du for unge, udvikling, tværfagligt samarbejde og netværkspleje? Og har du flair for administration og formidling på skift og i tale? Så har vi stillingen.

Ungerådgivningen søger en medarbejder på 37 timer, der har lyst til at fortsætte den gode drift og udvikling af Ungerådgivningen og som kan omsætte dette i et tværfagligt samarbejde med unge, forældre og professionelle.

Vi søger en engageret og kompetent medarbejder og har følgende ønsker til den kommende ungerådgivers kompetencer:

  • du er administrativt orienteret – herunder har stærke kommunikative kompetencer, da der er behov for kommunikation i forhold til pressen/offentligheden, unge og deres pårørende, politikere og samarbejdspartnere.
  • du er stærk, robust, rolig og vedholdende i relations arbejdet – herunder gerne erfaring med udsatte borgere, gerne unge og deres pårørende.
  • du har forståelse for tværfaglige komplekse sammenhænge – herunder kunne være i kontakt med unge, der til tider har komplekse problemstillinger og også flere kontaktpunkter i kommunen og i sundhedsvæsnet. Derfor skal du kunne vise forståelse og respekt for disse andre sammenhænge og agere sammen med den unge heri.
  • du har forståelse for ungdomskultur – forstår og accepterer at unge i dag har andre muligheder, rammer, kommunikationsformer og handlemåder end tidligere.
  • du har viden om og forstår brug og misbrug af rusmidler i et større perspektiv.

 

Arbejdet:

Det centrale omdrejningspunkt for medarbejderne i Ungerådgivning er, at sikre stabil drift og fortsat udvikling af Ungerådgivningens tilbud:

  • rådgivning af unge i henholdsvis individuelle forløb og gruppeforløb.
  • samarbejdet med uddannelsesinstitutioner – både ordinære ungdomsuddannelser og institutioner, der arbejder med at forberede unge til uddannelse
  • faglig, saglig og relevant vejledning og rådgivning til pårørende og professionelle om rusmidler i relation til unge og trivsel.
  • samarbejde og sparringsforløb med det professionelle netværk, så de kan tage de indledende samtaler og bygge bro til Ungerådgivningen
  • udarbejdelse af årlig status til politikkerne, løbende formidling af ungerådgivningens tilbud, nyhedsbreve til netværk samt andre administrative ad hoc opgaver der måtte være relevant for Ungerådgivningen.

Om Ungerådgivningen

Ungerådgivningen, der består af to rådgivere inkl. dig, er et let tilgængeligt rådgivningstilbud til unge med et problematisk forbrug af rusmidler og til deres pårørende, samt et tilbud, der giver sparring og samarbejder med andre professionelle, der har daglig og løbende kontakt med de unge i dette problemfelt.

Formelt er Ungerådgivning organiseret i Center for Sundhed og Forebyggelse og ledelsen varetages af lederen af Misbrugsområdet. Ungerådgivning har base i Ungeportens lokaler på Merkurvej 10, hvorfor den daglige ledelses opgave i praksis er en delt opgave imellem lederen af Misbrugsområdet og lederen af Ungeporten. Med placering i Ungeporten og tæt kontakt til UU-vejledningen er fundamentet for tæt og synligt samarbejde om de unge lagt.

Ungerådgivningen er inspireret af en ikke-stigmatiserende tilgang til rusmiddelproblematikken og bygger på en systemisk, løsningsfokuseret og kognitiv tilgang til den unge og rusmiddelforbruget. Det vil sige, at der arbejdes med en systemisk problemforståelse, hvor den unges problemer anskues som skabt og opretholdt gennem de systemer, relationer og kontekster, som den unge indgår i. Ud fra dette perspektiv ses rusmidlerne som et symptom på øvrige problemer i den unges liv. Den unge skal først og fremmest ses som ung fremfor misbruger, og perspektivet bygger på en helhedsorienteret tilgang, hvor der tages udgangspunkt i hele den unges liv, den unges udfordringer og den unges ressourcer. Det betyder også, at der lægges stor vægt på inddragelse af den unges familie, netværk og relevante samarbejdspartnere.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse. Der indhentes straffe- og børneattest ved ansættelse. 

Det er en forudsætning at du har gyldigt kørekort til almindlig bil.

Ansættelsen er pr. den 1. september 2019 eller hurtigst mulig herefter.

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via vores rekrutteringsserver, sådan at vi har modtaget den senest den 16. august 2019 

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 34 og 35.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Hanne Ulrich, Leder af Misbrugsområdet på tlf: 56927507 eller Gitte Svart, Leder af Ungeporten på tlf: 56923935
 

Bornholms Regionskommune

Bornholms Regionskommune er en stor organisation med ca. 3.500 medarbejdere, og samtidig en unik kommunal arbejdsplads: Vi udgør en region for sig og arbejder med strategier og projekter, som danske kommuner normalt ikke kan. Vi har ansvar for områder som turisme og erhvervsudvikling, og står selv for internationale samarbejder og EU-programmer. Vi har visionære planer for øens fremtid. Ikke mindst drømmen om at skabe et CO2-neutralt samfund baseret på bæredygtig og vedvarende energi.

På www.brk.dk kan du læse mere om Bornholms Regionskommune.

På www.brk.dk/taetsammen kan du læse om projekt Tæt sammen, hvor vi sætter fokus på kultur, fælles identitet og samarbejde, ved at beskrive de mange former for samarbejde i 12 fortællinger om regionskommunen.

 

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?

Målt på naturscenerier og kulturarv er Bornholm Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden. Vi ved, at potentielle tilflyttere har brug for information, råd og vejledning, og derfor er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm. Han kan bl.a. fortælle, hvordan han kan hjælpe med at skaffe et job til din ægtefælle.

Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 30 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/

Bornholms RegionskommuneRønne2019-07-18T00:00:002019-08-16T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Ungerådgivningen søger medarbejder

Bornholms Regionskommune

Rønne
Ungerådgiver Brænder du for unge, udvikling, tværfagligt samarbejde og netværkspleje? Og har du flair for administration og formidling på skift og i tale? Så har vi stillingen. Ungerådgivningen søger en medarbejder på 37 timer, der har lyst til at f...
Indrykket:18. juli 2019
Udløbsdato:16. august 2019