Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialrådgiver/Socialformidler til Specialrådgivningen

Vi søger en erfaren socialrådgiver/socialformidler til en fastansættelse på 37 timer ugentligt pr. 1. april 2018.  
 
Vores arbejdsopgaver består både af det forebyggende arbejde inden for servicelovens § 11 samt af udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og iværksættelse af foranstaltninger og opfølgninger med handleplaner. Derudover arbejder vi med servicelovens handicapkompenserende ydelser, hvor vi træffer afgørelse og opfølger på bevillinger vedr. merudgifter, tabt arbejdsfortjeneste og aflastning. Vi arbejder med ICS metoden og anvender DUBU. Vi lægger vægt på, at du er uddannet socialrådgiver/socialformidler og gerne har erfaring inden for børnehandicapområdet eller har lyst til at arbejde inden for området.
 
Specialrådgivningens målgruppe er derved børn og unge med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse, samt deres søskende og familier. Du vil derfor arbejde med målgruppen inden for det psykosociale arbejde samt handicapområdet. I specialrådgivningen er vi 6½ rådgivere og en administrativ sagsbehandler.
 
Vi søger en glad kollega, som har humoristisk sans, og som har lyst til at dele ud af sine kompetencer og indgå i gode faglige drøftelser. Vi vægter kendskab til lovgivningen, særligt Servicelovens kapitel 11 og Forvaltningsloven, og at du har mod på at træffe beslutninger.

Vi kan tilbyde, gode kollegaer, humor i dagligdagen, fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejdsdage og administrative dage samt løbende ekstern ICS baseret supervision. Vi har også en lægekonsulent tilknyttet til vurderinger af lægefaglige problemstillinger. Du vil i starten af din ansættelse få tilknyttet en mentor, der vil være med til at sikre, at du falder godt til i afdelingen. Der vil ligeledes blive udarbejdet et introprogram til dig, der skal sikre, at du bliver introduceret til, hvordan vi arbejder i Familieafdelingen samt introduktion til vores interne samarbejdspartnere og arbejdsgange. Du bliver en del af en spændende og travl arbejdsplads, hvor to dage sjældent er ens. Vi lægger vægt på, at der både blandt kollegaer og ledelse er opbakning i forhold til de komplekse opgaver, som hverdagen byder på.
 
Lidt om os:
Foruden Specialrådgivningen består Familieafdelingen af et Forebyggelse- og Frontteam med fremskudte Socialrådgivere på alle skoler, et Undersøgelses- og Foranstaltningsteam (UFO), der varetager det psykosociale område samt Familieplejekonsulenterne, der varetager godkendelser og tilsyn med plejefamilier. Vi indgår i opgavefællesskaber og samarbejder tæt med Børne- og ungerådgivningens øvrige aktører, og på tværs af Centrene i kommunen, ligesom vi vægter samarbejde med skoler i og uden for kommunen. Vi prioriterer kompetenceudvikling, både individuelt og på afdelingsplan.
Ønsker du at høre mere om hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup kommune, så kan du ringe til Souschef i Familieafdelingen / Afdelingsleder i Specialrådgivningen Berit Wellemberg på telefon 20302845, eller du kan sende en mail til Beritwe@htk.dk. Der er ansøgningsfrist torsdag 22.februar 2018 kl. 22.00 og ansættelsessamtaler afholdes mandag 26.februar 2018 mellem klokken 9 – 13. Du vil forud for samtalen få en case, som vi vil komme ind på under samtalen. Formålet med casen er at høre, hvilke overvejelser du gør dig, og hvilke dilemmaer du oplever, der kan være i spil.
 
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhentes børne- og straffeattest.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her