Socialstyrelsen søger en medarbejder med teknisk indsigt til Informationssikkerhedsteamet

Har du erfaring og indgående kendskab til IT og Informationssikkerhed, og er du kvalificeret til at sikre borgeres oplysninger, data og informationer i forhold til standarder og lovgivning samt et konstant ændret trusselsbillede?

Vi tilbyder…
En spændende stilling, hvor du vil indgå i et stærkt udviklingsorienteret og fagligt fællesskab i tæt samarbejde med vores Jura afdeling, hvor vi sammen løfter mere end hver for sig. Du bliver en del af Informationssikkerhedsteamet der håndterer Socialstyrelsens arbejde med Informationssikkerhed, ISMS og IS027001, og som agerer bindeled på Informationssikkerhedsområdet mellem IT og den øvrige del af styrelsen.

Du skal bidrage med dine tekniske kompetencer inden for IT-sikkerhed og vil få mulighed for at arbejde med et område, der er højt prioriteret i Socialstyrelsen, og hvor hovedopgaven netop nu er arbejdet med dokumentation, strukturering og styring i overskuelige og gennemsigtige rammer. Du vil sammen med Informationssikkerhedsteamet og Jura skulle servicere vores Informationssikkerhedsudvalg og være med til at bringe beslutninger ud i styrelsen.

Stillingsbeskrivelse
Som medarbejder i IT-afdelingen vil dine opgaver sammen med Informationssikkerhedsteamet bl.a. omfatte:

  • Videreudvikle og vedligeholde ISO27001 for Informationssikkerhed
  • Udarbejde IT-risikovurderinger og sikkerhedskontroller
  • Implementere og vedligeholde ISMS
  • Stille krav, finde løsninger og rådgive i sikkerhedsspørgsmål – både teknisk og ift. gældende lovgivning
  • Håndtere sikkerhedshændelser
  • Teste og vedligeholde IT-beredskabsplaner
  • Videreudvikle og implementere standarder for Informationssikkerhed
  • Udarbejde og vedligeholde procedurer
  • Udarbejde og gennemføre awareness-kampagner
  • Sikre, at GDPR og system dash-board for compliance er opdateret for IT-afdelingens systemer og processer
  • Rådgive om sikkerhedsmæssige aspekter ved indkøb og udvikling af IT-løsninger samt ved indgåelse af databehandleraftaler og kontrakter med eksterne samarbejdspartnere.
Det skal være naturligt for dig at arbejde struktureret og have fokus på Informationssikkerhed, så vores komplekse IT-setup altid er vedligeholdt og veldokumenteret.

Din profil
Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, har stærke IT-faglige kompetencer og kan dokumentere erfaring med IT- og Informationssikkerhedsarbejde. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med implementering af ISMS, er ISO27001 certificeret og har erfaring fra andre offentlige instanser. Som person er du samarbejdsorienteret og interesserer dig for at skabe gode relationer på tværs af faggrupper. Du har fokus på, at dine løsninger er anvendelige og forståelige i forhold til styrelsens faglige miljøer.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Er analytisk, selvstændig og følger dine opgaver helt til dørs
  • Kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger
  • Formidler klart og præcist både mundtligt og skriftligt med overbevisning og troværdighed
  • Kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt
  • Kan omsætte lovgivning til praksis og formidle det klart og tydeligt
  • Kan kommunikere tekniske problemstillinger til ikke-tekniske kolleger
  • Kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om enheden
IT-afdelingen har 19 ansatte og er en del af Socialstyrelsens stabssøjle. Afdelingen er opdelt i fire teams: Support, Teknik og arkitektur, Projekt og styring samt I-sikkerhed. Du vil referere til lederen af I-sikkerhed. Vi arbejder ud fra en forretningsorienteret tilgang, hvor styrelsens opgaver og brugere er i centrum, og hvor alle i afdelingen bærer ansvaret for et højt serviceniveau. Ambitioner og høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med kollegial sparring og en uhøjtidelig omgangsform. Vi er en afdeling, hvor vidensdeling vægter højt og er en naturlig del af hverdagen. Vi tager alle ansvar for det gode arbejdsklima og prioriterer et godt samarbejde både internt og eksternt.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. december 2020 eller hurtigst muligt.
Ansættelse sker som kontorassistent, kontorfuldmægtig, IT-medarbejder, IT-konsulent, bachelorfuldmægtig eller fuldmægtig i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

Stillingens ansættelsesområde er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Såfremt vi tilbyder dig denne stilling, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten, og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside. Der er ansøgningsfrist den 29. september 2020.

Vi forventer at afholde samtaler den 6. oktober 2020 og den 9. oktober 2020.

Der kan indgå en case-opgave til samtalen, samt et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte leder af Informationssikkerhedsteamet Lars Algren på telefon 22 68 37 68 eller IT-chef Helle G. Berg på telefon 40 95 51 54.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Simuleringsekspert

Økonomi og Planlægning

Odense C
Simuleringsekspert til en 3-årig projektstilling i Dataenheden på Odense Universitetshospital Er du ivrig efter at bidrage til et solidt beslutningsgrundlag for det kommende Nyt OUH? Mener du, at simulering kan være med til at frembringe dette beslu...
Indrykket:6. oktober 2020

Et antal adjunkturer på Juridisk Institut

Syddansk Universitet

Odense M
Ved Juridisk Institut vil 1-2 treårige adjunkturer være ledige til besættelse pr. 1. januar 2021 eller umiddelbart derefter efter nærmere aftale. Tjenestestedet er Campus Odense.Instituttet arbejder for at sikre høj kvalitet og samfundsmæssig releva...
Indrykket:7. oktober 2020

Business Process Specialist

MHI Vestas Offshore Wind A/S

Munkebo
Apply your business process experience and join us on our journey towards a greener future Do you have excellent understanding of business processes and outstanding stakeholder management skills? Would you like to become part of an ambitious organis...
Indrykket:25. september 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Simuleringsekspert

Økonomi og Planlægning

Odense C
Simuleringsekspert til en 3-årig projektstilling i Dataenheden på Odense Universitetshospital Er du ivrig efter at bidrage til et solidt beslutningsgrundlag for det kommende Nyt OUH? Mener du, at simulering kan være med til at frembringe dette beslu...
Indrykket:6. oktober 2020

Et antal adjunkturer på Juridisk Institut

Syddansk Universitet

Odense M
Ved Juridisk Institut vil 1-2 treårige adjunkturer være ledige til besættelse pr. 1. januar 2021 eller umiddelbart derefter efter nærmere aftale. Tjenestestedet er Campus Odense.Instituttet arbejder for at sikre høj kvalitet og samfundsmæssig releva...
Indrykket:7. oktober 2020

Business Process Specialist

MHI Vestas Offshore Wind A/S

Munkebo
Apply your business process experience and join us on our journey towards a greener future Do you have excellent understanding of business processes and outstanding stakeholder management skills? Would you like to become part of an ambitious organis...
Indrykket:25. september 2020